Επίκαιρα

5ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου: Διαμαρτυρία γονέων και μαθητών για την συγχώνευση των τμημάτων – “Σαρδελοποιούν τα παιδιά μας”

5ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου: Διαμαρτυρία γονέων και μαθητών για την συγχώνευση των τμημάτων – “Σαρδελοποιούν τα παιδιά μας”

Της Δήμητρας Βέλμαχου

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί του 5ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου ενώνουν τις δυνάμεις τους και αντιστέκονται στην απόφαση της κυβέρνησης να συγχωνεύσει τα δύο τμήματα της ΣΤ' τάξης του σχολείου.

Χθες, πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο και στη συνέχεια πορεία προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην απόφαση αυτή, η οποία όπως λένε, υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών τους.

Σύμφωνα με τους γονείς, η συγχώνευση αυτή αποτελεί συνέχεια μιας σειράς διαρκών αλλαγών που έχουν υποστεί τα παιδιά τους τα τελευταία χρόνια, με συχνές μεταθέσεις δασκάλων και ανακατατάξεις στις τάξεις.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής τους πορείας, οι μαθητές της συγκεκριμένης τάξης έχουν αλλάξει δάσκαλο τουλάχιστον τρεις φορές μέσα σε μια σχολική χρονιά, γεγονός που έχει προκαλέσει σημαντική αναστάτωση στη μαθησιακή διαδικασία.

Ιδιαίτερα ανησυχητικό, όπως αναφέρουν, είναι το γεγονός ότι πολλά παιδιά παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και χρειάζονται εξατομικευμένη στήριξη. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη που θα προκύψει από τη συγχώνευση δυσχεραίνει την παροχή αυτής της υποστήριξης, καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις ανάγκες κάθε μαθητή.

Παράλληλα, η συχνή αλλαγή συνθηκών στο σχολικό περιβάλλον, τονίζουν, έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών, δημιουργώντας αίσθημα ανασφάλειας και αποπροσανατολισμού. Την ίδια στιγμή, και το τμήμα της Ε' τάξης επηρεάζεται από την απόφαση, καθώς χάνει τον εκπαιδευτικό του, ενώ είχε ήδη συγχωνευτεί την προηγούμενη χρονιά, με τους μαθητές να χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.

Οι διαμαρτυρόμενοι γονείς και μαθητές ζητούν την άμεση ανάκληση της απόφασης και την επαναλειτουργία των δύο τμημάτων, τονίζοντας πως το μέλλον των παιδιών τους δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με οικονομικούς όρους.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Βασίλης Βασιλειάδης, γονέας μαθητή της ΣΤ' τάξης, το υπουργείο βλέπει τα παιδιά σαν αριθμούς και όχι ως άτομα με εκπαιδευτικές ανάγκες προσθέτοντας παράλληλα ότι: «Έγινε μια κινητοποίηση από τους συλλόγους διδασκόντων του σχολείου από τον σύλλογο πρωτοβάθμιας Πύργου Ολυμπίας και από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Ήρθαμε μαζί με τα παιδιά στην διεύθυνση Πρωτοβάθμιας για να διαμαρτυρηθούμε για την άδικη και αντιπαιδαγωγική συγχώνεσυη των τμημάτων της ΣΤ τάξης του 5ου Δημοτικού σχολείου.

Καταθέσαμε τις απόψεις μας στον προιστάμενο, είναι μια τάξη που έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ, Πρώτη και Δευτέρα τα παιδιά με covid μισές χρονιές με τηλεκπαίδευση, αλλαγές δασκάλων, χωρισμός τμημάτων συνέχεια, έχουν κάνει με 8-9 διαφορετικούς δασκάλους ήδη μάθημα, πρόκειται για μια τάξη που έχει μέσα παιδιά με διαγνώσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, 5 παιδιά με παράλληλη στήριξη και παρόλα αυτά το υπουργείο προχωρεί σε συγχωνεύσεις. Από ότι μας είπε και ο προϊστάμενος επάνω το υπουργείο φαίνεται ότι λειτουργεί μόνο με γνώμονα το οικονομοτεχνικό, τα παιδιά τα βλέπει σαν αριθμούς.

Είναι 24, είναι μέσα στο όριο και λένε ότι πρέπει να είναι ένα τμήμα, Σαρδελοποιούν τα παιδιά με πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα. Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας με την στήριξη πολλών σωματείων. Ήδη στέλνεται από τον προϊστάμενο στο υπουργείο έγγραφο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων το οποίο θα ζητά την κατ’ εξαίρεση επαναλειτουργία των δυο τμημάτων της ΣΤ δημοτικού. Πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι αριθμοί τα παιδιά μας , δεν μπορούν να μπαίνουν στη μέγγενη των μνημονιακών υποχρεώσεων όταν δίπλα μας βλέπουμε να ξοδεύονται εκατομμύρια ευρώ για άσχετους λόγους».

Από την πλευρά των εκπαιδευτικών, η Μένια Παπουτσή, πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας, εξέφρασε την αντίθεση του κλάδου στις συγχωνεύσεις και τόνισε την ανάγκη επιστροφής στην «κανονικότητα» με τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

«Η κυβέρνηση από το καλοκαίρι έχει μπει σε αυτή την διαδικασία και παρουσιάστηκε τώρα και στο σχολείο μας στο 5ο Δημοτικό, που συγχωνεύτηκαν δύο τμήματα. Αυτό φέρνει μια δυσκολία όχι μόνο στους μαθητές, υπάρχει και θέμα με τους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν υπεράριθμοι και πρέπει να μετακινηθούν ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά. Εμείς είμαστε ενάντια σε όλο αυτό, θέλουμε να ξαναέρθει η κανονικότητα στα σχολεία μας, να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών στα τμήματα και οι εκπαιδευτικοί να κάνουν σωστά το έργο τους δίνοντας ευκαιρίες στον κάθε μαθητή με την οποιαδήποτε δυσκολία παιδαγωγική έχει. Μας εκπλήσσει βέβαια και η στάση των αιρετών καθώς όπως μάθαμε η απόφαση ήταν ομόφωνη. Αυτό δεν το περιμέναμε καθώς περιμέναμε να έχουμε την υποστήριξή τους».

Οι μαθητές της τάξης, από την πλευρά τους, εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις συνέπειες που θα έχει η συγχώνευση στην καθημερινότητά τους.

Η Ασημίνα Κωνσταντοπούλου, μαθήτρια της ΣΤ' τάξης, σημείωσε χαρακτηριστικά πως «οι δάσκαλοι δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τόσα παιδιά σε μία τάξη», ενώ η Διονυσία Βελισσάρη τόνισε ότι η αλλαγή αυτή θα δυσκολέψει σημαντικά την προσαρμογή τους, καθώς η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει.

Η Μαριλού Χαραλαμπίδη από την πλευρά της, επεσήμανε πως «Στην Γ δημοτικού είχαμε αλλάξει τρεις δασκάλους μέσα σε ένα μήνα» εξηγώντας πόσο έχει δυσκολέψει αυτή η διαδικασία τα παιδιά αφού ο κάθε εκπαιδευτικός ακολουθεί και τον δικό του τρόπο διδασκαλίας.

Η κοινότητα του 5ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τις κινητοποιήσεις μέχρι να βρεθεί μια λύση που θα εξασφαλίζει την ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών και την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

pempto 2

pempto 3

pempto 4

pempto 5

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup