Επίκαιρα

Ηλεία: Στα "κάγκελα" εκπαιδευτικοί και μαθητές με τη διαχείριση της πανδημίας στο χώρο της εκπαίδευσης

Ηλεία: Στα "κάγκελα" εκπαιδευτικοί και μαθητές με τη διαχείριση της πανδημίας στο χώρο της εκπαίδευσης

Η διαχείριση της πανδημίας στο χώρο της εκπαίδευσης ήταν το κεντρικό θέμα της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν η ΕΛΜΕ Ηλείας, ο ΣΕΠΕ δήμων Πύργου και Αρχ. Ολυμπίας και μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τη συμμετοχή και γονέων. Η στάση της κυβέρνησης απέναντι στα αιτήματα της εκπαίδευσης καυτηριάστηκε από τους παριστάμενους, όπως και τα προβλήματα που έχει προκαλέσει το άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές με την αύξηση των κρουσμάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου άνοιξε την συνέντευξη Τύπου με την τοποθέτησή της. «Βρισκόμαστε ήδη στη 2η εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων και παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσουν μια μαγική εικόνα μιλώντας για «κάποιες αναμενόμενες αρρυθμίες», η κατάσταση δυστυχώς είναι πολύ διαφορετική. Σύμφωνα και με τις χθεσινές (προχθεσινές) δηλώσεις της υφυπουργού Μακρή τα εν δυνάμει κρούσματα πανελλαδικά ξεπερνούν τις 31.000 σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να ανησυχούμε. Δε θα πρέπει να ανησυχούμε σύμφωνα με την υφυπουργό, που στα σχολεία δημιουργείται μια επικίνδυνη αλυσίδα υπερμετάδοσης στο πλαίσιο των απαράδεκτων πρωτοκόλλων λειτουργίας τους. Δε θα πρέπει να ανησυχούμε, για τα χιλιάδες έκτακτα λόγω κορονϊού κενά σε εκπαιδευτικούς, που έρχονται να προστεθούν στα χιλιάδες κενά που προϋπήρχαν και που δεν έχουν ακόμα καλυφθεί. Μόνο στη Ηλεία και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μιλάμε για πάνω από 430 κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από τη Δευτέρα που άνοιξαν τα σχολεία έως και σήμερα. Ενώ τα κενά που προϋπήρχαν μαζί με αυτά που δημιουργήθηκαν λόγω κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς θα καλύπτονται κατά τα φαινόμενα κυρίως με προσλήψεις αναπληρωτών με τρίμηνες συμβάσεις. Εν ολίγοις δεν μιλάμε απλώς για αρρυθμίες αλλά για κυριολεκτικό μπάχαλο που διαμορφώνεται στα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης. Η οποία επιμένει σχεδόν δύο χρόνια τώρα να αγνοεί τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών και του γονεϊκού κινήματος για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων γιατί τα θεωρεί κόστος. Γιατί αντιμετωπίζει εχθρικά τη μόρφωση των παιδιών του λαού και γιατί το μόνο που την ενδιαφέρει είναι πως θα πως θα υλοποιήσει και θα τρέξει την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή της πολιτική.
Μοναδική έννοια της είναι η απρόσκοπτη λειτουργία της οικονομίας, οι απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, η διασφάλιση της κερδοφορίας τους. Και για αυτό και δεν επιτάσσει τον ιδιωτικό τομέα υγείας, δεν κάνει προσλήψεις υγειονομικών και εκπαιδευτικών. Μετατρέπει τους χώρους δουλειάς και τα σχολεία, σε χώρους διασποράς του κορονοϊού. Φορτώνει το κόστος για την προμήθεια των μασκών και των τεστ στους γονείς και τους μαθητές. Δεν περιμένουμε λύσεις από τις απαράδεκτες αυτές πολιτικές. Δυναμώνουμε την οργάνωση και τον αγώνα με επίκεντρο τα μέτρα προστασίας και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Απαιτούμε:
⦁ Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.
⦁ Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
⦁ Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα.
⦁ Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις.
Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία.
⦁ Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
⦁ Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.

⦁ Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο.
⦁ Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων.
⦁ Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.

Οσο η Κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν να κωφεύουν απέναντι στις δίκαιες και αυτονόητες διεκδικήσεις μας τόσο η κατάσταση στα σχολεία θα χειροτερεύει. Θα διαμορφώνεται μια διαλυτική εικόνα, θα οξύνονται ακόμα περισσότερο οι μορφωτικές ανισότητες ιδιαίτερα για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών. Τώρα χρειάζεται ακόμα πιο δυνατά να μπούμε μπροστά, να οργανώσουμε την πάλη μας, να κλιμακώσουμε τους αγώνες μας. Όλοι μαζί για να μπει ένα φρένο στην πολιτική που βλέπει την υγεία και τη μόρφωση ως κόστος.

Με βάση τα παραπάνω η ΕΛΜΕ Ηλείας καλεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές και όλους τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά την Παρασκευή 21 Γενάρη και ώρα 13:00 σε Παράσταση Διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Αποκαλυπτική ήταν η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμων Πύργου και Αρχ. Ολυμπίας Αντωνία Μπρη. Οι αριθμοί των κρουσμάτων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία είναι αμίληκτοι τόσο σε οτι αφορά τα κρούσματα όσο και στο γεγονός ότι αρκετοί γονείς φοβούνται να στείλουν τα παιδιά τους υπό αυτές τις συνθήκες στα σχολεία.

elme1 2

Η κα Μπρη ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «… η κυβέρνηση κρύβει το γεγονός ότι τα 10.000 από τα 25.000 κρούσματα μαθητών και εκπαιδευτικών, κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων μετά τα Χριστούγεννα δημιουργώντας αντικειμενικά μια επικίνδυνη αλυσίδα υπερμετάδοσης, στο πλαίσιο των απαράδεκτων πρωτόκολλων λειτουργίας των σχολείων. Ενώ δεκάδες εκπαιδευτικοί στα σχολεία της ΠΕ νοσούν ή είναι στενές επαφές και λείπουν από τα σχολεία. Τα δεκάδες έκτακτα κενά έρχονται να προστεθούν στα ήδη δεκάδες λειτουργικά κενά που έχουμε από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς. Το ζήτημα του ανοίγματος και λειτουργίας των σχολείων με ασφάλεια είναι ένα ζήτημα που θα έπρεπε να είχε λυθεί ήδη προ πολλού.

Να θυμησουμε ότι στις πρώτες φάσεις της πανδημίας που δεν υπήρχε η εναλλακτική του εμβολιασμού είχαμε ένα παρατεταμένο lockdown που όλοι μπορούμε να παραδεχθούμε ότι ήταν επιζήμιο για τα παιδιά τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στον ψυχισμό τους. Τα κλειστά σχολεία δεν ήταν ποτέ ένας ενδεικτικός τρόπος αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος. Ως εκπαιδευτική κοινότητα προτάσσουμε τα ανοιχτά σχολεία, αλλά για να λειτουργήσουν ομαλά, θα πρέπει να υπάρχει αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης σε όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στους γονείς, τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Τα προβλήματα πολλά. Σε αίθουσες των 25 τμ συνεχίζουν να συγχρωτίζονται εκπαιδευτικοί και μαθητές για 7-8 ώρες, μαζί με τις ώρες του ολοήμερου, όπου εκεί βρίσκονται ταυτόχρονα μαθητές από διαφορετικές τάξεις και τμήματα και κατά τη διάρκεια της σίτισης βρίσκονται χωρίς μάσκα! Το ίδιο συμβαίνει φυσικά και στα λεωφορεία, εκεί όπου οι μεταφερόμενοι μαθητές συγχρωτίζονται με άλλους μαθητές από άλλες τάξεις του ίδιου σχολείου αλλά και διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Ο χώρος του σχολείου λοιπόν από τη στιγμή που δεν λαμβάνονται ουσιαστικά μέτρα, είναι ένας χώρος υπερ-μετάδοσης του ιού. Τα σελφ τεστ με υψηλά ποσοστά ψευδών αποτελεσμάτων και την αξιοπιστία τους να είναι αμφίβολη που επιτείνεται από το γεγονός ότι είναι ένα τεστ το οποίο διενεργείται ιδιωτικά, οπότε δεν παρέχει την ασφάλεια ενός επίσημου ελέγχου. Και εμείς οι εκπαιδευτικοί καταλαβαίνουμε πως πολλά δεν διενεργούνται ουσιαστικά. Υπάρχει ένα πλαστό αίσθημα ασφάλειας που καθιστά επικίνδυνη την όλη κατάσταση. Αυτό από την κυβέρνηση βαφτίζεται ως έλεγχος και πρόληψη.

Συνεχίζεται το απαράδεκτο μέτρο του 50% +1 προκειμένου να κλείσει ένα τμήμα. Ένα μέτρο το οποίο μπορεί να αποβεί μοιραίο και εγκληματικό. Για αυτό και οι γονείς με το άκουσμα ενός κρούσματος κρατάνε δύο με τρεις ημέρες τα παιδιά στο σπίτι κάνοντας ταυτόχρονα τα απαραίτητα τεστ.

Ο πραγματικός λόγος συνέχισης του μέτρου αυτού είναι το οικονομικό κόστος της αποζημίωσης των αδειών ειδικού σκοπού που θα αναγκαζόταν να καταβάλει η κυβέρνηση στους γονείς των μαθητών. Δυστυχώς για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ότι οι πολίτες, οι μαθητές, οι γονείς , οι εκπαιδευτικοί είναι αναλώσιμοι. Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη κάλυψης των κενών που θα προκύψουν από τους νοσούντες εκπαιδευτικούς, ενώ παράλληλα απαράδεκτες προφορικές οδηγίες προς τους διευθυντές κινούνται στην κατεύθυνση συνδιδασκαλιών τμημάτων στην περίπτωση που στο σύνολό τους δεν υπερβαίνουν τους 25.
Ο σύλλογος μας έκανε μία έρευνα την πρώτη μέρα λειτουργίας της προηγούμενης εβδομάδος στα σχολεία αρμοδιότητας του και την τελευταία ημέρα της προηγούμενης εβδομάδας την Παρασκευή. Από αυτά τα στοιχεία που συλλέξαμε διαπιστώσαμε ότι το ποσοστό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων είναι πολύ μικρότερο από εκείνο των απόντων μαθητών και αυτό αποδεικνύει πως οι γονείς δεν έδειξαν καμία εμπιστοσύνη στα μέτρα που επιβάλλει το υγειονομικό πρωτόκολλο για το άνοιγμα των σχολείων αλλά αυτοβούλως επέλεξαν την παραμονή των παιδιών τους στο σπίτι. Την παραμονή των παιδιών τους στο σπίτι επέβαλε και η αδυναμία αντικατάστασης των απόντων εκπαιδευτικών καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα διδασκαλίας τους από άλλους εκπαιδευτικούς. Τα προβλήματα αυτά είχαν εντοπιστεί εξαρχής από την ομοσπονδία και τους συλλόγους εκπαιδευτικών και δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε. Τα ποσοστά που προέκυψαν από τα στοιχεία δεν απέχουν πολύ αυτά τις τελευταίας ημέρας από εκείνα της πρώτης.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στα δημοτικά σχολεία παρουσιάζεται μία αύξηση τόσο των απόντων μαθητών όσο και των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων τα οποία διπλασιάστηκαν. Οι μεταφερόμενοι μαθητές λειτούργησαν ως πηγή μετάδοσης του ιού αφού όπως ήδη τόνισα νωρίτερα κατά τη μεταφορά τους από και προς το σχολείο συγχρωτίζονται με παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας που μετακινούνται καθημερινά με το ίδιο μεταφορικό μέσο. Παράλληλα σε αυτό συνέβαλε και η φοίτηση στο ολοήμερο σχολείο όπου παιδιά συναντιούνται από διαφορετικά τμήματα και για ώρα δεν φορούν μάσκα. Τέλος, ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ποσοστό απόντων μαθητών στα νηπιαγωγεία το οποίο αγγίζει το 60% καθημερινά.

Από όλα τα στοιχεία αυτά αποδεικνύεται ότι το άνοιγμα των σχολείων ενώ ήταν απόλυτα διαχειρίσιμο η κυβέρνηση δεν επέλεξε καμία από τις ενδεδειγμένες προτάσεις των ομοσπονδιών μας αλλά θέλει ψευδός να δείξει ότι είμαστε σε μία κανονικότητα. Η κατάσταση στα σχολεία δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί όσο κι αν το θέλουμε. Με το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο της κυβέρνησης για κουκούλωμα των χιλιάδων κενών με συγχώνευση τμημάτων, με ευχολόγια και δήλωση στα ΜΜΕ και δελτία τύπου αποκρύψεις πραγματικότητας. Ο σύλλογος μας συντάσσεται τόσο με την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας όσο και με την ΟΛΜΕ απέναντι στην ζοφερή αυτή η πραγματικότητα, ενώνουμε τις φωνές μας μαζί με το γονικό κίνημα και τους εργαζόμενους στους χώρους της υγείας και ζητάμε λήψη μέτρων για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, πραγματοποίηση μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, με ευθύνη του υπουργείου να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών, να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας και να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, να γίνουν προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Εννοείται ότι ζητάμε την διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδειες ευπαθούς ομάδας και να εξασφαλιστούν οι άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους εκπαιδευτικούς. Τέλος, να ληφθούν άμεσα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και psycho κοινωνικό επίπεδο. Ο σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πύργου και αρχαίας Ολυμπίας θα βρίσκεται πάντα εκεί που κάνουν τα γεγονότα.

Η Βασιλική Λυμπεροπούλου, εκ μέρους συντονιστικής επιτροπής μαθητών Πύργου αναφέρθηκε στο θέμα από την οπτική των μαθητών.
Όπως δήλωσε «… πάει πολύ να λένε πως όλα είναι καλά στα σχολεία μας. Όπως ακριβώς έκλεισαν πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων έτσι ακριβώς ξανά άνοιξαν. Με την μόνη διαφορά τον μεγάλο αριθμό κρουσμάτων. Τα σχολεία μας τα θέλουμε ανοιχτά με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την υγεία μας.

Απαιτούμε:
1) Εδώ και τώρα μέτρα αραίωσης στις τάξεις μας.
2) Δωρεάν και συχνά ράπιντ τεστ σε όλους τους μαθητές με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, του ΕΟΔΥ και σε συνεργασία με τους δήμους μας. Όχι μόνο σελφ τεστ, ξέρουμε όλοι πως δεν φτάνουν.
3) Να μην μπαίνουν απουσίες στους μαθητές που είναι σε υποχρεωτική ή προληπτική καραντίνα.
4) Δωρεάν οι απαραίτητες μάσκες στους μαθητές.
5) Σε περίπτωση κρούσματος να γίνει ιχνηλάτιση και τα απαραίτητα τεστ με ευθύνη του σχολείου σε όλους τους μαθητές. Όχι να τρέχουμε στα ιδιωτικά διαγνωστικά και να «σκάμε» και εκεί 10 ευρώ κάθε τρεις και λίγο.
6) Αύξηση της καθαριότητας και της απολύμανση στα σχολεία με περισσότερους εργαζόμενους καθαριότητας και περισσότερα υλικά..
7) Να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων σε καμία τάξη, η ελάχιστη βάση εισαγωγής και οι περιορισμοί στο μηχανογραφικό.
Είμαστε αυτοί που έχουμε δίκιο και αν μας άκουγαν και δεν μας αγνοούσαν δε θα φτάναμε ως εδώ. Από την αρχή που ξέσπασε η πανδημία το μόνο που ακούμε είναι «δεν υπάρχει αυτή τη δυνατότητα». Το πρόβλημα δεν είναι πως αυτά που λέμε δε γίνονται. Το πρόβλημα είναι πως το Υπ. Παιδείας σήμερα όπως πάντα δε θέλει να τα κάνει. Μετράνε τις ανάγκες και τα δικαιώματα μας σε ευρώ. Είμαστε κόστος για το κράτος και την πολιτική που ακολουθούν. Επιλέγουν να δίνουν τα χρήματα και τους φόρους των γονιών μας, αλλού και όχι στην Παιδεία. 1,8 δις μειώθηκαν οι δαπάνες για την παιδεία τα τελευταία 11 χρόνια και για το 2022 προβλέπονται 0 € για μόνιμους καθηγητές. Δε θα τους αφήσουμε άλλο να παίζουν με την υγεία και τις ζωές μας σα να μην μετράνε».

Στη συνέντευξη παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι του Εσπερινού Γυμνασίου - Λυκείου Πύργου, που πέρα από τα θέματα που αφορούν την πανδημία στα σχολεία, έθεσαν το σημαντικότατο για αυτούς θέμα της στέγασης. Ο αντιπρόεδρος του 15μελούς του σχολείου Παναγιώτης Λαζανάς τόνισε πως «… τα προβλήματα μας είναι και το κτιριακό, που δεκαπέντε χρόνια τραβάμε σοβαρό κανάλι, μαθητές βρίσκονται σε άθλιες συνθήκες και θέλουμε αλλαγή σχολείου. Θέλουμε να μας πουν για πιο λόγο οι μαθητές του εσπερινού είναι ακόμα εκεί εδώ και 15 χρόνια και δεν έχει βρεθεί κτίριο για εμάς που είμαστε γονείς και εργαζόμενοι. Το 2007 έγιναν αυτά που έγιναν. Το 2017 το δημοτικό συμβούλιο μας είπε ότι θα πάμε στο 1ο εκεί που ανήκαμε και οι καθηγητές του πρωινού δε μας δέχονται. Γιατί η ΕΛΜΕ δε πήρε θέση για το θέμα μας; Βρισκόμαστε υπό κατάληψη για κτιριακά θέματα. Είναι αίσχος που πραγματικά ζούμε αυτά που ζούμε. Θέλουμε να μας στηρίξετε και να μη βγάζουμε το φίδι από την τρύπα οι μαθητές. Θέλουμε τους καθηγητές κοντά μας. Να μας στηρίξετε γιατί αύριο θα είναι τα παιδιά σας, οι φίλοι σας, οι συγγενείς σας. Θέλουμε κτίριο, όχι αύριο, χθες… Δε κάνουμε πίσω. Δυστυχώς φτάσαμε από 220 μαθητές πέρυσι, να φοιτούν φέτος 130…και του χρόνου απ’ ό,τι βλέπω δεν θα είμαστε ούτε 50».

elme1 3

Στο θέμα υπήρξε η παρέμβαση του γ.γ. της ΕΛΜΕ Γιάννη Γιαννόπουλου, που ξεκαθάρισε πως η ΕΛΜΕ έχει λάβει θέση για το θέμα και πως όλα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Πύργου μπορούν να στεγάσουν το Εσπερινό, όμως όπως ανέφερε ο προηγούμενος διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας ήταν αρνητικός στο να στεγαστεί το Εσπερινό στο κτίριο του 1ου Γυμνασίου, που ήταν και η φυσική του έδρα προ του καταστροφικού σεισμού του 2008.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup