Σε δύο ημέρες συχνών μετακινήσεων στην Πατρών - Πύργου με τις εργασίες για τη νέα διαγράμμιση και χάραξη λωρίδων και τα μάτια μας είδαν πολλά, πάρα πολλά στην εφαρμογή της μελέτης που εκπόνησε το υπουργείο Υποδομών για την άρση της επικινδυνότητας της “εθνικής οδού”…
Μιας οδού που δεν είναι εθνική και που από καρμανιόλα μετατρέπεται σε… παρωδία…
Δεν είναι μόνο τα κολωνάκια - με περιορισμένο κύκλο ζωής - αφού ήδη κάποια ξηλώθηκαν στο πέρασμα των οχημάτων, είναι και η χάραξη των λωρίδων κυκλοφορίας που καθιστούν το δρόμο εξαιρετικά επικίνδυνο.
Μια πιθανή βλάβη, ή ακινητοποίηση οχήματος ή πρόκληση ατυχήματος στη μονή λωρίδα μπορεί να μπλοκάρει το δρόμο για αρκετά χιλιόμετρα.
Η απουσία Λωρίδας Εκτάκτου Ανάγκης σε εθνική οδό είναι παράνομη.
Η κίνηση γεωργικών μηχανημάτων σε αυτές τις περιπτώσεις, με ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες είναι κάτι και επικίνδυνο και βασανιστικό για τους υπόλοιπους οδηγούς και σίγουρα θα προκαλέσει εκνευρισμό και ατυχήματα.
Επί δύο ημέρες συχνών δρομολογίων από Πύργο προς Πάτρα και αντίστροφα σε διάφορες ώρες της ημέρας, είτε πρωί, είτε μεσημέρι, είτε βράδυ, είδαμε πάρα πολλά, που ο μελετητής αγνοεί…
Η κίνηση των γεωργικών μηχανημάτων δεν μπορεί να γίνεται υπό αυτές τις συνθήκες σε αυτή τη χάραξη.
Είδαμε θεριζοαλωνιστική μηχανή, ένα μηχάνημα ιδιαίτερα μεγάλο πλάτους να κινείται με πολύ μικρή ταχύτητα λόγω όγκου και δυνατοτήτων και οριακά να περνά ανάμεσα στις κορύνες.
Είδαμε τρακτέρ να κινούνται σε μεσαία - κενή - λωρίδα. Είδαμε αλλοδαπούς εργάτες γης να κινούνται στην ίδια ζώνη με ποδήλατα.
Είδαμε επιβατηγά να κάνουν αναστροφή από το ένα ρεύμα στο άλλο ανάμεσα στις κορύνες μιας και η απόσταση από το ένα ελεύθερο σημείο στο άλλο είναι μεγάλη και ο δρόμος με τη χάραξη αυτή κόβεται στα δύο.
Είδαμε τρακτέρ με ρυμούλκα με τόνους καρπουζιού να κινείται επίσης με μικρή - λόγω δυνατοτήτων - ταχύτητα.
Σε λίγες ημέρες ξεκινά η μεταφορά της βιομηχανικής τομάτας όπου πολλές φορές τα τρακτέρ σχηματίζουν ουρές επί της εθνικής και αφήνουν πίσω τους τα “επικίνδυνα” για την ολισθηρότητα του δρόμου “ζουμιά” της τομάτας.
Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν
Τα έργα που αποτελούν αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας, είναι τα ακόλουθα:
— κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού,
— εκσκαφή - φρεαζάρισμα υφιστάμενου οδοστρώματος σε πάχος 0,01μ έως 0,06μ σε όλο το μήκος της οδού,
— διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού,
— διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού,
— διαχωρισμός κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης,
— αντικατάσταση / συμπλήρωση πινακίδων,
— τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 χλμ., συνολικά και στις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας,
— φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους,
— κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους,
— κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών,
— λειτουργία του έργου κατά τον χρόνο συντήρησής του.