Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2023 09:24

Βρετανία: Λαχανικά με... δελτίο στα σουπερμάρκετ λόγω των ελλείψεων - Πώς προέκυψε το πρόβλημα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Δύο από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σουπερμάρκετ της Βρετανίας αποφάσισαν να θέσουν περιορισμούς στα προϊόντα που μπορούν να αγοράζουν οι καταναλωτές, λόγω της έλλειψης λαχανικών στη χώρα.

Η εταιρεία Asda, η τρίτη σε μέγεθος αλυσίδα σουπερμάρκετ, γνωστοποίησε ότι προσωρινά θα επιτρέπεται στους πελάτες της να αγοράζουν μόνο μέχρι τρεις συσκευασίες με ντομάτες, πιπεριές, αγγούρια, μαρούλια, σαλάτες, μπρόκολα, κουνουπίδια και σμέουρα.

«Όπως και άλλα σουπερμάρκετ, αναμένουμε προβλήματα στην προμήθεια ορισμένων προϊόντων που καλλιεργούνται στη νότια Ισπανία και τη βόρεια Αφρική», εξήγησε ένας εκπρόσωπός της.

Η αντίπαλη αλυσίδα Morrisons ανέφερε ότι οι πελάτες θα μπορούν να αγοράζουν μόνο δύο συσκευασίες με ντομάτες, αγγούρια, μαρούλια και πιπεριές από αύριο Τετάρτη.

Στους ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης αναρτώνται πολλές φωτογραφίες με άδεια ράφια. Η μεγαλύτερη έλλειψη παρατηρείται στις ντομάτες.

Tesco near me pic.twitter.com/6SMpbhVXHN

— Darrylhood (@Darrylhood016) February 21, 2023

Britain is facing a shortage of vegetables, particularly tomatoes, after supermarket supplies were hit by disrupted harvests in southern Europe and north Africa, prompting two major grocers to limit customer purchases

Read more - https://t.co/F7ETx7RNdD #worldnews #uk pic.twitter.com/LhrX4nSmR1

— Gulf Daily News (@GDNonline) February 21, 2023

But twitter is screaming its #brexit ???

Who knew tomatoes could cause such a stir pic.twitter.com/WpKEnj13Mt

— Britain is Bonkers (@Bonkersbritain1) February 21, 2023

One image taken in Britain. One image taken in the EU. Brexit has failed.
This is the story of the weekend, but only visible on Twitter. pic.twitter.com/XHMmTHDA68

— Dr Sam🐟❤🌈😷 (@CounsellingSam) February 19, 2023

Πώς προέκυψε το πρόβλημα

Η Κοινοπραξία Βρετανικού Λιανεμπορίου (BRC) που εκπροσωπεί όλες τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, ανέφερε ότι τα προβλήματα στον ανεφοδιασμό επηρεάζουν όλον τον τομέα. Η αιτία είναι ότι οι δύσκολες καιρικές συνθήκες στη νότια Ευρώπη και τη βόρεια Αφρική δυσχεραίνουν τη συγκομιδή μιας σειράς προϊόντων.

Αν και σε μεγάλο βαθμό είναι αυτάρκης κατά τους θερινούς μήνες, η Βρετανία συνήθως εισάγει το 95% των ποσοτήτων ντομάτας που καταναλώνει και το 90% από τα λάχανα που διατίθενται στους καταναλωτές από τον Δεκέμβριο έως τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της BRC.

Ανησυχία εξέφρασαν και οι Ισπανοί παραγωγοί.

«Η κατάσταση αρχίζει να γίνεται ανησυχητική, καθώς ορισμένες εταιρίες αρχίζουν να έχουν προβλήματα στο να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα των πελατών τους», ανέφερε σε ανακοίνωση η ένωση οργανισμών παραγωγών φρούτων και λαχανικών της Αλμερία, η Coexphal.

Ο Τζέιμς Μπέιλι, εκτελεστικός διευθυντής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Waitrose, δήλωσε ότι η τροφοδοσία επλήγη από τις ακραίες καιρικές συνθήκες στην Ισπανία και τη βόρεια Αφρική.

«Χιονίζει και ρίχνει χαλάζι στην Ισπανία, έριχνε χαλάζι στη Βόρεια Αφρική την περασμένη εβδομάδα – αυτό εξαφανίζει ένα μεγάλο μέρος αυτών των καλλιεργειών», δήλωσε ο ίδιος στον ραδιοφωνικό σταθμό LBC, προσθέτοντας ότι η διαθεσιμότητα αναμένεται να βελτιωθεί σταδιακά.

Πέρυσι, τα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας υπέστησαν προβλήματα στην τροφοδοσία λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία αλλά η διαθεσιμότητα βελτιώθηκε πριν από τα Χριστούγεννα, με εξαίρεση τα αυγά. Νωρίτερα αυτό τον μήνα, το Μαρόκο απαγόρευσε τις εξαγωγές ντομάτας, κρεμμυδιών και πατάτας προς τις χώρες της δυτικής Αφρικής προκειμένου να μειώσει τις εγχώριες τιμές και να προστατεύσει τις εξαγωγές προς την Ευρώπη.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2023 09:40

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ύπνος: Ειδικοί στη Βρετανία ζητούν την κατάργηση της αλλαγής ώρας δύο φορές τον χρόνο
    Ύπνος: Ειδικοί στη Βρετανία ζητούν την κατάργηση της αλλαγής ώρας δύο φορές τον χρόνο

    Ο κιρκάδιος ρυθμός και ο ύπνος επηρεάζονται αρνητικά από τις αλλαγές, γι' αυτό έχει σημασία να ισχύει καθιερωμένη ώρα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους

    Μια ομάδα ερευνητών ύπνου από τη Βρετανική Εταιρεία Ύπνου καλεί την κυβέρνηση της Βρετανίας να καταργήσει τις αλλαγές της ώρας που πραγματοποιούνται δύο φορές τον χρόνο, λόγω των αρνητικών επιπτώσεων που έχουν στον ύπνο και την υγεία του κιρκάδιου ρυθμού.

    Ο ύπνος επηρεάζεται θετικά από το φυσικό φως της ημέρας και αρνητικά από τις αλλαγές

    Αφού εξέτασε τα διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία ότι η καλή λειτουργία του κιρκάδιου ρυθμού και ο ύπνος επηρεάζονται θετικά από το φυσικό φως της ημέρας και αρνητικά από τις αλλαγές της ώρας δύο φορές τον χρόνο και ιδίως όταν τα ρολόγια μετακινούνται μπροστά την άνοιξη, η Βρετανική Εταιρεία Ύπνου συνιστά την κατάργηση των αλλαγών αυτών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    Σε δήλωσή της, που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Journal of Sleep Research», η Εταιρεία «συνιστά ανεπιφύλακτα» η κανονική ώρα να ισχύει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

    Η λέκτορας Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde, Μέγκαν Κρόφορντ, σημειώνει ότι σε περίπτωση που επικρατήσει η θερινή ώρα όλο τον χρόνο, αυτό θα είναι «μια λανθασμένη ιδέα από την άποψη του ύπνου και της κιρκάδιας υγείας».

    Ο παράγοντας του φυσικού φωτός

    «Τα πρωινά είναι η ώρα που τα ρολόγια του σώματός μας έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη για φως για να παραμείνουν σε συγχρονισμό. Στα δικά μας γεωγραφικά πλάτη δεν υπάρχει πλεονάζον φως ημέρας για εξοικονόμηση κατά τους χειμερινούς μήνες και δεδομένης της επιλογής μεταξύ του φυσικού φωτός το πρωί και του φυσικού φωτός το απόγευμα, τα επιστημονικά στοιχεία ευνοούν το φως το πρωί» προσθέτει.

    Ο Μάλκολμ βον Σαντζ, καθηγητής Χρονοβιολογίας στο Πανεπιστήμιο Northumbria και μέλος του ερευνητικού κέντρου Northumbria Centre for Sleep Research, εξηγεί ότι «ζητώντας να ισχύει η καθιερωμένη ώρα για όλο τον χρόνο, η Εταιρεία τονίζει ότι το φυσικό φως της ημέρας το πρωί είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της βέλτιστης ευθυγράμμισης των ρολογιών του σώματός μας με την ημέρα και τη νύχτα, η οποία είναι απαραίτητη για τον βέλτιστο ύπνο και τη συνολική υγεία».

    Όπως εξηγεί, «η επαναφορά της μόνιμης καθιερωμένης ώρας θα σήμαινε ότι τα ρολόγια μας θα ήταν στενά ευθυγραμμισμένα με την ηλιακή ώρα και ενώ θα σήμαινε νωρίτερα ηλιοβασιλέματα το καλοκαίρι, θα υπήρχαν πρόσθετα οφέλη για την υγεία από τη βελτίωση του ύπνου και της κιρκάδιας ευθυγράμμισης, λόγω της αυξημένης έκθεσης στο πρωινό ηλιακό φως από το φθινόπωρο έως την άνοιξη.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - In.gr

  • ΚΕΟΣΟΕ: Πρόσθετα διοικητικά κόστη για τα κρασιά στην αγγλική αγορά
    ΚΕΟΣΟΕ: Πρόσθετα διοικητικά κόστη για τα κρασιά στην αγγλική αγορά

    Στις 30 Οκτωβρίου, με την ευκαιρία της παρουσίασης του φθινοπωρινού Finance Act, η βρετανική κυβέρνηση ενδέχεται να αποφασίσει να παρατείνει το μορατόριουμ στο φορολογικό σύστημα μετά το Brexit που αποφασίστηκε από τους προκατόχους της. Στο μεταξύ, οι μεγάλοι έμποροι λιανικής προειδοποιούν τους πελάτες τους για τους μεγάλους κινδύνους που ενυπάρχουν σε αυτό το σύστημα, δηλώνει με σημερινή ανακοίνωσή της η ΚΕΟΣΟΕ.

    Τον Αύγουστο του 2023, τέθηκε σε ισχύ μια νέα μέθοδος υπολογισμού του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα αλκοολούχα ποτά, οδηγώντας στη μεγαλύτερη αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη Βρετανία εδώ και 50 χρόνια. Για να εξομαλύνει τον αντίκτυπο αυτού του μέτρου από τις σοβαρές συνέπειες, η κυβέρνηση εκείνη την εποχή έθεσε σε εφαρμογή μια μεταβατική περίοδο, που λήγει την 1η Φεβρουαρίου.

    Από την ημερομηνία αυτή και πέρα, το μεμονωμένο εύρος από 11,5% έως 14,5% αλκοόλ – όπου όλα τα κρασιά φορολογούνται με τον συντελεστή που ισχύει για κρασιά αλκοολικού βαθμού 12,5%, δηλαδή με 2,67 £ ή 3,20 ευρώ ανά φιάλη – θα αντικατασταθεί με αυξήσεις ανά 0,1%/ανά βαθμό αλκοόλ. Εάν τα κρασιά αλκοολικού βαθμού 12% φορολογούνται με 2,56 £ ανά φιάλη, ποσό πιο συμφέρον από ό,τι σήμερα, στα 12,7% vol, ενώ ο φόρος αυξάνεται σε 2,71 £ ή 3,09 £ για ένα κρασί που περιέχει 14,5% vol, σύμφωνα με το Wine & Spirit Trade Association που εκπροσωπεί περισσότερους από 300 παραγωγούς, εισαγωγείς, εμπόρους και μεταφορείς κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών.

    Δημοσιονομική και διοικητική επιβάρυνση

    Αυτή δεν είναι η μόνη συνέπεια αυτού του μέτρου. Όχι μόνο απλούστευση του φορολογικού συστήματος δεν υπάρχει, όπως ισχυρίστηκε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά βρετανικές εταιρείες επισημαίνουν σημαντική διοικητική επιβάρυνση που συνδέεται με τα 30 φορολογικά κλιμάκια που δυνητικά επηρεάζουν τα κρασιά μεταξύ 11,5% και 14,5% αλκοόλ. Σε επιστολή προς τους πελάτες της, η βρετανική εταιρεία λιανικής Majestic (περισσότερα από 200 σημεία πώλησης) εκτιμά ότι «εταιρείες όπως η δική μας θα πρέπει να κάνουν εξαψήφιες επενδύσεις μόνο και μόνο για να αναπτύξουν συστήματα ικανά να διαχειρίζονται αυτή τη νέα προσέγγιση. Συνέπεια: τα ποσά αυτά πρέπει απαραίτητα να επιβαρύνουν τις τιμές των κρασιών στο στάδιο της λιανικής πώλησης. Επιπλέον, οι τιμές θα διαφέρουν ανάλογα με τον τρύγο, διότι οποιαδήποτε αλλαγή στον αλκοολικό τίτλο ενός κρασιού – που προκαλείται για παράδειγμα από τις κλιματικές συνθήκες της χρονιάς – θα συνοδεύεται από αύξηση ή μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης». Τέλος, η Majestic αναμένει μια αποδέσμευση ορισμένων παραγωγών από τη βρετανική αγορά λόγω της δυσκινησίας του νέου συστήματος: «Τα μικρά κτήματα που παράγουν υπέροχα κρασιά αναμφίβολα δεν θα τροποποιήσουν τα συστήματα που υπάρχουν για γενιές, ώστε να προσαρμοστούν μόνο στη βρετανική αγορά».

    Μεγάλη πτώση των φορολογικών εσόδων

    Μαζί με τη Majestic συντάσσονται κορυφαίοι εισαγωγείς και έμποροι όπως οι Laithwaites, The Wine Society και Cambridge Wine Merchants. Ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ξεκινήσουν μια εκστρατεία ενημέρωσης στις αρχές Οκτωβρίου με σκοπό να προειδοποιήσουν τους πελάτες τους για μελλοντικές εξελίξεις και να τους παροτρύνουν να επικοινωνήσουν με τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους τους, ώστε η κυβέρνηση να αλλάξει πορεία και, τουλάχιστον, να διατηρήσει το μορατόριουμ.

    Οι βρετανοί επαγγελματίες προβάλλουν ένα ισχυρό επιχείρημα: «Μεταξύ Σεπτεμβρίου 2023 και Αυγούστου 2024, τα στοιχεία της Φορολογικής και Τελωνειακής Υπηρεσίας δείχνουν ότι τα έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο αλκοόλ μειώθηκαν συνολικά κατά 1,3 δισεκατομμύρια λίρες (1,55 δισεκατομμύρια ευρώ) από το ένα έτος στο άλλο. Η πτώση μόνο για τα κρασιά ανέρχεται σε 238 εκατομμύρια £ (284 εκατομμύρια ευρώ). Αυτό συνέβη, μετά από «αύξηση άνω του 10% στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα οινοπνευματώδη και τις μπύρες και τουλάχιστον 20% για τα περισσότερα κρασιά», σημειώνει η WSTA. Και σημειώνει ότι «προς το παρόν, η νέα κυβέρνηση δεν έχει δώσει καμία ένδειξη για την πρόθεσή της να διατηρήσει οριστικά τη μείωση».

    Πηγή: Etheas.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Παραδοχή Βρετανίας: Η Ουκρανία στα πρόθυρα να χάσει τον πόλεμο - Διπλωματικό «άκυρο» από ΝΑΤΟ στο σχέδιο Ζελένσκι
    Παραδοχή Βρετανίας: Η Ουκρανία στα πρόθυρα να χάσει τον πόλεμο - Διπλωματικό «άκυρο» από ΝΑΤΟ στο σχέδιο Ζελένσκι

    «Πολύ σοβαρή» η κατάσταση στο πολεμικό μέτωπο, ενώ ο πρόεδρος της Ουκρανίας δεν πείθει τη Δύση με το «σχέδιο νίκης»

    Καθώς ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι προσπαθεί να πείσει τη Δύση για το «σχέδιο νίκης» του, το οποίο μέχρι τώρα αξιολογείται ως μη ρεαλιστικό, η κατάσταση στα πεδία των μαχών φαίνεται πως έχει πάρει δραματική τροπή για την Ουκρανία. Βρετανικές πηγές παραδέχονται με διαρροές πως το Κίεβο βρίσκεται στο χείλος της οριστικής ήττας.

    Συγκεκριμένα, ανώτερος αξιωματικός του βρετανικού στρατού, που μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας στην Daily Express, ανέφερε ότι «η Ουκρανία είναι στα πρόθυρα να χάσει τον πόλεμο». «Είναι πολύ σοβαρό», πρόσθεσε.

    Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα η κατάσταση σε ολόκληρη την πρώτη γραμμή του μετώπου, αλλά και στο Κούρσκ, όπου οι Ρώσοι ανακτούν σταδιακά τα εδάφη που κατέλαβε ο ουκρανικός στρατός, προκαλεί φόβους για καταστροφή της Ουκρανίας

    Αίσθηση προκάλεσε και η δήλωση του πρωθυπουργού της Σλοβακίας, Ρόμπερτ Φίτσο, ο οποίος λίγο πριν αναχωρήσει για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δήλωσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα τελειώσει σύντομα. «Κάτι είναι στα σκαριά», είπε το βράδυ της Τετάρτης στην Μπρατισλάβα.

    Στις Βρυξέλλες ο Ζελένσκι για Σύνοδο ΝΑΤΟ και ΕΕ

    Σημειώνεται πως ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι βρίσκεται στις Βρυξέλλες για τη συνεδρίαση των υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ, αλλά και για τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, όπου αναμένεται να παρουσιάσει το αποκαλούμενο «σχέδιο νίκης».

    Το εν λόγω σχέδιο έχει παρουσιαστεί ήδη στους ηγέτες των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας, αλλά η ανταπόκριση δεν ήταν αναμενόμενη. Μάλιστα διαρροές το χαρακτήριζαν ως μια λίστα «ευσεβών πόθων» χωρίς ρεαλιστική βάση σε αρκετά του σημεία.

    Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι, σε ομιλία του στο κοινοβούλιο της Ουκρανίας, ανέδειξε τους πέντε βασικούς άξονες του σχεδίου, το οποίο σε γενικές γραμμές προβλέπει πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ, αλλά και ενεργή συμμετοχή της Συμμαχίας ώστε η χώρα να λάβει ισχυρές εγγυήσεις ασφαλείας.

    Με δυτικό εξοπλισμό, βάσει του σχεδίου, η Ουκρανία θα μετατραπεί σε μια ισχυρή στρατιωτική δύναμη – αντίστοιχη με το Ισραήλ – ώστε να λειτουργεί ως δύναμη αποτροπής έναντι της Ρωσίας. Επιπλέον προβλέπει την άδεια χρήσης όπλων μεγάλου βεληνεκούς για χτυπήματα βαθιά εντός του ρωσικού εδάφους.

    Το διπλωματικό «άκυρο» από ΝΑΤΟ και η αντίδραση της Μόσχας

    Σχολιάζοντας το «σχέδιο νίκης» του Ζελένσκι, η Μόσχα περιορίστηκε στο να καλέσει τον ουκρανό πρόεδρο «να συνέλθει» και «να συνειδητοποιήσει τη ματαιότητα της πολιτικής του». «Θα πρέπει να αντιληφθεί τις αιτίες που οδήγησαν σ' αυτή τη σύγκρουση», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Νμίτρι Πεσκόφ, υπενθυμίζοντας πως η Ρωσία εξακολουθεί να αντιτίθεται κατηγορηματικά στην ένταξη της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ, που αποτελεί και ένα από τα βασικά σημεία του σχεδίου του Β. Ζελένσκι.

    Το σχέδιο ωθεί το ΝΑΤΟ σε άμεση σύγκρουση με τη Ρωσία, δήλωσε από την πλευρά της η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα, και πρόσθεσε πως τα όσα παρουσίασε ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι στο κοινοβούλιο θα οδηγήσουν σε καταστροφή τον ουκρανικό λαό.

    Ενδεικτικό του κλίματος στη Δύση για το σχέδιο του Ζελένσκι είναι πως ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ μετά την δημόσια παρουσίασή του από τον Ουκρανό Πρόεδρο στο κοινοβούλιο της έσπευσε να πάρει αποστάσεις… με «διπλωματικό» τρόπο. Όπως ανέφερε ο Μαρκ Ρούτε, το ΝΑΤΟ δεν είναι σε θέση να πει εάν στηρίζει το σχέδιο στο σύνολό του, καθώς «αυτό θα ήταν λίγο δύσκολο γιατί υπάρχουν θέματα που πρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα».

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ SERGEI ILNITSKY
  • Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ
    Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ

    Η Κρήτη, λόγω της διαχρονικά υψηλής τουριστικής κίνησης, βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους νησί, προσβλέποντας στον αυξημένο τουριστικό τζίρο.

    Τα νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας, γενικότερα, βρίσκονται στο επενδυτικό «ραντάρ» των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, ειδικά τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της συνεχούς ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, Είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με οργανική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου στρέφονται στις περιοχές όπου η παρουσία των τουριστών συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεών τους.

    Στην Κρήτη, εξαιτίας του μεγέθους του νησιού αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, η «μάχη» του κλάδου εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό, εξάλλου, της δυναμικής που παρουσιάζει η κρητική αγορά είναι το γεγονός πως στο 7μηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Αντίστοιχα και τον προηγούμενο χρόνο, με βάση τα στοιχεία της Νielsen το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος ήταν της τάξεως του 12,9%.

    Παράλληλα, ανάμεσα στα «πλεονεκτήματα» του νησιού, είναι η ισχυρή παρουσία τοπικών παραγωγών και προμηθευτών, σε μεγάλο μάλιστα εύρος προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, τυρί, παξιμάδι, κρασί, ρακή κ.α. τα οποία ταυτόχρονα είναι δημοφιλή και εκτός συνόρων. Το γεγονός αυτό, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου για ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με οφέλη και για τις δύο πλευρές.
    Η παρουσία των «μεγάλων» του κλάδου στη Κρήτη

    Σε αυτή τη δυναμική αλλά και τις νέες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος στην Κρήτη, «ποντάρουν» με τις κινήσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια ή και σχεδιάζουν για το προσεχές διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μαρκετ της χώρας.

    Ισχυρή θέση στην αγορά του νησιού έχει ήδη «χτίσει» μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης πριν από μία δεκαετία, ο leader του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των νέων καταστημάτων που δημιουργεί, έχει αναπτύξει, παράλληλα, συνεργασίες με 64 τοπικούς παραγωγούς, στοχεύοντας να τις αυξήσει στις 80, μέσα στο 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πιο πρόσφατο κατάστημα που άνοιξε στην Κρήτη τον Απρίλιο, στη Χερσόνησο Ηρακλείου, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15%, με τους καταναλωτές να βρίσκουν στα ράφια συνολικά 355 κωδικούς. Η εταιρεία μετρά 15 καταστήματα στο νησί, εκ των οποίων 12 εταιρικά, επιδιώκοντας να τα αυξήσει περαιτέρω μέσω του μοντέλου franchise. Σημαντικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Κρήτης για προϊόντα όπως ελαιόλαδο, παξιμάδια αλλά και αγροτικά προϊόντα αναπτύσσει και η Lidl Ελλάδας, η οποία επίσης διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο καταστημάτων στο νησί. Δυναμική παρουσία στην αγορά της Κρήτης απέκτησε από το 2022 και η Μασούτης μετά το deal της με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία διέθετε ήδη μερίδιο στο νησί που υπολογιζόταν πως έφτανε το 20%.

    Τέλος, την «κάθοδο» τους στην Κρήτη δρομολογούν μέσα στο 2025 και τα Μy market, με το πρώτο κατάστημα λιανικής το οποίο θα δημιουργηθεί στο Ηράκλειο κι ενώ ο Όμιλος ΜΕΤΡΟ έχει έως τώρα παρουσία στο νησί, μόνο στον τομέα της χονδρικής με τα Metro Cash & Carry.

    Πηγή: cnn.gr

  • Βρετανία: Πανικός από λάθος πρόγνωση καιρού στην εφαρμογή του BBC - Έδινε χειρότερο κυκλώνα από τον Μίλτον
    Βρετανία: Πανικός από λάθος πρόγνωση καιρού στην εφαρμογή του BBC - Έδινε χειρότερο κυκλώνα από τον Μίλτον

    Οι Βρετανοί ξύπνησαν σήμερα με μια πολύ ανησυχητική πρόβλεψη για τον καιρό από το BBC Weather app.

    Η εφαρμογή που χρησιμοποιείται ευρέως στη χώρα από τους χρήστες κινητών για την πρόγνωση του καιρού, η BBC Weather app, προέβλεπε ανέμους 150 φορές ισχυρότερους από τον κυκλώνα Μίλτον εξαιτίας δυσλειτουργίας των δεδομένων.

    Εφαρμογή του BBC είσαι μεθυσμένη, έγραψαν οι χρήστες

    Με τα τηλεοπτικά δίκτυα να προβάλλουν πλάνα με τον κυκλώνα Μίλτον να διασχίζει την Φλόριντα στις ΗΠΑ, οι πρωτοφανείς άνεμοι που προέβλεπε η εφαρμογή του BBC για τον καιρό έκαναν πολλούς πολίτες να στραφούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναζητώντας μια εξήγηση.

    "Πήγαινε σπίτι σου εφαρμογή του BBC για τον καιρό, είσαι μεθυσμένη. Είναι περίπου 59,5 χλμ/ώρα", έγραφε ένας χρήστης στο Χ χρησιμοποιώντας στην ανάρτησή του το όνομα Λάρκι ΜακΡόρι δίπλα σε μια φωτογραφία οθόνης της εφαρμογής που έδειχνε ανέμους με ταχύτητα 30.569 χλμ/ώρα.

    Ενδεικτικό είναι ότι όταν ο κυκλώνας Μίλτον υποβαθμίστηκε στην κατηγορία 3 συνοδευόταν από ανέμους που κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ/ώρα.

    Το BBC Weather (σ.σ: το τμήμα του BBC, το οποίο αναλαμβάνει την προετοιμασία και τη μετάδοση δελτίων πρόγνωσης καιρού) επιχείρησε να καθησυχάσει το κοινό ότι στην πραγματικότητα δεν χρειαζόταν να προετοιμαστεί για ανέμους που συνοδεύουν έναν κυκλώνα με μια ανάρτηση στο Χ που αναφέρει ότι πιθανότερο να ήταν μια τυπική φθινοπωρινή ημέρα με ψύχρα και ψιλόβροχο.

    "Μην ανησυχείτε παίδες, δεν υπάρχει κυκλώνας που να κατευθύνεται σήμερα προς τη Σκωτία. Και το Εδιμβούργο δεν πρόκειται να βιώσει ριπές ανέμων του απίθανου μεγέθους των 27.754 χλμ/ώρα! Υπάρχει ένα τεράστιο λάθος στα δεδομένα της εφαρμογής", έγραψε στο Χ το BBC Scotland Weather.

    Μια ανακοίνωση που εμφανιζόταν στην εφαρμογή ανέφερε: "Αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τα δεδομένα πρόβλεψης. Εργαζόμαστε για την επίλυσή τους".

    Το BBC Weather σημειώνει ότι κάποιες θερμοκρασίες επίσης εμφανίζονταν λανθασμένες και ζητεί συγγνώμη.

    Η δυσλειτουργία οδήγησε κάποιους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να ανακαλέσουν το περιστατικό του 1987 όταν ο τότε κορυφαίος παρουσιαστής του δελτίου καιρού στη χώρα, ο Μάικλ Φις, καθησύχαζε τους τηλεθεατές ότι οι πληροφορίες για επικείμενο κυκλώνα ήταν ανακριβείς, λίγες ώρες προτού πλήξουν τη χώρα άνεμοι με την σφοδρότητα κυκλώνα.

    Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ - Ιefimerida.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ ANDY RAIN

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο