Κυριακή, 17 Ιουλίου 2022 08:30

Νέα Ζηλανδία: Η κυβέρνηση παρατείνει τη μείωση του ειδικού φόρου καυσίμων έως τα τέλη Ιανουαρίου

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Η Νέα Ζηλανδία ανακοίνωσε σήμερα ότι παρατείνει τη μείωση του ειδικού φόρου καυσίμων, των τελών χρήσης του οδικού δικτύου και των εισιτηρίων των δημόσιων μέσων μεταφοράς για πέντε μήνες, ως τα τέλη Ιανουαρίου, καθώς οι οικογένειες δυσκολεύονται να διαχειριστούν το υψηλότερο κόστος διαβίωσης εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.

Οι τιμές βενζίνης στη Νέα Ζηλανδία, όπως και σε άλλες χώρες, έχουν αυξηθεί απότομα από τότε που ξεκίνησε η επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο, συνεισφέροντας στον υψηλό πληθωρισμό. Οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 1,2% τον Ιούνιο, ενώ σημείωσαν αύξηση 6,6% συγκριτικά με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

«Δεν υπάρχει εύκολη λύση για το κόστος διαβίωσης, αλλά λαμβάνουμε μια σειρά από μέτρα για να χαλαρώσουμε τις πιέσεις στις οικογένειες», ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Γκραντ Ρόμπερτσον σε ανακοίνωση. «Θέλουμε οι Νεοζηλανδοί να έχουν κάποια βεβαιότητα τους επόμενους μήνες μπροστά στις ευμετάβλητες τιμές στις αντλίες».

Η κυβέρνηση μείωσε τον Μάρτιο τον ειδικό φόρο καυσίμων κατά 25 σεντς το λίτρο και τα τέλη χρήσης του οδικού δικτύου –επιβάρυνση που αφορά τους χρήστες πετρελαιοκίνητων οχημάτων– κατά τρεις μήνες. Το προσωρινό μέτρο παρατάθηκε και πάλι τον Μάιο έως τα μέσα Αυγούστου.

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 17 Ιουλίου 2022 13:36

Σχετικά Άρθρα

  • Πετρέλαιο: Από το 2025 μόνιμη η επιστροφή ΕΦΚ στους αγρότες
    Πετρέλαιο: Από το 2025 μόνιμη η επιστροφή ΕΦΚ στους αγρότες

    Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναφορικά με την επιστροφή ΕΦΚ για το πετρέλαιο στους αγρότες

    Μόνιμη φοροελάφρυνση από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο προβλέπει για τους αγρότες το νομοσχέδιο για το νέο ψηφιακό Τέλος Συναλλαγών, το οποίο κατατέθηκε τα ξημερώματα στη Βουλή. Το μέτρο θα ισχύσει από 1/1/2025 και το εκτιμώμενο κόστος ανέρχεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

    Σύμφωνα με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, καθορίζεται για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία, από το έτος 2025 και εφεξής, μηδενικός συντελεστής ειδικού φόρου κατανάλωσης, ανά χιλιόλιτρο.

    Ανεκχώρητο και ακατάσχετο το ποσό επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης

    Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης καταβάλλεται κατά την κατανάλωση του ως άνω προϊόντος και επιστρέφεται σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση του τέταρτου εδαφίου της παρούσας.

    Το ποσό επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης είναι ανεκχώρητο και ακατάσχετο, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι και στην πράξη θα διατεθεί σ΄ αυτούς που χορηγήθηκε και το έχουν ανάγκη.

    Αξίζει να σημειωθεί πως η απώλεια εσόδων για το έτος 2025 και για κάθε επόμενο έτος, ύψους 100 εκ. ευρώ περίπου, από την επιστροφή του Ε.Φ.Κ. πετρελαίου εσωτερικής καύσης (Diesel) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία, λόγω του καθορισμού από το έτος 2025 και εφεξής μηδενικού συντελεστή στον φόρο αυτό.

    Τι προβλέπει το επίμαχο άρθρο

    Ακολουθεί το επίμαχο άρθρο του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή ως εξής:

    Άρθρο 39

    Ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιείται στη γεωργία – Προσθήκη παρ. 4γ στο άρθρο 78 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα Στο άρθρο 78 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄ 265), περί απαλλαγών ενεργειακών προϊόντων, προστίθεται παρ. 4γ ως εξής:

    «4γ. Για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων της περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 73, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία, καθορίζεται, από το έτος 2025 και εφεξής, μηδενικός συντελεστής ειδικού φόρου κατανάλωσης, ανά χιλιόλιτρο. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που προκύπτει από τον συντελεστή της περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 73 καταβάλλεται κατά την κατανάλωση του ως άνω προϊόντος και επιστρέφεται σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση του τέταρτου εδαφίου της παρούσας. Το ποσό επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης είναι ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες ή μη οφειλές προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες και τα νομικά τους πρόσωπα, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που εκδίδεται κάθε έτος, μετά από εισήγηση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ο χρόνος επιστροφής, τα δικαιούχα επιστροφής πρόσωπα, τα κριτήρια για τον προσδιορισμό των ποσοτήτων πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων για τις οποίες υπολογίζεται η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η αρμόδια για την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης αρχή, ο τρόπος ελέγχου της νόμιμης χρήσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων για το οποίο χορηγείται επιστροφή του φόρου, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας.».

    Πηγή: In.gr
  • Στα αποκαΐδια της φωτιάς, φουντώνει η ακρίβεια: Τρόφιμα, καύσιμα, ενέργεια, τραβάνε την ανηφόρα
    Στα αποκαΐδια της φωτιάς, φουντώνει η ακρίβεια: Τρόφιμα, καύσιμα, ενέργεια, τραβάνε την ανηφόρα

    Η ακρίβεια ενισχύεται εκ νέου, με τα σενάρια ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή και την αστάθεια στην εσωτερική αγορά. Λειψυδρία, πανώλη και πυρκαγιές, πλήττουν την ντόπια πάραγωγή.

    Η ακρίβεια που δεν έφυγε ποτέ, ενισχύεται από τον κίνδυνο περαιτέρω ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή, σε συνδυασμό με τους εγχώριους παράγοντες αποσταθεροποίησης: Λειψυδρία, πανώλη, τώρα και η πίεση στον προϋπολογισμό από τις πυρκαγιές, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που ενισχύει εκ νέου τις πληθωριστικές πιέσεις. Ενώ ακόμα δεν έχει κατακαθίσει ο καπνός από τις καταστροφικές φωτιές στην Αττική, μια νέα φωτιά φουντώνει, με ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά.

    Οι σταθερά υψηλές τιμές των ναύλων για τα κοντέινερ μεταφοράς εμπορευμάτων, οι καθυστερήσεις στην τροφοδοσία από τις αγορές της Ασίας, η άνοδος στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου (σχεδόν 9% σε μία μόλις εβδομάδα για το Βrent) και οι προβλέψεις για άνοδο στο φυσικό αέριο – με βάση τα μακροοικονομικά μοντέλα των αναλυτών, δημιουργούν νευρικότητα και στην εγχώρια αγορά.

    Η ακρίβεια… στα τσιγκέλια

    Παράλληλα όμως με τα δυσοίωνα σενάρια, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη να βλέπουν ανατιμήσεις, πριν η επαπειλούμενη γεωπολιτική κρίση κορυφωθεί.

    Το κόστος για το σημερινό τραπέζι του Δεκαπενταύγουστου, για όσους γιορτάζουν με ψητό αρνί, αλλά και για τα εκατοντάδες πανηγύρια στην επικράτεια τις επόμενες ημέρες, , θα είναι αυξημένο ως και 80%, σε σύγκριση με το Πάσχα. Η απαγόρευση μετακίνησης και σφαγής ντόπιων αιγοπροβάτων, που διαρκεί ήδη τρεις εβδομάδες, ως τις 19 Αυγούστου, με την πιθανότητα παράτασης, έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη άνοδο των τιμών στα εισαγόμενα αρνιά.

    Για όσους γιορτάζουν με ψητό αρνί, το κόστος θα είναι αυξημένο ως και 80%

    Πετάει το ρουμάνικο αρνί

    Με βάση έρευνες της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, το εισαγόμενο αρνί, Ρουμανίας και Ισπανίας, πουλιέται σήμερα στην λιανική από 14 ως 16 ευρώ το κιλό. Το Πάσχα το ελληνικό αρνί πωλούνταν στο «καλάθι του νοικοκυριού» 10 ευρώ το κιλό. Στην Κρήτη, όπου το αρνί είναι περιζήτητο και λόγω των γάμων, η ΕΕΚΕ το εντόπισε να πωλείτει ως και 18,90 το κιλό.

    «Θα έπρεπε να απαγορευθούν οι εισαγωγές αμνοεριφίων από τη Ρουμανία, από την οποία προήλθαν τα πρώτα μολυσμένα αρνιά»

    Για τον πρόεδρο της ΕΕΚΕ Απόστολο Ραυτόπουλο, μέρος της ακρίβειας οφείλεται στην αισχροκέρδεια και όχι στην πανώλη. «Τα αγοράζουν από τη Ρουμανία 6 ως 7 ευρώ το κιλό στη χονδρική, και στη λιανική φτάνουν σε υπερδιπλάσια τιμή», δηλώνει στο in.

    Ο ίδιος μας λέει ότι εφόσον ο Δεκαπενταύγουστος είναι η μεγαλύτερη γιορτή μετά το Πάσχα, η κυβέρνηση όφειλε να είχε βάλει το αρνί στο καλάθι του νοικοκυριού, επιτρέποντας τις μετακινήσεις και τις σφαγές ντόπιων αρνιών από τις «καθαρές» περιοχές.

    Πάντως στα στοιχεία του ΟΚΑΑ για τις τιμές χονδρικής, τα εισαγόμενα αρνιά πωλούνται ως και 11,20 ευρώ το κιλό, από 8 ως 8.80 πέρυσι τέτοια εποχή, ενώ ντόπιο αρνί «δεν διατίθεται».

    Αυξήσεις και στα άλλα είδη

    Ο πρόεδρος της ΕΕΚΕ υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να απαγορευθούν οι εισαγωγές αμνοεριφίων από τη Ρουμανία, από την οποία προήλθαν τα πρώτα μολυσμένα αρνιά. Επικαλείται μάλιστα σχετικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιτρέπει να κλείνουν τα σύνορα αν υπάρχουν κρούσματα «εισαγόμενων» ζωονόσων, πρόταση την οποία υποστηρίζουν και οι κτηνοτρόφοι.

    Μαζί με το αρνί, έχουν αρχίσει να ακριβαίνουν εκ νέου και τα υπόλοιπα είδη κρέατος, αφού αυξάνεται η ζήτηση. Αυτό καταγράφηκε και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό του Ιουλίου. Το μοσχάρι ακρίβυνε 2% σε σχέση με τον Ιούνιο και το χοιρινό 1.5%, πριν αποτυπωθούν στην αγορά οι συνέπειες της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών.

    Η κρίση ανοίγει την όρεξη για ανατιμήσεις

    Η ανησυχία των καταναλωτών είναι ότι οι υπαρκτή κρίση και οι αναταράξεις στις διεθνείς αγορές λόγω Μέσης Ανατολής, θα «ανοίξουν την όρεξη» στους κερδοσκόπους, που θα βρουν αφορμή για νέες ανατιμήσεις. Στην Ελλάδα υπάρχει ήδη κακό προηγούμενο, όταν το 2022, το έτος με τις υψηλότερες αυξήσεις τιμών στη λιανική, οι μεγάλες επιχειρήσεις σημείωσαν παγκόσμιο ρεκόρ στα περιθώρια κέρδους, με 15,8%, έναντι 10,8% του διεθνούς μέσου όρου.

    «Δεν είναι μόνο η κρίση στη Μέση Ανατολή. Είναι η ξηρασία, η ανομβρία, η έλλειψη προϊόντων. Πολλές περιφέρειες έχουν δώσει οδηγίες στους αγρότες να μην ποτίζουν γιατί δεν υπάρχει νερό. Στην Ηλεία τα καρπούζια είναι αμάζευτα και λιώνουν στα χωράφια. Δεν συμφέρει τους παραγωγούς να τα μαζέψουν, γιατί οι χονδρέμποροι τα αγοράζουν 8-15 λεπτά το κιλό, όταν μόνο το κόστος για καλλιέργεια και συγκομιδή είναι 25 ευρώ το κιλό», λέει ο κ. Ραυτόπουλος.

    Καρπούζια Αλβανίας και πεπόνια Ιράν

    Εξαιτίας των ελλείψεων ντόπιων προϊόντων, που σε ένα βαθμό τροφοδοτούνται και από τις στρεβλώσεις σε κρίκους της αλυσίδας των τροφίμων, αυξάνονται οι εισαγωγές φρέσκων προϊόντων από το εξωτερικό.

    Η ΕΚΕΕ μιλάει για «καρπούζια από την Αλβανία και το Κόσοβο, πατάτες από την Αίγυπτο, πεπόνια από το Ιράν, τομάτες Πολωνίας και Τουρκίας», ενώ τον τελευταίο χρόνο υπήρξε άυξηση πάνω από 62% στις εισαγόμενες πιπεριές.

    Ο λαχανόκηπος της Αττικής «τσουρουφλίστηκε»

    Οι φωτιές στη Βορειανατολική Αττική, που κατέκαψαν και καλλιέργειες στον Μαραθώνα τον «λαχανόκηπο» του λεκανοπεδίου, είναι η χαριστική βολή, σχολιάζει ο κ. Ραυτόπουλος. «Καταστράφηκαν θερμοκήπια, φυτώρια, μονάδες καλλιέργειας οπωροκηπευτικών. Για τους παραγωγούς που επλήγησαν δεν υπάρχει τίποτα πλέον, όχι για να πουλήσουν, αλλά για να μαζέψουν. Από τον επόμενο μήνα και το χειμώνα, από πού θα τρώμε προϊόντα στην Αττική; Μελιτζάνες, τομάτες, άνηθο, μαϊντανό; Θα αυξηθούν κι άλλο οι παραγωγές από τρίτες χώρες, εντός και εκτός ΕΕ, και μαζί τους και οι τιμές», προβλέπει ο ίδιος.

    Κι ενώ αναμένονται νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και καταναλωτικά αγαθά, οι υψηλές τιμές στην ενέργεια, τα καύσιμα και φυσικά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, εξακολουθούν να είναι βραχνάς και τον Αύγουστο. Η ΕΕΚΕ επιμένει ότι φέτος οι ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά σε βασικές γραμμές αγγίζουν το 15%, επικαλούμενη συγκριτικές έρευνες.

    Για τα τιμολόγια του ρεύματος η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών υπογραμμίζει, ότι η επιδότηση του Αυγούστου, των 1,6 λεπτών την κιλοβατώρα, δεν αντισταθμίζει τις ανατιμήσεις που φτάνουν σε ένα μήνα τα 2,8 λεπτά, αναιρώντας το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι θα πληρώσουμε φθηνότερα το ρεύμα από ό,τι τον Ιούλιο.

    Όσο για τα καύσιμα, το γεγονός ότι η βενζίνη πωλείται πάνω από 2 ευρώ το λίτρο σε νησιωτικές περιοχές, ενώ έχουν καταγραφεί τιμές ως και 2,35 ευρώ, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το τι θα συμβεί όταν τα «σκάγια» από την πυριτιδαποθήκη της Μέσης Ανατολής, χτυπήσουν την Ευρώπη.

    Πηγή: in.gr

  • Γιαννιτσοχώρι: Ανετράπη βυτιοφόρο καυσίμων (photos & video)
    Γιαννιτσοχώρι: Ανετράπη βυτιοφόρο καυσίμων (photos & video)

    Ένα βυτιοφόρο με καύσιμα ανετράπη στην Ε.Ο. Πύργου - Κυπαρισσίας

    Δεν έχει υπάρξει για την ώρα διαρροή. Σπεύδουν στο σημείο δυνάμεις της Πυροσβεστικής.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν υπάρχει εγκλωβισμένο άτομο.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το βυτιοφόρο ευτυχώς ήταν άδειο οπότε αποφεύχθηκε το ενδεχόμενο διαρροής και ανάφλεξης.

    vytioforo anatropi giannitsoxori 1

    vytioforo anatropi giannitsoxori 2

    vytioforo anatropi giannitsoxori 3

    Περισσότερα σε λίγο…

  • Νέα Ζηλανδία: Εκκένωση περιοχών λόγω πλημμυρών στην ανατολική ακτή του Βόρειου Νησιού
    Νέα Ζηλανδία: Εκκένωση περιοχών λόγω πλημμυρών στην ανατολική ακτή του Βόρειου Νησιού

    Oι αρχές έχουν προειδοποιήσει τους κατοίκους να είναι έτοιμοι να ακολουθήσουν εντολές εκκένωσης εφόσον χρειαστεί

    Σφοδρές βροχοπτώσεις προκάλεσαν πλημμύρες στις ανατολικές περιοχές του Βόρειου Νησιού της Νέας Ζηλανδίας, υποχρεώνοντας αρκετούς κατοίκους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.
    Στις περιοχές Χοκς Μπέι και Ταϊράφιτι έχουν στηθεί κέντρα επείγουσας βοήθειας, ενώ οι αρχές έχουν προειδοποιήσει τους κατοίκους να είναι έτοιμοι να ακολουθήσουν εντολές εκκένωσης εφόσον χρειαστεί.
    Η υπηρεσία πολιτικής προστασίας στην Ταϊράφιτι αναφέρει σε ανάρτησή της στο Facebook πως οι βροχοπτώσεις μπορεί να έχουν εξασθενήσει, αλλά προβλέπεται να συνεχιστούν μέχρι το βράδυ της Παρασκευής. «Συνεργεία έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή και αξιολογούν τις ζημιές στους δρόμους, ελέγχουν τη στάθμη των ποταμών και τις γέφυρες», διαβεβαιώνει.
    Οι περιοχές Χοκς Μπέι και Ταϊράφιτι επλήγησαν σκληρά από τις πλημμύρες το 2023, μετά το καταστροφικό πέρασμα του κυκλώνα Γκαμπριέλ.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ BRENDAN MCCARTHY
  • Νέο περιστατικό με Boeing στη Νέα Ζηλανδία - Πήρε φωτιά κινητήρας εν πτήσει
    Νέο περιστατικό με Boeing στη Νέα Ζηλανδία - Πήρε φωτιά κινητήρας εν πτήσει

    Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα σε αεροσκάφη της Boeing τους τελευταίους μήνες, καθώς ήρθε να προστεθεί άλλο ένα ανησυχητικό περιστατικό σε αεροσκάφος της εταιρείας.

    Ένα Boeing 737 – 800 πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη Νέα Ζηλανδία, μετά από φωτιά που ξέσπασε σε κινητήρα.

    Το αεροσκάφος με προορισμό τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, στο οποίο επέβαιναν 67 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος, προσγειώθηκε στην πόλη Ινβέρκαργκιλ της Νέας Ζηλανδίας, αφού εκδηλώθηκε η πυρκαγιά.

    Ερευνούνται τα αίτια

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής των επιχειρήσεων της αεροπορικής εταιρείας, Στιούαρτ Άγκς το περιστατικό μπορεί να προήλθε από «πιθανό χτύπημα πουλιού». Οι φλόγες έγιναν αντιληπτές αμέσως μετά την απογείωση του αεροσκάφους από το αεροδρόμιο του Κουίνσταουν, ωστόσο δεν έγιναν γνωστές περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι συνέβη τη στιγμή του περιστατικού.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ VINCENT JANNINK

  • Γιατί στοιχίζει τόσο η βενζίνη στην Ελλάδα;
    Γιατί στοιχίζει τόσο η βενζίνη στην Ελλάδα;

    “Ιράν-Ισραήλ” και η διαδρομή αισχροκέρδειας στην τιμή των καυσίμων.

    Βράδυ Σαββάτου, 13 Απριλίου 2024: Οι ειδοποιήσεις στο κινητό μου έρχονται η μία μετά την άλλη. Το Ιράν (αντ)επιτέθηκε στο Ισραήλ. Μπαίνω να διαβάσω. Πάμε σε γενικευμένη σύρραξη; Θα γίνει τελικά ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος; Πώς θα αντιδράσουν οι μεγάλοι παίκτες ισχύος που εμπλέκονται στη Μέση Ανατολή; Ερωτήματα κοινά σε όλους με τους οποίους μίλησα εκείνο το βράδυ. Το μόνο που δεν αναρωτηθήκαμε ήταν τι θα συμβεί με τις τιμές του μαύρου χρυσού. Η αλήθεια είναι ότι κάπως είχαμε προετοιμαστεί για αυτό. Άλλωστε, το κοντέρ στις αντλίες των βενζινάδικων είχε ακουμπήσει ταβάνι εδώ και μέρες.

    Ακολουθώντας τα βήματα της διεθνούς ανόδου των τιμών του πετρελαίου κατά 18%, η μέση τιμή της βενζίνης ξεκίνησε στα 1,82 ευρώ το λίτρο στο ξεκίνημα του 2024 και στιγμές πριν η Τεχεράνη ανταποδώσει το πλήγμα στην πρεσβεία της στη Συρία, έφτανε το 1,96 ευρώ. Βέβαια, μια σύντομη περιήγηση στις νησιωτικές περιοχές της χώρας, όπως και στην ευρύτερη περιφέρεια, θα αποδείκνυε ότι το πράγμα είχε ξεφύγει προ πολλού με τα ταμπλό στα πρατήρια βενζίνης να σημειώνουν τιμές που άγγιζαν ακόμη και τα 2,20- 2,30 ευρώ. Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι δύο μέρες μετά το χτύπημα του Ιράν στο Ισραήλ, ο Πρόεδρος των Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Αττικής, κύριος Νίκος Παπαγεωργίου προανήγγειλε ότι οι τιμές θα πάρουν φωτιά μέχρι και το Πάσχα, ενώ μελλοντικά δεν θα εγκαταλείψουν εύκολα την τιμή των 2 ευρώ [Ρ/Σ «Parapolitika 90,1»].

    Η εργαλειοποίηση του διεθνούς περιβάλλοντος

    Εργαλειοποιείται το διεθνές περιβάλλον για να διαμορφώνονται οι τιμές στην Ελλάδα; Αυτό το ερώτημα απηύθυνε το NEWS 24/7 στον δημοσιογράφο, οικονομολόγο και διδάσκοντα σε ΑΕΙ Ελλάδας και Κύπρου, κ. Λεωνίδα Βατικιώτη. Όπως ο ίδιος εξηγεί: «Η επίρριψη της ευθύνης στον πόλεμο της Ουκρανίας ή την Μέση Ανατολή λειτουργεί σαν προπέτασμα καπνού για τα καρτέλ. Μάρτυρας είναι τα υπερκέρδη που εμφανίζουν οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες μονοπωλούν την αγορά και κάνουν κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους».

    Το ζήτημα φαίνεται να αποκτά μεγαλύτερη διάσταση καθώς, όπως είπαμε, ενόψει του Πάσχα η τιμή της βενζίνης αναμένεται να ανέβει αισθητά. Αν αυτό συμβεί, σίγουρα δεν θα οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις διεθνείς εντάσεις, λένε στο NEWS 24/7 καλά ενημερωμένες πηγές που θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους. Επιπλέον, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και το συνηθισμένο φαινόμενο οι τιμές να τραβούν την ανιούσα κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα και κατά την περίοδο των θερινών διακοπών, αφού σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς έχουμε συγκεκριμένη προσφορά, η οποία ορίζεται από τα αποθέματα.

    Τώρα, γιατί τα αποθέματα δεν αυξάνονται εγκαίρως, ώστε να μην αυξηθούν οι τιμές, όταν όλοι γνωρίζουμε πότε θα αυξηθεί η ζήτηση, είναι ένα ερώτημα που προκύπτει εύλογα. Για τον λόγο αυτό ρώτησα τον κύριο Βατικιώτη, ο όποιος απαντά λέγοντας πως «αν τα αποθέματα υπολείπονταν της ζήτησης θα υπήρχαν άδεια ράφια. Δε νομίζω να υπάρχει πολίτης αυτής της χώρας που να έχει παρατηρήσει έλλειψη σε προϊόντα σε σούπερ μάρκετ ή εμπορικά. Η υπερβάλλουσα ζήτηση, που δεν αποτυπώνεται σε καμία στατιστική, είναι μια ακόμη δικαιολογία που χρησιμοποιείται από τις μεγάλες επιχειρήσεις για να καλυφθεί η αισχροκέρδεια».

    Το σύστημα Platts και η ελληνική «ιδιαιτερότητα»

    Το ζήτημα με τα αποθέματα δεν αποτελεί τη μόνη ελληνική «ιδιαιτερότητα». Πριν πάμε όμως εκεί, είναι αναγκαίο να εξηγήσουμε τον πάγιο τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται οι τιμές στα πετρελαιοειδή. Ψάχνοντας απαντήσεις, ζητήσαμε την συμβολή του διδάσκοντα Διεθνή Χρηματοοικονομική και Τραπεζική στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, κου. Κώστα Μελά.

    Όπως εξηγεί στο NEWS 24/7: «Για να υπολογίσουμε την τιμή της βενζίνης και άλλων καυσίμων πρέπει πρώτα να ανατρέξουμε στην τιμή Platts. Περί τίνος πρόκειται; Η Platts είναι μια εξειδικευμένη εταιρεία που ιδρύθηκε το 1909 με έδρα το Λονδίνο και καθορίζει την αξία σε δολάρια ΗΠΑ στην οποία μπορεί να πωλείται η βενζίνη ανά τόνο από εταιρείες διύλισης. Αυτή η τιμή ονομάζεται τιμή Platts ή δείκτης Platts και υπολογίζεται ως σταθμισμένος μέσος όρος των τιμών των πετρελαιοειδών σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες. Ουσιαστικά, η εταιρεία αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς για εκατοντάδες ενεργειακές εταιρείες, εμπόρους και επενδυτικές τράπεζες, διότι εκφράζει ποια είναι η πραγματική αξία των διυλισμένων προϊόντων με βάση τις φυσικές ανταλλαγές σε μια συγκεκριμένη ημέρα και σε ένα συγκεκριμένο μέρος. Στην πράξη, το 90% των 250 κορυφαίων ενεργειακών εταιρειών στον κόσμο και το 100% των 50 κορυφαίων φορέων εκμετάλλευσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου αναφέρονται στους δείκτες Platts, οι οποίοι ελέγχουν τις πάνω από 8.500 τιμές spot, δείκτες και τιμές συμβολαίου που δημοσιεύονται καθημερινά από το πρακτορείο. Για την περίπτωση της Ελλάδος, οι τιμές αναφοράς αναφέρονται στις αντίστοιχες τιμές Platts της γεωγραφικής περιοχής Ανατολικής Μεσογείου».

    Παρ όλα αυτά, πρέπει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα αν και η τιμή της βενζίνης προσδιορίζεται με βάση αυτό το σύστημα, όλο και περισσότεροι μιλούν για τον κεντρικό ρόλο που παίζουν οι παράγοντες του κλάδου της διύλισης.

    Οι παράγοντες με τη μεγαλύτερη επίδραση στην τιμή

    Από την άλλη, υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν ότι πρέπει μεταξύ άλλων να λάβουμε υπόψη πως η πρώτη ύλη συμβάλλει καθοριστικά στην διαμόρφωση της τελικής τιμής που θα πληρώσουμε. «Το κόστος του αργού πετρελαίου, ενός μη ανανεώσιμου πόρου, εξαρτάται άμεσα από τη ζήτηση. Όταν η ζήτηση αυξάνεται, αυξάνεται και η τιμή, ενώ όταν μειώνεται η ζήτηση, η τιμή καταλήγει να πέφτει», μου λέει κατά τη συνομιλία μας ο κύριος Μελάς.

    Επιπλέον, τονίζει ότι πρέπει να εισαχθεί στη σχετική συζήτηση κι ο ρόλος του κόστους διύλισης, «αφού το αργό πετρέλαιο δεν χρησιμοποιείται σε ‘’καθαρότητα’’, αλλά τροποποιείται για να μετατραπεί σε βενζίνη και άλλα καύσιμα», με τους διαφορετικούς τύπους του (ελαφρύ και αργό) να καθορίζουν τον βαθμό «απλότητας» της επεξεργασίας του και το τελικό κόστος .

    Στο τελευταίο συνδράμουν και οι συνθήκες της αγοράς, αφού σύμφωνα με τον πεπειραμένο στη διεθνή χρηματοοικονομική και τραπεζική ακαδημαϊκό, όταν η ζήτηση καυσίμων είναι υψηλή και οι προμήθειες του αργού χαμηλές, τα διυλιστήρια μπορεί να αναγκαστούν να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο για την απόκτηση πρώτων υλών. Αντίθετα, αυτό το κόστος θα είναι πολύ χαμηλό όταν η ζήτηση είναι χαμηλότερη με υψηλά αποθέματα.

    Τεράστια έσοδα για το Δημόσιο, μεγάλος χαμένος ο καταναλωτής

    Πάντως, για τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, κ. Μιχάλη Κιούση ο λόγος που οι τιμές παραμένουν στα ουράνια ακόμη και όταν υποχωρούν οι διεθνείς τιμές έγκειται στην υψηλή φορολογία. «Η Ελλάδα έχει την υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη», έλεγε τον Φεβρουάριο του 2023, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα γεγονός «δυσανάλογο με την αγοραστική μας δύναμη».

    Έναν χρόνο αργότερα λίγα πράγματα έχουν αλλάξει, καθώς ο ιδιαίτερα υψηλός ΦΠΑ και ο ΕΦΚ (και τα δύο κληροδοτήματα της μνημονιακής περιόδου) έχουν ως αποτέλεσμα κάθε φορά που η βενζίνη φτάνει στα 2€, 81 λεπτά να κατευθύνονται προς τα διυλιστήρια, 9 λεπτά αποτελούν το κέρδος του δικτύου εμπορίας και διανομής και 1,10 πηγαίνει προς το κράτος.

    «Το κράτος είναι ο μεγάλος κερδισμένος της υπερφορολόγησης», μού απαντά σήμερα ο κύριος Βατικιώτης, όταν τον ρωτώ ποιο το αποτύπωμα της ακρίβειας στα καύσιμα στην οικονομική ζωή των πολιτών και κατ’ επέκταση στην οικονομία της χώρας. Ο ίδιος εξηγεί ότι λόγω «της ανελαστικότητας της ζήτησης, μιας και είναι απαραίτητο έξοδο για επιχειρήσεις και νοικοκυριά, κάθε παραπάνω λεπτό στην τελική τιμή της βενζίνης ή του πετρελαίου αυξάνει τα έσοδα και των ενεργειακών μονοπωλίων και του κράτους που είναι ο μεγάλος κερδισμένος λόγω της υπερφορολόγησης (Ειδικοί Φόροι Κατανάλωσης, ΦΠΑ, κ.λπ.)».

    Πράγματι, βάσει των στοιχείων του εβδομαδιαίου δελτίου της Κομισιόν με στοιχεία από τις 08/04/2024, η Ελλάδα είχε την 3η ακριβότερη βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από την Ολλανδία και τη Δανία, όταν είναι 3η από το τέλος σε ό, τι αφορά την αγοραστική δύναμη των πολιτών της. Μια εβδομάδα αργότερα, η διεθνής πλατφόρμα Globalpetrolprices κατέτασσε τη χώρα μας στην 9η θέση παγκοσμίως με την ακριβότερη βενζίνη.

    Το πράγμα γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον αν σκεφτεί κανείς ότι στην Ιταλία- χώρα στην οποία οι τιμές διαμορφώνονται από το σύστημα Platts της Αν. Μεσογείου – η προ φόρων τιμή της βενζίνης είναι κατά 5% φθηνότερη συγκρινόμενη με αυτή που πληρώνουμε στην Ελλάδα.

    Η έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού

    Γιατί συμβαίνει αυτό; Μήπως η ευθύνη τελικά βαραίνει και τα πρατήρια υγρών καυσίμων; Ο υψηλός ανταγωνισμός (αν και τοπικός, άρα ενδέχεται να διαφέρει το επίπεδο συγκέντρωσης ανά περιοχή), το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, αλλά και οι συνεχείς έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας μάς απομακρύνουν από αυτό ενδεχόμενο.

    Για να βρούμε τις απαντήσεις που γυρεύουμε, πιθανά πρέπει να εστιάσουμε εκ νέου την προσοχή μας στην πορεία που ακολουθούν τα καύσιμα πριν φτάσουν στις αντλίες των πρατηρίων.

    Η μέχρι τώρα πορεία των τιμών δείχνει ότι στην Ελλάδα όταν οι τιμές διεθνώς αυξάνονται, οι τιμές της εσωτερικής αγοράς εκτοξεύονται σαν… πύραυλοι. Όμως, όταν αυτές υποχωρούν, οι εν Ελλάδι τιμές υποχωρούν μεν, με πολύ πιο αργούς ρυθμούς δε· ρυθμούς που θυμίζουν την πτώση ενός φτερού.

    Κάπως έτσι φτάνουμε στον Αύγουστο του 2023, όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Τεύχος 7) δημοσίευσε τα πρώτα στοιχεία μιας έρευνας που απλωνόταν σε όλη την αγορά. Τότε, τα δεδομένα ανέφεραν υψηλό βαθμό συγκέντρωσης στη διύλιση, κατάσταση αντιστρόφως ανάλογη με τα πρατήρια λιανικής που ανέρχονται σε 5χιλ, διασφαλίζοντας καλύτερους όρους ανταγωνισμού.

    Συγκεκριμένα η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ) τόνιζε ότι «η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες στις τιμές των υγρών καυσίμων προ φόρων (…) σε συνδυασμό με την ύπαρξη ασυμμετρικής προσαρμογής στη διαμόρφωση των τελικών τιμών των καυσίμων (τιμές αντλίας), ιδιαίτερα για βενζίνη 95 και πετρέλαιο θέρμανσης, και αύξησης του περιθωρίου κέρδους στα διάφορα στάδια της αξιακής αλυσίδας».

    Τι ήθελε να πει η Έκθεση;

    Πιθανότατα ότι υπήρχαν λόγοι που έχριζαν βαθύτερης διερεύνησης σχετικά με τις συνθήκες ανταγωνισμού «στις οικείες αγορές προκειμένου να διευκρινιστούν αν η παρατηρούμενη ασυμμετρία, και γενικότερα η αύξηση της τιμής αυτών των προϊόντων την τελευταία διετία, οφείλονται στην απουσία συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού, όσο και-σε- ζητήματα αναφορικά με τον μηχανισμό τιμολογιακής πολιτικής, την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας και άλλων πιθανών φραγμών εισόδου και ανάπτυξης της αγοράς και τη διατήρηση υψηλού περιθωρίου κέρδους από τις επιχειρήσεις του κλάδου».

    Ίσως τα πράγματα να άλλαζαν αν γινόταν πράξη παλαιότερες εξαγγελίες σχετικά με το άνοιγμα της ελληνικής αγοράς πετρελαιοειδών, ταυτόχρονα με τον μετασχηματισμό των κανόνων για τα αποθέματα ασφαλείας που διαμορφώνουν σημαντικά την τιμή των καυσίμων, αλλά και τα περιθώρια κερδοφορίας.

    Παρόλα αυτά, μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν υπήρξε κάποια ραγδαία εξέλιξη.

    Πόσα λίτρα βενζίνης αγοράζουμε πλέον με τον βασικό μισθό;

    Στις 22 Απριλίου 2024 ακριβότερη βενζίνη από την Ελλάδα (1,992 ευρώ) είχαν μόνο 4 από τις 42 χώρες της ευρύτερης περιοχής, λέει ο κ. Βατικιώτης. «Κάθε σύγκριση γίνεται πιο απογοητευτική αν λάβουμε υπόψη μας και τα εισοδήματα, δεδομένου ότι οι μισθοί στην Ελλάδα είναι από τους χαμηλότερους. Στην Ελλάδα λοιπόν ο μισθός αντιστοιχούσε σε 551 λίτρα βενζίνης, στην Πορτογαλία σε 670, σε Ιταλία 901, στην Ισπανία 1.133, στη Γαλλία 1.288 και στην Γερμανία σε 1.661 λίτρα! Δεν το λες και καταπληκτική ποιότητα ζωής….».

    Ομολογουμένως όχι. Ζούμε μια κατάσταση που φαντάζει αδιανόητη, αλλά όχι ακατανόητη.

    Η μέχρι τώρα πορεία των τιμών δείχνει ότι στην Ελλάδα όταν οι τιμές διεθνώς αυξάνονται, οι τιμές της εσωτερικής αγοράς εκτοξεύονται σαν… πύραυλοι. Όμως, όταν αυτές υποχωρούν, οι εν Ελλάδι τιμές υποχωρούν μεν, με πολύ πιο αργούς ρυθμούς δε· ρυθμούς που θυμίζουν την πτώση ενός φτερού. Η συνθήκη αυτή, γνωστή και ως φαινόμενο Rockets&Feathers, σύμφωνα με την ΕΑ, μπορεί «να οφείλεται σε διάφορα αίτια και ενδεχόμενες στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς, μεταξύ των οποίων η ύπαρξη ρητής ή σιωπηρής συμπαιγνίας, αποθηκευτικοί περιορισμοί, κόστος αναζήτησης (search costs) για τους καταναλωτές λόγω internalities κλπ».

    Υπάρχει λύση;

    Για να απαντήσουμε σ’ αυτό το κομβικής σημασίας ερώτημα, πρέπει πρώτα να γίνει κατανοητό ότι η σωστή αναφορά για την αξιολόγηση της τάσης των τιμών της βενζίνης (και των υπόλοιπων καυσίμων) δεν είναι το αργό πετρέλαιο, αλλά η αξία των διυλισμένων προϊόντων που διακινούνται στη διεθνή αγορά που καταγράφει καθημερινά η Platts. Αυτό υποστηρίζει ο κύριος Μελάς, για τον οποίο «η συσχέτιση μεταξύ αργού πετρελαίου και καυσίμου δεν είναι επαρκής για να εξηγήσει την τάση στις τιμές της βενζίνης, αλλά εμπλέκεται η Platts που θα μπορούσε να ακολουθήσει διαφορετική δυναμική».

    Ο μηχανισμός λειτουργίας θα μπορούσε να είναι παραμορφωτικός και να έχει κερδοσκοπικό αντίκτυπο στις τιμές πετρελαίου και των διυλισμένων προϊόντων; Η απάντηση μάλλον είναι θετική. Ωστόσο, παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή Platts σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, οι οποίοι παραπέμπουν κυρίως στη δυναμική προσφοράς και ζήτησης ενεργειακών προϊόντων, καθώς και οι οικονομικές συνθήκες, οι παγκόσμιες πολιτικές, καιρικές συνθήκες και οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών είναι δύσκολο να φανερώσουν εμπράκτως περιπτώσεις κερδοσκοπίας, αναφέρει ο συνομιλητής μου.

    Παρόλα αυτά, οι συνεχείς έλεγχοι από το κράτος μπορούν να μας δείξουν αν υπάρχουν πρακτικές ολιγοπωλιακές που κρατούν ψηλά το περιθώριο κέρδους. Στα χέρια της πολιτείας βρίσκεται και η μείωση των υπερβολικά υψηλών φόρων, που διατηρούνται για λόγους καθαρά δημοσιονομικούς.

    Εν ολίγοις, πρέπει να υπάρξει η πολιτική βούληση η οποία με στοχευμένες παρεμβάσεις θα εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία της εγχώριας αγοράς, θα σκύψει πάνω από τα πραγματικά προβλήματα και θα δώσει λύσεις.

    Γιατί, όπως λέει κι ο κύριος Μελάς: «Στην Ελλάδα υπάρχει κανονιστικό πλαίσιο, αλλά δεν τηρείται».

    Πηγή: news247.gr

  • «Τσουχτερή» η πασχαλινή έξοδος με τη βενζίνη στα δύο ευρώ το λίτρο
    «Τσουχτερή» η πασχαλινή έξοδος με τη βενζίνη στα δύο ευρώ το λίτρο

    «Τσουχτερή» αποδεικνύεται για τους οδηγούς η πασχαλινή έξοδος με αυτοκίνητο καθώς η τιμή της βενζίνης ξεπερνά ήδη σε πολλές περιοχές της χώρας τα δύο ευρώ.

    Το ανοδικό ράλι στη βενζίνη ξεκίνησε, εκ νέου, από τις αρχές του 2024 ενώ η συνεχιζόμενη ένταση και οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, εντείνουν την ανησυχία για το επόμενο διάστημα, την ίδια στιγμή που η ζήτηση για καύσιμα είναι αυξημένη και αναμένεται να συνεχίσει όσο προχωράμε προς το καλοκαίρι.

    Έτσι παρότι η μετακίνηση προς τους πασχαλινούς προορισμούς με αυτοκίνητο, παραμένει η πιο συμφέρουσα λύση, όταν πρόκειται για τετραμελή οικογένεια ή παρέα, εντούτοις η επιβάρυνση από το κόστος των καυσίμων δεν είναι αμελητέα.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι για ένα ταξίδι από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη με επιστροφή, με αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού, η συνολική δαπάνη ανέρχεται κοντά στα 220 ευρώ, μαζί και με το κόστος των διοδίων.

    Όσοι, από την άλλη πλευρά, επιλέξουν για το Πάσχα, μεγάλα νησιά της χώρας στα οποία είναι απαραίτητη η μετακίνηση με αυτοκίνητο, πέραν το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα πρέπει να συνυπολογίσουν και το γεγονός ότι η τιμή της βενζίνης είναι ακόμη πιο αυξημένη καθώς ακόμη και κατά τη διάρκεια του χειμώνα δεν έπεσε κάτω από τα 2 ευρώ.

    Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων (25/4) η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης φτάνει τα 1,984 ευρώ το λίτρο, όταν πριν από μία εβδομάδα (18/4), έφτανε τα 1,977 ευρώ το λίτρο.

    Στην Αττική κατά μέσο όρο πωλείται μεσοσταθμικά 1,955 ευρώ το λίτρο ενώ στη Θεσσαλονίκη, το 1,951 ευρώ το λίτρο. Οι υψηλότερες μέσες τιμές καταγράφονται στις Κυκλάδες με 2,202 ευρώ το λίτρο και στα Δωδεκάνησα με 2,140 ευρώ το λίτρο. Στη Λευκάδα φτάνει κατά μέσο όρο τα 2,063 ευρώ το λίτρο, στη Κεφαλονιά τα 2,061 ευρώ το λίτρο ενώ στο Ρέθυμνο τα 2,047 και το Ηράκλειο Κρήτης τα 2,024 ευρώ το λίτρο.

    Πηγή: cnn.gr

  • Καύσιμα: Δεύτερη ακριβότερη χώρα στην Ευρωζώνη η Ελλάδα
    Καύσιμα: Δεύτερη ακριβότερη χώρα στην Ευρωζώνη η Ελλάδα

    Η αύξηση στα καύσιμα προκαλεί προβλήματα σε οδηγούς και πρατηριούχους

    Πονοκέφαλο έχει προκαλέσει στους οδηγούς η αύξηση των τιμών στα καύσιμα. Οι αυξήσεις επηρεάζουν όμως και τους ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων, καθώς οι καταναλωτές στη Βόρεια Ελλάδα προτιμούν να αγοράζουν φθηνή βενζίνη από τη Βουλγαρία και την Τουρκία.

    Συγκεκριμένα, την ανιούσα έχει παρει η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, η οποία είναι μία ανάσα πριν «σπάσει» το φράγμα των 2 ευρώ. Η Eurostat δείχνει δε ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης την προηγούμενη εβδομάδα ήταν 1,934, ενώ στην Ευρώπη το αντίστοιχο ήταν στα 1,759. Μάλιστα, προκύπτει ότι η Ελλάδα έχει την 2η θέση υψηλότερη τιμή στην Ευρωζώνη.

    Νέα αύξηση στη βενζίνη προς το Πάσχα

    Ο Νίκος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος πρατηριούχων εμπόρων καυσίμων Αττικής μίλησε για την πορεία της τιμής των καυσίμων στο «MEGA Σαββατοκύριακο». «Οι φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν την τιμή και βλέπουμε την τελική τιμή στα πρατήρια της Ελλάδας να είναι υψηλότεροι από ότι είναι στον μέσο όρο της Ευρώπης», είπε αρχικά.

    Χαρακτηριστικά, στην Σλοβακία η τιμή της βενζίνης είναι στο 1,69 ευρώ, ενώ πρόσθεσε ότι «Οι τιμές στην Αυστρία είναι στο 1,54 το πετρέλαιο, η Βουλγαρία είναι στο 1,37 και η Τσεχία στο 1,55 ευρώ».

    Τέλος, ο πρόεδρος πρατηριούχων εμπόρων καυσίμων Αττικής εκτίμησε ότι οδεύοντας προς το Πάσχα η τιμή της βενζίνης αναμένεται να ανέβει περισσότερο και να σπάσει το φράγμα των 2 ευρώ στα περισσότερα ταμπλό των πρατηρίων.

    Πηγή: in.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch