Την έντονη αντίθεσή της στην ίδρυση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων, όπως και το τις επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση κατέθεσε η ΕΛΜΕ Ηλείας στην ενημερωτική εκδήλωση-συζήτηση που πραγματοποίησε το απόγευμα της Τετάρτης (31/1) στην αίθουσα της ΠΕΔ.
Στην ομιλία της η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου ανέλυσε τη θέση της Ένωσης, που θεωρεί πως αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια δωρεάν παιδεία, πολλές σχολές πανεπιστημίων θα κινδυνεύσουν με κλείσιμο ενώ μόνο προνομιούχα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν.
Η κ. Αναστασίου ανέλυσε τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου, αντικρούοντας με επιχειρήματα τις διατάξεις του και υπογράμμισε την επερχόμενη απαξίωση των δημόσιων Πανεπιστημίων αναφέροντας: «Το πιθανότερο είναι να γνωρίσουν μεγαλύτερη απαξίωση τα δημόσια πανεπιστήμια, για να υπάρξει πελατεία στα ιδιωτικά. Θα μπαίνουν νέοι «κόφτες» στην εισαγωγή φοιτητών στη δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση, ώστε να εξασφαλίζεται πελατεία για τα ιδιωτικά ιδρύματα, όπως έγινε εξάλλου και στο παρελθόν για να ενισχυθούν τα κολέγια. Τα περιφερειακά ΑΕΙ είναι πολύ πιθανό να οδηγηθούν σε συρρίκνωση και κλείσιμο Τμημάτων - δεν είναι τυχαίο ότι στο πρώτο μέρος των ερωταπαντήσεών της η κυβέρνηση διαφημίζει τη μεγαλύτερη διευκόλυνση για ανοιγοκλείσιμο Τμημάτων την οποία θα δώσει στα δημόσια ΑΕΙ».
Επιπλέον η κ. Αναστασίου παρουσίασε τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης για τα δημόσια Πανεπιστήμια την τελευταία δεκαπενταετία και κατέληξε: «Στην «καρδιά» αυτής της πάλης βρίσκονται οι ανάγκες και πραγματικές δυνατότητες για αποκλειστικά δημόσια και πραγματικά δωρεάν πανεπιστήμια. Με ισότιμη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, εξαλείφοντας την άνιση αφετηρία από την οποία νούν οι νέοι τη ζωή τους, και όχι ανάλογα με την τσέπη κάθε οικογένειας. Με εξασφάλιση όλων των όρων για σύγχρονες σπουδές, με υψηλού επιπέδου προγράμματα σπουδών και όχι μαγαζιά πιστοποιήσεων. Με πτυχία που θα έχουν ενταγμένη τη γνώση και την επαγγελματική κατοχύρωση, χωρίς να απαιτούνται έξτρα κύκλοι και δοκιμασίες για την πρόσβαση των αποφοίτων στο επάγγελμα. Με πανεπιστήμια ισότιμα που θα στηρίζονται από το κράτος για να προσφέρουν στην κοινωνία, και όχι να ανταγωνίζονται για το ποιο μπορεί να είναι πιο κερδοφόρο. Για όλους αυτούς και για πολλούς ακόμα λόγους, το σχέδιο της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια πρέπει να λάβει μία και μόνο απάντηση: ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ!»