Επίκαιρα

Η πραγματικότητα για τις συγχωνεύσεις τμημάτων...

Η πραγματικότητα για τις συγχωνεύσεις τμημάτων...

Μετά από διαμαρτυρία του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας με θέμα τις συγχωνεύσεις τμημάτων στο νομό μας αλλά και τα σχολεία μας, ο Ιατρικός Σύλλογος Ηλείας, εξέδωσε ανακοίνωση όπου καταδικάζει αποδεικνύοντας επιστημονικά πόσο επικίνδυνες είναι οι συγχωνεύσεις και είναι ολοφάνερο ότι το ΥΠΑΙΘ θέλει να εφαρμόζει τους νόμους κατά το δοκούν.

Συγκεκριμένα: δεν επιβεβαιώνει ρητά και άμεσα την απόφαση περί συγχωνεύσεων· έμμεσα όμως δηλώνει ότι θεωρεί τις συγχωνεύσεις επιτρεπτές, παραπέμποντας στις συγκεκριμένες διατάξεις της 129818/Γ2/16-09-2013 Κ.Υ.Α. (Β ́ 2451) (βάσει της οποίας προβλέπεται μέγιστος αριθμός είκοσι επτά (27) μαθητών ανά τμήμα με δυνατότητα προσαύξησης έως και κατά 10%, δηλαδή πρακτικά έως και τριάντα (30) μαθητές ανά τμήμα ενώ για την Γ΄ Λυκείου ο αντίστοιχος αριθμός καθορίζεται από το άρθρο 116 του ν.4610/2019 (Α ́70)).

Όμως οι παραπάνω διατάξεις έχουν τεθεί σε ισχύ πριν από την έναρξη της πανδημίας. Συνεπώς, με το να αρκείται το Υπουργείο στην επίκληση των ανωτέρω διατάξεων:

• Αναιρεί το ίδιο την πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση που συνυπογράφει (Δ1α/Γ.Π.οικ. 55254 (ΦΕΚ Β4187, 10/9/2021) η οποία επιβάλλει (Άρθρο 1. Παρ 1.) την εφαρμογή στις σχολικές μονάδες των επικαιροποιημένων οδηγιών του Ε.Ο.Δ.Υ, οι οποίες με τη σειρά τους (τελευταία έκδοση 12/9/2021) συστήνουν την αποφυγή συνωστισμού και την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής απόστασης μεταξύ των θέσεων των μαθητών.

• Αναιρεί την κείμενη νομοθεσία για την Πυρασφάλεια των σχολικών αιθουσών η οποία με τα ΠΔ 41/2018 ΦΕΚ Α 80/07.05.2018, ΠΔ 71/88 και την πυροσβεστική διάταξη 16/2015 ΦΕΚ Β- 29.10.2015 προβλέπει με σαφήνεια ότι σε κάθε σχολική αίθουσα πρέπει να αναλογούν 2 τμ ελεύθερου χώρου ανά μαθητή.

Επιπλέον αναιρεί τις οδηγίες του ΙΕΠ για την παροχή ψυχο-κοινωνικής στήριξης στους μαθητές που επιστρέφουν στο σχολείο ύστερα από την τηλεκπαίδευση και την καραντίνα των προηγούμενων δύο ετών, καθώς μέσα στα πολυπληθή τμήματα ούτε η αναγνώριση τέτοιων αναγκών είναι δυνατή ούτε η πραγματοποίηση ανάλογων δράσεων. Αντίθετα, με τις επιχειρούμενες συμπτύξεις τμημάτων και τις συνακόλουθες αλλαγές διδασκόντων 1 μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι μαθητές θα υποστούν μία νέα αναστάτωση. Για τα παιδιά δε με ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες οι συνέπειες θα είναι οδυνηρές στο δικαίωμά τους στη μόρφωση. Αλλά και οι μαθητές που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού δεν μπορούν να διαχειριστούν τις αλλαγές τμημάτων.

Επίσης δεν μπορούμε να μιλάμε για αντισεισμική προστασία σε αίθουσες όπου τα θρανία θα εφάπτονται στην έδρα και τους τοίχους, με ελάχιστο χώρο διέλευσης ανάμεσα σε αυτά και δυσχερή μετακίνηση. Αλήθεια, πώς θα μπορούν οι μαθητές να κρυφτούν κάτω από τα θρανία ή να εκκενώσουν γρήγορα μία αίθουσα, όταν δεν θα χωράνε να περάσουν από το διάδρομο;

Είναι δε αυτονόητο ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των μαθητών σε ένα τμήμα τόσο λιγότερος είναι ο διαθέσιμος χρόνος για άμεση επικοινωνία του κάθε μαθητή με τον εκπαιδευτικό και εξατομικευμένη ανατροφοδότηση από αυτόν, για την ανάπτυξη διαλόγου, την ενεργητική συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και ανάλογα περιορίζονται οι δυνατότητες για την εφαρμογή διαφοροποιημένης διδασκαλίας, βιωματικής μάθησης και γενικότερα σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας.

Τέλος οι συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς, που ήδη είναι δυσχερείς (εκπαιδευτικοί λάστιχο), γίνονται δυσχερέστερες, καθώς σε κάθε σύλλογο διδασκόντων μετά τις συγχωνεύσεις οι τελευταίοι τοποθετηθέντες στα σχολεία αυτά. οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές θα πρέπει να διακτινιστούν για να συμπληρώσουν το ωράριο τους σε τρία και πλέον σχολεία.

Επίσης και άλλοι από τους διδάσκοντες θα αναγκάζονται εκ νέου, για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους να παίρνουν μαθήματα μέχρι και τρίτης ανάθεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα του μαθήματος της επιστήμης που ο καθένας έχει σπουδάσει. Έτσι θα έχουμε ο μαθηματικός να διδάσκει γεωγραφία, ο καθηγητής Φ.Α Οικιακή οικονομία κ.λ.π.

Το αποτέλεσμα θα είναι η μια ειδικότητα να εμπλέκεται μέσα στην άλλη με επακόλουθο να υπάρξουν ειδικότητες που θα αφανιστούν (π.χ .Γεωλόγοι, Οικιακής Οικονομίας κ. ά.). Όλες οι παραπάνω αρνητικές επισημάνσεις επιβεβαιώνουν ότι το ΥΠΑΙΘ δεν απασκοπεί στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, όπως διατυμπανίζει, με την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας.

Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε από την ΕΛΜΕ να απαιτήσει από την ΟΛΜΕ:

➢ να οργανώσει άμεσα πανελλαδική μέρα κινητοποίησης, με κύριο αίτημα «όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων» σε συνεννόηση με Συνομοσπονδίες Γονέων και τους μαθητές στην Αθήνα στο Υπουργείο Παιδείας και στην επαρχία στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκ/σης,

➢ να ζητήσει σε συνάντηση με την Υπουργό την αλλαγή της απόφασής της για τις συγχωνεύσεις για ουσιαστικούς εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς, υγειονομικούς λόγους καθώς και για λόγους εξασφάλισης της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων στη ζωντανή πραγματικότητα. Στην αντίθετη περίπτωση η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά το ΥΠΑΙΘ και τη Διοίκηση που δε μπορεί να ισχυρίζονται πλέον ότι « δε γνώριζαν, δεν ήξεραν»!

➢ Η νομική υπηρεσία της ΟΛΜΕ να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για το τόσα σοβαρά θέματα (υγειονομικά μέτρα, πυροπροστασία, αντισεισμική προστασία) τα οποία καταπατούνται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.

➢ Να υπερασπιστεί τα εργασιακά δικαιώματα μονίμων, νεοδιόριστων και αναπληρωτών καθώς τα νέα δεδομένα θέλουν τον εκπαιδευτικό «ντελίβερι».

Οι σύλλογοι εκπαιδευτικών των σχολείων ν. Ηλείας: Γυμνασίου Ζαχάρως ,3ου Γυμνασίου Πύργου, Γυμνασίου Πελοπίου, 4ου Γυμνασίου Πύργου.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup