Ευρωεκλογές

Αλέξανδρος Σταγκουράκης: Ο οίνος στην Ελλάδα της κρίσης

Αλέξανδρος Σταγκουράκης: Ο οίνος στην Ελλάδα της κρίσης

Γεννήθηκα στα τέλη του προηγούμενου αιώνα (1975), αλλά η ενασχόληση μου με το κρασί δεν ήταν καθόλου τυχαία. Μάλλον το κρασί με διάλεξε.

Η απόφαση να σπουδάσω οινολογία ήταν καρμική καθώς μετά την ναυπηγική σχολή με γοήτευσε η αλχημική μετάβαση του σταφυλιού σε κρασί ,γεμάτη αρώματα, γεύσεις, και πολύχρωμη {λευκή ,ροζέ, ερυθρή} φαντασία!

Φυσικά είχα την τύχη να επισκεφθώ σε μικρή ηλικία την Βουργουνδία ,την Μέκκα του οίνου, και να δω τον κόσμο κάπως αλλιώς.

Σ’ αυτό τον κόσμο για να πετύχεις πρέπει να είσαι συνεπής, ανταγωνιστικός, καινοτόμος και να έχεις ιδιαίτερο αναγνωρίσιμο στυλ .Να επιμένεις με σκληρή δουλειά και φιλότιμο στο προϊόν σου ,στο Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης .

Ένα από τα αναπάντεχα θετικά της ελληνικής κρίσης είναι ότι οι έλληνες οινοποιοί αναγκάστηκαν να στραφούν στην εξωτερική αγορά. Το ελληνικό κρασί πάει καλά στις εξαγωγές λόγω της ανόδου της ελληνικής γαστρονομίας(Γερμανία- Βέλγιο-Αμερική ανοίγουν συνέχεια εστιατόρια) αλλά και λόγω της ανόδου του τουρισμού. Ο τουρισμός αυξάνει την ζήτηση και την αναγνωρισιμότητα του ελληνικού οίνου.

Παρόλα αυτά οι έλληνες οινοπαραγωγοί ακόμα προσπαθούν να ανακαλύψουν την ταυτότητά τους.

Η Ευρώπη πρέπει να βοηθήσει τα τοπικά ιδιαίτερα προϊόντα να διακριθούν, μπορεί να δώσει κίνητρα φύτευσης και καθετοποίησης της παραγωγής για τις γηγενείς ελληνικές ποικιλίες. Η σταχτοπούτα ΜΑΛΑΓΟΥΖΙΑ και το κοσμοπολίτικο ΑΣΥΡΤΙΚΟ αλλά και άλλες ιδιαίτερες ξεχασμένες ελληνικές ποικιλίες με ιντριγκαδόρικα ονόματα όπως κυδωνίτσα, μαυροδάφνη, βιδιανό να αποτελέσουν τους ιδανικούς πρεσβευτές με γεωγραφική ένδειξη.

Φυσικά πρώτα από όλα χρειάζεται δουλειά στο αμπέλι και να επιμείνουμε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.

Η Ελλάδα της κρίσης έχει ανάγκη από ένα αναπτυξιακό Σοκ.

Το κίνημα αλλαγής προτείνει το σχέδιο Ελλάδα, ένα σχέδιο πραγματικής ελπίδας βασισμένο στην απασχόληση , ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη.

Τα προϊόντα πρέπει να αποκτήσουν αξία. (ΒRAND-LOCATION –PRODUCT). Με αυτά τα πολύτιμα συστατικά συνδέουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά με την αγροδιατροφή, τον τουρισμό ,την έρευνα και το ευζήν.

Η ψήφος στις ευρωεκλογές πρέπει να είναι καθαρά πολιτική δεν υπάρχει η πολυτέλεια της αδιαφορίας ή της αποχής. Γιατί η κοινωνικοοικονομική κρίση και ο νεοφασισμός όχι μόνο χτυπούν την πόρτα μας’ μπαίνουν στα σπίτια μας.

Το κίνημα αλλαγής ανήκει στην μεγάλη σοσιαλιστική οικογένεια, ανήκει στους Έλληνες και μπορεί να είναι ο χρήσιμος καταλύτης.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΤΑΓΚΟΥΡΑΚΗΣ

ΟΙΝΟΛΟΓΟΣ - ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

stagourakis 336x336 1 stagourakis 336x336 2

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup