ΚΕΟΣΟΕ: Η Γαλλία μειώνει την κατανάλωση κρασιού

ΚΕΟΣΟΕ: Η Γαλλία μειώνει την κατανάλωση κρασιού
Μειώνεται η κατανάλωση του κρασιού στη γαλλική αγορά, τονίζει η ΚΕΟΣΟΕ με χθεσινή ανακοίνωσή της.

Συγκεκριμένα, το 2023 η γαλλική κατανάλωσή του μειώθηκε κατά 4,2% σε σύγκριση με το 2022, αναφέρει το Γαλλικό Παρατηρητήριο (OFDT), επισημαίνοντας ότι η συνολική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μειώθηκε κατά 3,8% (σε 6 εκατομμύρια εκατόλιτρα καθαρού αλκοόλ ή 10,35 AP λίτρα ανά κάτοικο άνω των 15 ετών). Αν και το κρασί παραμένει το πρώτο αλκοολούχο που καταναλώνεται στη Γαλλία (52,4% των όγκων καθαρής αλκοόλης), είναι το πιο εύθραυστο στην αποκατανάλωση (-2,6% για τις μπύρες και -3,9% για τα οινοπνευματώδη).

Όπως συνοψίζει το OFDT, «η δομή των πωλήσεων δείχνει μια στροφή προς τις μπύρες, των οποίων οι πωλήσεις αυξάνονται συνεχώς από το 2018 και πλέον υπερβαίνουν το ένα τέταρτο των ποσοτήτων αλκοόλ που διατίθενται προς πώληση» (25,1%, έναντι 21,2% για τα οινοπνευματώδη ποτά).

Συνεχίζοντας με την πάροδο του χρόνου, η τάση αυτή επιδεινώνεται από τον πληθωρισμό, σημειώνει η μελέτη, σημειώνοντας ότι το μέτρο «των διακυμάνσεων των τιμών στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών μόνο αυξάνεται κατά 7,5%» (+0,2% για τις μπύρες, +2,3% για τα κρασιά και +5,8% για τα οινοπνευματώδη ποτά), γνωρίζοντας ότι «ο πληθωρισμός φαίνεται να ήταν υψηλότερος γι’ αυτόν τον τομέα από ό,τι για άλλα καθημερινά καταναλωτικά αγαθά».

Στην Έρευνά του για τις αναπαραστάσεις, τις απόψεις και τις αντιλήψεις για τα ψυχοφάρμακα (EROPP, με βάση τα δεδομένα Δημόσιας Υγείας Γαλλίας), το OFDT αναφέρει ότι το 82,5% των ενηλίκων έχει καταναλώσει τουλάχιστον ένα αλκοολούχο ποτό το 2023 και το 37% αναφέρει εβδομαδιαία χρήση.

Η ημερήσια κατανάλωση πέφτει στο 7%. Αυτή η τελευταία συχνότητα κατανάλωσης καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση στον πληθυσμό που συμμετείχε στην έρευνα (-13%, έναντι -5% για την εβδομαδιαία και -3% για την ετήσια).

Πιο συγκεκριμένα, «οι κατηγορίες που σχετίζονται με τα επίπεδα εβδομαδιαίας και καθημερινής χρήσης, δείχνουν υψηλότερη κατανάλωση με την αύξηση της ηλικίας» που «αντανακλά τη μετάβαση που ξεκίνησε τη δεκαετία του 2000 από έναν λεγόμενο «μεσογειακό» τρόπο κατανάλωσης (με καθημερινή χρήση, κυρίως κρασιού, κατά τη διάρκεια των γευμάτων και σε ποσότητες που δεν ξεπερνούν τα λίγα ποτήρια) στον λεγόμενο «σκανδιναβικό» τρόπο (λιγότερο συχνές χρήσεις, αλλά με μεγαλύτερες ποσότητες και σε εορταστικά πλαίσια), που είναι πιο διαδεδομένα στους νέους.

Πηγή: Εtheas.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup