Θα επαναδημοπρατηθούν
Τη μονομερή λύση της σύμβασης με τον ανάδοχο που έχει αναλάβει τα συμπληρωματικά έργα προστασίας και λειτουργικότητας στο λιμάνι της Κυλλήνης, αποφάσισε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και την επαναδημοπράτηση αυτών , κατόπιν εισήγησης του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων Βασίλη Γιαννόπουλου.
Για μεταβολή του φυσικού αντικειμένου που παραβιάζει τον ανταγωνισμό και καθιστά αναγκαία αυτή τη διαδικασία, έκανε λόγο ο κ. Γιαννόπουλος αναφερόμενος στη σύμβαση που είχε υπογραφεί από το 2021. Όπως τόνισε, κατά τη φάση υλοποίησης του έργου προέκυψε η ανάγκη κατασκευής διαύλου εισόδου-εξόδου των πλωτών που κάνουν χρήση του Λιμένα της Κυλλήνης, ο οποίος δεν είχε συμπεριληφθεί στην αρχική μελέτη και ήταν αναγκαίος για τη διασφάλιση της ασφαλούς διεξαγωγής της Ναυσιπλοΐας και της Κυκλοφορίας στο λιμάνι.
Και ενώ έγινε η σχετική συμπληρωματική σύμβαση και κατασκευάστηκε ο δίαυλος που ήταν αναγκαίος, ο βασικός χρήστης του Λιμένα Κυλλήνης που είναι η Levante Ferries Group, με έγγραφο επισήμαινε ότι εξακολουθεί να υφίσταται σοβαρό πρόβλημα που άπτεται της επίδρασης του έργου στην λειτουργικότητα και την ασφάλεια του λιμένα -κατά το στάδιο εκτέλεσης αυτού- και διατύπωνε, στο ίδιο έγγραφο, αντιρρήσεις αναφορικά με τις θέσεις τοποθέτησης της φωτοσήμανσης για την έναρξη της κατασκευής του κυρίως έργου. Πιο συγκεκριμένα, επικαλείτο ότι θέσεις φωτοσήμανσης θα οδηγούσαν σε αδυναμία χρησιμοποίησης δύο (2) θέσεων (ΝΟ11 και 14) για την πρόδεση και απόδεση των πλοίων, ενώ περαιτέρω τα βάθη που προέκυψαν, μετά την εκσκαφή του διαύλου, θεωρούνταν οριακά και ότι έπρεπε να γίνει βυθομετρική αποτύπωση της ευρύτερης περιοχής του Λιμένα, καθώς επίσης και ότι το σημείο (Ζ), που ήταν η πρόταση του αναδόχου για την τοποθέτηση της βασικής φωτοσήμανσης κατασκευής του έργου, δυσχέραινε τη διέλευση των πλοίων από τον υφιστάμενο δίαυλο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα πραγματοποιήθηκαν πολλαπλές συσκέψεις με παριστάμενους όλους του εμπλεκόμενους φορείς, (εκπροσώπους Λιμεναρχείου, Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης, υπηρεσιακούς παράγοντες, εκπροσώπους του αναδόχου κ.λ.π.), οι οποίες όμως δεν οδήγησαν σε ένα τελικό συμπέρασμα, αφού πρακτικά ο βασικός χρήστης Λιμένα Κυλλήνης επιδίωκε την κατασκευή νέου πρόσθετου διαύλου, χωρίς όμως να παρέχει σαφή τεχνικά και γεωμετρικά στοιχεία για το εύρος αυτού.
«Επομένως, και λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει, ήδη, επέλθει τροποποίηση του συμβατικού αντικειμένου του έργου, σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν στα αρχικά εγκεκριμένα τεύχη δημοπράτησης αυτού, ενώ σαφώς εκτιμάται ότι θα πρέπει να υπάρξει και νέα μεταβολή τόσο στο φυσικό όσο και στο οικονομικό αντικείμενο του έργου, βάσει της αναγκαιότητας κατασκευής πρόσθετου -νέου- διαύλου, με σκοπό να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας του Λιμένα κατά το στάδιο εκτέλεσης του έργου και μετά το πέρας αυτού, τεκμαίρεται, σαφώς, ότι οι τροποποιήσεις αυτές, αντιμετωπιζόμενες πλέον συνολικά, συνιστούν ουσιώδη μεταβολή του αντικειμένου της σύμβασης, η οποία οδηγεί σε στρέβλωση και εκ πλαγίου παραβίαση των κανόνων του ανταγωνισμού» καταλήγει ο κ. Γιαννόπουλος.