Επιστρέφει το Μare στο νησί και φεύγει το Fior Di Levante για δεξαμενισμό και συντήρηση - Θα αυξηθούν τα δρομολόγια τη Μεγάλη Εβδομάδα - 16 ηλεκτρονικές στάσεις το καλοκαίρι ετοιμάζει το ΚΤΕΛ
Μια δύσκολη περίοδος είναι αυτή που διανύουμε για τις μετακινήσεις και αυτό φαίνεται από τη μειωμένη επιβατική κίνηση στο ΚΤΕΛ και στο πλοίο της γραμμής.
Ο εκπρόσωπος της Levante Ferries στη Ζάκυνθο, Γιάννης Πυλαρινός, δήλωσε: «Η εικόνα είναι λίγο καλύτερη από πέρσι. Δεν μπορεί να συγκριθεί όμως με το 2019. Ο κόσμος έχει κατανοήσει ότι πρέπει να προσέχουμε λόγω του κορωνοϊού. Το 80% είναι τακτικοί πελάτες οπότε γνωρίζει τη διαδικασία και πλέον όλα είναι πιο ομαλά. Μέσα στο πλοίο όλοι φορούν μάσκες, όπως προβλέπεται μέχρι από τη νομοθεσία. Τα δρομολόγια θα είναι τα ίδια μέχρι τις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας, όπου και θα διπλασιαστούν γιατί θα έχουμε και δεύτερο πλοίο στη γραμμή. Υπάρχει μια αρκετά καλή ζήτηση για το Πάσχα». Για τις αυξήσεις στα καύσιμα, σημείωσε ότι θα είναι δύσκολα τα πράγματα το επόμενο διάστημα. «Προσπαθούμε να κρατήσουμε την τιμή, αλλά έχει ξεπεράσει το 40% συγκριτικά με πέρσι. Θα δούμε μήπως απορροφήσουμε το μισό και για το άλλο μισό ίσως να γίνει ανατίμηση. Προσπαθούμε να μην επηρεάσουμε το επιβατικό κοινό. Ένα 5-10% της αύξησης του πετρελαίου μπορεί να το αντέξει η εταιρία, αλλά από εκεί και πάνω είναι υπερβολή. Είναι γενικό το πρόβλημα δεν είναι μόνο στα καράβια. Δεν έχει ανέβει η τιμή μόνο στο πετρέλαιο, αλλά και στα χρώματα και στα σίδερα και ίσως αυτό φέρει μια μικρή αύξηση».
Όπως είπε ο κ. Πυλαρινός σε λίγες ημέρες θα έρθει στο νησί το Mare Di Levante στο νησί, το οποίο ήταν για συντήρηση και για την ετήσια επιθεώρηση του, ενώ το Fior Di Levante που κάνει τώρα το δρομολόγιο Ζάκυνθος – Κυλλήνη και Κυλλήνη – Ζάκυνθος θα πάει για δεξαμενισμό και συντήρηση.
Μειωμένη η κίνηση και στο ΚΤΕΛ
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ν. Ζακύνθου, Διονύσης Κακολύρης, πρόσθεσε ότι είναι μειωμένη η επιβατική κίνηση, ωστόσο τόνισε ότι υπάρχει ελπίδα τα πράγματα να βελτιωθούν αισθητά ενόψει Πάσχα. «Έχουμε τρία δρομολόγια από τη Ζάκυνθο και τρία από την Αθήνα και η κίνηση είναι πολύ μειωμένη. Ταξιδεύουμε με 10-11 άτομα και ειδικά στα πρωινά δρομολόγια και από Ζάκυνθο και Αθήνα πάμε με 6-7 άτομα. Ευελπιστούμε όταν ανοίξουν και οι επιχειρήσεις να βελτιωθούν τα πράγματα και να αυξηθεί η κίνηση. Είχε ξεκινήσει από τα μέσα Νοέμβρη μια απότομη μείωση, όταν τελείωσε και η τουριστική περίοδος. Αν δεν γίνουν οι καρναβαλικές εκδηλώσεις δεν θα δούμε κάποια αλλαγή στα δρομολόγια. Ίσως κάποιοι φοιτητές επιλέξουν να φύγουν για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, αλλά δεν θα έχουμε μαζικές αφίξεις ή αναχωρήσεις, όπως άλλες χρονιές. Βάζουμε πλώρη… για το Πάσχα. Πάντα κάθε χρόνο εκείνη την περίοδο έχει κίνηση».
Για τις αυξήσεις στα καύσιμα ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ σημείωσε: «Να επισημάνουμε ότι πριν έναν χρόνο το πετρέλαιο είχε 1,30 το λίτρο και αυτή τη στιγμή έχει 1,60 και παραπάνω. Αυτό είναι μεγάλο πλήγμα. Οι τιμές είναι ίδιες και θα μας δημιουργήσει στο μέλλον πρόβλημα, αν μείνει έτσι. Δεν κρύβουμε ότι μας ανησυχεί. Αν αυξηθεί και άλλο, θα είναι πρόβλημα».
16 ηλεκτρονικές στάσεις το καλοκαίρι
Σύμφωνα με τον κ. Κακολύρη 16 ηλεκτρονικές στάσεις θα λειτουργήσουν το καλοκαίρι στο νησί, κάτι που θα βοηθά σημαντικά τους επιβάτες να ενημερώνονται άμεσα για τα δρομολόγια και την ώρα αναμονής. «Εμείς προετοιμαζόμαστε για το καλοκαίρι και οργανώνουμε τα δρομολόγια της τουριστικής σεζόν. Έχουμε ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ και θα βάλουμε 16 ηλεκτρονικές στάσεις- πινακίδες σε διάφορα σημεία της Ζακύνθου. Έτσι θα ενημερώνεται ο κόσμος για την ακριβή ώρα άφιξης του λεωφορείου και θα υπάρξει και εφαρμογή που θα μπορεί να έχει ο κάθε επιβάτης, ώστε να βλέπει άμεσα ποια στάση βρίσκεται κοντά του. Μάλιστα, πάνω στον χάρτη της εφαρμογής θα φαίνεται και που βρίσκεται το λεωφορείο και σε πόση ώρα θα είναι στη στάση».
Λύση για το λιμάνι
Για μία ακόμα φορά εξέφρασε τον προβληματισμό του για τα προβλήματα που υπάρχουν στο λιμάνι και τόνισε ότι πρέπει να βρεθεί λύση για τη αποσυμφόρηση κατά την φορτοεκφόρτωση του πλοίων. «Αυτό που τραβάμε εμείς για να φτάσουμε από το λιμάνι στο ΚΤΕΛ, αλλά και οι επισκέπτες που φτάνουν με Ι.Χ. στο νησί, για να βγουν από το λιμάνι είναι μια οδύσσεια και παρακαλούμε τους αρμόδιους φορείς να βρουν λύση για τις ώρες άφιξης των πλοίων. Δεν είναι πολλές! Τέσσερις φορές τη μέρα».
Τον ίδιο προβληματισμό έχει εκφράσει πολλές στο παρελθόν και η Levante Ferries, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες η κατάσταση είναι ανυπόφορη.
Πηγή: ImeraZante.gr