Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 18/5/2022 θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και «ελληνική PISA». Οι εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και έχουν επιλεγεί 6.000 μαθητές σε όλη τη χώρα από 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. Οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ για μια ακόμα φορά παρουσιάζονται «αγνές» και «άδολες».
Η εκπαιδευτική πολιτική που απέτυχε όπου εφαρμόστηκε και που οδήγησε στη σχολική διαρροή και στον κατακερματισμό της γνώσης εις βάρος τελικά της μόρφωσης των παιδιών έρχεται ως πολιτική Κεραμέως – Μητσοτάκη και στη χώρα μας.
Το 2014 συγκεντρώθηκαν χιλιάδες υπογραφές γονιών, εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών εκφράζοντας έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις των τεστ PISA και καλούσαν σε παύση της διεξαγωγής τους γιατί :
- Δίνεται προτεραιότητα στην ποσοτικοποίηση και στον κατακερματισμό της γνώσης. Η ολόπλευρη γνώση εγκαταλείπεται και τη θέση της καταλαμβάνει η απόκτηση δεξιοτήτων
- Τα αποτελέσματα είναι πάνω στα ίδια θέματα, για όλα τα σχολεία, και επομένως, άμεσα συγκρίσιμα μεταξύ τους. Η επιβράβευση θα έρχεται για τα σχολεία που πετυχαίνουν τα «καλύτερα αποτελέσματα» και σε συνδυασμό με την πολιτική των χορηγιών που θεσμοθετήθηκε και επίσημα από την κυβέρνηση της ΝΔ Εξόφθαλμα επιχειρείται στην πράξη η κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών με τις δραματικές συνέπειες για τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.
- Τα σχολεία θα μετατραπούν σταδιακά σε απέραντα εξεταστικά κέντρα, με ιδιαίτερο ψυχοπιεστικά αποτελέσματα για τα παιδιά, ενώ παράλληλα μπαίνει φραγμός στην κινητικότητα της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ψευδεπίγραφα αναφέρεται σε αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από τις εξετάσεις αυτές, τη στιγμή που εμείς, οι εκπαιδευτικοί της τάξης, ξέρουμε πολύ καλά ότι η διδασκαλία δεν είναι ένα μονόπρακτο έργο που κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων, με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους, ανεξάρτητα από την κοινωνική προέλευση, τις συνθήκες διαβίωσης, την οικογενειακή κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές και, ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε τη δουλειά μας με τέτοιους όρους. Σταθερή θέση μας παραμένει η διατήρηση της ισορροπίας στο δημόσιο σχολείο, η εξασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασης όλων των παιδιών στο αναφαίρετο δικαίωμα της ΙΣΟΤΙΜΗΣ εκπαίδευσης. Το δημόσιο σχολείο δεν "πάσχει" από πλευράς αναλυτικών προγραμμάτων, αλλά "πασχίζει" να καταφέρει να ανταποκριθεί σε όσα παρουσιάζονται από την κυβέρνηση ως καινοτόμα και "απαραίτητα", εμποδίζοντας όσο ποτέ το έργο των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.
Οι εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις
Για την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αποτροπή όλων των σχεδίων που εκτενώς αναφέρθηκαν προτείνουμε η ΔΟΕ να αναλάβει την οργάνωση του αγώνα με τις εξής κατευθύνσεις:
- Να σταλεί επιστολή στους γονείς που να εξηγούμε ενδελεχώς τις θέσεις μας.
- Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις.
- Την κήρυξη απεργιακής κινητοποίησης στα σχολεία που έχουν προγραμματιστεί να διεξαχθούν οι εξετάσεις τη 18η Μαΐου, με στήριξη των απεργών από τη ΔΟΕ και τους τοπικούς Συλλόγους.
- Οργάνωση απογευματινού συλλαλητηρίου.
Εδώ και τώρα απαιτούμε από ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA».
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλία και θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τους γονείς των μαθητών της ΣΤ’ τάξης, προκειμένου να τους ενημερώσουμε και να συζητήσουμε μαζί τους διεξοδικά, σχετικά με το θέμα.
(Δελτίο Τύπου)