Επίκαιρα

Ηλεία: Στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης οι γονείς για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων

Ηλεία: Στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης οι γονείς για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων

Το συντονιστικό γονέων σχολείων γυμνασίων: 3ο & 4ο Πύργου, Καράτουλα, Λάλα, Πελοπίου, Ζαχάρως στην Πάτρα

Με τον Περιφερειακό Διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Γιαννόπουλο συναντήθηκε αντιπροσωπεία γονέων των γυμνασίων 3ο & 4ο Πύργου, Καράτουλα, Λάλα, Πελοπίου, Ζαχάρως χθες Πέμπτη, στο γραφείο του στην Πάτρα.

Η συνάντηση, η οποία κράτησε πάνω από μια ώρα, ήταν εποικοδομητική. Οι γονείς έθεσαν στο κ. Γιαννόπουλο το θέμα της συγχώνευσης των τμημάτων των τάξεων πολλών σχολείων και τις έντονες αντιδράσεις που αυτό έχει προκαλέσει, και τον κάλεσαν να παρέμβει προκειμένου να μην εφαρμοστεί το μέτρο.

Του ετέθησαν τα εξής ζητήματα:

1. Ο αυξημένος υγειονομικός κίνδυνος, αφού βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας και μέτρων κατά της διασποράς του Covid.

2. Το θέμα της ασφάλειας των μαθητών και της έκθεσης ανήλικων σε κίνδυνο αφού στις αίθουσες στοιβάζονται πολλοί μαθητές σε λίγα τετραγωνικά μέτρα (σε αίθουσες 40 τ.μ στοιβάζονται 27 μαθητές).

3. Τον αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα του μέτρου, αφού αγνοεί το γεγονός πως η εκπαιδευτική διαδικασία έχει ξεκινήσει ήδη ένα μήνα.

4. Το δελτίο τύπου του Ιατρικού Συλλόγου Πύργου που χαρακτηρίζει, σε ανακοίνωσή του, απαράδεκτες τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων.

5. Το γεγονός ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τα τμήματα οριστικοποιούνται τον Ιούλιο και οποιαδήποτε μεταβολή πραγματοποιείται αποκλειστικά σε λειτουργούντα τμήματα.

Από την πλευρά του ο κ. Γιαννόπουλος απάντησε ότι οι αποφάσεις δεν λαμβάνονται από τον ίδιο ή από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού αλλά από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου. Η πρόθεση του υπουργείου, όπως είπε, ήταν την 01/09 να έχει καλυφθεί το 90% των ελλείψεων αλλά προέκυψαν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες για διάφορους λόγους.

Η λίστα των υπό διαμόρφωση τμημάτων στάλθηκε από το υπουργείο στην περιφέρεια και από εκεί στους κατά τόπους διευθυντές, με τους τελευταίους να επιλέγουν σε ποια σχολεία που θα γίνει η συγχώνευση των τμημάτων.

Για το θέμα της ασφάλειας και της επάρκειας των χώρων έδειξε ότι κατανοεί το θέμα, αλλά όπως τόνισε υπάρχουν πάρα πολλά ερωτήματα σχετικά με τα κτιριακά τα οποία πρέπει να απαντηθούν.

Για το θέμα του αυξημένου υγειονομικού κίνδυνου προέβαλε το γεγονός ότι από την Ηλεία τα κρούσματα σε μαθητές είναι μηδαμινά, το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει, ενώ για το δελτίο τύπου του ιατρικού συλλόγου, που κρίνει απαράδεκτη από υγειονομικής άποψης οποιαδήποτε διοικητική απόφαση η οποία οδηγεί σε αύξηση του συγχρωτισμού στις σχολικές αίθουσες υπό συνθήκες πανδημίας, δήλωσε ότι και αυτός αν ήταν γιατρός τέτοιο κείμενο θα έγραφε χωρίς να παρεκκλίνει από τη λογική του.

Τέλος, σχετικά με την οριστικοποίηση των τμημάτων τον Ιούλιο, έδωσε μια άλλη ερμηνεία της συγκεκριμένης διάταξης, ότι μπορούν να υπάρξουν μεταβολές τμημάτων οποιαδήποτε στιγμή μέσα στη χρονιά αν υπάρχουν μεταβολές στον αριθμό των μαθητών και εφόσον πρόκειται να μειωθούν τα τμήματα ανά τάξη και όχι για να αυξηθούν (κάτι που φυσικά μας βρίσκει αντίθετους αφού θεωρούμε ότι η διάταξη είναι σαφής και δεν επιτρέπει μεταβολές στον αριθμό των τμημάτων).

Του ζητήθηκε, και δεσμεύτηκε, να μεταφέρει στο υπουργείο την έντονη ανησυχία μας και το σοβαρό προβληματισμό μας, καθώς και την αναστάτωση που έχει φέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα με τις συγχωνεύσεις των τμημάτων και ότι είναι υπεύθυνο για το κλείσιμο των σχολείων και τις κινητοποιήσεις που πραγματοποιούνται. Επίσης του τονίστηκε ότι πίσω από τα νούμερα και τα excel που διακινούνται, βρίσκονται μαθητές και μαθήτριες, οι οποίοι επί 20 μήνες έχουν υποστεί τις μορφωτικές και ψυχολογικές επιπτώσεις που προέκυψαν από τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας και ότι το Υπουργείο Παιδείας έπρεπε ήδη να έχει προχωρήσει στην πρόσληψη όσων εκπαιδευτικών απαιτείται ώστε να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που ακόμη υπάρχουν.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup