Έρευνες για αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος στην Καλαμάτα. Θρήνος για τον θάνατο του 40χρονου επισμηναγού, Επαμεινώνδα Κωστέα,
Ο χρόνος για τον 40χρονο επισμηναγό, Επαμεινώνδα Κωστέα σταμάτησε στις 11.28 το πρωί της Τετάρτης, όταν το αεροσκάφος Τ-2E Buckeye που πιλόταρε, συνετρίβη λίγο έξω από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Τραγική ειρωνία, η σύζυγος και το παιδί του παρακολουθούσαν από κοντά τη μοιραία τελευταία πτήση του.
Η χθεσινή πτήση θα ήταν η τελευταία του Επισμηναγού, με αεροσκάφος Τ-2 Buckeye, καθώς θα πήγαινε πλέον στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου T-6, όμως δεν πρόλαβε.
Η οικογένειά του είναι απαρηγόρητη, με τη μητέρα του να συγκλονίζει. «Η γυναίκα του που είχε πάει να τον θαυμάσει με τον γιο του... και τα είδαν όλα μπροστά τους» είπε στο Star, η μητέρα του άτυχου πιλότου. «Το παιδί μου... ήταν το αποχαιρετιστήριό του. Αχ...», είπε, «ηταν η μεγάλη του αγάπη τα αεροπλάνα», κατέληξε.
Η γη της Μάνης θα υποδεχτεί τον πιλότο στην «αγκαλιά» της την Παρασκευή. Η κηδεία του επισμηναγού θα τελεστεί στις 11:00 στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.
Την ίδια ώρα οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας «χτενίζουν» την περιοχή, ώστε να διαλευκανθεί η υπόθεση, βρίσκοντας στοιχεία που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας. Τα σενάρια ποικίλουν.
Εξετάζεται το ενδεχόμενο η πτώση να προκλήθηκε από τον ίδιο τον πιλότο ύστερα από πιθανή βλάβη του αεροσκάφους, ενώ αρκετά στοιχεία δίνουν και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που βρίσκονταν στην περιοχή. Αυτόπτες μάρτυρες είδαν ένα κομμάτι του αεροσκάφουςνα φεύγει στον αέρα λίγο πριν την πτώση του και μετά να ακολουθεί έκρηξη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Star, η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει στα χέρια της φωτογραφίες μέσα από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που δείχνουν ένα κομμάτι του μοιραίου αεροσκάφους Τ-2, με μήκος ένα-ενάμισι μέτρο, να είναι πεσμένο στην πίστα του αεροδρομίου. Το κομμάτι αυτό δεν είναι καμμένο και πρόκειται για μέρος πτέρυγας του εκπαιδευτικού αεροσκάφους, πιθανότατα από το κάθετο σταθερό που βρίσκεται στο πίσω μέρος και περιλαμβάνει τα πηδάλια διεύθυνσης. Το υπόλοιπο αεροσκάφος έχει συντριβεί πολύ μακριά, σε απόσταση περίπου 500 μέτρων έξω από το αεροδρόμιο.
Ο Επισμηναγός εκτελούσε μια εικονική προσβολή του αεροδρομίου της Καλαμάτας μαζί με ένα δεύτερο Τ-2. Έκανε τη βύθιση και την προσβολή, μετά απαγκίστρωσε, όπως λένε οι Αεροπόροι, και οριζοντίωσε, αλλά κάπου εκεί, περίπου σε ύψος 2.000 ποδών, πρέπει να αποκολλήθηκε το κρίσιμο αυτό κομμάτι του αεροσκάφους.
Το χρονικό της μοιραίας πτήσης
Ο επίλογος για τον 40χρονο Επισμηναγού της Πολεμικής Αεροπορίας γράφτηκε το πρωί της Τετάρτης, λίγο μετά τις 11:00 το μεσημέρι. Μόλις είχε απογειωθεί από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος με το διθέσιο αεροπλάνο που ανήκε στην 362 Μοίρα Εκπαιδεύσεως Αέρος.
Ειδικότερα, ήταν 11.28 το πρωί, όταν το αεροσκάφος, τύπου Τ-2E Buckeye κατέπεσε μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, λίγο πριν καταπέσει το αεροπλάνο, κοντά στο χωριό Άρι, εξερράγη στον αέρα.
Να σημειωθεί πως τα Τ-2 είναι παλιά αεροσκάφη. Η Ελλάδα παρέλαβε 40 το 1976, σχεδόν πριν από 50 χρόνια. Είναι κοινό μυστικό επίσης ότι τα Τ-2 έχουν πολύ χαμηλή διαθεσιμότητα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, σημειώνει το STAR.