Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024 12:18

ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας χαιρετίζει τη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών του 4ου ΓΕΛ Πύργου που και μόνο που πληροφορήθηκαν την πρόθεση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας να μετατρέψει το σχολείο τους σε Πειραματικό εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους. Στην ουσία με τη στάση τους αυτή υπερασπίζονται τον παιδαγωγικό τους ρόλο απορρίπτοντας τα σχέδια κατηγοριοποίησης και διαφοροποίησης των σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, σχολείων μόνο για μαθητές “υψηλών επιδόσεων-αρίστους”.

Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είμαστε αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Η έννοια του Πειραματισμού διαστρεβλώνεται διαχρονικά και ουσιαστικά. Για το λόγο αυτό η μόνη διαφορά στο νομοθετικό πλαίσιο είναι ο τρόπος εισαγωγής (κλήρωση αντί εξετάσεων).

Πεποίθηση μας είναι ότι τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά. Με αυτή τη διαδικασία μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα τα οποία θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης σε όλη τη Δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, στον ν.4692/20 καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν τηρείται.

Άλλωστε και η ίδια η κυβέρνηση εντάσσει τόσο τα Πρότυπα όσο και τα Πειραματικά Σχολεία στην εκπαιδευτική της ατζέντα για προώθηση της περίφημης “αριστείας”. Η ίδια αριστεία που μπορεί να πετσοκόβει το δικαίωμα στις σπουδές με φραγμούς όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων ή το “Εθνικό Απολυτήριο” και παράλληλα να προχωρά στην ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων κάνοντας το δικαίωμα στη μόρφωση ατομικό προνόμιο ανάλογα με τις δυνατότητες του πορτοφολιού της κάθε οικογένειας!!!

Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία.

Πιο συγκεκριμένα η ίδρυση και λειτουργία Πειραματικού Σχολείου:

  1. Προϋποθέτει ότι τα πορίσματα των διδακτικών μεθόδων και της όλης λειτουργίας του γίνονται αντικείμενο μελέτης δια ζώσης από Παιδαγωγικό Τμήμα. Τέτοιο τμήμα όχι μόνο δεν υπάρχει στο νομό μας αλλά και τα πανεπιστημιακά τμήματα που υπήρχαν καταργήθηκαν με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης.
  2. Δημιουργεί πρόβλημα στον οικογενειακό προγραμματισμό καθώς όσοι μένουν κοντά στο Πειραματικό Σχολείο και δεν κληρωθούν, θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο το οποίο μπορεί να βρίσκεται ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
  3. Διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών μιας και στα Πειραματικά Σχολεία δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι που αιφνιδιαστικά θα βρεθούν να εργάζονται σε ένα τέτοιο σχολείο είναι πολύ πιθανό να χάσουν την οργανική τους και να υποχρεωθούν να βρεθούν σε άλλα σχολεία ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
  4. Προωθεί τις χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς, την απαλλαγή της χρηματοδότησης από το κράτος, τη δυνατότητα παρέμβασης από εξωσχολικούς φορείς πχ. στη λειτουργία ή το πρόγραμμα σπουδών.
  5. Εδραιώνει την κουλτούρα της αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων θα αξιολογούνται διαρκώς από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, τον ΣΕΕ και τον Διευθυντή. Αξιολόγηση σε μια εξαντλητική διαδικασία που θα περιλαμβάνει και συνέντευξη. Αλλά και το ίδιο το σχολείο θα αξιολογείται με βάση δείκτες όπως για παράδειγμα η επίδοση των μαθητών, η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι προγραμματιζόμενες δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές δράσεις κλπ.
  6. Ενισχύει την κατηγοριοποίηση-διαφοροποίηση των σχολείων και τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων.

Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Η γενίκευση των σχολείων αυτών σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των “καλών μαθητών” αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης “αξιολόγησης” που έχει απορρίψει μαζικά ο κλάδος υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών.

Στην πράξη, το “πρότυπο και πειραματικό” στοιχείο που στοχεύει η κυβέρνηση να καλλιεργήσει στα σχολεία αυτά είναι να ανοίγουν το δρόμο για την καθολική εφαρμογή των πιο αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, την πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης παντού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας:

  • στηρίζει τους εκπαιδευτικούς του 4ου ΓΕΛ Πύργου στην προσπάθεια τους να αποτραπεί η μετατροπή του σχολείου τους σε Πειραματικό.
  • καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μην προχωρήσει τα σχέδια του για ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου στο νομό.
  • καλεί τους γονείς να σταθούν σύμμαχοι στον αγώνα των εκπαιδευτικών για δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά, χωρίς κατηγοριοποιήσεις σχολείων.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024 13:06

Σχετικά Άρθρα

  • Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”
    Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους εμφανίστηκαν χθες οι εκπαιδευτικοί στον Πύργο κατά την διάρκεια της πανεκπαιδευτικής απεργίας στην οποία συμμετείχαν.

    Οι εκπαιδευτικοί διεκδικώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και καλύτερη χρηματοδότηση για τα σχολεία, μέσα από μια κινητοποίηση που χαρακτηρίζονταν από ιδιαίτερη δυναμική και παλμό, η οποία συντονίστηκε με τη στήριξη της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ, κατέστησαν σαφές ότι ο αγώνας τους θα είναι διαρκής μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Τα αιτήματα, περιλαμβάνουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, κατάργηση της αξιολόγησης, ασφαλείς και κατάλληλες σχολικές υποδομές, καθώς και καλύτερες συνθήκες για τους αναπληρωτές και τα ολιγοθέσια σχολεία.

    Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Η κινητοποίηση ξεκίνησε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, όπου τα σωματεία των εκπαιδευτικών συναντήθηκαν με τον κ. Καρατζά για να συζητήσουν τα προβλήματα του κλάδου.

    Η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πύργου – Ολυμπίας, Μένια Παπουτσή, τόνισε την απόφαση των εκπαιδευτικών να συνεχίσουν τον αγώνα τους απέναντι στις πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης και των σχολείων. Στηλίτευσε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να κηρύξει παράνομη την απεργία και σημείωσε πως η έλλειψη εκπαιδευτικών και οι συμπτύξεις τμημάτων δημιουργούν ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Παράλληλα, ο πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, Χαράλαμπος Καλαντζής, εξέφρασε την έντονη αντίθεση της ομοσπονδίας στις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Κατήγγειλε τις πρακτικές τρομοκράτησης των εργαζομένων και δήλωσε τη συνεχή στήριξη της ΑΔΕΔΥ στον αγώνα των εκπαιδευτικών.

    Ο πρόεδρος των συνταξιούχων εκπαιδευτικών Ν. Ηλείας, Φώτης Κωσταράς, υπογράμμισε τη σημασία της διαφύλαξης των δικαιωμάτων που οι εκπαιδευτικοί έχουν κατακτήσει μέσα από πολυετείς αγώνες, τονίζοντας ότι η απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και δεν μπορεί να καταπατηθεί.

    Συγκέντρωση στην πλατεία Δικαστηρίων

    Η κύρια συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Δικαστηρίων στον Πύργο, όπου μίλησαν, ο Χρήστος Γαρύφαλλος, πρόεδρος των εργαζομένων Πύργου – Αρχ. Ολυμπίας και Ζαχάρως, ο Χαράλαμπος Καλαντζής, πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, η Σωτηρούλα Ζαφειροπούλου γραμματέας ΣΕΠΕΕΑ Δυτ. Ελλάδας, ο Φώτης Κωσταράς, πρόεδρος της ΠΕΣΕΚ, η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας ΣΕΠΕ Πύργου – Ολυμπίας και ο Κώστας Αλατζάς νεοδιόριστος διωκόμενος εκπαιδευτικός, όπου όλοι οι εκπρόσωποι των σωματείων επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για συνέχιση του αγώνα.

    Η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, κατήγγειλε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς, δηλώνοντας ότι η απεργία είναι η μόνη επιλογή για να διεκδικηθούν τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

    Οι εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν ότι θα συνεχίσουν δυναμικά, με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, έχοντας ήδη προγραμματίσει νέα πανεργατική απεργία για τις 20 Νοεμβρίου.

    Ο αγώνας των εκπαιδευτικών όπως επεσήμαναν δεν αφορά μόνο τις συνθήκες εργασίας τους, αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές. Με αποφασιστικότητα και οργάνωση, βροντοφώναξαν ότι θα συνεχίσουν να διεκδικούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια και την ποιότητα.

    Η διαμαρτυρία τους ολοκληρώθηκε με πορεία προς το Διοικητήριο της Π.Ε. Ηλείας όπου στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας.

    Diamarturia ekpaideutikon 2

    Diamarturia ekpaideutikon 3

    Diamarturia ekpaideutikon 4

  • Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή
    Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή

    Της Δήμητρα Βέλμαχου

    Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, και τον λαό του Πύργου να συμμετάσχουν στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στην πλατεία Δικαστηρίων απηύθυναν τα μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας και της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας κατά την διάρκεια της χθεσινής τους συνέντευξης Τύπου. Η κινητοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας εκπαιδευτικών που διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, καθώς και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

    Αιτήματα για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και εκπαίδευσης

    Η Στέλλα Αναστάσιου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, επεσήμανε ότι η κινητοποίηση αφορά τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, λόγω των περικοπών στους μισθούς, της ακρίβειας και των υψηλών ενοικίων. Παράλληλα, τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν καλύτερους όρους μόρφωσης για τους μαθητές τους, οι οποίοι πλήττονται από τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, τις ελλείψεις προσωπικού και τις ελλιπείς υποδομές των σχολείων.

    Η κ. Αναστάσιου υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης που υπονομεύουν τη συνοχή και την ισότητα στο δημόσιο σχολείο. «Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να μας κάνει μαθήματα για τη δημοκρατία και τον πολιτισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί στέκονται στο πλευρό των λαών που αγωνίζονται για την ειρήνη και τη δικαιοσύνη, ενάντια στους πολέμους και τις ανισότητες.

    Καταγγελίες για αυταρχισμό και εκπαιδευτική υποβάθμιση

    Η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, αναφέρθηκε στις αυταρχικές πολιτικές που, όπως υποστήριξε, στοχεύουν στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ενίσχυση ιδιωτικών συμφερόντων. «Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται καθημερινά από τους μαθητές και τους γονείς τους, αλλά καταδικάζουν τις προσπάθειες κατηγοριοποίησης και απαξίωσης των σχολείων.

    Η κ. Καραμεσίνη περιέγραψε με δραματικούς τόνους την κατάσταση στην Πύργο, όπου συγχωνεύονται τμήματα και σχολεία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υπερφορτωμένες τάξεις, ακόμα και με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Η έλλειψη προσωπικού, ιδιαίτερα στην παράλληλη στήριξη, υπογράμμισε πως δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, ενώ η κατάσταση των σχολικών κτιρίων σημείωσε πως είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των μαθητών.

    Καταστολή και διώξεις εκπαιδευτικών

    Η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, καταδίκασε τις διώξεις που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης. Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να φιμώσει τους εκπαιδευτικούς και να καταστείλει τις αντιδράσεις τους ενάντια στις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες, σύμφωνα με την ίδια, οδηγούν στην εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

    Οι εκπαιδευτικοί της Ηλείας ζητούν από την κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους, υπερασπίζοντας το δικαίωμα σε ένα δημόσιο, δημοκρατικό και σύγχρονο σχολείο για όλους. Όπως τονίζουν, η μάχη αυτή δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλους όσοι πιστεύουν στη δημόσια εκπαίδευση ως δικαίωμα και ως κοινό αγαθό.

  • Απόφαση ΕΛΜΕ Ηλείας για Απεργία
    Απόφαση ΕΛΜΕ Ηλείας για Απεργία

    Tο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηλείας μετά το κάλεσμα της ΔΟΕ για κοινή απεργιακή συμπόρευση, αποφάσισε να προχωρήσει σε απεργιακή κινητοποίηση μαζί με τα σωματεία των δασκάλων και τη Δ.Ο.Ε. στις 23 Οκτωβρίου 2024.

    Βασικές αιχμές της απεργιακής μας κινητοποίησης είναι:

    • η διεκδίκηση των όρων μόρφωσης των μαθητ(ρι)ών μας, μετά και την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, με τα χιλιάδες κενά που παραμένουν ακόμα στα σχολεία, τις ελλείψεις και την επικινδυνότητα των σχολικών υποδομών και κτηρίων, κλπ
    • οι όροι διαβίωσης και επιβίωσης των χιλιάδων συναδέλφων/ισσών μας που υποβαθμίζονται καθημερινά από την πολιτική της κυβέρνησης. Η πραγματική μείωση των μισθών λόγω της ακρίβειας, του πληθωρισμού, της φοροληστείας, των πολεμικών δαπανών κλπ, οι αυξήσεις κοροϊδία που υπόσχεται η κυβέρνηση, η μη καταβολή του 13ου και 14ου μισθού, του κλεμμένου ΜΚ μας οδηγούν στην εξαθλίωση.
    • να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα την αξιολόγηση, και ταυτόχρονα απαιτούμε να σταματήσουν όλες οι πειθαρχικές διώξεις συναδέλφων/ισσών για τη συνδικαλιστική τους δράση και να μονιμοποιηθούν όλοι/ες οι νεοδιόριστοι/ες που έχουν συμπληρώσει διετή υπηρεσία άμεσα χωρίς αξιολόγηση.

    Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΕΛΜΕ Ηλείας κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας 11:00 – 14:00 και συμμετέχει μαζί με τα σωματεία της πρωτοβάθμιας και τη ΔΟΕ στις απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

    Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να κηρύξει συμπληρωματική στάση εργασίας για την ίδια ημέρα, ώστε να μετατραπεί σε 24ωρη απεργία.

    Καλούμε όλους/όλεςτους/τις συναδέλφους/ισσες να συμμετέχουν στην κοινή πανεκπαιδευτική απεργιακή δράση απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνηση και του ΥΠΑΙΘΑ στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

    Όλοι στον Αγώνα για το Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο!

    Όλοι στην Απεργία 23/10 και στις Απεργιακές Συγκεντρώσεις!

    (Δελτίο Τύπου)

  • Συνάντηση ΔΣ ΕΛΜΕ Ηλείας με Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας
    Συνάντηση ΔΣ ΕΛΜΕ Ηλείας με Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Συνάντηση πραγματοποίησε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Ηλείας, κ. Ζέρβα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

    1. Κενά εκπαιδευτικών.
    2. Μail που εστάλη στα σχολεία.
    3. Διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης νεοδιόριστων συναδέλφων.
    4. Πειραματικό Σχολείο.
    5. Μετεγγραφή Μαθητή στο ΓΕΛ Βάρδας.

    Συγκεκριμένα:

    1. Ο Διευθυντής μας ενημέρωσε ότι υπήρχαν 121 κενά εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Με τη Β’ φάση αναπληρωτών, προσλήφθηκαν στο νομό 73 εκπαιδευτικοί. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι ακόμα και αν δεχτούν την πρόσληψη όλοι οι εκπαιδευτικοί, κάτι το οποίο ποτέ δε συμβαίνει, δεκάδες παραμένουν τα κενά στα σχολεία μας με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης. Ακόμη και τώρα, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν σχολεία με δεκάδες ώρες κενό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κάτι το οποίο προκαλεί αναστάτωση στη σχολική κοινότητα.
    2. Η αναστάτωση αυτή έγινε ακόμη πιο έντονη μετά και το mail που έστειλε η ΔΔΕ Ηλείας στα σχολεία όπου αναφερόταν ότι: “Συμπλήρωση κενών λόγω απουσίας εκπαιδευτικού δεν προβλέπεται και οι μαθητές παραμένουν στη σχολική μονάδα με την επίβλεψη εκπαιδευτικών”. Ζητήσαμε από το Διευθυντή να μας πει σε ποιο νομικό πλαίσιο στηρίζεται αυτή η εντολή και φυσικά δε μας έδωσε καμία απάντηση αφού δεν υπάρχει νόμος που να λέει κάτι τέτοιο. Αρκέστηκε απλά να μας πει ότι θα ζητήσει διευκρινίσεις από το Υπουργείο. Κάνουμε σαφές ότι δε θα δεχτούμε καμία καταστρατήγηση του εργασιακού και διδακτικού μας ωραρίου του οποίου γίνεται σαφής διάκριση από το νόμο (1566/85). Τα καθήκοντά μας ως εργαζόμενοι προβλέπονται σαφώς από τη σχετική νομολογία. Καλούμε τους συναδέλφους να μην εφαρμόζουν καμία προφορική εντολή που αντιβαίνει τη νομοθεσία, να το ζητούν εγγράφως ώστε να μπορούν να το προσβάλλουν και να ενημερώνουν το σωματείο.
    3. Στις 05/09/2024, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας είχε καταθέσει στη ΔΔΕ Ηλείας και στο ΠΥΣΔΕ Ηλείας ομαδική αίτηση για την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων του 2020 και του 2021. Ένα μήνα μετά, δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση και στο σχετικό ερώτημα, ο διευθυντής δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Η ΕΛΜΕ Ηλείας συνεχίζοντας τον αγώνα για τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα (νομικά, συνδικαλιστικά κλπ) για την επίτευξη αυτού του στόχου. Παρόλα αυτά δεν τρέφουμε καμία αυταπάτη ότι η λύση πρέπει να δοθεί πολιτικά.
    4. Καταθέσαμε ψήφισμα του Συλλόγου Διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ Πύργου σχετικά με την μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό. Για ακόμη μία φορά εκφράσαμε στον διευθυντή τη θέση του εκπαιδευτικού κλάδου. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είναι αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Στην ουσία δημιουργούνται Πειραματικά σχολεία που λειτουργούν ώς Πρότυπα, σχολεία για λίγους, σχολεία ελίτ κάτι με το οποίο είμαστε απόλυτα αντίθετοι. Πρόκειται για ένα θεσμό που εν ολίγοις επιταχύνει τη διαφοροποίηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, δημιουργεί προβλήματα στον οικογενειακό προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους, διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
    5. Τέλος, συζητήθηκε το θέμα που έχει προκύψει με την μετεγγραφή μαθητή στο ΓΕΛ Βάρδας. Ο Διευθυντής αρνείται να προχωρήσει στη μεταγραφή του μαθητή ισχυριζόμενος ότι εφαρμόζει το νόμο. Στην ουσία πρόκειται για πάγια τακτική του υπουργείου που αντιμετωπίζει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ως αριθμούς και τα μορφωτικά δικαιώματα ως κόστος. Απαιτήσαμε να γίνει εδώ και τώρα δεκτή η μεταγραφή και να δημιουργηθούν δύο τμήματα θετικής κατεύθυνσης στη Β’ Λυκειου.

    Η ΕΛΜΕ Ηλείας είναι πάντα σε εγρήγορση και ενημερώνει άμεσα για όλες τις εξελίξεις. Βρίσκεται πάντα στο πλευρό κάθε συναδέλφου. Προασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών για μια Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΕΛΜΕ Ηλείας & ΣΕΠΕ Πύργου - Αρχ. Ολυμπίας: Συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας για τα προβλήματα στα σχολεία
    ΕΛΜΕ Ηλείας & ΣΕΠΕ Πύργου - Αρχ. Ολυμπίας: Συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας για τα προβλήματα στα σχολεία

    «Οργανώνουμε την πάλη μας για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μας»

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Σε συνέχεια των δυναμικών κινητοποιήσεων και διαμαρτυριών που έχουν ξεκινήσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές ανταποκρίθηκαν στο χθεσινό κάλεσμα της ΕΛΜΕ Ηλείας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Πύργου-Αρχ. Ολυμπίας στην συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.

    Μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας και του ΣΕΠΕ Πύργου Αρχαίας Ολυμπίας, εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και κηδεμόνων καθώς και μαθητές συγκεντρώθηκαν το πρωί της Πέμπτης στην κεντρική πλατεία του Πύργου. Παίρνοντας το λόγο η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου, χαρακτήρισε την κατάσταση στα σχολεία εκρηκτική, επέρριψε ευθύνες στις κυβερνητικές πολιτικές των τελευταίων ετών και τόνισε ότι οι αγώνες θα συνεχιστούν με περισσότερη δυναμική. «Τα προβλήματα που έχουμε σήμερα στα σχολεία έχουν κάνει την κατάσταση να είναι εκρηκτική. Πραγματικά, δεν πάει άλλο! .Πρέπει να πάρουμε τον αγώνα στα χέρια μας, να αναλάβουμε δράση από κοινού, μαζί με τους μαθητές μας, γονείς και εκπαιδευτικοί για να μπορέσουμε να δώσουμε μια διέξοδο στα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα στα σχολεία μας. Πρέπει να βροντοφωνάξουμε ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.

    Με ευθύνη της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, και μια σειρά αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών νόμων που έχουν ψηφίσει προσπαθούν να απαξιώσουν, να διαλύσουν στην ουσία το δημόσιο σχολείο. Θέλουν να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Θέλουν ένα σχολείο εμπορευματοποιημένο που να λειτουργεί με ιδιωτικο-οινομικά κριτήρια, με διευθυντές manager και εκπαιδευτικούς που θα ψάχνουν χορηγούς, με τσακισμένα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και με γονείς που θα βάζουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύπτονται οι ανάγκες. Αυτή την κατάσταση ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς δεν πρέπει και δεν μπορούμε να την ανεχτούμε. Αναλαμβάνουμε δράσεις εδώ και τώρα, συνεχίζουμε όσο πιο δυναμικά μπορούμε, παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Οργανώνουμε την πάλη μας για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μας» κατέληξε.

    Αμέσως μετά διαβάστηκε το κείμενο διαμαρτυρίας που παραδόθηκε αρχικά στον Δήμαρχο Πύργου, και ακολούθησε πορεία διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμια ς Εκπαίδευσης όπου παραδόθηκε αντίστοιχα στους Διευθυντές.

    ELME SEPE 2 2

    ELME SEPE 3 2

    ELME SEPE 4 2

    Το κείμενο διαμαρτυρίας

    «Η Σχολική χρονιά ξεκίνησε με τις επικοινωνιακές προσπάθειες της κυβέρνησης να παρουσιάσει μια κανονικότητα και μια πραγματικότητα ονειρικά και “ψηφιακά” πλασμένη με τους 10000 διορισμούς, τους διαδραστικούς πίνακες, το «ψηφιακό φροντιστήριο», τις πλατφόρμες για το bullying και άλλα τέτοια εύηχα!. Έρχεται όμως η πραγματικότητα να την διαψεύσει γιατί η κατάσταση στα σχολεία είναι πραγματικά εκρηκτική.

    Δεν μπορεί να αποτελούν κανονικότητα:

    *Τα χιλιάδες κενά, που, για να αντιμετωπιστούν, επιχειρούνται εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Πάει πολύ η κυβέρνηση να πανηγυρίζει για το ύψος των διορισμών, όταν αυτοί είναι λιγότεροι από το 50% των συνταξιοδοτήσεων των τελευταίων χρόνων, όταν το 1/3 των εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι αναπληρωτές.

    *Οι απαράδεκτες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές, με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι μαθητές και εκπαιδευτικοί. Σχολεία και περιοχές που πλημμυρίζουν με τις πρώτες βροχές, επειδή με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. δεν θεωρούνται επιλέξιμα τα αντιπλημμυρικά έργα σε φτωχές-λαϊκές περιοχές. Σχολεία ερείπια, χωρίς αντισεισμική θωράκιση και με υποδομές λειψές, αίθουσες σε κοντέινερ με στοιβαγμένους τάξεις των 25 μαθητών

    *Η υποχρηματοδότηση των σχολείων που μετά και την κατάργηση των σχολικών επιτροπών έχει οδηγήσει τα σχολεία σε οικονομική ασφυξία

    Η πολιτική της κυβέρνησης έχει μια κατεύθυνση: την ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της παιδείας και τη μετακύλιση του κόστους της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου όλο και περισσότερο στις πλάτες των γονιών, λόγω της υποχρηματοδότησης από το κράτος.

    Μέσω του εργαλείου της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης επιχειρεί να επιταχύνει αυτή τη διαδικασία.

    Τα βαρύγδουπα λόγια για την «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» και την «βελτίωση των σχολείων», ο «ψηφιακός μετασχηματισμός», δεν είναι τίποτε άλλο παρά κούφιες εκφράσεις, που μόνο σκοπό έχουν να κρύψουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί αλλά και τις βαθύτερες στοχεύσεις. Θέλουν ένα σχολείο κατηγοριοποιημένο, που θα αναζητά πόρους σε χορηγούς και γονείς, που δεν θα προσφέρει ολοκληρωμένη γνώση, αλλά αποσπασματικές εφήμερες δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς.

    Καμιά ανοχή απέναντι στην πολιτική που τσακίζει τις ζωές μας και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας!

    Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Γονείς και Εκπαιδευτικοί οργανώνουμε την πάλη για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.

    Παλεύουμε για:

    -Να καλυφθούν άμεσα με μόνιμες προσλήψεις όλα τα κενά.
    -Να σταματήσουν τώρα οι συγχωνεύσεις.
    -Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
    -Γενναία κρατική χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου. Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
    -Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων, αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά από τα κακοσυντηρημένα υλικά (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.). Άμεση έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, πυρασφάλειας και έλεγχοι του ηλεκρομηχανολογικού εξοπλισμού.
    -Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων.

    Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Όχι στο σχολείο των ταξικών διαχωρισμών και των εφήμερων δεξιοτήτων.

    -Λεφτά για την Παιδεία και όχι για τις πολεμικές συγκρούσεις. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στο πόλεμο.
    -Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του Δημόσιου και δωρεάν Σχολείου».

  • ΕΛΜΕ : Συνάντηση με συλλόγους γονέων για τα προβλήματα στα σχολεία - «Κοινός παρονομαστής τα παιδιά μας»
    ΕΛΜΕ : Συνάντηση με συλλόγους γονέων για τα προβλήματα στα σχολεία - «Κοινός παρονομαστής τα παιδιά μας»

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Συνάντηση με εκπροσώπους συλλόγων γονέων και κηδεμόνων πραγματοποίησε η ΕΛΜΕ Ηλείας σε συνεργασία με την Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας χθες το απόγευμα στο χώρο του 4ου ΓΕΛ Πύργου, προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση και καταγραφή των προβλημάτων που παρουσιάζονται στις σχολικές μονάδες.

    Η πρόεδρος του ΣΕΠΕ Μένια Παπουτσή, καλωσόρισε τους γονείς, έθεσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική και κατά συνέπεια η μαθητική κοινότητα με τις ελλείψεις που παρουσιάζονται από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και ζήτησε από τους παρευρισκόμενους να συγκεντρωθούν όλα τα αιτήματα και οι ανάγκες κάθε σχολείου ώστε να διεκδικηθεί η άμεση επίλυση αυτών.

    Παίρνοντας το λόγο η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου αναφέρθηκε στην κοινή απόφαση των δύο φορέων που έχει «κοινό παρονομαστή τα παιδιά μας», όπως τόνισε χαρακτηριστικά, ώστε να συζητηθούν τα οξυμένα προβλήματα της σχολικής στέγης και της κρατικής υποχρηματοδότησης. «Δεν δικαιολογείται εν έτει 2024 να κάνουμε μάθημα σε κοντέινερ, σε αίθουσες με υγρασία και μούχλα που πέφτουν σοβάδες. Σε προαύλια που πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή. Σε σχολεία με ακατάλληλες αθλητικές υποδομές αν και όπου υπάρχουν και αυτές» είπε μεταξύ άλλων. Ακολούθησε διάλογος με τους γονείς όπου καταγράφηκαν αρκετά ζητήματα και ανανεώθηκε η συνάντηση με τη σύμφωνη γνώμη όλων.

    SEPE ELME goneis 2

    SEPE ELME goneis 3

  • ΕΛΜΕ Ηλείας-ΣΕΠΕ Πύργου - Αρχ. Ολυμπίας: Καλούν γονείς σε κοινό αγώνα για τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων
    ΕΛΜΕ Ηλείας-ΣΕΠΕ Πύργου - Αρχ. Ολυμπίας: Καλούν γονείς σε κοινό αγώνα για τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων

    «Επηρεάζεται η ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών»

    Ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων απευθύνει η ΕΛΜΕ Ηλείας και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε κοινή συνάντηση την επόμενη Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου στις 19.00 στο χώρο του 2ου γυμνασίου-λυκείου Πύργου προκειμένου να συζητηθούν εκτενώς τα κτιριακά και οικονομικά προβλήματα των σχολείων και να παρθούν αποφάσεις για κλιμάκωση ενεργειών.

    Σε κοινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε από τα μέλη των ΔΣ των δύο φορέων τονίστηκαν τα πολλά κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολικά κτίρια, οι δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει η εκπαιδευτική κοινότητα για άλλη μια χρονιά εξ’ αιτίας της κατάργησης των σχολικών επιτροπών, η έλλειψη υποδομών, καθώς και μια σειρά ζητημάτων που θέτουν σε κίνδυνο τη λειτουργία των σχολείων.

    Η πρόεδρος του ΣΕΠΕ Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας Μένια Παπουτσή αναφέρθηκε στα θέματα που ταλανίζουν τους εκπαιδευτικούς στο σχολικό περιβάλλον και κάλεσε όλους τους γονείς σε συστράτευση για κοινούς αγώνες. «Στόχος της συνάντησης είναι να παρθούν αποφάσεις για συντονισμένους κοινούς αγώνες, απαιτώντας την άμεση συνεργασία με τους δήμους του νομού μας, για τη συνεχή και επιμελή επίβλεψη των κτιριακών προβλημάτων όλων των σχολικών μονάδων. Δυστυχώς και φέτος το πρώτο κουδούνι βρίσκει τα σχολεία μας να είναι ανέτοιμα να υποδεχτούν τους μαθητές, όπως πραγματικά αξίζει σε ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο. Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία και τη δυσαρέσκεια μας για τα σοβαρά προβλήματα που πλήττουν τις σχολικές μονάδες, τα οποία επηρεάζουν άμεσα τόσο τη λειτουργία τους, όσο και την ασφάλεια και υγεία των μαθητών και του προσωπικού». Η κ. Παπουτσή σημείωσε επίσης ότι υπάρχει έλλειψη καθαριστριών, εξέφρασε τον προβληματισμό της για το πώς θα λειτουργήσει η οικονομική ενίσχυση στα σχολεία με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, και υπογράμμισε τα θέματα ασφάλειας για την μην πραγματοποίηση προσεισμικού ελέγχου στα σχολεία.

    Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου αναφέρθηκε επίσης στην υποχρηματοδότηση των σχολείων, μίλησε για ακαταλληλότητα σχολικών κτιρίων που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών και προσκάλεσε όλους τους γονείς την επόμενη Τετάρτη για κοινές αποφάσεις. «Καλούμε όλους τους γονείς για να συζητήσουμε τα θέματα της σχολικής στέγης και της υποχρηματοδότησης και από κοινού να καταλήξουμε σε αγωνιστικές δράσεις για την επίλυσή τους. Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με «μία από τα ίδια». Η εκάστοτε κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας, επιχειρούν να κρύψουν τα μεγάλα προβλήματα που συσσωρεύονται και έχουν γίνει πια εκρηκτικά. Δεν δικαιολογείται το 2024 να κάνουμε μάθημα σε κοντέινερ, σε αίθουσες γεμάτες υγρασία, που πέφτουν σοβάδες ή σε προαύλια που πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή και με ακατάλληλες αθλητικές υποδομές. Παρ’ όλες τις εξαγγελίες για προσεισμικό έλεγχο, εδώ και 1,5 χρόνο δεν έχει γίνει κανένας έλεγχος, σε κανένα σχολικό κτίριο, σε μια Ηλεία με μεγάλη σεισμική δραστηριότητα και με γερασμένα σχολικά κτίρια. Η χρονιά ξεκίνησε χωρίς τα σχολεία να έχουν χρήματα στα ταμεία τους, η τρίτη δόση εκταμιεύθηκε μόλις αυτή την εβδομάδα, οπότε εύλογα υπάρχει ανησυχία και πολλά ερωτηματικά για το πώς θα λειτουργήσουν φέτος» κατέληξε η κ. Αναστασίου και σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση των Διευθυντών από τους Δήμους για το θέμα των οικονομικών ενισχύσεων στα σχολεία.

  • Ηλεία: Δραματική η κατάσταση των σχολικών μονάδων - Δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για χαρτί υγείας λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι
    Ηλεία: Δραματική η κατάσταση των σχολικών μονάδων -Δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για χαρτί υγείας λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Μια αδιανόητη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι σχολικές μονάδες περιέγραψε χθες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η ΕΛΜΕ Ηλείας, σε μια ύστατη προσπάθεια έστω και στο παρά πέντε να διορθωθούν τα πράγματα.

    Με την αυριανή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η εικόνα που παρουσιάζουν πολλά σχολεία στην Ηλεία είναι εξαιρετικά ανησυχητική.

    Οι σχολικές επιτροπές καταργήθηκαν, τα ταμεία είναι άδεια και οι διευθυντές αναγκάζονται να καλύπτουν από την τσέπη τους ακόμη και τα βασικά λειτουργικά έξοδα.

    Κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου αναδείχθηκαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων, καλώντας τόσο την κυβέρνηση όσο και τους δήμους να προχωρήσουν σε άμεση χρηματοδότηση.

    Η Στέλλα Αναστάσιου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, επεσήμανε πως η κατάργηση των σχολικών επιτροπών αποτελεί μέρος ενός σχεδίου υποβάθμισης του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, με στόχο την εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοοικονομική διαχείριση των σχολείων. «Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών είναι ένα κομμάτι του παζλ της γενικότερης απαξίωσης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου που και η σημερινή κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες προσπαθούν να προχωρήσουν. Ένα σχέδιο που πραγματικά βρίσκει αντίθετη όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Ένα σχέδιο που θα οδηγήσει στην εμπορευματοποίηση του σχολείου και στην λειτουργία του με ιδιωτικό οικονομικούς όρους.

    ELME 1

    Θα έχουμε διευθυντές-μάνατζερ που θα έχουν την ευχή ευθύνη διαχείρισης της σχολικής μονάδας και μαζί με τον σύλλογο διδασκόντων θα ψάχνουν να βρουν χορηγούς για να χρηματοδοτούνται οι σχολικές μονάδες ενώ οι γονείς θα καλούνται να βάζουν κάθε χρόνο, πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και για τα έξοδα των παιδιών τους αλλά και για τα έξοδα των σχολικών μονάδων. Το πρόβλημα αυτό φέτος είναι οξυμένο γιατί κάθε χρόνο η κεντρική χρηματοδότηση της κυβέρνησης στις σχολικές επιτροπές και στους Δήμος πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.

    Εδώ και τώρα εμείς ως εκπαιδευτικοί απαιτούμε την άμεση αύξηση της χρηματοδότησης τα σχολεία και να δοθούν τώρα λεφτά για την λειτουργία τους. Διότι μετά από τις συναντήσεις που είχαμε και με τους δημάρχους της περιοχής αλλά και με πολλούς διευθυντές σχολείων τα σχόλια ξεκινάνε χωρίς χρήματα. Ακόμα κι αυτή η προκαταβολή των 500 € που είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση δεν έχει δοθεί ακόμα στους διευθυντές και πολλές φορές ακόμα και το χαρτί τουαλέτας και χαρτί κουζίνας το πληρώνουν οι ίδιοι από την τσέπη τους. Πρέπει τώρα και ο δήμος και η κυβέρνηση να αναλάβουν τις ευθύνες και να δώσουν τα απαιτούμενα πόσα προκειμένου να ξεκινήσουν να λειτουργούν σωστά τα σχολεία.

    Υπάρχουν σχολεία που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς και κινδυνεύουν να τους κόψουν το ρεύμα. Σε άλλα σχολεία έχει κοπεί το τηλέφωνο και δεν έχουν. Υπάρχουν πολλές ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν και χρήματα δεν υπάρχουν» κατέληξε η κα Αναστασίου.

    Από την πλευρά του ο Τρύφωνας Αθανασόπουλος, μέλος της ΕΛΜΕ Ηλείας, τόνισε πως η κατάργηση των σχολικών επιτροπών και η μεταφορά των χρημάτων στα ταμεία των δήμων έχει οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα, καθώς χάθηκε η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των γονέων στις αποφάσεις για τη διαχείριση των κονδυλίων. «Αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε στην συνέντευξη τύπου ως ΕΛΜΕ Ηλείας εξαιτίας του ότι οι σχολικές μονάδες δεν είναι έτοιμες για να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Αυτό πρακτικά τι σημαίνει; Με βάση τις αφηγήσεις των διευθυντών δεν υπάρχει φράγκο στα ταμεία. Τα σχολεία δηλαδή δεν έχουν χρήματα για τα στοιχειώδη, χαρτί υγείας, γραφική ύλη κτλπ. Ενώ έχουν έρθει οι καθαρίστριες δεν υπάρχουν υλικά καθαριότητας. Η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή, για την οποία οι συνάδελφοι, κυρίως οι διευθυντές αλλά και οι λοιποί οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στις σχολικές μονάδες μας ενημέρωσαν. Αναγκαστήκαμε να ενημερώσουμε και να πιέσουμε προκειμένου να λυθούν αυτά τα προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά προκύπτουν από δύο στοιχεία. Το ένα είναι οι αλλαγές που έγιναν στις σχολικές επιτροπές, που τις κατάργησε η κυβέρνηση και ανέθεσε αυτές τις αρμοδιότητες το Δημοτικό Συμβούλιο και ο δεύτερος λόγος είναι η υποχρηματοδότηση. Η έλλειψη δηλαδή χρημάτων για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες.

    Με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών ό,τι χρήματα υπήρχαν μεταφέρθηκαν στα ταμεία του δήμου. Η κυβέρνηση από ότι φαίνεται ενοχλείται από το γεγονός ότι στις σχολικές επιτροπές συμμετείχαν με δικαίωμα ψήφου οι διευθυντές των σχολείων, εκπρόσωποι των γονέων, εκπρόσωποι των μαθητών, εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ. Βέβαια ήταν συμβουλευτικό αυτό το όργανο. Ή μάλλον οι κυβερνητική έχουν “αλλεργία” στην συμμετοχή των εργαζομένων σε όλα αυτά τα όργανα. Έτσι λοιπόν χάνεται κάθε είδους αναλογία και ισότητα στο μοίρασμα των πιστώσεων πράγμα που θα οδηγήσει σε αυθαιρεσίες.» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Αθανασόπουλος.

    Τέλος, η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, συνέδεσε την υποχρηματοδότηση με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, σημειώνοντας πως οι εκπαιδευτικοί θα αναγκαστούν να αναζητούν χορηγίες για τη λειτουργία των σχολείων. «…πρέπει επίσης να πούμε ότι το θέμα αυτό συνδέεται και με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Οι εκπαιδευτικοί στην προκειμένη περίπτωση, και ο διευθυντής πρέπει να αναζητούν πόρους για την λειτουργία του σχολείου πέρα και έξω από την λιγοστή κρατική χορήγηση.

    Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση έχει ήδη δρομολογήσει την αποδέσμευση των δικών της ευθυνών για την χρηματοδότηση των δημόσιων σχολείων. Εμείς θεωρούμε ότι θα πρέπει να αυξηθεί η χρηματοδότηση από την πολιτεία καθότι οι Έλληνες πολίτες φορολογούνται για να έχουν ανάμεσα στα άλλα και δωρεάν, δημόσια και ιδιωτική παιδεία και είμαστε απέναντι στο να προσπαθεί να μεταφέρεται η ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και στην ανάγκη οι διευθυντές των σχολείων για να λειτουργήσουν να απευθύνονται σε γονείς ή σε χορηγούς που δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαίδευση.

    Έτσι ανοίγει ο δρόμος για να δοθεί ο ιδιωτικοοικονομικός χαρακτήρας που λέμε εδώ και πολύ καιρό της δημόσιας εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση επιχειρεί επίσης να βγάλει άλλος το φίδι από την τρύπα.

    Αναθέτει στους διευθυντές την συντήρηση των σχολείων. Τους δίνει μία πάγια προκαταβολή της τάξεως των 500 € και με αυτά τα χρήματα θα κάνουν όλες τις μικρό επισκευές, ενώ με το προηγούμενο καθεστώς όλη αυτή την διαδικασία την αναλάμβανε ο Δήμος. Είχε τις τεχνικές υπηρεσίες, έχει την δυνατότητα να ελέγξει και να κάνει τις κατάλληλες προτάσεις για προμήθειες και τα λοιπά» υπογράμμισε κλείνοντας η κα Παυλοπούλου.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο