Επίκαιρα

Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Η αγωνία ενός μαθητή που βλέπει τα όνειρά του να γκρεμίζονται έγινε ποτάμι συμπαράστασης και διαμαρτυρίας

Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Η αγωνία ενός μαθητή που βλέπει τα όνειρά του να γκρεμίζονται έγινε ποτάμι συμπαράστασης και διαμαρτυρίας

Μαζική στήριξη στον Αντώνη προκειμένου να συνεχίσει τις σπουδές του στο Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού - Αλέξης Καστρινός: «Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, δεν μπορείς να μείνεις αδιάφορος»

Της Δήμητρας Βέλμαχου

Με δάκρυα στα μάτια και φωνή γεμάτη απόγνωση, ο Αντώνης Πουλής, μαθητής της Γ' Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού, εκφράζει την ανησυχία και την αγωνία του για το μέλλον του, καθώς βλέπει το όνειρό του για ολοκλήρωση των μουσικών του σπουδών να κινδυνεύει να καταρρεύσει.

Έπειτα από χρόνια αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς, ο νεαρός μαθητής βρίσκεται σε αδιέξοδο, εξαιτίας της απόφασης για κατάργηση του τμήματος προσανατολισμού θετικών σπουδών στο σχολείο του. Η απόφαση αυτή δεν του επιτρέπει να συνδυάσει τις μουσικές του σπουδές με την αγάπη του για τα μαθηματικά, και τον αναγκάζει είτε να αλλάξει σχολείο εγκαταλείποντας την μουσική είτε να διανύει καθημερινά μεγάλες αποστάσεις, προκειμένου να φοιτήσει στο Μουσικό Σχολείο της Πάτρας με σημαντικό οικονομικό και ψυχολογικό κόστος.

Ο αγώνας του Αντώνη

«Ήθελα να φοιτήσω στο τμήμα θετικών σπουδών, αλλά τώρα, λόγω ενός λάθους, πρέπει να αλλάξω σχολείο. Έχω αφιερώσει έξι χρόνια από τη ζωή μου στο Μουσικό Σχολείο, με έναν στόχο: να πάω σε μουσικό πανεπιστήμιο. Και τώρα, ξαφνικά, όλα καταρρέουν για ένα λάθος. Δεν υπάρχουν ρεαλιστικές λύσεις», λέει ο Αντώνης, μη κατορθώνοντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του, καθώς βλέπει τις προσπάθειές του να απειλούνται από μια απόφαση που φαντάζει άδικη και αυθαίρετη.

Vartholomio 6

«Προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό αλλά πέφτουμε σε τείχους. Όλοι μας λένε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα είναι λάθος κάποιου άλλου. Στην τελική γιατί βρίσκονται σε αυτές τις θέσεις;

Εμείς παρακαλούμε να διορθωθεί ένα λάθος, εδώ διορθώνονται αλλά και άλλα αλλά κανένας δεν ενδιαφέρεται για το μέλλον ενός παιδιού. Ξέρω ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο δικό μου, είναι σε όλη την Ελλάδα αλλά δεν υπάρχει έλεος από κανέναν. Το τελευταίο πράγμα που θέλαμε είναι η δημοσιότητα, δεν το θέλαμε αλλά μας ανάγκασαν.

Φοιτώ 6 χρόνια στο Μουσικό Σχολείο με έναν στόχο να πάω σε ένα μουσικό πανεπιστήμιο. Δεν είναι ότι ήρθα φέτος. Είμαι σε αυτό το σχολείο από την πρώτη γυμνασίου με έναν στόχο. Σχολάω κάθε μέρα στις 3:30 πάω στο σπίτι μου στις 4.00 για έναν λόγο. Και όλα χάνονται ξαφνικά για ένα λάθος και γκρεμίζονται τα όνειρά μου. Το να αλλάξει περιβάλλον κάποιος στην Γ Λυκείου δεν είναι καθόλου εύκολο. Οι λύσεις που μας έχουν δώσει είναι αδύνατες. Δεν είναι εφικτές!» τονίζει με τρεμάμενη φωνή ο Αντώνης.

Η στήριξη της κοινότητας

Η απελπισία του Αντώνη δεν πέρασε απαρατήρητη από την τοπική κοινωνία. Με συμπαραστάτη τον Δήμο Πηνειού, οι κάτοικοι της περιοχής πραγματοποίησαν χθες το πρωί πορεία διαμαρτυρίας, απαιτώντας την άμεση αποκατάσταση της αδικίας και την επαναλειτουργία του τμήματος θετικών σπουδών στο σχολείο. «Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, δεν μπορείς να μείνεις αδιάφορος», τόνισε ο Δήμαρχος Πηνειού, Αλέξης Καστρινός εκφράζοντας παράλληλα τη δυσαρέσκειά του για την αδιαφορία των εκπαιδευτικών αρχών, οι οποίες, όπως είπε, δεν έχουν ακόμα ανταποκριθεί στα αιτήματα για διάλογο.

Vartholomio 5

«Δεν χρειάζεται παρά μόνο η απλή λογική ότι αυτή τη στιγμή είμαστε σε δραματική κατάσταση να βλέπουμε έναν μαθητή με την οικογένεια του σε αυτή την θέση. Αν μη τι άλλο είναι λυπηρό αυτό το φαινόμενο. Ως δημοτική αρχή είμαστε κάθετα αντίθετοι σε οποιοδήποτε κλείσιμο όπως το είπαμε και στο δημοτικό μας συμβούλιο όπως το είπαμε και στον διευθυντή της δευτεροβάθμιας. Να πω ότι ο περιφερειακός διευθυντής ενώ ζήτησα να μιλήσω μαζί του, ακόμα περιμένω να με πάρει τηλέφωνο. Ο κ. Ζέρβας μας δέχτηκε, ο κ. Δελέγκος δεν μας απάντησε καθόλου. Αυτά εννοείται ότι θα τα μεταφέρω και στο υπουργείο. Είναι απαράδεκτο, πρέπει να το δούμε με ιδιαίτερη ευαισθησία, είναι παιδιά, δεν είναι αριθμητικά δεδομένα και εδώ υπάρχει μία οικογένεια από πίσω. Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, διότι κάποιοι μπαίνουν εμπόδιο στα όνειρά του, τότε και από σίδερο να είσαι θα λυγίσεις. Αν μη τι άλλο θα πρέπει να καταλάβουμε ότι σε αυτά πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι. Δεν μπορεί το ίδιο το κράτος να δίνει 8 εκατομμύρια για να γίνει το Μουσικό Σχολείο που θα είναι το καλύτερο και αυτή τη στιγμή να δυσκολεύεται αυτό το παιδί που πήγαινε όλα τα χρόνια στο Μουσικό να μην μπορεί να βρει τον κατάλληλο κύκλο σπουδών για να συνεχίσει. Τώρα όλα τα άλλα είναι για τριτοκοσμικές χώρες. Εμείς ξανά ήρθαμε σε επαφή με αυτούς που μπορούμε να μιλήσουμε και να επηρεάσουμε και τους έχουμε θέσει τα γεγονότα. Κάνω έκκληση έστω και την τελευταία στιγμή η πολιτεία να δώσει την δυνατότητα να έχουν όλοι θέση στα όνειρα τους».

Οι δραματικές επιπτώσεις

Η μητέρα του Αντώνη, Ελένη Χαλούλου, εξέφρασε την πικρία της για την αδιαφορία των αρχών, επισημαίνοντας ότι ο γιος της αφιέρωσε τη ζωή του στη μουσική από το δημοτικό και τώρα βλέπει τα όνειρά του να χάνονται. «Τώρα αναγκαστικά στέλνουν το παιδί στο Γενικό Λύκειο με αποτέλεσμα οι μουσικές του σπουδές να πάνε χαμένες. Από την Τετάρτη δημοτικού το παιδί είναι μέσα στη μουσική, δεν είχε άλλες δραστηριότητες, ήταν αυτό που πάντα ήθελε. Αυτή η απόφαση καθορίζει το μέλλον του», είπε χαρακτηριστικά, ενώ ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός Χρήστος Αντωνόπουλος από το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού υπογράμμισε ότι το σύστημα είναι υπεύθυνο για αυτή την κατάσταση, καθώς δεν δείχνει καμία διάθεση να διορθώσει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στο κλείσιμο του τμήματος.

Vartholomio 8

«Εγώ πρώτα θέλω να απευθυνθώ στο μαθητή που είναι δίπλα μου και να του πω “Αντώνη δεν είσαι μόνος σου. Παλεύουμε όλοι μαζί”. Δεύτερον, ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό του Α.Ε.Π. δίνεται στην παιδεία συγκριτικά με την Ευρώπη που δίνει πολλαπλάσια ποσά. Αυτό από μόνο του δείχνει γιατί φτάνουμε σε αυτό εδώ το γελοίο κατάντημα, ένας πολίτης που έχει όνειρα να ζήσει τη ζωή του, ικανότατος μαθητής, πολύ ωραίος μουσικός, να μην μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές διότι το σύστημα, η φόρμα, δεν δέχεται Διορθώσεις. Από που ακούστηκε σε δημοκρατία να κυριαρχούν οι αυτοματισμοί και τα συστήματα που επιβάλλουν. Αυτό είναι απαράδεκτο και θέλω επ’ αυτού να τοποθετηθούν όλοι οι τοπικοί παράγοντες που υπάρχουν γύρω μου γιατί είναι τρομερό. Να μηδενίζουμε το μέλλον ενός παιδιού διότι το σύστημα δεν μπορεί να το δεχτεί. Αυτά είναι πρωτάκουστα και δεν ξέρω ακόμα τι χειρότερο μπορούμε να ακούσουμε. Αν είναι ανθρώπινο λάθος, δεν διορθώνουμε τα λάθη; Σκοτώνουμε τα παιδιά και δεν διορθώνουμε τα λάθη; Είναι απαράδεκτο…».

Κάλεσμα για άμεση λύση

Η αγωνία του Αντώνη αντικατοπτρίζει ένα ευρύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί μαθητές σε όλη την Ελλάδα. Η υπόθεση του Αντώνη δεν είναι μοναδική, αλλά συμβολίζει τη μάχη νέων ανθρώπων ενάντια σε ένα σύστημα που πολλές φορές αντιμετωπίζει τους μαθητές ως αριθμούς και όχι ως άτομα με όνειρα και φιλοδοξίες.

Στο πλευρό του Αντώνη στάθηκε και η Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου απαιτώντας να βρεθεί άμεσα λύση, ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τις σπουδές του και να κυνηγήσει τα όνειρά του.

Vartholomio 9

«Για ακόμα μία φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το ποιο ανάλγητο πρόσωπο του υπουργείου Παιδείας. Βλέπουμε ότι δεν προχωράει στην έγκριση του τμήματος προσανατολισμού θετικών σπουδών για τον μαθητή του μουσικού σχολείου Βαρθολομιό διότι στην ουσία αντιμετωπίζει τον μαθητή ως αριθμό και τα μορφωτικά του δικαιώματα ως κόστος. Αν το δούμε πρακτικά μιλάμε για 12 ώρες επιπλέον. Για 6 ώρες φυσικής και 6 ώρες χημείας διότι τα υπόλοιπα μαθήματα διδάσκονται με συνδιδασκαλία με τους άλλους προσανατολισμούς. Εδώ και τώρα απαιτούμε ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης και το υπουργείο να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να λειτουργήσει αυτό το τμήμα. Οι λύσεις που δίνονται δε γίνονται δεκτές και ούτε ο μαθητής μπορεί τελευταία χρονιά να πάει σε ένα ΓΕΛ και να παρατήσει τις μουσικές του σπουδές και πολύ περισσότερο να πάει στην Πάτρα στο μουσικό σχολείο, που απέχει 80 km από εδώ. Πραγματικά θέλουμε να λειτουργήσει το τμήμα, θέλουμε ο Αντώνης να συνεχίσει τις σπουδές του και να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Και ο μαθητής και η οικογένειά του βρίσκονται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση καθώς τα τελευταία χρόνια πριν από τις πανελλαδικές που τα παιδιά έχουν ένα επιπλέον άγχος να του λένε ότι δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές.

Καταδικάζουμε τη στάση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, την Δευτέρα πήγαμε στην Περιφέρεια και οι γονείς και εγώ προσωπικά ως πρόεδρος της ΕΛΜΕ και δεν μας δέχτηκε. Δεν είχε δηλαδή ούτε 2 λεπτά να ακούσει την άποψή μας με την δικαιολογία ότι είχε τηλεδιάσκεψη. Είναι ντροπή για έναν εκπαιδευτικό που δε δέχτηκε να μιλήσει μαζί μας».

Vartholomio 7

Τέλος, ο Αλέξης Τσαουσάκης μέλος του ΚΚΕ και επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης του Δήμου Πηνειού από την πλευρά του ανέφερε πως: «Είναι συγκινητική η συμμετοχή των μαθητών, του λαού του Βαρθολομιού ώστε να συμπαρασταθούν στον συμμαθητή τους που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα που δείχνει την αναλγησία ενός κράτος. Όταν είναι να προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα σε έναν μαθητή, σε έναν Έλληνα πολίτη βρίσκει 1002 δικαιολογίες, την ίδια στιγμή που βρίσκει απλόχερα χρήμα και πόρους όταν είναι να εξυπηρετήσει άλλα συμφέροντα. Μόλις προχθές ψηφίστηκε στο ευρωκοινοβούλιο εκ μέρους της κυβέρνησης να δίνεται το μισό τοις 100 του Α.Ε.Π. κάθε χρόνο για τις ανάγκες του πολέμου στην Ουκρανία. Και αυτό μεταφράζεται σε κάτι εκατομμύρια ευρώ και την ίδια στιγμή δεν μπορούν να βρουν μία λύση για ένα απλό πρόβλημα που θα έπρεπε να έχει λυθεί σε χρόνο μηδέν. Η συμμετοχή του κόσμου είναι συγκινητική πρέπει να συνεχιστεί ο αγώνας και να πάρει πίσω αυτή η απαράδεκτη απόφαση» τόνισε ο κ. Τσαουσάκης σημειώνοντας παράλληλα πως ο μαθητής πρέπει να επιστρέψει στην τάξη του και να ολοκληρώσει τις σπουδές του.

Vartholomio 2

Vartholomio 3

Vartholomio 4

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup