Σάββατο, 02 Απριλίου 2022 09:25

Α. Πετρόγιαννη: “Ο αυτισμός δεν είναι το τέλος. Είναι η αρχή μιας ανιδιοτελούς αγάπης!"

Γράφτηκε από τον

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα του Αυτισμού, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τη συγκεκριμένη αναπτυξιακή διαταραχή. Τα τελευταία χρόνια η επιδίωξη αυτή καθίσταται ακόμα πιο επιτακτική, καθώς παρατηρείται μεγάλη αύξηση της συχνότητας του Αυτισμού παγκοσμίως.

Αν και ο Αυτισμός δε θεραπεύεται, έγκαιρες και εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις βοηθούν στη βελτίωση της λειτουργικότητας των ατόμων με Αυτισμό. Απώτερος σκοπός είναι να πραγματοποιηθούν τα απαραίτητα βήματα, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή ένταξη των ατόμων με Αυτισμό στην κοινωνία, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Ιδιαίτερη υποστήριξη σε αυτή την προσπάθεια χρειάζονται οι οικογένειες αυτών των ατόμων, για να είναι σε θέση να συμβάλλουν στην καλλιέργεια των ικανοτήτων τους και τη διαχείριση της συμπεριφοράς τους.

Στο σχολείο μας φοιτούν μαθητές με Αυτισμό. Μέσα σε ένα κλίμα αγάπης και σεβασμού εκπαιδεύονται στα επαγγελματικά εργαστήρια του σχολείου μας, ώστε να αναπτύξουν κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες, ικανότητες επικοινωνίας και αυτονομίας και να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολο.

Η στάση αυτή είναι σημαντικό να γενικευθεί σε όλη την κοινωνία. Μόνο σε ένα περιβάλλον που διέπεται από τις αξίες της αγάπης, της αναγνώρισης, της ισότητας και της αποδοχής της διαφορετικότητας, θα μπορέσουμε όλοι να χαρούμε τη συνύπαρξή μας με τους συνανθρώπους μας με Αυτισμό. "Δε χρειάζομαι την ευαισθητοποίηση, η αποδοχή είναι αυτό που έχω ανάγκη!".

ΕΕΕΕΚ Πύργου
Αγγελική Πετρόγιαννη

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 02 Απριλίου 2022 12:22

Σχετικά Άρθρα

  • Οργή στο Μεσολόγγι: Διώχνουν παιδί με αυτισμό από σχολείο λόγω κατάργησης τμήματος
    Οργή στο Μεσολόγγι: Διώχνουν παιδί με αυτισμό από σχολείο λόγω κατάργησης τμήματος

    Μαθητής με αυτισμό κινδυνεύει να μείνει εκτός σχολείου λόγω κατάργησης τμήματος στο Μεσολόγγι.

    Ένα σοβαρό περιστατικό συνέβη στο Μεσολόγγι, όπου μαθητής της Γ' Λυκείου με αυτισμό, από μονογονεϊκή οικογένεια, έρχεται αντιμέτωπος με το να διακόψει τη φοίτησή του στο ΕΠΑΛ Μεσολογγίου.

    Η αιτία; Η κατάργηση του τμήματος πληροφορικής λόγω μικρού αριθμού μαθητών. Ο μαθητής καλείται είτε να αλλάξει σχολείο και να πάει στο Αγρίνιο ή τη Ναύπακτο, είτε να επαναλάβει την τάξη αλλάζοντας εκπαιδευτικό αντικείμενο, όπως προτάθηκε από το σχολείο.

    Η απόφαση αυτή προκαλεί σοβαρές αντιδράσεις, τόσο από τους γονείς όσο και από τους καθηγητές, που ζητούν την άμεση επίλυση του ζητήματος.

    Τονίζουν ότι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, όχι μόνο στη μαθησιακή πορεία του παιδιού, αλλά και στην ψυχολογία του, ενώ η ανάγκη να «μεταναστεύσει» για να συνεχίσει τις σπουδές του αποτελεί πρόσθετο εμπόδιο.

    Το θέμα έρχεται στο φως εν μέσω κινητοποιήσεων κατά των συγχωνεύσεων τμημάτων, με τους γονείς να κατηγορούν το Υπουργείο Παιδείας ότι αντιμετωπίζει τους μαθητές σαν στατιστικά νούμερα, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε παιδιού.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • ΕΕΕΕΚ Πύργου: Αγιασμός με την ευχή ενός νέου κτιρίου
    ΕΕΕΕΚ Πύργου: Αγιασμός με την ευχή ενός νέου κτιρίου

    Πρώτο κουδούνι για τα ξεχωριστά παιδιά μας

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Με την προσμονή της μεταστέγασης σε νέο κτίριο, τα παράπονα των γονέων και τη δέσμευση των αρχών ότι το θέμα εξακολουθεί να προβληματίζει για τη λύση του, τελέστηκε ο αγιασμός στο ΕΕΕΕΚ Πύργου.

    Τον αγιασμό τέλεσε ο Μητροπολίτης Ηλείας, Αθανάσιος Β, ο οποίος αναφέρθηκε με τα πιο θερμά λόγια στην προσφορά και το λειτούργημα των εκπαιδευτικών και τη στήριξη των γονέων. «Σηκώνετε μεγάλο σταυρό γιατί προσπαθείτε να δώσετε εκείνα τα εφόδια στα παιδιά μας ώστε να μπορούν και να νιώθουν χρήσιμοι στην κοινωνία. Εύχομαι τα παιδιά να τα φωτίζει πάντα ο Θεός» ανέφερε μεταξύ άλλων.

    Ο δήμαρχος Πύργου, Στάθης Καννής, δήλωσε τη συμπαράστασή του και αναφέρθηκε αφενός στον δύσκολο στόχο της μεταστέγασης, αφετέρου ότι παραμένει προτεραιότητα η λύση. «Το σχολείο αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα και πρέπει να εστιάσουμε στην επίλυση αυτών για να φανούμε χρήσιμοι στο έργο των εκπαιδευτικών που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό αλλά και των γονέων ώστε να μπορέσουν να εκπληρώσουν στο ακέραιο το δύσκολο έργο που έχουν αναλάβει απέναντι στα παιδιά τους που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη για φροντίδα και οτιδήποτε μπορεί να τους κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη και ευχάριστη. Έχουμε συζητήσει με την διευθύντρια τον στόχο μετακίνησης του σχολείου στον ιστό της πόλης. Είναι ένας στόχος δύσκολος, δεν τον έχουμε ξεχάσει και εξετάσουμε ώστε να βρεθεί λύση».

    Το λόγο πήρε αμέσως μετά ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού ΠΔΕ Παναγιώτης Μπράμος, ο οποίος αφού μετέφερε τον χαιρετισμό του Περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη, τόνισε ότι η φετινή χρονιά πρέπει να είναι καθοριστική για τη λύση του νέου χώρου. «Πέρυσι ήμασταν πολλοί περισσότεροι. Φέτος είμαστε όσοι πρέπει για να δώσουμε μια αποφασιστική λύση στο χρόνιο στεγαστικό πρόβλημα. Εύχομαι η φετινή χρονιά να είναι αποφασιστικής σημασίας, ώστε πέρα από την ποιοτική δουλειά που γίνεται από τους εκπαιδευτικούς το ΕΕΕΕΚ να αποκτήσει και τον αντίστοιχο χώρο όπως του αρμόζει».

    Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν η διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Πύργου Αγγελική Πετρόγιαννη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Παραπληγικών & κινητικά αναπήρων Ν. Ηλείας, Γιώργος Παπανικολόπουλος, ο εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ Ηλείας, Τρύφωνας Αθανασόπουλος και o πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου, Παναγιώτης Μπόμπας.

    EEEEK agiasmos 2

    EEEEK agiasmos 3

  • Αυτισμός (έρευνα): Μια ακόμα – αναπάντεχη – αιτία εμφάνισής του
    Αυτισμός (έρευνα): Μια ακόμα – αναπάντεχη – αιτία εμφάνισής του
    Η έρευνα έφερε στο φως μια αναπάντεχη σύνδεση ανάμεσα στη διφαινόλη Α (BPA) και τον αυτισμό

    Ο Αυτισμός ή η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) ορίζεται ως μια αναπτυξιακή διαταραχή που εμφανίζεται στην παιδική ηλικία. Ο αυτισμός επηρεάζει αρνητικά τις κοινωνικές, γνωστικές, γλωσσικές και επικοινωνιακές ικανότητες ενός ατόμου. Τα παιδιά που εμπίπτουν στη ΔΑΦ διαφέρουν τόσο στον βαθμό της διαταραχής τους, όσο και στα συγκεκριμένα συμπεριφορικά τους συμπτώματα.

    Μια νέα μελέτη φέρνει στο προσκήνιο μια αναπάντεχη παράμετρο που μπορεί να συνδέεται με την ανάπτυξη του αυτισμού: η χημική ουσία διφαινόλη Α (BPA), η οποία βρίσκεται σε πολλά καθημερινά προϊόντα.

    Η σύνδεση με την BPA

    Η έρευνα έφερε στο φως μια αναπάντεχη σύνδεση ανάμεσα στη διφαινόλη Α (BPA) και τον αυτισμό, αποκαλύπτοντας ότι η υψηλή παρουσία αυτής της χημικής ουσίας στα ούρα της μητέρας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης αυτισμού στα αγόρια. Η BPA χρησιμοποιείται ευρέως για την παραγωγή πλαστικών και άλλων προϊόντων, όπως πιπίλες, και «χαρίζει» στο πλαστικό ακαμψία και αντοχή στον χρόνο.

    Τα ευρήματα της μελέτης

    Η μελέτη παρακολούθησε πάνω από 600 βρέφη και διαπίστωσε ότι τα αγόρια των οποίων οι μητέρες είχαν υψηλά επίπεδα BPA στα ούρα τους είχαν περισσότερες από τρεις φορές αυξημένες πιθανότητες να αναπτύξουν συμπτώματα αυτισμού μέχρι την ηλικία των δύο ετών. Επιπλέον, αυτά τα αγόρια είχαν έξι φορές περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με αυτισμό μέχρι την ηλικία των 11 ετών, σε σύγκριση με αγόρια των οποίων οι μητέρες είχαν χαμηλότερα επίπεδα BPA.

    Η έρευνα διεξήχθη από μια ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής την επιδημιολόγο και γιατρό δημόσιας υγείας Δρ. Άννα-Λουίζ Πονσονμπί από την Αυστραλία. Η ομάδα χρησιμοποίησε δεδομένα από το πρόγραμμα Barwon Infant Study (BIS), που παρακολουθεί υγειονομικές μετρήσεις πάνω από 1.000 παιδιά και τις οικογένειές τους.

    Η επίδραση της BPA στον εγκέφαλο

    Η BPA επηρεάζει την ανάπτυξη του εγκέφαλου των αγοριών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μέσω της αναστολής ενός ενζύμου που ονομάζεται αρωματάση. Το ένζυμο αυτό είναι βασικό για τη μετατροπή ανδρικών ορμονών σε οιστρογόνα, τα οποία είναι απαραίτητα για τη ρύθμιση της φλεγμονής και την επικοινωνία των νευρώνων στον εγκέφαλο. Σύμφωνα με τη Δρ. Πονσονμπί, «η BPA μπορεί να διαταράξει την ανάπτυξη του ανδρικού εγκεφάλου με αναστολή της αρωματάσης, επιδεινώνοντας τις συνθήκες που οδηγούν σε αυτισμό».

    Νέες θεραπείες υπό εξέταση

    Μια ενδιαφέρουσα πτυχή της μελέτης είναι η δοκιμή μιας λιπαρής ουσίας, της 10-υδροξυ-2-δεκενοϊκής (10HDA), η οποία φαίνεται να βοηθά στην αντιστάθμιση των αρνητικών επιδράσεων της BPA. Ο Δρ. Γουάχ Τσιν Μπουν, βιοχημικός και συν-συγγραφέας της μελέτης, ανέφερε ότι η 10HDA, που βρίσκεται φυσικά στη βασίλισσα μέλισσα, δείχνει προοπτική στη βελτίωση της κοινωνικότητας και της λειτουργίας του εγκεφάλου των ποντικών που είχαν εκτεθεί σε BPA. «Η 10HDA δείχνει πρώιμα σημάδια δυνητικής ικανότητας για ενεργοποίηση αντίθετων βιολογικών οδών», δήλωσε ο Δρ. Μπουν.

    Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Nature Communications, προσφέρει νέες ενδείξεις για την κατανόηση του αυτισμού και τη σημασία των χημικών ουσιών στην ανάπτυξη του εγκεφάλου. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα ευρήματα θα οδηγήσουν σε νέες στρατηγικές πρόληψης και θεραπείας για τον αυτισμό. Η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω μελέτες για να επιβεβαιωθεί αν η 10HDA μπορεί να έχει εφαρμογή και στους ανθρώπους.

    Πηγή: alfavita.gr

  • ΕΕΕΕΚ Πύργου: Καλό καλοκαίρι!
    ΕΕΕΕΚ Πύργου: Καλό καλοκαίρι!

    Άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της! Όσες δυσκολίες κι αν αντιμετωπίσαμε πάντα μας μένει η αγάπη που εισπράττουμε από τα παιδιά, μια μεγάλη αγκαλιά και ένα ευχαριστώ! Στο σχολείο μας, το ΕΕΕΕΚ Πύργου, όλοι αγωνιζόμαστε με ζήλο, αλληλεγγύη, ενσυναίσθηση και με την δέουσα επιστημονική κατάρτιση, ώστε οι μαθητές μας να φοιτούν σ’ ένα ευχάριστο και εποικοδομητικό περιβάλλον. Βασική επιδίωξη μας όλη τη χρονιά είναι η ευτυχία των παιδιών γι αυτό άλλωστε θέλουμε να νιώθουν δημιουργικά μέσα στο σχολείο τους.

    Είμαστε και θα είμαστε πάντα δίπλα στους γονείς, συμπαραστάτες στους αγώνες τους και θα δίνουμε το δικό μας αγώνα για την ίδρυση στεγών υποστηριζόμενης διαβίωσης. Η Πολιτεία πρέπει να φροντίσει για την άμεση ίδρυση τους, γιατί οφείλει να αγκαλιάσει με στοργή τα άτομα με αναπηρία και να είναι απλόχερη σε χρηματοδοτήσεις. Εξάλλου, με τον τρόπο αυτό θα αποδείξει και τον πολιτικό της πολιτισμό. Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ στη στήριξη που έχουμε από την τοπική κοινωνία, τόσο τις αρχές όσο και τους απλούς πολίτες που καθημερινά και έμπρακτα διευκολύνουν το έργο μας και στέκονται αρωγοί και να τους ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου. Η ευόδωση της προσπάθειας μας, αυτής είναι απόρροια της στήριξης όλων των ένθερμων υποστηρικτών του έργου μας, που ανώνυμα και ανιδιοτελώς προσφέρουν στα παιδιά μας.

    Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι με όμορφες ξέγνοιαστες στιγμές που θα γίνουν νοσταλγικές αναμνήσεις και σας περιμένουμε όλους στη γιορτή του σχολείου μας για την τελετή λήξης την Τετάρτη 12 Ιουνίου και ώρα 19:00 στο θέατρο «Απόλλωνα».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αυτισμός: Ποιες άλλες διαταραχές παρουσιάζουν 3 στα 4 παιδιά που είναι στο φάσμα
    Αυτισμός: Ποιες άλλες διαταραχές παρουσιάζουν 3 στα 4 παιδιά που είναι στο φάσμα

    Τρία στα τέσσερα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού έχουν ενδεχομένως και χαρακτηριστικά κάποιας άλλης νευροαναπτυξιακής διαταραχής, σύμφωνα με νεότερη μελέτη

    Εντύπωση προκαλεί ο αριθμός των παιδιών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και παρουσιάζουν παράλληλα και άλλες νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Πιο συγκεκριμένα, όπως συμπέρανε νεότερη μελέτη, τρία στα τέσσερα παιδιά (76,2%) με διαταραχή φάσματος αυτισμού παρουσίαζαν εξίσου και νευροδιαφορικούς νευρότυπους -συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών που σχετίζονται με τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), τη μάθηση και τις κινητικές διαφορές.

    Αν και μάλλον δεν προκαλούν μεγάλη έκπληξη αυτά τα αποτελέσματα, η έρευνα -με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης- που δημοσιεύθηκε στο PLOS One– διαπίστωσε ότι περισσότερα από τα μισά (55,6%) παιδιά που παραπέμπονται για αξιολόγηση της διαταραχής φάσματος του αυτισμού μπορεί επίσης να πληρούν το διαγνωστικό όριο για τη ΔΕΠΥ, και σίγουρα έχουν τουλάχιστον κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά της ΔΕΠΥ. Eπειδή η μελέτη εξέτασε μόνο μια μικρή επιλογή πιθανών νευροτύπων, σημειώνεται ότι ο πραγματικός αριθμός των παιδιών με αυτισμό και άλλους νευροτύπους μπορεί να είναι υψηλότερος.

    Εκτός από τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) και τις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, η νευροδιαφορετικότητα αναφέρεται στο σύνολο των ανθρώπων που πάσχουν από παθήσεις, όπως είναι η δυσλεξία, η δυσπραξία ή άλλα νευρολογικά προβλήματα και αφορούν τον τρόπο με τον οποίο ο πάσχων μαθαίνει και επεξεργάζεται τις πληροφορίες.

    Για τη μελέτη, οι ερευνητές αξιολόγησαν ανώνυμα ιατρικά αρχεία παιδιών ηλικίας μεταξύ δύο και 17 ετών που παραπέμφθηκαν για αξιολόγηση του φάσματος αυτισμού, χρησιμοποιώντας επικυρωμένα ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση νευροδιαφορικών χαρακτηριστικών.

    Διαπιστώθηκε μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του αριθμού των νευροδιαφορών που εντοπίζονται και στην έγκαιρη διάγνωση, ενώ τα νευροδιαφορετικά κορίτσια είχαν λιγότερες πιθανότητες να εντοπιστούν πριν από την ηλικία των πέντε ετών, σε σύγκριση με τα αγόρια. Ωστόσο, παρά την κλινική αλληλεπικάλυψη και τη συνύπαρξη της νευροδιαφοροποίησης στα παιδιά, μόλις το 26% των συμμετεχόντων στη μελέτη με άλλα χαρακτηριστικά διερευνήθηκε για μια πρόσθετη υποκείμενη διάγνωση.

    Συνεπώς, τα ειδικά διαμορφωμένα ερωτηματολόγια για τη διάγνωση άλλων νευροαναπτυξιακών διαταραχών μπορούν να βοηθήσουν τους κλινικούς γιατρούς να εντοπίσουν τη συνυπάρχουσα νευροδιαφοροποίηση κατά την πρώτη αξιολόγηση, επιτρέποντας την έγκαιρη υποστήριξη και την ανάπτυξη μιας ολόπλευρης αντίληψης του νευροτύπου ενός παιδιού.

    «Η μελέτη μας θεωρείται σημαντική, καθώς δείχνει πόσο ζωτικής σημασίας είναι η ολιστική προσέγγιση στην αξιολόγηση των παιδιών, ώστε να εντοπίζονται σωστά οι πιθανές αλληλεπικαλύψεις νευροτύπων. Εκτός από την καλύτερη κατανόηση του νευροδιαφοροποιημένου πληθυσμού στο σύνολό του, ο ακριβής προσδιορισμός της νευροδιαφοροποίησης θα βοηθήσει στην παροχή καλύτερης και πιο προσαρμοσμένης υποστήριξης για τα παιδιά αυτά, όταν χρειάζεται. Όσον αφορά τους επαγγελματίες υγείας, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες είναι πραγματικά ολιστικές, ώστε να εντοπίζονται σωστά τα επικαλυπτόμενα χαρακτηριστικά» επισημαίνει ο Δρ Jason Lang, κλινικός λέκτορας νευροανάπτυξης και επίτιμος σύμβουλος παιδικής και εφηβικής ψυχιατρικής.

    Πηγή: ygeiamou.gr

  • Πύργος: “Οφείλουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των ανθρώπων με αυτισμό”
    Πύργος: “Οφείλουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των ανθρώπων με αυτισμό”

    Εκδήλωση για τον Αυτισμό απο την ΕΛΜΕ Ηλείας και την Δημόσια Βιβλιοθήκη Πύργου

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και πρώιμης παρέμβασης σε άτομα με αυτισμού, ήταν από τα θέματα που αναλύθηκαν στη χθεσινή εκδήλωση που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Ηλείας και η Δημόσια Βιβλιοθήκη Πύργου σε επιμέλεια της εκπαιδευτικού Νικολίας Μωραΐτη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό (2 Απριλίου). Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο της Π.Ε. Ηλείας παρουσία εκπαιδευτικών και πλήθος κόσμου.

    Το θέμα «Αυτισμός: Μεταβαλλόμενες Ανάγκες στη Διαδρομή της Ζωής» ανάλυσε διεξοδικά Βάγια Α. Παπαγεωργίου, MD, Med, Δρ. Α.Π.Θ. Παιδοψυχίατρος, τονίζοντας τη σημασία της διάγνωσης και της πρώιμης παρέμβασης για τους ενήλικες. “είναι σημαντικό είναι να ενημερωθούμε όσο γίνεται περισσότερο, να αναγνωρίζουμε και τις σοβαρές και τις μη σοβαρές περιπτώσεις και να παρεμβαίνουμε νωρίς” δήλωσε χαρακτηριστικά και τόνισε την έλλειψη ικανών Υπηρεσιών να ανταποκριθούν στις ανάγκες των ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. “ πρέπει να δράσουμε επειγόντος διότι οι άνθρωποι με αυτισμό είναι γύρω μας και πιθανώς να είναι και κάποιοι που δεν υποψιάζονται καν ότι βρίσκονται στο φάσμα. Πρέπει να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των ανθρώπων αυτών αλλά και στις μελλοντικές γενιές”.

    Η φιλόλογος, Ειδική Παιδαγωγός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας , Ματίνα Κ. Παπαγεωργίου, παρουσίασε “Αυτισμός και Ποιότητα Ζωής” το οποίο έχει μεταφράσει η ίδια. “ Το βιβλίο εστιάζει στην ανεξαρτησία των ατόμων με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, στην αντιμετώπιση των προκλήσεων σε όλους τους τομείς της ζωής. Όμως η ανεξαρτησία δεν αφορά μόνο τον τρόπο ζωής, αφορά και έναν νέο τρόπο σκέψης. Την ανεξαρτησία από τον ειδικό, να μάθει το άτομο να ζει μόνο του, να ξέρει πως να προχωρήσει στη ζωή” τόνισε.

    Την εκδήλωση χαιρέτισαν η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου, η εκπαιδευτικός Νικολία Μωραΐτη και η διευθύντρια της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Νίκη Κατσιάπη.

    autismos 2

    autismos 3

    autismos 4

  • Άλλη μια συγκινητική δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Πύργου 
    Άλλη μια συγκινητική δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Πύργου 

    Οι μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας θα ήθελαν να ευχαριστήσουν θερμά τον κ. Φώτη Αργυρόπουλο για τη δωρεά αθλητικού υλικού (μπάλες μπάσκετ).

    Τέτοιες ενέργειες ανιδιοτελούς προσφοράς ενισχύουν σημαντικά τις δράσεις του σχολείου και των μαθητών μας, βελτιώνοντας τη φυσική-σωματική τους κατάσταση και την καθημερινότητα τους.

    eeeek dorea mpales 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • Δήμος Πύργου: Επίσκεψη ΕΕΕΕΚ στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο
    Δήμος Πύργου: Επίσκεψη ΕΕΕΕΚ στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο

    Ξεχωριστή επίσκεψη…

    Μία ξεχωριστή επίσκεψη είχε το πρωί της Τρίτης (19/03/24) ο Δήμαρχος Πύργου κ. Στάθης Καννής στο γραφείο του στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο. Συναντήθηκε και συζήτησε με σπουδαστές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης τους οποίους συνόδευαν οι καθηγήτριές τους.

    Ειδικότερα η Διευθύντρια κ Αγγελική Πετρόγιαννη, η Υποδιευθύντρια κ. Παναγιώτα Τάγαρη και οι κυρίες Μίνα Μουρτεζά, Αιμιλία Παπαντωνίου και Λευκή Δημουλιά.

    Το ενδιαφέρον των παιδιών με τις ιδιαίτερες δεξιότητες ήταν ιδιαίτερα συγκινητικό, αφού άκουγαν με προσοχή τον κ. Καννή να τους εξηγεί με απλά και κατανοητά λόγια πώς λειτουργεί το Δημοτικό Συμβούλιο και ποιες είναι οι υποχρεώσεις που έχει ως Δήμαρχος.

    Τα χαμόγελα στα πρόσωπά τους ήταν η απόδειξη πως οι σπουδαστές απολάμβαναν την φιλοξενία τους στο Δημαρχείο όπου ο κ Καννής ως καλός οικοδεσπότης τους ξενάγησε στα γραφεία και τις αίθουσες που διαθέτει.

    Μάλιστα κατά την διάρκεια της περιήγησής τους είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την θέα από το μπαλκόνι του δεύτερου ορόφου του Δημαρχείου και να λάβουν τις θέσεις των Δημοτικών Συμβούλων στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

    eeek ep kanis 2

    eeek ep kanis 3

    eeek ep kanis 4

    eeek ep kanis 5

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ