Την πρώτη παράταση πήρε το σημαντικό οδικό έργο που αφορά στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στον άξονα Πύργος-Καλό Νερό. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το έργο πήρε παράταση 9 μηνών και αναμένεται να ολοκληρωθεί την Άνοιξη του 2023.
Στο έργο δίδεται παράταση καθώς σύμφωνα με την απόφαση υπήρξε διακοπή εργασιών διάρκειας 2 μηνών, υπήρξε αύξηση φυσικού αντικειμένου λόγω της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών, που απαιτεί ανάλογη αύξηση του χρόνου εκτέλεσης της σύμβασης, τα έντονα καιρικά φαινόμενα τα οποία προκάλεσαν ιδιαίτερες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των εργασιών, κατά τους χειμερινούς μήνες που προηγήθηκαν.
Παραλληλα συνέβαλαν όπως αναφέρεται, οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο (ενεργειακή και υγειονομική κρίση κ.λ.π)
έχουν προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση υλικών λόγω έλλειψης πρώτων υλών.
Οι υπογραφές του έργου είχαν πέσει στις 23 Ιουλίου 2020 με ορίζοντα ολοκλήρωσης 730 ημέρες δηλαδή περίπου τον φετινό Ιούλιο. Πλέον βάσει της απόφαση η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι στις 9 Απριλίου 2023. Ανάδοχος του έργου είναι η ΟΔΟΣ ΑΤΕ με ποσοστό έκπτωσης 46,53%.
Το συγκεκριμένο διαπεριφερειακό έργο μήκους 54χλμ. που περιλαμβάνει εργασίες τόσο στον Νομό Ηλείας όσο και στον Νομό Μεσσηνίας και βελτιώνει τα χαρακτηριστικά του υφιστάμενου τμήματος και αυξάνει το επίπεδο της οδικής ασφάλειας. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το αρχικό κόστος του έργου έφτανε τα 19,8εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 15,96εκατ.ευρώ). Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και πιο συγκεκριμένα από το ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο οδικό τμήμα της Εθνικής Οδού 9 (Ε.Ο. 9: Πάτρα – Νότια Μεσσηνία) «Πύργος – Καλό Νερό», συνολικού μήκους 54 χλμ., στις Περιφερειακές Ενότητες Ηλείας και Μεσσηνίας. Στην Ηλεία υπάγονται 42χλμ και 12χλμ στην Μεσσηνία.
Οι εργασίες, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, που θα υλοποιηθούν στο υπόψη οδικό τμήμα, διακρίνονται στις κάτωθι κατηγορίες:
1) σε επεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σημειακά σε επιλεγμένες θέσεις, που χαρακτηρίζονται ως θέσεις «Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας – Μ.Ο.Α.».
Τα έργα βελτίωσης στις θέσεις Μ.Ο.Α., βάσει των εγκεκριμένων σχετικών μελετών (Μ.Ε.Β.Ο.Α.), που εκπονήθηκαν το 2018 υπό την εποπτεία της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», αφορούν κυρίως σε αναβάθμιση και αντικατάσταση τού εξοπλισμού τής οδού, όπως επαναδιαγράμμιση, πινακίδες σήμανσης, ανακλαστήρες οδοστρώματος, γραμμική οριοσήμανση, στηθαία ασφαλείας κ.λπ.. Επίσης, προβλέπεται καθαρισμός – μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου, καθαρισμός περιοχής –για αύξηση ορατότητας (αποξήλωση εμποδίων και αποψίλωση ζωνών, που εμποδίζουν την ορατότητα) κ.λπ. Επίσης, τοπικά, προβλέπεται συμπλήρωση – ανακατασκευή της υποδομής, όπως συμπλήρωση υλικού ερείσματος, ανακατασκευή βάσης οδοστρώματος κ.λπ..
Στις θέσεις Μ.Ο.Α. προβλέπονται, επιπρόσθετα, εργασίες ηλεκτροφωτισμού σε όλους τους κόμβους και εγκατάστασης στηθαίων ασφαλείας.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας προβλέπονται επεμβάσεις σε 23 θέσεις Μ.Ο.Α. και στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας προβλέπονται επεμβάσεις σε 7 θέσεις Μ.Ο.Α.·
2) σε επεμβάσεις που προβλέπονται να εφαρμοστούν σε όλο το μήκος τού εν λόγω οδικού τμήματος, εκτός των θέσεων Μ.Ο.Α. και αφορούν σε:
— εργασίες καθαρισμού (καθαρισμός και μόρφωση τριγωνικών τάφρων, καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας, καθαρισμός μικρών τεχνικών),
— εργασίες σήμανσης – ασφάλισης,
— εργασίες στη γέφυρα Αλφειού και τη γέφυρα Νέδα,
— εργασίες ηλεκτροφωτισμού·
3) εργασίες οδοστρωσίας σε όλο το μήκος τού εν λόγω οδικού τμήματος (απόξεση, τοποθέτηση χαλύβδινου πλέγματος, κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας και αντιολισθηρής ασφαλτικής στρώσης).
Πηγή: ypodomes.com