Από το κακό στο χειρότερο πηγαίνει ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών σε ότι αφορά τις παρεμβάσεις στην ας την πούμε εθνική οδό Πατρών - Πύργου.
Οι παρεμβάσεις έχουν - σύμφωνα με τα λεγόμενα των υπευθύνων - εφαρμογή σε χρονικό ορίζοντα έως την παράδοση της νέας Πατρών - Πύργου ως τμήμα της Ολυμπίας Οδού,
Όμως η κατ’ ευφημισμό εθνική οδός που συνδέει την Ηλεία με τον “έξω κόσμο” έχει μετατραπεί σε λεωφόρο τρίτης κατηγορίας…
Μετά τα κολωνάκια, το επόμενο που δοκιμάζει τα νεύρα και τις αντοχές των οδηγών, είναι οι νησίδες σε διασταυρώσεις που κατασκευάζονται στο όριο του τυπικού πλάτους της οδού, με κίνδυνο να πέσουν πάνω τους τα αυτοκίνητα και κυρίως τα πιο μεγάλα ή τα φορτηγά και οι νταλίκες και τα λεωφορεία. Ζήτημα που έγινε και θέμα σε ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας...
Τώρα μπαίνουν και φανάρια σε ακόμα περισσότερες διασταυρώσεις, οπότε η Πατρών - Πύργου διεκδικεί την πρωτιά, ως η “εθνική οδός με τους περισσότερους φωτεινούς σηματοδότες”…
Και η νεότερη παρέμβαση, που φανερώνει και την απόλυτα πρόχειρα αντιμετώπιση του προβλήματος από το υπουργείο Υποδομών και επιβεβαιώνει τα λάθη που έγιναν με τη νέα χάραξη επί της υπάρχουσας οδού, είναι οι ζώνες στάθμευσης ανάγκης για τα οχήματα σε 17 σημεία και στα δύο ρεύματα από την Πάτρα έως τον Πύργο.
Αναφερόμαστε στις λωρίδες που ανοίχτηκαν εκατέρωθεν της οδού όπου υπάρχει μονή λωρίδα κυκλοφορίας.
Μια κίνηση που σκοπό έχει να δώσει διεξόδους στην περίπτωση που υπάρξει κάποια ανάγκη και που όπως γίνεται αντιληπτό, αποτελεί ένα ακόμα πρόχειρο “μπάλωμα”, καθώς κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει σε πιο σημείο από αυτά που υπάρχει μονή λωρίδα θα υπάρξει πρόβλημα και ποιο ήταν το μέγεθος του προβλήματος. Καθώς η ακινητοποίηση μιας νταλίκας ή ενός άλλου μεγάλο οχήματος (λεωφορείου, γεωργικού ελκυστήρα, θεριζοαλωνιστικής μηχανής κ.α.) ή κάποιο τροχαίο μπορεί να προκαλέσουν κυκλοφοριακό έμφραγμα…
Ο σχεδιασμός των παρεμβάσεων, από την πλειοψηφία των χρηστών της οδού, κρίνεται λανθασμένος και επικίνδυνος, τα παράπονα είναι πολλά και καθημερινά, ενώ σε πολλά χωριά από όπου περνά ο δρόμος, έκλεισαν διασταυρώσεις που συνέδεαν τον οικιστικό ιστό με τις αγροτικές καλλιέργειες, με αποτέλεσμα όσοι χρειάζεται να μεταβούν από το ένα σημείο στο άλλο να κάνουν κύκλους…