Επίκαιρα

Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. Αθανάσιος Β': "Ο σταυρός της επισκοπικής μου ευθύνης γίνεται ακόμα μεγαλύτερος"

Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. Αθανάσιος Β': "Ο σταυρός της επισκοπικής μου ευθύνης γίνεται ακόμα μεγαλύτερος"

Η ενθρόνιση του μητροπολίτη Ηλείας και Ωλένης κ.κ. Αθανασίου Β'

Παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου, τελέστηκε το μεσημέρι η ενθρόνιση του μητροπολίτη Ηλείας και Ωλένης Αθανασίου. Η επίσημη υποδοχή πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία Ιατρίδη, όπου καλωσόρισαν τον νέο ποιμενάρχη, ο τοποτηρητής μητροπολίτης πρώην Ηλείας κ.κ. Γερμανός και ο δήμαρχος Πύργου Τάκης Αντωνακόπουλος και εν πομπή τον συνόδευσαν στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, όπου ο αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου επίσκοπος Ωρεών Φιλόθεος, ανέγνωσε την Εγκύκλιο της Συνόδου και το Προεδρικό Διάταγμα περί εκλογής, αναγνωρίσεως και καταστάσεως του νέου μητροπολίτη.

Παρόντες ήταν, επίσης, αρχιερείς, τοπικές αρχές και φορείς, κληρικοί και πιστοί.

Καλωσορίζοντας τον νέο μητροπολίτη, ο τοποτηρητής τόνισε: «Σεβασμιώτατε κ. Αθανάσιε, δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεσαι στον Πύργο, αφού είσαι γέννημα και θρέμμα της Ηλείας. Εδώ στον Πύργο έβγαλες το γυμνάσιο και το λύκειο. Εδώ χειροτονήθηκες διάκονος, πρεσβύτερος και επίσκοπος. Εδώ μας διακόνησες και μας έφερες υλικά και πνευματικά αγαθά. 'Αρα, μας ξέρεις και σε ξέρουμε. Ξέρουμε τις πνευματικές σου γνώσεις, την εργατικότητά σου και την αγάπη σου. Σήμερα, ενθρονιζόμενος ως ποιμενάρχης μας σε υποδέχομαι με χαρά, και εύχομαι έτσι να συνεχίσεις, 40 χρόνια ακόμα. Εύχομαι να ενθρονιστείς στις καρδιές μας. Καλώς ήρθες, αδελφέ».

Στον ενθρονιστήριο λόγο του, ο σεβασμιώτατος ευχαρίστησε κληρικούς και λαϊκούς που τον βοήθησαν με οποιοδήποτε τρόπο. Σε αναφορά του στον μητροπολίτη πρώην Ηλείας Γερμανό, είπε: «Δεν ασπάζομαι μόνο το πρόσωπό σας, αλλά ό,τι είμαι και ό,τι έχω το οφείλω σε εσάς. Σας υπόσχομαι ότι έως το τέλος της ζωής μου θα αγωνιστώ να είμαι ολοπρόθυμος και ευγνώμων. Με διδάξατε πολλά, αλλά κυρίως δύο μεγάλες αρετές: πρώτον, ότι όλα εκπορεύονται από τη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας, που είναι η πηγή των χαρίτων, σε μια ανατροπή των στερεοτύπων της λογικής που υπολογίζει σε ικανότητες ανθρώπων, όταν μάλιστα αυτές δεν υποτάχθηκαν στο λειτουργικό γίγνεσθαι και δεν αναγεννήθηκαν εν Χριστώ. Και, δεύτερον, και την αγάπη που δείχνατε καθημερινά και εν σιωπή, ότι ένας άνθρωπος, μπορεί να περικοσμείται από πολλά προσόντα και αξιώματα, χωρίς την αγάπη είναι ένα μεγάλο μηδενικό. Χωρίς αυτήν θα μοιάζει με σώμα όμορφο, αλλά νεκρό».

Σε άλλο σημείο του λόγου του τόνισε: «Για μένα από σήμερα αρχίζει μια οδός μαρτυρίου. Ο σταυρός της επισκοπικής μου ευθύνης γίνεται ακόμα μεγαλύτερος. Αισθάνομαι πολύ αδύνατος στο βάρος του σταυρού, αλλά παίρνω θάρρος από τον εσταυρωμένο Χριστό και από εσάς».

Η ομιλία του νέου Μητροπολίτη Ηλείας

Στην αρχή του επιβατήριου λόγου του, ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε κληρικούς και λαϊκούς που τον βοήθησαν με οποιοδήποτε τρόπο.

Αναφερόμενος στον Μητροπολίτη πρώην Ηλείας κ. Γερμανό, είπε: «Δεν ασπάζομαι μόνο το πρόσωπό σας, αλλά ό,τι είμαι και ό,τι έχω το οφείλω σε εσάς. Σας υπόσχομαι ότι έως το τέλος της ζωής μου θα αγωνιστώ να είμαι ολοπρόθυμος και ευγνώμων.

Με διδάξατε πολλά αλλά κυρίως δύο μεγάλες αρετές. Πρώτον ότι όλα εκπορεύονται από την λειτουργική ζωή της Εκκλησίας, που είναι η πηγή των χαρίτων σε μια ανατροπή των στερεοτύπων της λογικής που υπολογίζει σε ικανότητες ανθρώπων, όταν μάλιστα αυτές δεν υποτάχθηκαν στο λειτουργικό γίγνεσθαι και δεν αναγεννήθηκαν εν Χριστώ. Και δεύτερον, με διδάξατε από την αγάπη που δείχνατε καθημερινά και εν σιωπή. Με διδάξατε ότι ένας άνθρωπος μπορεί να περικοσμείται από πολλά προσόντα και αξιώματα, αλλά χωρίς την αγάπη είναι ένα μεγάλο μηδενικό. Χωρίς αυτήν θα μοιάζει με σώμα όμορφο αλλά νεκρό».

«Η αρχιερατική διακονία είναι προσφορά και θυσία. Είναι διακονία αγάπης και προσφοράς», υπογράμμισε.

«Για μένα από σήμερα αρχίζει μια οδός μαρτυρίου. Ο σταυρός της Επισκοπικής μου ευθύνης γίνεται ακόμα μεγαλύτερος. Αισθάνομαι πολύ αδύνατος στο βάρος του σταυρού αλλά παίρνω θάρρος από τον ενσταυρωμένο Χριστό και από εσάς», επεσήμανε.

Στη συνέχεια, ο Σεβασμιώτατος κ. Αθανάσιος τόνισε: «Σε μία εποχή μεγάλων αμφισβητήσεων οι άνθρωποι της Εκκλησίας οφείλουμε να έχουμε και να δίδουμε αγάπη χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Αυτή είναι και η δική μου επιθυμία. Να είμαι πατέρας, αδελφός, φίλος και διάκονος.

Η Εκκλησία, να σταθεί αρωγός στον άνθρωπο και να του μιλήσει για την πατρική σχέση με τον Θεό, καλείται να εμπνεύσει τους ανθρώπους αυτά που θα τους βγάλει από τα σημερινά τους αδιέξοδα. Να συμβάλει και στη διαμόρφωση και ανάπτυξη της πνευματικής και πολιτισμικής ταυτότητας, να κρατήσουμε τα ήθη και τα έθιμά μας, και τις παραδόσεις μας, τον ορθόδοξο πολιτισμό μας. Οφείλουμε να κρατήσουμε τη φιλοξενία, τη λεβεντιά του ηρωικού λαού μας».

Επίσης, επεσήμανε: «Το πραγματικό πεδίο μάχης της Εκκλησίας δεν είναι στην πολιτική και στη διπλωματία, αλλά στα οικονομικά, είναι στο σιωπηλό πεδίο του ατομικού πνεύματος. Οφείλουμε να παίρνουμε την αλήθεια σαν λυχνάρι, και να βγούμε σαν τους πρώτους Αποστόλους, και να πούμε το καλό άγγελμα σε όποιον θέλει να ακούσει. Αν η ιστορία σταθεί εμπόδια θα την αγνοήσουμε».

Επιπλέον αναφερόμενος στις βασικές του επιδιώξεις, είπε: «Επιδίωξή μου είναι η διαφύλαξη της Ορθοδόξου πίστεώς μας. Η αλλοίωση των δογμάτων συνιστά την αλλοίωση της θεραπείας του ανθρώπου. Η ορθόδοξη εκκλησία είναι το θεανθρώπινο. Κανείς δεν μπορεί να την υπερβάσει, υποβιβάσει, και να την ιδιοποιηθεί.

Η Εκκλησία είναι ένα πνευματικό νοσοκομείο που θεραπεύει την νοσούσα προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου».

Ακόμη, ο Σεβασμιώτατος μίλησε για τις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου: «Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ανάγκη της ποιμαντικής λειτουργίας και την βοήθεια της Εκκλησίας. Η Εκκλησία πρέπει να ενδιαφέρεται για τις σωματικές ανάγκες των ανθρώπων και να δώσει προτεραιότητα στην λύση των εσωτερικών υπαρξιακών προβλημάτων. Αυτό το επιτυγχάνει με την προφορά του θεολογικού λόγου. Το εκκλησιαστικό έργο είναι από τη φύση του ενοποιητικό. Η Εκκλησία ενώνει και δεν διαιρεί.

Παρατηρούμε ότι ο σύγχρονος άνθρωπος ρέπει προς τις διαιρέσεις και τις θρησκευτικές, κοινωνικές και πολιτικές ομαδοποιήσεις. Η Εκκλησία αγκαλιάζει όλα τα προβλήματα του λαού. Ασχολείται με όλα όσα ενδιαφέρουν τον άνθρωπο και δεν κομματίζεται. Είναι η μάνα όλων. Εισέρχεται από αγάπη και φιλανθρωπία στην διαιρεμένη κοινωνία για να την οδηγήσει στην εν Χριστώ ενότητα».

Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ - orthodoxianewsagency.gr

[widgetkit id="6" name="######### Gallery για Άρθρα #########"]

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα