«Ο άνθρωπος που έγινα» - Τι θέλει (και τι δεν θέλει) να δείξει ο πρίγκιπας Χάρι με το πορτρέτο του στο εξώφυλλο του «Spare».
Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις και όσον αφορά την επιλογή φωτογραφίας για το εξώφυλλο της αυτοβιογραφίας του, ο πρίγκιπας Χάρι - όπως και μέσα στο βιβλίο - πράγματι είπε πολλά!
Όπως έγραψαν οι New York Times, ο Χάρι με το εξώφυλλο του βιβλίου του θέλει να δείξει ακριβώς τι είναι και κυρίως... τι δεν είναι.
Το πορτρέτο του δημιουργεί μια συναισθηματική έλξη με τον αναγνώστη: Κοιτάζει ευθεία με τα κουρασμένα κόκκινα φρύδια του, χωρίς όμως να πτοούνται τα γαλάζια του μάτια, ενώ το βλέμμα του δείχνει ότι είναι αποφασισμένος.
Δεν μοιάζει σε καμία περίπτωση «βασιλικός» και έχει «αποτάξει» τη μεγαλοπρέπεια με την οποία τον ήθελαν να αντικρύζει τον βρετανικό λαό. Δεν φοράει κοστούμι, ούτε τα στρατιωτικά του, αλλά μόνο ένα απλό casual γκρι μπλουζάκι.
Το μόνο διακοσμητικό στοιχείο είναι ένα δερμάτινο κολιέ, από το οποίο φαίνεται μόνο το κορδόνι, που δεδομένης της αποκάλυψης ότι ο Γουίλιαμ έσπρωξε τον Χάρι κατά τη διάρκεια ενός καυγά στο Nottingham Cottage και του έσκισε το κολιέ, μοιάζει γεμάτο συμβολισμούς.
Δεν χαμογελά, αλλά φαίνεται να είναι εντελώς παρών, χωρίς φασαρία μεταξύ του ίδιου και του αναγνώστη. Δίνει την εντύπωση της αμεσότητας. Χωρίς να έχει τίποτα να κρύψει.
Το δημοσίευμα των NYT σχολιάζει και την επιλογή της φωτογράφου για το εξώφυλλο, η οποία επίσης δεν ήταν καθόλου τυχαία.
Η Ραμόνα Ροζάλες, φωτογράφος με τεράστια πείρα στον χώρο, έχει συνεργαστεί με πολλές διασημότητες όπως η Όπρα Γουίνφρεϊ και η Χίλαρι Κλίντον.
Έτσι, ο πρίγκιπας Χάρι ενδέχεται να θέλει να δείξει «πίστη του στην Αμερική», όπου έχει ξεκινήσει τη νέα του ζωή με την οικογένειά του και, ότι έχει εγκαταλείψει τους τρόπους της Ευρώπης.
Αν ο Χάρι ζητά να τοποθετηθεί, όπως η μητέρα του -πριγκίπισσα Νταϊάνα - πριν από αυτόν, ως «πρίγκιπας του λαού», αυτή είναι η στιγμή του, συνεχίζει το δημοσίευμα. Αυτή είναι σε τελική ανάλυση και η υπόθεση του βιβλίου, δηλαδή, ένα πορτρέτο που δημιούργησε - όπως είπε ο ίδιος - όχι ως «ο πρίγκιπας που γεννήθηκα αλλά ως ο άνθρωπος που έγινα».
Ο πρίγκιπας Χάρι δεν είναι ο πρώτος που χρησιμοποίησε αυτή τη στρατηγική, αναφέρουν οι NYT. Ο Piers Morgan συνέκρινε το εξώφυλλο του «Spare» με αυτό του βιβλίου του Andre Agassi το 2009, « Open », που γράφτηκε επίσης από τον JR Moehringer, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Harry.
Είχε επίσης το κεφάλι του πρωταγωνιστή μπροστά και στο κέντρο του εξωφύλλου. Πρόκειται για μια καλά υπολογισμένη κίνηση, που τοποθετεί τα απομνημονεύματα στην παράδοση των βιβλίων που διακρίνονται για την ειλικρίνειά τους και όχι για την ερμηνεία της ιστορίας.
Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ ANDY RAIN