Του Γιάννη Σπυρούνη
“Δεν υπάρχει κανένα κρούσμα, θα σας πω χαρακτηριστικά ότι η δευτεροβάθμια είχε μόνο ένα κρούσμα χθες”. Με αυτή τη δήλωση η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή επιχείρησε χθες να υποβαθμίσει την ανησυχία που επικρατεί στην πόλη του Πύργου σχετικά με τα κρούσματα στα σχολεία του δήμου.
Η υφυπουργός μιλώντας στην εκπομπή του Νίκου Ευαγγελάτου LiveNews στο Mega και απαντώντας σχετικά με το αίτημα του δημάρχου Πύργου Τάκη Αντωνακόπουλου να κλείσουν για λίγο τα σχολεία προκειμένου να υπάρξει εκτόνωση της διασποράς, αρνήθηκε να δει την πραγματικότητα και τόνισε πως δεν υπάρχουν κρούσματα και πως πρόκειται για λάθος συναγερμό.
“Ο δήμαρχος Πύργου μιλάει για πολύ αυξημένο αριθμό κρουσμάτων και ζητάει από το υπουργείο να κλείσουν τα σχολεία στον Πύργο” είπε ο κ. Ευαγγελάτος.
Η κα Μακρή απάντησε ότι “… με τον δήμαρχο επικοινώνησα και έχω ενημερώσει σχετικά και την υπουργό, επικοινώνησα χθες εγώ ίδια για να πληροφορηθώ τον αριθμό των κρουσμάτων που τον αιφνιδίασαν και τον ανησύχησαν τόσο πολύ. Επικοινώνησα επίσης και με τον διευθυντή της πρωτοβάθμιας και με τον διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχει κανένα κρούσμα, θα σας πω χαρακτηριστικά ότι η δευτεροβάθμια είχε μόνο ένα κρούσμα χθες. Εγώ αντιλαμβάνομαι, είναι και παλιός συνάδελφος μου ο δήμαρχος, κάναμε μαζί στη Βουλή βουλευτές, αντιλαμβάνομαι την αγωνία των αιρετών, εκείνο που πρέπει όμως να πω δημόσια, είναι ότι όλοι μας, όποια θεσμική θέση και να έχουμε, πρέπει να ακούμε τους ειδικούς. Τα πρωτόκολλα που ακολουθούμε είναι με βάση τις οδηγίες των ειδικών. Ήταν ένας λάθος συναγερμός ή μια υπερβολική ευαισθησία, την οποία τα γεγονότα και τα κρούσματα δεν την επιβεβαίωναν ή δεν την δικαιολογούσαν” κατέληξε για το θέμα η υφυπουργός.
Ο δήμαρχος Πύργου Τάκης Αντωνακόπουλος λίγη ώρα αργότερα σχολιάζοντας την παρουσία της κυρίας Μακρή στην τηλεοπτική εκπομπή, αναρρωτήθηκε “Ποιος πληροφορεί λάθος την υφυπουργό;”. Μιλώντας στο ilialive.gr σημείωσε ότι “… μακάρι να ήταν έτσι τα πράγματα. Δεν τρελαθήκαμε ξαφνικά και ζητάμε να κλείσουν τα σχολεία. Χθες είχαμε 28 κρούσματα στα σχολεία.
Η λογική για το 50% +1 είναι ειρωνία. Θα μπορούσαν να υπολογίσουν το 10% των μαθητών, γιατί μετά η διασπορά ξεφεύγει πολύ. Είναι λάθος αυτή η λογική που επικρατεί. Η δήλωση αυτή εκθέτει την υφυπουργό” σχολίασε ο κ. Αντωνακόπουλος.
Προφανώς η κα Μακρή δεν αντιλήφθηκε καλά την πληροοφόρηση για ένα κρούσμα που υπήρχε προχθές στο 1ο γυμνάσιο Πύργου, και προσπέρασε τα παραπάνω από 30 που έχουν καταγραφεί τις τελευταίες ημέρες στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα. Και προφανώς για την κυρία υφυπουργό ο δήμαρχος Πύργου και οι γονείς των μαθητών που χθες ξεσηκώθηκαν βλέποντας την πολιτεία να μην κάνει τίποτα, είναι υπερευαίσθητοι ή ψεύτες…
Για την ιστορία ο αριθμός των ενεργών κρουσμάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο νομό ξεπερνά τα 100, ενώ 11 νέα κρούσματα καταγράφηκαν χθες σε διάφορα γυμνάσια και λύκεια κυρίως του Πύργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το δήμο Πύργου μόνο την Τρίτη στα σχολεία της πόλης, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εντοπίστηκαν 28 νέα κρούσματα.
Η λογική του υπουργείου Παιδείας και της υπουργού κυρίας Κεραμέως είναι εντελώς λάθος όταν πρέπει ένα τμήμα να φτάσει στο 50% των μαθητών συν έναν σε κρούσματα κορωνοϊού για να τεθεί το τμήμα σε αναστολή.
Γιατί οι μαθητές αυτοί πηγαίνοντας στο σπίτι τους μεγαλώνουν τον κύκλο της διασποράς, σε γονείς, αδέρφια, παππούδες, γιαγιάδες και θέτουν σε κίνδυνο περισσότερους ανθρώπους.
Και ιδιαίτερα στα δημοτικά σχολεία εκθέτουν τους μαθητές σε κίνδυνο - από τη στιγμή που η χρονιά ξεκίνησε χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα εμβολιασμού - και οι μαθητές μετατρέπονται σε αριθμούς ιατρικής στατιστικής, παραβλέποντας πως μιλάμε για παιδιά…
Και πέρα από τα παιδιά, χθες βρέθηκαν θετικοί ακόμα τρεις εκπαιδευτικοί σε σχολεία του νομού.
Σαφώς και δεν υπάρχουν περιθώρια για απώλεια ωρών μαθημάτων στα σχολεία, σαφώς και η κατάσταση που επικρατεί από το Μάρτιο του 2020 έχει απορυθμίσει τους μαθητές, αλλά δεν πρέπει να φτάσουμε και στο άλλο άκρο, περιμένοντας να αυξηθούν τόσο πολύ τα κρούσματα σε ένα τμήμα και ένα σχολείο για να διακοπεί η εκπαιδευτική διαδικασία ή να προχωρήσει μέσω τηλεκπαίδευσης.