Η πτήση που απογειώθηκε στις 8 Μαρτίου 2014 από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό της - Τα σενάρια για το τι συνέβη δεν σταμάτησαν ποτέ
Το πρώτο σενάριο, που ενοχοποιεί τον πιλότο, βασίζεται στην ύπαρξη ενός εξομοιωτή πτήσεων που βρέθηκε στην κατοικία. Στο μηχάνημα ο πιλότος είχε κάνει ένα μήνα νωρίτερα μια προσομοίωση πτήσης με την πιθανή πορεία του αεροσκάφους πριν πέσει στον ωκεανό.
Άλλοι ερευνητές δεν πείθονται από τα ευρήματα και τη θεωρία της αυτοκτονίας. Ο πιλότος θα έπρεπε να είχε εκπονήσει ολόκληρο σχέδιο για να έχει μόνο αυτός τον έλεγχο. Θα έπρεπε να έχει απομακρύνει από το πιλοτήριο τον συγκυβερνήτη και έχει κλείσει όλα τα συστήματα επικοινωνίας. Το πόρισμα, εξάλλου, δεν διαπιστώνει αλλαγή συμπεριφοράς του πιλότου πριν από τη μοιραία πτήση.
Το σενάριο της αεροπειρατείας έχει τεθεί και αυτό στο τραπέζι. Ερευνητής εντόπισε σε θέσεις επιβατών τρεις Ρώσους που θα μπορούσαν με κάποιο πρόσχημα να πάρουν τον έλεγχο της πτήσης και να το στείλουν προς την κεντρική Ασία . Άλλοι απορρίπτουν το σενάριο γιατί θα είναι πολύ δύσκολο τεχνικά να πάρουν τον έλεγχο και του πιλοτηρίου.
Η τρίτη εκδοχή θέλει την κατάρριψη του αεροσκάφους από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις στη Νότια Σινική Θάλασσα που έκαναν γυμνάσια στην περιοχή. Γαλλίδα δημοσιογράφος αποκάλυψε ότι στο αεροσκάφος ήταν 2,5 τόνοι ηλεκτρονικές συσκευές, που δεν είχαν περάσει από σάρωση.
Οι Αμερικανοί, που δεν ήθελαν η Κίνα να αποκτήσει πρόσβαση σε ευαίσθητη αμερικανική τεχνολογία στον τομέα της παρακολούθησης, αφού πρώτα «εξαφάνισαν» το αεροσκάφος από το ραντάρ, το υποχρέωσαν να προσγειωθεί. Όταν ο πιλότος αρνήθηκε, το κατέρριψαν.
Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ FRED NEELEMAN