H ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΠ. ΣΧΟΛΗ - ΤΟ «ΑΓΚΑΘΙ» ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ
Η Σχολή Φυσικής Αγωγής είναι αναμφιβόλως μία σημαντική Πανεπιστημιακή Σχολή, γι’ αυτό και στο άκουσμά της, αφήνει μια γενικότερη αίσθηση ικανοποίησης.
Αποτελεί πάντως έναν αιφνιδιασμό του Υπ. Παιδείας απέναντι στον Δήμο Πύργου καθώς ο κ. Γαβρόγλου από το Αναπτυξιακό Περιφερειακό Συνέδριο μέχρι και πρότινος μας προετοίμαζε και διαβεβαίωνε για δύο Σχολές Πανεπιστημιακού επιπέδου με άξονα τον Πολιτισμό.
Εύχομαι και ελπίζω η συγκεκριμένη αλλαγή να μην έχει σχέση με πολιτικές «διαδρομές» ή άλλες σκοπιμότητες που αφορούν πέρα των υπολοίπων τους σχεδιασμούς και τις γνωστές από το παρελθόν αντιρρήσεις ή αντιδράσεις της Ακαδημαϊκής Κοινότητας των Πατρών για την εξακτίνωση τμημάτων σε όλη την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας.
Όσον αφορά την ίδια την Σχολή των ΤΕΦΑΑ οφείλουμε άπαντες (Δήμος και φορείς) να βρεθούμε σε εγρήγορση. Από την στιγμή μάλιστα που δεν έχουμε άμεση έναρξη της λειτουργία της, και δεν θα μπορούσε να συμβεί άλλωστε αυτό, εξαιτίας της έλλειψης υποδομών.
Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη τους πρόσκαιρους «πανηγυρισμούς», πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά και ιδιαίτερα σοβαρά το θέμα των εγκαταστάσεων.
Πολύ φοβάμαι ότι «το μπαλάκι» πλέον πέφτει σε εμάς, ώστε να μας κάνει να βρεθούμε σε ετοιμότητα και ευελιξία για τον προγραμματισμό και την κατασκευή έργων.
Τα ΤΕΦΑΑ απαιτούν μεγάλους, συγκεκριμένους και ειδικούς χώρους, και όχι απλές αίθουσες όπως γίνεται στις περισσότερες Σχολές. Γήπεδο με στίβο και άλλα σημεία ειδικά διαμορφωμένα για εκπαιδευτικούς λόγους, απαραίτητα κολυμβητήριο με ανάλογες προϋποθέσεις, κλειστά γυμναστήρια, γήπεδα αντίστοιχων αθλημάτων (π.χ. τέννις) αίθουσες γυμναστικής αντίστοιχες των γνωστικών αντικειμένων, ειδικά εργαστήρια επί μέρους δραστηριοτήτων κλπ.
Αλήθεια, πόσο έτοιμοι είμαστε για όλα αυτά; Έχουμε και με ποιο τρόπο την δυνατότητα να τα παραδώσουμε σε χρήση μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να επιτευχθεί η λειτουργία των ΤΕΦΑΑ;
Ακόμη κι αν χρησιμοποιήσουμε χώρους όπως τα κλειστά, θα πρέπει να επανακαθορίσυυμε τι θα κάνουμε με τους Αθλητικούς Συλλόγους της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής που γνωρίζουμε ότι τα χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά με πλήρες ωράριο και με αναρίθμητα παιδιά και νέους να αθλούνται και να προπονούνται εκεί με τις ομάδες τους...
Και αν όλα τούτα, μπορεί να φαίνονται διαδικαστικά, είναι σίγουρο ότι στην πορεία θα αποδειχθούν πολύ σημαντικά, χρονοβόρα και δαπανηρά, ικανά να αποτελέσουν τροχοπέδη στην άμεση λειτουργία της Σχολής.
Σημειώνω τέλος, ότι, με δεδομένη και την σύγκριση των υπόλοιπων ΤΕΦΑΑ στην Ελλάδα, το Υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο Πατρών οφείλουν να ξεκαθαρίσουν από τώρα την ή τις ειδικότητες της Ακαδημίας Φυσικής Αγωγής στον Πύργο, ώστε αν και εφόσον λειτουργήσει να καταστεί μια ξεχωριστή Πανεπιστημιακή Σχολή και πραγματικά βιώσιμη στα επόμενα χρόνια.
Θεωρώ αυτονόητη τέλος, τη σύνδεσή της με την Αρχ. Ολυμπία και πιο συγκεκριμένα με τα θέματα Ολυμπισμού και Ολυμπιακής Παιδείας όπως και τη συμμετοχή των αυριανών σπουδαστών του Πύργου με τις εξαιρετικές δραστηριότητες της Ολυμπιακής Ακαδημίας.
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΠΡΩΗΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΥΡΓΟΥ