Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2024 08:53

Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή

Γράφτηκε από

Της Δήμητρα Βέλμαχου

Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, και τον λαό του Πύργου να συμμετάσχουν στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στην πλατεία Δικαστηρίων απηύθυναν τα μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας και της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας κατά την διάρκεια της χθεσινής τους συνέντευξης Τύπου. Η κινητοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας εκπαιδευτικών που διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, καθώς και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Αιτήματα για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και εκπαίδευσης

Η Στέλλα Αναστάσιου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, επεσήμανε ότι η κινητοποίηση αφορά τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, λόγω των περικοπών στους μισθούς, της ακρίβειας και των υψηλών ενοικίων. Παράλληλα, τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν καλύτερους όρους μόρφωσης για τους μαθητές τους, οι οποίοι πλήττονται από τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, τις ελλείψεις προσωπικού και τις ελλιπείς υποδομές των σχολείων.

Η κ. Αναστάσιου υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης που υπονομεύουν τη συνοχή και την ισότητα στο δημόσιο σχολείο. «Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να μας κάνει μαθήματα για τη δημοκρατία και τον πολιτισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί στέκονται στο πλευρό των λαών που αγωνίζονται για την ειρήνη και τη δικαιοσύνη, ενάντια στους πολέμους και τις ανισότητες.

Καταγγελίες για αυταρχισμό και εκπαιδευτική υποβάθμιση

Η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, αναφέρθηκε στις αυταρχικές πολιτικές που, όπως υποστήριξε, στοχεύουν στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ενίσχυση ιδιωτικών συμφερόντων. «Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται καθημερινά από τους μαθητές και τους γονείς τους, αλλά καταδικάζουν τις προσπάθειες κατηγοριοποίησης και απαξίωσης των σχολείων.

Η κ. Καραμεσίνη περιέγραψε με δραματικούς τόνους την κατάσταση στην Πύργο, όπου συγχωνεύονται τμήματα και σχολεία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υπερφορτωμένες τάξεις, ακόμα και με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Η έλλειψη προσωπικού, ιδιαίτερα στην παράλληλη στήριξη, υπογράμμισε πως δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, ενώ η κατάσταση των σχολικών κτιρίων σημείωσε πως είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των μαθητών.

Καταστολή και διώξεις εκπαιδευτικών

Η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, καταδίκασε τις διώξεις που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης. Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να φιμώσει τους εκπαιδευτικούς και να καταστείλει τις αντιδράσεις τους ενάντια στις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες, σύμφωνα με την ίδια, οδηγούν στην εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

Οι εκπαιδευτικοί της Ηλείας ζητούν από την κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους, υπερασπίζοντας το δικαίωμα σε ένα δημόσιο, δημοκρατικό και σύγχρονο σχολείο για όλους. Όπως τονίζουν, η μάχη αυτή δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλους όσοι πιστεύουν στη δημόσια εκπαίδευση ως δικαίωμα και ως κοινό αγαθό.

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2024 15:14

Σχετικά Άρθρα

  • Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία
    Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία

    Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των τελικών αξιολογικών πινάκων κατάταξης των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023, 2ΓΕ/2023, 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 να υποβάλουν αίτηση για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία.

    Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερωθούν για τα διαθέσιμα προς κάλυψη κενά μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr), για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2024-2025.

    Η διαδικασία των αιτήσεων πραγματοποιείται από σήμερα και θα διαρκέσει ως τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 09.00.

    Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • ΕΛΜΕ Ηλείας: Αποχή από τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια
    ΕΛΜΕ Ηλείας: Αποχή από τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια

    Στις 2 Νοεμβρίου, δεν συμμετέχουμε, απέχουμε από τις εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια

    Στις 2 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθούν τελικά αποκλειστικά ηλεκτρονικά οι εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΔΕ) παρά το αίτημα δεκάδων ΕΛΜΕ, ανάμεσά τους και η ΕΛΜΕ Ηλείας (με πλειοψηφική απόφαση ΑΣΕ, ΑΡΠΑ), για την πραγματοποίηση αυτών των αρχαιρεσιών αποκλειστικά δια ζώσης!!!

    Ούτε λίγο, ούτε πολύ, μένοντας στην ίδια πεπατημένη, επικαλούμενο ακόμα την εποχή του covid με την καραντίνα, το υπουργείο επιλέγει για ακόμα μια φορά να αγνοήσει, την από καιρό εκφρασμένη θέληση των συναδέλφων και των ομοσπονδιών του κλάδου, για δια ζώσης εκλογική διαδικασία. Έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να εκφραστεί η γνήσια θέληση του κλάδου απέναντι στα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν τον χώρο της εκπαίδευσης, και να αποτυπωθούν και οι διεκδικήσεις που θα πρέπει οι αιρετοί να βάζουν στα συμβούλια για λογαριασμό του κλάδου. Το ΥΠΑΙΘΑ επιλέγει μέσα από μια εντελώς έωλη και απαξιωμένη διαδικασία να φιμώσει τον κλάδο. Να παρέμβει αυταρχικά στον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγουν τους εκπροσώπους τους. Φαίνεται δεν πήραν το μήνυμα από τη μαζική αποχή των συναδέλφων από τη μορφή αυτή των εκλογών στις προηγούμενες δύο διαδικασίες. Στον Υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, που συνεχίζει στο δρόμο της απαξίωσης των σωματείων και των εκπαιδευτικών ακριβώς όπως η προκάτοχός του Κεραμέως, βάζουν πλάτη στήριξης (για λόγους εξυπηρέτησης προσωπικών και κομματικών σκοπιμοτήτων) οι παρατάξεις του κυβερνητικού γραφειοκρατικού συνδικαλισμού στην ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ). Αυτές σκόπιμα παραπλανούν τον κλάδο αποσιωπώντας ότι στο 21ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΤΕΘΗΚΕ ΣΕ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ η συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο!

    Μπορεί να βολεύει το υπουργείο και την κυβέρνηση η κατάσταση παρακμής στην οποία έχουν περιέλθει τα υπηρεσιακά συμβούλια τα τελευταία χρόνια, όπου μέσα σε αυτά ουσιαστικά αλωνίζει χωρίς αντίλογο η διοίκηση και η κυβερνητική πολιτική εις βάρος των δικαιωμάτων μας, αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει.

    Τα σωματεία μας δεν πρόκειται να συναινέσουν στην κυβερνητική πολιτική ούτε να διευκολύνουν την παραπέρα απαξίωση των υπηρεσιακών συμβουλίων μέσα από μια εκλογική διαδικασία διάτρητη και πλήρως ενταγμένη στα μέτρα του ΥΠΑΙΘΑ.

    Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε την αντιπαράθεσή μας με την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, δε συμμετέχουμε στις ηλεκτρονικές εκλογές, απέχουμε μαζικά.

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας καλεί όλους τους συναδέλφους σε μαζική αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια: Δεν μπαίνουμε, δεν «κλικάρουμε» στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και στα μηνύματα που αφορούν τις ηλεκτρονικές εκλογές.

    Στις 2 Νοεμβρίου, τους γυρίζουμε την πλάτη.

    ΑΠΕΧΟΥΜΕ. Προστατεύουμε τη λειτουργία των σωματείων μας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”
    Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους εμφανίστηκαν χθες οι εκπαιδευτικοί στον Πύργο κατά την διάρκεια της πανεκπαιδευτικής απεργίας στην οποία συμμετείχαν.

    Οι εκπαιδευτικοί διεκδικώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και καλύτερη χρηματοδότηση για τα σχολεία, μέσα από μια κινητοποίηση που χαρακτηρίζονταν από ιδιαίτερη δυναμική και παλμό, η οποία συντονίστηκε με τη στήριξη της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ, κατέστησαν σαφές ότι ο αγώνας τους θα είναι διαρκής μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Τα αιτήματα, περιλαμβάνουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, κατάργηση της αξιολόγησης, ασφαλείς και κατάλληλες σχολικές υποδομές, καθώς και καλύτερες συνθήκες για τους αναπληρωτές και τα ολιγοθέσια σχολεία.

    Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Η κινητοποίηση ξεκίνησε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, όπου τα σωματεία των εκπαιδευτικών συναντήθηκαν με τον κ. Καρατζά για να συζητήσουν τα προβλήματα του κλάδου.

    Η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πύργου – Ολυμπίας, Μένια Παπουτσή, τόνισε την απόφαση των εκπαιδευτικών να συνεχίσουν τον αγώνα τους απέναντι στις πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης και των σχολείων. Στηλίτευσε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να κηρύξει παράνομη την απεργία και σημείωσε πως η έλλειψη εκπαιδευτικών και οι συμπτύξεις τμημάτων δημιουργούν ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Παράλληλα, ο πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, Χαράλαμπος Καλαντζής, εξέφρασε την έντονη αντίθεση της ομοσπονδίας στις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Κατήγγειλε τις πρακτικές τρομοκράτησης των εργαζομένων και δήλωσε τη συνεχή στήριξη της ΑΔΕΔΥ στον αγώνα των εκπαιδευτικών.

    Ο πρόεδρος των συνταξιούχων εκπαιδευτικών Ν. Ηλείας, Φώτης Κωσταράς, υπογράμμισε τη σημασία της διαφύλαξης των δικαιωμάτων που οι εκπαιδευτικοί έχουν κατακτήσει μέσα από πολυετείς αγώνες, τονίζοντας ότι η απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και δεν μπορεί να καταπατηθεί.

    Συγκέντρωση στην πλατεία Δικαστηρίων

    Η κύρια συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Δικαστηρίων στον Πύργο, όπου μίλησαν, ο Χρήστος Γαρύφαλλος, πρόεδρος των εργαζομένων Πύργου – Αρχ. Ολυμπίας και Ζαχάρως, ο Χαράλαμπος Καλαντζής, πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, η Σωτηρούλα Ζαφειροπούλου γραμματέας ΣΕΠΕΕΑ Δυτ. Ελλάδας, ο Φώτης Κωσταράς, πρόεδρος της ΠΕΣΕΚ, η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας ΣΕΠΕ Πύργου – Ολυμπίας και ο Κώστας Αλατζάς νεοδιόριστος διωκόμενος εκπαιδευτικός, όπου όλοι οι εκπρόσωποι των σωματείων επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για συνέχιση του αγώνα.

    Η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, κατήγγειλε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς, δηλώνοντας ότι η απεργία είναι η μόνη επιλογή για να διεκδικηθούν τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

    Οι εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν ότι θα συνεχίσουν δυναμικά, με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, έχοντας ήδη προγραμματίσει νέα πανεργατική απεργία για τις 20 Νοεμβρίου.

    Ο αγώνας των εκπαιδευτικών όπως επεσήμαναν δεν αφορά μόνο τις συνθήκες εργασίας τους, αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές. Με αποφασιστικότητα και οργάνωση, βροντοφώναξαν ότι θα συνεχίσουν να διεκδικούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια και την ποιότητα.

    Η διαμαρτυρία τους ολοκληρώθηκε με πορεία προς το Διοικητήριο της Π.Ε. Ηλείας όπου στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας.

    Diamarturia ekpaideutikon 2

    Diamarturia ekpaideutikon 3

    Diamarturia ekpaideutikon 4

  • ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό
    ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας χαιρετίζει τη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών του 4ου ΓΕΛ Πύργου που και μόνο που πληροφορήθηκαν την πρόθεση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας να μετατρέψει το σχολείο τους σε Πειραματικό εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους. Στην ουσία με τη στάση τους αυτή υπερασπίζονται τον παιδαγωγικό τους ρόλο απορρίπτοντας τα σχέδια κατηγοριοποίησης και διαφοροποίησης των σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, σχολείων μόνο για μαθητές “υψηλών επιδόσεων-αρίστους”.

    Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είμαστε αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Η έννοια του Πειραματισμού διαστρεβλώνεται διαχρονικά και ουσιαστικά. Για το λόγο αυτό η μόνη διαφορά στο νομοθετικό πλαίσιο είναι ο τρόπος εισαγωγής (κλήρωση αντί εξετάσεων).

    Πεποίθηση μας είναι ότι τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά. Με αυτή τη διαδικασία μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα τα οποία θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης σε όλη τη Δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, στον ν.4692/20 καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν τηρείται.

    Άλλωστε και η ίδια η κυβέρνηση εντάσσει τόσο τα Πρότυπα όσο και τα Πειραματικά Σχολεία στην εκπαιδευτική της ατζέντα για προώθηση της περίφημης “αριστείας”. Η ίδια αριστεία που μπορεί να πετσοκόβει το δικαίωμα στις σπουδές με φραγμούς όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων ή το “Εθνικό Απολυτήριο” και παράλληλα να προχωρά στην ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων κάνοντας το δικαίωμα στη μόρφωση ατομικό προνόμιο ανάλογα με τις δυνατότητες του πορτοφολιού της κάθε οικογένειας!!!

    Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία.

    Πιο συγκεκριμένα η ίδρυση και λειτουργία Πειραματικού Σχολείου:

    1. Προϋποθέτει ότι τα πορίσματα των διδακτικών μεθόδων και της όλης λειτουργίας του γίνονται αντικείμενο μελέτης δια ζώσης από Παιδαγωγικό Τμήμα. Τέτοιο τμήμα όχι μόνο δεν υπάρχει στο νομό μας αλλά και τα πανεπιστημιακά τμήματα που υπήρχαν καταργήθηκαν με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης.
    2. Δημιουργεί πρόβλημα στον οικογενειακό προγραμματισμό καθώς όσοι μένουν κοντά στο Πειραματικό Σχολείο και δεν κληρωθούν, θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο το οποίο μπορεί να βρίσκεται ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
    3. Διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών μιας και στα Πειραματικά Σχολεία δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι που αιφνιδιαστικά θα βρεθούν να εργάζονται σε ένα τέτοιο σχολείο είναι πολύ πιθανό να χάσουν την οργανική τους και να υποχρεωθούν να βρεθούν σε άλλα σχολεία ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
    4. Προωθεί τις χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς, την απαλλαγή της χρηματοδότησης από το κράτος, τη δυνατότητα παρέμβασης από εξωσχολικούς φορείς πχ. στη λειτουργία ή το πρόγραμμα σπουδών.
    5. Εδραιώνει την κουλτούρα της αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων θα αξιολογούνται διαρκώς από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, τον ΣΕΕ και τον Διευθυντή. Αξιολόγηση σε μια εξαντλητική διαδικασία που θα περιλαμβάνει και συνέντευξη. Αλλά και το ίδιο το σχολείο θα αξιολογείται με βάση δείκτες όπως για παράδειγμα η επίδοση των μαθητών, η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι προγραμματιζόμενες δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές δράσεις κλπ.
    6. Ενισχύει την κατηγοριοποίηση-διαφοροποίηση των σχολείων και τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων.

    Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Η γενίκευση των σχολείων αυτών σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των “καλών μαθητών” αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης “αξιολόγησης” που έχει απορρίψει μαζικά ο κλάδος υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών.

    Στην πράξη, το “πρότυπο και πειραματικό” στοιχείο που στοχεύει η κυβέρνηση να καλλιεργήσει στα σχολεία αυτά είναι να ανοίγουν το δρόμο για την καθολική εφαρμογή των πιο αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, την πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης παντού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας:

    • στηρίζει τους εκπαιδευτικούς του 4ου ΓΕΛ Πύργου στην προσπάθεια τους να αποτραπεί η μετατροπή του σχολείου τους σε Πειραματικό.
    • καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μην προχωρήσει τα σχέδια του για ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου στο νομό.
    • καλεί τους γονείς να σταθούν σύμμαχοι στον αγώνα των εκπαιδευτικών για δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά, χωρίς κατηγοριοποιήσεις σχολείων.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Απόφαση ΕΛΜΕ Ηλείας για Απεργία
    Απόφαση ΕΛΜΕ Ηλείας για Απεργία

    Tο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηλείας μετά το κάλεσμα της ΔΟΕ για κοινή απεργιακή συμπόρευση, αποφάσισε να προχωρήσει σε απεργιακή κινητοποίηση μαζί με τα σωματεία των δασκάλων και τη Δ.Ο.Ε. στις 23 Οκτωβρίου 2024.

    Βασικές αιχμές της απεργιακής μας κινητοποίησης είναι:

    • η διεκδίκηση των όρων μόρφωσης των μαθητ(ρι)ών μας, μετά και την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, με τα χιλιάδες κενά που παραμένουν ακόμα στα σχολεία, τις ελλείψεις και την επικινδυνότητα των σχολικών υποδομών και κτηρίων, κλπ
    • οι όροι διαβίωσης και επιβίωσης των χιλιάδων συναδέλφων/ισσών μας που υποβαθμίζονται καθημερινά από την πολιτική της κυβέρνησης. Η πραγματική μείωση των μισθών λόγω της ακρίβειας, του πληθωρισμού, της φοροληστείας, των πολεμικών δαπανών κλπ, οι αυξήσεις κοροϊδία που υπόσχεται η κυβέρνηση, η μη καταβολή του 13ου και 14ου μισθού, του κλεμμένου ΜΚ μας οδηγούν στην εξαθλίωση.
    • να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα την αξιολόγηση, και ταυτόχρονα απαιτούμε να σταματήσουν όλες οι πειθαρχικές διώξεις συναδέλφων/ισσών για τη συνδικαλιστική τους δράση και να μονιμοποιηθούν όλοι/ες οι νεοδιόριστοι/ες που έχουν συμπληρώσει διετή υπηρεσία άμεσα χωρίς αξιολόγηση.

    Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΕΛΜΕ Ηλείας κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας 11:00 – 14:00 και συμμετέχει μαζί με τα σωματεία της πρωτοβάθμιας και τη ΔΟΕ στις απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

    Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να κηρύξει συμπληρωματική στάση εργασίας για την ίδια ημέρα, ώστε να μετατραπεί σε 24ωρη απεργία.

    Καλούμε όλους/όλεςτους/τις συναδέλφους/ισσες να συμμετέχουν στην κοινή πανεκπαιδευτική απεργιακή δράση απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνηση και του ΥΠΑΙΘΑ στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

    Όλοι στον Αγώνα για το Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο!

    Όλοι στην Απεργία 23/10 και στις Απεργιακές Συγκεντρώσεις!

    (Δελτίο Τύπου)

  • Συνάντηση ΔΣ ΕΛΜΕ Ηλείας με Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας
    Συνάντηση ΔΣ ΕΛΜΕ Ηλείας με Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Συνάντηση πραγματοποίησε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Ηλείας, κ. Ζέρβα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

    1. Κενά εκπαιδευτικών.
    2. Μail που εστάλη στα σχολεία.
    3. Διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης νεοδιόριστων συναδέλφων.
    4. Πειραματικό Σχολείο.
    5. Μετεγγραφή Μαθητή στο ΓΕΛ Βάρδας.

    Συγκεκριμένα:

    1. Ο Διευθυντής μας ενημέρωσε ότι υπήρχαν 121 κενά εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Με τη Β’ φάση αναπληρωτών, προσλήφθηκαν στο νομό 73 εκπαιδευτικοί. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι ακόμα και αν δεχτούν την πρόσληψη όλοι οι εκπαιδευτικοί, κάτι το οποίο ποτέ δε συμβαίνει, δεκάδες παραμένουν τα κενά στα σχολεία μας με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης. Ακόμη και τώρα, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν σχολεία με δεκάδες ώρες κενό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κάτι το οποίο προκαλεί αναστάτωση στη σχολική κοινότητα.
    2. Η αναστάτωση αυτή έγινε ακόμη πιο έντονη μετά και το mail που έστειλε η ΔΔΕ Ηλείας στα σχολεία όπου αναφερόταν ότι: “Συμπλήρωση κενών λόγω απουσίας εκπαιδευτικού δεν προβλέπεται και οι μαθητές παραμένουν στη σχολική μονάδα με την επίβλεψη εκπαιδευτικών”. Ζητήσαμε από το Διευθυντή να μας πει σε ποιο νομικό πλαίσιο στηρίζεται αυτή η εντολή και φυσικά δε μας έδωσε καμία απάντηση αφού δεν υπάρχει νόμος που να λέει κάτι τέτοιο. Αρκέστηκε απλά να μας πει ότι θα ζητήσει διευκρινίσεις από το Υπουργείο. Κάνουμε σαφές ότι δε θα δεχτούμε καμία καταστρατήγηση του εργασιακού και διδακτικού μας ωραρίου του οποίου γίνεται σαφής διάκριση από το νόμο (1566/85). Τα καθήκοντά μας ως εργαζόμενοι προβλέπονται σαφώς από τη σχετική νομολογία. Καλούμε τους συναδέλφους να μην εφαρμόζουν καμία προφορική εντολή που αντιβαίνει τη νομοθεσία, να το ζητούν εγγράφως ώστε να μπορούν να το προσβάλλουν και να ενημερώνουν το σωματείο.
    3. Στις 05/09/2024, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας είχε καταθέσει στη ΔΔΕ Ηλείας και στο ΠΥΣΔΕ Ηλείας ομαδική αίτηση για την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων του 2020 και του 2021. Ένα μήνα μετά, δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση και στο σχετικό ερώτημα, ο διευθυντής δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Η ΕΛΜΕ Ηλείας συνεχίζοντας τον αγώνα για τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα (νομικά, συνδικαλιστικά κλπ) για την επίτευξη αυτού του στόχου. Παρόλα αυτά δεν τρέφουμε καμία αυταπάτη ότι η λύση πρέπει να δοθεί πολιτικά.
    4. Καταθέσαμε ψήφισμα του Συλλόγου Διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ Πύργου σχετικά με την μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό. Για ακόμη μία φορά εκφράσαμε στον διευθυντή τη θέση του εκπαιδευτικού κλάδου. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είναι αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Στην ουσία δημιουργούνται Πειραματικά σχολεία που λειτουργούν ώς Πρότυπα, σχολεία για λίγους, σχολεία ελίτ κάτι με το οποίο είμαστε απόλυτα αντίθετοι. Πρόκειται για ένα θεσμό που εν ολίγοις επιταχύνει τη διαφοροποίηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, δημιουργεί προβλήματα στον οικογενειακό προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους, διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
    5. Τέλος, συζητήθηκε το θέμα που έχει προκύψει με την μετεγγραφή μαθητή στο ΓΕΛ Βάρδας. Ο Διευθυντής αρνείται να προχωρήσει στη μεταγραφή του μαθητή ισχυριζόμενος ότι εφαρμόζει το νόμο. Στην ουσία πρόκειται για πάγια τακτική του υπουργείου που αντιμετωπίζει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ως αριθμούς και τα μορφωτικά δικαιώματα ως κόστος. Απαιτήσαμε να γίνει εδώ και τώρα δεκτή η μεταγραφή και να δημιουργηθούν δύο τμήματα θετικής κατεύθυνσης στη Β’ Λυκειου.

    Η ΕΛΜΕ Ηλείας είναι πάντα σε εγρήγορση και ενημερώνει άμεσα για όλες τις εξελίξεις. Βρίσκεται πάντα στο πλευρό κάθε συναδέλφου. Προασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών για μια Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Κύμα παραιτήσεων «φουσκώνει» τα κενά στα σχολεία
    Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Κύμα παραιτήσεων «φουσκώνει» τα κενά στα σχολεία

    Εκατοντάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να «αποποιηθούν» το δικαίωμα στην εργασία. Τα πανάκριβα ενοίκια και οι χαμηλοί μισθοί φέρνουν βροχή παραιτήσεων.

    Ανά δεκάδες παραιτούνται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που καλούνται να αναλάβουν υπηρεσία σε σχολεία της περιφέρειας, αποθαρρημένοι από τους χαμηλούς μισθούς, το υψηλό κόστος ζωής και τις δυσκολίες εύρεσης στέγης – ιδίως σε νησιά και τουριστικές περιοχές.

    Ήδη χθες το υπουργείο Παιδείας, ανακοινώνοντας τις προσλήψεις 8.723 προσωρινών αναπληρωτών, παραδέχθηκε ότι «δεν κατέστη εφικτή η κάλυψη 483 κενών θέσεων», λόγω «περιορισμένου ενδιαφέροντος από τους ενταγμένους στους πίνακες του ΑΣΕΠ υποψηφίους». Από αυτούς οι 350 θέσεις αφορούν δάσκαλους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Πλάι σε αυτούς, έχουν προστεθεί πάνω από 180 «ανακλήσεις πρόσληψης», αναπληρωτών που είτε δεν παρουσιάστηκαν αν να αναλάβουν υπηρεσία ή πήγαν και ήδη παραιτήθηκαν.

    Κύμα παραιτήσεων

    Όπως αναφέρει η εκπαιδευτική ιστοσελίδα alfavita.gr, χθες δημοσιεύθηκαν απόφάσεις ανάκλησης πρόσληψης συνολικά 82 αναπληρωτών, οι οποίοι είτε δεν παρουσιάστηκαν να αναλάβουν υπηρεσία, είτε παρουσιάστηκαν και κατόπιν παραιτήθηκαν.

    Μόλις την προηγούμενη Πέμπτη είχαν ανακοινωθεί άλλες 100 ανακλήσεις πρόσληψης αναπληρωτών, και είναι μόνο η αρχή. Το πρόβλημα παίρνει πλέον μαζικές διαστάσεις, διογκώνοντας τα ήδη υπάρχοντα κενά στα σχολεία. Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, ακόμα και μετά τη α’ φάση των προσλήψεων αναπληρωτών, τα λειτουργικά κενά ανέρχονται αθροιστικά σε περισσότερα από 30.000 και στις δύο βαθμίδες, ενώ εντοπίζονται 20.000 κενά στην παράλληλη στήριξη. Σύμφωνα με τη ΔΟΕ υπάρχουν περίπου 10.000 κενά σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, σε όλε τις ειδικότητες και την παράλληλη στήριξη.

    Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι για την κάλυψη των 483 θέσεων που δεν καλύφθηκαν, θα εκδοθεί ειδική προκήρυξη. Όμως άγνωστο παραμένει αν και με αυτή την διαδικασία θα βρεθούν αναπληρωτές.

    Εν τω μεταξύ οι κενές θέσεις των αναπληρωτών πολλαπλασιάζονται, όσο συνεχίζονται οι παραιτήσεις.

    Το στεγαστικό στο επίκεντρο

    Το στεγαστικό πρόβλημα βρέθηκε στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ . Όπως ειπώθηκε, το δυσβάστακτο κόστος της στέγασης, ιδιώς στα νησιά, αναγκάζει πολλούς εκπαιδευτικούς και υγειονομικούς υπαλλήλους είτε να παραιτηθούν είτε να μην αποδεχθούν το διορισμό, με αποτέλεσμα σχολεία και δομές υγείας να υπολειτουργούν. Η ΟΛΜΕ ζήτησε να εφαρμοστεί από όλους τους δήμους ο νόμος για το επίδομα στέγασης και διατροφής των εκπαιδευτικών και των άλλων δημοσίων υπαλλήλων (4483/2017, άρθρο 32). Ο νόμος αφορά τους ορεινούς και νησιωτικούς δήμους της χώρας κάτω των 18.000 κατοίκων.

    «Ούτε τέσσερις Δήμοι σε όλη την Ελλάδα δεν δίνουν αυτό το επίδομα στους Αναπληρωτές και στους Νεοδιοριστους οπως προστέθηκε στο νόμο από τον τωρινό Υπουργό Εσωτερικών. Ζητήσαμε να δίνεται το επίδομα και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς όπως δίνεται σε όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους και να είναι υποχρεωτικό και όχι εν δυνάμει όπως ορίζει ο συγκεκριμένος νόμος», έγραψε σε ανάρτησή του o πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου.

    Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε αδιέξοδο

    Το γεγονός ότι εκατοντάδες αναπληρωτές δεν εμφανίζονται ή παραιτούνται, μολονότι «τιμωρούνται» πειθαρχικά, με την ποινή της μη δυνατότητας πρόσληψης για δύο έτη, αναδεικνύει και το τεράστιο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί.

    Σύμφωνα με εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν πολλές επιπλέον παραιτήσεις αναπληρωτών, είτε άμεσα είτε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, όπως έχει συμβεί και τα προηγούμενα χρόνια.

    Oι αναπληρωτές που ενημερώθηκαν χθες με sms ότι έχουν επιλεγεί για το β’ γύρο διορισμών, έχουν προθεσμία να εμφανιστούν στα σχολεία εντός τριών εργάσιμων ημερών, διαφορετικά υφίστανται κυρώσεις.

    Ειδικά για όσους καλούνται να υπηρετήσουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, σε νησιά, απομακρυσμένες περιοχές ή ακόμα και σε αστικά κέντρα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και με δικά τους – διόλου ευκαταφρόνητα – έξοδα να μαζέψουν τα υπάρχοντά τους, να βρουν στέγη και να μετακομίσουν, σε ένα μέρος που τους ανακοινώνεται την τελευταία στιγμή.

    Όσοι δεν τα καταφέρουν σε αυτό τον άθλο, θα πρέπει να ζήσουν σε συνθήκες survivor – σε κάμπινγκ, σκηνές, ακόμα και στα αυτοκίνητά τους ή σε σχολικές αίθουσες, μέχρι να βρουν κάπου να μείνουν – συχνά με ενοίκιο που είναι ως και το 50% του μισθού τους.

    Με μια βαλίτσα στο χέρι

    «Θεωρητικά ένας αναπληρωτής πρέπει να αναπληρώνει κάποιο κενό. Όμως εμείς αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς», μας λέει η Χαρά Μένου, νηπιαγωγός, μέλος του Συντονιστικού Αναπληρωτών/τριων Αδιόριστων Εκπαιδευτικών. Στις γραμμές του Συντονιστικού έχουν συμμετάσχει με κινητοποιήσεις δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που παραμένουν σε «ομηρία» ως και πάνω από δεκαετία. Στα βασικά τους αιτήματα είναι οι «μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, με βάση το πτυχίο και με ολόκληρη την προϋπηρεσία, και αυξήσεις στους μισθούς για μια αξιοβίωτη ζωή».

    «Το γεγονός ότι ήδη φέτος πάνω από 500 άτομα έχουν παραιτηθεί πρακτικά από την εργασία τους, γνωρίζοντας ότι το κόστος που θα πληρώσουν είναι μεγάλο, δείχνει πόσο οριακή είναι η κατάσταση. Όσοι δεν δεχτούν τη θέση του αναπληρωτή θα βρεθούν δύο χρόνια εκτός πινάκων κατάταξης, χάνοντας μόρια και προϋπηρεσία. Δεν το κάνουν από επιλογή αλλά εξαναγκάζονται», συμπληρώνει η κ. Μένου.

    Το μείζον ζήτημα παραμένει η έλλειψη στέγης, και οι υπέρογκες τιμές των ενοικίων, όχι μόνο στις τουριστικές περιοχές, αλλά και στα αστικά κέντρα που έχουν πλέον «τουριστικοποιηθεί» όπως η Αθήνα.

    Στα νησιά όμως το πρόβλημα είναι ακόμα πιο εκρηκτικό. «Αν είναι τυχεροί και βρουν σπίτι, συχνά τους διώχνουν πριν τελειώσει η σχολική χρονιά, με την έναρξη της τουριστικής σεζόν, ακόμα και πριν το Πάσχα. Αναπληρωτής εκπαιδευτικός σημαίνει ότι θα είσαι συνεχώς μια μια βαλίτσα στο χέρι, που δεν κλείνει ποτέ, αφού είσαι διαρκώς περιπλανώμενος».

    Αναπληρώτριες «κατώτερου θεού»

    Ο μισθός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού – 876 ευρώ καθαρά – πρέπει να καλύψει το ενοίκιο, που στις τουριστικές περιοχές ξεκινάει από 400 ευρώ, τα πάγια έξοδα στέγασης και σίτισης, συχνά ένα μεταφορικό μέσο για να πάνε στη δουλειά τους (είναι κοινό μυστικό ότι οι συγκοινωνίες στα νησιά και την επαρχία υπολειτουργούν). «Δεν μιλάμε καν για τις συνθήκες μιας αξιοπρεπούς ζωής, αλλά τους βασικούς όρους επιβίωσης», δηλώνει η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός.

    Το Συντονιστικό Αναπληρωτών/τριων έχει πρωτοστατήσει σε αγώνες για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, οι οποίοι είχαν παγώσει από το 2008 και έγιναν ξανά για πρώτη φορά το 2020. Έκτοτε, οι μόνιμοι διορισμοί παραμένουν αναντίστοιχοι με τα πραγματικά κενά, γι’αυτό και «μπαλώνονται» με αναπληρώσεις, υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί.

    Το γεγονός ότι γίνονται με «δόσεις», ακόμα και μετά τα Χριστούγεννα, αναγκάζει πολλούς εκπαιδευτικούς να αποποιηθούν το δικαίωμά τους να εργαστούν στο αντικείμενό τους, αφού πρέπει εν τω μεταξύ να βρουν αλλού δουλειά για να επιβιώσουν. Στην πραγματικότητα είναι η οικογένεια του εκπαιδευτικού που «χρηματοδοτεί» τη θητεία του ως αναπληρωτή, με την ελπίδα κάποτε να γίνει μόνιμος.

    Οι αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί δεν έχουν δικαίωμα αναρρωτικής άδειας όπως οι μόνιμοι, και δικαιούνται μόλις 15 ημέρες άνευ αποδοχών. «Αν μια γυναίκα έχει επαπειλούμενη κύηση, δεν δικαιούται άδεια και πρέπει να αναγκαστεί να διαλέξει ή τη ζωή της και τη ζωή του παιδιού της ή την εργασία της. Μας βάζουνε σε ένα απάνθρωπο ζύγι», λέει στο in η αναπληρώτρια νηπιαγωγός. Όπως ανέδειξε και η εκπομπή του Mega «Εξελίξεις τώρα» , οι άδειες ανατροφής τέκνου για τις αναπληρώτριες είναι μόλις 3,5 μήνες, αντί για 9 μήνες όπως είναι για τις μόνιμες, με αποτέλεσμα να πρέπει να διαλέξουν είτε άδεια άνευ αποδοχών ή να παραιτηθούν, με ποινή να μην μπορούν να εργαστούν ως αναπληρώτριες για δύο χρόνια.

    Πηγή: In.gr

  • Προσλήψεις 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Τα δικαιολογητικά και οι προθεσμίες για αίτηση στο ΟΠΣΥΔ
    Προσλήψεις 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Τα δικαιολογητικά και οι προθεσμίες για αίτηση στο ΟΠΣΥΔ

    Τι ισχύει για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία. Οι προθεσμίες ανάληψης υπηρεσίας και οι σημαντικές οδηγίες για δασκάλους και καθηγητές.

    Την πρόσληψη 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικώναναπληρωτών εκπαιδευτικών, ανακοίνωσε το υπουργείο το υπουργείο Παιδείας, που θα καλύψουν κενές θέσεις σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.

    Όπως αναφέρει το υπουργείο λόγω περιορισμένου ενδιαφέροντος από τους ενταγμένους στους πίνακες του ΑΣΕΠ υποψήφιους εκπαιδευτικούς δεν κατέστη εφικτή η προγραμματισμένη κάλυψη 483 κενών θέσεων στη Γενική Εκπαίδευση και σε δομές ΕΑΕ, εκ των οποίων οι 350 θέσεις αφορούν στους κλάδους ΠΕ70 Δασκάλων και ΠΕ71-ΠΕ70 ΕΑΕ Δασκάλων ΕΑΕ.

    Για την πλήρωση των εν λόγω θέσεων θα κινηθεί η διαδικασία έκδοσης Ειδικής Προκήρυξης κάλυψης κενών σε σχολικές μονάδες κατ’ άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102), όπως ισχύει.

    Οι προσλαμβανόμενοι θα κατανεμηθούν ως εξής :

    Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

    (α) 1.017 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), και

    β) 3.194 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση.

    Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

    (α) 1.045 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

    (β) 3.470 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και

    (γ) 23 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.

    Επιπλέον, διατίθενται για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, δεκατέσσερις (14) προσωρινοί αναπληρωτές κλάδων/ειδικοτήτων Β/θμιας Εκπ/σης για την Γενική Εκπαίδευση. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Παρασκευή 11 έως και τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024. Επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να ανατρέξουν στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes όπου έχουν αναρτηθεί οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις.

    Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται

    Οι προσλαμβανόμενοι αναπληρωτές κατά την παρουσία τους στη σχολική μονάδα/δομή για την ανάληψη υπηρεσίας θα πρέπει να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά.

    1. Πιστοποιητικά Ταυτοποίησης
    2. Αντίγραφα των δικαιολογητικών των τυπικών προσόντων ένταξης στον κλάδο
    3. Γνωμάτευση παθολόγου ή γενικού ιατρού, είτε του δημοσίου είτε ιδιώτη, η οποία να πιστοποιεί την υγεία του εκπαιδευτικού και την ικανότητα να ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. να ασκήσει υποστηρικτικά καθήκοντα αντίστοιχα
    4. Γνωμάτευση ψυχιάτρου, είτε του δημοσίου είτε ιδιώτη, η οποία να πιστοποιεί την υγεία του εκπαιδευτικού και την ικανότητα να ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. να ασκήσει υποστηρικτικά καθήκοντα αντίστοιχα
    5. Υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με το υπόδειγμα

    Σημαντικές ημερομηνίες τρέχουσας φάσης πρόσληψης

    • Αίτηση-Δήλωση προτιμήσεων στο ΟΠΣΥΔ για τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες από τους υποψηφίους την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024.
    • Προθεσμία ανάληψης υπηρεσίας από την Παρασκευή 11έως και την Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024 στις σχολικές μονάδες, στα ΚΕΔΑΣΥ και στη Σιβιτανίδειο ανά περίπτωση πρόσληψης. Εάν τοποθετούνται σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, η ανάληψη υπηρεσίας λαμβάνει χώρα στη σχολική μονάδα όπου θα παρέχονται οι περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Οι αναπληρωτές θα πληροφορηθούν μέσω γραπτού μηνύματος SMS για τη σχολική μονάδα/ΚΕΔΑΣΥ ανάληψης υπηρεσίας την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024.

    Γενικές Οδηγίες

    • Η ανάληψη υπηρεσίας θα πρέπει να ολοκληρώνεται μέχρι τις 14.30 της εκάστοτε ημέραςπου έχει οριστεί για ανάληψη υπηρεσίας, προκειμένου στη συνέχεια να διενεργούνται οι απαραίτητες επεξεργασίες ενημέρωσης στα πληροφοριακά συστήματα ΕΡΓΑΝΗ και Διαύγεια.
      • Οι προσλαμβανόμενοι αναπληρωτές που δύνανται να συνάψουν ψηφιακή σύμβαση μέσω του anaplirotes.gov.gr θα πρέπει να έχουν αποδεχτεί τη σύμβασή τους μέχρι τις 14:59 της ίδια μέρας που παρουσιάζονται στα σχολεία.
      - Σε διαφορετική περίπτωση, δεν διασφαλίζεται η ανάληψη υπηρεσίας του αναπληρωτή τη συγκεκριμένη ημέρα.
    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ