Δεν υπάρχουν ρεύματα στο κανάλι, όμως υπάρχουν πλευρικοί άνεμοι, ανεμοθύελλες από την έρημο οι οποίοι κτυπάνε κατά ριπάς - Ελληνας πλοίαρχος περιγράφει στο protothema.gr τους κινδύνους του διάπλου
Διώρυγα του Σουέζ. Μία ζωτικής σημασίας αρτηρία για την καρδιά της παγκόσμιας οικονομίας. Ένας ολόκληρος μηχανισμός λειτουργεί για τον ομαλό διάπλου από χιλιάδες πλοία. Το ατύχημα με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την έφερε στο επίκεντρο της παγκόσμιας δημοσιότητας.
Ένας κανονισμός 22 σελίδων με αναλυτικές οδηγίες προς του καπετάνιους και τους διαχειριστές, τους καθοδηγεί για το πέρασμα που έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Λίμνη Ισμαηλία, ξύλινες βάρκες, παράλληλα κανάλια, κομβόι πλοίων με βάση το μέγεθος, ριπές ανέμων από την έρημο, ειδικές προβλέψεις για τα πλοία με τεράστιο ύψος, συνθέτουν την εικόνα του θαλάσσιου περάσματος από την Αίγυπτο.
Δείτε βίντεο: Timelapse ο διάπλους της Διώρυγας του Σουέζ
Πολλά έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια στη μορφολογία του καναλιού. Το πρώτο και καλύτερο είναι η κατασκευή του χωριού νέα Ισμαηλία που το συναντούν οι ναυτικοί που έχουν ρότα προς τη Μεσόγειο, από νότο προς τον Βορρά. Εκεί έχει κατασκευαστεί νέο παράλληλο προς το παλαιότερο, κανάλι ώστε να μην συναντιούνται τα κομβόι που έρχονται από αντίθετη κατεύθυνση. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια τα πλοία που έπλεαν και από τις δύο κατευθύνσεις εισέρχονταν στη λίμνη Ισμαηλία όπου περίμεναν τη σειρά τους για να συνεχίσουν το ταξίδι. Τώρα συνεχίζουν απρόσκοπτα τον πλου.
Ο κάθε τύπος πλοίου έχει τη δική του θέση στο κομβόι. Πρώτα παίρνουν θέση τα μικρά φορτηγά, μετά ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έπονται τα δεξαμενόπλοια. Το ταξίδι ξεκινάει στις 4 τα ξημερώματα ταυτόχρονα και για τους δύο στόλους, τον έναν που κινεί από τη Μεσόγειο προς το Νότο και τον άλλον από το Νότο προς τη Μεσόγειο. Υπάρχει πρόβλεψη για αντιμετώπιση ατυχημάτων, με πλοία που παθαίνουν μηχανική βλάβη ή παίρνουν φωτιά όπως έχει συμβεί.
Δείτε βίντεο: Το ατύχημα με το πλοίο Evergreen
«Όταν ξεκινάει το κομβόι το κάθε πλοίο έχει φροντίσει να έχει πάρει μία ή και δύο ξύλινες βάρκες, με αιγυπτιακό πλήρωμα, οι οποίες αν υπάρξει πρόβλημα το τραβάνε στα τοιχώματα της Διώρυγας έως ότου λυθεί το πρόβλημα ώστε να μην εμποδίζει τη ναυσιπλοία» επισημαίνει στο protothema ο πλοίαρχος Μάρκος Ανθουλάκης: «Κατά μήκος του καναλιού υπάρχoυν δέστρες. Εάν συμβεί κάτι οι βάρκες με σχοινιά τραβάνε το πλοίο στο πλάι. Μου έτυχε πριν λίγα χρόνια ενώ ταξιδεύαμε προς βορρά να πάρει φωτιά ένα καράβι πιο μπροστά από εμάς. Σε εκείνη την περίπτωση περιμέναμε 4-5 ώρες μέχρι να τεθεί υπό έλεγχο η πυρκαγιά και συνεχίσαμε».
Δείτε βίντεο: Simulation του ατυχήματος του πλοίου Evergreen
Για τα προβλήματα που προκαλούν οι άνεμοι μας είπε: «Υπάρχουν πλευρικοί άνεμοι, ανεμοθύελλες από την έρημο οι οποίοι κτυπάνε κατά ριπάς. Πριν κάποια χρόνια υπήρχε και ρυμουλκό που συνόδευε τα πλοία. Δεν υπάρχουν ρεύματα στο κανάλι, όμως οι άνεμοι είναι ένα θέμα. Για αυτό και πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι κάνουμε υπολογισμούς για τους ανέμους και πόσο μπορεί να επηρεάσουν τον πλού του καραβιού με βάση τα έξαλα δηλαδή την επιφάνεια του πλοίου που είναι έξω από το νερό, πάνω από την ίσαλο γραμμή, η λεγόμενη windage area. Το καταθέτουμε στις επίσημες αρχές. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται όταν κυβερνάς μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει έξαλα με ύψος 60 μέτρων αλλά και πλοίο μεταφοράς αερίου που έχει έξαλα με ύψος 40 μέτρων. Τα δεξαμενόπλοια δεν έχουν πρόβλημα σε αυτές τις καιρικές συνθήκες».