Του Γιάννη Σπυρούνη
Το τέλος της άνοιξης και η αρχή του καλοκαιρού, σηματοδοτεί για τα καθαριστήρια την περίοδο όπου η κίνηση αυξάνεται κατακόρυφα. Το λειτουργικό κόστος σαφώς έχει εκτιναχθεί λόγω των τιμών σε ηλεκτρικό ρεύμα και καύσιμα, όμως ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι οι “ξεχασιάρηδες” πελάτες, που αφήνουν για αρκετούς μήνες - που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και το ένα έτος - τα ρούχα, τα παπλώματα, τις κουβέρτες, τις κουρτίνες, στο καθαριστήριο, με αποτέλεσμα από τη μια οι επιχειρήσεις να μην εισπράτουν και από την άλλη να αναζητούν χώρους για να αποθηκεύσουν τα καθαρισμένα…
Οι ιδιοκτήτες στεγνοκαθαριστηρίων στον Πύργο μίλησαν στο ilialive.gr, περιγράφοντας την κίνηση της περιόδου αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Ο Νικόλας Παναγούλιας ιδιοκτήτης του καθαριστηρίου Be Clean (οδός Κοκκίνου 1), τόνισε ότι “… οι τελευταίοι δύο μήνες είναι οι καλύτεροι μήνες της χρονιάς από άποψη κίνησης. Τρέχουμε και δε φτάνουμε. Είναι περίοδος που μαζεύουμε παπλώματα, κουβέρτες και χειμωνιάτικα σε συνδυασμό με τα σεντόνια από τα ενοικιαζόμενα το καλοκαίρι. Είναι οι καλύτεροι μήνες. Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Ένα πρόβλημα βέβαια είναι ότι ξεχνούν τα παπλώματα καθώς είναι καλοκαίρι, αλλά σίγουρα υπολογίζουν και τα έξοδα τους προκειμένου να τα πάρουν όταν τα χρειαστούν”.
Ο Θεμιστοκλής Κορομάντζος ιδιοκτήτης του καθαριστηρίου Primo (οδός 28ης Οκτωβρίου 5α) ανέφερε πως “… η κίνηση δεν είναι αυτή που υπήρχε τα παλιότερα χρόνια. Αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα ο κόσμος, σε σημείο να αφήνει ρούχα και να μην έρχεται να τα πάρει. Εγώ μετά από ένα διάστημα δεν τα πετάω και τα φυλάω σε σακούλες. Στην Αθήνα μετά από έξι μήνες τα πουλούν σε βεστιάρια. Εδώ όμως είμαστε όλοι γνωστοί. Βέβαια όμως κι εμείς μετά από τόσο καιρό δεν μπορούμε να εγγυηθούμε για την ποιότητα του ρούχου” σχολίασε.
Ο Γιώργος Λουμιώτης ιδιοκτήτης του καθαριστηρίου Dry Clean (οδός Γερμανού 23) σημείωσε ότι “… υπάρχει κίνηση αυτή την περίοδο, ο κόσμος καθαρίζει τα χειμωνιάτικα για να τα φυλάξει. Και σε εμάς όπως και σε τόσους άλλους έχει τύχει πολλές φορές να φέρουν πράγματα και να μην έχουν έρθει να τα πάρουν. Θεωρώ ότι σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι τα ξεχνούν, αλλά σίγουρα είναι και οικονομικοί λόγοι που οδηγούν σε αυτή την εξέλιξη. Εμείς από την πλευρά μας τα κρατάμε κάποια χρόνια, στη συνέχεια κάποια τα χαρίζουμε και κάποια τα πετάμε”…
Η Δώρα Θανάσουλα ιδιοκτήτρια του καθαριστηρίου Clean Queen (οδός Καραϊσκάκη 19) δήλωσε πως “…η κίνηση είναι καλή, όμως υπάρχει θέμα χώρου, όταν πολλοί πελάτες, αφήνουν για μήνες, ρούχα, παπλώματα, κουβέρτες, κουρτίνες… Τα έξοδα τρέχουν, το λειτουργικό κόστος έχει εκτιναχθεί. Όταν δεν παίρνουν και τα αντικείμενα που έχουν φέρει, από τη μία δεν εισπράτουμε από την άλλη αναζητούμε χώρους για την αποθήκευσή τους. Κατανοούμε ότι υπάρχει πίεση στην κοινωνία, αλλά είναι θέμα λειτουργικότητας για εμάς”…