Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2022 18:07

Κουνούπια: Γιατί τους αρέσει και πώς μας πίνουν το αίμα - Οι επιστήμονες μόλις βρήκαν την εξήγηση

Tόσο στην αιτία που τα κουνούπια δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στο ανθρώπινο αίμα όσο και στον πολύπλοκο μηχανισμό με τον οποίο μας εντοπίζουν κατέληξαν ερευνητές.

Οι ερευνητές από το αμερικανικό πανεπιστήμιο Ροκφέλερ μελέτησαν εξονυχιστικά τα ενοχλητικά κουνούπια και διαπίστωσαν ότι, σε αντίθεση με άλλα ζώα ή έντομα, αυτά διαθέτουν έναν πολύπλοκο μηχανισμό όσφρησης, που τα οδηγεί στο ανθρώπινο δέρμα, σύμφωνα με τον Guardian.

Ειδικότερα, τα κουνούπια μπορούν να αποκωδικοποιήσουν με ακρίβεια τις μυρωδιές που συναντούν, ειδικά δε την ανθρώπινη, που αποτελεί έναν συνδυασμό της μυρωδιάς του σώματος, της θερμότητας αλλά και του διοξειδίου του άνθρακα, και είναι μοναδική για τον κάθε έναν από εμάς.

Κι αυτό διότι τα κουνούπια διαθέτουν ένα πολύπλοκο σύστημα νευρώνων, ικανών να εντοπίζουν ξεχωριστά κάθε τύπο μυρωδιάς -μάλιστα, αν αφαιρεθούν κάποιοι από αυτούς, οι υπόλοιποι λειτουργούν κανονικά, όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές στο εργαστήριο.

«Υποθέσαμε ότι τα κουνούπια θα ακολουθούσαν το κεντρικό δόγμα της όσφρησης, που είναι ότι μόνο ένας τύπος υποδοχέα εκφράζεται σε κάθε νευρώνα», είπε η επικεφαλής της έρευνας, Μεγκ Γιάνγκερ. «Αντίθετα, αυτό που έχουμε δει είναι ότι διαφορετικοί υποδοχείς μπορούν να ανταποκριθούν σε διαφορετικές οσμές στον ίδιο νευρώνα».

Αυτός ο μηχανισμός «έκτακτης ανάγκης» αναπτύχθηκε προφανώς από τον νόμο της εξέλιξης, ώστε να επιβιώσει το είδος.

Ο λόγος που προτιμούν το ανθρώπινο αίμα, δε, είναι διότι το είδος μας βρίσκεται πάντα κοντά σε περιοχές με φρέσκο νερό, και εκεί ακριβώς αναπαράγονται τα κουνούπια.

«Είμαστε το τέλειο γεύμα και γι' αυτό είναι τόσο ισχυρή η έλξη των κουνουπιών για εμάς», εξηγούν οι ερευνητές.

Τα πορίσματα αυτών των μελετών μπορούν να αξιοποιηθούν στο μέλλον ώστε να μειωθούν οι ασθένειες που προκαλούνται από τα κουνούπια, όπως ο κίτρινος πυρετός.

Ένας τρόπος, λένε οι επιστήμονες, θα ήταν η δημιουργία μυρωδιών πιο θελκτικών από εμάς, ώστε να αποφεύγουμε τα τσιμπήματά τους, ή νέα φάρμακα που θα «μπερδεύουν» του νευρώνες των κουνουπιών και δεν θα μας εντοπίζουν με την ίδια ευκολία.

Η δρ Ολένα Ριαμπίνινα, από το Insect Neuro Lab του Πανεπιστημίου Durham, η οποία δεν συμμετείχε στην έρευνα, είπε στον Guardian:

«Γνωρίζαμε ήδη ότι τα κουνούπια μπορούν να τσιμπήσουν τον άνθρωπο, αλλά αυτή η έρευνα μας λέει ότι το οσφρητικό τους σύστημα είναι διαφορετικό και περισσότερο πολύπλοκο από όσο νομίζαμε. Οι παρεμβάσεις που βασίζονται σε αυτές τις νέες πληροφορίες θα μπορούσαν να είναι πολύ ελπιδοφόρες»

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2022 17:55

Έρευνα του Εσωτερικών Υποθέσεων για τη διαρροή των ονομάτων αστυνομικών του ελληνικού FBI

Διέρρευσαν ονόματα και στοιχεία του ελληνικού FBI. Έρευνα από το Εσωτερικών Υποθέσεων.

Έρευνα για να βρεθεί η «πηγή» της διαρροής των ονομάτων των αστυνομικών, οι οποίοι θα στελεχώσουν το ελληνικό FBI, ξεκινά η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ.

Οι «αδιάφθοροι» της Αστυνομίας θα αναζητήσουν ποιος ή ποιοι ήταν αυτοί που έδωσαν υπηρεσιακό έγγραφο ή πληροφορίες στην ιστοσελίδα που δημοσίευσε το οργανόγραμμα με τα ονόματα αστυνομικών της νέας «υπερ-υπηρεσίας» που δημιουργήθηκε για την πάταξη του οργανωμένου εγκλήματος.

Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να γίνουν ειδικές προανακριτικές πράξεις και να ληφθούν καταθέσεις. Αστυνομικές πηγές -εκτός Εσωτερικών Υποθέσεων- αναφέρουν ότι μία από τις εκτιμήσεις είναι ότι κάποιος «δυσαρεστημένος» αστυνομικός μπορεί να έκανε τη διαρροή, γιατί θεώρησε ότι «αδικήθηκε» που έμεινε εκτός του ελληνικού FBI.

Υπενθυμίζεται ότι το δημοσίευμα της ιστοσελίδας «κατέβηκε» μετά το «θόρυβο» που προκάλεσε ωστόσο ήταν ήδη... αργά.

Τα ονόματα των αστυνομικών που θα κληθούν υπό άκρα μυστικότητα να φέρουν σε πέρας κρίσιμες έρευνες διέρρευσαν και μάλιστα με λεπτομέρειες που αφορούν ακόμα και στον Αριθμό Μητρώου τους! Η μεγάλη αναστάτωση προκλήθηκε διότι τίθεται θέμα ασφάλειας των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ.

Η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών εξέδωσε ανακοίνωση που κάνει λόγο για «απαράδεκτη διαρροή προσωπικών στοιχείων αστυνομικών».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ως Ένωση αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών, καταγγέλλουμε τη δημοσίευση-διαρροή προσωπικών στοιχείων εκατοντάδων συναδέλφων μας από συγκεκριμένο ιστότοπο.

Δεν μας ενδιαφέρει επ’ ουδενί αν πρόκειται για λάθος ή αν κάποιοι θεώρησαν τη δημοσίευση ως «αποκλειστικές πληροφορίες», το μόνο που μας αφορά είναι η κατάληξη, αφού τα ακριβή στοιχεία αστυνομικών μιας νεοϊδρυθείσας Υπηρεσίας η οποία στο μέλλον θα παίξει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση του εγκλήματος, έγιναν προσβάσιμα στους πάντες...

Ως Ε.ΑΣ.Υ.Α. από την πλευρά μας, από κοινού με το νομικό μας τμήμα, επεξεργαζόμαστε ήδη την προσφυγή στις ενδεδειγμένες νομικές ενέργειες ώστε να διασφαλίσουμε τα μέλη μας.

Κλείνοντας, αρνητική και αλγεινή εντύπωση μας έχει προκαλέσει η εκκωφαντική, έως αυτή τη στιγμή, σιωπή της Ηγεσίας για το όλο περιστατικό!!!».

Π.Ε. Ηλείας: Ανακοίνωση διενέργειας ψεκασμού ULV στον Άγιο Γεώργιο Ανδραβίδας -Κυλλήνης

Συνεχίζεται το έργο καταπολέμησης κουνουπιών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Στο πλαίσιο της λήψης μέτρων για την προστασία του πληθυσμού αλλά και καταπολέμησης του ιού του Δυτικού Νείλου, η Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας και η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας ενημερώνουν ότι σήμερα, Πέμπτη, 19-09-2024, από τις 22:00 και έπειτα θα πραγματοποιηθεί εκνέφωση υπέρμικρου όγκου (ULV) στον οικισμό του Αγίου Γεωργίου του Δήμου Ανδραβίδας Κυλλήνης για την αντιμετώπιση του πληθυσμού ακμαίων κουνουπιών από ειδικό συνεργείο.

H εφαρμογή αυτή θα πραγματοποιηθεί υπό την επίβλεψη των αρμοδίων της Περιφέρειας και σε συνεργασία με το Δήμο Ανδραβίδας - Κυλλήνης, με τρόπο και σκευάσματα που δεν εγκυμονούν κινδύνους για τους ανθρώπους και τα ζώα, και δεν έχουν καμία απολύτως υπολειμματική δράση.

Κατά τη διάρκεια του ψεκασμού:

Απομακρύνετε τα μελισσοσμήνη από την περιοχή

Απομακρύνετε εκτεθειμένα είδη οικιακής χρήσης (π.χ. παιχνίδια)

Μαζέψτε τα απλωμένα ρούχα

Κλείστε τα κλιματιστικά σας

Για τη διάρκεια του ψεκασμού μείνετε σε εσωτερικούς χώρους

Μην προσπαθείτε να συνομιλήσετε με τον οδηγό του ψεκαστικού

Μην κυκλοφορείτε κατά τη διάρκεια του ψεκασμού και μην παρεμποδιζετε το όχημα

Για οποιαδήποτε πληροφορία απευθύνεστε στη Δνση Δημόσιας Υγείας (2613-620716, 2613-620762, 2613-620763) ή στο 6974755202.

(Δελτίο Τύπου)

Ηλεία: Διευρύνεται η έρευνα και μελέτη κυκλοφορίας του Ιού του Δυτικού Νείλου - Θα συλλεχθούν δείγματα άγριων πτηνών, οικόσιτων πτηνών και κουνουπιών

Δόθηκε η άδεια σε ερευνητική ομάδα για τα επόμενα τρία χρόνια

Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

Μετά τα πολλαπλά, για πρώτη φορά, κρούσματα του Ιού του Δυτικού Νείλου που σημειώθηκαν το προηγούμενο διάστημα στην Ηλεία, ο νομός μπαίνει σε πιο εντατικό πρόγραμμα παρακολούθησης, έρευνας και επιτήρησης, με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να δίνει ήδη την άδεια σε ερευνητική-επιστημονική ομάδα για εκτεταμένη δράση τα επόμενα τρία χρόνια.

Το πράσινο φως έδωσε το ΥΠΕΝ για την μελέτη της κυκλοφορίας του Ιού του Δυτικού Νείλου σε άγρια πτηνά, πλην των οικόσιτων πτηνών και κουνουπιών. Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί από τον ∆ρ. Σπυρίδωνα Μουρελάτο– Βιολόγο, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο, της «Οικοανάπτυξη ΑΕ» σε συνεργασία με το Τμήμα Κτηνιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Δρα. Xρυσόστομο Ι. Δόβα, Καθηγητή Μοριακής Μικροβιολογίας), ενώ η ερευνητική ομάδα απαρτίζεται από τους: Βασίλειο Ανταλή (Βιολόγος, Σάντρα Gewehr (Βιολόγος), Αντώνη Πολίτη (Κτηνίατρος), Νικόλαο Γκαρλή (Γεωπόνος ΤΕ Ζωικής Παραγωγής) και Έλενα Κορδαλή (Γεωπόνος ΤΕ Ζωικής Παραγωγής).

Το τωρινό ερευνητικό πρόγραμμα που ήδη εκτελείται ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου και από τον Ιανουάριο του 2025 έως και τον Νοέμβριο του 2027 ξεκινά μια νέα, πιο εντατικοποιημένη ερευνητική δράση, καθώς ήδη η Ηλεία έχει δημιουργήσει ένα προηγούμενο σε κρούσματα του Ιού του Δυτικού Νείλου, καθιστώντας πιο έντονο το ενδιαφέρον των ερευνητών για την παρακολούθηση του φαινομένου.

Σε δηλώσεις του στο ilialive.gr, o διευθυντής Ν. Ελλάδας της « Οικοανάπτυξη» και υπεύθυνος του έργου καταπολέμησης κουνουπιών για τη Δυτική Ελλάδα Νίκος Πέρρος, εξηγεί ότι η φετινή ιδιομορφία του καιρού συνέβαλλε στην έντονη εμφάνιση του ιού στην περιοχή της Ηλείας. «Είναι πολυπαραγοντικό θέμα, το πού θα «χτυπήσει» ο ιός. Είχαμε μια ιδιομορφία λόγω του καιρού. Φέτος, λόγω της ιδιομορφίας του καιρού, μετατοπίστηκε λίγο νοτιότερα. Στην Δυτική Ελλάδα κάθε χρόνο είχαμε 1-2 κρούσματα, φέτος για πρώτη φορά είχαμε 11 επιβεβαιωμένα, κάτι που από τα δείγματα που είχαμε το περιμέναμε. Ήταν μια χρονιά που είχαμε λιγότερα κουνούπια λόγω υψηλών θερμοκρασιών αλλά αυξημένη κυκλοφορία του ιού στην περιοχή. Το φαινόμενο αυτή την εποχή είναι σε ύφεση. Το παρακολουθούμε, κάνουμε αναλύσεις κάθε βδομάδα και σε κουνούπια που συλλαμβάνουμε σε ένα ευρύτατο δίκτυο σύλληψης κουνουπιών που διαθέτουμε σε όλη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για να δούμε την κυκλοφορία του ιού, καθώς και σε οικόσιτα πουλερικά και σε άγρια πτηνά».

Γιατί σε άγρια πτηνά

Αν και δεν είναι ευρέως γνωστό, τα άγρια πτηνά είναι η δεξαμενή του Ιού του Δυτικού Νείλου, όπως εξηγεί ο κ. Πέρρος. Αυτό το είδος είναι που νοσεί και διατηρεί τον ιό ακόμη και τον χειμώνα. «Για το λόγο αυτό έχουμε διαφοροποιήσεις των περιοχών που εμφανίζεται πιο έντονα ο ιός, γιατί λόγω καιρού έχουμε άλλες μεταναστευτικές ροές των πτηνών, με άλλες διαδρομές που επιλέγουν ενδεχομένως… Τα άγρια πτηνά φέρνουν τον ιό στην περιοχή και τα κουνούπια τον μεταφέρουν στον άνθρωπο. Ο άνθρωπος δεν τον μεταδίδει, είναι ο τελικός ξενιστής».

Τα είδη που θα μελετηθούν είναι τα εξής: Σπιτοσπουργίτης , Δεντροσπουργίτης, Χωραφοσπουργίτης, Καρακάξα, Κελαηδότσιχλα, Κουρούνα , Ψαρόνι , Κίσσα και Αγριοπερίστερο.

Τα άγρια πτηνά θα συλλαμβάνονται με τη χρήση ειδικών κλωβών και διχτυών σύλληψης σε περιοχές με ιστορικό εμφάνισης κρουσμάτων του Ιού του Δυτικού Νείλου και σε περιοχές υψηλού κινδύνου. Για κάθε ένα άγριο πτηνό που θα συμμετέχει στη δειγματοληψία, θα συμπληρώνεται Αρχείο Δεδομένων στο οποίο ενδεικτικά θα αναφέρονται η εκτιμώμενη ηλικία, το φύλο, το είδος, η περιοχή σύλληψης κ.ά. για μεταγενέστερη επεξεργασία των δεδομένων. Μετά τη σύλληψη των αγρίων πτηνών, θα λαμβάνονται κατάλληλες ποσότητες βιολογικού υλικού και στη συνέχεια θα απελευθερώνονται στο φυσικό τους περιβάλλον. Τα δείγματα θα αποθηκεύονται σε ψύξη μέχρι την αποστολή τους στο διαγνωστικό εργαστήριο του Τμήματος Κτηνιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι εργαστηριακές εξετάσεις θα συνίστανται σε ορολογικό και μοριακό έλεγχο των αγρίων πτηνών για την ανίχνευση αντισωμάτων και γενετικού υλικού του ιού του Δυτικού Νείλου (ΙΔΝ) αντίστοιχα.

Φωτογραφία αρχείου: freepik/jcomp

Ψαλτοπούλου για ιό του Δυτικού Νείλου: Έχει γίνει ενδημικό νόσημα στη χώρα μας

Οι θάνατοι αφορούν κυρίως άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω

Στην επιτακτική ανάγκη προστασίας, ειδικά για τις ευπαθείς ομάδες, από τον ιό του Δυτικού Νείλου αναφέρθηκε η παθολόγος και Καθηγήτρια Επιδημιολογίας, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, η οποία μιλώντας στην «ΕΡΤ» προειδοποίησε για την ανησυχητική αύξηση των περιστατικών του ιού στην Ελλάδα και τις συνέπειές της.
    «Μετά από έναν ήπιο χειμώνα και αυξημένες θερμοκρασίες τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες, έχουμε καταγράψει 17 θανάτους και πάνω από 100 περιστατικά με επιπτώσεις στο κεντρικό νευρικό σύστημα», ανέφερε η ειδικός, προσθέτοντας ότι ο ιός του Δυτικού Νείλου έχει μετατραπεί σε ενδημικό νόσημα στη χώρα μας και στη Νότια Ευρώπη.
    Αναγκαία τα αντικουνουπικά

«Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε αντικουνουπικά μέσα, ειδικά το βράδυ» δήλωσε η κα Ψαλτοπούλου η οποία αναφέρθηκε στο πως η αλλαγή του κλίματος επηρεάζει στην αυξημένη μεταδοτικότητα της νόσου.

Όπως είπε τα επιδημιολογικά στοιχεία δείχνουν ότι οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με προβλήματα υγείας είναι οι πιο ευάλωτοι: «Το 80% των προσβεβλημένων δεν εμφανίζουν καθόλου συμπτώματα, ενώ το 20% έχει ήπια συμπτώματα. Ωστόσο, οι θάνατοι αφορούν κυρίως άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω». Επίσης, οι εγκυμονούσες και τα παιδιά θα πρέπει να προστατεύονται.

Αναφερόμενη στον κορονοϊό η καθηγήτρια Επιδημιολογίας τόνισε ότι υπάρχουν εβδομαδιαίως 35 με 40 θάνατοι. Όσον αφορά στο εμβόλιο της γρίπης υπενθύμισε ότι η χορήγησή του θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο.

«Χρειάζεται προσοχή, ειδικά για τους ηλικιωμένους και τις ευπαθείς ομάδες. Ο ιός είναι εδώ και πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε με υπευθυνότητα», κατέληξε η Θεοδώρα Ψαλτοπούλου.
    Ιός Δυτικού Νείλου: 16 νέα κρούσματα την τελευταία εβδομάδα – 140 συνολικά από την αρχή του 2024

Σε δεκαέξι ανέρχονται νέα κρούσματα του Ιού του Δυτικού Νείλου στην Ελλάδα σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, ενώ έχουν καταγραφεί επίσης τέσσερα εισαγόμενα κρούσματα και δύο ακόμη διερευνώνται.

17 νεκροί από τον ιό

Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ από την αρχή του 2024 και μέχρι τις 04/09/2024 (ώρα 13.00), έχουν διαγνωστεί και διερευνηθεί συνολικά 140 εγχώρια κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 104 παρουσίασαν εκδηλώσεις από το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα (ΚΝΣ, εγκεφαλίτιδα ή/και μηνιγγίτιδα ή/και οξεία χαλαρή παράλυση) και 36 κρούσματα είχαν ήπιες εκδηλώσεις/ δεν είχαν εκδηλώσεις από το ΚΝΣ.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας διαγνώσθηκαν/ δηλώθηκαν 16 νέα εγχώρια κρούσματα. Έχουν καταγραφεί, επίσης, τέσσερα εισαγόμενα κρούσματα της λοίμωξης σε ασθενείς που εκτέθηκαν σε άλλες χώρες του εξωτερικού (τρία στην Αλβανία και ένα στην Αυστρία), τα οποία δεν περιλαμβάνονται στην περαιτέρω ανάλυση. Για δύο ακόμη κρούσματα, με σύνθετο ιστορικό ταξιδιών, εκκρεμεί η ολοκλήρωση της διερεύνησης σχετικά με το εάν πρόκειται για εισαγόμενα ή εγχώρια κρούσματα (τα οποία, επίσης, δεν περιλαμβάνονται στην περαιτέρω ανάλυση). Έχουν καταγραφεί 17 θάνατοι σε ασθενείς με λοίμωξη από τον ιό, ηλικίας άνω των 60 ετών (διάμεση ηλικία θανόντων: 85 έτη, εύρος: 61 - 92 έτη).

Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, μέχρι χθες, 4 Σεπτεμβρίου 2024, νοσηλεύονταν σε κλινικές εκτός ΜΕΘ 5 άτομα και σε ΜΕΘ 8. Εξιτήριο από το νοσοκομείο είχαν πάρει 99 άτομα.

Ιός Δυτικού Νείλου - στοιχεία ΕΟΔΥ

Διενέργεια ψεκασμού ULVστη Νέα Μανολάδα από την Π.Ε. Ηλείας - Στόχος η καταπολέμηση του ιού του Δυτικού Νείλου

Στο πλαίσιο της λήψης μέτρων για την προστασία του πληθυσμού αλλά και καταπολέμησης του ιού του Δυτικού Νείλου, η Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας και η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας ενημερώνουν πως την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024, από τις 10 μ.μ. και έπειτα θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή της Νέας Μανωλάδας εκνέφωση υπέρμικρου όγκου (ULV) στον οικισμό για την αντιμετώπιση του πληθυσμού ακμαίων κουνουπιών από ειδικό συνεργείο.

Η εφαρμογή αυτή, θα πραγματοποιηθεί υπό την επίβλεψη των αρμοδίων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με τον δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης με τρόπο και σκευάσματα που δεν εγκυμονούν κινδύνους για τους ανθρώπους και τα ζώα και δεν έχουν καμία απολύτως υπολειμματική δράση.

Κατά την διάρκεια του ψεκασμού:

• Απομακρύνετε μελισσοσμήνη από την περιοχή
    • Απομακρύνετε εκτεθειμένα είδη οικιακής χρήσης (π.χ. παιχνίδια)
    • Μαζέψτε τα απλωμένα ρούχα
    • Κλείστε τα κλιματιστικά σας
    • Για την διάρκεια του ψεκασμού, μείνετε σε εσωτερικούς χώρους
    • Μην προσπαθείτε να μιλήσετε με τον οδηγό του ψεκαστικού
    • Μην κυκλοφορείτε κατά την διάρκεια του ψεκασμού και μην παρεμποδίζετε το όχημα.

Για οποιαδήποτε πληροφορία, απευθύνεστε στην Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας (2613620716,2613620762,2613620763) ή στο 6974755202.

«Η Π.Ε. Ηλείας σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και τον δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης παραμένουν σε συνεχιζόμενη εγρήγορση και λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των πολιτών και την εξάλειψη του κινδύνου μετάδοσης του ιού του Δυτικού Νείλου.

Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο την έγκαιρη εφαρμογή στοχευμένων μέτρων πρόληψης και απόκρισης, την ερχόμενη Παρασκευή, ειδικό συνεργείο υπό την επίβλεψη αρμοδίων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, θα προβεί στην διενέργεια ψεκασμού ULV στη Νέα Μανωλάδα για την αντιμετώπιση του του πληθυσμού ακμαίων κουνουπιών.

Υπογραμμίζουμε πως η συγκεκριμένη διαδικασία δεν εγκυμονεί κινδύνους για τους ανθρώπους και τα ζώα και δεν αφήνει υπολείμματα. Ωστόσο για την ασφάλεια του γενικού πληθυσμού και την όσο το δυνατόν καλύτερη εφαρμογή, παρακαλούνται οι πολίτες να τηρήσουν τα μέτρα που υποδείχθηκαν από τους ειδικούς», τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης.

Έρευνα για τον θάνατο 95χρονης στο Νοσοκομείο Αγρινίου

Η ιατροδικαστική υπηρεσία της Πάτρας αναμένεται να δώσει απαντήσεις στις συνθήκες θανάτου μιας υπερήλικης γυναίκας στην Αιτωλοακαρνανία.

Η 95χρονη γυναίκα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Αγρινίου την 1η Σεπτεμβρίου, από συγγενικό της πρόσωπο και δύο μέρες μετά απεβίωσε. Οι γιατροί όμως είχαν διαπιστώσει, ότι η γυναίκα είχε μώλωπες στο πρόσωπο και κακώσεις, με αποτέλεσμα να ειδοποιήσουν την αστυνομία.

Στη συνέχεια δόθηκε εντολή για διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής στην ιατροδικαστική υπηρεσία Πατρών. Οι αστυνομικοί έχουν ήδη ξεκινήσει προανάκριση για την υπόθεση και κάλεσαν συγγενικό της πρόσωπο για δώσει κατάθεση.

Πηγή: Ertnews.gr