Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2022 12:47

Αμφιλοχία: Τούμπαρε βυτιοφόρο με 25 τόνους γάλα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στο Μακρυνόρος

Βυτιοφόρο που ήταν φορτωμένο με 25 τόνους γάλα τούμπαρε τα ξημερώματα στο 8ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αμφιλοχίας – Άρτας, στο ύψος του Μακρυνόρους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το όχημα είχε ξεκινήσει από την Ηγουμενίτσα με προορισμό την Αθήνα, όπου θα ξεφόρτωνε σε μεγάλη βιομηχανία γάλακτος, όμως λίγο πριν τις 3:00 τα ξημερώματα της Τετάρτης 23 Μαρτίου ανατράπηκε στην παλαιά Εθνική Οδό Αμφιλοχίας – Άρτας, σε κοντινή απόσταση από το μνημείο της μάχης του Μακρυνόρους.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο σημείο βρίσκεται περιπολικό του Αστυνομικού Τμήματος Αμφιλοχίας που ρυθμίζει την κυκλοφορία από τη στιγμή του ατυχήματος.

Σημειώνεται ότι ο οδηγός του οχήματος είναι καλά στην υγεία του, ενώ η συνοδός του υπέστη κάταγμα στο πόδι. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπήρξε διαρροή του φορτίου του βυτιοφόρου.

Πηγή: Karvasaras.gr - TheBest.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2022 13:10

Σχετικά Άρθρα

  • Νιγηρία: Ο απολογισμός των θυμάτων της έκρηξης βυτιοφόρου με καύσιμα έφθασε τους 170 νεκρούς
    Νιγηρία: Ο απολογισμός των θυμάτων της έκρηξης βυτιοφόρου με καύσιμα έφθασε τους 170 νεκρούς

    Μετά το ατύχημα, κάτοικοι συνέρρευσαν γύρω από το όχημα για να μαζέψουν μερικά λίτρα καυσίμου όμως αυτό εξερράγη

    Ο απολογισμός των θυμάτων της έκρηξης βυτιοφόρου το βράδυ της Τρίτης στη βόρεια Νιγηρία αυξήθηκε στους 170 νεκρούς, ενώ άλλοι 70 άνθρωποι συνεχίζουν να νοσηλεύονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας, σύμφωνα με τους αριθμούς που δημοσιοποιήθηκαν από την αστυνομία χθες Παρασκευή.
    Το βράδυ της Τρίτης, φορτηγό που μετέφερε καύσιμα εξετράπη της πορείας του για να αποφύγει μετωπική σύγκρουση με άλλο φορτηγό στην κοινότητα Ματζίγια (πολιτεία Τζιγκάουα), περίπου εκατό χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Κάνο, του κυριότερου αστικού κέντρου στο βόρειο τμήμα της χώρας.
    Μετά το ατύχημα, κάτοικοι συνέρρευσαν γύρω από το όχημα που διέρρεε από το βυτιοφόρο στον δρόμο. Όμως το όχημα εξερράγη, σκοτώνοντας πολλούς από τους ανθρώπους που είχαν συγκεντρωθεί γύρω του.

    «Ο αριθμός των θανάτων ανέρχεται σε 170», ανέφερε ο Λάουαν Σίσου Άνταμ, εκπρόσωπος της αστυνομίας, σε δελτίο Τύπου που διένειμε χθες. «(Άλλοι) 70 άνθρωποι δέχονται φροντίδες σε μονάδες εντατικής θεραπείας σε ιατρικά κέντρα» σε τρεις κοινότητες, πρόσθεσε.

    Τραυματίες νοσηλεύονται επίσης σε άλλα νοσοκομεία, διευκρίνισε.
    Προηγούμενος απολογισμός, που είχε δημοσιοποιηθεί την Τετάρτη από τις τοπικές αρχές, έκανε λόγο για 140 νεκρούς και περίπου ισάριθμους τραυματίες.

    Το δυστύχημα, από τα πιο πολύνεκρα του είδους στη Νιγηρία, αντανακλά πόσο έχει επιδεινωθεί η επισφάλεια για τους Νιγηριανούς — εξώθησε τα θύματα να αψηφήσουν τον κίνδυνο έκρηξης για να μαζέψουν μερικά λίτρα καυσίμου.

    Η πολυπληθέστερη χώρα της Αφρικής βιώνει βαθιά οικονομική κρίση, με υψηλό πληθωρισμό, που τροφοδοτούν ιδίως οι οικονομικές μεταρρυθμίσεις του προέδρου Μπόλα Τινούμπου, στην εξουσία από τον Μάιο του 2023.
    Η τιμή των καυσίμων έχει πενταπλασιαστεί σε 18 μήνες και είναι πλέον απλησίαστα για πολλούς.


    Σύμφωνα με νέα έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, που δόθηκε στη δημοσιότητα προχθές Πέμπτη, το 56% των πολιτών της Νιγηρίας ζει πλέον κάτω από το επίσημο όριο της φτώχειας, ενώ το ποσοστό αυτό βρισκόταν στο 40% το 2018.

    Τον Σεπτέμβριο, έκρηξη που προκλήθηκε όταν συγκρούστηκαν βυτιοφόρο που μετέφερε καύσιμα με άλλο φορτηγό που μετέφερε ανθρώπους και εκτρεφόμενα ζώα στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 59 ανθρώπους στην πολιτεία του Νίγηρα (δυτικά).

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr
  • Καλάβρυτα: Δρόμος-καρμανιόλα το σημείο του ατυχήματος - «Ήταν αναμενόμενο, έχουμε προειδοποιήσει»
    Καλάβρυτα: Δρόμος-καρμανιόλα το σημείο του ατυχήματος - «Ήταν αναμενόμενο, έχουμε προειδοποιήσει»

    Ο πρόεδρος της Βλασίας, Παναγιώτης Λιβάνης, μιλώντας στο Newsbomb.gr για την κατάσταση των δρόμων στα Καλάβρυτα και συγκεκριμένα στο σημείο του ατυχήματος, τόνισε ότι το σημείο είναι επικίνδυνο και ότι έχουν καταγραφεί πολλά ατυχήματα στο παρελθόν

    Το πρωί της Παρασκευής, 18 Οκτωβρίου, 15 άτομα βρέθηκαν αντιμέτωποι με τον τρόμο στα Καλάβρυτα, όταν ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αχαΐας μαζί με πέντε μαθητές και δύο εκπαιδευτικούς, βγήκε εκτός δρόμου και έπεσε σε βάθος 7 μέτρων. Το περιστατικό συνέβη στη διαδρομή Πάτρα-Καλάβρυτα, λίγο μετά τη Βλασία, κοντά στο χωριό Μάνεσι.

    Ο οδηγός του λεωφορείου, σε κατάσταση σοκ, εξήγησε στο Newsbomb.gr ότι ενώ οδηγούσε, ένα αυτοκίνητο που ερχόταν κατά πάνω του τον ανάγκασε να κάνει έναν ελιγμό προς τα δεξιά. «Ερχόταν ένα αυτοκίνητο και έκανα λίγο δεξιά για να το αποφύγω. Εκείνη τη στιγμή, άκουγα ουρλιαχτά από τα παιδιά μέσα. Ευτυχώς, δεν έπαθαν ούτε γρατζουνιά», περιέγραψε χαρακτηριστικά.

    Ο δρόμος όπου συνέβη το ατύχημα δεν είναι άγνωστος για την περιοχή. Ο Πρόεδρος της Βλασίας, Παναγιώτης Λιβάνης, μιλώντας στο Newsbomb.gr για την κατάσταση των δρόμων στην περιοχή, τόνισε ότι το σημείο είναι επικίνδυνο και ότι έχουν καταγραφεί πολλά ατυχήματα στο παρελθόν. «O συγκεκριμένος δρόμος είναι καρμανιόλα», είπε, αναφερόμενος στο σημείο του δυστυχήματος. Θυμήθηκε ότι παλαιότερα, μια νταλίκα είχε πέσει σε απόσταση 500 μέτρων από το σημείο, ενώ και ο ίδιος, όταν ήταν μαθητής, είχε γίνει μάρτυρας άλλου τροχαίου με λεωφορείο στην ίδια περιοχή. «Όταν έγινε αυτό το τροχαίο, το λεωφορείο είχε τρακάρει και τρία παιδιά είχαν τραυματιστεί», ανέφερε, εξηγώντας ότι το συγκεκριμένο σημείο παραμένει επικίνδυνο εδώ και δεκαετίες.

    Παρά τις επανειλημμένες αναφορές και τις επισκέψεις των αρμόδιων Αρχών στην περιοχή, τίποτα δεν έχει γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση του δρόμου. «Έρχονται συνεχώς βουλευτές, το βλέπουν, υπόσχονται, και στο τέλος δεν γίνεται τίποτα», είπε απογοητευμένος ο Παναγιώτης Λιβάνης. Ο ίδιος επισημαίνει ότι οι τοπικές Αρχές έχουν υποβάλλει αιτήματα για τη βελτίωση της σήμανσης και των γραμμών στους δρόμους, καθώς και για τη διόρθωση των γουβών, αλλά οι υποσχέσεις δεν έχουν μετατραπεί σε δράση. «Κάθε μέρα η κατάσταση χειροτερεύει και κάθε μήνα μένουμε στο ίδιο σημείο», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να ληφθούν μέτρα άμεσα.

    Ο οδηγός του λεωφορείου που ενεπλάκη στο ατύχημα ανέφερε στο Newsbomb.gr επίσης ότι η κατάσταση των δρόμων είναι δύσκολη. «Ο δρόμος είναι στενός, μόνο 6 μέτρα πλάτος, και το λεωφορείο δεν χωράει καλά», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το ατύχημα προκλήθηκε όταν το άλλο όχημα ήρθε κατά πάνω τους με μεγάλη ταχύτητα. Παρά το σοκ του, ο οδηγός διατήρησε την ψυχραιμία του και κάλεσε αμέσως τις αρχές, οι οποίες έφτασαν γρήγορα στο σημείο. «Πήρα αμέσως την αστυνομία, την πυροσβεστική και το ασθενοφόρο. Ήρθαν γρήγορα, σε 10-15 λεπτά», είπε.

    Η ψυχολογική πίεση, ωστόσο, παραμένει έντονη. «Δεν μπορώ να κάνω σύντομα αυτή τη διαδρομή. Δεν είμαι σε ψυχολογική κατάσταση να οδηγήσω», δήλωσε ο οδηγός, φανερώνοντας την επιβάρυνση που του άφησε το περιστατικό. Ο Λιβάνης συμφώνησε ότι το ατύχημα αποτελεί μια ευκαιρία για να προωθηθούν άμεσα λύσεις. «Τώρα που έγινε το ατύχημα, είναι ευκαιρία να το τρέξουμε κι εμείς από την Περιφέρεια, γιατί αυτός ο δρόμος είναι περιφερειακός, όχι δημοτικός», τόνισε, εξηγώντας ότι οι αρμοδιότητες είναι μπερδεμένες και συχνά αυτό οδηγεί σε αδράνεια.

    Πηγή: Newsbomb.gr

  • Καλάβρυτα: "Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές" - Τι λέει ο οδηγός του λεωφορείου που ανατράπηκε στο Μάνεσι 
    Καλάβρυτα:

    Σε δηλώσεις του στο tempo24.news ο οδηγός του λεωφορείου που εξετράπη και ανατράπηκε πέφτοντας από ύψος έξι μέτρων περίπου στο δρόμο Πατρών Καλαβρύτων λίγο μετά τη Βλασία, λέει πως έγινε το τροχαίο.

    Υποστηρίζει πως η εκτροπή από την πορεία του οχήματος έγινε όταν ο ίδιος προσπάθησε να αποφύγει άλλο όχημα που είδε να έρχεται και για να μη γίνει μετωπική σύγκρουση έκανε ελιγμό ο οποίος οδήγησε στην εκτροπή και την ανατροπή του λεωφορείου.

    Μόλις το όχημα ακινητοποιήθηκε, ο ίδιος έσπασε με το πόδι του το παρμπρίζ προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι πέντε μαθητές και οι δύο εκπαιδευτικοί.

    Όπως έγραψε από το πρωί το tempo24.news aπό θαύμα γλύτωσαν μαθητές και επιβάτες όταν το λεωφορείο που τους μετάφερε έπεσε σε χαράδρα, στην περιοχή των Καλαβρύτων.

    Tο υπεραστικό λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αχαΐας που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Βλασία Καλάβρυτα , κοντά στο χωριό Μάνεσι εξετράπη της πορείας του, για άγνωστο λόγο και έπεσε σε χαράδρα, μικρού βάθους.

    Μέσα στο λεωφορείο επέβαιναν 5 μαθητές , δύο εκπαιδευτικοί και ταξιδιώτες που πήγαιναν στα Καλάβρυτα.

    Από τις πρώτες πληροφορίες δεν υπάρχει τραυματίας, ενώ όλοι οι επιβαίνοντες βοηθώντας ο ένας τον άλλον κατάφεραν να απεγκλωβιστούν, ενώ στο σημείο έσπευσαν Αστυνομία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ

    Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ήδη επικοινώνησαν με τους οικείους τους λέγοντάς τους πως "είναι καλα", βέβαια οι περισσότεροι είχαν υποστεί σοκ από το ατύχημα.

    Παράλληλα άλλο λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ μετάφερε μαθητές και επιβάτες στα Καλάβρυτα και μεταβαίνουν στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους.

    Kalavrita Leoforeio 2

    Kalavrita Leoforeio 3

    Kalavrita Leoforeio 4

    Πηγή: Tempo24.news
  • Καλάβρυτα: Παραλίγο τραγωδία με ανατροπή λεωφορείου που μετέφερε μαθητές
    Καλάβρυτα: Παραλίγο τραγωδία με ανατροπή λεωφορείου που μετέφερε μαθητές

    Παραλίγο τραγωδία στο πρωινό δρομολόγιο του ΚΤΕΛ με επιβάτες 5 μαθητές και 2 δασκάλες του σχολείου Καλαβρύτων που εκτελούσε το σχολικό δρομολόγιο Πάτρα - Καλάβρυτα.

    Το λεωφορείο εξετράπη της πορείας του στο ύψος της Ροδέας και ανετράπη. Όλοι οι επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους σύμφωνα με ασφαλής πληροφορίες του kalavrytanews.com.

    Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της Αστυνομίας Καλαβρύτων και της Πυροσβεστικής. Για προληπτικούς και μόνο λόγους όλοι οι επιβάτες μεταφέρονται στο Νοσοκομείο Καλαβρύτων.

    Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ήδη επικοινώνησαν για να τους ενημερώσουν οτι είναι καλά, ωστόσο είναι όλοι σοκαρισμένοι από το ατύχημα.

    'Αλλο λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ μετάφερε μαθητές και επιβάτες στα Καλάβρυτα.

    Δεν υπάρχει ανησυχία για την υγεία των επιβατών

  • Έκρηξη βυτιοφόρου που μετέφερε καύσιμα στη Νιγηρία - Τουλάχιστον 94 άνθρωποι κάηκαν ζωντανοί
    Έκρηξη βυτιοφόρου που μετέφερε καύσιμα στη Νιγηρία - Τουλάχιστον 94 άνθρωποι κάηκαν ζωντανοί

    Τουλάχιστον 94 άνθρωποι σκοτώθηκαν στη βόρεια Νιγηρία όταν αργά την Τρίτη (15/10) ένα βυτιοφόρο που συνετρίβη εξερράγη.

    «Ο οδηγός έχασε τον έλεγχο και το βυτιοφόρο ανετράπη. Από το όχημα χύθηκαν καύσιμα» όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας, σύμφωνα με το CNNi.

    «Πολλά άτομα βρισκόταν στο σημείο για να προμηθευτούν καύσιμα όταν συνέβη η έκρηξη».

    Τουλάχιστον 50 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά, ενώ ο αριθμός των θυμάτων είναι πιθανόν να αυξηθεί.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΥΠΑΑΤ: Μεταφορά γάλακτος και αποτροπή μετάδοσης της ευλογιάς
    ΥΠΑΑΤ: Μεταφορά γάλακτος και αποτροπή μετάδοσης της ευλογιάς

    Αναλυτικές οδηγίες εξέδωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την εφαρμογή των μέτρων αναφορικά με το νωπό γάλα αιγοπροβάτων για την αποτροπή μετάδοσης της ευλογιάς των αιγοπροβάτων.

    Επισημαίνεται ότι το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα που παράγονται από αυτό, είναι ασφαλή για να καταναλωθούν από τον άνθρωπο.

    Η μετακίνηση νωπού γάλακτος από την εκτροφή προέλευσης στην εγκατάσταση μεταποίησης πρέπει να πραγματοποιείται μέσα σε κλειστούς περιέκτες και η εγκατάσταση μεταποίησης πρέπει να βρίσκεται στην ίδια απαγορευμένη ζώνη ή όσο το δυνατόν πλησιέστερα στην απαγορευμένη ζώνη και πρέπει να λειτουργεί υπό την επιτήρηση επίσημων κτηνιάτρων.

    Μέτρα βιοασφάλειας για τη διακίνηση του νωπού γάλακτος αιγοπροβάτων

    1. Τα οχήματα που παραλαμβάνουν γάλα από εκμεταλλεύσεις της απαγορευμένης ζώνης δεν πρέπει να παραλαμβάνουν γάλα από ελεύθερες περιοχές.
    2. Ειδικότερα, ισχύουν τα παρακάτω:

    2.1. Θα πρέπει να υπάρχουν οχήματα αποκλειστικής χρήσης στις ζώνες προστασίας και επιτήρησης τα οποία κινούνται αποκλειστικά σε αυτές τις ζώνες και τα οποία δεν παραλαμβάνουν γάλα από την περαιτέρω απαγορευμένη ζώνη και από ελεύθερες περιοχές. Τα εν λόγω οχήματα πρέπει να παραλαμβάνουν πρώτα από τη ζώνη επιτήρησης και μετά από τη ζώνη προστασίας.

    2.2. Θα πρέπει να υπάρχουν οχήματα αποκλειστικής χρήσης στην περαιτέρω απαγορευμένη ζώνη τα οποία δεν παραλαμβάνουν γάλα από ελεύθερες περιοχές.

    2.3. Πριν από κάθε είσοδο και έξοδο από εκμεταλλεύσεις πρέπει να γίνεται καθαρισμός και απολύμανση του οχήματος.

    2.4. Πρέπει να καταγράφεται η ημερομηνία και ώρα παραλαβής γάλακτος από κάθε εκτροφή.

    2.5. Ο οδηγός του μέσου παραλαβής και μεταφοράς του γάλακτος απαγορεύεται να μετακινείται άσκοπα εντός της εκτροφής και να έρχεται σε άμεση επαφή με ζώα ή ζωοτροφές, αλλά θα πρέπει να παραμένει αυστηρά στο διακριτό χώρο της παράδοσης του γάλακτος.

    2.6. Μετά την τελευταία παραλαβή διενεργείται προσεκτικός καθαρισμός και απολύμανση του οχήματος από τον οδηγό και στη συνέχεια, το όχημα δεν κάνει καμία ενδιάμεση στάση για παραλαβή σε άλλη προβατοτροφική εκμετάλλευση παρά κατευθύνεται προς την εγκατάσταση μεταποίησης γάλακτος, στην οποία διενεργείται εκ νέου καθαρισμός και απολύμανση (εσωτερικός CIP και εξωτερικός).

    2.7. Στα οχήματα πρέπει να υπάρχει επαρκής ποσότητα γαντιών μιας χρήσης, ποδοναριών και φόρμες μιας χρήσης, για άμεση χρήση από τον οδηγό.

    2.8. Όταν ο οδηγός φτάνει σε μια εκμετάλλευση πρέπει να φορέσει τη φόρμα, τα ποδονάρια και τα γάντια και κατά την αποχώρηση να τα ψεκάσει με απολυμαντικό, να τα βγάλει και να τα αφήσει στην εκτροφή για καταστροφή.

    1. Όλα τα οχήματα που παραλαμβάνουν νωπό γάλα πρέπει να φέρουν κινητό εξοπλισμό ικανού μεγέθους (τουλάχιστον 15lt) για να απολυμανθεί επαρκώς το όχημα πριν από την είσοδο και μετά την έξοδο από τις εκμεταλλεύσεις. Στα οχήματα πρέπει να υπάρχει αρκετή ποσότητα κατάλληλου απολυμαντικού.
    2. Τα οχήματα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται επιμελώς τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά πριν πραγματοποιήσουν το επόμενο δρομολόγιο.
    3. Η εγκατάσταση μεταποίησης γάλακτος τηρεί αρχείο με τα οχήματα που κινούνται σε κάθε ζώνη και την ιχνηλασιμότητα του γάλακτος που παραλαμβάνει.

    Αναλυτικότερα, δείτε το έγγραφο οδηγιών που εξέδωσε το υπουργείο ΕΔΩ και τη σχετική εγκύκλιο ΕΔΩ.

    Πηγή: Etheas.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Τρόμος για οδηγό στην Αμφιλοχία: «Βούτηξε» σε γκρεμό προσπαθώντας να αποφύγει άγρια άλογα
    Τρόμος για οδηγό στην Αμφιλοχία: «Βούτηξε» σε γκρεμό προσπαθώντας να αποφύγει άγρια άλογα

    Ένα απρόοπτο περιστατικό σημειώθηκε στον δρόμο Αμφιλοχία – Κομποθέκλα όπου ένας οδηγός ήρθε αντιμέτωπος με αγέλη αγρίων αλόγων.

    Καθώς οδηγούσε, βραδινές ώρες και λίγο πριν φτάσει στη γέφυρα στον μύλο, μια ξαφνική εμφάνιση κοπαδιού άγριων αλόγων έβαλε τη ζωή του σε κίνδυνο.

    Τα άγρια άλογα, που κυνηγούσαν σκυλιά, καλπάζοντας με ορμή προς το μέρος του, τον ανάγκασαν να κάνει έναν απότομο ελιγμό για να αποφύγει την αναπόφευκτη σύγκρουση.

    Το αυτοκίνητο ξέφυγε από την πορεία του και βρέθηκε να κατρακυλά σε έναν γκρεμό. Ο οδηγός, αν και τραυματίστηκε, στάθηκε τυχερός που γλίτωσε τη ζωή του. Το όχημά του, ωστόσο, υπέστη σοβαρές ζημιές.

    Ένα διαρκές πρόβλημα

    Δυστυχώς, αυτό δεν είναι το πρώτο περιστατικό που προκαλείται από την παρουσία άγριων αλόγων στα πεδινά της περιοχής. Την τελευταία δεκαετία, τα άγρια άλογα έχουν αυξήσει την παρουσία τους τόσο στα πεδινά όσο και μέσα στα χωριά όπως η Βαρετάδα, η Κεχρινιά και τα Σαρδίνια.

    Τα ζώα αυτά περιπλανιούνται μέρα και νύχτα, δημιουργώντας προβλήματα στις καλλιέργειες των ντόπιων, αλλά και απειλώντας την ασφάλεια των κατοίκων και των οδηγών.

    Η έντονη ανθρώπινη παρέμβαση στις κορυφές του Πεταλά και η αυξανόμενη παρουσία λύκων φαίνεται να είναι οι κύριοι λόγοι που τα άγρια άλογα αναζητούν καταφύγιο και τροφή στα χαμηλότερα υψόμετρα, πιο κοντά στους ανθρώπινους οικισμούς.

    Αυτή η κατάσταση έχει γίνει μόνιμη αιτία ανησυχίας για τους κατοίκους, που βλέπουν τη γη τους και τις περιουσίες τους να κινδυνεύουν από αυτά τα όμορφα, αλλά ανεξέλεγκτα ζώα.

    Παρά τις συνεχείς φωνές των κατοίκων για λήψη μέτρων και αντιμετώπιση του προβλήματος, οι τοπικές και κρατικές αρχές φαίνεται να αδιαφορούν. Η παρουσία των άγριων αλόγων συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα, χωρίς καμία ουσιαστική κίνηση για την αντιμετώπισή τους.

    Αυτό το περιστατικό στην Αμφιλοχία είναι μόνο ένα από τα πολλά που μαρτυρούν την ανάγκη για άμεση δράση. Τα άγρια άλογα είναι μέρος της φυσικής κληρονομιάς, αλλά η άναρχη παρουσία τους σε κατοικημένες περιοχές αποτελεί κίνδυνο.

    Οι κάτοικοι αναρωτιούνται πόσο ακόμα θα πρέπει να περιμένουν, προτού συμβεί κάτι χειρότερο. Θα παραμείνει το πρόβλημα ανεπίλυτο ή θα υπάρξει επιτέλους παρέμβαση για την προστασία τόσο των ανθρώπων όσο και των ζώων;

    Η αγωνία συνεχίζεται, και το κάλεσμα για άμεση δράση γίνεται πλέον επιτακτικό.

    Πηγή: e-maistros.gr - Αgrinionews.grΑgrinionews.gr

  • Γάλα: Άρχισε το παζάρι κτηνοτρόφων – τυροκόμων για τις τιμές [πίνακες]
    Γάλα: Άρχισε το παζάρι κτηνοτρόφων – τυροκόμων για τις τιμές [πίνακες]

    Αποκαλυπτικά τα στοιχεία για παραδόσεις νωπού πρόβειου και γίδινου γάλακτος το πρώτο εξάμηνο του 2024

    Στη μάχη της διαπραγμάτευσης ρίχνονται το αμέσως επόμενο διάστημα κτηνοτρόφοι και τυροκόμοι για να διαμορφώσουν την τιμή του αιγοπρόβειου γάλακτος και να κλειστούν εγκαίρως τα συμβόλαια ενόψει της νέας γαλακτοκομικής χρονιάς. Μια χρονιά, που έχει σημαδευτεί από τις ζωονόσους της πανώλης αιγοπροβάτων και ευλογιάς, ενώ εμφανή είναι ακόμα τα σημάδια από την απώλεια μέρους του ζωικού κεφαλαίου από τις καταστροφικές ζημιές του Daniel στη Θεσσαλία.

    Παραδοσιακά ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας που ξεκινάει το …παζάρι, με στόχο προς τα τέλη του μήνα να κλείνονται οι πρώτες συμφωνίες γάλακτος. Τυροκόμοι και σούπερ μαρκετ, όπως όλα δείχνουν, ακολουθώντας την γνωστή τακτική τους και με πρόσχημα τα απούλητα αποθέματα φέτας, ήδη ασκούν πιέσεις στους κτηνοτρόφους να αποδεχθούν μείωση των τιμών αιγοπρόβειου γάλακτος, διατηρώντας ταυτόχρονα αμετάβλητα τα κέρδη τους.

    Ανάλογη τακτική ακολούθησαν και πέρσι το φθινόπωρο, μια αντικειμενικά δύσκολη χρονιά για τους παραγωγούς λόγω Daniel, με αποτέλεσμα η τιμή του πρόβειου γάλακτος, σύμφωνα και με τα στοιχεία του ΕΛΓΟ Δήμητρα, να υποχωρήσει από το 1,5542 ευρώ/κιλό στο 1,4483 ευρώ/κιλό, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η μείωση ήταν ακόμα μεγαλύτερη.

    Το 2024 παραδόθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο 528.768.728 κιλά νωπού πρόβειου γάλακτος, ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οι ποσότητες έφταναν τα 539.954.311 κιλά

    Από την πλευρά τους, οι κτηνοτρόφοι, οι οποίοι έχουν δοκιμαστεί τα τελευταία χρόνια, δε φαίνονται διατεθειμένοι να κάνουν πίσω στις απαιτήσεις τους, διεκδικώντας καλύτερες τιμές για το γάλα από τις περσινές.

    Πάντως, σε κάθε περίπτωση, η πτώση της τιμής γάλακτος, της πρώτης ύλης παραγωγής φέτας ΠΟΠ, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των κτηνοτρόφων, δεν διασφαλίζει την επιστροφή της κατανάλωσης φέτας, καθώς στο ράφι η τιμή παραμένει πολύ υψηλή.

    Όμως η φέτα καταγράφει καλές επιδόσεις στις εξαγωγές, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το 2023 έφτασαν τους 87.424 τόνους (αύξηση κατά 0,68%, με την αξία τους να εκτοξεύεται κατά 21,24% στα 736,3 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το πρώτο δίμηνο του 2024, οι εξαγωγές της φέτας έφτασαν τους 12.436 τόνους από 11.036 τόνους, το αντίστοιχο δίμηνο του 2023, βελτιωμένες κατά 12,68%.

    Μειωμένες παραδόσεις γάλακτος

    Με πτωτικούς ρυθμούς κινήθηκαν τόσο οι παραδόσεις νωπού πρόβειου και γίδινου γάλακτος όσο και οι τιμές παραγωγού, το πρώτο εξάμηνο του 2024 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί στον ΕΛΓΟ – Δήμητρα, σύμφωνα με τα οποία το 2024 παραδόθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο 528.768.728 κιλά νωπού πρόβειου γάλακτος, ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οι ποσότητες έφταναν τα 539.954.311 κιλά.

    Αντίστοιχα, οι ποσότητες γίδινου γάλακτος έφτασαν τα110.992.112 κιλά φέτος από 116.843.983 κιλά.

    Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία με την μέση τιμή νωπού γάλακτος στο σύνολο της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΛΓΟ – Δήμητρα, η μέση τιμή του νωπού πρόβειου γάλακτος φτάνει το 2024 στα 1,4433 ευρώ/κιλό από 1,5542 ευρώ/κιλό το 2023. Η υψηλότερη τιμή καταγράφεται το 2024 στη Θεσσαλία, η οποία φτάνει το 1,5354 ευρώ/κιλό και η χαμηλότερη στο Νότιο Αιγαίο, η οποία διαμορφώνεται στα 1,2079.

    Η μέση τιμή του νωπού γίδινου γάλακτος διαμορφώθηκε το 2024 στα 0,9215 ευρώ/κιλό από 0,9731 ευρώ/κιλό πέρσι, με την υψηλότερη να καταγράφεται στην ΠΕ Ιονίων Νήσων (0,9968 ευρώ/κιλό) και την χαμηλότερη στην ΠΕ Νοτίου Αιγαίου (0,7127 ευρώ/κιλό).

    «Δεν υπάρχουν περιθώρια για μειώσεις»

    Την ανησυχία του για μια ενδεχόμενη μείωση στην τιμή του παραγωγού εκφράζει στον ΟΤ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κτηνοτρόφων Ελλάδος Δημήτρης Μπαλούκας, ευελπιστώντας ότι «οι γαλακτοβιομηχανίες δεν θα προχωρήσουν σε κάποια μείωση, καθώς δεν υπάρχουν τα περιθώρια. Ειδικά, με την όλη κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλία μετά τον Daniel, την πανώλη των αιγοπροβάτων, αν ο κτηνοτρόφος δεχτεί και μια μείωση τιμής στο γάλα τότε αυτό θα είναι το τελειωτικό χτύπημα. Και αυτό θα πρέπει να το αντιληφθούν τόσο οι γαλακτοβιομηχανίες όσο και τα σούπερ μάρκετ, ότι μια ενδεχόμενη μείωση στην τιμή γάλακτος για τον παραγωγό θα δημιουργήσει προβλήματα στην παραγωγή. Γιατί χωρίς παραγωγή δεν υπάρχει αλυσίδα, δεν υπάρχει προϊόν, δεν υπάρχει τίποτα».

    Ευελπιστούμε ότι δεν θα γίνει αυτό φέτος. Εμείς θέλουμε να κλειστούν τα συμβόλαια νωρίς, να γνωρίζουμε με τι τιμή θα πουλήσουμε για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων ώστε κάθε κτηνοτρόφος να κάνει το κουμάντο του, το τι θα πρέπει να κάνει ώστε να είναι βιώσιμος και αυτή τη χρονιά.

    Οι κτηνοτρόφοι της Θεσσαλίας, σύμφωνα με τον κ. Μπαλούκα, δεν πρόκειται να δεχτούν οποιαδήποτε μείωση από το 1,5 ευρώ/κιλό. «Έχουμε ζήσει 3 μήνες παρατεταμένης ανομβρίας, ξηρασίας, δημιουργώντας πρόβλημα στις παραγωγές μηδικής (τριφύλλι) και χονδροειδών ζωοτροφών, που είναι και ο μεγάλος όγκος που ταϊζουμε. Οι αποδόσεις ήταν χαμηλές και οι τιμές υψηλές. Ειδικά η τιμή στο τριφύλλι αυτή την στιγμή έχει ξεπεράσει τα 0,33 ευρώ/κιλό με 0,35 ευρώ/κιλό (πέρσι στα 0,23 – 0.25 ευρώ/κιλό). Ταυτόχρονα, το κόστος παραγωγής αυξήθηκε και λόγω της πανώλης, αφού κλείσαμε τα κοπάδια μέσα. Είναι μια πολύ περίεργη και δύσκολη χρονιά η φετινή και η οποιαδήποτε μείωση στην τιμή θα είναι πραγματικά καταστροφική», τονίζει.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο