Τρίτη, 04 Απριλίου 2023 13:09

Το πείραμα της Νότιας Κορέας: Ερευνητές υποστηρίζουν ότι βρήκαν τον τρόπο να σταματήσουν το bullying

Γράφτηκε από

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι όταν οι εκπαιδευτικοί βοηθήθηκαν να δημιουργήσουν ένα κλίμα «αντι-bullying» στις τάξεις, τότε τα παιδιά ενώθηκαν και υπερασπίστηκαν τα θύματα, χωρίς χρήση βίας

Μια νέα μέθοδο, με την οποία θα βοηθήσουν να εκλείψει το φαινόμενο του bullying από τα σχολεία, υποστηρίζουν ότι βρήκαν ερευνητές από τη Ν. Κορέα. Σε μελέτη τους που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Psychology, οι επιστήμονες - όλοι ψυχολόγοι με ειδίκευση στα παιδιά - τονίζουν ότι όταν οι εκπαιδευτικοί βοηθήθηκαν να δημιουργήσουν ένα κλίμα «αντι- bullying» στις τάξεις, τότε τα παιδιά ενώθηκαν και υπερασπίστηκαν τα θύματα, χωρίς χρήση βίας.

Μπορεί αυτή να είναι η λύση για το πρόβλημα που μαστίζει τις σχολικές τάξεις σε όλο τον κόσμο; «Ναι», λένε οι ερευνητές Σουνγκ Χιον-Τσεόν, Τζονμάρσαλ Ρίβ, Χέρμπερτ Μαρς και Χι-Ριέν Ζάνγκ. Στη, διάρκειας 18 μηνών, μελέτη με τίτλο «Δοκιμή τυχαιοποιημένου ελέγχου σε ομάδες για τη μείωση της θυματοποίησης από συνομηλίκους: Μια διδακτική παρέμβαση που υποστηρίζει την αυτονομία αλλάζει το ήθος της τάξης για να υποστηρίξει την υπεράσπιση των παρευρισκομένων», συμμετείχαν 1.178 μαθητές σχολείων της Σεούλ, ηλικίας από 11 ως 18 ετών -όπου το φαινόμενο του bullying είναι πολύ έντονο- και τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά.

Οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν από τον καθηγητή τους και ενθάρρυναν τους συμμαθητές τους να υιοθετήσουν το ρόλο του υπερασπιστή συμμαθητών τους που έπεσαν θύματα bullying.

«Ένα διπλά λανθάνον πολυεπίπεδο μοντέλο δομικών εξισώσεων με επακόλουθους ελέγχους διαμεσολάβησης έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί της πειραματικής ομάδας δημιούργησαν ένα σημαντικά πιο υποστηρικτικό κλίμα στην τάξη, οδηγώντας τους παρευρισκόμενους μαθητές να υιοθετήσουν το ρόλο του υπερασπιστή», αναφέρουν οι ερευνητές και συνεχίζουν: «Αυτή η ανάδειξη των συμμαθητών- υπεραπιστών των θυμάτων οδήγησε σε απότομη μείωση της θυματοποίησης και του bullying. Σε αντίθεση με τις σε μεγάλο βαθμό ανεπιτυχείς παρεμβάσεις του παρελθόντος που επικεντρώθηκαν κυρίως σε μεμονωμένους μαθητές, η παρέμβασή μας με τυχαιοποιημένη δοκιμή ελέγχου μείωσε σημαντικά τον εκφοβισμό και τη θυματοποίηση. Η εστίαση σε μεμονωμένους μαθητές είναι πιθανό να είναι αναποτελεσματική (ακόμη και αντιπαραγωγική) χωρίς να αλλάξει πρώτα το κανονιστικό κλίμα που ενισχύει τον εκφοβισμό. Κατά συνέπεια, η παρέμβασή μας επικεντρώθηκε στον εκπαιδευτικό της τάξης. Στις τάξεις αυτών των εκπαιδευτικών, οι παρευρισκόμενοι υποστήριζαν τα θύματα επειδή το κλίμα της τάξης υποστήριζε τους παρευρισκόμενους».

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι το «κλειδί» είναι η δημιουργία ενός «κλίματος αντι-bullying» από τους καθηγητές στις τάξεις τους. Η ιδέα πίσω από την ψυχολογική τακτική θέλει το bullying να αποτρέπεται με την καλλιέργεια μιας στοργικής, ισότιμης σχολικής τάξης που ελαχιστοποιεί την ιεραρχία, τις συγκρούσεις και τον ανταγωνισμό μεταξύ των παιδιών.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο εκπαιδευτικός δίνει τον τόνο στην τάξη και μπορεί να καλλιεργήσει ένα κλίμα κατά του εκφοβισμού όταν:

-λαμβάνει υπόψη την οπτική γωνία των μαθητών

-χρησιμοποιεί έναν τόνο κατανόησης όταν αλληλεπιδρούν με τους μαθητές

-παρέχει επεξηγηματικό σκεπτικό για κάθε αίτημα, και

-αναγνωρίζει και αποδέχεται τα αρνητικά συναισθήματα των μαθητών, αν αυτά εμφανιστούν.

Η μελέτη συμπεραίνει ότι όταν οι εκπαιδευτικοί κάνουν τα παραπάνω, οι μαθητές θεωρούν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι «με το μέρος τους». Αυτή η αίσθηση ότι ο δάσκαλος τους ακούει και τους στηρίζει, στη συνέχεια, μεταφέρεται σε πιο υποστηρικτικές σχέσεις μεταξύ συνομηλίκων. Οι μαθητές τείνουν τότε να υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον και οι διαπροσωπικές συγκρούσεις είναι χαμηλές.

Οι ερευνητές λένε ότι θα επαναλάβουν το πείραμα σε σχολεία της Αυστραλίας και, αν τα αποτελέσματα είναι το ίδιο ενθαρρυντικά, θα το επεκτείνουν και σε άλλες χώρες, σε όλο τον κόσμο.

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 04 Απριλίου 2023 11:36

Σχετικά Άρθρα

  • Λάρισα: Σοκάρει ο πατέρας του 14χρονου που έπεσε θύμα ακραίου bullying επί 4 μήνες
    Λάρισα: Σοκάρει ο πατέρας του 14χρονου που έπεσε θύμα ακραίου bullying επί 4 μήνες

    Ένα αδιανόητο περιστατικό bullying έρχεται στη δημοσιότητα στην Λάρισα: Θύμα ένα 14χρονο αγόρι που βίωνε επί 4 μήνες ένα μαρτύριο από μία συμμορία ανηλίκων. Τον εκβίαζαν, τον απειλούσαν, του άρπαζαν χρήματα, και τον εξευτέλιζαν, μέχρι που το θύμα, έσπασε την σιωπή του και αποκάλυψε τα πάντα στον πατέρα του.

    Εφιάλτης

    Οι νταήδες τον είχαν βάλει στο στόχαστρο και τον απειλούσαν πως αν τους αποκαλύψει καμιά αστυνομία δεν θα τον σώσει. Ο 14χρονος άρχισε να δέχεται απειλές από τα μέσα του καλοκαιριού, ότι θα ξυλοκοπηθεί άγρια αν δεν τους δώσει όσα ζητούσαν.

    «Με παίρνει τηλέφωνο κατά τις 10 η ώρα “μπαμπά με απειλούν, αν μέχρι την Παρασκευή δεν τους πάει 60 ευρώ θα με σκοτώσουν θα με κάνουν μαύρο στο ξύλο”», είπε ο πατέρας του, μιλώντας στο Mega.

    Όπως αποκαλύπτει ο πατέρας του παιδιού στο Mega , για να τον εξευτελίσουν τον έβαζαν να τους φιλάει τα πόδια. «Ήταν πολύ νευρικός με τα μηνύματα. Στις 26 Αυγούστου τα συγκεκριμένα παιδιά μαζί με έναν άλλον του είπαν σε μια ώρα να έχεις 30€ θα σε δείρουμε. Είχε το χαρτζιλίκι του που του δίναμε εμείς φυλαγμένα τα χρήματα. Πήγε και τους τα πήγε σε μια ώρα τα είχε εκεί πέρα και τον βάλανε γονατιστό να τους φιλήσει τα πόδια και τους ζήτησε συγγνώμη».

    «Άνοιξαν» τα στόματα στην Λάρισα

    Τα στόματα στην τοπική κοινωνία άρχισαν να ανοίγουν και όπως φαίνεται ο 14χρονος δεν ήταν το μοναδικό παιδί που δεχόταν κακοποίηση από τους ανήλικους νταήδες. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για μεγάλη συμμορία στην οποία συμμετέχουν και ενήλικες.

    «Συνελήφθησαν τρεις ανήλικοι μαθητές 14 ετών οι οποίοι είναι τα μικρότερα μέλη μιας μεγαλύτερης συμμορίας και με ενηλίκους οι οποίοι αποσπούσαν με δύο τρόπο και με απειλές χρήματα από ανήλικους μάλιστα ένας εξ’ αυτών έχουν ξανασυλληφθεί στο παρελθόν», δήλωσε ο δικηγόρος του θύματος, Στέλιος Σούρλας.

    Εκτός από τους ανήλικους συνελήφθησαν και οι γονείς τους για το αδίκημα της παραμέλησης εποπτείας. Σε βάρος των τριών ανηλίκων σχηματίστηκε δικογραφία για απόπειρα εκβίασης ενώ το νεαρό θύμα άλλαξε σχολικό περιβάλλον.

    Πηγή: ethnos.gr Φωτογραφία: pexels

  • Βόρεια Κορέα: «Εχθρικό κράτος» η Νότια Κορέα, λέει η Πιονγκγιάνγκ - Γιατί άλλαξε το σύνταγμα της χώρας
    Βόρεια Κορέα: «Εχθρικό κράτος» η Νότια Κορέα, λέει η Πιονγκγιάνγκ - Γιατί άλλαξε το σύνταγμα της χώρας

    Αγεφύρωτο το χάσμα μετά και την εξαγγελία του Κιμ Γιονγκ Ουν ν’ απορρίψει πλέον ως εθνικό στόχο την ενοποίηση της Κορεατικής Χερσονήσου

    Η Βόρεια Κορέα χαρακτήρισε τη Νότια Κορέα «εχθρικό κράτος», μετέδωσαν σήμερα τα κρατικά ΜΜΕ της χώρας, επιβεβαιώνοντας ότι η εθνική συνέλευσή της έχει τροποποιήσει το σύνταγμα, ευθυγραμμιζόμενη με την εξαγγελία του ηγέτη της χώρας ν’ απορρίψει πλέον ως εθνικό στόχο την ενοποίηση της Κορεατικής Χερσονήσου.
    Το πρακτορείο ειδήσεων της Βόρειας Κορέας KCNA μετέδωσε ότι οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας ανατίναξαν προχθές, τμήματα του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου στα σύνορα με τη Νότια Κορέα, στο πλαίσιο ανάληψης νόμιμης δράσης κατά ενός εχθρικού κράτους, όπως ορίζεται από το αναθεωρημένο σύνταγμα.
    Τμήματα των εξήντα μέτρων του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου στην πλευρά της Βόρειας Κορέας έχουν τώρα υποστεί ολική καταστροφή στο πλαίσιο «ενός συνολικού αποκλεισμού της επικράτειας» της Βόρειας Κορέας από το Νότο, μετέδωσε το KCNA.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Η Βόρεια Κορέα ανατίναξε τμήματα δρόμων - Στα ύψη η ένταση με τον Νότο
    Η Βόρεια Κορέα ανατίναξε τμήματα δρόμων - Στα ύψη η ένταση με τον Νότο

    Στην ανατίναξη διακορεάτικων δρόμων που βρίσκονται στα σύνορα με τον Νότο - αλλά εντός της επικράτειάς της - ανατίναξε η Βόρεια Κορέα, ως μέτρο οχύρωσης, καθώς η ένταση μεταξύ των δύο χωρών μεγαλώνει.

    Σύμφωνα με τον στρατό της Νότιας Κορέας, μερικά τμήματα του οδικού δικτύου βόρεια από τη στρατιωτική γραμμή οριοθέτησης που χωρίζει τις δύο χώρες, ανατινάχτηκαν.

    Οι ένοπλες δυνάμεις της Νότιας Κορέας έχουν προχωρήσει σε ενίσχυση της επιτήρησης και της ετοιμότητας τους, αντιδρώντας στην ενέργεια της Βόρειας Κορέας, σύμφωνα με το ίδιο μήνυμα.

    «Σοβαρή πρόκληση του εχθρού»

    Οι εκρήξεις αυτές, όπως σημειώνει το ABC News σημειώθηκαν μια ημέρα αφότου ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν συγκάλεσε συνάντηση με τους ανώτατους στρατιωτικούς και αξιωματούχους ασφαλείας του. Κατά τη συνάντηση αυτή, ο Κιμ επικαλέστηκε πτήσεις drone της Νότιας Κορέας και τις χαρακτήρισε «σοβαρή πρόκληση του εχθρού» και τόνισε πως έχει καθήκον για «άμεση στρατιωτική δράση» και «αποτρεπτικό πόλεμο» για την υπεράσπιση της κυριαρχίας της χώρας, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Βόρειας.

    Υπενθυμίζεται πως, η Βόρεια Κορέα νωρίτερα έθεσε το πυροβολικό πρώτης γραμμής και άλλες στρατιωτικές μονάδες σε ετοιμότητα για να εξαπολύσουν πλήγματα στη Νότια Κορέα, εάν βρεθούν ξανά drones πάνω από τη Βόρεια Κορέα. Η Νότια Κορέα αρνήθηκε να επιβεβαιώσει εάν έστειλε drones, αλλά προειδοποίησε ότι θα τιμωρήσει αυστηρά τη Βόρεια Κορέα εάν απειληθεί η ασφάλεια των πολιτών της.

    Προειδοποιητικές βολές

    O στρατός της Νότιας Κορέας προχώρησε σήμερα σε προειδοποιητικές βολές νοτίως της αποστρατικοποιημένης ζώνης που χωρίζει τη Νότια Κορέα με τη Βόρεια Κορέα, αντιδρώντας στην κίνηση της Βόρειας Κορέας ν’ ανατινάξει τμήματα του οδικού δικτύου της Κορεατικής Χερσονήσου κοντά στη συνοριακή γραμμή, σύμφωνα με το Μεικτό Στρατιωτικό Επιτελείο της Νότιας Κορέας.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ KCNA

  • Ανάβυσσος: «Σε ψάχνει όλη η Β’ Γυμνασίου» – Απειλές σε 12χρονη από μαθητές που μοιράζουν ναζιστικά φυλλάδια
    Ανάβυσσος: «Σε ψάχνει όλη η Β’ Γυμνασίου» – Απειλές σε 12χρονη από μαθητές που μοιράζουν ναζιστικά φυλλάδια

    Μία 12χρονη βρέθηκε στο στόχαστρο παρέας μαθητών που έγραψαν ναζιστικά συνθήματα στους τοίχους του σχολείου.

    «Χαρωπά σπάω κεφάλια αλλοδαπών» και «αντιφασίστες έρχονται κρεμάλες» έγραφαν τα φυλλάδια που μοίραζαν μαθητές γυμνασίου στην Ανάβυσσο, προκαλώντας σοκ τόσο στο σχολικό περιβάλλον, όσο και στην τοπική κοινωνία.

    Η συγκεκριμένη ομάδα των μαθητών, που μοιάζει με ακραίους νοσταλγούς του ναζισμού, κόλλησε και αφίσες με σβάστιγκες, συνθήματα κατά των αλλοδαπών και το όνομα του καταδικασμένου για την εγκληματική οργάνωση της Χρυσής Αυγής, Ηλία Κασιδιάρη.

    Ωστόσο, κάποιοι μαθητές είδαν ποιοι ήταν αυτοί που προχώρησαν σε αυτή την κίνηση και ενημέρωσαν τη διεύθυνση του σχολείου. Οι μαθητές αυτοί μπήκαν στο στόχαστρο της ομάδας των φασιστών και δέχονται απειλές και ακραίο bullying.

    «Είχανε ζωγραφίσει σκίτσα ναζιστικά, σβάστικες, μηνύματα, Κασιδιάρης, κρεμάλα στους αλλοδαπούς και διάφορα άλλα τέτοια», είπε ο πατέρας της 12χρονης που ήταν ένα από τα άτομα που απείλησε η παρέα των νοσταλγών του ναζισμού.

    «Την προηγούμενη εβδομάδα, η μεγάλη μου η κόρη μου είπε ότι έχει γίνει κάτι με την μικρή. Της λέω πες μου τι ακριβώς έχει γίνει. Μου είπε: «έρχονται και μου λένε την ψάχνουν. Πού βρίσκεται;», είπε ο πατέρας της 12χρονης.

    «Σε ψάχνει όλη η Β’ Γυμνασίου»

    Οι μαθητές που αφισοκόλλησαν τα ναζιστικά φυλλάδια έχουν βάλει στο στόχαστρο την συγκεκριμένη μαθήτρια. «Σε ψάχνει όλη η Β’ Γυμνασίου για να σε χτυπήσει» φέρεται να της είπε συμμαθήτριά της, με την 12χρονη να απευθύνεται τρομοκρατημένη στους γονείς της, ενημερώνοντάς τους ότι κινδυνεύει.

    «Βγαίνοντας από το φροντιστήριο, ταραγμένη, μου λέει: «ήρθε μία συμμαθήτρια μου από το φροντιστήριο και μου είπε ότι με ψάχνουνε από την β’ γυμνασίου, με ψάχνει όλη η β’ γυμνασίου». Αυτό ως υπερβολή προφανώς. Προφανώς και δεν την έψαχναν από όλη την Β’ Γυμνασίου όλοι. Την έψαχναν για να την λιντσάρουν. Της είπα μην φοβάσαι από εκείνη την ημέρα εγώ είμαι συνεχώς μαζί τους», είπε ο πατέρας της ανήλικης μιλώντας στο MEGA.

    Τι υποστήριξε η διευθύντρια

    Το πολεμικό αυτό σκηνικό επιχείρησε να κατευνάσει η διευθύντρια του σχολείου, η οποία σε ανάρτηση της στο Facebook ανέφερε πως κανένα περιστατικό παραβατικότητας δεν είναι ανεκτό.

    «Δυστυχώς η αύξηση της παραβατικότητας των μαθητών αυτής της ηλικίας σε πανελλήνιο επίπεδο είναι τεράστιο πλήγμα. Υπήρξε περιστατικό, που αν και σήμερα ήρθε στο φως της δημοσιότητας, το αντιμετωπίσαμε από την πρώτη στιγμή άμεσα και μεθοδικά, πράττοτας τα νόμιμα ως οφείλαμε ενημερώνοντας άμεσα τους αρμόδιους», ανέφερε.

    «Η διευθύντρια του σχολείου έκανε ό,τι ενέργεια πέρναγε από το χέρι της η γυναίκα. Από την Δευτεροβάθμια της είπαν ‘‘ναι εντάξει. Βάλτους να γράψουν μια έκθεση’’. Δηλαδή τιμωρία των δύο μαθητών ήταν 3ήμερη αποβολή και να κάνουν κάποιες δράσεις και να γράψουν για τον φασισμό», είπε ο πατέρας της 12χρονης.

    Εξετάζουν αν συνδέεται με προηγούμενο περιστατικό

    Για το συγκεκριμένο περιστατικό ενημερώθηκε και η αρμόδια εισαγγελία, αφού οι συγκεκριμένοι μαθητές φέρονται να είναι φίλοι με έναν 14χρονο, ο οποίος έχει αποβληθεί από το σχολείο, αφού σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα, για περιστατικό που σημειώθηκε τον περασμένο Ιούνιο, σε βάρος της μεγαλύτερης αδερφής της 12χρονης.

    «Αυτά τα δύο περιστατικά, αν συνδέονται μεταξύ τους, της μεγάλης μου κόρης, το οποίο έγινε στις 15 Ιουνίου και αυτό που συνέβη τώρα, την στοχοποίηση της μικρής εάν αυτά τα δύο συνδέονται, θα πρέπει να υπάρχει ασφάλεια για τα παιδιά μου», είπε ο πατέρας της 12χρονης.

    «Δεν θα παραμείνουμε σιωπηλοί» διαμηνύει η πλευρά της οικογένειας ζητώντας την αρωγή των δικαστικών αρχών για να διαπιστωθεί αν τα δύο αυτά περιστατικά σε διάστημα 4 μηνών συνδέονται.

    Πηγή: In.gr
  • «Χωρίς δισταγμό» θα χρησιμοποιηθούν πυρηνικά όπλα αν η χώρα δεχτεί επίθεση δηλώνει ο Κιμ Γιόνγκ Ουν
    «Χωρίς δισταγμό» θα χρησιμοποιηθούν πυρηνικά όπλα αν η χώρα δεχτεί επίθεση δηλώνει ο Κιμ Γιόνγκ Ουν

    Η Βόρεια Κορέα θα χρησιμοποιήσει «χωρίς δισταγμό» τα πυρηνικά όπλα που διαθέτει αν υποστεί επίθεση από τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ, δήλωσε ο ηγέτης της Κιμ Γιονγκ Ουν αυτή την εβδομάδα, μετέδωσε σήμερα το βορειοκορεατικό επίσημο πρακτορείο ειδήσεων KCNA.

    Η Πιονγκγιάνγκ «θα χρησιμοποιήσει χωρίς δισταγμό όλα τα μέσα στη διάθεσή της, συμπεριλαμβανομένων πυρηνικών όπλων», αν «ο εχθρός» της επιτεθεί, τόνισε ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας προχθές Τετάρτη, σύμφωνα με το πρακτορείο, με φόντο τη συνεχιζόμενη ένταση με τη Σεούλ.

    Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο Κιμ αναφερόταν στη συμμαχία της Σεούλ και της Ουάσιγκτον. Η Νότια Κορέα δεν διαθέτει πυρηνικά όπλα και βασίζεται στην αποτρεπτική ισχύ του βασικού συμμάχου της, των ΗΠΑ.

    Οι δηλώσεις του Κιμ Γιονγκ Ουν έγιναν αφού η Νότια Κορέα γιόρτασε -την Τρίτη- την ημέρα των ενόπλων δυνάμεων.

    Ο πρόεδρος Γιουν Σοκ-Γελ διεμήνυσε σε εορταστική εκδήλωση πως ο κ. Κιμ θα διακινδύνευε το «τέλος του καθεστώτος του» σε περίπτωση χρήσης πυρηνικού όπλου. Απείλησε πως θα υπάρξει «αποφασιστική και συντριπτική αντίδραση» του στρατού του και της συμμαχίας Σεούλ-Ουάσιγκτον.

    Στη Νότια Κορέα σταθμεύουν δεκάδες χιλιάδες Αμερικανοί στρατιωτικοί.

    Αντιδρώντας, ο Κιμ Γιονγκ Ουν χαρακτήρισε τον Γιουν «μαριονέτα», σύμφωνα με το KCNA.

    Στα μέσα Σεπτεμβρίου, η Βόρεια Κορέα δημοσιοποίησε, για πρώτη φορά, οπτικό υλικό των εγκαταστάσεων εμπλουτισμού ουρανίου της, ενώ ο Κιμ κάλεσε, για ακόμη μια φορά, να αναπτυχθεί περαιτέρω το πυρηνικό οπλοστάσιο της χώρας του.

    Οι σχέσεις ανάμεσα στις δυο Κορέες διέρχονται μια από τις πιο τεταμένες περιόδους των τελευταίων ετών. Η Πιονγκγιάνγκ ανακοίνωσε στις αρχές Αυγούστου πως αναπτύσσει 250 εκτοξευτήρες πυραύλων στα σύνορα με τη Νότια Κορέα.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ KCNA EDITORIAL USE ONLY

  • Πού οφείλεται η απάθεια των εφήβων στη βία συνομηλίκων τους - Η δρ. Θεοτοκά εξηγεί
    Πού οφείλεται η απάθεια των εφήβων στη βία συνομηλίκων τους - Η δρ. Θεοτοκά εξηγεί

    Βία, ξυλοδαρμοί ανηλίκων, bullying, συμμορίες εφήβων, αναίτιες επιθέσεις σε μαθητές, νεανική παραβατικότητα.

    Πρόκειται για μια δυσάρεστη νέα «μόδα» που κυριαρχεί στη ζωή μας και την καθημερινότητά μας.

    Τα ερωτήματα που γεννώνται το τελευταίο διάστημα είναι πολλά: αυτή είναι η κοινωνία που θέλουμε για εμάς και τα παιδιά μας; Γιατί ξεφύγαμε; Υπάρχει περίπτωση να επιστρέψουμε στη λογική και σε μία ήρεμη κανονικότητα, κυρίως για τους νέους ανθρώπους;

    Με αφορμή την τελευταία σειρά ξυλοδαρμών που υφίστανται τις τελευταίες ημέρες έφηβοι, το CNN Greece απευθύνθηκε στην Δρ. Ίλια Θεοτοκά, Κλινική Ψυχολόγο Ψυχοθεραπεύτρια στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο.

    Με τεράστια εμπειρία ετών, η κυρία Θεοτοκά, μας αναλύει γιατί εμφανίζεται τέτοια παραβατικότητα στις νέες ηλικίες, γιατί οι περισσότεροι και κυρίως οι νέοι άνθρωποι παραμένουμε απαθείς όταν σημειώνεται ένα σοβαρό επεισόδιο βίας, και ποιες είναι οι ευθύνες της Πολιτείας και της κοινωνίας.

    «Η απάθεια των νέων αγοριών και κοριτσιών μπροστά σε σκηνές βίας συνδέεται με την επαναλαμβανόμενη και πολύωρη παρακολούθηση σκηνών βίας, είτε στο κινητό, είτε στην τηλεόραση. Αυτή η συνεχής παρακολούθηση τέτοιων σκηνών δημιουργεί αίσθημα ''απευαισθητοποίησης'', μειώνει την ενσυναίσθηση, τα παιδιά δεν διδάσκονται έμπρακτα ή μη, ''καλά παραδείγματα'', δεν διδάσκονται οι αξίες της ηθικής, της αγάπης, της αλληλεγγύης, της φιλίας, του αλτρουισμού και συνεπώς δεν ενεργοποιείται η κρίση τους επαναλαμβάνουν και μιμούνται συμπεριφορές ενηλίκων».

    Όπως τονίζει η συνομιλήτρια μας, η βία και παραβατικότητα των νέων και κυρίως των εφήβων, συνιστούν ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, το οποίο όσο και εάν ακούγεται περίεργο, συνδέεται και με τους δύο πολέμους που βρίσκονται σε εξέλιξη, στην Ουκρανία και στο Ισραήλ - Λίβανο.

    Ολόκληρη η συνέντευξη της κ. Θεοτοκά

    Κυρία Θεοτοκά, παρατηρούμε με βαριά καρδιά, ότι τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα μετά τον εγκλεισμό που επέφερε η πανδημία του COVID-19, έχει αυξηθεί η παραβατικότητα των εφήβων. Ποια είναι τα αίτια; Φαντάζομαι ότι πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, το οποίο ωστόσο μας προβληματίζει σφόδρα, καθώς φαίνεται πλέον ότι η βία είναι στην πρώτη γραμμή της καθημερινότητάς μας.

    Η σχέση με την οικογένεια, ο βαθμός στον οποίο η οικογένεια αρνείται να ανιχνεύσει την έναρξη της παραβατικότητας, η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, η κακή επίδοση ή και η εγκατάλειψη του σχολείου είναι μερικοί από τους παράγοντες που μπορεί να μετατρέψουν τους ανηλίκους σε παραβάτες.

    Όταν δε στο οικογενειακό περιβάλλον υπάρχει κακοποίηση και παραμέληση, ή άλλα αντικοινωνικά χαρακτηριστικά, οι πιθανότητες για νεανική παραβατικότητα είναι μεγαλύτερες.

    Η ομάδα ασφαλώς των συνομηλίκων παίζει καθοριστικό ρόλο. Ο βαθμός στον οποίο η οικογένεια γνωρίζει τις παρέες των εφήβων και τα όρια που θέτει ή δεν θέτει επηρεάζουν τις επιλογές των παιδιών. Ετσι οι έφηβοι, μπορεί να οδηγηθούν χωρίς να το καταλάβουν, σε πράξεις που πιθανά υπό το κράτος της νηφαλιότητας και της οικογενειακής επιτήρησης και καθοδήγησης, δεν θα το έκαναν. Επίσης έχει αυξηθεί και ο αριθμός των συμμοριών.

    Γιατί συμβαίνει αυτό; Πώς το εξηγείται, έχει κάποια ιδιαίτερη βαρύτητα η συμμορία για τους έφηβους;

    Οι συμμορίες είναι ελκυστικές,γιατί δίνουν στους έφηβους το αίσθημα του ανήκειν, παρέχουν γόητρο και αίσθημα εξουσίας. Ειδικά όταν ένας έφηβος, για κάποιους λόγους, δεν έχει μπορέσει να ενταχθεί στην ομάδα των συνομηλίκων του, είτε γιατί έχει βιώσει αποτυχία, είτε έχει βιώσει bullying, ή έχει κάποιες ψυχολογικές δυσκολίες, τότε ψάχνει να βρει μία άλλη ομάδα να ενταχθεί και μπορεί να βρει μια ακατάλληλη ομάδα. Στη συμμορία δοκιμάζουν την αυτονομία τους, νιώθουν ότι είναι κάποιοι, αποκτούν ένα ρόλο, έστω και αρνητικό.

    Αυτό πάντως που μας κάνει αλγεινή εντύπωση κυρία Θεοτοκά, είναι το γεγονός, ότι όταν συμβαίνει ένα περιστατικό βίας, τα παιδιά ή οι φίλοι των νέων που υφίστανται την κακοποίηση, παραμένουν απαθείς. Πώς το εξηγείται αυτό;

    Η απάθεια των νέων αγοριών και κοριτσιών μπροστά σε σκηνές βίας συνδέεται με την επαναλαμβανόμενη και πολύωρη παρακολούθηση σκηνών βίας, είτε στο κινητό, είτε στην τηλεόραση. Αυτή η συνεχής παρακολούθηση τέτοιων σκηνών δημιουργεί αίσθημα «απευαισθητοποίησης», μειώνει την ενσυναίσθηση, τα παιδιά δεν διδάσκονται έμπρακτα ή μη, «καλά παραδείγματα», δεν διδάσκονται οι αξίες της ηθικής, της αγάπης, της αλληλεγγύης, της φιλίας, του αλτρουισμού και συνεπώς δεν ενεργοποιείται η κρίση τους επαναλαμβάνουν και μιμούνται συμπεριφορές ενηλίκων.

    Η διάρκεια των δύο πολέμων, στον πλανήτη μας δίνει στους εφήβους την αίσθηση ότι κανένας δεν ενδιαφέρεται, η βία στη χειρότερη της μορφή (παράλογες δολοφονίες παιδιών, γυναικών ανήμπορων ομάδων, άοπλων, αθώων ανθρώπων) είναι αποδεκτή και την προκαλούν αρχηγοί κρατών, καθαρά για λόγους συμφερόντων.

    Επίσης, τα συστήματα ανταμοιβής και τιμωρίας είναι εντελώς αδύναμα, δεν έχουν ισχύ, οπότε είναι μάταιο να προσπαθήσει κανείς για ένα καλύτερο κόσμο.Γενικά, σε σημαντικό ποσοστό, ούτε το καλό ανταμείβεται, ούτε το κακό τιμωρείται.

    Η ευθύνη ωστόσο της κοινωνίας αλλά και της οικογένειας είναι τεράστια, ποιο ρόλο διαδραματίζει;

    Σε όλα τα παραπάνω, φυσικά υπάρχει και η ευθύνη της κοινωνίας. Το σχολείο και η δομή του, ο ρόλος των εκπαιδευτικών, οι κοινωνικές υπηρεσίες ανηλίκων παίζουν καθοριστικό ρόλο.

    Από την άλλη πλευρά, τα πρότυπα, που εμπνέει και προβάλλει η κοινωνία, μέσα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το διαδίκτυο, τα μοντέλα επιβράβευσης και τιμωρίας που συναντάμε γύρω μας, η πολιτική ζωή μιας χώρας επίσης επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Βέβαια, θα πρέπει να πούμε ότι οι πόλεμοι που μαίνονται εδώ και δύο χρόνια στην Ουκρανία και σχεδόν ένα χρόνο στο Ισραήλ έχουν επηρεάσει κατάφωρα τα παιδιά και τους εφήβους, όταν βλέπουν ότι αρχηγοί κρατών διαπράττουν συστηματικά και σταθερά τέτοια εγκλήματα κατά της ανθρωπότητος και θανατώνουν παιδιά, γυναίκες, οικογένειες δομές υγείας και εκπαίδευσης. Ασφαλώς και η πανδημία του κορωνοϊού, με τον εγκλεισμό, την αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας έπαιξε κάποιο ρόλο στην επίταση της εφηβικής παραβατικότητας.

    Κυρία Θεοτοκά, τι εκτιμάτε ότι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς;

    Οι γονείς χρειάζεται να δείχνουν καθημερινό ενδιαφέρον για τα παιδιά τους, να βάζουν όρια, να τα ανατρέφουν με ένα αξιακό σύστημα, βασισμένο στο αίσθημα της ευθύνης, του σεβασμού προς τον άλλον και της ενσυναίσθησης. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν την παρέα των συνομιλήκων, γιατί η παρέα σ’ αυτήν την ηλικία είναι πολύ σημαντική για τον έφηβο.

    Παράλληλα, χρειάζεται συστηματικά να προσπαθούν να εμπνέουν τα παιδιά στην εκπαιδευτική διαδικασία, να μην απελπίζονται, να μην τα παρατάνε, να τους δίνουν πάντα την προοπτική για το μέλλον.

    Οι γονείς δεν θα πρέπει να θεωρούν δεδομένο και αποδεκτό ότι το παιδί δεν διαβάζει. Χρειάζεται να στέλνουν το μήνυμα στα παιδιά ότι η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ότι όλα τα χρόνια της εκπαίδευσης καλούνται να μελετούν και να αποδίδουν εκπαιδευτικά στο βαθμό που μπορούν.

    Ασφαλώς, απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί στο πρόσωπο του παιδιού απαγορεύονται και δρουν πάντα αρνητικά.

    Παράλληλα, με τις πρώτες ενδείξεις χρήσης ουσιών ή αλκοόλ, θα πρέπει να απευθυνθούν σε ψυχολόγο (και να μην υποβαθμίσουν τη συμπεριφορά της χρήσης), για να συζητήσουν πως θα διαχειριστούν την χρήση και πως θα προσελκύσουν το παιδί τους σε μία ψυχοθεραπευτική συνεργασία. Στο σημείο αυτό, χρειάζεται να επισημάνουμε ότι θα πρέπει να απευθυνθούν σε ψυχολόγους που έχουν ειδικευθεί στις εξαρτήσεις, εφόσον η ψυχολογική αντιμετώπιση αυτών των περιστατικών απαιτεί συγκεκριμένη εξειδίκευση.

    Πηγή: cnn.gr - Φωτογραφία: pexels

  • Νέο σοκαριστικό περιστατικό bullying στην Τούμπα: 14χρονοι έκλεισαν συμμαθητή τους σε τουαλέτα και τον κατέγραφαν με κινητό
    Νέο σοκαριστικό περιστατικό bullying στην Τούμπα: 14χρονοι έκλεισαν συμμαθητή τους σε τουαλέτα και τον κατέγραφαν με κινητό

    Σοκαριστικό περιστατικό στη Θεσσαλονίκη όπου 14χρονοι έκλεισαν συμμαθητή τους σε τουαλέτα και τον κατέγραφαν με κινητό.

    Ένα ανησυχητικό περιστατικό συνέβη στη Θεσσαλονίκη, όταν τρεις 14χρονοι μαθητές εγκλώβισαν συμμαθητή τους στην τουαλέτα του σχολείου και τον βιντεοσκοπούσαν με κινητό τηλέφωνο.

    Το περιστατικό έλαβε χώρα στην περιοχή της Τούμπας, και μετά από καταγγελία του θύματος, η αστυνομία προχώρησε στη σύλληψη των ανήλικων δραστών.

    Οι κατηγορίες που τους βαρύνουν περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, παράνομη κατακράτηση και απειλή από κοινού, καθώς και παραβίαση του απορρήτου της τηλεφωνικής επικοινωνίας και της προφορικής συνομιλίας.

    Τα κινητά τηλέφωνα των τριών κατηγορουμένων κατασχέθηκαν και θα εξεταστούν από την Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος.

    Οι συλληφθέντες αναμένεται να οδηγηθούν ενώπιον του αρμόδιου Εισαγγελέα.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Κρήτη: Ο καυγάς μεταξύ 12χρονων μαθητών έστειλε ανήλικο στο νοσοκομείο
    Κρήτη: Ο καυγάς μεταξύ 12χρονων μαθητών έστειλε ανήλικο στο νοσοκομείο

    Για 10 μέρες δεχόταν τραμπουκισμούς και bullying

    Ένας καυγάς στο σχολείο είχε ως αποτέλεσμα ένας 12χρονος μαθητής να καταλήξει στο νοσοκομείο, αφού χτύπησε το κεφάλι του μετά από σπρώξιμο.

    Σύμφωνα με πληροφορίες από το cretalive.gr, o μαθητής μεταφέρθηκε για προληπτικούς λόγους στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, ενώ της υπόθεσης έχει επιληφθεί το αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα που λαμβάνει καταθέσεις στο πλαίσιο της προανάκρισης.

    Υπάρχουν μαρτυρίες που αναφέρουν ότι και το παιδί που χτύπησε λόγω πτώσης μετά από σπρώξιμο, είχε σπρώξει και εκείνο άλλον συμμαθητή, στην προσπάθειά του να αντιδράσει καθώς εδώ και 10 ημέρες δεχόταν τραμπουκισμούς και bullying από παιδιά που επιδείκνυαν επιθετική συμπεριφορά.

    Η μητέρα του 12χρονου δήλωσε ότι επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο δικαίωμά της, μολονότι το περιστατικό εμφανίστηκε αρχικά ως μη σοβαρό και ως παρεξήγηση μεταξύ παιδιών.

    Πηγή: alfavita.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ