O κορωνοϊός μολύνει τις αεροπορικές εταιρείες και τους εργαζόμενους - Ο βρετανικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους «Flybe» χρεωκόπησε λόγω χαμηλής ζητήσης - Με πιο ευέλικτες επιλογές επανέκδοσης εισιτηρίων προσπαθούν οι αεροπορικές να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες
Κρίση στην παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών έχει προκαλέσει η ραγδαία εξάπλωση του κορωνοϊού με τον φόβο να κυριεύει τους πολίτες οδηγώντας στην κατάρρευση της ταξιδιωτικής ζήτησης.
Πολλές αεροπορικές εταιρείες αναπροσαρμόζουν τα προγράμματα πτήσεων αναγκάζοντας πολλούς εργαζόμενους να βγουν σε άδεια άνευ αποδοχών για να ισορροπήσουν τις απώλειες.
Κι ενώ ο ιός μολύνει τις εταιρείες, δύο εργαζόμενοι της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας «British Airways» βρέθηκαν θετικοί στον ιό. Πρόκειται για δύο άνδρες που μεταφέρουν τις αποσκευές των ταξιδιωτών, όπως ανακοίνωσε σήμερα η αεροπορική εταιρεία.
Στη Βρετανία, ο αριθμός των κρουσμάτων του Covid- 19 ανέρχεται σε 163 ενώ μέχρι στιγμής δύο ηλικιωμένοι έχουν χάσει την ζωή τους.
Σοβαρό πλήγμα για τις διεθνείς αερομεταφορές
Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες μπορεί να καταγράψουν απώλειες εσόδων, ύψους έως και 113 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
«Η κατάσταση που δημιουργείται στις αεροπορικές εταιρείες από τον Covid-19 είναι σχεδόν χωρίς προηγούμενο», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της IATA, Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε έπειτα από συνεδρίαση στη Σιγκαπούρη.
Την ίδια στιγμή, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa, προχώρησαν σε δραστικά μέτρα, για να αποφύγουν παράπλευρες απώλειες.
Ο γερμανικός κολοσσός των αερομεταφορών προχώρησε σε αναστολή του 25% του πτητικού του έργου για τον μήνα Μάρτιο (κρατώντας στο έδαφος 150 από τα 770 αεροσκάφη του) . Παράλληλα, προχώρησε στην ακύρωση πτήσεων προς περιοχές που έχουν πληγεί από τον ιό.
Σύμφωνα με αναλυτές, ήταν μία στρατηγική κίνηση της εταιρείας καθώς η ζήτηση εμφανίζει σοβαρή κάμψη.
Βέβαια,όπως σημειώνουν οι ίδιοι, η Lufthansa, έχει την δυνατότητα μιας τέτοιας προσαρμογής την οποία δεν έχουν εταιρείες με μικρότερο ταμείο. Η Lufthansa προσφέρει επιλογές όπως επανέκδοση χωρίς χρέωση στα εισιτήρια για ταξίδια σε ολόκληρο τον κόσμο.
«Με τη νέα αυτή πολιτική, οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Lufthansa θέλουν να ανταποκριθούν στην επιθυμία πολλών επιβατών για πιο ευέλικτες επιλογές κρατήσεων και επανέκδοσης, κάτω από τις εξαιρετικές περιστάσεις που έχουν δημιουργηθεί από την εξάπλωση του κορωνοϊού» σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του Ομίλου.
Η νέα πολιτική για υπάρχουσες κρατήσεις θα εφαρμοστεί παγκόσμια για όλα τα εισιτήρια που έχουν αγοραστεί πριν τις 5 Μαρτίου και με ημερομηνία ταξιδιού έως και τις 30 Απριλίου 2020.
Οι επιβάτες μπορούν να επανεκδίδουν τα εισιτήριά τους με νέα ημερομηνία έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2020 χωρίς καμία χρέωση, ανεξάρτητα από την κατάσταση της πτήσης που εκδόθηκε αρχικά.
Χθες, ο βρετανικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους «Flybe» έγινε το πρώτο θύμα του Covid- 19. Η εταιρεία χρεοκόπησε καθώς μετά τα προβλήματα που αντιμετώπιζε, η πτώση της ζήτησης πτήσεων εξαιτίας του του ιού, της έδωσε το τελειωτικό χτύπημα.
Πιο ευέλικτες οι επανεκδόσεις εισιτηρίων
Στο μεταξύ, με πιο ευέλικτες επιλογές επανέκδοσης εισιτηρίων προσπαθούν οι αεροπορικές να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες που έχει δημιουργήσει στον κλάδο των αερομεταφορών το ζήτημα του κορωνοϊού, την ίδια στιγμή που προχωρούν και σε περικοπές δρομολογίων ειδικά για τις περιοχές που πλήττονται περισσότερο. Με τη νέα, έκτακτη πολιτική, οι αεροπορικές προσπαθούν να ανταποκριθούν και στην επιθυμία πολλών επιβατών για πιο ευέλικτες επιλογές κρατήσεων και επανέκδοσης, κάτω από τις εξαιρετικές περιστάσεις που έχουν δημιουργηθεί από την εξάπλωση του κορονοϊού.
Ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, η Aegean έχει από την πλευρά της εντατικοποιήσει τους τακτικούς καθαρισμούς των αεροσκαφών μεταξύ όλων των πτήσεών της, σε όλους τους σταθμούς της χώρας και του εξωτερικού, κατά την διάρκεια της ημέρας αλλά και μετά την ολοκλήρωση των πτήσεων κατά την διάρκεια της νύχτας.
Επιπλέον, έχει ήδη δημιουργήσει και εφαρμόσει, σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία απολυμάνσεων, διαδικασία απολύμανσης που εφαρμόζεται σε περιπτώσεις που λάβει ενημέρωση από τον ΕΟΔΥ ότι σε συγκεκριμένη πτήση υπήρξε μεταφορά επιβάτη με πιθανό κρούσμα.
Επιπλέον, όσοι επιβάτες κατέχουν εισιτήριο με ημερομηνία έκδοσης έως 23 Φεβρουαρίου 2020 προς οποιοδήποτε προορισμό του δικτύου, με ημερομηνία ταξιδιού από σήμερα και έως 20 Μαρτίου 2020 και επιθυμούν, λόγω του κορωνοϊού, να το μεταθέσουν σε μεταγενέστερη ημερομηνία με νέα ημερομηνία ταξιδίου από τις 21 Μαρτίου 2020 έως 20 Οκτωβρίου 2020, μπορούν να το πραγματοποιήσουν χωρίς τέλη αλλαγής (rebooking fees).
Πιο ευέλικτες επιλογές επανέκδοσης εισιτηρίων προσφέρουν οι αεροπορικές του ομίλου Lufthansa λόγω του κορωνοϊού: Η νέα διευρυμένη πολιτική απαλλαγής από χρέωση επανέκδοσης για τις εταιρείες Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Air Dolomiti θα εφαρμοστεί τόσο σε υπάρχουσες όσο και σε μελλοντικές εκδόσεις εισιτηρίων σε όλο τον κόσμο. Ειδικότερα θα ισχύουν:
-Επιλογές επανέκδοσης για μελλοντικές κρατήσεις:
Με άμεση ισχύ και έως τις 31 Μαρτίου 2020, οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου θα άρουν τις χρεώσεις επανέκδοσης για όλες τις πτήσεις που θα εκδοθούν σε όλο τον κόσμο και θα προσφέρουν μια επανέκδοση δωρεάν, ανεξάρτητα από την κατάσταση της πτήσης που εκδόθηκε αρχικά. Οι επιβάτες μπορούν στο μέλλον να επανεκδίδουν τα εισιτήρια με νέα ημερομηνία έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2020, χωρίς κάποια χρέωση.
-Δυνατότητα επανέκδοσης για υπάρχουσες κρατήσεις:
Η νέα πολιτική για υπάρχουσες κρατήσεις θα εφαρμοστεί παγκόσμια για όλα τα εισιτήρια που έχουν αγοραστεί πριν τις 05 Μαρτίου και με ημερομηνία ταξιδιού έως και τις 30 Απριλίου 2020. Οι επιβάτες μπορούν να επανεκδίδουν τα εισιτήριά τους με νέα ημερομηνία έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2020 χωρίς καμία χρέωση, ανεξάρτητα από την κατάσταση της πτήσης που εκδόθηκε αρχικά.
Αντίστοιχα και η Skyexpress η Sky Express, η οποία έχει πολλά δρομολόγια στο εσωτερικό δίκτυο, δίνει στους επιβάτες της τη δυνατότητα αλλαγής εισιτηρίων, χωρίς κόστος επανέκδοσης (rebooking fee.) Το μέτρο αυτό αφορά κατόχους εισιτηρίων με ημερομηνία έκδοσης εισιτηρίου έως και 27 Φεβρουαρίου 2020 και ημερομηνία ταξιδιού έως και 31 Μαρτίου 2020. Η ημερομηνία για τη νέα αναχώρηση μπορεί να είναι οποιαδήποτε έως και 31 Οκτωβρίου 2020. Σε περίπτωση που προκύπτει διαφορά ναύλου, αυτή θα εισπράττεται κανονικά.
Επιπλέον, για τα εισιτήρια που εκδίδονται από σήμερα και μέχρι τις 31 Μαρτίου η εταιρεία δίνει στους πελάτες της δυνατότητα αλλαγής με την υπηρεσία Feel Free, με κόστος 3 ευρώ. H υπηρεσία Feel Free προσφέρεται μόνο σε περίπτωση που η κράτηση γίνει μέσω του www.skyexpress.gr ή μέσω του τηλεφωνικού κέντρου και μόνο κατά τη διάρκεια της κράτησης.
Σημειώνεται εδώ ότι ουκ ολίγες αεροπορικές έχουν προχωρήσει σε αναπροσαρμογές και περικοπές των δρομολογίων τους, ενώ τα νούμερα ως προς τις προβλέψεις για τις απώλειες εσόδων λόγω των μειωμένων πληροτήτων στον κλάδο από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) είναι ιλιγγιώδεις: Οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να χάσουν έσοδα από την μείωση της επιβατικής κίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο φέτος κατά 63 δισεκατομμύρια έως 113 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ. Ryanair, Βritish Airways, Lufthansa, Βrussels Airlines, SAS, Air Baltic, TAP, Norwegian Air είναι μερικές μόνο από τις αεροπορικές που τα τελευταία εικοσιτετράωρα έχουν προχωρήσει σε περικοπές δρομολογίων τους.