Για μια ακόμη χρονιά το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κρεστένων και το Δημοτικό Σχολείο Κρεστένων συνεχίζουν μια όμορφη συνεργασία που τα οφέλη τους γίνονται όλο και περισσότερο εμφανή σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Από την περσινή χρονιά ξεκινήσαμε το πρόγραμμα συνεκπαίδευσης κατά το οποίο 2 μαθήτριες του μονοθέσιου Ειδικού Δημοτικού παρακολουθούσαν σε σταθερή, καθημερινή βάση μαθήματα στις τάξεις του γενικού σχολείου. Όλοι μαζί μαθητές και εκπαιδευτικοί των δύο σχολείων αγκάλιασαν αυτήν την προσπάθεια, στην οποία εκπαιδεύτηκαν όλοι μαζί, συμμετείχαν σε κοινές δράσεις, παιχνίδια και γιορτές, ενώ οργανώθηκε και κοινή εκδρομή στα Κρέστενα, τραγουδώντας τον ερχομό της άνοιξης με τα “χελιδονίσματα”.
Τη φετινή χρονιά, όχι μόνο συνεχίζεται το πρόγραμμα συνεκπαίδευσης, αλλά αναπτύσσεται και εξελίσσεται ακόμη περισσότερο. Για το λόγο αυτό συμμετέχει άλλη μία μαθήτρια από το Ειδικό Δημοτικό στα μαθήματα του δημοτικού, ενώ έχουν ενταχθεί και οι τάξεις Γ’, Ε2” και ΣΤ’. Οι μαθητές μας εκπαιδεύονται από κοινού, ενημερώνονται συνεχώς μέσω διαφόρων δράσεων και ομιλιών, συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες στην κοινή αυλή των σχολείων, βρίσκονται μαζί και αλληλεπιδρούν με χαρά στα διαλείμματα, ενώ πλέον οι σχολικές γιορτές που οργανώνονται είναι κοινές. Αυτό συνέβη στη φετινή επέτειο του Πολυτεχνείου, όπου οι μαθητές του Ειδικού δημοτικού άνοιξαν με ένα μικρό θεατρικό δρώμενο, τη γιορτή της Ε’ τάξης, προϊδεάζοντας τους θεατές για το τί θα ακολουθήσει. Επιπλέον, στην πρόσφατη γιορτή της 25ης Μαρτίου, οι μαθητές μας ήταν μαζί στη χορωδία αλλά και στο θεατρικό που αφορούσε ένα μικρό χρονικό της ελληνικής Επανάστασης. Το κοινό “σκετσάκι” εντυπωσίασε και συγκίνησε τους παρευρισκόμενους.
Το πρόγραμμα όμως δεν έχει μείνει στη συνεκπαίδευση μόνο εντός της τάξης, αλλά δείχνει ότι επηρεάζει θετικά όλους. Πορευόμαστε πλέον, όλοι ως ένα σχολείο το οποίο πρεσβεύουν οι σχέσεις αγάπης, αλληλοβοήθειας, συμπαράστασης σε όλες τις δράσεις μας. Οι μαθητές και των δύο σχολείων αναζητούν τους συμμαθητές τους στα κοινα διαλείμματα, συζητάνε, παίζουν και αλληλεπιδρούν με κάθε τρόπο. Όταν οργανώνεται κάποια διαφορετική δράση (π.χ. κάποια ομιλία ή δραστηριότητες ζαχαροπλαστικής) και πάλι οι ίδιοι οι μαθητές επιζητούν να είμαστε όλοι μαζί. Για τον λόγο αυτό μπορούμε να υποστηρίξουμε με σιγουριά ότι τα σχολεία μας είναι πλέον μια αγκαλιά!
Τέτοιες δράσεις είναι σημαντικό όχι μόνο να πραγματοποιούνται περιστασιακά, αλλά να ανανεώνονται και να εμπλουτίζονται συνεχώς. Πρέπει να ενισχύονται και να υποστηρίζονται από όλους. Ο στόχος μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας μπορεί να έρθει πιο κοντά με τέτοιου είδους προγράμματα. Για το λόγο αυτό αξίζει να αναφερθεί ο σημαντικός ρόλος των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν τέτοιες πρωτοβουλίες και εργάζονται για την επιτυχία του προγράμματος. Ο προϊστάμενος του Ειδικού Δμοτικού Αλατζάς Κωνσταντίνος και ο διευθυντής του δημοτικού Κρεστένων Μπατζάκας Δημήτρης, εργάζονται και συνεργάζονται συνεχώς για να επιτευχθούν οι σκοποί της συνεκπαίδευσης. Το ίδιο συμβαίνει και με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων Βασιλοπούλου Χριστίνα, Ζέρβα Δέσποινα και Καλογεροπούλου Αγγελική, οι οποίες συνδράμουν με κάθε τρόπο την προσπάθεια αυτή, μαζί με τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Αποστολοπούλου Κωνσταντίνα, Σάρρα Στυλιανή και Τρυφωνοπούλου Σοφία. Ακόμη, η συνεργασία των δύο εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής των σχολικών μονάδων, Δεβριάδη Αναστάσιο και Τσάμη Βασίλειο είναι σημαντική, προσαρμόζοντας καταλλήλως το μάθημα της γυμναστικής για τη συμμετοχή όλων. Η εικαστικός Αναγνωστοπούλου Όλγα και η μουσικός Μιχαλοπούλου Άννα, βοηθούν επίσης, μέσα από τις τέχνες και τις δημιουργικές δραστηριότητες, τους στόχους του προγράμματος. Τέλος, την παιδαγωγική ευθύνη του προγράμματος συνεκπαίδευσης έχουν ο Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης κ. Αναστόπουλος Αναστάσιος και η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων κ. Μαραγκού Μαρία.
(Δελτίο Τύπου)