Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2024 07:22

Ηλεία: Δραματική η κατάσταση των σχολικών μονάδων - Δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για χαρτί υγείας λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Της Δήμητρας Βέλμαχου

Μια αδιανόητη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι σχολικές μονάδες περιέγραψε χθες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η ΕΛΜΕ Ηλείας, σε μια ύστατη προσπάθεια έστω και στο παρά πέντε να διορθωθούν τα πράγματα.

Με την αυριανή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η εικόνα που παρουσιάζουν πολλά σχολεία στην Ηλεία είναι εξαιρετικά ανησυχητική.

Οι σχολικές επιτροπές καταργήθηκαν, τα ταμεία είναι άδεια και οι διευθυντές αναγκάζονται να καλύπτουν από την τσέπη τους ακόμη και τα βασικά λειτουργικά έξοδα.

Κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου αναδείχθηκαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων, καλώντας τόσο την κυβέρνηση όσο και τους δήμους να προχωρήσουν σε άμεση χρηματοδότηση.

Η Στέλλα Αναστάσιου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, επεσήμανε πως η κατάργηση των σχολικών επιτροπών αποτελεί μέρος ενός σχεδίου υποβάθμισης του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, με στόχο την εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοοικονομική διαχείριση των σχολείων. «Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών είναι ένα κομμάτι του παζλ της γενικότερης απαξίωσης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου που και η σημερινή κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες προσπαθούν να προχωρήσουν. Ένα σχέδιο που πραγματικά βρίσκει αντίθετη όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Ένα σχέδιο που θα οδηγήσει στην εμπορευματοποίηση του σχολείου και στην λειτουργία του με ιδιωτικό οικονομικούς όρους.

ELME 1

Θα έχουμε διευθυντές-μάνατζερ που θα έχουν την ευχή ευθύνη διαχείρισης της σχολικής μονάδας και μαζί με τον σύλλογο διδασκόντων θα ψάχνουν να βρουν χορηγούς για να χρηματοδοτούνται οι σχολικές μονάδες ενώ οι γονείς θα καλούνται να βάζουν κάθε χρόνο, πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και για τα έξοδα των παιδιών τους αλλά και για τα έξοδα των σχολικών μονάδων. Το πρόβλημα αυτό φέτος είναι οξυμένο γιατί κάθε χρόνο η κεντρική χρηματοδότηση της κυβέρνησης στις σχολικές επιτροπές και στους Δήμος πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.

Εδώ και τώρα εμείς ως εκπαιδευτικοί απαιτούμε την άμεση αύξηση της χρηματοδότησης τα σχολεία και να δοθούν τώρα λεφτά για την λειτουργία τους. Διότι μετά από τις συναντήσεις που είχαμε και με τους δημάρχους της περιοχής αλλά και με πολλούς διευθυντές σχολείων τα σχόλια ξεκινάνε χωρίς χρήματα. Ακόμα κι αυτή η προκαταβολή των 500 € που είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση δεν έχει δοθεί ακόμα στους διευθυντές και πολλές φορές ακόμα και το χαρτί τουαλέτας και χαρτί κουζίνας το πληρώνουν οι ίδιοι από την τσέπη τους. Πρέπει τώρα και ο δήμος και η κυβέρνηση να αναλάβουν τις ευθύνες και να δώσουν τα απαιτούμενα πόσα προκειμένου να ξεκινήσουν να λειτουργούν σωστά τα σχολεία.

Υπάρχουν σχολεία που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς και κινδυνεύουν να τους κόψουν το ρεύμα. Σε άλλα σχολεία έχει κοπεί το τηλέφωνο και δεν έχουν. Υπάρχουν πολλές ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν και χρήματα δεν υπάρχουν» κατέληξε η κα Αναστασίου.

Από την πλευρά του ο Τρύφωνας Αθανασόπουλος, μέλος της ΕΛΜΕ Ηλείας, τόνισε πως η κατάργηση των σχολικών επιτροπών και η μεταφορά των χρημάτων στα ταμεία των δήμων έχει οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα, καθώς χάθηκε η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των γονέων στις αποφάσεις για τη διαχείριση των κονδυλίων. «Αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε στην συνέντευξη τύπου ως ΕΛΜΕ Ηλείας εξαιτίας του ότι οι σχολικές μονάδες δεν είναι έτοιμες για να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Αυτό πρακτικά τι σημαίνει; Με βάση τις αφηγήσεις των διευθυντών δεν υπάρχει φράγκο στα ταμεία. Τα σχολεία δηλαδή δεν έχουν χρήματα για τα στοιχειώδη, χαρτί υγείας, γραφική ύλη κτλπ. Ενώ έχουν έρθει οι καθαρίστριες δεν υπάρχουν υλικά καθαριότητας. Η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή, για την οποία οι συνάδελφοι, κυρίως οι διευθυντές αλλά και οι λοιποί οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στις σχολικές μονάδες μας ενημέρωσαν. Αναγκαστήκαμε να ενημερώσουμε και να πιέσουμε προκειμένου να λυθούν αυτά τα προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά προκύπτουν από δύο στοιχεία. Το ένα είναι οι αλλαγές που έγιναν στις σχολικές επιτροπές, που τις κατάργησε η κυβέρνηση και ανέθεσε αυτές τις αρμοδιότητες το Δημοτικό Συμβούλιο και ο δεύτερος λόγος είναι η υποχρηματοδότηση. Η έλλειψη δηλαδή χρημάτων για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες.

Με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών ό,τι χρήματα υπήρχαν μεταφέρθηκαν στα ταμεία του δήμου. Η κυβέρνηση από ότι φαίνεται ενοχλείται από το γεγονός ότι στις σχολικές επιτροπές συμμετείχαν με δικαίωμα ψήφου οι διευθυντές των σχολείων, εκπρόσωποι των γονέων, εκπρόσωποι των μαθητών, εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ. Βέβαια ήταν συμβουλευτικό αυτό το όργανο. Ή μάλλον οι κυβερνητική έχουν “αλλεργία” στην συμμετοχή των εργαζομένων σε όλα αυτά τα όργανα. Έτσι λοιπόν χάνεται κάθε είδους αναλογία και ισότητα στο μοίρασμα των πιστώσεων πράγμα που θα οδηγήσει σε αυθαιρεσίες.» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Αθανασόπουλος.

Τέλος, η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, συνέδεσε την υποχρηματοδότηση με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, σημειώνοντας πως οι εκπαιδευτικοί θα αναγκαστούν να αναζητούν χορηγίες για τη λειτουργία των σχολείων. «…πρέπει επίσης να πούμε ότι το θέμα αυτό συνδέεται και με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Οι εκπαιδευτικοί στην προκειμένη περίπτωση, και ο διευθυντής πρέπει να αναζητούν πόρους για την λειτουργία του σχολείου πέρα και έξω από την λιγοστή κρατική χορήγηση.

Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση έχει ήδη δρομολογήσει την αποδέσμευση των δικών της ευθυνών για την χρηματοδότηση των δημόσιων σχολείων. Εμείς θεωρούμε ότι θα πρέπει να αυξηθεί η χρηματοδότηση από την πολιτεία καθότι οι Έλληνες πολίτες φορολογούνται για να έχουν ανάμεσα στα άλλα και δωρεάν, δημόσια και ιδιωτική παιδεία και είμαστε απέναντι στο να προσπαθεί να μεταφέρεται η ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και στην ανάγκη οι διευθυντές των σχολείων για να λειτουργήσουν να απευθύνονται σε γονείς ή σε χορηγούς που δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαίδευση.

Έτσι ανοίγει ο δρόμος για να δοθεί ο ιδιωτικοοικονομικός χαρακτήρας που λέμε εδώ και πολύ καιρό της δημόσιας εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση επιχειρεί επίσης να βγάλει άλλος το φίδι από την τρύπα.

Αναθέτει στους διευθυντές την συντήρηση των σχολείων. Τους δίνει μία πάγια προκαταβολή της τάξεως των 500 € και με αυτά τα χρήματα θα κάνουν όλες τις μικρό επισκευές, ενώ με το προηγούμενο καθεστώς όλη αυτή την διαδικασία την αναλάμβανε ο Δήμος. Είχε τις τεχνικές υπηρεσίες, έχει την δυνατότητα να ελέγξει και να κάνει τις κατάλληλες προτάσεις για προμήθειες και τα λοιπά» υπογράμμισε κλείνοντας η κα Παυλοπούλου.

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2024 10:22

Σχετικά Άρθρα

  • Χρηματοδότηση έως 17.000 για νέες επιχειρήσεις - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
    Χρηματοδότηση έως 17.000 για νέες επιχειρήσεις - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

    Θέμα ημερών είναι πλέον να ανακοινωθούν οι πληροφορίες για το νέο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ, που στόχο έχει την στήριξη της επιχειρηματικότητας των ανέργων, με χρηματοδότηση που φτάνει τις 17.000 ευρώ.

    Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του οικονομικού επιτελείου, το πρόγραμμα θα πριμοδοτήσει περίπου 5.800 ωφελούμενους 30 ως 59 ετών, με 17.000 ευρώ για να ιδρύσουν την επιχείρηση τους.

    Η καταβολή του ποσού της επιχορήγησης θα γίνει σε τρεις δόσεις και στόχο έχει να δώσει χρηματοδοτικά «εργαλεία» στους ανέργους που θέλουν να ιδρύσουν την δική τους επιχείρηση.

    Σημειώνεται οτι για την συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτείται και σύνταξη επιχειρηματικού σχεδίου.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ.

    Έρχεται νέο πρόγραμμα και για υφιστάμενες ΜμΕ

    Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ανοίξει το νέο ΕΣΠΑ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ).

    Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί μέχρι και το 50% των επενδυτικών σχεδίων, δηλαδή έως 200.000 ευρώ και ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

    Μάλιστα, με γνώμονα την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και της αλλαγής παραγωγικού μοντέλου, οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό.

    Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 4 χρόνια, έχουν εγκριθεί πάνω από 48.500 νέα δάνεια για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ύψους 10,3 δισ. ευρώ, μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

    Το 40% του δανείου είναι άτοκο και το 60% έχει επιδοτούμενο επιτόκιο. Παράλληλα, ξανανοίγει το δανειοδοτικό ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ με 100 εκατ. ευρώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση: 1.000.000 ευρώ στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές
    Ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση: 1.000.000 ευρώ στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές

    Ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης λαμβάνει και επίσημα ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση, ύψους 1.000.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης βρίσκεται ανάμεσα στους 35 Δήμους όλης της Ελλάδας που εγκρίθηκαν προς χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να υποβάλουν πρόταση στο «ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ Α) ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΟΤΑ» - ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: 2.4 «Πρόληψη & διαχείριση κινδύνων» ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ-ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΟΤΑ2.24».

    Στην απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης χρηματοδοτείται με 1.000.0000 ευρώ για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές από καιρικά φαινόμενα.

    Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας εκφράζοντας την πλήρη ικανοποίησή του για την χρηματοδότηση, τόνισε: «Τα αποτελέσματα του προγραμματισμού, της δουλειάς και των χρηματοδοτήσεων αποτυπώνονται σε έργα. Η Δημοτική Αρχή με συγκεκριμένο σχέδιο και ορίζοντα διεκδίκησης πετυχαίνει σταδιακά όλους τους στόχους της. Εξασφάλισε ακόμα μια χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ, , ώστε να προχωρήσει ο Δήμος σε έργα αποκατάστασης ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μεθοδικά ώστε να συνεχίσει ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης να σχεδιάζει ένα καλύτερο μέλλον για τους δημότες του».

    Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης ευχαριστεί τον Υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο για την υπογραφή της απόφασης, ενώ εκφράζει ιδιαίτερες ευχαριστίες προς τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Τριαντόπουλο και τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Ανδρέα Νικολακόπουλο, καθώς και οι δυο τους στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθεια έγκρισης της χρηματοδότησης, με συνεχή υποστήριξη των αιτημάτων του Δήμου.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”
    Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους εμφανίστηκαν χθες οι εκπαιδευτικοί στον Πύργο κατά την διάρκεια της πανεκπαιδευτικής απεργίας στην οποία συμμετείχαν.

    Οι εκπαιδευτικοί διεκδικώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και καλύτερη χρηματοδότηση για τα σχολεία, μέσα από μια κινητοποίηση που χαρακτηρίζονταν από ιδιαίτερη δυναμική και παλμό, η οποία συντονίστηκε με τη στήριξη της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ, κατέστησαν σαφές ότι ο αγώνας τους θα είναι διαρκής μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Τα αιτήματα, περιλαμβάνουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, κατάργηση της αξιολόγησης, ασφαλείς και κατάλληλες σχολικές υποδομές, καθώς και καλύτερες συνθήκες για τους αναπληρωτές και τα ολιγοθέσια σχολεία.

    Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Η κινητοποίηση ξεκίνησε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, όπου τα σωματεία των εκπαιδευτικών συναντήθηκαν με τον κ. Καρατζά για να συζητήσουν τα προβλήματα του κλάδου.

    Η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πύργου – Ολυμπίας, Μένια Παπουτσή, τόνισε την απόφαση των εκπαιδευτικών να συνεχίσουν τον αγώνα τους απέναντι στις πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης και των σχολείων. Στηλίτευσε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να κηρύξει παράνομη την απεργία και σημείωσε πως η έλλειψη εκπαιδευτικών και οι συμπτύξεις τμημάτων δημιουργούν ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Παράλληλα, ο πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, Χαράλαμπος Καλαντζής, εξέφρασε την έντονη αντίθεση της ομοσπονδίας στις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Κατήγγειλε τις πρακτικές τρομοκράτησης των εργαζομένων και δήλωσε τη συνεχή στήριξη της ΑΔΕΔΥ στον αγώνα των εκπαιδευτικών.

    Ο πρόεδρος των συνταξιούχων εκπαιδευτικών Ν. Ηλείας, Φώτης Κωσταράς, υπογράμμισε τη σημασία της διαφύλαξης των δικαιωμάτων που οι εκπαιδευτικοί έχουν κατακτήσει μέσα από πολυετείς αγώνες, τονίζοντας ότι η απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και δεν μπορεί να καταπατηθεί.

    Συγκέντρωση στην πλατεία Δικαστηρίων

    Η κύρια συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Δικαστηρίων στον Πύργο, όπου μίλησαν, ο Χρήστος Γαρύφαλλος, πρόεδρος των εργαζομένων Πύργου – Αρχ. Ολυμπίας και Ζαχάρως, ο Χαράλαμπος Καλαντζής, πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, η Σωτηρούλα Ζαφειροπούλου γραμματέας ΣΕΠΕΕΑ Δυτ. Ελλάδας, ο Φώτης Κωσταράς, πρόεδρος της ΠΕΣΕΚ, η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας ΣΕΠΕ Πύργου – Ολυμπίας και ο Κώστας Αλατζάς νεοδιόριστος διωκόμενος εκπαιδευτικός, όπου όλοι οι εκπρόσωποι των σωματείων επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για συνέχιση του αγώνα.

    Η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, κατήγγειλε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς, δηλώνοντας ότι η απεργία είναι η μόνη επιλογή για να διεκδικηθούν τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

    Οι εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν ότι θα συνεχίσουν δυναμικά, με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, έχοντας ήδη προγραμματίσει νέα πανεργατική απεργία για τις 20 Νοεμβρίου.

    Ο αγώνας των εκπαιδευτικών όπως επεσήμαναν δεν αφορά μόνο τις συνθήκες εργασίας τους, αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές. Με αποφασιστικότητα και οργάνωση, βροντοφώναξαν ότι θα συνεχίσουν να διεκδικούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια και την ποιότητα.

    Η διαμαρτυρία τους ολοκληρώθηκε με πορεία προς το Διοικητήριο της Π.Ε. Ηλείας όπου στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας.

    Diamarturia ekpaideutikon 2

    Diamarturia ekpaideutikon 3

    Diamarturia ekpaideutikon 4

  • Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή
    Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή

    Της Δήμητρα Βέλμαχου

    Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, και τον λαό του Πύργου να συμμετάσχουν στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στην πλατεία Δικαστηρίων απηύθυναν τα μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας και της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας κατά την διάρκεια της χθεσινής τους συνέντευξης Τύπου. Η κινητοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας εκπαιδευτικών που διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, καθώς και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

    Αιτήματα για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και εκπαίδευσης

    Η Στέλλα Αναστάσιου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, επεσήμανε ότι η κινητοποίηση αφορά τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, λόγω των περικοπών στους μισθούς, της ακρίβειας και των υψηλών ενοικίων. Παράλληλα, τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν καλύτερους όρους μόρφωσης για τους μαθητές τους, οι οποίοι πλήττονται από τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, τις ελλείψεις προσωπικού και τις ελλιπείς υποδομές των σχολείων.

    Η κ. Αναστάσιου υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης που υπονομεύουν τη συνοχή και την ισότητα στο δημόσιο σχολείο. «Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να μας κάνει μαθήματα για τη δημοκρατία και τον πολιτισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί στέκονται στο πλευρό των λαών που αγωνίζονται για την ειρήνη και τη δικαιοσύνη, ενάντια στους πολέμους και τις ανισότητες.

    Καταγγελίες για αυταρχισμό και εκπαιδευτική υποβάθμιση

    Η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, αναφέρθηκε στις αυταρχικές πολιτικές που, όπως υποστήριξε, στοχεύουν στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ενίσχυση ιδιωτικών συμφερόντων. «Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται καθημερινά από τους μαθητές και τους γονείς τους, αλλά καταδικάζουν τις προσπάθειες κατηγοριοποίησης και απαξίωσης των σχολείων.

    Η κ. Καραμεσίνη περιέγραψε με δραματικούς τόνους την κατάσταση στην Πύργο, όπου συγχωνεύονται τμήματα και σχολεία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υπερφορτωμένες τάξεις, ακόμα και με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Η έλλειψη προσωπικού, ιδιαίτερα στην παράλληλη στήριξη, υπογράμμισε πως δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, ενώ η κατάσταση των σχολικών κτιρίων σημείωσε πως είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των μαθητών.

    Καταστολή και διώξεις εκπαιδευτικών

    Η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, καταδίκασε τις διώξεις που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης. Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να φιμώσει τους εκπαιδευτικούς και να καταστείλει τις αντιδράσεις τους ενάντια στις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες, σύμφωνα με την ίδια, οδηγούν στην εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

    Οι εκπαιδευτικοί της Ηλείας ζητούν από την κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους, υπερασπίζοντας το δικαίωμα σε ένα δημόσιο, δημοκρατικό και σύγχρονο σχολείο για όλους. Όπως τονίζουν, η μάχη αυτή δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλους όσοι πιστεύουν στη δημόσια εκπαίδευση ως δικαίωμα και ως κοινό αγαθό.

  • Χρηματοδότηση 9,58 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την σχολική στέγη σε Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία
    Χρηματοδότηση 9,58 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την σχολική στέγη σε Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία

    Τη δυνατότητα να εκσυγχρονίσουν τις κτιριακές τους εγκαταστάσεις τους τα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας, την προσβασιμότητά για μαθητές με αναπηρία, αλλά και την υλικοτεχνική τους υποδομή, δίνει η Περιφέρεια, αφού με απόφαση του Περιφερειάρχη, Νεκτάριου Φαρμάκη, εκδόθηκε πρόσκληση με τίτλο «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση υλικοτεχνικής υποδομής και κτιριακών εγκαταστάσεων Α & Β βάθμιας Εκπαίδευσης».

    Με χρηματοδότηση ύψους 9,58 εκ ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτική Ελλάδα 2021-2027 επιδιώκεται η κάλυψη των αναγκών για βελτίωση των κτιριακών υποδομών καθώς και του εξοπλισμού λειτουργίας (είδη σχολικής αίθουσας όπως θρανία, καρέκλες κλπ). Προηγήθηκε διαβούλευση με τους συναρμόδιους φορείς της εκπαίδευσης για την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και τέθηκαν προτεραιότητες.

    Δίνεται έμφαση στην ολοκλήρωση και αναβάθμιση σχολικών μονάδων και σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών προσχολικής εκπαίδευσης, όπως νηπιαγωγεία, καθώς η χαρτογράφηση αποτύπωσε την ανάγκη ανέγερσης νέων διδακτηρίων και προσθήκη νέων αιθουσών για την κάλυψη των αναγκών της προσχολικής εκπαίδευσης. Στην κατεύθυνση αυτή θα δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή Νηπιαγωγείων σε Δήμους με έντονο πρόβλημα κτιριακών υποδομών και ειδικότερα σε όσους λειτουργούν Νηπιαγωγεία τα οποία στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια και σε προκατασκευασμένες αίθουσες είτε εξ' ολοκλήρου είτε τμηματικά αλλά και σε συστεγαζόμενα.

    Παράλληλα χρηματοδοτούνται έργα και δράσεις για την αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης μέσω σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, καθώς προβλέπεται:

    • Ανέγερση νέων κτιρίων ή επεμβάσεις για την αναβάθμιση σχολικών μονάδων με αδυναμία στέγασης λόγω ακαταλληλότητας των κτιριακών υποδομών τους.
    • Ανέγερση κτιρίων για σχολικές μονάδες της σχολικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης οι οποίες στεγάζονται σε προκατασκευασμένες αίθουσες.
    • Ανέγερση κτιρίων για σχολικές μονάδες της σχολικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης οι οποίες στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια/αίθουσες.
    • Αναβάθμιση, επεμβάσεις σε σχολικές μονάδες με έντονα προβλήματα ακαταλληλότητας λόγω παλαιότητας.
    • Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των υφιστάμενων δομών και εξοπλισμού λειτουργίας (είδη σχολικής αίθουσας όπως θρανία, καρέκλες κλπ) Α & Β βάθμιας Εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένου και εξοπλισμού για ΑμεΑ).

    Ακόμη, για τη βελτίωση της ισότιμης πρόσβασης στις υπηρεσίες εκπαίδευσης, δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη προσβάσιμων υποδομών για μαθητές/τριες με αναπηρία σε υφιστάμενες υποδομές. Ειδικότερα προβλέπεται κατασκευή ραμπών, WC ΑΜΕΑ και άλλων υποδομών πρόσβασης σε όλες τις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

    Στο πλαίσιο της πρόσκλησης, καλούνται οι δυνητικοί δικαιούχοι που είναι κυρίως οι Δήμοι που διαχειρίζονται στη σχολική στέγη αλλά και η εταιρεία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.», να υποβάλλουν τις προτάσεις τους έως 28 Φεβρουαρίου 2025, προκειμένου να ενταχθούν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και να χρηματοδοτηθούν.

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό
    ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας χαιρετίζει τη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών του 4ου ΓΕΛ Πύργου που και μόνο που πληροφορήθηκαν την πρόθεση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας να μετατρέψει το σχολείο τους σε Πειραματικό εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους. Στην ουσία με τη στάση τους αυτή υπερασπίζονται τον παιδαγωγικό τους ρόλο απορρίπτοντας τα σχέδια κατηγοριοποίησης και διαφοροποίησης των σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, σχολείων μόνο για μαθητές “υψηλών επιδόσεων-αρίστους”.

    Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είμαστε αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Η έννοια του Πειραματισμού διαστρεβλώνεται διαχρονικά και ουσιαστικά. Για το λόγο αυτό η μόνη διαφορά στο νομοθετικό πλαίσιο είναι ο τρόπος εισαγωγής (κλήρωση αντί εξετάσεων).

    Πεποίθηση μας είναι ότι τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά. Με αυτή τη διαδικασία μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα τα οποία θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης σε όλη τη Δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, στον ν.4692/20 καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν τηρείται.

    Άλλωστε και η ίδια η κυβέρνηση εντάσσει τόσο τα Πρότυπα όσο και τα Πειραματικά Σχολεία στην εκπαιδευτική της ατζέντα για προώθηση της περίφημης “αριστείας”. Η ίδια αριστεία που μπορεί να πετσοκόβει το δικαίωμα στις σπουδές με φραγμούς όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων ή το “Εθνικό Απολυτήριο” και παράλληλα να προχωρά στην ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων κάνοντας το δικαίωμα στη μόρφωση ατομικό προνόμιο ανάλογα με τις δυνατότητες του πορτοφολιού της κάθε οικογένειας!!!

    Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία.

    Πιο συγκεκριμένα η ίδρυση και λειτουργία Πειραματικού Σχολείου:

    1. Προϋποθέτει ότι τα πορίσματα των διδακτικών μεθόδων και της όλης λειτουργίας του γίνονται αντικείμενο μελέτης δια ζώσης από Παιδαγωγικό Τμήμα. Τέτοιο τμήμα όχι μόνο δεν υπάρχει στο νομό μας αλλά και τα πανεπιστημιακά τμήματα που υπήρχαν καταργήθηκαν με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης.
    2. Δημιουργεί πρόβλημα στον οικογενειακό προγραμματισμό καθώς όσοι μένουν κοντά στο Πειραματικό Σχολείο και δεν κληρωθούν, θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο το οποίο μπορεί να βρίσκεται ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
    3. Διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών μιας και στα Πειραματικά Σχολεία δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι που αιφνιδιαστικά θα βρεθούν να εργάζονται σε ένα τέτοιο σχολείο είναι πολύ πιθανό να χάσουν την οργανική τους και να υποχρεωθούν να βρεθούν σε άλλα σχολεία ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
    4. Προωθεί τις χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς, την απαλλαγή της χρηματοδότησης από το κράτος, τη δυνατότητα παρέμβασης από εξωσχολικούς φορείς πχ. στη λειτουργία ή το πρόγραμμα σπουδών.
    5. Εδραιώνει την κουλτούρα της αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων θα αξιολογούνται διαρκώς από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, τον ΣΕΕ και τον Διευθυντή. Αξιολόγηση σε μια εξαντλητική διαδικασία που θα περιλαμβάνει και συνέντευξη. Αλλά και το ίδιο το σχολείο θα αξιολογείται με βάση δείκτες όπως για παράδειγμα η επίδοση των μαθητών, η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι προγραμματιζόμενες δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές δράσεις κλπ.
    6. Ενισχύει την κατηγοριοποίηση-διαφοροποίηση των σχολείων και τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων.

    Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Η γενίκευση των σχολείων αυτών σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των “καλών μαθητών” αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης “αξιολόγησης” που έχει απορρίψει μαζικά ο κλάδος υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών.

    Στην πράξη, το “πρότυπο και πειραματικό” στοιχείο που στοχεύει η κυβέρνηση να καλλιεργήσει στα σχολεία αυτά είναι να ανοίγουν το δρόμο για την καθολική εφαρμογή των πιο αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, την πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης παντού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας:

    • στηρίζει τους εκπαιδευτικούς του 4ου ΓΕΛ Πύργου στην προσπάθεια τους να αποτραπεί η μετατροπή του σχολείου τους σε Πειραματικό.
    • καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μην προχωρήσει τα σχέδια του για ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου στο νομό.
    • καλεί τους γονείς να σταθούν σύμμαχοι στον αγώνα των εκπαιδευτικών για δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά, χωρίς κατηγοριοποιήσεις σχολείων.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Απόφαση ΕΛΜΕ Ηλείας για Απεργία
    Απόφαση ΕΛΜΕ Ηλείας για Απεργία

    Tο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηλείας μετά το κάλεσμα της ΔΟΕ για κοινή απεργιακή συμπόρευση, αποφάσισε να προχωρήσει σε απεργιακή κινητοποίηση μαζί με τα σωματεία των δασκάλων και τη Δ.Ο.Ε. στις 23 Οκτωβρίου 2024.

    Βασικές αιχμές της απεργιακής μας κινητοποίησης είναι:

    • η διεκδίκηση των όρων μόρφωσης των μαθητ(ρι)ών μας, μετά και την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, με τα χιλιάδες κενά που παραμένουν ακόμα στα σχολεία, τις ελλείψεις και την επικινδυνότητα των σχολικών υποδομών και κτηρίων, κλπ
    • οι όροι διαβίωσης και επιβίωσης των χιλιάδων συναδέλφων/ισσών μας που υποβαθμίζονται καθημερινά από την πολιτική της κυβέρνησης. Η πραγματική μείωση των μισθών λόγω της ακρίβειας, του πληθωρισμού, της φοροληστείας, των πολεμικών δαπανών κλπ, οι αυξήσεις κοροϊδία που υπόσχεται η κυβέρνηση, η μη καταβολή του 13ου και 14ου μισθού, του κλεμμένου ΜΚ μας οδηγούν στην εξαθλίωση.
    • να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα την αξιολόγηση, και ταυτόχρονα απαιτούμε να σταματήσουν όλες οι πειθαρχικές διώξεις συναδέλφων/ισσών για τη συνδικαλιστική τους δράση και να μονιμοποιηθούν όλοι/ες οι νεοδιόριστοι/ες που έχουν συμπληρώσει διετή υπηρεσία άμεσα χωρίς αξιολόγηση.

    Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΕΛΜΕ Ηλείας κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας 11:00 – 14:00 και συμμετέχει μαζί με τα σωματεία της πρωτοβάθμιας και τη ΔΟΕ στις απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

    Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να κηρύξει συμπληρωματική στάση εργασίας για την ίδια ημέρα, ώστε να μετατραπεί σε 24ωρη απεργία.

    Καλούμε όλους/όλεςτους/τις συναδέλφους/ισσες να συμμετέχουν στην κοινή πανεκπαιδευτική απεργιακή δράση απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνηση και του ΥΠΑΙΘΑ στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

    Όλοι στον Αγώνα για το Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο!

    Όλοι στην Απεργία 23/10 και στις Απεργιακές Συγκεντρώσεις!

    (Δελτίο Τύπου)

  • Συνάντηση ΔΣ ΕΛΜΕ Ηλείας με Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας
    Συνάντηση ΔΣ ΕΛΜΕ Ηλείας με Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Συνάντηση πραγματοποίησε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Ηλείας, κ. Ζέρβα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

    1. Κενά εκπαιδευτικών.
    2. Μail που εστάλη στα σχολεία.
    3. Διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης νεοδιόριστων συναδέλφων.
    4. Πειραματικό Σχολείο.
    5. Μετεγγραφή Μαθητή στο ΓΕΛ Βάρδας.

    Συγκεκριμένα:

    1. Ο Διευθυντής μας ενημέρωσε ότι υπήρχαν 121 κενά εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Με τη Β’ φάση αναπληρωτών, προσλήφθηκαν στο νομό 73 εκπαιδευτικοί. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι ακόμα και αν δεχτούν την πρόσληψη όλοι οι εκπαιδευτικοί, κάτι το οποίο ποτέ δε συμβαίνει, δεκάδες παραμένουν τα κενά στα σχολεία μας με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης. Ακόμη και τώρα, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν σχολεία με δεκάδες ώρες κενό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κάτι το οποίο προκαλεί αναστάτωση στη σχολική κοινότητα.
    2. Η αναστάτωση αυτή έγινε ακόμη πιο έντονη μετά και το mail που έστειλε η ΔΔΕ Ηλείας στα σχολεία όπου αναφερόταν ότι: “Συμπλήρωση κενών λόγω απουσίας εκπαιδευτικού δεν προβλέπεται και οι μαθητές παραμένουν στη σχολική μονάδα με την επίβλεψη εκπαιδευτικών”. Ζητήσαμε από το Διευθυντή να μας πει σε ποιο νομικό πλαίσιο στηρίζεται αυτή η εντολή και φυσικά δε μας έδωσε καμία απάντηση αφού δεν υπάρχει νόμος που να λέει κάτι τέτοιο. Αρκέστηκε απλά να μας πει ότι θα ζητήσει διευκρινίσεις από το Υπουργείο. Κάνουμε σαφές ότι δε θα δεχτούμε καμία καταστρατήγηση του εργασιακού και διδακτικού μας ωραρίου του οποίου γίνεται σαφής διάκριση από το νόμο (1566/85). Τα καθήκοντά μας ως εργαζόμενοι προβλέπονται σαφώς από τη σχετική νομολογία. Καλούμε τους συναδέλφους να μην εφαρμόζουν καμία προφορική εντολή που αντιβαίνει τη νομοθεσία, να το ζητούν εγγράφως ώστε να μπορούν να το προσβάλλουν και να ενημερώνουν το σωματείο.
    3. Στις 05/09/2024, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας είχε καταθέσει στη ΔΔΕ Ηλείας και στο ΠΥΣΔΕ Ηλείας ομαδική αίτηση για την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων του 2020 και του 2021. Ένα μήνα μετά, δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση και στο σχετικό ερώτημα, ο διευθυντής δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Η ΕΛΜΕ Ηλείας συνεχίζοντας τον αγώνα για τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα (νομικά, συνδικαλιστικά κλπ) για την επίτευξη αυτού του στόχου. Παρόλα αυτά δεν τρέφουμε καμία αυταπάτη ότι η λύση πρέπει να δοθεί πολιτικά.
    4. Καταθέσαμε ψήφισμα του Συλλόγου Διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ Πύργου σχετικά με την μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό. Για ακόμη μία φορά εκφράσαμε στον διευθυντή τη θέση του εκπαιδευτικού κλάδου. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είναι αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Στην ουσία δημιουργούνται Πειραματικά σχολεία που λειτουργούν ώς Πρότυπα, σχολεία για λίγους, σχολεία ελίτ κάτι με το οποίο είμαστε απόλυτα αντίθετοι. Πρόκειται για ένα θεσμό που εν ολίγοις επιταχύνει τη διαφοροποίηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, δημιουργεί προβλήματα στον οικογενειακό προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους, διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
    5. Τέλος, συζητήθηκε το θέμα που έχει προκύψει με την μετεγγραφή μαθητή στο ΓΕΛ Βάρδας. Ο Διευθυντής αρνείται να προχωρήσει στη μεταγραφή του μαθητή ισχυριζόμενος ότι εφαρμόζει το νόμο. Στην ουσία πρόκειται για πάγια τακτική του υπουργείου που αντιμετωπίζει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ως αριθμούς και τα μορφωτικά δικαιώματα ως κόστος. Απαιτήσαμε να γίνει εδώ και τώρα δεκτή η μεταγραφή και να δημιουργηθούν δύο τμήματα θετικής κατεύθυνσης στη Β’ Λυκειου.

    Η ΕΛΜΕ Ηλείας είναι πάντα σε εγρήγορση και ενημερώνει άμεσα για όλες τις εξελίξεις. Βρίσκεται πάντα στο πλευρό κάθε συναδέλφου. Προασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών για μια Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο