Σε μάστιγα εξελίσσονται οι ηλεκτρονικές απάτες, όπου οι δράστες καταφέρνουν να αδειάσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών, βρίσκοντας τρόπο προσέγγισης κυρίως μέσα από αγγελίες που έχουν αναρτήσει οι τελευταίοι. Το πρόσχημα της αγοράς (αυτοκινήτου, μηχανήματος, κλπ) είναι ένας τρόπος άμεσης επικοινωνίας και όχι ύποπτης και το υποτιθέμενο ενδιαφέρον το “δόλωμα” για να ξεγελαστεί το θύμα.
Μια γυναίκα από την Αμαλιάδα, επικοινώνησε με το ilialive.gr και περιέγραψε την δική της εμπειρία. Και φαίνεται από τις περιγραφές της πως όσο πιο γρήγορα αντιληφθεί το θύμα την προσπάθεια εξαπάτησής του, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να γλιτώσει τα χρήματά του.
“Το περιστατικό συνέβη στις 27 Αυγούστου. Ο αδερφός μου είχε αναρτήσει μια αγγελία για πώληση αυτοκινήτου σε γνωστή ιστοσελίδα αγγελιών οχημάτων και δέχθηκε ένα τηλέφωνο, όπου ο υποτιθέμενος υποψήφιος αγοραστής, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ανέφερε πως η αγορά αφορούσε εταιρία και για αυτό θα έπρεπε η μεταφορά των χρημάτων να γίνει μέσω τραπέζης. Έτσι και ζήτησε λογαριασμό και αριθμό κάρτας για να μεταφέρει τα χρήματα από το δικό του λογαριασμό. Για να εξυπηρετήσω τον αδερφό μου άμεσα, έδωσα τα δικά μου στοιχεία. Πολύ γρήγορα θέλοντας να ελέγξω αν έγινε η συναλλαγή, διαπίστωσα πως από τον δικό μου λογαριασμό είχαν τραβήξει 3000 ευρώ. Ήταν τέτοιο το όριο συναλλαγών που είχα ορίσει και δεν μπόρεσαν να πάρουν περισσότερα χρήματα” μας περιέγραψε η γυναίκα που έπεσε θύμα των απατεώνων.
Αλλά πως μπορείς να αντιδράσεις άμεσα σε μια τέτοια περίπτωση; “Επικοινώνησα όσο πιο γρήγορα μπορούσα με την τράπεζα. Βέβαια και το τηλεφωνικό τους κέντρο απάντησε καθυστερημένα και σκέφτομαι ότι αυτό είναι ένα μειονέκτημα σε τέτοιες περιπτώσεις όπου όπως φαίνεται κάθε λεπτό μετράει” μας είπε. Κατάφερε να κινητοποιήσει τις διαδικασίες, να μπλοκάρει κάθε συναλλαγή στο λογαριασμό της και παράλληλα μπλοκαρίστηκαν και οι κινήσεις του λογαριασμού που είχε “τραβήξει” τα χρήματα, από το λογαριασμό του θύματος.
Έτσι όταν πήγαν οι δράστες να τραβήξουν με την κάρτα τους τα χρήματα από το ATM, πρώτον “φωτογραφήθηκαν” από τις κάμερες, δεύτερον μπλοκαρίστηκε η κάρτα τους.
Στο μεταξύ η γυναίκα της οποίας οι δράστες “τράβηξαν” τα χρήματα από το λογαριασμό της, μετέβη στην Αστυνομία και κατήγγειλε άμεσα το γεγονός. Ο αδερφός της είχε επικοινωνήσει με τους δράστες νωρίτερα τηλεφωνικά μιας και ο αριθμός του τηλεφώνου ήταν εμφανής και αντάλλαξε με τους δράστες βαριές κουβέντες, με τους τελευταίους σε αυτή την επικοινωνία να εμφανίζονται ιδιαίτερα προκλητικοί. Λίγο αργότερα και όταν αντιλήφθηκαν πως οι λογαριασμοί τους είχαν μπλοκαριστεί μετά την καταγγελία στην τράπεζα, επικοινώνησαν αυτοί πλέον έχοντας χαμηλώσει τους τόνους και θέλοντας να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους ως θύματα.
Τα στοιχεία τους, όνομα δικαιούχου λογαριασμού, τηλέφωνο αλλά και ο τόπος διαμονής τους σε συγκεκριμένη περιοχή της Αττικής, όπου καταγράφεται υψηλή εγκληματικότητα, είναι στη διάθεση των αρχών που ερευνούν την υπόθεση.
Όσο για την παθούσα, αναμένει μετά τις διαδικασίες που έχει κάνει σχετικά έγκαιρα, να λάβει πίσω τα χρήματα που της άρπαξαν οι απατεώνες.
Όμως η αλήθεια είναι πως δεν είναι όλοι τυχεροί. Οι τραπεζικές συναλλαγές έχουν αλλάξει και οι περισσότερες κινήσεις πλέον δεν γίνονται δια ζώσης στον γκισέ ενός υποκαταστήματος, αλλά μέσω ενός ΑΤΜ, ενός υπολογιστή ή ενός κινητού. Η ενεργοποίηση των δικλείδων ασφαλείας που παρέχουν τα συστήματα, μπορούν να ασφαλίσουν σε σημαντικό βαθμό το λογαριασμό και τα χρήματά μας. Όμως η τεχνολογία εξελίσσεται και οι απατεώνες αναζητούν συνεχώς και άλλους τρόπους για να πετύχουν το σκοπό τους. Για αυτό όλοι θα πρέπει να είμαστε υποψιασμένοι και να ενημερωνόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερα για τις εξελίξεις και να μην αγνοούμε τις ειδοποιήσεις που λαμβάνουμε σχετικά με τον τρόπο που πρέπει να χειριζόμαστε τις σύγχρονες τραπεζικές συναλλαγές.