Το 2ο Γυμνάσιο Πύργου, στο πλαίσιο των σχολικών ευρωπαϊκών δράσεων, πραγματοποίησε από 1-10-2019 έως 30-9-2022, πρόγραμμα Erasmus σε συνεργασία με σχολεία της Ολλανδίας,(που ήταν η συντονίστρια χώρα),της Γερμανίας και της Ιρλανδίας. Ως προς το θέμα του, ασχολήθηκε με την προβολή –ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και του Ολυμπιακού Πνεύματος από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή. Στο πρόγραμμα, με τον τίτλο «Participating is more inportant than…», συμμετείχαν 20 μαθητές από την Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου.
Αν και η έναρξή του συνέπεσε με την αρχή της πανδημίας covid-19,οι μαθητές όλων των σχολείων συνεργάστηκαν, οργάνωσαν και ολοκλήρωσαν διαδικτυακά τις δράσεις σε εικονική πραγματικότητα.
Αρχικά, τα σχολεία όλων των χωρών κατέθεσαν και ψήφισαν το logo (λογότυπο-έμβλημα) του προγράμματος. Συμμετείχαν σε τρείς καθορισμένες ημερομηνίες, σε virtual exchanges (εικονικές ανταλλαγές δράσεων) με τους μαθητές των άλλων ευρωπαϊκών σχολείων του προγράμματος. Το Νοέμβριο και τον Φεβρουάριο με διάρκεια τριών (3) ημερών και η τρίτη το Μάρτιο, μία(1) ημέρα. Στη διάρκειά τους οι μαθητές συμμετείχαν διαδικτυακά σε οργανωμένες δράσεις αξιοποιώντας τεχνολογικά εργαλεία όπως το STRAVA και το LIGHTPAINTING και παρουσίασαν εργασίες σχετικές με τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Συνεργάστηκαν και πήραν συνέντευξη από τον Ηλείο Ολυμπιονίκη Εμμανουήλ Καραλή, παρουσιάζοντας βιωματικές πληροφορίες για τους αθλητές των Ολυμπιακών αγώνων (Ο.Α.). Στο τέλος του προγράμματος δημιούργησαν και παρουσίασαν ένα e-book για την ιστορία και τα αγωνίσματα των Ο.Α. με τις αλλαγές που συντελέστηκαν στη διάρκεια των εποχών μέχρι σήμερα.
Επίσης όλες οι δράσεις των χωρών προβλήθηκαν στο twinspace της πλατφόρμας e-twinnng.
Tο Πρόγραμμα πήρε μέρος στο Erasmus days 2021 που οργανώθηκε από το ΠΕΚΕΣ Δ. ΕΛΛΑΔΑΣ με τίτλο: «Ο τοίχος μιλάει και εμείς ακούμε», πριν από τα Χριστούγεννα του 2022, όπου και πραγματοποιήθηκε η διάχυση των δράσεων του προγράμματος.
ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ, οι ομαδικές δραστηριότητες κινητικότητας, που για το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν εικονικές λόγω της πανδημίας, έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές μας να συνεργαστούν, να αξιολογήσουν ενέργειες επιλέγοντας τον κατάλληλο σχεδιασμό των δραστηριοτήτων τους, να ανταλλάξουν πρακτικές και γνώσεις για ένα θέμα που ανήκει στην κοινή Ευρωπαϊκή κληρονομιά. Μέσα από τη συμμετοχή τους συνέβαλαν στην προώθηση των αξιών του Ολυμπιακού Ιδεώδους που στηρίζεται στο «ευ αγωνίζεσθαι» αλλά και στις οικουμενικές αξίες της ανεκτικότητας και της ισότιμης δημοκρατικής συμμετοχής. Παράλληλα δε, προώθησαν τη χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων και εκτέλεσαν ένα σχέδιο με ποιότητα σε γνώσεις, αξίες, αλλά και συναισθήματα.
Τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του Προγράμματος ήσαν: Γ. Κομιώτης, Δντης, Ι. Φραγκέσκου, Υπδντρια, Α. Λαμπρόπουλος, Υπδντης, Δ. Ηλιοπούλου, Υπδντρια, Κ. Σακκά, Υπεύθυνη επικοινωνίας, Π. Ανδρουτσοπούλου, Α. Γρηγοροπούλου, Α. Παναγούλια, Κ. Παπαδοπούλου, Ε. Τσακάλης.
(Δελτίο Τύπου)