Πέμπτη, 07 Απριλίου 2022 21:58

Βρέθηκε νέο μέρος στο ανθρώπινο σώμα – Κρυβόταν στους πνεύμονες

Τι είναι τα κύτταρα RAS που βρίσκονται στους πνεύμονες και πώς η ανακάλυψή τους μπορεί να βοηθήσει εκατομμύρια ανθρώπους.

Ένα νέο είδος κυττάρων που κρυβόταν στους πνεύμονες ανακάλυψαν οι επιστήμονες, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Nature».

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, πρόκειται για ένα νεοανακαλυφθέν είδος κυττάρων, τα οποία και ονομάστηκαν εκκριτικά κύτταρα των αναπνευστικών αεραγωγών (RAS).

Τα εν λόγω κύτταρα φαίνεται πως είχαν βρει μια πολύ καλή κρυψώνα μέσα στο ανθρώπινο σώμα και αυτός ήταν και ο λόγος που είχαν καταφέρει να παραμείνουν κρυφά μέχρι σήμερα.

Πιο συγκεκριμένα, η κρυψώνα αυτή βρισκόταν στους λεπτούς, διακλαδισμένους διαύλους των πνευμόνων μας (γνωστούς ως βρογχιόλια) και στη μελέτη αναφέρεται πως διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη διατήρηση της σωστής λειτουργίας του αναπνευστικού συστήματος.

Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν πως η ανακάλυψη αυτή είναι ίσως η αρχή για τη δημιουργία νέων θεραπειών που θα καταφέρουν να αναστρέψουν τις επιπτώσεις ορισμένων ασθενειών που σχετίζονται με το κάπνισμα.

Τι κάνουν τα κύτταρα RAS

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, τα νέα κύτταρα RAS είναι παρόμοια με τα βλαστικά κύτταρα (κύτταρα «λευκού καμβά», τα οποία μπορούν να διαφοροποιηθούν σε οποιοδήποτε άλλο τύπο κυττάρου στο σώμα) και έχουν τη δυνατότητα να επιδιορθώνουν τα κατεστραμμένα κύτταρα των κυψελίδων που υπάρχουν στους πνεύμονες, καθώς και να μετασχηματίζονται σε νέα.

Οι βασικές τους λειτουργίες είναι δύο:

• Εκκρίνουν μόρια που διατηρούν την υγρή επένδυση κατά μήκος των βρογχιολίων, συμβάλλοντας στην αποτροπή της κατάρρευσης των μικροσκοπικών αεραγωγών και μεγιστοποιώντας την αποτελεσματικότητα των πνευμόνων.
  • Λειτουργούν ως προγονικά κύτταρα (κύτταρα που διαφοροποιούνται σε άλλου τύπου κύτταρα) για τα κυψελιδικά κύτταρα τύπου 2 (AT2), έναν ειδικό τύπο κυψελίδων που εκκρίνει μια χημική ουσία που χρησιμοποιείται εν μέρει για την επισκευή άλλων κατεστραμμένων κυψελίδων.

«Τα κύτταρα RAS είναι αυτό που έχουμε ονομάσει προαιρετικά προγονικά κύτταρα, πράγμα που σημαίνει ότι δρουν και ως προγονικά κύτταρα και έχουν επίσης σημαντικούς λειτουργικούς ρόλους στη διατήρηση της υγείας των αεραγωγών. Αυτό σημαίνει ότι τα κύτταρα RAS διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη διατήρηση υγιών πνευμόνων», εξήγησε στο Live Science o επικεφαλής της έρευνας, δρ. Edward Morrisey.

Ελπίδα για την αντιμετώπιση της Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας (ΧΑΠ)

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι τα νέα κύτταρα πιθανότατα να παίζουν σημαντικό ρόλο στις νόσους που σχετίζονται με το κάπνισμα, όπως είναι η Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ).

Σύμφωνα με τους ίδιους, η φλεγμονή των αεραγωγών δυσκολεύει τους πνεύμονες να προσλαμβάνουν σωστά αρκετό οξυγόνο και έτσι, η ΧΑΠ εμφανίζει συμπτώματα που θυμίζουν αυτά του άσθματος.

Μια από τις επιπλοκές της ΧΑΠ είναι και το εμφύσημα, κατά το οποίο οι κυψελίδες καταστρέφονται μόνιμα, και σε χρόνια βρογχίτιδα, έναν μακροχρόνιο και έντονο βήχα που συνήθως συνοδεύεται από υπερβολικό φλέγμα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, πάνω από 3 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χάνουν τη ζωή τους από ΧΑΠ κάθε χρόνο.

Μέχρι και σήμερα, τα άτομα που πάσχουν από ΧΑΠ συνήθως λαμβάνουν αντιφλεγμονώδη φάρμακα ή οξυγονοθεραπεία για την ανακούφιση των συμπτωμάτων τους.

Όμως, αυτές οι λύσεις είναι προσωρινές και δε μπορούν να αντιστρέψουν τη βλάβη που προκαλείται στους πνεύμονες. Υπάρχει, ωστόσο, η ελπίδα ότι τα κύτταρα RAS θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των θεραπειών ή ακόμη και για τη θεραπεία της ΧΑΠ, εάν οι ερευνητές καταφέρουν να αξιοποιήσουν κατάλληλα τις αναγεννητικές ιδιότητες αυτών των κυττάρων.

«Πραγματικά δεν ξέρουμε ακόμη αν αυτή η ανακάλυψη θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πιθανή θεραπεία για τη ΧΑΠ. Ενοτύτοις, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΧΑΠ είναι μια ασθένεια για την οποία γνωρίζουμε πολύ λίγα, κάθε νέα γνώση θα πρέπει να βοηθήσει τον τομέα να αρχίσει να σκέφτεται νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καλύτερες θεραπείες».

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 07 Απριλίου 2022 19:55

Φωτιές: Ποιες είναι οι μακροχρόνιες επιπτώσεις στην υγεία

Ακόμη και μακροχρόνιες μπορεί να είναι οι επιπτώσεις των δασικών πυρκαγιών για την υγεία. Σύμφωνα με τον ιστότοπο Journalist’s Resource, οι αρνητικές συνέπειες συνδέονται με διαταραχές της ψυχικής υγείας, θάνατο από καρδιακές παθήσεις, ανάσχεση της ανάπτυξης στα παιδιά, τη στιγμή που ο καπνός μπορεί να επηρεάσει τους ανθρώπους είτε βρίσκονται κοντά σε κάποια πυρκαγιά, είτε όχι.

Όπως επισημαίνουν οι έρευνες, οι επιπτώσεις των πυρκαγιών στην υγεία μπορεί να είναι:

– Άμεσες συμπεριλαμβανομένων των μακροπρόθεσμων τραυματισμών, ακόμη και του θανάτου, που προκύπτουν από τα εγκαύματα και την εισπνοή καπνού κατά τη διάρκεια των πυρκαγιών.

– Έμμεσες μέσω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του ψυχικού στρες που προκύπτει από τις οικονομικές απώλειες, τα θύματα και τις αναγκαστικές εκκενώσεις.

Η έκθεση στον καπνό των πυρκαγιών μπορεί να ερεθίσει τους πνεύμονες, να προκαλέσει φλεγμονή, να μεταβάλει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, να αυξήσει την ευαισθησία σε αναπνευστικές λοιμώξεις και να προκαλέσει βλάβες σε κυτταρικό και μοριακό επίπεδο, οδηγώντας μέχρι και σε κυτταρικό θάνατο.

Ο καπνός μπορεί επίσης να οδηγήσει σε φλεγμονή στο σώμα και στον εγκέφαλο. Μάλιστα τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ, έχουν εκδώσει οδηγίες προς τους επαγγελματίες υγείας σχετικά με τα οξέα συμπτώματα και ενδείξεις της έκθεσης στον καπνό.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η έκθεση σε πυρκαγιές συνδέεται με μικρότερο ύψος στα παιδιά, ιδίως όταν οι μητέρες εκτέθηκαν στον καπνό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μια μελέτη υποδεικνύει ότι αυτό μπορεί να οφείλεται στις επιπτώσεις του καπνού των πυρκαγιών στην αναπνευστική υγεία των εγκύων.

Σημειώνεται, δε, ότι η εποχή των πυρκαγιών έχει επιμηκυνθεί. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως είναι τα όλο και μεγαλύτερα ξηρά καλοκαίρια, η ζεστή άνοιξη αλλά και το ξηρό έδαφος και η βλάστηση.

Πηγή: Ygeiamou.gr
    Υγιή πνευμόνια: Οι 4 βιταμίνες που δεν πρέπει να λείψουν από τη διατροφή σας

Σε ποιες βιταμίνες πρέπει να είναι πλούσια η διατροφή σας, για την υγεία των πνευμόνων σας.

Μια υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για την υγεία ολόκληρου του σώματος, καθώς και των επιμέρους οργάνων του, όπως είναι τα πνευμόνια.

Σύμφωνα με το Healthstat.gr, υπάρχουν 4 βιταμίνες οι οποίες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην υγεία των πνευμόνων και από τις οποίες συστήνεται να προσλαμβάνετε επαρκείς ποσότητες μέσω τροφών είτε μέσω συμπληρωμάτων διατροφής.

1. Βιταμίνη D

Η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D σε ασθενείς με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια έδειξε ότι ενίσχυσε την ικανότητά τους για καλύτερη κίνηση και άσκηση. Οι ασθενείς με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, είναι δύσκολο να κάνουν οποιαδήποτε είδος άσκησης για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της δύσπνοιας. Ακόμη και μια σύντομη άσκηση δυσκολεύει τον ασθενή να αναπνεύσει. Ωστόσο, η προσθήκη βιταμίνης D στην καθημερινή διατροφή μπορεί να βελτιώσει την απόδοση της άσκησης για τους ασθενείς.

Σύμφωνα με μια μελέτη, η βιταμίνη D είναι μια καλή βιταμίνη για τους πνεύμονες. Όταν λαμβάνεται σε επαρκή ποσότητα μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη αναπνευστική λειτουργία και μεγαλύτερο χρόνο άσκησης. Σε μια άλλη μελέτη που διεξήχθη σε περισσότερους από 10.000 ενήλικες στην Κορέα, η βιταμίνη D βοήθησε επίσης τους ασθενείς με φυματίωση να αναπνέουν ευκολότερα, ενώ γενικότερα βελτιώθηκε και η ικανότητα των πνευμόνων. Τα επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα σχετίζονται με τη λειτουργία των πνευμόνων, επειδή τα άτομα με φυματίωση έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα. Επομένως, η αύξηση της βιταμίνης D συμβάλλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της πνευμονικής λειτουργίας.

2. Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C έχει την ικανότητα να μειώνει τη βρογχική συστολή που εμφανίζεται συχνά κατά τη διάρκεια ή μετά την άσκηση. Ο βρογχόσπασμος που προκαλείται από την άσκηση προκαλεί φλεγμονή των αεραγωγών περιορίζοντας την ελεύθερη ροή του αέρα στους πνεύμονες. Ο βρογχόσπασμος λόγω άσκησης εκδηλώνεται με συριγμό, βήχα και δύσπνοια.

Πολλές μελέτες δείχνουν επίσης ότι η βιταμίνη C είναι μια καλή βιταμίνη για τους πνεύμονες, επειδή μπορεί να μειώσει τον αντίκτυπο της φλεγμονώδους αντίδρασης καθώς και να κάνει λιγότερο πιθανό τον βρογχόσπασμο που προκαλείται από την άσκηση. Ως εκ τούτου, η βιταμίνη C δρα ως αντιφλεγμονώδης παράγοντας για τη μείωση της στένωσης των αεραγωγών στον βρογχόσπασμο που προκαλείται από την άσκηση.

3. Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α δεν κάνει μόνο καλό στα μάτια αλλά υποστηρίζει επίσης την καλή λειτουργία των πνευμόνων. Συγκεκριμένα, η βιταμίνη Α μπορεί να αποκαταστήσει και να ενισχύσει την αναγέννηση του πνευμονικού βλεννογόνου, να διατηρήσει τη λειτουργία των κυττάρων της βλεννογόνου μεμβράνης που προστατεύουν τους πνεύμονες από παθογόνα στον αέρα. Ως εκ τούτου, οι ασθενείς με πνευμονικά προβλήματα θα πρέπει να βάλουν στη διατροφή τους τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α.

4. Βιταμίνη Β12

Ως μία καλή βιταμίνη για το αναπνευστικό σύστημα, η βιταμίνη Β12 μπορεί να βοηθήσει το σώμα να παράγει υγιή ερυθρά αιμοσφαίρια. Η έλλειψη βιταμίνης Β12 θα μειώσει τα ερυθρά αιμοσφαίρια, οδηγώντας σε κόπωση και δύσπνοια. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι τα επαρκή επίπεδα βιταμίνης Β12 στο αίμα μπορούν να βελτιώσουν τα αναπνευστικά προβλήματα καθώς και να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα.

5. Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε βοηθά στην προστασία και την πρόληψη αναπνευστικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένης της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας. Ο πνευμονικός ιστός αποκαθίσταται όταν το σώμα λαμβάνει επαρκή ποσότητα βιταμίνης Ε, ενώ μειώνονται τα αναπνευστικά προβλήματα. Ως εκ τούτου, η βιταμίνη Ε είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που προλαμβάνει τις ασθένειες του αναπνευστικού, συμβάλλει στην προστασία των πνευμόνων εξουδετερώνοντας τις επιδράσεις των εισπνεόμενων ρύπων στο σώμα.

Με πληροφορίες: www.Healthstat.gr

Πνεύμονες: Η βιταμίνη που τους θωρακίζει

Ερευνητές συνδέουν τώρα την έλλειψη μιας συγκεκριμένης βιταμίνης με τη χειρότερη πνευμονική λειτουργία. Πώς θα αυξήσετε την πρόσληψή της, εξασφαλίζοντας δυνατούς πνεύμονες; Η απάντηση βρίσκεται στη διατροφή

Συχνά, όταν νιώθετε έντονο άγχος, σας προτείνουν να πάρετε βαθιές ανάσες. Το ίδιο και όταν βρίσκεστε σε ένα φυσικό περιβάλλον, για να γεμίσετε τους πνεύμονές σας με πολύτιμο οξυγόνο. Πώς, όμως, θα πάρετε βαθιές ανάσες εάν δεν έχετε δυνατούς πνεύμονες; Τα μεγάλα αστικά τοπία, με τη μολυσμένη ατμόσφαιρα, αλλά και βλαβερές συνήθειες, όπως το κάπνισμα, υπονομεύουν την υγεία των πνευμόνων σας, ενισχύοντας τον κίνδυνο πνευμονικών παθήσεων.

Νέα μελέτη κατέληξε σε μια σημαντική διαπίστωση: Μπορείτε να θωρακίσετε την υγεία των πνευμόνων σας, εξασφαλίζοντας επάρκεια μιας συγκεκριμένης βιταμίνης στον οργανισμό σας. Με ποιο τρόπο; Μα φυσικά μέσω της κατάλληλης διατροφής.

Η έρευνα που δημοσιεύεται στο ERJ Open Research υποστηρίζει συγκεκριμένα ότι όσοι δεν λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες βιταμίνης Κ ενδέχεται να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για κακή υγεία των πνευμόνων. Η έλλειψη της βιταμίνης συσχετίστηκε, ειδικότερα, με καταστάσεις όπως το άσθμα, ο συριγμός και η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ).

Έως τώρα, ήταν γνωστό ότι η βιταμίνη Κ, ένα βασικό θρεπτικό συστατικό που εμπεριέχεται κυρίως στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φυτικά έλαια και τα δημητριακά, είναι ζωτικής σημασίας για την πήξη του αίματος, συμβάλλοντας στην επούλωση των πληγών. Ο ρόλος της στην υγεία των πνευμόνων, ωστόσο, παρέμενε ασαφής μέχρι πρότινος.

Η έρευνα, με επικεφαλής Δανούς επιστήμονες από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Κοπεγχάγης και το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, περιελάμβανε περισσότερους από 4.000 συμμετέχοντες, ηλικίας 24 – 77 ετών. Όλοι οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε σπιρομέτρηση, ένα τεστ που αξιολογεί την πνευμονική λειτουργία, παρείχαν δείγματα αίματος και συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια, δίνοντας πληροφορίες για την υγεία και τον τρόπο ζωής τους.

Από τα δείγματα αίματος, οι ερευνητές αξιοποίησαν έναν συγκεκριμένο δείκτη (dp-ucMGP), προκειμένου να εντοπίσουν τα επίπεδα της βιταμίνης Κ στον οργανισμό. Παράλληλα, συνέλεξαν δύο μετρήσεις από τη σπιρομέτρηση:

• Τον όγκο του αέρα που μπορεί να εκπνεύσει κανείς σε ένα δευτερόλεπτο (FEV1) και
    • Το μέγιστο όγκο που εισπνέεται κατά τη διάρκεια μιας αναπνοής (FVC).

Τα αποτελέσματα της μελέτης αποκάλυψαν μια συσχέτιση μεταξύ των δεικτών έλλειψης βιταμίνης Κ και των μειωμένων τιμών FEV1 και FVC. Διαπιστώθηκε, επιπλέον, ότι οι συμμετέχοντες με μειωμένα επίπεδα βιταμίνης Κ ήταν επίσης πιο πιθανό να αναφέρουν περιστατικά Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας (ΧΑΠ), άσθματος ή συριγμού.

«Γνωρίζουμε ήδη ότι η βιταμίνη Κ παίζει σημαντικό ρόλο στο αίμα και η έρευνα έχει αρχίσει να δείχνει ότι είναι επίσης σημαντική για την υγεία της καρδιάς και των οστών. Η μελέτη μας δείχνει τώρα ότι η βιταμίνη Κ μπορεί επίσης να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην υγεία των πνευμόνων», δήλωσε σχετικά ο δρ. Torkil Jespersen. «Από μόνα τους, τα ευρήματά μας δεν αλλάζουν τις τρέχουσες συστάσεις για την πρόσληψη βιταμίνης Κ, αλλά υποδεικνύουν ότι απαιτείται περισσότερη έρευνα, ώστε να διαπιστωθεί εάν άτομα με πνευμονικές παθήσεις θα μπορούσαν να ωφεληθούν από τη λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης Κ», πρόσθεσε.

«Αυτή η μελέτη δείχνει ότι τα άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Κ μπορεί να έχουν χειρότερη πνευμονική λειτουργία. Περαιτέρω έρευνα θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε περισσότερα σχετικά με αυτό τον σύνδεσμο και να δούμε αν η αύξηση της βιταμίνης Κ μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία των πνευμόνων», συμπλήρωσε ο δρ. Απόστολος Μπόσιος από το Karolinska Institutet της Σουηδίας και γραμματέας της συνέλευσης της Ευρωπαϊκής Αναπνευστικής Εταιρείας για τις ασθένειες των αεραγωγών, το άσθμα, τη ΧΑΠ και τον χρόνιο βήχα.

Ο ίδιος επεσήμανε: «Είναι σημαντικό να υποστηρίξουμε τη συνολική μας υγεία, υιοθετώντας μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή και απέχοντας από βλαβερές συνήθειες όπως το κάπνισμα και ενέργειες που συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση».

Πηγή: Ygeiamou.gr
    Τρία φυτά-βάλσαμο για τους πνεύμονες – Βάλτε τα στο σπίτι

Τα φυτά εσωτερικού χώρου δεν ομορφαίνουν απλά τον χώρο του σπιτιού μας, αλλά αποτελούν και βάλσαμο για τους πνεύμονές μας και βασικό παράγοντα «καθαρισμού» του αέρα που αναπνέουμε στο σπίτι

Θέλετε πάντα καθαρό αέρα στην ατμόσφαιρα του σπιτιού σας, αλλά με φυσικό τρόπο; Τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ενσωματώσετε στη διακόσμησή του χώρου σας κάποιο από τα τρία πιο κοινά φυτά εσωτερικού χώρου: τον κρίνο της ειρήνης ή αλλιώς σπαθίφυλλο (Spathiphyllum wallisii), την αρωματική δράκαινα (Dracaena fragrans) και το είδος φτέρης Zamioculcas zamiifolia.

Σε εργαστηριακές δοκιμές, Βρετανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτά τα φυτά θα μπορούσαν να μειώσουν τα επίπεδα του διοξείδιο του αζώτου (NO2) έως και 20%. Τα συγκεκριμένα φυτά δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά και είναι εύκολα στη συντήρηση: «Τα φυτά που επιλέξαμε ήταν όλα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους, ωστόσο όλα έδειξαν εντυπωσιακά παρόμοιες ικανότητες να απομακρύνουν το διοξείδιο του αζώτου (NO2) από την ατμόσφαιρα», σημειώνει ο επικεφαλής συγγραφέας Christian Pfrang, από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ.

Οι δοκιμές στο εργαστήριο

Κατά τη διεξαγωγή της μελέτης, ένα μόνο φυτό από κάθε ποικιλία τοποθετήθηκε σε δοκιμαστικό θάλαμο που περιείχε επίπεδα διοξειδίου του αζώτου (NO2) παρόμοια με αυτά σε ένα γραφείο δίπλα σε έναν πολυσύχναστο δρόμο. Μέσα σε μία ώρα, και τα τρία είδη αφαίρεσαν περίπου το μισό διοξείδιο του αζώτου στον θάλαμο.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές υπολόγισαν πόσο θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα επίπεδα του αζώτου σε ένα ένα μικρό γραφείο και ένα μεσαίου μεγέθους γραφείο με διαφορετικά επίπεδα αερισμού. Στο μικρό γραφείο, χωρίς επαρκή αερισμό και με υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, πέντε φυτά εσωτερικού χώρου θα μπορούσαν να μειώσουν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου (NO2) κατά περίπου 20%.

Αντίστοιχα, σε έναν μεγαλύτερο χώρο η μείωση θα μπορούσε να είναι μικρότερη κατά 3,5%, θα μπορούσε όμως να αυξηθεί με την προσθήκη περισσότερων φυτών, σύμφωνα με τα ευρήματα.

Ωστόσο, οι ερευνητές δεν κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν τους μηχανισμούς πίσω από αυτή τη λειτουργία των συγκεκριμένων φυτών.

Προηγούμενες μελέτες που διερεύνησαν τη συμβολή των φυτών στην καθαρότητα του αέρα, παρατήρησαν ότι η ικανότητα των φυτών εσωτερικού χώρου να προσλαμβάνουν το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) «εξαρτάται έντονα από περιβαλλοντικούς παράγοντες όπως η νύχτα ή η ημέρα ή η περιεκτικότητα σε νερό του εδάφους».

Όμως, όπως σημειώνει ο δρ. Christian Pfrang, τα συγκεκριμένα φυτά λειτούργησαν διαφορετικά:«Δεν πιστεύουμε ότι τα φυτά χρησιμοποιούν την ίδια διαδικασία όπως κάνουν για την πρόσληψη του διοξειδίου του άνθρακα, κατά την οποία απορροφάται από τα φύλλα» και συνεχίζει καταλήγοντας ότι «δεν υπήρχε καμία ένδειξη, ακόμη και κατά τη διάρκεια πειραμάτων μεγαλύτερης διάρκειας, ότι τα φυτά μας απελευθέρωσαν το διοξείδιο του αζώτου πίσω στην ατμόσφαιρα, επομένως είναι πιθανό να πραγματοποιείται μια βιολογική διαδικασία που συμπεριλαμβάνει επίσης το έδαφος στο οποίο αναπτύσσεται το φυτό – αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμη τι είναι».

Πηγή: ygeiamou.gr - Photo by vadim kaipov on Unsplash

«Μικρορομπότ» που κολυμπούν στο αίμα εξολοθρεύουν θανατηφόρο βακτήριο

Ζωντανά μικρόβια εξοπλίζονται με νανοσωματίδια και ρίχνονται στη μάχη κατά της ψευδομονάδας.

Ζωντανά κύτταρα φυτοπλαγκτού, καλυμμένα με νανοσωματίδια που περιέχουν αντιβιοτικό, έσωσαν πειραματόζωα που είχαν προσβληθεί από θανατηφόρα πνευμονία, μια νέα υποψήφια προσέγγιση για την αντιμετώπιση δύσκολων λοιμώξεων.

Τα ζωντανά «μικρορομπότ» εξουδετέρωσαν πλήρως το διαβόητο βακτήριο Pseudomonas aeruginosa, μια από τις συχνότερες αιτίες νοσοκομειακών λοιμώξεων, αναφέρουν αμερικανοί ερευνητές στην επιθεώρηση Nature Materials.

Η πνευμονία λόγω ψευδομονάδας μπορεί θεωρητικά να αντιμετωπιστεί με αντιβιοτικά, συχνά όμως αυτό δεν αρκεί. «Ακόμα και με ενδοφλέβια χορήγηση, μόνο μια πολύ μικρή ποσότητα αντιβιοτικού θα φτάσει τελικά στους πνεύμονες» εξηγεί ο Βίκτορ Νίζετ, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο και μέλος της ερευνητικής ομάδας.

«Βάσει των δεδομένων που συγκεντρώσαμε σε ποντίκια, τα μικρορομπότ θα μπορούσαν δυνητικά να βελτιώσουν την απορρόφηση των αντιβιοτικών και να σώσουν έτσι περισσότερους ασθενείς» επισημαίνει.

Τα μικρορομπότ αποτελούνται από μονοκύτταρα φύκη του πλαγκτού που φέρουν μαστίγιο για να κινούνται, κάτι που τους επιτρέπει να φτάνουν τα κύτταρα των πνευμόνων κολυμπώντας στο αίμα.

Στην επιφάνεια των κυττάρων συνδέθηκαν νανοσωματίδια που περιέχουν αντιβιοτικό, αποτελούμενα από ένα βιοδιασπώμενο πολυμερές καλυμμένο με τις μεμβράνες ουδετερόφιλων λευκών αιμοσφαιρίων.

Αφενός, τα νανοσωματίδια απελευθερώνουν αντιβιοτικό στα κύτταρα των πνευμόνων. Αφετέρου, οι μεμβράνες ουδετερόφιλων δεσμεύουν και εξουδετερώνουν μόρια που σχετίζονται με τη φλεγμονή, κάτι που θεωρητικά θα επιτάχυνε την ανάρρωση των ασθενών.

Τα μικρορομπότ χορηγήθηκαν στα άρρωστα πειραματόζωα μέσω ενός σωλήνα που εισήχθη στην τραχεία. Μια εβδομάδα αργότερα, η λοίμωξη είχε περάσει, αναφέρουν οι ερευνητές.

Όλα τα ποντίκια που υποβλήθηκαν στη θεραπεία έμεναν ζωντανά 30 ημέρες μετά την έναρξη του πειράματος, ενώ όλα τα πειραματόζωα της ομάδας ελέγχου πέθαναν λόγω της λοίμωξης.

Οι υπολογισμοί των ερευνητών δείχνουν μάλιστα ότι τα μικρορομπότ είναι πιο αποτελεσματικά από ό,τι οι ενδοφλέβιες ενέσεις, οι οποίες περιέχουν 3.0000 φορές μεγαλύτερη ποσότητα αντιβιοτικού.

Μια ενδοφλέβια ένεση έδωσε 1.644 χιλιοστογραμμάρια αντιβιοτικού ανά ζώο, ενώ τα μικρορομπότ καθάρισαν τη λοίμωξη με μόλις 500 νανογραμμάρια.

Οι ερευνητές σκοπεύουν τώρα να συνεχίσουν τις εργαστηριακές μελέτες πριν προχωρήσουν στις πρώτες δοκιμές σε ανθρώπους.

Πηγή: In.gr - Φωτογραφία από Arek Socha από το Pixabay

Σε βίντεο η μάχη που δίνει ένα Τ-λεμφοκύτταρο για να σκοτώσει ένα καρκινικό κύτταρο

Συγκλονιστικό βίντεο καταγράφει τον αγώνα που δίνει ένα κύτταρο, γνωστό ως Τ-λεμφοκύτταρο του ανοσοποιητικού συστήματος για να εξαλείψει ένα άλλο καρκινικό.

Το βίντεο καταγράφηκε με τη βοήθεια εξειδικευμένου μικροσκόπιου από τον κυτταρικό βιολόγο Άλεξ Ράιττερ και τους συνεργάτες του και έχει επιβραδυνθεί ελαφρώς για να γίνει καλύτερα αντιληπτό.

Το Τ-λεμφοκύτταρο έχει αγκιστρωθεί επάνω στο καρκινικό και στην προσπάθειά του να το σκοτώσει παίρνει μια κόκκινη όψη, γίνεται σαν «φλόγα» με την οποία καταστρέφει το μπλε θήραμά του.

Killer T cells are beautiful! This high resolution/rapid acquisition video of a T cell attacking a lymphoma cancer cell was captured on a specialized Lattice Light Sheet microscope with the help of my wonderful collaborators @HHMIJanelia. See more details in the thread below. pic.twitter.com/f2OcudqWBu

— Alex Ritter, PhD (@RitterLab) April 20, 2022

Το Τ-λεμφοκύτταρο στην πραγματικότητα δεν καίγεται, φυσικά -η εμφάνισή του προκαλείται εν μέρει από μια φθορίζουσα πρωτεΐνη που προστέθηκε από τους ερευνητές- αλλά η δυναμική, ρέουσα επιφάνειά του είναι η φυσική αντίδραση του κυττάρου στον εντοπισμό ενός καρκινικού στόχου, έγραψε ο Ράιττερ στο Twitter.

👾 🦠🚨NEW PAPER ALERT!🚨🦠👾

I am thrilled to announce that our work on cancer cell resistance to killer T cell attack was published as the cover article @ScienceMagazine today. More info in the thread below. 1/ https://t.co/Kvf5wN0XAU

— Alex Ritter, PhD (@RitterLab) April 22, 2022

Το βίντεο σύμφωνα με το newsweek.com, δημοσιεύτηκε ως μέρος μιας νέας μελέτης που κυκλοφόρησε από τον Ράιττερ και τους συνεργάτες του την Πέμπτη, στην οποία ξεκίνησαν να διερευνήσουν πώς τα καρκινικά κύτταρα προστατεύονται από τις επιθέσεις των Τ-λεμφοκυτάρων.

Τα Τ-κύτταρα ανήκουν στο ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και μας προστατεύουν από λοιμώξεις. Ονομάζονται επίσης Τ - λεμφοκύτταρα που είναι λευκά αιμοσφαίρια. Τα Τ-κύτταρα κυκλοφορούν γύρω από το σώμα και εκτελούν μια ποικιλία λειτουργιών από τον έλεγχο των αντιδράσεων του ανοσοποιητικού έως τη δέσμευση και τη θανάτωση καρκινικών κυττάρων ή μολυσμένων κυττάρων.

Marma Touch