Το αεροπλάνο Τ-2 που κατέπεσε στην Καλαμάτα, ήταν ήδη μισού αιώνα και με πολλά προβλήματα, σύμφωνα με Αντιπτέραρχο ε.α.
Ο επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας έχασε τη ζωή του, την Τετάρτη (27/12), όταν κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης στην Καλαμάτα έπεσε το αεροπλάνο τύπου Τ-2E Buckeye της 363 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος.
Παρ' όλα αυτά, ο Αντιπτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τα αεροπλάνα τύπου Τ-2E Buckeye της 363, αφού ήταν πολύ παλιά, και όπως χαρακτηριστικά είχε πει στο «Militaire» με τον Πάρι Καρβουνόπουλο, «έπρεπε να είχαν αποσυρθεί από το 2021».
Τι είχε πει ο Αντιπτέραρχος για τα T-2E Buckeye
Αναλυτικά, στη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Αντιπτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου, είχε δηλώσει από το 2019 για τα αεροπλάνα Τ-2E Buckeye: «Για το επιχειρησιακό στάδιο είχαμε τα Τ-2 που, αυτή τη στιγμή, είναι 50 ετών, τα είχαμε πάρει, νομίζω, το 1975. Πολύ μεγάλα σε ηλικία και πολύ χρησιμοποιημένα».
Επίσης, ο ίδιος είχε πει: «Τα Τ-2 είχαν προβλήματα στα ανταλλακτικά τους, στους κινητήρες, αλλά και στο σύστημα εκτινασσόμενου καθίσματος των χειριστών». Ακόμα, ο Αντιπτέραρχος εα. Αθανάσιος Παπανικολάου πρόσθεσε: «Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στα 45 αεροπλάνα Τ-6 διαθέσιμα πρέπει να είναι 10. Συν το γεγονός ότι έπρεπε να αποσυρθούν, τότε, 10 αεροπλάνα από τα Τ-2».
Ως εκ τούτου, ο Αντιπτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου έκανε το 2012 μια μελέτη, η οποία έδειξε ότι για να κρατήσουμε τα Τ-2 μέχρι το 2021 – βάσει των αναγκών που υπήρχαν – έπρεπε να μειωθεί ο αριθμός εισακτέων στη Σχολή Ικάρων, αλλά και να προσαρμοστούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Τελικά, αποφασίστηκε – από το 2013 – ότι «έπρεπε να πάρουμε γύρω στους 50 Ικάρους για να καλύψουμε τις ανάγκες που υπήρχαν, βέβαιοι λιγότεροι χρειάζονταν». Εντούτοις, αδράνησε η προσαρμογή των προγραμμάτων και επανήλθε στο προσκήνιο το 2017.
«Την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 11:28, αεροσκάφος τύπου Τ-2E Buckeye της 363 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης, μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του, Επισμηναγού (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα, 40 ετών».