Τετάρτη, 23 Αυγούστου 2023 08:52

Τέλος του έτους παραδίδεται η μελέτη για Πύργος- Τσακώνα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η μελέτη του δρόμου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του έτους, αναφέρει ρεπορτάζ της ιστοσελίδα carandmotor.gr σύμφωνα με το οποίο η πρόοδος κατασκευής του Πάτρα-Πύργος έχει υπερβεί το 20%.

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025

Αναλυτικά το ρεπορτάζ: «Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα συρρικνώσει τις αποστάσεις και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια. Συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος λογίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους υπο υλοποίηση οδικούς άξονες δεδομένου ότι, όπως εκτιμάται, θα αναβαθμίσει πλήρως την οδική ασφάλεια.

Όπως είχε γνωστοποιηθεί κατά την πρόσφατη (20 Ιουλίου) επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, στον αυτοκινητόδρομο, η πρόοδος κατασκευής του Πάτρα-Πύργος έχει υπερβεί το 20%, «με τους ρυθμούς εκτέλεσης να είναι συνεχώς αυξανόμενοι».

Η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, με ανάδοχο την Ολύμπια Οδό, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022, και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Το έργο, μήκους 75 χλμ. έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων έχει αναλάβει από ένας όμιλος. Ειδικότερα:

Ο όμιλος ΑΒΑΞ κατασκευάζει το πρώτο, μήκους 21 χλμ., τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα, που χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο είναι 13 χλμ. και λογίζεται ως το πιο απαιτητικό δεδομένου ότι αφορά σε διαπλάτυνση της εθνικής οδού με παράλληλη κυκλοφορία. Το τμήμα από Καραίικα έως Γαστούνη κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ, ενώ το τμήμα από Γαστούνη έως Πύργο από την ΤΕΡΝΑ.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωρηστική νησίδα, ενώ -μεταξύ άλλων- θα κατασκευαστούν 8 κόμβοι, δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα), 15 γέφυρες, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 332 εκατ. ευρώ, εκ των οποία τα 216 χρηματοδοτούνται από την Ολυμπία Οδό (106 εκατ. ευρώ από δάνεια και 10 εκατ. ίδια κεφάλαια) και τα υπόλοιπα από την ΕΕ και το ελληνικό Δημόσιο.

Με την ολοκλήρωσή του, θα ενισχυθεί η ασφάλεια των ταξιδιωτών, θα δοθεί μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην Πελοπόννησο και ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.

Ο άλλος μεγάλος οδικός άξονας που «καίει» όχι μόνο την Ηλεία αλλά και τη Μεσσηνία είναι το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Οι μελέτες βρίσκονται σε στάδιο εκπόνησης και αναμένεται να υποβληθούν προς το τέλος του έτους.

Όσον αφορά, τέλος, στο Πύργος-Αρχαία Ολυμπία, αυτό θεωρείται ως πιο εύκολο και έτοιμο περιβαλλοντικά έργο, με το επόμενο τμήμα που οδεύει προς κατασκευή να είναι το Πύργος-Αλφειός, μήκους 12χλμ.».

Πηγή: Εftheriaonline.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 23 Αυγούστου 2023 10:41

Σχετικά Άρθρα

  • Νέα Σύμπραξη Συλλόγων Μεσσηνίας και Ηλείας: Εντείνεται η πίεση για το Πύργος - Τσακώνα
    Νέα Σύμπραξη Συλλόγων Μεσσηνίας και Ηλείας: Εντείνεται η πίεση για το Πύργος - Τσακώνα

    «Αρκετά με τα θύματα στον δρόμο Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα! Απαιτούμε άμεσες ενέργειες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου» τονίζεται στην ανακοίνωση της Σύμπραξης Συλλόγων Μεσσηνίας και Ηλείας μετά το νέο θανατηφόρο ατύχημα στο συγκεκριμένο δρόμο.

    Αναλυτικά τονίζουν: «Η νέα τραγωδία στον δρόμο Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, με ένα ακόμη τροχαίο που στοίχισε ανθρώπινες ζωές, αποτελεί μία ακόμη ηχηρή απόδειξη ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Ο δρόμος αυτός έχει μετατραπεί σε καρμανιόλα, θέτοντας καθημερινά σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων πολιτών, ενώ το κράτος στέκεται παρατηρητής. Ως Σύμπραξη Συλλόγων Μεσσηνίας και Ηλείας απαιτούμε άμεση δράση από την Πολιτεία και συγκεκριμένα από το υπουργείο Υποδομών. Δεν ανεχόμαστε άλλες κενές υποσχέσεις και αναβολές. Το έργο της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου δεν είναι μόνο αναγκαίο, αλλά και επείγον. Πόσες ζωές πρέπει να χαθούν ακόμα για να καταλάβουν οι υπεύθυνοι την κρισιμότητα της κατάστασης; Η ανασφάλεια και ο φόβος των οδηγών που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν αυτή τη διαδρομή δεν μπορούν να παραμείνουν στο περιθώριο.

    Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση του ίδιου του πρωθυπουργού, ώστε να ξεκινήσουν χωρίς καθυστέρηση οι διαδικασίες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα. Ο χρόνος πιέζει και οι ζωές δεν μπορούν να περιμένουν. Καλούμε τον πρωθυπουργό να αναλάβει προσωπικά την ευθύνη για την άμεση προώθηση του έργου, που έχει αναβληθεί επί δεκαετίες, ενώ οι πολίτες πληρώνουν το τίμημα με τις ζωές τους. Σταματήστε την ολιγωρία και τη γραφειοκρατία. Η τοπική κοινωνία απαιτεί ασφάλεια στους δρόμους της.

    Η δημιουργία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δεν είναι πλέον απλά θέμα ανάπτυξης, είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Η Ηλεία και η Μεσσηνία δεν μπορούν να παραμείνουν αιχμάλωτες ενός επικίνδυνου και ξεπερασμένου οδικού δικτύου. Η τραγική λίστα των θυμάτων αυξάνεται και οι κάτοικοι των περιοχών μας δεν μπορούν να συνεχίσουν να ζουν με τον φόβο κάθε φορά που βγαίνουν στο δρόμο.

    Ως Σύμπραξη Συλλόγων Μεσσηνίας και Ηλείας, καλούμε τους πολίτες, τους φορείς, τους βουλευτές, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς και τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να σταθούν στο πλευρό μας σε αυτόν τον αγώνα. Οφείλουμε όλοι μαζί να ασκήσουμε πίεση μέχρι να ακουστεί η φωνή μας και να δούμε τις απαραίτητες ενέργειες να λαμβάνουν χώρα. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για καθυστερήσεις. Το υπουργείο Υποδομών και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός πρέπει να αναλάβουν δράση άμεσα!».

    Τη Σύμπραξη Συλλόγων Μεσσηνίας και Ηλείας αποτελούν οι: Εμπορικός Σύλλογος Πύργου, Εμπορικός Σύλλογος Κρεστένων, Εμπορικός Σύλλογος Ζαχάρως, Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας, Ένωση Ξενοδόχων και Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων Τριφυλίας, Εμπορικός Σύλλογος Μεσσήνης, Εμπορικός Σύλλογος Φιλιατρών, Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας, Σύλλογος Επαγγελματιών Κορώνης, Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας.

    Πηγή: Εleftheriaonline.gr

  • Αχαΐα: Κλείνει η παλαιά Εθνική στο ύψος του Ελαιώνα, εξαιτίας της πρόγνωσης έντονων καιρικών φαινομένων
    Αχαΐα: Κλείνει η παλαιά Εθνική στο ύψος του Ελαιώνα, εξαιτίας της πρόγνωσης έντονων καιρικών φαινομένων

    Κλείνει η Παλαιά Εθνική Οδό Πατρών-Κορίνθου στο ύψος του Ελαιώνα από σήμερα το απόγευμα και μέχρι τη λήξη των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένονται.

    Τη σχετική απόφαση υπέγραψε ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαϊας Φωκίων Ζαΐμης.

    Η διακοπή κυκλοφορίας στο σημείο θα ισχύσει προσωρινά μπροστά στον κίνδυνο κατολισθήσεων που έχουν σημειωθεί στο παρελθόν.

    Σε ετοιμότητα βρίσκεται η Περιφέρεια προκειμένου να κλείσει και η Νέα Εθνική στο ίδιο σημείο, εάν κριθεί απαραίτητο, με αμφιδρόμηση στο ρεύμα προς Πάτρα.

    Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

    Με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας, Φωκίωνα Ζαΐμη, αποφασίστηκε η προληπτική διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το έκτακτο δελτίο καιρού, στην Παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών, από τη διασταύρωση με την Κοινότητα Ελαιώνα έως τη δεύτερη διασταύρωση της Κοινότητας Ζαχλωριτίκων (πλησίον διοδίων Ελαιώνα).

    Ως εναλλακτική διαδρομή, προτείνεται ο παράδρομος της Ολυμπίας Οδού στον Ελαιώνα και στην συνέχεια, η διέλευση των οχημάτων εντός της Κοινότητας Ζαχλωριτίκων.

    Παράλληλα η Π.Ε. Αχαΐας έχει θέσει σε ετοιμότητα μηχανήματα έργου για περίπτωση τυχόν κατολισθητικών ή πλημμυρικών φαινομένων.

    «Βασικό μας μέλημα είναι η ασφάλεια των οδηγών και των διερχόμενων οχημάτων κατοίκων και εκδρομέων αλλά και των τοπικών επιχειρήσεων», δήλωσε ο κ. Ζαΐμης.

    Πηγή: Tempo24.news - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Eurokinissi/ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

  • Πατρών-Πύργου: Στο 38% σκαρφάλωσε η πρόοδος του έργου – Ποιο τμήμα ξεπέρασε το 55%
    Πατρών-Πύργου: Στο 38% σκαρφάλωσε η πρόοδος του έργου – Ποιο τμήμα ξεπέρασε το 55%

    Συνεχίζει να σκαρφαλώνει η πρόοδος στα εργοτάξια του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος της Ολυμπίας Οδού, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com η συνολική πρόοδος έχει φτάσει πλέον το 38,4%. Μέχρι και το τέλος Μαρτίου οι πιστοποιήσεις έχουν ξεπεράσει τα 113 εκατ. ευρώ. Να θυμίσουμε πως στις αρχές του έτους η πρόοδος είχε φτάσει το 30%.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές τον Απρίλιο η κατασκευαστική πρόοδος στο Πάτρα-Πύργος θα ξεπεράσει το 40% ενώ στόχος είναι στο τέλος Ιουνίου το συνολικό εκτελεσμένο αντικείμενο να ξεπεράσει το 55%. Απώτερος στόχος όπως έχει δηλωθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να αποδοθεί από φέτος το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου και η συνολική πρόοδος να αγγίξει το 85%.

    Σημαντικό στοιχείο της κατασκευής είναι πως έχουμε πλέον εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις σε δύο από τα τρία τμήματα ενώ θα ξεκινήσουν και στο τρίτο το αμέσως επόμενο διάστημα. Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του έργου στο ypodomes.com η πρόοδος στα εργοτάξια ποικίλλει μέχρι σήμερα.

    Πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ που έφτασε στα τέλη Μαρτίου πάνω από το 57% από 45% στις αρχές του έτους. Στο τμήμα αυτό έχουν προχωρήσει ασφαλτοστρώσεις στο 50% του τμήματος δηλαδή στα 10 από τα 20 χιλιόμετρα και εδώ υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

    Στο τμήμα που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ, Καραίικα-Γαστούνη, η πρόοδος έφτασε το 26,5% από 20% που ήταν στις αρχές του έτους και αναμένεται το επόμενο διάστημα να φορτσάρει. Σε αυτό το τμήμα προχωρούν οι προετοιμασίες για να ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις σε μήκος περίπου 3-4 χιλιόμετρα.

    Στο τμήμα της ΑΒΑΞ, Μιντιλόγλι-Καραϊικα, η πρόοδος σκαρφάλωσε στο 35% από το 27% στις αρχές του έτους. Εδώ τρέχουν τα έργα σε βαθμό που υπάρχει η αισιοδοξία πως θα πιαστεί το 50% στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο. Αναφορικά με τις ασφαλτοστρώσεις, αυτές πραγματοποιούνται σε μήκος 4-5 χιλιομέτρων και θα επεκταθούν ακόμα περισσότερο μέχρι το καλοκαίρι.

    Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ηλεία

    Το Πάτρα-Πύργος μπορεί να είναι ένα μεγάλο έργο που θα φτάσει τον αυτοκινητόδρομο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, αλλά αποτελεί και μια πρωτή για την περιοχή. Θα είναι ο πρώτος κλειστός αυτοκινητόδρομος για τον Νομό Ηλείας η οποία από τις περιοχές ουραγούς στην οδική ασφάλεια θα ανέβει πολλά σκαλοπάτια.

    Αυτό καθώς θα αποκτήσει περίπου 50 χιλιόμετρα σύχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου ενώ θα έχει και περίπου 65 χιλιόμετρα αναβαθμισμένης παλιάς εθνικής οδού. Με τα έργα οδικής ασφάλειας που έγιναν στην ΠΕΟ Πατρών-Πύργου πρακτικά ελαχιστοποιήθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία και ίσως και ο μοναδικός νομός στην Ελλάδα με τέτοια χαρακτηριστικά σε άξονα της παλιάς εθνικής οδού.

    Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, γνωστότερος ως Ολυμπία Οδός. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

    Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ. Τα έργα έχουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ θα είναι έργο-γέφυρα με το ΕΣΠΑ 2021-2027.

    Πηγή: Υpodomes.com

  • Παραδίδεται τις επόμενες ημέρες η μελέτη για το Πύργος – Τσακώνα: Τρεις εναλλακτικές προτάσεις για Καϊάφα
    Παραδίδεται τις επόμενες ημέρες η μελέτη για το Πύργος – Τσακώνα: Τρεις εναλλακτικές προτάσεις για Καϊάφα

    Οι μελέτες για το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα που προβλέπουν τρεις εναλλακτικές για τον Καϊάφα θα παραδοθούν τις προσεχείς ημέρες, η κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Μεθώνη θα ξεκινήσει το καλοκαίρι,σε δυο μήνες θα υπογραφεί η σύμβαση για την παράκαμψη της Γιάλοβας, ενώ το Μάιο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες που απαιτούνται για τη δημοπράτηση του αρδευτικού δικτύου του Φιλιατρινού Φράγμα.

    Το χρονοδιάγραμμα αυτό έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο βουλευτής Περικλής Μαντάς μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα και υπηρεσιακούς παράγοντες.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση του Πολιτικού Γραφείου του Μεσσήνιου βουλευτή: « Έντονη κινητικότητα, περιορισμός των καθυστερήσεων και άμεση δρομολόγηση των επόμενων βημάτων διαπιστώνεται στην πορεία όλων των μεγάλων έργων που αφορούν στη Μεσσηνία και βρίσκονται υπό τη διαχείριση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αυτό αποτυπώθηκε μέσα από τη συνάντηση του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, όπου δόθηκε η δυνατότητα να συζητηθούν λεπτομερώς οι εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα, καθώς και να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για τα αμέσως επόμενα βήματα που προγραμματίζονται από την πλευρά του υπουργείου, στοιχείο που υποδηλώνει τη σταθερή και διαρκή προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των σημαντικών αυτών έργων.

    ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ-ΠΥΛΟΣ-ΜΕΘΩΝΗ

    Πρόκειται για το έργο με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό για τη Μεσσηνία ύψους 312 εκ. ευρώ, με περίοδο κατασκευής 4 ετών και περίοδο συντήρησης 26 ετών, το οποίο υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και για το οποίο έχει ήδη ανακηρυχθεί οριστικός ανάδοχος.

    Κατά τη τρέχουσα φάση ολοκληρώνονται βάσει των προβλέψεων της σύμβασης οι οριστικές μελέτες κατασκευής που συνοδεύουν το έργο, ενώ παράλληλα εξετάζονται οι παρατηρήσεις που έχουν υποβληθεί από τα Δημοτικά Συμβούλια Μεσσήνης και Καλαμάτας και το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου. Η φάση αυτή έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο, με την έναρξη των πρώτων εργασιών να τοποθετείται χρονικά εντός του καλοκαιριού του τρέχοντος έτους.

    Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μαντάς ζήτησε από το υπουργείο να υπάρξει επιπλέον μέριμνα ώστε να προστεθεί στο έργο ΣΔΙΤ και η παράκαμψη της Πύλου, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να τεθεί σε κίνδυνο η έναρξη των εργασιών για το υφιστάμενο και ήδη εγκεκριμένο μέρος του έργου. Από την πλευρά του ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι κατανοεί απόλυτα αυτή την αναγκαιότητα και δεσμεύτηκε να διερευνηθούν οι διαθέσιμες επιλογές και στη συνέχεια να επανέλθει.

    ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ

    Κατόπιν ενεργειών της κυβέρνησης κατά την προηγούμενη θητεία, το έργο έχει ήδη ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, η οποία ανέλαβε την εκπόνηση μελέτης για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων για το τμήμα στο ύψος του Καϊάφα.

    Πλέον η μελέτη αυτή βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και προβλέπει τρεις διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις προκειμένου να υπάρξει υπέρβαση του προβλήματος με την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συγκεκριμένου τμήματος, η οποία στην προηγούμενη μορφή της είχε απορριφθεί μετά από προσφυγή στο ΣτΕ.

    Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η οριστικοποίηση της μελέτης και η τυπική υποβολή της στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Στη συνέχεια προγραμματίζεται η ενδελεχής εξέταση των τριών προτάσεων, ώστε να επιλέγει η προσφορότερη προκειμένου να προχωρήσει η αναζήτηση χρηματοδοτικού εργαλείου για την κατασκευή του έργου.

    ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΓΙΑΛΟΒΑΣ

    Και σε αυτό το έργο εντοπίζεται σημαντική πρόοδος αφού πλέον υπάρχει προσωρινός ανάδοχος. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 40,5 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση οδικού τμήματος περίπου 7,7 χιλιομέτρων του άξονα "Κυπαρισσία–Φιλιατρά–Πύλος", εκ των οποίων τα 3,5 χλμ. αφορούν σε βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης και τα υπόλοιπα 4,2 χλμ. αφορούν σε νέα χάραξη.

    Κατά τη τρέχουσα φάση πραγματοποιείται η ολοκλήρωση της εξέτασης των προσφυγών που έχουν υποβληθεί για τις σχεδιαζόμενες απαλλοτριώσεις και αμέσως μετά, εντός του επόμενου διμήνου, έχει προγραμματιστεί η κήρυξη οριστικού αναδόχου και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

    ΔΙΚΤΥΑ ΦΙΛΙΑΤΡΙΝΟΥ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ

    Μετά την πρόσφατη δημοσίευση σε ΦΕΚ από το υπουργείο Υποδομών της κήρυξης των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων για την κατασκευή των δικτύων, το έργο πλέον βρίσκεται σε τροχιά άμεσης δρομολόγησης. Επιπλέον ο αρχικός προϋπολογισμός των 45,9 εκ. ευρώ έχει επεκταθεί με ένα πρόσθετο κονδύλι ύψους 2 εκ. ευρώ για την επικαιροποίηση και ολοκλήρωση των συνοδευτικών μελετών, με στόχο τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό των προδιαγραφών λειτουργίας των δικτύων οι οποίες πλέον θα ενσωματώνουν τεχνολογίες αυτόματης τηλεμετρίας.

    Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας έχει τοποθετηθεί χρονικά για τον Μάιο του 2024 και αμέσως μετά προγραμματίζονται οι ενέργειες για τη δημοπράτηση του έργου.»

    Πηγή: Εleftheriaonline.gr

  • Τεράστια καραμπόλα 100 οχημάτων σε κινεζικό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας - Απίστευτο βίντεο
    Τεράστια καραμπόλα 100 οχημάτων σε κινεζικό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας - Απίστευτο βίντεο

    Δραματικές εικόνες από την καραμπόλα μαμούθ σε δρόμο της Κίνας.

    Δραματικές εικόνες έρχονται από την πόλη Suzhou στην Κίνα όπου σημειώθηκε τεράστια καραμπόλα.

    Συγκεκριμένα, δραματικά πλάνα δείχνουν αυτοκίνητα να έχουν καταστραφεί.

    Φαίνεται πως για την καραμπόλα ευθύνεται ο παγετός.



    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Νέος αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία: Γλιτώνουν 45 λεπτά οι οδηγοί, δεν θα υπάρχουν διόδια - Τα χαρακτηριστικά του έργου
    Νέος αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία: Γλιτώνουν 45 λεπτά οι οδηγοί, δεν θα υπάρχουν διόδια - Τα χαρακτηριστικά του έργου

    Κατά 45 λεπτά μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα προς την Πρέβεζα και τη Λευκάδα με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο - Αμβρακία στην κυκλοφορία το προσεχές Σαββατοκύριακο.

    Στα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου μήκους 49 χλμ. και πλάτους 17 μέτρων (από 6 του παλαιού), παραβρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Δεν θα υπάρχουν διόδια

    Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε το πολύπαθο έργο, το οποίο καρκινοβατούσε επί πάνω από μια δεκαετία, «πονεμένη ιστορία» υπογραμμίζοντας στην ομιλία του ότι «η Κυβέρνηση θα εξακολουθήσει να δρομολογεί σημαντικό έργα ενίσχυσης της πατρίδας μας αντιμετωπίζοντας και τις έκτακτες καταστροφές, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρόκειται για έργα με εξασφαλισμένη μελετητική και χρηματοδοτική ωριμότητα».

    Σημείωσε μάλιστα ότι το εν λόγω έργο θα οδηγήσει σε ασφαλέστερες μετακινήσεις, τονίζοντας ιδιαίτερα ότι δε θα έχει διόδια καθώς πρόκειται για δημόσιο έργο.

    Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι ακριβώς επειδή η ανάδοχος εταιρία δε θα είναι λειτουργός του αυτοκινητοδρόμου, το ζήτημα της συντήρησης περνά στο υπουργείο Υποδομών με την παράδοση του έργου.

    Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι ο νέος άξονας θα συνδέει την Ιονία οδό με το αεροδρόμιο του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας μέσω της οδού Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας και μειώνοντας τον χρόνου του ταξιδιού από την Αθήνα προς τη Λευκάδα κατά 45 λεπτά.

    Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο»

    «Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Θα χρειάζεται πλέον περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά για να ταξιδέψει οδικώς από την Αθήνα έως τη Λευκάδα. Προσέθεσε ότι ολοκληρώνονται και οι συνδέσεις Βόνιτσα - Λευκάδα και Άκτιο Άγιος Νικόλαος.

    Για έναν αυτοκινητόδρομο ο οποίος δεν αφορά μόνο τις τοπικές κοινωνίες αλλά ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος υπογραμμίζοντας πως «αφήνουμε πίσω μας το παρελθόν των περιπετειών στα δημόσια έργα το οποίο δε θα επαναληφθεί. Κλείνουμε κεφάλαια. Η επόμενη μέρα θα έχει έργα που δεν θα αποτελούν άθροισμα χύδην παρεμβάσεων αλλά, συγκροτημένο πλαίσιο παρεμβάσεων σε όλη την επικράτεια μ, έργα που αλλάζουν όλη την Ελλάδα».

    Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη γήρανση των υποδομών υπογραμμίζοντας ότι «χρειαζόμαστε πόρους για συντηρήσεις, έκτακτα γεγονότα, πολιτική προστασία καθώς η κακοκαιρία Ντάνιελ οδήγησε σε αναγκαστική αναδιάρθρωση των έργων».

    Αναδρομή στο ιστορικό του έργου Άκτιο - Αμβρακία έκανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αναδόχου ΜΕΤΚΑ, Ευάγγελος Μυτιληναίος σημειώνοντας ότι η εταιρία το ανέλαβε τον Νοέμβριο του 2020 ύστερα από επαναδημοπράτηση κατόπιν πλήθους προβλημάτων για πάνω από μια δεκαετία σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης και το παρέδωσε εμπρόθεσμα και με υψηλά standards.

    Ο ίδιος, πάντως, μετέφερε και τον προβληματισμό του για την εκτέλεση των αναληφθέντων έργων: «σήμερα έργα ύψους 15 δις ευρώ έχουν ανατεθεί με ελάχιστες καθυστερήσεις σε σχέση με αλλά χρόνια. Πρόκειται για απίστευτο νούμερο για την Ελλάδα. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα και συγκεκριμένα η εκτέλεση των έργων. Πώς τα ανεκτέλεστα - όρος που αντιπαθώ - θα γίνουν εκτελεσμένα», ανέφερε συμπληρώνοντας ότι και οι κατασκευαστικές εταιρίες πρέπει να πάψουν να βλέπουν τη δουλειά ως εργολαβία αλλά ως σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα κυρίως τώρα που η πλειοψηφία των έργων θα είναι ιδιωτικά, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις.

    Τα χαρακτηριστικά του έργου

    Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο – Αμβρακία» είναι συνολικού μήκους 49χλμ., με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Α52 και συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.

    Με την παράδοση του συνόλου του έργου στην κυκλοφορία επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ. και κυρίως αντικαθίσταται μια οδός 62 χλμ. με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά από έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα προς τη Λευκάδα και την Πρέβεζα μειώνεται περίπου 45 λεπτά.

    Η αποτίμηση των ωφελειών συνοψίζεται κυρίως στην αύξηση του επιπέδου προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ασφάλειας, με άμεσες επιπτώσεις στην:

    • μείωση των ατυχημάτων και ιδίως των σοβαρών,
    • μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, λόγω της μείωσης των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών.
    • βελτίωση ασφάλειας των αστικών περιοχών, λόγω της εκτροπής της «βαριάς» κυκλοφορίας και αποσυμφόρησης του υπάρχοντος οδικού δικτύου,
    • αξιοπιστία χρόνου διαδρομής,
    • αύξηση προσπελασιμότητας και άμεση συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη και την τουριστική δραστηριότητα,
    • ελκυστικότητα παραγωγικών επενδύσεων στη ζώνη επιρροής του έργου,
    • εξοικονόμηση χρόνου πολλαπλών προορισμών, ταχύτερες μεταφορές με αυξημένη οδική ασφάλεια,
    • μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων των διαφόρων κατηγοριών
    • και στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, λόγω ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής στην ζώνη επιρροής του έργου.

    Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο – Αμβρακία» αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5μέτρου και από κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.

    Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:

    • Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.
    • Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
    • 9 κόμβων (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.

    Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.

    Στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, καινοτόμες αλλά και ειδικές τεχνικές λύσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: η εφαρμογή της μεθόδου δονητικής αντικατάστασης, η χρήση φωτιστικών σωμάτων LED στον οδοφωτισμό του έργου για εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση τροποποιημένης ασφάλτου για τον περιορισμό των μελλοντικών αναγκών συντήρησης και η αντιστήριξη διανοιγμένων πρανών ορυγμάτων.

    Ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία», προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ)» τουΕπιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014 – 2020.

    Η ανάδοχος εταιρεία ΜΕΤΚΑ, της «Μυτιληναίος Α.Ε.» ανέλαβε το έργο τον Νοέμβριο του 2020.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ EUROKINISSI

  • Κατρίνης: Στον αέρα η προεκλογική δέσμευση Μητσοτάκη για το ‘’Πύργος-Τσακώνα’’
    Κατρίνης: Στον αέρα η προεκλογική δέσμευση Μητσοτάκη για το ‘’Πύργος-Τσακώνα’’

    Μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πύργου–Τσακώνας» θέτει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Μιχάλης Κατρίνης με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, επισημαίνοντας ότι μετά από την προεκλογική δέσμευση του κ. Μητσοτάκη στους πολίτες της Ηλείας για την κατασκευή του έργου, δεν έγινε καμία αναφορά σε αυτό ούτε στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, ούτε και στον προϋπολογισμό. Το συμπέρασμα, σύμφωνα με το βουλευτή, είναι ότι το έργο βρίσκεται στον αέρα και η προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού φαίνεται να ήταν μια προεκλογική εξαπάτηση.

    Με την ερώτησή του ο Μιχάλης Κατρίνης ζητά από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Σταϊκούρα να απαντήσει ποιο είναι τελικά το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κατασκευής και ολοκλήρωσης του έργου και από ποιο πρόγραμμα πρόκειται να χρηματοδοτηθεί. Επιπλέον, ζητά ενημέρωση για τη φάση στην οποία βρίσκεται η εκπόνηση νέας μελέτης οδοποιίας, συνοδευόμενη από τις αντίστοιχες υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ωρίμανση μελέτης, σύνταξη τευχών δημοπράτησης κλπ), καθώς και για τη φάση στην οποία βρίσκεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας τεχνικής λύσης για το τμήμα «Κάτω Σαμικό – Καϊάφας - Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα». Τέλος, ζητά από τον υπουργό να διευκρινίσει τι ακριβώς συμβαίνει με την κατασκευή του τμήματος «Πύργος-Αρχαία Ολυμπία», για το οποίο ο πρόεδρος της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός» έχει δηλώσει από τις 23 Σεπτεμβρίου 2023 ότι είναι έτοιμη η σχετική μελέτη.

    Στην ερώτησή του ο Ηλείος βουλευτής υπενθυμίζει ότι τον Ιούλιο του 2022, έπειτα από ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε δώσει εντολή στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» να εκπονήσει νέα επικαιροποιημένη μελέτη για την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στον οδικό άξονα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα», λαμβάνοντας υπόψη τους νομικούς και περιβαλλοντικούς περιορισμούς που απορρέουν από την απόφαση 2473/2010 του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα περίπου 22 χλμ. της προστατευόμενης περιοχής της Λίμνης Καϊάφα. Η υποβολή της συγκεκριμένης μελέτης αναμενόταν έως το τέλος του 2023, όπως είχε δηλώσει ο υπουργός.

    Αναφερόμενος στην αναγκαιότητα του έργου, ο Μιχάλης Κατρίνης τονίζει ότι εάν κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος «Πύργου-Τσακώνας» ουσιαστικά θα ενώσει όλη την Πελοπόννησο και θα άρει τον σημερινό αποκλεισμό μιας ιδιαιτέρως ιστορικής, εύφορης, πλουτοπαραγωγικής και με πλούσιο φυσικό κάλλος περιοχής, προσφέροντας προστιθέμενη αξία τόσο στην τουριστική ανάπτυξη, όσο και στην ανταγωνιστικότητα του πρωτογενούς τομέα. Όπως μάλιστα επισημαίνει, το νότιο τμήμα της Ηλείας διαθέτει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της απέραντης ακτογραμμής με τις μοναδικές παραλίες των Δήμων Πύργου, Ανδρίτσαινας, Κρεστένων και Ζαχάρως, του μοναδικού φυσικού περιβάλλοντος με τη λίμνη και τις Ιαματικές Πηγές του Καϊάφα και το δάσος της Στροφυλιάς, καθώς και του ανεκτίμητου αρχαιολογικού πλούτου με την Αρχαία Σαμία και τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα. Τέλος, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα μειώσει την απόσταση από την Αρχαία Ολυμπία, θα βελτιώσει την πρόσβαση των επισκεπτών από τη νοτιοδυτική Πελοπόννησο και θα διαμορφώσει κλίμα ανάπτυξης και εξωστρέφειας στην περιοχή.

    (Δελτίο Τύπου)

  • «Ράλι» εξώσεων σε ακίνητα της Πατρών-Πύργου – Τελεσίγραφο σε ιδιοκτήτες… χωρίς άμεσες αποζημιώσεις
    «Ράλι» εξώσεων σε ακίνητα της Πατρών-Πύργου – Τελεσίγραφο σε ιδιοκτήτες… χωρίς άμεσες αποζημιώσεις

    Απόφαση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων για την κατασκευή του νέου οδικού άξονα. Οι κάτοχοι ιδιοκτησιών καλούνται να τις παραδώσουν στον εργολάβο του έργου, επ’ απειλή νομικών μέτρων και με κίνδυνο αποβολής. Στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων τα χρήματα των αποζημιώσεων… αλλά μετά από πολλά χρόνια κι αφού έχει παραδοθεί το έργο!

    Στη δεύτερη συμπληρωματική αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων, που απαιτούνται για την κατασκευή του νέου Αυτοκινητόδρομου Πατρών -Πύργου, προχώρησε η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Εργων με Σύμβαση Παραχώρησης, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Η απόφαση αφορά στα πρώτα 10 χιλιόμετρα του οδικού άξονα, από το Μιντιλόγλι έως τα Βραχνέικα του Δήμου Πατρέων και έχει εφαρμογή σε 204 ιδιοκτησίες, οι οποίες απαλλοτριώθηκαν στις 30 Νοεμβρίου 2022 και αφορά σε 350 δικαιούχους που κατέχουν ψιλή κυριότητα σε ποσοστό 100% ή μέρος αυτής, ως συνδικαιούχοι.

    Η Υπηρεσία καλεί, τώρα, τους ιδιοκτήτες, νομείς και κατόχους των ακινήτων αυτών, να τα παραδώσουν εντός 10 ημερών στον εργολάβο του έργου, για να ξεκινήσει τις αναγκαίες εργασίες διάνοιξης του δρόμου, που έχουν σταματήσει στο συγκεκριμένο σημείο εδώ και αρκετό καιρό.

    Μάλιστα, η ανάδοχος του έργου «Ολυμπία Οδός» θα ενεργήσει για την κατάληψη των ακινήτων – αν παρά τη χορηγημένη άδειας επέμβασης του Δικαστηρίου εμφανιστούν περιπτώσεις αρνητών να παραδώσουν τα ακίνητα – ενημερώνοντας γραπτώς τα αρμόδια Δικαστικά Γραφεία, γνωστοποιώντας τα προσωπικά στοιχεία των δυστροπούντων, ώστε να κινηθεί άμεσα η διαδικασία αποβολής τους, από δικαστικό επιμελητή, για την οποία θα επιβαρυνθούν οι ίδιοι με την αντίστοιχη δαπάνη.

    Οσον αφορά στην προσωρινή αποζημίωση των ιδιοκτητών, γίνεται γνωστό ότι το ποσό που κρίθηκε πληρωτέο με την απόφαση (2023) του Μονομελούς Εφετείου Πατρών, κατατέθηκε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Η είσπραξη, όμως, θα είναι δυνατή για τους δικαιούχους, ύστερα από την έκδοση απόφασης αναγνώρισης από το αρμόδιο Δικαστήριο, το οποίο αναμένεται να γίνει το 2024.

    Οπως δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ο δικηγόρος Γιώργος Βλάχος, που εκπροσωπεί την μεγαλύτερη ομάδα δικαιούχων, οι ιδιοκτήτες, νομείς και κάτοχοι των ακινήτων, υποχρεούνται να παραδώσουν τις περιουσίες τους, αλλά θα κάνουν χρόνια να πληρωθούν τις αποζημιώσεις, όπως γίνεται κατά πάγια πρακτική, λόγω περίπλοκων και χρονοβόρων διαδικασιών που προβλέπει η νομοθεσία. Δηλαδή, δύο βασικά στάδια: Πρώτον, την αναγνώριση του ποσού της αποζημίωσης για κάθε μια από τις απαλλοτριούμενες περιουσίες και δεύτερον, την αναγνώριση όσων δικαιούνται αποζημίωσης. Επιπλέον, αντίστοιχα, εμπλέκονται Πρωτοδικείο και Εφετείο, με όποιες αναβολές μπορεί να δοθούν, που είναι πολλές. Χωρίς να λαμβάνεται υπόψη και η περίπτωση της προσφυγής στον Αρειο Πάγο. Γι’ αυτό και σε όλες τις απαλλοτριώσεις, οι αποζημιώσεις καταβάλλονται πλήρεις μετά από πολλά χρόνια, αφού έχει παραδοθεί το έργο.

    Ετσι και στην περίπτωση της δεύτερης συμπληρωματικής αναγκαστικής απαλλοτρίωσης (Μιντιλόγλι – Βραχνέικα) οι τιμές αποζημίωσης που καθορίστηκαν δικαστικά είναι προσωρινές και δεν προδικάζουν τις οριστικές τιμές, που θα καθοριστούν με τη συνήθη διαδικασία του προσδιορισμού προσωρινής και οριστικής τιμής μονάδας, η οποία θα ακολουθήσει.

    Πηγή: Pelop.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο