Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 12:21

Χρεοκοπία Thomas Cook: Γιατί βάρεσε «κανόνι» ο ταξιδιωτικός κολοσσός;

Γράφτηκε από τον

Το παλαιότερο ταξιδιωτικό γραφείο κατέρρευσε ύστερα από 178 χρόνια παρουσίας στην τουριστική βιομηχανία - Πώς και γιατί ενεργοποιήθηκε το σχέδιο έκτακτης ανάγκης Μάτερχορν

Τον γύρο του κόσμου κάνει η είδηση της κατάρρευσης του αρχαιότερου ταξιδιωτικού κολοσσού Thomas Cook, ύστερα από 178 χρόνια παρουσίας του στον τομέα των επιχειρήσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας, Πίτερ Φανκχάουζερ εξέφρασε τη βαθύτατη λύπη του για την πτώχευση της Thomas Cook, καθώς το διοικητικό συμβούλιο δεν κατόρθωσε να επιτύχει ένα πακέτo διάσωσης από τους δανειστές της εταιρείας για να αποφύγει το «λουκέτο». Η εταιρεία καλείτο να βρει 200 εκατομμύρια στερλίνες (227 εκατομμύρια ευρώ) επιπρόσθετης χρηματοδότησης για να μην χρεοκοπήσει. Απέτυχε όμως να βρει τα απαραίτητα κεφάλαια για την επιβίωσή της, πυροδοτώντας μια πρωτοφανή επιχείρηση επαναπατρισμού περισσότερων από 600 χιλιάδων πελατών που βρίσκονται σε διακοπές σε όλο τον κόσμο.

Ειδικότερα, οι βρετανικές αρχές οργανώνουν την επιστροφή 150.000 υπηκόων της χώρας, αριθμός δύο φορές μεγαλύτερος από όταν πτώχευσε η αεροπορική εταιρεία Monarch πριν από δύο χρόνια. Η εταιρεία βάδιζε σε τεντωμένο σχοινί τα τελευταία χρόνια, όπως επισημαίνει η βρετανική εφημερίδα «Guardian» προσθέτοντας ότι μία αλυσίδα πραγμάτων οδήγησε στην πτώχευση της εταιρείας.

Το γεγονός ότι ο βρετανικός όμιλος δεν κατάφερε να εξασφαλίσει ένα «σωσίβιο», ύψους 200 εκατομμυρίων λιρών από τους τραπεζίτες του , συμπεριλαμβανομένης της κρατικής «RBS», είναι μία πρώτη απάντηση για τα αίτια της πτώχευσης της Thomas Cook. Ωστόσο, η αρχή του τέλους της εταιρείας είχε σημάνει πριν από 12 χρόνια.
Η Thomas Cook είναι θύμα μιας καταστροφικής συγχώνευσης το 2007 και με την αβεβαιότητα του Brexit, ήταν πλέον θέμα χρόνου η κατάρρευσή της. Η συγχώνευση του 2007 με την ταξιδιωτική εταιρεία «MyTravel» - γνωστή με τα εμπορικά σήματα «Airtours» και «Going Places», της άφησε χρέος πάνω από ένα δισεκατομμύριο λιρών. Στην πραγματικότητα, η εταιρεία Thomas Cook συγχωνεύτηκε με μια εταιρεία της άφησε χρέη, όπως επισημαίνει η βρετανική εταιρεία και προσθέτει: Επιπλέον, η κλιματική αλλαγή είχε αντίκτυπο στα έσοδα της εταιρείας. Ο παρατεταμένος καύσωνας το Μάιο του 2018 που έπληξε τη Βρετανία, μείωσε αισθητά τη ζήτηση των διακοπών, καθώς οι πελάτες καθυστέρησαν τις διακοπές τους μένοντας κλεισμένοι στα σπίτια τους αγκαλιά με τα κλιματιστικά.

Στις αρχές του φετινού έτους, η εταιρεία Thomas Cook δήλωσε ότι προσπαθούσε να... αλιεύσει Βρετανούς πελάτες λόγω της αβεβαιότητας γύρω από το θέμα του Brexit.

Το 2011 , ο ταξιδιωτικός κολοσσός βρέθηκε ένα βήμα πριν από την χρεοκοπία καθώς το χρέος του είχε ξεπεράσει τα 1,1 δισεκατομμύριο λίρες. Με την βοήθεια των μετρητών παρέμεινε για άλλα οκτώ στη ζωή.

Πώς επιβίωνε μέχρι σήμερα

Επί δύο σχεδόν χρόνια, ο «σωτήρας» της εταιρίας ήταν η κινεζική εταιρεία «Fosun International», υπό τη διεύθυνση του Guo Guangchang, ενός δισεκατομμυριούχου που θεωρείται ο «Γουόρεν Μπάφετ της Κίνας».Η Fosun εξαγόρασε το πρώτο της μερίδιο στην Thomas Cook το 2015, στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την οικοδόμηση ενός παγκόσμιου συγκροτήματος διακοπών και ψυχαγωγίας, έχοντας ήδη αναλάβει το «Club Med» της Γαλλίας και το «Cirque de Soleil» του Καναδά. Τον Αύγουστο, η εταιρεία Thomas Cook δημοσίευσε λεπτομέρειες σχετικά με μια προγραμματισμένη αναδιάρθρωση, η οποία περιελάμβανε εισφορά μετρητών ύψους 450 εκατομμυρίων λιρών από την Fosun σε αντάλλαγμα για πλειοψηφικό μερίδιο του ομίλου - το οποίο απαιτούσε επίσης από τις τράπεζες να διαγράψουν το χρέος ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων λιρών.

Και τότε άρχισαν να εξαφανίζονται οι υφιστάμενοι μέτοχοι. Αλλά η κυβέρνηση του Λονδίνου αρνήθηκε να παρέμβει υποστηρίζοντας ότι, όπως και η αποτυχημένη αεροπορική εταιρεία Monarch, ήταν καθαρά εμπορικό θέμα σε μια μεμονωμένη επιχείρηση και ότι οι πελάτες θα προστατευόταν από το σύστημα οικονομικής προστασίας Atol της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου .

Η Thomas Cook έπαυσε τις εργασίες της με την συνεργασία της κυβέρνησης θα επαναπατρίσει πάνω από 150.000 Βρετανούς τουρίστες, πελάτες της εταιρείας, μέσα στις επόμενες 15 ημέρες. «Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη στους εκατομμύρια πελάτες μας και τους χιλιάδες εργαζομένους μας, προμηθευτές και συνεργάτες μας, που μας στήριξαν επί πολλά χρόνια», δήλωσε ο CEO της εταιρείας, Πίτερ Φανκχάουζερ με ανακοίνωση που εκδόθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες.

Η περιουσία της Thomas Cook

Η εταιρεία διαχειρίζεται σήμερα ξενοδοχεία και τουριστικά θέρετρα, αεροπορικές εταιρείες και κρουαζιερόπλοια, και έχει 600.000 πελάτες που βρίσκονται σε διακοπές. Το δυναμικό που απασχολεί παγκοσμίως ανέρχεται σε 22 χιλιάδες εργαζόμενους, εκ των οποίων οι εννέα χιλιάδες είναι στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αποτυγχάνοντας να βρει τα απαραίτητα κεφάλαια για την επιβίωσή της, πυροδότησε μια πρωτοφανή επιχείρηση επαναπατρισμού περισσότερων από 600.000 πελατών που βρίσκονται σε διακοπές σε όλο τον κόσμο. Ειδικότερα, οι βρετανικές αρχές θα πρέπει να οργανώσουν την επιστροφή 150.000 υπηκόων της χώρας, αριθμός δύο φορές μεγαλύτερος από όταν πτώχευσε η αεροπορική εταιρεία Monarch πριν από δύο χρόνια.

«Παρά τις σημαντικές προσπάθειες» που καταβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, «οι συζητήσεις μεταξύ των διαφόρων των ενδιαφερόμενων μερών για νέες πηγές πιθανής χρηματοδότησης δεν οδήγησαν σε συμφωνία», τόνισε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, διευκρινίζοντας ότι δεν είχε άλλη επιλογή παρά να προβεί σε ενέργειες για άμεση έναρξη εκκαθάρισης. Η AlixPartners και η KPMG θα οριστούν ως διαχειριστές των διαφόρων θυγατρικών της εταιρείας.

Ο επικεφαλής της Thomas Cook εξέφρασε τη βαθιά του λύπη για την πτώχευση της ιστορικής εταιρείας . Η εταιρεία καλείτο να βρει 200 εκατομμύρια στερλίνες (227 εκ. ευρώ) επιπρόσθετης χρηματοδότησης για να μην χρεοκοπήσει.

Η Thomas Cook , που ιδρύθηκε το 1842, αφήνει από σήμερα άνεργους 22 χιλιάδες εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο και από αυτούς, οι εννέα χιλιάδες είναι στην Βρετανία. Για την γερμανική εφημερίδα Bild, το Brexit οδήγησε στην κατάρρευση τον ταξιδιωτικό όμιλο. Η κυβέρνηση του Λονδίνου που στροβιλίζεται στη δίνη του Brexit, ενεργοποίησε την «Επιχείρηση Μάτερχορν»: πρόκειται για ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης με τον κωδικό αυτό από το όνομα μιας εκστρατείας βομβαρδισμού των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.

«Οι πελάτες που βρίσκονται στο εξωτερικό θα πρέπει να επισκεφτούν την ιστοσελίδα: www.thomascook.caa.co.uk και να πάνε στο αεροδρόμιο μόνο όταν έχουν επιβεβαιωμένη εναλλακτική πτήση», ανέφερε η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας παραπέμποντας στους αριθμούς των ειδικών τηλεφωνικών γραμμών για τη βοήθεια των ταξιδιωτών: 0300 303 2800 για κλήσεις από την Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, και 0044 1753 330 330 από το εξωτερικό).

Η Υπηρεσία πρόσθεσε ότι έχει εξασφαλίσει ειδικά αεροσκάφη για την μεγάλη επιχείρηση που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 6 Οκτωβρίου αν και ορισμένοι τουρίστες θα μπορέσουν να επιστρέψουν με εμπορικές πτήσεις.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 12:30

Σχετικά Άρθρα

  • «Ήταν εκτός εαυτού, με απείλησε και μου προκάλεσε φόβο» - Τα πρώτα λόγια του υπαλλήλου που δέχτηκε επίθεση από τον Αυγενάκη
    «Ήταν εκτός εαυτού, με απείλησε και μου προκάλεσε φόβο» - Τα πρώτα λόγια του υπαλλήλου που δέχτηκε επίθεση από τον Αυγενάκη

    «Ήταν εκτός εαυτού, με εξύβρισε, με απείλησε και μου προκάλεσε φόβο και ανησυχία», αναφέρει μεταξύ άλλων στην μήνυσή του ο 23χρονος υπάλληλος που δέχτηκε επίθεση από τον Λευτέρη Αυγενάκη στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

    «Έκανε σαν τρελός» είπε στους αστυνομικούς

    Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, και της εκπομπής «Το Πρωινό», στις πρώτες τους δηλώσεις μετά το συμβάν ο νεαρός είπε στους αστυνομικούς «έκανε σαν τρελός», όντας σε κατάσταση σοκ.

    Επίσης, προφορικά, ο εργαζόμενος υποστήριξε πως υπάρχουν και άλλα βίντεο που έχουν τραβήξει συνάδερφοι του, τα οποία θα τα καταθέσουν σε αστυνομικούς προκειμένου να αναλυθούν, και στα οποία φαίνεται ξεκάθαρα με εικόνα και ήχο τι ακριβώς λέει ο κ. Αυγενάκης.

    Τι αναφέρει η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. για το περιστατικό

    Εξηγήσεις για το συμβάν που έγινε στο Ελευθέριος Βενιζέλος με τον Λευτέρη Αυγενάκη καθώς και γιατί δεν έχει η προσαγωγή του βουλευτή, έδωσε η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντία Δημογλίδου.

    Όπως ανέφερε αρχικά στην ΕΡΤ:

    «Η αστυνομία ενημερώθηκε και έφθασε άμεσα στο σημείο για το επεισόδιο μεταξύ του συγκεκριμένου βουλευτή και ενός υπαλλήλου. Όταν έφτασαν εκεί οι αστυνομικοί ζήτησαν από τον υπάλληλο να τους πει τι ακριβώς συνέβη».

    «Ο εργαζόμενος ανέφερε εξύβριση και απειλή στους αστυνομικούς»

    Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της ΕΛ.ΑΣ., ο νεαρός εργαζόμενος «δεν περιέγραψε κάποια σωματική βλάβη αλλά εξύβριση και απειλή. Του ανακοίνωσαν το δικαίωμά του να υποβάλει μήνυση είτε εκείνη την στιγμή είτε στους επόμενους τρεις μήνες όμως επειδή κατανοούσαν τον πανικό στον οποίο μπορεί να βρισκόταν ο υπάλληλος τον ενημερώσαμε ότι θα γίνει κανονικά καταγραφή του περιστατικού».

    «Χτες υπέβαλε μήνυση ο εργαζόμενος»

    Σύμφωνα με την κυρία Δημογλίδου ο υπάλληλος της αεροπορικής εταιρείας, στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προσήλθε, Τετάρτη, στο αστυνομικό τμήμα και κατέθεσε μήνυση.

    Όπως εξήγησε «εάν το θύμα της επίθεσης ήθελε εκείνη την στιγμή να υποβάλει μήνυση τότε, παρά τη βουλευτική ασυλία, θα προσάγονταν και οι δύο και στη συνέχεια ο Εισαγγελέας θα διέταζε ποιος θα αφεθεί και ποιος όχι».

    «Ο Αυγενάκης ανέφερε τη βουλευτική ασυλία στους αστυνομικούς»

    Αναφορικά με το πώς αντέδρασε ο κ. Αυγενάκης αντικρίζοντας τους αστυνομικούς η κα Δημογλίδου απάντησε ότι «ανέφερε τη βουλευτική του ασυλία». Και όπως τόνισε δεν έχει καταγγελθεί για σωματική βλάβη

    Σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ «το βιντεοληπτικό υλικό θα συμπεριληφθεί κανονικά στην προκαταρτική εξέταση».

    «Η ΕΛΑΣ έχει υλικό από κάμερες»

    Ερωτηθείσα για το εάν υπάρχει και άλλο βίντεο που να καταγράφει το περιστατικό, απάντησε: «Το υλικό που έχει η ΕΛΑΣ προέρχεται από τις σταθερές κάμερες. Όμως επειδή θα κληθούν όλοι οι παρόντες για να καταθέσουν μπορεί να λάβουμε και άλλα βίντεο που μπορεί να μας καταθέσει κάποιος πολίτης».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Αυγενάκης: Διαγράφεται από τη ΝΔ – Τον παρέπεμψε στην επιτροπή δεοντολογίας ο Μητσοτάκης
    Αυγενάκης: Διαγράφεται από τη ΝΔ – Τον παρέπεμψε στην επιτροπή δεοντολογίας ο Μητσοτάκης

    Ειλημμένη απόφαση είναι η διαγραφή του Λευτέρη Αυγενάκη από τη ΝΔ, μετά το σάλο που προκλήθηκε από την επίθεσή του σε βάρος εργαζόμενου αεροπορικής εταιρείας στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τις ελλιπείς εξηγήσεις που έδωσε, αλλά και τις καταγγελίες για νέα βίντεο που καταγράφουν απειλές του πρώην υπουργού και σε βάρος αστυνομικών που υπηρετούν στο αεροδρόμιο.

    Δήλωνε έτοιμος για άρση ασυλίας

    Ο πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ σε πρώτη του δήλωση ισχυρίστηκε πως είναι «υπερβολές» τα περί «άγριου ξυλοδαρμού», ωστόσο, μετά τον σάλο και τα ομαδικά πυρά της αντιπολίτευσης, επανήλθε λέγοντας πως θέλει άρση ασυλίας.

    Συγκεκριμένα, μιλώντας στην ΕΡΤ ο Λευτέρης Αυγενάκης ζήτησε «δημόσια συγγνώμη» για τη συμπεριφορά και το εκνευρισμό του: «Ηταν μια ατυχέστατη στιγμή, με στεναχωρεί και με θλίβει και για αυτό θέλησα να ζητήσω συγγνώμη. Εάν ο εργαζόμενος ζητήσει να κινηθεί νομικά θα ζητήσω άρση ασυλίας γιατί είμαι υποχρεωμένος απέναντι στον νόμο, αλλά απέναντι και στον αξιακό κώδικα να αντιμετωπίσω τα πάντα» είπε ο πρώην υπουργός.

    «Είναι ένα περιστατικό το οποίο δεν πρέπει να συμβαίνει. Συνέβη όμως και σε μένα. Γι’ αυτό τόνισα την ανάγκη να ζητήσω δημόσια συγγνώμη. Από κει και πέρα, αυτά που έχουν γραφτεί, αυτά έχουν ειπωθεί περί χειροδικίες, περί θείων καταστροφών κλπ κλπ είναι υπερβολές, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα» είπε και επέμεινε ότι υπήρξε μια λεκτική αντιπαράθεση», πρόσθεσε.

    Ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε και στο επίμαχο βίντεο με το επεισόδιο το οποίο έκανε τον γύρο του διαδικτύου.

    «Στο βίντεο όντως μετά από επιμονή μου να μιλήσω, αφού έβλεπα πως υπήρχε δυνατότητα κατά τη δικιά μου κρίση να επικοινωνήσω με την αεροπορική εταιρεία, ενώ μιλούσε αρνήθηκε να κάνει την επικοινωνία γι' αυτό το λόγο και πήρα το τηλέφωνο και μέχρι εκεί. Δεν υπάρχει κάτι άλλο γιατί επαναλαμβάνω ακόμα και το βίντεο που το βλέπετε στα μάτια κάποιοι προσπαθούν να το παραμορφώσουν λέγοντας περί χειροδικίες κ.λπ κ.λπ.. Είναι ξεκάθαρο λοιπόν από μέρους μου η δημόσια συγγνώμη αφενός και αφετέρου η αποκατάσταση της πραγματικότητας», είπε.

    Η πρώτη αντίδραση Αυγενάκη

    Νωρίτερα σε ανάρτησή του είχε ζητήσει συγγνώμη για το περιστατικό ενώ επέμεινε στην εκδοχή του για ανακρίβειες και υπερβολές περί «άγριου ξυλοδαρμού», «λιποθυμιών» και «χειροδικιών».

    Μαρινάκης: Λογικές «ξέρεις ποιος είμαι εγώ» δεν γίνονται αποδεκτές

    Στο περιστατικό αναφέρθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ο οποίος είπε ότι επικοινώνησε με τον πρώην υπουργό.

    «Υπήρξε επικοινωνία με τον πρώην υπουργό, μόλις ήρθε στο φως αυτό το βίντεο. Θεωρώ ότι πρέπει να ειπωθεί μια συγνώμη σε κάθε περίπτωση και να δοθούν εξηγήσεις», είπε στον ΑΝΤ1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» ο Παύλος Μαρινάκης.

    Συμπλήρωσε ότι «Θα βγει ανακοίνωση από τον ίδιο σε λίγο. Περιμένουμε την θέση του βουλευτή του πρώην υπουργού και πλέον βουλευτή της ΝΔ».

    Ο κ. Μαρινάκης επεσήμανε πάντως ότι «Για τις περιπτώσεις της απόδοσης του κυβερνητικού έργου μπορεί να δίνεται χρόνος, αλλά σε περιπτώσεις συμπεριφορών, αυτές κρίνονται ακαριαία και λογικές “ξέρεις ποιος είμαι εγώ”, δεν γίνονται αποδεκτές από τον Πρωθυπουργό».

    Το βίντεο ντοκουμέντο

    Το επεισόδιο έλαβε χώρα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όταν ο Λευτέρης Αυγενάκης μπέρδεψε την πύλη και έχασε την πτήση του, παρά τις τρεις αναγγελίες με το όνομά του. Το γεγονός αυτό τον εξόργισε, οδηγώντας τον σε χειροδικία κατά του υπαλλήλου, όπως καταγράφεται στο βίντεο που δημοσίευσε η ιστοσελίδα Voicenews.Δείτε το βίντεο:

    Το περιστατικό συνέβη πριν από λίγες ημέρες και άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστό μετά από καταγγελία της ΟΣΕΥΠΕ (Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων στις Υπηρεσίες των Αεροδρομίων) για περιστατικό βιαιοπραγίας από πρώην υπουργό της κυβέρνησης κατά υπαλλήλου αεροπορικής εταιρείας.

    «Υπάρχουν κι άλλα βίντεο με απειλές από τον Αυγενάκη»

    Στο μετξαύ στημ καταγγελία πως υπάρχουν και άλλα βίντεο με τον Λευτέρη Αυγενάκη από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, με αστυνομικούς και σε πλάνα που φαίνεται να χτυπά καρέκλες, προχώρησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων στις Υπηρεσίες και το Εμπόριο (ΟΣΕΥΠΕ), Κώστας Διαμαντής.

    Μιλώντας στον Alpha o κ. Διαμαντής ανέφερε χαρακτηριστικά πως «υπάρχουν κι άλλα βίντεο με τον Λευτέρη Αυγενάκη». «Ήρθε στην Ομοσπονδία μια καταγγελία την οποία ελέγξαμε εξονυχιστικά για ευνόητους λόγους και μας είπαν ότι υπάρχει και το σχετικό βίντεο με τον υπάλληλο του αεροδρομίου. Υπάρχουν κι άλλα βίντεο με αστυνομικούς και πολλά πράγματα».

    Ο πρόεδρος της ΟΣΕΥΠΕ τόνισε ότι «αυτά θέλουν διερεύνηση από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, όπως ζητάμε και με επιστολή. Υπάρχουν κι άλλα γεγονότα. Έχουμε καταγγελίες ότι ο πρώην υπουργός χτυπούσε με τα πόδια καρέκλες, έσπρωχνε πράγματα… έχει συνέχεια το θέμα. Ζητάμε να ανοίξουν όλες οι κάμερες και να φανούν όλα τα πραγματικά γεγονότα»

    Αποπομπή ζητά η αντιπολίτευση

    Στο μεταξύ, το περιστατικό έχει προκαλέσει την οργή της αντιπολίτευσης που εξαπολύει συντονισμένα πυρά κατά της κυβέρνησης και ζητεί την αποπομπή του πρώην υπουργού από την ΚΟ της ΝΔ.

    Ο Στέφανος Κασσελάκης έκανε λόγο για «τραμπούκο βουλευτή»: «Μη διαμαρτύρεστε «41τακατο». Μην κάνεις τη δουλειά σου «ξέρεις ποιος είμαι εγώ;» «Διαφωνία και λεκτική ένταση μόνο». Η ασυλία της αλαζονείας θα τελειώσει. Εάν δεν υπήρχε το περιστατικό καταγεγραμμένο σε βίντεο κυκλώματος ασφαλείας, όλοι ξέρουμε ποια θα ήταν η κατάληξη της υπόθεσης. Σύσσωμη η ΚΟ θα καταψήφιζε την άρση ασυλίας του βουλευτή τους, αν βέβαια έφτανε ποτέ η υπόθεση στη Βουλή... Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα θα υπήρχε ανάλογο περιστατικό και ο ΠΘ δεν θα είχε ήδη αποπέμψει τον αντίστοιχο βουλευτή; Σταματήστε τις χειραγωγήσεις, τα ψέματα και τα «χαστούκια» στον ελληνικό λαό. Τώρα οφείλει ο Κ. Μητσοτάκης να διαγράψει τον τραμπούκο Αυγενάκη από την κοινοβουλευτική του ομάδα. Και βεβαίως να δεσμευτεί ότι δε θα τον προστατέψει μέσω της ψήφου των βουλευτών του, όταν συζητηθεί η άρση ασυλίας του. Καμία ανοχή».

    Αποπομπή Αυγενάκη ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

    «Τέτοιες ενέργειες είναι απαράδεκτες, τις καταδικάζουμε σε απόλυτο βαθμό. Δεν νομίζω ότι χωρεί αμφιβολία, βλέποντας και το σχετικό βίντεο, ότι υπήρχε μία βίαιη συμπεριφορά, δεν ξέρω αν είναι χειροδικία, του κ. Αυγενάκη. Όπως κι αν έχει, ο πρωθυπουργός οφείλει σήμερα να αποπέμψει και να διαγράψει τον κ. Αυγενάκη, ο οποίος μας έχει συνηθίσει σε συμπεριφορές οι οποίες υπερβαίνουν τον κόσμιο χαρακτήρα», ανέφερε σε δήλωσή της η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βούλα Κεχαγιά.

    Η ίδια πρόσθεσε πως «δεν μπορεί να μείνει στην ΚΟ της ΝΔ με τέτοιου είδους συμπεριφορές. Κι αν ισχύουν οι καταγγελίες της ομοσπονδίας των εργαζομένων ότι ο κ. Αυγενάκης επικαλέστηκε την ιδιότητά του για να πει ότι έχει ασυλία, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα».

    ΠΑΣΟΚ: Τέτοιες συμπεριφορές είναι προϊόν αλαζονείας

    Σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ αναφέρει:

    «Η ντροπιαστική και βίαιη συμπεριφορά του πρώην υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρη Αυγενάκη, σε βάρος υπαλλήλου στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» είναι απολύτως καταδικαστέα.

    Η «συγγνώμη» του κ. Αυγενάκη με 24 ώρες καθυστέρηση και αφού κλήθηκε για εξηγήσεις από τον Πρόεδρο της Βουλής, δεν πείθει.

    Τέτοιες συμπεριφορές δεν είναι ανεκτές, είναι προϊόν αλαζονείας και έχουμε χρέος να τις απομονώσουμε γιατί ενισχύουν την απαξίωση της πολιτικής».

    Νέα Αριστερά: Να διαγραφεί ο κ. Αυγενάκης και να αρθεί η ασυλία του

    Η Νέα Αριστερά εξαπέλυσε επίθεση τον Λευτέρη Αυγενάκη, ενώ ζήτησε την άμεση διαγραφή του και την άρση ασυλίας του.

    «Η καταγγελία της Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε ήταν συγκλονιστική. Το βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας σοκάρει. Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη βιαιοπραγεί σε βάρος εργαζόμενου στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και στη συνέχεια προκαλεί ζημιές στον εξοπλισμό του αεροδρομίου», σημειώνει η Νέα Αριστερά και συνεχίζει:

    «Παρόλαυτα έφυγε ελεύθερος επιβεβαιώνοντας μάλλον αυτό που σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων φώναζε: Μη με αγγίζετε, έχω ασυλία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς τα στελέχη της κυβέρνησης και της ΝΔ αντιλαμβάνονται τη χώρα και τους πολίτες. Με όρους ιδιοκτησίας και αλαζονείας. Αναμένουμε από τον πρωθυπουργό την άμεση διαγραφή του από την Κ.Ο. και το κόμμα της ΝΔ αλλά και την άρση της ασυλίας του προκειμένου η δικαιοσύνη να πράξει τα δέοντα».

    ΚΚΕ: Αφού δεν βρίσκει την πύλη εξόδου του αεροδρομίου, ας βρει τουλάχιστον την «πύλη εξόδου» της Βουλής

    «Την ώρα που οι εργαζόμενοι στις αεροπορικές εταιρείες και στην επίγεια εξυπηρέτηση είναι εξαντλημένοι από την εντατικοποίηση, που δουλεύουν υπερωρίες ακόμη και στα ρεπό τους γιατί δεν φτάνει ο μισθός, που αυξάνουν τα εργατικά ατυχήματα, ο πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ Λ. Αυγενάκης φτάνει στο σημείο να χειροδικεί σε βάρος εργαζόμενου που, όπως προβλεπόταν από τις διαδικασίες, είχε κλείσει την πύλη επιβίβασης», αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του «για τους τραμπουκισμούς του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Αυγενάκη, σε βάρος εργαζόμενου στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας».

    «Η υπεράσπιση των αντεργατικών επιλογών και η περιφρόνηση απέναντι στους εργαζόμενους οδηγεί κάποιους ακόμη και σε τέτοιες άθλιες ενέργειες. Η αθλιότητα, μάλιστα, συνεχίζεται και μετά τη δημοσιοποίηση του γεγονότος, με την προσπάθεια του βουλευτή να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να βγάλει "τρελούς" όσους ήταν μάρτυρες, αλλά και όλους όσοι είδαν το επίμαχο βίντεο», προσθέτει το ΚΚΕ και καταλήγει:

    «Αφού ο κ. Αυγενάκης δεν βρίσκει την πύλη εξόδου του αεροδρομίου, ας βρει τουλάχιστον την "πύλη εξόδου" της Βουλής αν έχει στοιχειώδη ευθιξία. Σε διαφορετική περίπτωση να τον διαγράψει το κόμμα του. Αυτονόητα η βουλευτική ασυλία δεν αφορά τις απαράδεκτες ενέργειες του κ. Αυγενάκη και πρέπει αμέσως να αρθεί».

    Το χρονικό

    Ο πρώην υπουργός ταξίδευε στην Κρήτη. Με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση εμφανίστηκε τελικά στους εργαζόμενους του αεροδρομίου και σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται, άρχισε να φωνάζει επειδή έχασε την πτήση. Μάλιστα, φέρεται να χτύπησε με την άκρη του κινητού του στο κεφάλι μέλος του προσωπικού του αεροδρομίου, το οποίο μάλιστα έπεσε λιπόθυμο από το χτύπημα στο γκισέ ελέγχου των εισιτηρίων, με τους υπόλοιπους υπαλλήλους να ζητούν τη συνδρομή της αστυνομίας. Φέρεται επίσης να προκάλεσε ζημιές στην αίθουσα.

    Στη συνέχεια, σύμφωνα με την καταγγελία της ΟΣΕΥΠΕ, απείλησε έναν δόκιμο πως θα τον μεταθέσει και λέγοντας σε όσους επιχείρησαν να τον ηρεμήσουν «μη με ακουμπάτε, έχω ασυλία». Οι καταγγέλλοντες υποστηρίζουν πως το περιστατικό έχει βιντεοσκοπηθεί.

    Οπως επισημαίνει στο «ethnos.gr», ο Δημήτρης Καραγεωργόπουλος, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας και εκπρόσωπος Τύπου της ΓΣΕΕ, το περιστατικό συνέβη πριν τρεις ημέρες στις 10 το πρωί και μάλιστα το κατήγγειλαν επτά διαφορετικά άτομα, κανένα ωστόσο εκ των οποίων δεν είναι το θύμα της φερόμενης βιαιοπραγίας. Αφορούσε - σύμφωνα με τις καταγγελίες - υπάλληλο στον έλεγχο εισιτηρίων πριν την είσοδο στο αεροσκάφος.

    «Εμείς αύριο το πρωί θα καταθέσουμε φάκελο με τις καταγγελίες στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ζητώντας να διερευνηθεί το περιστατικό καθώς επίσης και να ληφθεί το υλικό από τις κάμερες του Αεροδρομίου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μας, το περιστατικό δεν έχει καταγραφεί καν στο βιβλίο συμβάντων».

    Η ανακοίνωση της Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε

    «Υπήρξε ΝΑΙ ή ΌΧΙ περιστατικό βιαιοπραγίας πρώην Υπουργού σε βάρος υπαλλήλου γνωστής αεροπορικής εταιρείας στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος;

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ FEDERATION OF SERVICES AND COMMERCE EMPLOYEE UNIONS Αθήνα, 2/7/2024 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Τις τελευταίες ώρες μια σοβαρότατη καταγγελία έχει φτάσει στην Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε, σύμφωνα με την οποία εμπλέκεται πρώην Υπουργός της Κυβέρνησης σε περιστατικό βιαιοπραγίας σε βάρος υπαλλήλου εδάφους γνωστής αεροπορικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Σύμφωνα με τα όσα μας μεταφέρονται πρόκειται για ένα επεισόδιο που φαίνεται να έλαβε χώρα πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, με φερόμενο ως πρωταγωνιστή πρώην Υπουργό και θύμα της καταγγελλόμενης βιαιοπραγίας μέλος του προσωπικού του αεροδρομίου που βρισκόταν στην πύλη εξόδου.

    Ο πρώην Υπουργός φαίνεται να μπέρδεψε την πύλη, με αποτέλεσμα να κλείσει η πτήση. Είχαν προηγηθεί τρεις αναγγελίες με το επώνυμο του τέως υπουργού, όμως και πάλι δεν εμφανίστηκε στην έξοδο. Ο εν λόγω, σύμφωνα με όσα μας μεταφέρουν, ταξίδευε από την Αθήνα με προορισμό έναν από τους νομούς της Κρήτης. Με καθυστέρηση αρκετής ώρας λοιπόν βρέθηκε μπροστά στους εργαζόμενους του αεροδρομίου και άρχισε να φωνάζει, σύμφωνα πάντα με το περιεχόμενο της καταγγελίας. Κάποια στιγμή, όπως μας μεταφέρουν, η κατάσταση φαίνεται να ξέφυγε, με τον πρώην υπουργό να χτυπά με την άκρη του κινητού του στο κεφάλι μέλος του προσωπικού το οποίο έπεσε λιπόθυμο στο γκισέ ελέγχου των εισιτηρίων, με τους υπόλοιπους υπαλλήλους να προσφεύγουν στη συνδρομή της αστυνομίας.

    Όμως και μπροστά στα όργανα, όπως μας μεταφέρουν, ο τέως υπουργός φαίνεται να πούλησε «τσαμπουκά» απειλώντας τον έναν εκ των δοκίμων ότι θα τον μεταθέσει. Μάλιστα όταν επιχείρησαν να τον ηρεμήσουν φώναζε «μην με ακουμπάτε έχω ασυλία». Οι καταγγέλλοντες ισχυρίζονται ότι το σκηνικό έχει βιντεοσκοπηθεί.

    Εμείς απλά ρωτάμε δημόσια: Υπήρξε ΝΑΙ ή ΌΧΙ περιστατικό βιαιοπραγίας πρώην Υπουργού σε βάρος υπαλλήλου γνωστής αεροπορικής εταιρείας στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος;

    Ζητάμε την άμεση παρέμβαση των πολιτικών ηγεσιών των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Μεταφορών, καθώς επίσης της φυσικής ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ, αλλά και από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, να διατάξουν άμεση διερεύνηση του περιστατικού και να ελεγχθεί το οπτικοακουστικό υλικό της τελευταίας εβδομάδας των πυλών εξόδου για τις πτήσεις από Αθήνα σε προορισμούς της Κρήτης. Ειδικά ζητάμε να ελεγχθούν εκείνες οι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού πτήσεις, στις οποίες επέβαιναν πρώην υπουργοί και νυν βουλευτές της σημερινής Κυβέρνησης.

    Καλούμε τον φερόμενο ως εμπλεκόμενο, εφόσον αυτό το περιστατικό έχει λάβει χώρα και αναγνωρίζει τον εαυτό του στις καταγγελίες, να βρει το πολιτικό θάρρος και το σθένος να επιβεβαιώσει ο ίδιος το περιστατικό, αναλαμβάνοντας την πλήρη πολιτική και ποινική ευθύνη της πράξης του. Καλούμε επίσης την αεροπορική εταιρεία, για την οποία μας μεταφέρουν ότι έχει ήδη ενημερωθεί η ανώτατη διοίκησή της, να λειτουργήσει (εφόσον επιβεβαιώνεται το περιστατικό) προστατευτικά για το μέλος του προσωπικού της και όχι υπέρ του πρώην υπουργού και της συγκάλυψης.

    Για το θέμα, αν χρειαστεί, θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία που ήδη συλλέγουμε. Ελπίζουμε όλοι να σταθούν στο ύψος της ευθύνης τους και να ρίξουν φως σε ένα περιστατικό για το οποίο έχουν περάσει αρκετά εικοσιτετράωρα στο σκοτάδι…

    ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε»

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Λευτέρης Αυγενάκης: Βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή που επιτίθεται σε υπάλληλο του «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Μαρινάκης: Ζητήθηκαν εξηγήσεις
    Λευτέρης Αυγενάκης: Βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή που επιτίθεται σε υπάλληλο του «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Μαρινάκης: Ζητήθηκαν εξηγήσεις

    Βίντεο που δείχνει τον Λευτέρη Αυγενάκη να επιτίθεται σε υπάλληλο αεροπορικής εταιρείας στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ήρθε στο φως της δημοσιότητας.

    Το περιστατικό συνέβη πριν από λίγες ημέρες και άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστό μετά από καταγγελία της ΟΣΕΥΠΕ (Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων στις Υπηρεσίες των Αεροδρομίων) για περιστατικό βιαιοπραγίας από πρώην υπουργό της κυβέρνησης κατά υπαλλήλου αεροπορικής εταιρείας.

    Το επεισόδιο έλαβε χώρα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όταν ο Λευτέρης Αυγενάκης μπέρδεψε την πύλη και έχασε την πτήση του, παρά τις τρεις αναγγελίες με το όνομά του. Το γεγονός αυτό τον εξόργισε, οδηγώντας τον σε χειροδικία κατά του υπαλλήλου, όπως καταγράφεται στο βίντεο που δημοσίευσε η ιστοσελίδα Voicenews.

    Δείτε το βίντεο:

    Μαρινάκης: Ζητήθηκαν εξηγήσεις

    Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης μιλώντας στον ΑΝΤ1 είπε ότι έχει επικοινωνήσει με τον πρώην υπουργό και τού έχουν ζητηθεί εξηγήσεις. Παρέπεμψε δε, για τις όποιες αποφάσεις σε μεταγενέστερο χρόνο λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ας δούμε πρώτα τι εξηγήσεις θα δώσει».

    Νέα Αριστερά: Να διαγραφεί ο κ. Αυγενάκης και να αρθεί η ασυλία του

    Η Νέα Αριστερά εξαπέλυσε επίθεση τον Λευτέρη Αυγενάκη, ενώ ζήτησε την άμεση διαγραφή του και την άρση ασυλίας του.

    «Η καταγγελία της Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε ήταν συγκλονιστική. Το βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας σοκάρει. Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη βιαιοπραγει σε βάρος εργαζόμενου στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και στη συνέχεια προκαλεί ζημιές στον εξοπλισμό του αεροδρομίου», σημειώνει η Νέα Αριστερά και συνεχίζει:

    «Παρόλαυτα έφυγε ελεύθερος επιβεβαιώνοντας μάλλον αυτό που σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων φώναζε: Μη με αγγίζετε, έχω ασυλία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς τα στελέχη της κυβέρνησης και της ΝΔ αντιλαμβάνονται τη χώρα και τους πολίτες. Με όρους ιδιοκτησίας και αλαζονείας. Αναμένουμε από τον πρωθυπουργό την άμεση διαγραφή του από την Κ.Ο. και το κόμμα της ΝΔ αλλά και την άρση της ασυλίας του προκειμένου η δικαιοσύνη να πράξει τα δέοντα».

    Το χρονικό

    Ο πρώην υπουργός ταξίδευε στην Κρήτη. Με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση εμφανίστηκε τελικά στους εργαζόμενους του αεροδρομίου και σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται, άρχισε να φωνάζει επειδή έχασε την πτήση. Μάλιστα, φέρεται να χτύπησε με την άκρη του κινητού του στο κεφάλι μέλος του προσωπικού του αεροδρομίου, το οποίο μάλιστα έπεσε λιπόθυμο από το χτύπημα στο γκισέ ελέγχου των εισιτηρίων, με τους υπόλοιπους υπαλλήλους να ζητούν τη συνδρομή της αστυνομίας. Φέρεται επίσης να προκάλεσε ζημιές στην αίθουσα.

    Στη συνέχεια, σύμφωνα με την καταγγελία της ΟΣΕΥΠΕ, απείλησε έναν δόκιμο πως θα τον μεταθέσει και λέγοντας σε όσους επιχείρησαν να τον ηρεμήσουν «μη με ακουμπάτε, έχω ασυλία». Οι καταγγέλλοντες υποστηρίζουν πως το περιστατικό έχει βιντεοσκοπηθεί.

    Οπως επισημαίνει στο «ethnos.gr», ο Δημήτρης Καραγεωργόπουλος, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας και εκπρόσωπος Τύπου της ΓΣΕΕ, το περιστατικό συνέβη πριν τρεις ημέρες στις 10 το πρωί και μάλιστα το κατήγγειλαν επτά διαφορετικά άτομα, κανένα ωστόσο εκ των οποίων δεν είναι το θύμα της φερόμενης βιαιοπραγίας. Αφορούσε - σύμφωνα με τις καταγγελίες - υπάλληλο στον έλεγχο εισιτηρίων πριν την είσοδο στο αεροσκάφος.

    «Εμείς αύριο το πρωί θα καταθέσουμε φάκελο με τις καταγγελίες στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ζητώντας να διερευνηθεί το περιστατικό καθώς επίσης και να ληφθεί το υλικό από τις κάμερες του Αεροδρομίου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μας, το περιστατικό δεν έχει καταγραφεί καν στο βιβλίο συμβάντων».

    Η ανακοίνωση της Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε

    «Υπήρξε ΝΑΙ ή ΌΧΙ περιστατικό βιαιοπραγίας πρώην Υπουργού σε βάρος υπαλλήλου γνωστής αεροπορικής εταιρείας στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος;

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ FEDERATION OF SERVICES AND COMMERCE EMPLOYEE UNIONS Αθήνα, 2/7/2024 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Τις τελευταίες ώρες μια σοβαρότατη καταγγελία έχει φτάσει στην Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε, σύμφωνα με την οποία εμπλέκεται πρώην Υπουργός της Κυβέρνησης σε περιστατικό βιαιοπραγίας σε βάρος υπαλλήλου εδάφους γνωστής αεροπορικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Σύμφωνα με τα όσα μας μεταφέρονται πρόκειται για ένα επεισόδιο που φαίνεται να έλαβε χώρα πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, με φερόμενο ως πρωταγωνιστή πρώην Υπουργό και θύμα της καταγγελλόμεν

    Ο πρώην Υπουργός φαίνεται να μπέρδεψε την πύλη, με αποτέλεσμα να κλείσει η πτήση. Είχαν προηγηθεί τρεις αναγγελίες με το επώνυμο του τέως υπουργού, όμως και πάλι δεν εμφανίστηκε στην έξοδο. Ο εν λόγω, σύμφωνα με όσα μας μεταφέρουν, ταξίδευε από την Αθήνα με προορισμό έναν από τους νομούς της Κρήτης. Με καθυστέρηση αρκετής ώρας λοιπόν βρέθηκε μπροστά στους εργαζόμενους του αεροδρομίου και άρχισε να φωνάζει, σύμφωνα πάντα με το περιεχόμενο της καταγγελίας. Κάποια στιγμή, όπως μας μεταφέρουν, η κατάσταση φαίνεται να ξέφυγε, με τον πρώην υπουργό να χτυπά με την άκρη του κινητού του στο κεφάλι μέλος του προσωπικού το οποίο έπεσε λιπόθυμο στο γκισέ ελέγχου των εισιτηρίων, με τους υπόλοιπους υπαλλήλους να προσφεύγουν στη συνδρομή της αστυνομίας.

    Όμως και μπροστά στα όργανα, όπως μας μεταφέρουν, ο τέως υπουργός φαίνεται να πούλησε «τσαμπουκά» απειλώντας τον έναν εκ των δοκίμων ότι θα τον μεταθέσει. Μάλιστα όταν επιχείρησαν να τον ηρεμήσουν φώναζε «μην με ακουμπάτε έχω ασυλία». Οι καταγγέλλοντες ισχυρίζονται ότι το σκηνικό έχει βιντεοσκοπηθεί.

    Εμείς απλά ρωτάμε δημόσια: Υπήρξε ΝΑΙ ή ΌΧΙ περιστατικό βιαιοπραγίας πρώην Υπουργού σε βάρος υπαλλήλου γνωστής αεροπορικής εταιρείας στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος;

    Ζητάμε την άμεση παρέμβαση των πολιτικών ηγεσιών των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Μεταφορών, καθώς επίσης της φυσικής ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ, αλλά και από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, να διατάξουν άμεση διερεύνηση του περιστατικού και να ελεγχθεί το οπτικοακουστικό υλικό της τελευταίας εβδομάδας των πυλών εξόδου για τις πτήσεις από Αθήνα σε προορισμούς της Κρήτης. Ειδικά ζητάμε να ελεγχθούν εκείνες οι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού πτήσεις, στις οποίες επέβαιναν πρώην υπουργοί και νυν βουλευτές της σημερινής Κυβέρνησης.

    Καλούμε τον φερόμενο ως εμπλεκόμενο, εφόσον αυτό το περιστατικό έχει λάβει χώρα και αναγνωρίζει τον εαυτό του στις καταγγελίες, να βρει το πολιτικό θάρρος και το σθένος να επιβεβαιώσει ο ίδιος το περιστατικό, αναλαμβάνοντας την πλήρη πολιτική και ποινική ευθύνη της πράξης του. Καλούμε επίσης την αεροπορική εταιρεία, για την οποία μας μεταφέρουν ότι έχει ήδη ενημερωθεί η ανώτατη διοίκησή της, να λειτουργήσει (εφόσον επιβεβαιώνεται το περιστατικό) προστατευτικά για το μέλος του προσωπικού της και όχι υπέρ του πρώην υπουργού και της συγκάλυψης.

    Για το θέμα, αν χρειαστεί, θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία που ήδη συλλέγουμε. Ελπίζουμε όλοι να σταθούν στο ύψος της ευθύνης τους και να ρίξουν φως σε ένα περιστατικό για το οποίο έχουν περάσει αρκετά εικοσιτετράωρα στο σκοτάδι…

    ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε»

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Κλιματική αλλαγή: Οι αεροπορικές εταιρείες κατηγορούμενες για greenwashing
    Κλιματική αλλαγή: Οι αεροπορικές εταιρείες κατηγορούμενες για greenwashing

    Αγωγές και καταγγελίες για τις περιβαλλοντικές διαβεβαιώσεις της αεροπορικής βιομηχανίας στην Ευρώπη.

    Όταν η ολλανδική KLM λάνσαρε διαφημιστική καμπάνα παροτρύνοντας τους πελάτες να «πετούν υπεύθυνα» λαμβάνοντας υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η εταιρεία υποτίθεται ότι έδειχνε τη δέσμευσή της σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

    Όμως η καμπάνια του 2019 προκάλεσε αντιδράσεις και η KLM δέχτηκε πέρυσι αγωγή από περιβαλλοντική οργάνωση που την κατηγορεί για «greenwashing», ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς για την προστασία του περιβάλλοντος.

    Όπως σχολιάζει το Reuters, η 0προσφυγή της ολλανδικής οργάνωσης Fossil Free Netherlands αναδεικνύει το δίλημμα που αντιμετωπίζει η αεροπορική βιομηχανία καθώς προσπαθεί να πετύχει κερδοφορία για τους μετόχους της και παράλληλα να πείσει το κοινό ότι καταβάλλει προσπάθειες μείωσης των εκπομπών άνθρακα.

    Η ιστοσελίδα της καμπάνιας «πετάξτε υπεύθυνα» δρομολογεί πλέον τους χρήστες στο μήνυμα «Τα αεροπορικά ταξίδια δεν είναι σήμερα βιώσιμα»

    Οι εταιρείες βρίσκονται τώρα στο στόχαστρο προσφυγών και καταγγελιών με στόχο να μπει φρένο στους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς τους.

    «Ο μόνος τρόπος να πετάξει κανείς υπεύθυνα είναι να μην πετάξει» σχολίασε η Χίσκε Αρτς, επικεφαλής της εκστρατείας της Fossil Free Netherlands.

    Η ακροαματική διαδικασία ξεκινά στις 27 Σεπτεμβρίου με την ΚLΜ να αρνείται τις κατηγορίες. Η τελική απόφαση αναμένεται τον Φεβρουάριο.

    Τον Ιούνιο, η ευρωπαϊκή συνομοσπονδία οργανώσεων καταναλωτή, BEUC, υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταγγελία για 17 αεροπορικές εταιρείες, κατηγορώντας τες για παραπλανητική χρήση όρων όπως «βιώσιμη», «υπεύθυνη» και «πράσινη».

    «Ο λόγος που επιλέξαμε τις αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανότατα το γεγονός ότι πρόκειται για έναν από τους πλέον εμβληματικούς κλάδους όσον αφορά το greenwashing» δήλωσε ο Ντιμίτρι Βέργκνε της BEUC. Οι τεχνολογίες που απαιτούνται για πτήσεις χαμηλών εκπομπών είτε δεν υπάρχουν είτε απέχουν χρόνια από την εμπορική εφαρμογή τους, επισήμανε.

    Επιχειρηματικό ρίσκο

    Το διακύβευμα είναι μεγάλο. Ο ιδιοκτήτης της KLM, η γαλλική Air France, αναγνώριζε στην ετήσια έκθεσή της το 2022 ότι η φθορά της περιβαλλοντικής υπόληψής της αποτελεί επιχειρηματικό κίνδυνο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια εμπιστοσύνης.

    Παρόλα αυτά, η Air France-KLM είναι μια από τις αεροπορικές εταιρείες που σχεδιάζουν να προσφύγουν στην ευρωπαϊκή δικαιοσύνης κατά της ολλανδικής απόφασης να μπει πλαφόν στις πτήσεις που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο «Σίπχολ» του Άμστερνταμ προκειμένου να περιοριστεί η ηχορύπανση αλλά και οι εκπομπές άνθρακα.

    Απαντώντας σε ερώτημα του Reuters, η KLM δήλωσε πως οι εκπομπές των αερομεταφορών είναι δύσκολο να μειωθούν. Ανέφερε επίσης ότι σκοπεύει να αγοράσει πιο αποδοτικά αεροπλάνα και να αυξήσει τη χρήση βιοκαυσίμων για να πετύχει τον κλιματικό στόχο της για το 2030.

    Στην προκαταρκτική δικαστική διαδικασία, η KLM υποστήριξε ότι το σλόγκαν «πετάξτε υπεύθυνα» είχε την καλή προθέση να ενθαρρύνει τους πελάτες της να αντισταθμίσουν τις εκπομπές αγοράζοντας πιστώσεις άνθρακα ή να ταξιδέψουν με το τρένο.

    Η ιστοσελίδα της καμπάνιας «πετάξτε υπεύθυνα» δρομολογεί πλέον τους χρήστες στο μήνυμα «Τα αεροπορικά ταξίδια δεν είναι σήμερα βιώσιμα. Δείτε τι κάνουμε για να βελτιωθούμε».

    Η Χίσκε Αρτς της Fossil Free Netherlands υποστηρίζει από την πλευρά της ότι οποιαδήποτε περιβαλλοντική αναφορά στις διαφημίσεις των αεροπορικών εταιρειών έχει στόχο να ενισχύσει τα ζήτηση πείθοντας τον κόσμο ότι οι πτήσεις δεν δημιουργούν πρόβλημα.

    Υποστηρίζει μάλιστα ότι η αεροπορική βιομηχανία πρέπει να έχει την ίδια αντιμετώπιση με την καπνοβιομηχανία: οι διαφημίσεις πρέπει να απαγορευτούν και τα εισιτήρια πρέπει να φέρουν προειδοποιητικό σήμα.

    Οι αεροπορικές εταιρείες αρνούνται κάθε σύγκριση με τη βιομηχανία καπνού, υποστηρίζοντας ότι, σε αντίθεση με το κάπνισμα, οι πτήσεις προσφέρουν σαφή οικονομικά οφέλη.

    Πηγή: In.gr

  • Γαλλία: Οι αεροπορικές εταιρίες επιδιώκουν την ανανέωση των στόλων των αεροσκαφών τους
    Γαλλία: Οι αεροπορικές εταιρίες επιδιώκουν την ανανέωση των στόλων των αεροσκαφών τους

    Οι αεροπορικές εταιρίες επιδιώκουν την ανανέωση των στόλων των αεροσκαφών τους, προσβλέποντας στην ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19

    Καθώς ο κόσμος προετοιμάζεται για την αντιμετώπιση της παραλλαγής Όμικρον του κορονοϊού, μερικοί επενδυτές ενδέχεται να αναμένουν ότι η παγκόσμια αγορά των αεροσκαφών τζετ θα μαραζώσει.

    Ωστόσο, οι εκτιμήσεις αυτές, φαίνεται ότι απέχουν από την πραγματικότητα.

    Η επιχειρηματική δραστηριότητα επέστρεψε ξανά στον αναφερόμενο κλάδο, καθώς οι αεροπορικές εταιρίες επιδιώκουν να αποκτήσουν γρήγορα πιο οικολογικά επιβατικά αεροσκάφη, αλλά και αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων, για τα οποία πιστεύουν ότι θα τους δώσουν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα στην περίοδο ανάκαμψης μετά την πανδημία.

    Οι αεροπορικές εταιρίες προβλέπουν επιστροφή της ταξιδιωτικής ζήτησης, αλλά και μία συνεχιζόμενη αύξηση των αγορών μέσω του διαδικτύου.

    Από την Αριζόνα μέσω του Άμστερνταμ μερικοί από τους πιο επιθετικούς πελάτες του κλάδου, ψάχνουν για περισσότερο λειτουργικά αεροσκάφη, τα οποία θα ενταχθούν σε υπηρεσία κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας. Οι αεροπορικές αυτές εταιρίες, επιδιώκουν να μπουν στις πρώτες θέσεις στις σχετικές λίστες αναμονής, για τις οποίες φοβούνται ότι μπορεί να καθυστερήσουν την οικονομική ανάπτυξή τους, αλλά και την υλοποίηση των στόχων που έχουν θέσει για την προστασία του περιβάλλοντος.

    Την Τετάρτη, η αεροπορική εταιρία Singapore Airlines έλαβε τρεις κρίσιμες αποφάσεις με την προσωρινή παραγγελία της, αναφορικά με την αντικατάσταση του στόλου των αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων που διαθέτει, με νέα μικρότερου βάρους αεροσκάφη Α350 που κατασκευάζει η ευρωπαϊκή εταιρική κοινοπραξία Airbus.

    H αεροπορική εταιρία Qantas Airways στην Αυστραλία επέλεξε σήμερα την Airbus για την αντικατάσταση του στόλου των παλιών αεροσκαφών στενής ατράκτου που διαθέτει.

    Ο Άλαν Τζόις, εκτελεστικός διευθυντής της αναφερόμενης αεροπορικής εταιρίας, περιέγραψε την απόφαση αυτή ως «μία απόφαση που λαμβάνεται από μία γενιά» και περιλαμβάνει μία στροφή από την αμερικανική Boeing προς την Airbus.

    Ο ευρωπαίος κατασκευαστής αεροσκαφών επιδιώκει επίσης να εξασφαλίσει μία παραγγελία αεροσκαφών ευρείας ατράκτου από την ολλανδική αεροπορική εταιρία KLM, μέσα στη διάρκεια της σημερινής ημέρας.

    Η Airbus και η Boeing έχουν ξεπουλήσει αναφορικά με την ανταγωνιστική κατηγορία των αεροσκαφών μεσαίας μεταφορικής ικανότητας μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, μετά από μία περίοδο μεγάλων παραγγελιών αεροσκαφών που προηγήθηκε, αλλά έχασε τη δυναμική της από την δύσκολη οικονομική κατάσταση που προκάλεσε η COVID-19.

    Ωστόσο, με το μεγάλο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την παράδοση των αεροσκαφών, αλλά και με τον όγκο των παραγγελιών που έχει ήδη συσσωρευτεί, το επίκεντρο του ενδιαφέροντος στρέφεται τώρα, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, αλλά και σε κινήσεις από τις αεροπορικές εταιρίες, που θα τις φέρουν στις πρώτες θέσεις για την παραλαβή των αεροσκαφών τους και τη διαμόρφωση της μελλοντικής μεταφορικής τους ικανότητας για επιβάτες και εμπορεύματα.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Η United Airlines ετοιμάζεται να απολύσει 593 εργαζομένους της που δεν εμβολιάστηκαν για την COVID-19
    Η United Airlines ετοιμάζεται να απολύσει 593 εργαζομένους της που δεν εμβολιάστηκαν για την COVID-19

    Η αεροπορική εταιρεία United Airlines, η οποία απαίτησε στις αρχές Αυγούστου όλοι οι εργαζόμενοί της στις ΗΠΑ να εμβολιαστούν κατά της COVID-19, ανακοίνωσε χθες Τρίτη πως προετοιμάζεται να προχωρήσει στην απόλυση 593 εξ αυτών που δεν έχουν προσκομίσει βεβαιώσεις εμβολιασμού τους.

    Από τους κάπου 67.000 υπαλλήλους της UA, λιγότερο από το 3%, δηλαδή περίπου 2.000, ζήτησε να εξαιρεθεί για ιατρικούς ή θρησκευτικούς λόγους. Μεταξύ των υπολοίπων, πάνω από το 99% προτίμησε να εμβολιαστεί.

    «Απαιτήσαμε να εμβολιαστούν όλοι οι εργαζόμενοι της United που έχουν τη βάση τους στις ΗΠΑ για έναν απλό λόγο: για να εγγυηθούμε την ασφάλειά τους», τόνισαν σε ανακοίνωση της διοίκησης ο επικεφαλής της εταιρείας, ο Σκοτ Κέρμπι, και ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, ο Μπρετ Χαρτ.

    «Και είναι αλήθεια πως όλοι είμαστε ασφαλείς όταν όλοι έχουμε εμβολιαστεί», πρόσθεσαν.

    Για τους 593 υπαλλήλους που δεν προσκόμισαν βεβαιώσεις εμβολιασμού, η εταιρεία κίνησε διαδικασίες απόλυσης με βάση διαδικασίας που είχε διαπραγματευθεί με τα συνδικάτα.

    Πρόκειται για «απίστευτα δύσκολη απόφαση» αλλά «το να εγγυηθούμε την ασφάλεια της ομάδας μας είναι προτεραιότητά μας», κατά την ανακοίνωση της διοίκησης της UA.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Οι αεροπορικές εταιρίες απορρίπτουν το ευρωπαϊκό σχέδιο φορολόγησης της κηροζίνης
    Οι αεροπορικές εταιρίες απορρίπτουν το ευρωπαϊκό σχέδιο φορολόγησης της κηροζίνης

    Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να φορολογήσει σταδιακά την κηροζίνη για τις πτήσεις στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι "αντιπαραγωγική", αντέδρασε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

    "Η αεροπορία βρίσκεται στην πορεία της "απανθρακοποίησης" και δεν χρειάζεται "τιμωρητικά μέτρα όπως οι φόροι" για να αλλάξει, αναφέρει η ΙΑΤΑ σε ανακοίνωσή της.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Αεροπορικές εταιρίες: Κάλεσμα άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών σε ΗΠΑ και Βρετανία που εφαρμόζονται λόγω COVID-19
    Αεροπορικές εταιρίες: Κάλεσμα άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών σε ΗΠΑ και Βρετανία που εφαρμόζονται λόγω COVID-19

    Οι επικεφαλής των επιβατικών αεροπορικών εταιριών που διεξάγουν πτήσεις μεταξύ της Βρετανίας και των ΗΠΑ κάλεσαν χθες, Δευτέρα, τις δύο χώρες να προχωρήσουν στην άρση των υπερατλαντικών ταξιδιωτικών περιορισμών, οι οποίοι εφαρμόζονται για την καταπολέμηση της πανδημίας COVID-19.

    Τα υψηλά ποσοστά εμβολιασμού στις δύο χώρες σημαίνουν ότι τα ταξίδια μπορούν να αρχίσουν και πάλι με ασφάλεια, μετά την επιβολή περιορισμών για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του έτους, σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν οι εκτελεστικοί διευθυντές της American Airlines, της British Airways (θυγατρικής της IAG), της Delta Air Lines, της United Airlines και της JetBlue Airways Corp, σε μία σπάνια διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

    Η αναφερόμενη παραπάνω κίνηση σε ανώτατο επίπεδο στελεχών από τις αεροπορικές εταιρίες εξελίσσεται πριν από τις συναντήσεις που θα έχουν αυτή την εβδομάδα ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον στη διάσκεψη της Ομάδας των Επτά πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικών χωρών (G7), που θα πραγματοποιηθεί στην Κορνουάλη (Νοτιοδυτική Αγγλία).

    Αξιωματούχοι των αμερικανικών και βρετανικών αεροπορικών εταιριών δήλωσαν στο Reuters ότι δεν αναμένουν από την Ουάσινγκτον να άρει τους περιορισμούς μέχρι περίπου την 4η Ιουλίου το συντομότερο, καθώς η αμερικανική κυβέρνηση στοχεύει στον εμβολιασμό όσο το δυνατό περισσότερων Αμερικανών.

    Ο εκτελεστικός διευθυντής της British Airways Σον Ντόιλ δήλωσε πως η άρση των περιορισμών είναι καθοριστικού χαρακτήρα.

    «Νομίζω ότι εδώ διακυβεύονται πολλά περισσότερα από τις διακοπές. Πρόκειται για το εμπόριο, για τις επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς, αλλά και για την επιστροφή στην κανονικότητα για τις επιχειρήσεις και την επαναπρόσληψη ανθρώπων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ντόιλ.

    Από το Μάρτιο του 2020, οι ΗΠΑ απαγόρευσαν την είσοδο στη χώρα σε όλους σχεδόν τους μη Αμερικανούς πολίτες που βρίσκονταν στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν δεν είχε προηγηθεί καραντίνα 14 ημερών.

    Οι περισσότεροι Αμερικανοί ταξιδιώτες που επισκέπτονται τη Βρετανία θα πρέπει να παραμείνουν σε καραντίνα δέκα ημερών μετά την άφιξή τους.

    Η επανεκκίνηση της αεροπορικής διασύνδεσης είναι πιο σημαντική για τις αεροπορικές εταιρίες British Airways και Virgin Atlantic, οι οποίες δεν επωφελούνται από την ανάκαμψη της εσωτερικής επιβατικής κίνησης, όπως οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της JetBlue Ρόμπιν Χέις δήλωσε ότι «το ανθρώπινο κόστος είναι όπως το σκέφτομαι τουλάχιστον καταστροφικό» για τους ανθρώπους που έχουν εμβολιαστεί, αλλά «δεν έχουν δει τα παιδιά τους, τα εγγόνια τους για περισσότερο από έναν χρόνο».

    Η μεγάλη πλειοψηφία των χωρών δεν βρίσκονται αντιμέτωπες με τους περιορισμούς εισόδου που έχουν επιβληθεί από τις ΗΠΑ κατά περίπτωση. Μόνο οι 26 χώρες της Συμφωνίας Σένγκεν στην Ευρώπη που δεν έχουν συνοριακούς ελέγχους, η Ιρλανδία, η Κίνα, η Ινδία, η Νότια Αφρική, το Ιράν και η Βραζιλία βρίσκονται αντιμέτωπες με τους περιορισμούς.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της American Airlines Νταγκ Πάρκερ δήλωσε πως η λίστα των χωρών που βρίσκονται αντιμέτωπες με τους περιορισμούς των ΗΠΑ «δεν έχει κάποιο λογικό νόημα τώρα πια…, καθώς οι εμβολιασμένοι ταξιδιώτες είναι ασφαλείς για να ταξιδέψουν».

    Ο εκτελεστικός διευθυντής της United Airlines Σκοτ Κίρμπι δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρία του «μπορεί να προσθέσει πολύ σημαντική ικανότητα μεταφοράς επιβατών» μέσα σε τέσσερις εβδομάδες από την άρση των περιορισμών. Βρισκόμαστε στην κορύφωση της ταξιδιωτικής περιόδου μεταξύ των ΗΠΑ και της Βρετανίας και κάθε ημέρα που περνάει, είναι μία ημέρα που χάνεται για την ανάκαμψη» παρατήρησε ο ίδιος.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ