Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωσή του
Στο νέο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα «Μεταφορές 2021- 2027» μεταφέρεται η δεύτερη φάση κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΣ Γιώργου Ζερβού για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση και ολοκλήρωσή του.
Το έργο εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς και όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η συνολική πρόοδος του αγγίζει το 52% %, ενώ τα πρώτα 24 χλμ -που αντιστοιχούν στο 29% του δρόμου- είναι ήδη ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές του Πύργου, της Αμαλιάδας, στο Μιντιλόγλι και στην Κάτω Αχαΐα. Εξέφρασε μάλιστα την αισιοδοξία του ότι μέχρι το τέλος του έτους το έργο θα έχει φτάσει στο 75% της ολοκλήρωσής του καθώς τηρούνται αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα, ενώ το 2025 θα παραδοθεί στο κοινό.
Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4x3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2x2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2x1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ. Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης.
Επίσης το έργο περιλαμβάνει ακόμη:
- 8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους στα σημεία: Μιντιλογλίου , ΒΙ.ΠΕ. Κ.Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης ,Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου
- Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο
- Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα (γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες, κ.α.
- Την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, η πρώτη μεταξύ ΒΙ.ΠΕ και Κάτω Αχαΐα και η δεύτερη μεταξύ Αμαλιάδας και Πύργου
- Την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας , και
- Την κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ.