Σάββατο, 30 Οκτωβρίου 2021 10:15

Η πραγματικότητα για τις συγχωνεύσεις τμημάτων...

Γράφτηκε από τον

Μετά από διαμαρτυρία του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας με θέμα τις συγχωνεύσεις τμημάτων στο νομό μας αλλά και τα σχολεία μας, ο Ιατρικός Σύλλογος Ηλείας, εξέδωσε ανακοίνωση όπου καταδικάζει αποδεικνύοντας επιστημονικά πόσο επικίνδυνες είναι οι συγχωνεύσεις και είναι ολοφάνερο ότι το ΥΠΑΙΘ θέλει να εφαρμόζει τους νόμους κατά το δοκούν.

Συγκεκριμένα: δεν επιβεβαιώνει ρητά και άμεσα την απόφαση περί συγχωνεύσεων· έμμεσα όμως δηλώνει ότι θεωρεί τις συγχωνεύσεις επιτρεπτές, παραπέμποντας στις συγκεκριμένες διατάξεις της 129818/Γ2/16-09-2013 Κ.Υ.Α. (Β ́ 2451) (βάσει της οποίας προβλέπεται μέγιστος αριθμός είκοσι επτά (27) μαθητών ανά τμήμα με δυνατότητα προσαύξησης έως και κατά 10%, δηλαδή πρακτικά έως και τριάντα (30) μαθητές ανά τμήμα ενώ για την Γ΄ Λυκείου ο αντίστοιχος αριθμός καθορίζεται από το άρθρο 116 του ν.4610/2019 (Α ́70)).

Όμως οι παραπάνω διατάξεις έχουν τεθεί σε ισχύ πριν από την έναρξη της πανδημίας. Συνεπώς, με το να αρκείται το Υπουργείο στην επίκληση των ανωτέρω διατάξεων:

• Αναιρεί το ίδιο την πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση που συνυπογράφει (Δ1α/Γ.Π.οικ. 55254 (ΦΕΚ Β4187, 10/9/2021) η οποία επιβάλλει (Άρθρο 1. Παρ 1.) την εφαρμογή στις σχολικές μονάδες των επικαιροποιημένων οδηγιών του Ε.Ο.Δ.Υ, οι οποίες με τη σειρά τους (τελευταία έκδοση 12/9/2021) συστήνουν την αποφυγή συνωστισμού και την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής απόστασης μεταξύ των θέσεων των μαθητών.

• Αναιρεί την κείμενη νομοθεσία για την Πυρασφάλεια των σχολικών αιθουσών η οποία με τα ΠΔ 41/2018 ΦΕΚ Α 80/07.05.2018, ΠΔ 71/88 και την πυροσβεστική διάταξη 16/2015 ΦΕΚ Β- 29.10.2015 προβλέπει με σαφήνεια ότι σε κάθε σχολική αίθουσα πρέπει να αναλογούν 2 τμ ελεύθερου χώρου ανά μαθητή.

Επιπλέον αναιρεί τις οδηγίες του ΙΕΠ για την παροχή ψυχο-κοινωνικής στήριξης στους μαθητές που επιστρέφουν στο σχολείο ύστερα από την τηλεκπαίδευση και την καραντίνα των προηγούμενων δύο ετών, καθώς μέσα στα πολυπληθή τμήματα ούτε η αναγνώριση τέτοιων αναγκών είναι δυνατή ούτε η πραγματοποίηση ανάλογων δράσεων. Αντίθετα, με τις επιχειρούμενες συμπτύξεις τμημάτων και τις συνακόλουθες αλλαγές διδασκόντων 1 μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι μαθητές θα υποστούν μία νέα αναστάτωση. Για τα παιδιά δε με ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες οι συνέπειες θα είναι οδυνηρές στο δικαίωμά τους στη μόρφωση. Αλλά και οι μαθητές που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού δεν μπορούν να διαχειριστούν τις αλλαγές τμημάτων.

Επίσης δεν μπορούμε να μιλάμε για αντισεισμική προστασία σε αίθουσες όπου τα θρανία θα εφάπτονται στην έδρα και τους τοίχους, με ελάχιστο χώρο διέλευσης ανάμεσα σε αυτά και δυσχερή μετακίνηση. Αλήθεια, πώς θα μπορούν οι μαθητές να κρυφτούν κάτω από τα θρανία ή να εκκενώσουν γρήγορα μία αίθουσα, όταν δεν θα χωράνε να περάσουν από το διάδρομο;

Είναι δε αυτονόητο ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των μαθητών σε ένα τμήμα τόσο λιγότερος είναι ο διαθέσιμος χρόνος για άμεση επικοινωνία του κάθε μαθητή με τον εκπαιδευτικό και εξατομικευμένη ανατροφοδότηση από αυτόν, για την ανάπτυξη διαλόγου, την ενεργητική συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και ανάλογα περιορίζονται οι δυνατότητες για την εφαρμογή διαφοροποιημένης διδασκαλίας, βιωματικής μάθησης και γενικότερα σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας.

Τέλος οι συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς, που ήδη είναι δυσχερείς (εκπαιδευτικοί λάστιχο), γίνονται δυσχερέστερες, καθώς σε κάθε σύλλογο διδασκόντων μετά τις συγχωνεύσεις οι τελευταίοι τοποθετηθέντες στα σχολεία αυτά. οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές θα πρέπει να διακτινιστούν για να συμπληρώσουν το ωράριο τους σε τρία και πλέον σχολεία.

Επίσης και άλλοι από τους διδάσκοντες θα αναγκάζονται εκ νέου, για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους να παίρνουν μαθήματα μέχρι και τρίτης ανάθεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα του μαθήματος της επιστήμης που ο καθένας έχει σπουδάσει. Έτσι θα έχουμε ο μαθηματικός να διδάσκει γεωγραφία, ο καθηγητής Φ.Α Οικιακή οικονομία κ.λ.π.

Το αποτέλεσμα θα είναι η μια ειδικότητα να εμπλέκεται μέσα στην άλλη με επακόλουθο να υπάρξουν ειδικότητες που θα αφανιστούν (π.χ .Γεωλόγοι, Οικιακής Οικονομίας κ. ά.). Όλες οι παραπάνω αρνητικές επισημάνσεις επιβεβαιώνουν ότι το ΥΠΑΙΘ δεν απασκοπεί στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, όπως διατυμπανίζει, με την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας.

Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε από την ΕΛΜΕ να απαιτήσει από την ΟΛΜΕ:

➢ να οργανώσει άμεσα πανελλαδική μέρα κινητοποίησης, με κύριο αίτημα «όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων» σε συνεννόηση με Συνομοσπονδίες Γονέων και τους μαθητές στην Αθήνα στο Υπουργείο Παιδείας και στην επαρχία στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκ/σης,

➢ να ζητήσει σε συνάντηση με την Υπουργό την αλλαγή της απόφασής της για τις συγχωνεύσεις για ουσιαστικούς εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς, υγειονομικούς λόγους καθώς και για λόγους εξασφάλισης της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων στη ζωντανή πραγματικότητα. Στην αντίθετη περίπτωση η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά το ΥΠΑΙΘ και τη Διοίκηση που δε μπορεί να ισχυρίζονται πλέον ότι « δε γνώριζαν, δεν ήξεραν»!

➢ Η νομική υπηρεσία της ΟΛΜΕ να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για το τόσα σοβαρά θέματα (υγειονομικά μέτρα, πυροπροστασία, αντισεισμική προστασία) τα οποία καταπατούνται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.

➢ Να υπερασπιστεί τα εργασιακά δικαιώματα μονίμων, νεοδιόριστων και αναπληρωτών καθώς τα νέα δεδομένα θέλουν τον εκπαιδευτικό «ντελίβερι».

Οι σύλλογοι εκπαιδευτικών των σχολείων ν. Ηλείας: Γυμνασίου Ζαχάρως ,3ου Γυμνασίου Πύργου, Γυμνασίου Πελοπίου, 4ου Γυμνασίου Πύργου.

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 30 Οκτωβρίου 2021 10:11

Σχετικά Άρθρα

  • Τραγικό! Καταργούν τμήμα και στέλνουν μαθητές 30 χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι τους
    Τραγικό! Καταργούν τμήμα και στέλνουν μαθητές 30 χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι τους
    Με σύνθημα “δεν είμαστε βαλίτσες, είμαστε μαθητές” προχώρησαν σε κατάληψη του κτιρίου

    Το ΓΕΛ Λουσικών και το Γυμνάσιο Λουσικών άρχισε κατάληψη την Παρασκευή λόγω της μη έγκρισης ολιγομελούς Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.

    Όπως ενημερώθηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί, στο πλαίσιο της συγχώνευσης τμημάτων, μεταφέρουν την θετική κατεύθυνση στο Λύκειο Λάππα και ως εκ τούτου οι μαθητές θα διανύουν καθημερινά μεγάλη απόσταση, καθώς το σχολείο Λάππα είναι 22 χιλιόμετρα από το λύκειο Λουσικών. Ωστόσο το πιο μακρινό παιδί που πρέπει να φτάσει στο λύκειο που υποτίθεται ότι έχει οριστεί θέλει 30-35 χιλιόμετρα.

    Συγκλήθηκε συνέλευση του συλλόγου γονέων και αποφασίστηκε μαζί με τους μαθητές να προχωρήσουν, από σήμερα, σε κατάληψη διαρκείας του σχολικού συγκροτήματος, μη αποδεχόμενοι την υποβάθμιση του σχολείου και προκειμένου να μην υλοποιηθεί η απόφαση που θα υποβάλει σε καθημερινή ταλαιπωρία τους μαθητές.

    Με σύνθημα “δεν είμαστε βαλίτσες, είμαστε μαθητές” προχώρησαν σε κατάληψη του κτιρίου.

    Ακολουθεί η επιστολή διαμαρτυρίας των μαθητών.

    Επιστολή Διαμαρτυρίας των μαθητών του Γενικού Λυκείου Λουσικών

    Θέμα: Έκκληση για επανεξέταση της απόφασης μη έγκρισης ολιγομελούς τμήματος στο ΓΕΛ Λουσικών

    Εμείς, οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Λουσικών, είμαστε βαθιά απογοητευμένοι και ανήσυχοι με την απόφαση να μην εγκριθεί το τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας στη Γ' Λυκείου. Αυτή η απόφαση, που θα αναγκάσει τους συμμαθητές μας να αλλάξουν σχολείο, μάς γεμίζει ανασφάλεια και φόβο για το μέλλον, τόσο για εκείνους όσο και για το σχολείο μας συνολικά.

    Οι συμμαθητές μας βρίσκονται στην τελική ευθεία πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις, την πιο δύσκολη δοκιμασία της μαθητικής τους ζωής. Τώρα, όμως, βρίσκονται αντιμέτωποι όχι μόνο με το άγχος των εξετάσεων, αλλά και με την αβεβαιότητα της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος. Στεκόμαστε στο πλευρό τους, καθώς γνωρίζουμε πόσο δύσκολο θα είναι να προσαρμοστούν σε νέο περιβάλλον τη στιγμή που χρειάζονται στήριξη και σταθερότητα.

    Αυτή η απόφαση δεν επηρεάζει μόνο τη Γ' Λυκείου. Όλοι όσοι βρισκόμαστε τώρα στις μικρότερες τάξεις νιώθουμε έντονο προβληματισμό, καθώς η απόφαση αυτή μάς γεμίζει φόβο για το μέλλον του σχολείου μας. Αν σήμερα αυτό συμβαίνει στους τελειόφοιτους, ποιος μας εγγυάται ότι αύριο δεν θα συμβεί και σε εμάς; Βλέπουμε το σχολείο μας να απειλείται, και φοβόμαστε πως, αν συνεχιστούν τέτοιες αποφάσεις, ίσως έρθει η στιγμή που δεν θα μπορούμε καν να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας εδώ.

    Το Γενικό Λύκειο Λουσικών είναι το σχολείο μας, το δεύτερο σπίτι μας. Έχουμε μεγαλώσει εδώ, έχουμε δεθεί με τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας. Δεν θέλουμε να δούμε το σχολείο μας να συρρικνώνεται, να χάνει τη δύναμή του ή – ακόμα χειρότερα – να κλείνει. Αυτή η προοπτική μάς γεμίζει θλίψη και αγωνία. Δεν είναι δίκαιο οι συμμαθητές μας, και αύριο ίσως και εμείς, να αναγκαζόμαστε να εγκαταλείψουμε το σχολείο μας σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή.

    Ζητάμε από εσάς, τους υπεύθυνους για τη λήψη αυτών των αποφάσεων, να επανεξετάσετε το θέμα. Σας παρακαλούμε να μην αφήσετε τους συμμαθητές μας να αντιμετωπίσουν αυτή την αδικία και να μην καταδικάσετε το μέλλον του σχολείου μας!

    Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Λουσικών

    Πηγή: alfavita.gr

  • Ηλεία: Ποια σχολεία καταργούνται και ποια υποβιβάζονται
    Ηλεία: Ποια σχολεία καταργούνται και ποια υποβιβάζονται

    Ανακοινώθηκαν οι μεταβολές των σχολικών μονάδων που αφορούν καταργήσεις, υποβιβασμούς και συγχωνεύσεις σχολείων στο νομό Ηλείας. Σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στην Ηλεία οι μεταβολές επηρεάζουν τα εξής σχολεία:

    Καταργούνται από το σχολικό έτος 2022-2023 οι σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, ως ακολούθως:

    • Μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο Σαλμώνης
    • Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Σαλμώνης
    • Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Λαντζοϊου

    Συγχωνεύονται από το σχολικό έτος 2022-2023 οι παρακάτω σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, ως ακολούθως:

    • Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Μέλισσας και Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Κουρτεσίου σε Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Κουρτεσίου
    • Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Αρχ. Πίσας και Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Αρχ. Ολυμπίας και Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλακίου σε Διθέσιο Νηπιαγωγείο Αρχ. Ολυμπίας
    • Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Χελιδονίου και Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Πελοπίου και Διθέσιο Νηπιαγωγείο Πελοπίου.
    • Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Περιστερίου και Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Γερακίου σε Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Γερακίου.
    • Μονοθέσιο Νηπιαγωγείο Λυγιάς και Διθέσιο 2ο Νηπιαγωγείο Βαρθολομιού σε Διθέσιο 2ο Νηπιαγωγείο Βαρθολομιού.

    Υποβιβάζονται από το σχολικό έτος 2022-2023 οι παρακάτω σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, ως ακολούθως:

    • Δημοτικό Σχολείο Κουρτεσίου από διθέσιο σε μονοθέσιο
    • Δημοτικό Σχολείο Χελιδονίου από διθέσιο σε μονοθέσιο
    • Δημοτικό Σχολείο Δουνεϊκων από τριθέσιο σε διθέσιο
    • Δημοτικό Σχολείο Γουμέρου από τριθέσιο σε διθέσιο
  • Μια μαθήτρια γράφει για τις συγχωνεύσεις: “Δεν είμαστε αριθμοί…”
    Μια μαθήτρια γράφει για τις συγχωνεύσεις: “Δεν είμαστε αριθμοί…”

    Μια εβδομάδα πέρασε, μου φάνηκε αιώνας. Φαίνεται πως ο χρόνος κάτι παθαίνει όταν το μυαλό και η ψυχή δεν ησυχάζουν ούτε στιγμή. Όταν όλη την ώρα νιώθεις μόνο φόβο, αδικία και απορία.

    Δυο χρόνια τώρα, απλά δεν είχαμε ευκαιρίες, καθημερινότητα, φίλους, χαρά. Αλλά φέτος το σχολείο άνοιξε κανονικά! Και όσο κι αν είχαμε μέτρα ασφαλείας, μάσκα έξι ώρες, ξεχωριστά διαλείμματα, αποστάσεις το παλέψαμε. Ακούσαμε προσεχτικά τους κανόνες, δυσκολευτήκαμε, προσπαθήσαμε. Γίναμε ομάδα, βρήκαμε τους ρυθμούς μας, τη φωνή μας κάτω από τη μάσκα. Δυνάμωσαν τα βλέμματα, αρχίσαμε να έχουμε ρυθμό. Το κάθε τμήμα κι όλοι μαζί.

    Και τότε ήρθε η ΑΠΟΦΑΣΗ. Όπως έρχεται ο κακός ο λύκος στα παραμύθια. Λαίμαργος, σαρκοφάγος, απειλητικός. Τα τμήματα αλλιώς, σε μισή ώρα τα 5 να γίνουν 4, να στριμωχτούμε όσο παίρνει. Δυο τμήματα σε ένα. Αυτοί περισσεύουν , θα τους βολέψουμε σε άλλο τμήμα. Δεν θα έχει διάδρομο, ας κολλήσουν μερικοί στον τοίχο. Όχι έτσι, περισσεύει ένας. Ας τον πάμε στο διπλανό τμήμα, χωράει εκεί, πίσω πίσω. Θα χωρίσει από το φίλο του, στο ίδιο θρανίο από την τρίτη δημοτικού, εντάξει, τι να κάνουμε.

    Ακολουθούμε την ΕΝΤΟΛΗ. Ξαναμετρήστε, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27… και τότε αρχίσαμε να νιώθουμε πως σε αυτόν τον κόσμο είμαστε απλά αριθμοί, λογιστικές πράξεις. Πως έχουν ξεχάσει ότι έχουμε δικαιώματα, ψυχή, συναισθήματα και πάνω από όλα ΦΩΝΉ.

    Και η φωνή μας άρχισε να βγαίνει και να γίνεται δυνατή, όλο και πιο δυνατή. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ. Πρώτα 10 παιδιά στο κέντρο της αυλής , μετά 40, μετά 100, 200, 300 όλοι. Δυνατά…

    Δεν είμαστε αριθμοί. Δεν δεχόμαστε τη μεταχείριση αυτή, δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για το πώς αντιλαμβάνονται την ύπαρξή μας… καμιά.

    Πέρασε μια εβδομάδα. Μια αιωνιότητα. Ο λαιμός πονά από τις φωνές, τα συνθήματα. Από τον ένα «υπεύθυνο» στον άλλο. Τίποτα. Πόσο χάρτινος είναι ο κόσμος των μεγάλων! Ποια δικαιώματα, ποια ελευθερία, ποια ισότητα, ποια δημοκρατία. Οι λέξεις είναι άδειες, μόνο νούμερα…

    Διάβασα γι αυτόν τον άνθρωπο, που πηγαίνει κλαίγοντας, σε εκείνο το ποίημα.

    Που πηγαίνει κλαίγοντας και δεν ήξερε να πει γιατί

    Που έχει δυο μάτια σαν παπαρούνες

    Σαν ανοιξιάτικες κομμένες παπαρούνες

    Και δυο βρυσούλες στις κόχες των ματιών

    Νομίζω ότι είμαι εγώ αυτός ο άνθρωπος. Όχι μόνο εγώ, είναι και οι φίλοι μου, και οι συμμαθητές μου. ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ αυτός ο άνθρωπος. Είμαστε πολλοί, δεν είμαστε αριθμοί.

    Και έχουμε φωνή και οργή. Και σίγουρα δε θα γίνουμε αριθμοί. Και ο λύκος έχει όνομα στο παραμύθι αυτό. Συστήθηκε μόνος του και τώρα τον ξέρουμε όλοι. Λέγεται φασισμός.

    Ν.Φ. Μαθήτρια του 3ου Γυμνασίου Πύργου

  • Ηλεία: Ανένδοτοι μαθητές και γονείς για τις συγχωνεύσεις τμημάτων - Συνεχίσουν τον αγώνα
    Ηλεία: Ανένδοτοι μαθητές και γονείς για τις συγχωνεύσεις τμημάτων - Συνεχίσουν τον αγώνα

    Αποφασισμένοι να μην το βάλουν κάτω και να μην αποδεχτούν την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, για μείωση των τμημάτων και αύξηση των μαθητών ανά τάξη, είναι γονείς και μαθητές του νομού, όπου τις τελευταίες ημέρες κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους με στόχο να αρθεί αυτό το μέτρο.

    Σήμερα, αναμένεται να δοθεί συνέντευξη τύπου των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων από τα κλειστά σχολεία, ενώ αύριο Τετάρτη αναμένεται το μεγάλο συλλαλητήριο και η πορεία διαμαρτυρίας στους δρόμους της πόλης του Πύργου.

    Μέρος των κινητοποιήσεων ήταν και η χθεσινή επίσκεψη γονέων και μαθητών των πληττόμενων σχολείων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Ηλείας και η συνάντησή τους με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας Γιώργο Φωτεινόπουλο.

    Οι γονείς για μια ακόμη φορά έθεσαν στον κ. Φωτεινόπουλο τους προβληματισμούς τους για τις συνέπειες που θα έχει αυτή η αλλαγή τόσο στην υγεία των μαθητών όσο και στην εκπαιδευτική διαδικασία και του ζήτησαν να μεσολαβήσει προκειμένου να γίνουν όλα αυτά τα ζητήματα αντιληπτά και από το αρμόδιο υπουργείο έτσι ώστε να αλλάξει την απόφασή του.

    Η Δήμητρα Πατσούρη γονέας μαθητών στο 4ο Γυμνάσιο Πύργου, σε δήλωσή της στο ilialive.gr απηύθυνε έκκληση σε όλους τους γονείς να μην υποχωρήσουν μέχρι να πετύχουν τον στόχο τους, σημειώνοντας παράλληλα ότι «... είμαστε στο πλευρό των παιδιών και τα αιτήματα μας είναι ότι δεν θέλουμε 27 παιδιά στην τάξη, γιατί θεωρούμε ότι και λόγω COVID και λόγω όλης της κατάστασης δεν θα μπορεί να γίνει μάθημα με τόσα παιδιά. Πρέπει όλοι να αντιδράσουμε για να μην περάσει η κυβέρνηση αυτό που θέλει. Η κινητοποίηση θα συνεχιστεί και την Τετάρτη θα γίνει συλλαλητήριο στην πλατεία».

    kinitopoisis math 2

    kinitopoisis math 3

    kinitopoisis math 5

    kinitopoisis math 6

    kinitopoisis math 7

    kinitopoisis math 8

    kinitopoisis math 9

    kinitopoisis math 10

    kinitopoisis math 11

  • Ενοποιούνται ΕΦΚΑ - ΕΤΕΑΕΠ για κύριες και επικουρικές συντάξεις
    Ενοποιούνται ΕΦΚΑ - ΕΤΕΑΕΠ για κύριες και επικουρικές συντάξεις

    Το σχέδιο ενοποίησης έλαβε χθες το πράσινο φως από το Υπουργικό Συμβούλιο το οποίο ενέκρινε συνολικά το νέο ασφαλιστικό όσον αφορά στις βασικές κατευθύνσεις του

    Υπερφορέας, δομημένος σε ψηφιακή βάση, θα προκύψει από την ενοποίηση του ΕΦΚΑ και του Ενιαίου ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας η οποία θα προωθηθεί με το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Η ενοποίηση θα είναι διοικητική και οργανωτική ενώ θα διατηρηθεί η οικονομική αυτοτέλεια των επιμέρους φορέων. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο ψηφιακό κέντρο απονομής συντάξεων κύριων και επικουρικών και να ενισχυθούν με έμψυχο υλικό τα αρμόδια τμήματα προκειμένου να επισπευσθεί η έκδοση των συνταξιοδοτικών αποφάσεων. Παράλληλα ενιαία θα είναι η αίτηση συνταξιοδότησης, το ειδοποιητήριο για την πληρωμή εισφορών, ενώ θα υπάρχει κοινός σχεδιασμός για την αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας.

    Το σχέδιο ενοποίησης έλαβε χθες το πράσινο φως από το Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο ενέκρινε συνολικά το νέο ασφαλιστικό όσον αφορά στις βασικές κατευθύνσεις του. Στη συνεδρίαση ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης παρουσίασε τις αρχές που θα διέπουν το νομοσχέδιο, όπως ευθυγράμμιση με τις αποφάσεις του ΣτΕ, βελτίωση συστήματος εισφορών, ανταποδοτικότητα εισφορών – παροχών.
    Προς το παρόν έχουν «κλειδώσει» οι αλλαγές στις εισφορές για τους μη μισθωτούς ενώ αναμένεται η αναλογιστική μελέτη του ΕΤΕΑΕΠ προκειμένου να οριστικοποιηθεί η επιστροφή των αναδρομικών στους δικαιούχους επικουρικών που είχαν υποστεί περικοπές το 2016.

    Σε φάση επεξεργασίας βρίσκεται ακόμη η αύξηση των συντελεστών αναπλήρωσης για τις κύριες συντάξεις. Τα σενάρια που επεξεργάζεται η επιστημονική ομάδα του υπουργείου εργασίας οδηγούν σε αυξήσεις έως 16% στην περιοχή μεταξύ 38 και 42 έτη ασφάλισης όπου είχαν εντοπιστεί οι μεγαλύτερες αδικίες.

    Οι έξι νέες κατηγορίες εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες που θα προβλέπονται στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο κυμαίνονται από 210 ευρώ ,η κατώτερη υποχρεωτική έως 566 ευρώ η ανώτερη. Η κατώτατη υποχρεωτική εισφορά η οποία διαμορφώνεται από τις αρχές του 2020 στα 210 ευρώ από 185.18 ευρώ που είναι σήμερα (20% επί του κατώτατου μισθού των 650 ευρώ για κύρια ασφάλιση, 6,95% επί του ίδιου ποσού για εισφορά υγείας και 10 ευρώ τον μήνα για τον λογαριασμό ανεργίας). Από τα 210 ευρώ τα 155 αφορούν τις εισφορές υπέρ της σύνταξης και τα 55 ευρώ την εισφορά υπέρ υγειονομικής περίθαλψης.

    Στη δεύτερη κατηγορία, η συνολική εισφορά ανέρχεται σε 252 ευρώ (186+66), στην τρίτη σε 302 ευρώ (236+66), στην τέταρτη σε 362 ευρώ (297+66), στην πέμπτη σε 435 (369+66)και στην έκτη και ανώτερη σε 566 ευρώ (500+66).

    Πώς θα διαμορφωθούν οι εισφορές για επικουρική και εφάπαξ

    Ελευθερία επιλογής θα προβλέπεται και για τις εισφορές υπέρ επικούρησης και εφάπαξ που καταβάλλουν κυρίως οι αυτοαπασχολούμενοι επιστήμονες. Ετσι θεσπίζονται τρία επίπεδα εισφορών. Το κατώτερο επίπεδο υπέρ επικουρικής θα παραμείνει στα 42 ευρώ όπως ισχύει και σήμερα. Υπενθυμίζουμε ότι από το δεύτερο εξάμηνο του 2022 έχει νομοθετηθεί η μείωση των εισφορών υπέρ επικουρικής. Επομένως η εν λόγω εισφορά θα μειωθεί στα 39 ευρώ. Στο δεύτερο επίπεδο προβλέπεται εισφορά υπέρ επικούρησης ύψους 51 ευρώ η οποία θα μειωθεί στα 47. Στο τρίτο επίπεδο προβλέπεται εισφορά 61 ευρώ η οποία θα μειωθεί στα 56.

    Αντίστοιχα με ελευθερία επιλογής, σε τρία επίπεδα θα διαμορφωθούν και οι εισφορές υπέρ εφάπαξ. Στο πρώτο επίπεδο η εισφορά θα ανέρχεται σε 26 ευρώ, στο δεύτερο σε 31 και στο τρίτο σε 37 ευρώ.

    Πώς θα διαμορφωθούν οι εισφορές για τους αγρότες

    Απλό, ευέλικτο, αποσυνδεδεμένο από το εισόδημα και με ελευθερία επιλογής θα είναι το σύστημα εισφορών και για τους αγρότες το οποίο θα προβλέπει 6 επίπεδα και μεταβατική περίοδο. Δηλαδή στο κατώτερο επίπεδο θα προβλέπεται εισφορά 119 ευρώ για το 2020 η οποία θα αυξηθεί στα 121 ευρώ το 2021 και στα 124 το 2022. Στο δεύτερο επίπεδο η εισφορά θα διαμορφωθεί στα 143 ευρώ το 2020 και θα αυξηθεί στα 146 το 2021 και στα 148 το 2022. Στο τρίτο επίπεδο η εισφορά θα ανέρχεται στα 171 ευρώ το 2020 και θα αυξηθεί στα 174 το 2021 και στα 178 το 2022. Στο τέταρτο επίπεδο η εισφορά θα ανέρχεται στα 205 ευρώ το 2020 και θα αυξηθεί στα 210 το 2021 και στα 214 το 2022. Στο πέμπτο επίπεδο η εισφορά θα ανέρχεται στα 246 ευρώ το 2020 και θα αυξηθεί στα 251 το 2021 και στα 256 το 2022. Στο έκτο και ανώτερο επίπεδο, η εισφορά θα ανέρχεται σε 319 ευρώ το 2020 και θα αυξηθεί στα 326 ευρώ το 2021 και στα 324 το 2022.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πύργος: Αντιδράσεις για τη συγχώνευση του 11ου δημοτικού σχολείου

    Αντιδράσεις και ανησυχία έχει προκαλέσει στους κύκλους των εκπαιδευτικών η είδηση της πιθανής συγχώνευσης του 11ου δημοτικού σχολείου Πύργου.

    Η απάντηση έρχεται δια στόματος του προέδρου του Δ.Σ Δασκάλων και Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικών Περιφερειών Πύργου Αθανάσιου Κατσίμπελη, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρει: «Ενώ η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ενέκρινε το ποσό των 13,1 εκατομμυρίων ευρώ για κατασκευές σχολείων κανένα δεν θα γίνει στην πρωτεύουσα της Ηλείας.

    Γιατί άραγε μόνο σε εμάς, στην πόλη του Πύργου δεν ιδρύονται σχολεία αλλά αντίθετα καταργούνται παρά το γεγονός πως υπάρχουν προτάσεις ίδρυσής τους;

    Γιατί εδώ στον Πύργο καθημερινά βλέπουμε στους δρόμους παιδιά που δεν πάνε σχολείο;

    Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου που οραματιζόταν ο Σύλλογός μας εδώ και χρόνια και μας είχαν παρουσιάσει και τη μακέτα καταργήθηκε σε μια νύχτα από την παρούσα κυβέρνηση.

    Το 11ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου και το Δημοτικό Σχολείο Φιλοθέης απειλούνται να κλείσουν. Τα υπόλοιπα σχολεία του Πύργου ασφυκτικά γεμάτα τα περισσότερα και χωρίς να μπορούν να ανταποκριθούν κτηριακά, πολλά από αυτά, στον αριθμό μαθητών που διαθέτουν.
    Πειραματικό σχολείο που θα συνεργαζόταν και με Πανεπιστημιακό τμήμα δεν έγινε ποτέ στην πόλη του Πύργου αν και προτάθηκε! Την Τρίτη όμως στην Αθήνα είχαμε την Ίδρυση Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αθηνών.

    Μας ενημέρωσαν πως με Κοινή Υπουργική Απόφαση ιδρύεται από το σχολικό έτος 2018-2019 το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών, με έδρα την Αθήνα, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α ́ Αθήνας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής» τόνισε ο κ. Κατσίμπελης.

    Ο κ. Κατσίμπελης έκανε επίσης γνωστό πως στις 17/03/17 εστάλη στην διοικούσα επιτροπή πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, έγγραφο το οποίο υπογράφει ο διευθυντής εκπαίδευσης Παναγιώτης Ζεύλας και μεταξύ άλλων, αναφέρει τα εξής: «Παρακαλούμε να προβείτε, στην από μέρους σας έγκριση της λειτουργίας του 11ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου ως Πειραματικού. Σας γνωρίζουμε ότι το αίτημα μας στηρίζεται στα παρακάτω δεδομένα:

    Στην διεύθυνση μας ανήκουν οργανικά πολλοί εκπαιδευτικοί με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα (κάτοχοι διδακτορικού, μεταπτυχιακού, τίτλων ξένων γλωσσών, πιστοποιητικών επιμόρφωσης Α και Β επιπέδου ΤΠΕ, τίτλων μετεκπαίδευσης σε διδασκαλεία καθώς και κάτοχοι δεύτερου πτυχίου), κατά συνέπεια διαθέτουν και την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση καθώς και διδακτική εμπειρία έτσι ώστε να είναι σε θέση να υλοποιήσουν το γενικό σκοπό και τους στόχους των Πειραματικών Σχολείων.

    Το εν λόγω σχολείο, του οποίου ζητάμε τον χαρακτηρισμό του ως πειραματικό, διαθέτει ικανοποιητική κτιριακή υποδομή με άφθονα εποπτικά μέσα, χώρο για εγκατάσταση εργαστηρίου πληροφορικής και αίθουσες για διάφορες δραστηριότητες όπως φιλαναγνωσίας, πολιτιστικών- επιμορφωτικών εκδηλώσεων, εκθέσεων κ.λ.π.

    Δεν έχει, ως σήμερα χαρακτηριστεί κάποιο σχολείο της Διεύθυνσης μας ως πειραματικό ή πρότυπο. Η αναγκαιότητα της λειτουργίας Π.Δ.Σ. υπήρξε απόρροια των ειδικών συνθηκών και παραμέτρων που έχουν διαμορφωθεί στην ευρύτερη κοινωνία του τόπου μας. Προς τούτο έχει ήδη εκδοθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Πύργου. Επιπλέον για το ίδιο ζήτημα έχουν εκφραστεί θετικά οι κοινωνικοί και παραγωγικοί εταίροι της Ηλείας».

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ