Επίκαιρα

ΕΛΜΕ Ηλείας: "Μπλόκο" στο διαγωνισμό PISA

ΕΛΜΕ Ηλείας: "Μπλόκο" στο διαγωνισμό PISA

Σκληραίνει η κόντρα εκπαιδευτικών και κυβέρνησης αναφορικά με την τράπεζα θεμάτων και την διεξαγωγή των εξετάσεων PISA. Για τον λόγο αυτό τα μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκθέτοντας παράλληλα τους προβληματισμούς τους, στην αναπληρώτρια διευθύντρια, προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων, Πολυξένη Κοτρέτσου.

Αρχικά η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου, τόνισε ότι: «Ήρθαμε σήμερα εδώ το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας και εκπρόσωποι συναδέλφων από σχολεία του νομού για να εκφράσουμε την αντίθεσή μας, στην στάση που ακόμα συνεχίζει να έχει το υπουργείο ενάντια στο δίκαιο αίτημά μας, για μείωση της ύλης και μη εφαρμογή και κατάργηση της τράπεζας θεμάτων στα λύκεια. Το υπουργείο εδώ και ένα χρόνο παρόλα τα δίκαια αιτήματα του συνδικαλιστικού μας κινήματος, του κινήματος των μαθητών και των γονιών δεν έχει ικανοποιήσει το δίκαιο αυτό αίτημα και είναι δίκαιο, γιατί μετά από ενάμιση χρόνο πανδημίας και τηλεκπαίδευσης που τα παιδιά παρακολουθούσαν επί της ουσίας την εκπαιδευτική διαδικασία από το σπίτι τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στα μορφωτικά κενά που τυχόν μπορούν να έχουν, γιατί όπως αποδείχτηκε η τηλεκπαίδευση απέτυχε και την φετινή χρονιά με τις δυσκολίες που υπήρχαν στην λειτουργία των σχολείων λόγω του κορονοϊού και λόγω του τρόπου με τον οποίο η κυβέρνηση διαχειρίστηκε τον κορονοϊό, τα κενά είναι τεράστια και σε μορφωτικό και εκπαιδευτικό επίπεδο αλλά και σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο για τους μαθητές μας.

elme 16 2

Πάρα λοιπόν αυτές τις δυσκολίες, το υπουργείο συνεχίζει την αδιάλλακτη στάση του και δεν επεμβαίνει στην μείωση της ύλης για τα λύκεια και την μη εφαρμογή και κατάργηση της τράπεζας θεμάτων για τους μαθητές της Α και Β λυκείου. Το δεύτερο θέμα για το οποίο διαμαρτυρόμαστε, είναι και ο διαγωνισμός της PISA που είναι η πρώτη χρονιά που εφαρμόζεται, η λεγόμενη ελληνική PISA και αφορά σε 600 σχολεία δημοτικά και γυμνάσια, γιατί αναφέρεται στην ΣΤ δημοτικού και στην Γ γυμνασίου. Στο νομό μας έχουν επιλεγεί εφτά γυμνάσια και τέσσερα δημοτικά. Εμείς ζητάμε την μη εφαρμογή του διαγωνισμού αυτού, γιατί είναι ένα ακόμα εργαλείο που χρησιμοποιεί το υπουργείο στο πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής του πολιτικής για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την κατηγοριοποίηση των μαθητών, την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών. Η πείρα άλλωστε υπάρχει, από το εξωτερικό που τόσα χρόνια εφαρμόζεται ο διαγωνισμός αυτός και βλέπουμε που έχει οδηγήσει και στην ουσία καμιά αναβάθμιση δεν έχει επιφέρει όπως επικαλείται το υπουργείο ούτε στο εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε βέβαια και στον ίδιο τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές. Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε την μη εφαρμογή και την κατάργηση του διαγωνισμού PISA, γιατί τώρα μπορεί να αφορά σε 600 μόνο σχολεία αλλά του χρόνου αυτό θα γενικευτεί με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

elme 16 3

Η αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ Ευρυδίκη Παυλοπούλου, στη συνέχεια, συμπληρώνοντας την πρόεδρο, πρόσθεσε πως: «…αναφορικά με την σημερινή παράσταση διαμαρτυρίας για την αύξηση των εξετάσεων στα σχολεία, είτε πρόκειται για την τράπεζα θεμάτων είτε πρόκειται για τις διαγνωστικές εξετάσεις PISA ή ακόμα και για την μείωση της ύλης που είναι αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας από την αρχή της χρονιάς, μπορούμε να πούμε ότι πέρα από τους υγειονομικούς λόγους, δηλαδή πέρα από το ότι τα παιδιά όλο το προηγούμενο διάστημα και την τρέχουσα χρονιά δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία απρόσκοπτα, καθότι νόσησαν από COVID και όχι μόνο μια φορά, το ίδιο και οι εκπαιδευτικοί, θα έπρεπε το αίτημα του εκπαιδευτικού κόσμου να εισακουστεί από το υπουργείο Παιδείας και για μείωση της ύλης και για την μη εφαρμογή και κατάργηση της τράπεζας θεμάτων καθώς και των εξετάσεων PISA. Οι λόγοι δεν είναι μόνο υγειονομικοί. Έχουμε να πούμε ότι είναι και βαθύτατα παιδαγωγικοί και επιστημονικοί γιατί ως εκπαιδευτικοί της τάξης γνωρίζουμε πολύ καλά και νομίζω ότι το υπουργείο το γνωρίζει αλλά το αποσιωπά, ότι οι μαθητές θα πρέπει να εξετάζονται με βάση αυτά που έχουν γίνει μέσα στην τάξη. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο εκπαιδευτικός της τάξης, ο οποίος προσαρμόζει κάθε φορά την εκπαιδευτική διαδικασία, ανάλογα με το επίπεδο της τάξης, ανάλογα με τις μορφωτικές ανάγκες που έχουν οι μαθητές του και γι’ αυτό πολλές φορές διαφοροποιείται Η διαδικασία αυτή από τμήμα σε τμήμα και από τάξη σε τάξη. Δεν μπορεί να παραβλέπονται τα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια όταν αποφασίζονται να μπουν σε τέτοιες διαδικασίες αξιολόγησης οι μαθητές μας».

Από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος, καθηγητής και μέλος της ΕΛΜΕ, Τρύφωνας Αθανασόπουλος, υπογράμμισε πως: «Ερχόμαστε για άλλη μία φορά για να αναδείξουμε τους στόχους της κυβερνητικής πολιτικής. Σε ό,τι αφορά την τράπεζα θεμάτων, είναι ένας ταξικός φραγμός, κατά τη γνώμη μας, εμποδίζει τα παιδιά των φτωχών οικογενειών να εξελιχθούν και βέβαια παράλληλα προωθεί την ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση. Αυτοί είναι οι στόχοι για τους οποίους παλεύει η κυβέρνηση. Άρα λοιπόν, εμείς ξέροντας που το πάνε, αντιδρούμε, ενημερώνουμε τους γονείς, ενημερώνουμε ως συνδικαλιστές τους εκπαιδευτικούς και παράλληλα το σύνολο της κοινωνίας.

Σε ό,τι αφορά τώρα την PISA είναι απορίας άξιο, για ποιο λόγο να κάνει το υπουργείο ένα τεστ προκειμένου να δει το επίπεδο των μαθητών από τη στιγμή που έχει όλα τα στοιχεία των μαθητών, την άποψη των συναδέλφων, για τα θρησκευτικά, για την γλώσσα, ακόμα για τα μαθηματικά, για την γεωγραφία, για όλα τα αντικείμενα, έχει στοιχεία αναλυτικά όλων των παιδιών και μάλιστα με βαθμολογία. Να δεχτούμε ότι υπάρχει μία ελαστικότητα σε ό,τι αφορά την βαθμολογία. Όμως δεν ζούμε στην εποχή που δεν μπορεί με έναν αλγόριθμο να βρει το επίπεδο πραγματικά των μαθητών. Αυτό που θέλει να κάνει με την συγκεκριμένη εξέταση, είναι να βγάλει άχρηστα κάποια σχολεία και εννοείται εκπαιδευτικούς που δουλεύουν σε αυτά και να διαμορφώσει μία γνώμη ότι αυτά δε χρειάζονται, ότι πρέπει να κλείσουν και τα λοιπά. Αυτά είναι πιο μακροπρόθεσμα σχέδια. Δηλαδή αυτά τα στοιχεία δεν τα χρησιμοποιούν για καλό και γι’ αυτό κι εμείς αντιδρούμε και καλούμε τους γονείς, τα παιδιά και σκοπεύουμε μεθαύριο να κάνουμε στάση εργασίας προκειμένου να αντιδράσουμε επί της ουσίας σε αυτή την ιστορία που ξεκίνησε το υπουργείο. Δεν υπάρχει περίπτωση να τους αφήσουμε σε ησυχία, τους στέλνουμε αυτό το μήνυμα και γιαυτό ήρθαμε σήμερα στην διεύθυνση, να μεταφέρει η συνάδελφος προϊσταμένη το μήνυμα αυτό προς το υπουργείο Παιδείας».

Την αντίθεσή της στις εξετάσεις PISA εξέφρασε ακολούθως και η εκπαιδευτικός Κατερίνα Ζούνη η οποία διδάσκει στο γυμνάσιο Επιταλίου.

Η προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηλείας Πολυξένη Κοτρέτσου, η οποία αντικαθιστούσε τον κ. Φωτεινόπουλο αφού άκουσε τους καθηγητές επισήμανε ότι: «Άκουσα με προσοχή τις απόψεις και τα επιχειρήματα των συναδέλφων της ένωσης, σχετικά με τον διαγωνισμό της PISA των προαγωγικών εξετάσεων μέσω της τράπεζας θεμάτων και άλλες καταγγελίες που έγιναν, δεν έχω παρά να τα μεταφέρω στον διευθυντή τον οποίο και αναπληρώνω αυτή τη στιγμή, με σκοπό να μεταφερθούν στο υπουργείο».

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup