Οι συγκλονιστικές εξομολογήσεις της για τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την μεγάλη επιτυχία που δεν μπορούσε να απολαύσει και την απόπειρα αυτοκτονίας
Μια ζωή γεμάτη λάμψη, επιτυχίες, βραβεία, διακρίσεις, ταξίδια αλλά και παιδικά τραύματα, κακοποιήσεις, προσωπικά αδιέξοδα, εθισμούς ακόμη και απόπειρες αυτοκτονίας. Κάπως έτσι θα μπορούσε να σκιαγραφήσει κανείς την πολυτάραχη διαδρομή της εμβληματικήςΤίνας Τέρνερ, που έφυγε χθες από τη ζωή στα 83 της χρόνια, της γυναίκας που κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο της «βασίλισσας του ροκ εν’ ρολ», να πουλήσει περισσότερα από 200 εκατομμύρια δίσκους σε ολόκληρο τον κόσμο και το όνομά της να γραφτεί με χρυσά γράμματα στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες ως της καλλιτέχνιδας με τις υψηλότερες πωλήσεις εισιτηρίων όλων των εποχών!
Το καλλίγραμμο κορίτσι από το Μπράουνσβιλ του Τενεσί, που ξεκίνησε να τραγουδά στις εκκλησιαστικές χορωδίες και συστήθηκε καλλιτεχνικά ως τραγουδίστρια του συγκροτήματος Kings of Rhythm του κακοποιητικού συζύγου της Άικ Τέρνερ, κατάφερε, παρά τις τεράστιες προσωπικές δυσκολίες που αντιμετώπισε να διαγράψει μια μεγαλειώδη καριέρα και να αγγίξει τα όρια του θρύλου με μια σειρά από μεγάλες, διαχρονικές επιτυχίες, μεταξύ των οποίων τα κομμάτια «What's Love Got to Do with It», «Let's Stay Together», «We Don't Need Another Hero», «The Best», «I Don't Wanna Fight», «Golden Eye» κ.α. Οι δε αμέτρητες συναυλιακές εμφανίσεις της ανά το κόσμο, με τις σούπερ μίνι φούστες που αναδείκνυαν τα υπέροχα πόδια της, το ατίθασο σγουρό μαλλί της, τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο κρατούσε το μικρόφωνο και φυσικά τα υπέροχα χορευτικά της έχουν αφήσει εποχή.
Κι όμως για την Τίνα Τέρνερ ο δρόμος προς την επιτυχία δεν ήταν τόσο δύσκολος όσο αυτός προς την αυτογνωσία και την κατάκτηση της προσωπικής της ισορροπίας.
«Θα συνεχίσω»: Αυτό ήταν το διαχρονικό σύνθημά της, οι δύο λέξεις που τής έδιναν τη δύναμη να ξανασηκωθεί κάθε φορά που ένιωθε πως δεν αντέχει άλλο και έβλεπε το θάνατο ως μοναδική διέξοδο από την μαρτυρική ζωή της.
Όπως τότε, κατά την διάρκεια της δεκαετίας του '60 που ζούσε μια πραγματική κόλαση στο πλευρό του συζύγου της και πατέρα του ενός από τους δύο γιους της, του μουσικού Άικ Τέρνερ. «Η ζωή με τον Άικ ήταν ένα μαρτύριο. Υπέμεινα χρόνια ολόκληρα κακοποίησης τόσο συναισθηματικής όσο και σωματικής. Μαυρισμένα μάτια, πρησμένα χείλη, εξαρθρωμένα μέλη, σπασμένα οστά και ψυχολογικά βασανιστήρια έγιναν μέρος της καθημερινότητας. Συνήθισα να υποφέρω και προσπάθησα να διατηρήσω τη λογική μου ενώ διαχειριζόμουν τη δική του τρέλα. Ένιωθα πως δεν υπήρχε διέξοδος...» εξομολογούνταν η ίδια στο βιβλίο της «Η Ευτυχία Είσαι Εσύ» που κυκλοφόρησε το 2021 στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Πεδίο», για να συνεχίσει διηγούμενη πώς τελικά έφθασε στο σημείο να επιχειρήσει να βάλει τέλος στη ζωής της: «Άρχισα να χάνω τις ελπίδες μου. Τελικά το 1968 ήμουν βυθισμένη σε τέτοια απελπισία και κατάθλιψη, που δεν μπορούσα να σκεφτώ καθαρά. Η κακοποίηση του Άικ και οι απιστίες του με είχαν παραλύσει, ήμουν πια ανίκανη να αισθανθώ οτιδήποτε για μένα ή την οικογένειά μου, ανίκανη να νιώσω ζωντανή. Το μοναδικό πράγμα που μπορούσα να νιώσω ήταν ότι είχα φθάσει στο τέλος. Ένα βράδυ, λίγο πριν βγω στη σκηνή, προσπάθησα να αυτοκτονήσω παίρνοντας 50 υπνωτικά χάπια. Οι άνθρωποι στα παρασκήνια παρατήρησαν ότι κάτι δεν πήγαινε καθόλου καλά με εμένα και με πήγαν στο νοσοκομείο, γεγονός που μού έσωσε τη ζωή».
Η περιγραφή των πρώτων συναισθημάτων που ένιωσε όταν επανήλθε είναι πραγματικά συγκλονιστική: «Στην αρχή, όταν ξύπνησα και κατάλαβα ότι ήμουν ζωντανή, ένιωσα απογοήτευση. Νόμιζα ότι ο θάνατος ήταν η μοναδική μου ευκαιρία να δραπετεύσω. Αλλά δεν ήταν στη φύση μου να μένω πεσμένη κάτω για πολύ. Επί σχεδόν 29 χρόνια έβρισκα πάντα έναν τρόπο να σηκώνομαι και να συνεχίζω παρά τις δοκιμασίες στη ζωή μου...».
Η ταλαντούχα και δυναμική αυτή γυναίκα, βλέπετε, είχε την ατυχία να γνωρίσει την σκληρή πλευρά της ζωής, τον ρατσισμό, την έλλειψη αγάπης και την απόρριψη από τα παιδικά της κιόλας χρόνια. Οι κάκιστες σχέσεις των γονιών της αλλά και η εγκατάλειψή της, από την μητέρα της αρχικά και από τον πατέρα της στη συνέχεια, τής άνοιξαν βαθιές πληγές οι οποίες τήν στοίχειωναν για ένα μεγάλο μέρος της ζωής της: «Παρότι ο ρατσισμός ήταν ανεξέλεγκτος, εγώ είχα πιο επείγοντα πράγματα για να ανησυχώ, αρχής γενομένης από ένα γεγονός που συνειδητοποίησα πολύ νωρίς: ότι οι γονείς μου δεν μπορούσαν να ανεχτούν ο ένας το άλλο. Τσακώνονταν διαρκώς, εγκλωβισμένοι σε έναν τρομερό πόλεμο που κανένας από τους δύο δεν μπορούσε να κερδίσει. Η δυστυχία τους έριχνε μια μεγάλη σκιά στην παιδική μου ηλικία.
Η μητέρα μου, η Ζέλμα, ήταν στοργική με την αδελφή μου αλλά όχι με εμένα. Ήξερα πως ήμουν το παιδί που η μητέρα μου ποτέ δεν ήθελε. Αυτό είναι μεγάλο βάρος για ένα μικρό κοριτσάκι...Όταν ήμουν 11 χρονών, η μητέρα μου έφυγε οριστικά από το Νάτμπους και δεν επέστρεψε ποτέ. Μετακόμισε στο Σεντ Λούις. Δεν έστειλε ποτέ ούτε ένα γράμμα. Τίποτα. Περίμενα το ταχυδρομείο κάθε μέρα με την ελπίδα ότι θα με θυμόταν, αλλά δεν την ξαναείδα παρά μόνον στην κηδεία στην κηδεία της γιαγιάς Τζόρτζι, πέντε και πλέον χρόνια αργότερα. Όταν έκλεισα τα 13, έφυγε και ο πατέρας μου. Πήγε στο Ντιτρόιτ. Στην αρχή έκανε κάποιες προσπάθειες να κρατήσει επαφή στέλνοντας λίγα χρήματα μια στο τόσο, προκειμένου να βοηθήσει τους συγγενείς που με φρόντιζαν. Ήμουν ένα παιδί χωρίς γονείς και χωρίς πραγματικό σπίτι...»!
Στην έλλειψη αγάπης και στήριξης από τους γονείς της, άλλωστε, οφειλόταν και το γεγονός ότι από μικρό κορίτσι και για πολλά χρόνια μετά, ακόμη και όταν οι θαυμαστές της τήν αποθέωναν, και τα περιοδικά τήν είχαν «βαφτίσει» ως τη γυναίκα με τα ωραιότερα πόδια στον κόσμο, η ίδια δεν αισθανόταν όμορφη. «Δεν ένιωσα ποτέ ότι ταίριαζα στο πρότυπο του «όμορφου κοριτσιού». Ήμουν κοκαλιάρα – στα μάτια μου φάνταζα υπερβολικά αδύνατη για να θεωρούμαι όμορφη...Όταν άρχισα να δίνω παραστάσεις αφιέρωνα πάρα πολύ χρόνο να ετοιμάζομαι για τα σόου, πασχίζοντας να εξασφαλίσω ότι κάθε τρίχα ήταν στη σωστή της θέση και ότι τα ρούχα μου ήταν τέλεια. Κι όμως, όταν κοιταζόμουν στον καθρέφτη, άκουγα και πάλι φωνές να μού λένε ότι ποτέ δεν θα ήμουν τόσο όμορφη όσο θα ήθελα να είμαι...»
Κάπου εκεί άρχισε να συνειδητοποιεί την πραγματική πηγή των περισσότερων προβλημάτων της, ότι δηλαδή δεν αγαπούσε τον εαυτό της γιατί κανείς δεν τής είχε μάθει πώς να το κάνει. «Ήταν το κομβικό εκείνο σημείο της ζωής της που αποφάσισε «να μετατρέψει το φαρμάκι σε φάρμακο», όπως η ίδια χαρακτηριστικά έγραφε. «Το μόνο που ήθελα ήταν να αλλάξω τη ζωή μου, ακόμη και η ελάχιστη βελτίωση θα ήταν ανακούφιση» σκέφτηκε και έστρεψε το ενδιαφέρον της στην φιλοσοφία ζωής του Βουδισμού. Διάβασε πολύ, διαλογίστηκε πολύ, προσευχήθηκε πολύ και άρχισε, σιγά – σιγά, να ανακαλύπτει εκείνες τα στοιχεία του χαρακτήρα της, όπως η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η άρνηση της αξίας της, η τάση ν' αφήνει άλλους να παίρνουν αποφάσεις για τη ζωή της, την τραβούσαν διαρκώς πίσω και δεν τής επέτρεπαν να προχωρήσει μπροστά και να απολαύσει τις χαρές της ζωής.
«Παρόλο που αναρριχήθηκα με σκληρή δουλειά από μία αφετηρία προς την παγκόσμια αναγνώριση, υπήρξαν στιγμές, ακόμη και στις καλύτερες εποχές, που ένιωθα ότι κάτι έλειπε...» εξομολογούνταν η ίδια. Η συνειδητοποίηση των πραγματικών αιτιών της δυστυχίας της, σε συνδυασμό με τους ψαλμούς, τον διαλογισμό, τη γιόγκα, τη σωματική άσκηση αλλά και την ψυχοθεραπεία, τής έδειξαν τελικά το δρόμο προς το φως, βγάζοντάς την από τα σκοτάδια μέσα στα οποία υπέφερε τόσα χρόνια.
Τα τελευταία χρόνια η Τίνα Τέρνερ ζούσε μόνιμα στην Ελβετία μαζί με τον αγαπημένο της σύζυγο Έρβιν Μπαχ, με τον οποίον παντρεύτηκε το 2012, και φρόντιζε να απολαμβάνει κάθε μέρα που περνούσε, ακόμη κι εκείνες που δεν ήταν τόσο καλές. Όπως τότε, πριν λίγα χρόνια, που αντιμετώπισε ένα σημαντικό πρόβλημα υγείας και χρειάστηκε επειγόντως μεταμόσχευση νεφρού. Ο άνδρας της τής πρόσφερε το ένα νεφρό του χαρίζοντας της και πάλι τη ζωή για την οποία τόσο πολύ και τόσο σκληρά πάλεψε.
Η μοίρα, όμως, τής επιφύλασσε κι άλλα, δυνατά χτυπήματα. Το 2018, ο μεγαλύτερος γιος της Κρεγκ αυτοκτόνησε με όπλο, σε ηλικία 59 ετών, ενώ τον περασμένο Δεκέμβριο έφυγε από τη ζωή και ο άλλος γιος της, ο 62χρονος Ρόνι. Όπως αποδείχτηκε αυτό θα ήταν το τελειωτικό χτύπημα για τη γενναία γυναίκα που μέχρι πριν λίγο καιρό δήλωνε με περισσή δύναμη και αυτοκυριαρχία:
«Τώρα που ο ποταμός της ζωής μου έχει περάσει την ηλικία των 80 αισθάνομαι πιο νέα από ποτέ. Η πραγματική μου πρακτική με παρακινεί να ζω κάθε ημέρα με επίγνωση του παρόντος και μού θυμίζει να έχω το βλέμμα μου στραμμένο στο μέλλον. Με όλα τα προβλήματα της υγείας μου, κάθε ημέρα είναι σαν μια καινούργια ευλογία, σαν ένα υπέροχο γλάσο στην τούρτα της ζωής μου. Μου αρέσει να θυμίζω στον εαυτό μου ότι το να μεγαλώνω και να γερνάω δεν ταυτίζονται απαραίτητα. Όπως είπε κάποτε και ο μεγάλος Γερμανός συγγραφέας Έρμαν Έσε, όσο περισσότερο ωριμάζουμε, τόσο νεότεροι γινόμαστε. Τί ωραία ιδέα;!» εξομολογούνταν η ίδια με φανερό ενθουσιασμό.
Όσο για την πολύτιμη συμβουλή ζωής που έδινε στους άλλους; «Αν υπάρχει κάποια κίνηση προς τα εμπρός την οποία αναβάλετε επειδή νομίζετε ότι δεν είστε αρκετά καλοί για να αρχίσετε, εμπρός, ορμήστε!»
Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ MACIEJ KOSYCARZ
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 25 Μαϊος 2023 10:27
Νέα δεδομένα στο θρίλερ στην Αμαλιάδα. Εντοπίσθηκε στο δεύτερο παιδί της 24χρονης Ειρήνης που πέθανε το 2023. Ιατροί το αποδίδουν κατά κύριο λόγο στο «σύνδρομο της ανατάραξης του μωρού».
Ένα σημαντικό εύρημα που φέρεται να έχει εντοπισθεί σε οφθαλομολογικό έλεγχο, σε ένα από τα παιδιά της 24χρονης Ειρήνης Μ. δημιουργεί νέα δεδομένα στο θρίλερ με τους αλλεπάλληλους θανάτους πέντε παιδιών την περίοδο 2014-2024 στην Αμαλιάδα που απασχολεί την κοινή γνώμη.
Στον έλεγχο που υπήρξε τον Σεπτέμβριο του 2023 στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο της Πάτρας στο δεύτερο παιδί της 24χρονης (τότε ήταν ενός μηνός) το οποίο ένα μήνα αργότερα έχασε την ζωή του στο νοσοκομείο Αγία Σοφία, εντοπίσθηκε αιμορραγία στον αμφιβληστροειδή του άτυχου μωρού.
Κάτι που αποδίδεται κυρίως στο «σύνδρομο της ανατάραξης του μωρού» (Shaken baby syndrome) που είναι μια σοβαρή μορφή κακοποίησης που προκαλείται σε ένα βρέφος. Αν όλα αυτά επιβεβαιωθούν ανοίγει νέος κύκλος σημαντικών και πολύ συγκεκριμένων ερωτημάτων για τις αιτίες θανάτου του συγκεκριμένου βρέφους, αλλά ίσως και ορισμένων ακόμη από τα άλλα τέσσερα παιδιά που έχασαν την ζωή τους και τα οποία «συνδέονταν» με την 24χρονη.
Στις 18 Αυγούστου 2023 λοιπόν η Ειρήνη (σσ η οποία είχε χάσει ήδη το πρώτο παιδί της το 2021 με τον θάνατο του να αποδίδεται σε «διάμεση πνευμονίτιδα») απέκτησε ένα κοριτσάκι, τη Μαρία-Φρειδερίκη. Δύο μήνες αργότερα, στις 17 Οκτωβρίου 2023, το βρέφος που παρουσίαζε επιληπτικά επεισόδια πέθανε στο Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών «Η Αγία Σοφία» όπου και νοσηλευόταν για ένα μήνα.
Είχε μεταφερθεί εκεί από το «Καραμανδάνειο Νοσοκομείο» της Πατρας στις 18 Σεπτεμβρίου. Την προανάκριση για τον θάνατο ανέλαβε το Αστυνομικό Τμήμα Αμπελοκήπων Αττικής.
Απροσδιόριστη αιτία στο θάνατο του βρέφους στην Αμαλιάδα
Από την Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών η αιτία θανάτου χαρακτηρίστηκε απροσδιόριστη που μπορεί να συνδέεται με το παθολογικό ιστορικό επιληψίας. Από την έρευνα ακόμη της ΕΛ.ΑΣ προέκυψε ότι όταν έχασε την ζωή του το δύο μηνών βρέφος ήταν στον ίδιο θάλαμο του «Παίδων» τουλάχιστον 2-3 ακόμη άτομα, ανάμεσα στα οποία μία κοινωνική λειτουργός.
Όμως σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο είχε εντοπισθεί στο άτυχο κοριτσάκι αιμορραγία του αμφιβληστροειδούς. Ένα τέτοιο εύρημα κυρίως σε ενήλικες συνδέεται με «αποκόλληση αμφιβληστροειδούς», «διαβητική αμφιβληστροπάθεια με νεοαγγείωση», «απόφραξη φλέβας αμφιβληστροειδούς», «ηλικιακή εκφύλιση ωχράς κηλίδας με αιμορραγία», από «πρόκληση τραύματος» κλπ. Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι ιατροί, οι προαναφερόμενες αιτίες είναι απίθανες για ένα βρέφος ενός μηνός.
Σύνδρομο της ανατάραξης του μωρού
Όμως όπως προκύπτει από περαιτέρω ανάλυση ιατρικών δεδομένων «οι αιμορραγίες του αμφιβληστροειδούς που κυμαίνονται από λίγες διάσπαρτες αιμορραγίες έως εκτεταμένες αιμορραγίες που περιλαμβάνουν πολλαπλά στρώματα του αμφιβληστροειδούς αποδίδεται στο «σύνδρομο της ανατάραξης του μωρού».
Όπως σημειώνεται αυτό συμβαίνει συνήθως «όταν ένας γονέας ή κάποιος που φροντίζει το μωρό κουνάει ένα μωρό από θυμό ή απογοήτευση, συχνά επειδή το μωρό δεν σταματά να κλαίει. Τα μωρά έχουν πολύ αδύναμους μύες του λαιμού (ειδικά μωρά μικρότερα των 4 μηνών τα οποία πιθανό να μην στηρίζουν ακόμα το κεφάλι τους) που δεν μπορούν να υποστηρίξουν πλήρως το αναλογικά μεγάλο κεφάλι τους.
Το έντονο κούνημα αναγκάζει το κεφάλι του μωρού να κινείται βίαια μπρος-πίσω, με αποτέλεσμα σοβαρές και μερικές φορές θανατηφόρες εγκεφαλικές βλάβες. Οι βλάβες θα είναι σαφώς μεγαλύτερες αν το κεφάλι του μωρού κατά την ανατάραξη προσκρούσει βίαια σε κάποια επιφάνεια».
Σημειώνεται ότι κι η ίδια η 24χρονη είχε αναφέρει σε μία από τις συνεντεύξεις ότι οι γιατροί στο Καραμανδανειο είδαν αιμάτωμα στα μάτια του μωρού και ζήτησαν να μεταφερθεί επειγόντως στο «Αγία Σοφία». Σύμφωνα με πληροφορίες στον φάκελο της υπόθεσης δεν έχουν ενταχθεί καταθέσεις των γιατρών κι άλλα έγγραφα από το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο.
Η Σελίν Ντιόν, η οποία έχει διαγνωστεί με το σύνδρομο δύσκαμπτου ατόμου, έκανε την έκπληξη στο γκαλά Spirit of Life.
Η Σελίν Ντιόν εξέπληξε τους καλεσμένους στο γκαλά Spirit of Life που διοργάνωσε το αντικαρκινικό ινστιτούτο City of Hope στο Λος Άντζελες, στις 22 Οκτωβρίου. Αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση της 56χρονης τραγουδίστριας μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Το κοινό την υποδέχτηκε χειροκροτώντας όρθιο.
Η ίδια ανέβηκε στη σκηνή για να απονείμει στον Τζέι Μαρσιάνο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της AEG Presents, το βραβείο «Spirit of Life».
«Είναι μεγάλη μου τιμή που βρίσκομαι εδώ απόψε, για να είμαι μέρος αυτής της υπέροχης και σημαντικής βραδιάς», είπε η Σελίν Ντιόν στο πλήθος. Επίσης αστειεύτηκε:
«Είναι η πρώτη φορά που ανεβαίνω σε μια σκηνή από τότε που ανέβηκα σε εκείνον τον πύργο», αναφερόμενη στην performance της στον Πύργο του Άιφελ κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024.
Η Σελίν Ντιόν, η οποία έχει διαγνωστεί με το σύνδρομο δύσκαμπτου ατόμου τα τελευταία δύο χρόνια, μιλώντας στη σκηνή εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της στη φιλανθρωπική οργάνωση City of Hope που έδωσε ελπίδα στους ασθενείς.
Céline Dion Makes Surprise Public Appearance 3 Months After Paris Olympics Performance https://t.co/2Z9jsirPcc
«Παρέχει το πιο πολύτιμο αγαθό, παρέχει ελπίδα. Και ξέρω πόσο σημαντικό είναι αυτό. Ξέρω ότι στις υπέροχες ζωές μας, γεμάτες με χαρά, αγάπη και πρόσωπα της οικογένειάς μας, μπορεί να έρθουμε αντιμέτωποι με τεράστιες προκλήσεις, με μεγάλες δοκιμασίες για την πίστη και τη δύναμη. Για πολλούς από εμάς που το βιώνουμε αυτό, είναι μεγάλη χαρά και τιμή να βρισκόμαστε όλοι μαζί με όλους εσάς, εδώ, σε αυτήν την αίθουσα απόψε για να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να βοηθήσουμε με τη διάδοση αυτού του μεγάλου δώρου ελπίδας».
Για την σπάνια αυτή εμφάνιση η τραγουδίστρια επέλεξε ένα στενό midi μαύρο φόρεμα, με έναν μεγάλο φιόγκο και δικτυωτή διαφάνεια στο ντεκολτέ.
Το κοριτσάκι μεταφέρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του στο νοσοκομείο της Νάουσας. Τι έδειξε η νεκροψία.
Από εισρόφηση γαστρικών υγρών προήλθε ο θάνατος του βρέφους μόλις 9 ημερών στη Νάουσα, όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της νεκροψίας.
Το νεογέννητο κοριτσάκι μεταφέρθηκε από τον πατέρα του στο νοσοκομείο, την Τετάρτη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες το βρέφος δεν είχε τις αισθήσεις του και οι γιατροί διαπίστωσαν το θάνατό του.
Οι γονείς μετέφεραν το βρέφος στο νοσοκομείο της πόλης αλλά είχε ήδη χάσει την ζωή του.
Ένα βρέφος μόλις εννέα ημερών, μεταφέρθηκε - όπως αποκαλύπτει το newsima - νεκρό στο νοσοκομείο της Νάουσας.
Όπως σημειώνεται τόσο οι γονείς όσο και η τοπική κοινωνία βρίσκεται σε κατάσταση σοκ από το περιστατικό, ενώ αναμένεται τα αποτελέσματα των απαραίτητων εξετάσεων που θα προσδιορίσουν την αιτία θανάτου του.
Οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες από τους άνδρες να πεθάνουν από μετεγχειρητικές επιπλοκές έπειτα από καρδιαγγειακή χειρουργική επέμβαση, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν προβλήματα μετεγχειρητικά.
Αυτό διαπιστώνει μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «JAMA Surgery».
Οι ερευνητές μελέτησαν περισσότερες από 850.000 περιπτώσεις ανθρώπων στις ΗΠΑ που υποβλήθηκαν την περίοδο 2015-2020 σε καρδιοχειρουργική επέμβαση υψηλού κινδύνου, συμπεριλαμβανομένου του καρδιακού bypass, της αποκατάστασης ανευρύσματος αορτής και της αποκατάστασης μιτροειδούς και αορτικής βαλβίδας. Οι άνδρες και οι γυναίκες είχαν παρόμοιο ποσοστό επιπλοκών έπειτα από την επέμβαση, περίπου 15%.
Γιατί οι γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο
Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες πέθαναν από αυτές τις επιπλοκές σε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό: Στο 10,7% των περιπτώσεων, έναντι 8,6% για τους άνδρες ασθενείς. Η εξήγηση επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι γυναίκες είναι μεγαλύτερες σε ηλικία όταν χειρουργούνται και έχουν περισσότερες συννοσηρότητες από ό,τι οι άνδρες. Οι γυναίκες έχουν, επίσης, μικρότερη ανατομία και μικρότερο μέγεθος αγγείων, γεγονός που μπορεί να καταστήσει τη χειρουργική επέμβαση τεχνικά πιο δύσκολη. Εξάλλου, για χρόνια οι γυναίκες υποεκπροσωπούνταν στην ιατρική έρευνα.
Οι πιο συχνές επιπλοκές και σε άνδρες και σε γυναίκες ήταν η νεφρική ανεπάρκεια, η πνευμονία και η αναπνευστική ανεπάρκεια. Η ποιότητα του νοσοκομείου, όπου πραγματοποιήθηκε η επέμβαση, δεν επηρέασε την ανισότητα μεταξύ των δύο φύλων, όσον αφορά στην αποτυχία διάσωσης.
Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες ασθενείς είχαν χαμηλότερο ποσοστό δεύτερης επέμβασης, λίγες ημέρες μετά την πρώτη, και αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές, μπορεί να είναι ένα μήνυμα ότι οι επιπλοκές τους δεν αντιμετωπίστηκαν κατάλληλα.
Μία τιμητική βραδιά με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την κυκλοφορία του «My number One» και τη νίκη της Ελλάδας πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 19 Οκτωβρίου σε ξενοδοχείο των Αθηνών. Η Έλενα Παπαρίζου ήταν εκεί και μίλησε στις τηλεοπτικές κάμερες σχετικά με την εμπειρία της στη Eurovision, αλλά και για τη συμμετοχή της Μαρίνας Σάττι.
«Αγαπώ και σέβομαι πολύ τη Μαρίνα Σάττι»
Η τραγουδίστρια τόνισε ότι ενθουσιάστηκε με την επιστροφή του ελληνικού τελικού, ενώ είπε ότι θα έδινε με χαρά συμβουλές σε όποιον υποψήφιο την προσέγγιζε. Επίσης, αποκάλυψε ότι με το κατάλληλο τραγούδι θα πήγαινε ξανά στη Eurovision.
Αρχικά, η Έλενα Παπαρίζου δήλωσε: «Η γιορτή σήμερα γίνεται για τη μεγάλη νίκη της Ελλάδας. Δεν είναι δική μου η νίκη, είναι της Ελλάδας και χαίρομαι πολύ που βρίσκομαι εδώ. Η Eurovision έχει αλλάξει από το 2005. Για εμένα θα πρέπει να πει ο κόσμος γύρω μου. Σίγουρα έχω ωριμάσει, βλέπω πράγματα με έναν διαφορετικό τρόπο».
Στη συνέχεια, πρόσθεσε: «Από ο,τι γνωρίζω φέτος θα διαγωνιστούν πολλά παιδιά και ο κόσμος θα ψηφίσει. Είναι κάτι που το ήθελα πολλά χρόνια και χαίρομαι πάρα πολύ. Για την ώρα δεν με έχει προσεγγίσει κάποιος από τους υποψήφιους για συμβουλές αλλά είμαι ένας άνθρωπος που τολμάω και σηκώνω το τηλέφωνο και δίνω τη συμβουλή μου. Όποιο παιδί θέλει, εννοείται, το τηλέφωνό μου δεν είναι δύσκολο να το βρει. Αν είχα το κατάλληλο τραγούδι θα πήγαινα ξανά στη Eurovision».
Αναφορικά με τη φετινή συμμετοχή της Μαρίνας Σάττι στο φετινό διαγωνισμό, η τραγουδίστρια είπε: «Γιατί να μη θέλουν την κ. Σάττι; Όχι, αυτό λέγεται reverse psychology. Η Σάττι ήταν εξαιρετική. Έκανε αυτό που έπρεπε κι έδωσε ένα καινούριο πνεύμα πιστεύω πολλές φορές για την ελληνική συμμετοχή στη Eurovision. Την αγαπώ πάρα πολύ, τη σέβομαι. Εύχομαι να είναι καλά κι η Eurovision φέτος να πάει ακόμα καλύτερα» είπε η Έλενα Παπαρίζου, ενώ για τον ηλικιακό ρατσισμό στους καλλιτέχνες δήλωσε με αφορμή και το νέο της τραγούδι: «Μπορεί κάποια στιγμή η Ελλάδα να πάει στο εξωτερικό; Να μην ασχολούμαστε με λάθος πράγματα. Έχουμε την υγεία μας; Μπορούμε; Το κάνουμε; Το κάνουμε. Τελείωσε!».
Η Καίτη Γαρμπή βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Τετ α τετ» με τον Τάσο Τρύφωνος και μίλησε ανοιχτά για την καριέρα και την προσωπική της ζωή, αναφερόμενη ιδιαίτερα στη σχέση της με τον σύζυγό της, Διονύση Σχοινά.
«Δε στήνεις τον άλλον στον τοίχο για μία απιστία»
Η δημοφιλής τραγουδίστρια έκανε δηλώσεις για την αγάπη, την αμοιβαία κατανόηση και τη διάρκεια της σχέσης της με το σύζυγό της, που μετρά πάνω από 30 χρόνια. Αναφέρθηκε επίσης στις δυσκολίες, που έχουν αντιμετωπίσει, όπως οι διαφωνίες και η ζήλια, ενώ αποκάλυψε ότι μια απιστία δε θα ήταν λόγος χωρισμού. Ωστόσο, τόνισε ότι θα χώριζε αν ο Διονύσης Σχοινάς ερωτευόταν κάποια άλλη.
Αρχικά, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που την εντυπωσίασαν στον σύζυγό της. «Από την πρώτη στιγμή είδα στον Διονύση την καλοσύνη του, την καλή του την καρδιά, την γενναιοδωρία του και την ευγένεια του. Ο Διονύσης είναι ένας σύγχρονος ιππότης. Το λέω αλήθεια, αν και ακούγεται υπερβολικό, αυτός με τον Δημήτρη είναι οι πιο ευγενικοί άνθρωποι που έχω γνωρίσει μέχρι τώρα. Και οι δυο. Αυτός ο άνδρας λοιπόν με έκανε να νιώθω βασίλισσα», είπε.
Στη συνέχεια, εξήγησε: «Δεν ξέρω αν θα μπορούσε ένας άνδρας με τα εκατομμύρια του, να με κάνει να νιώθω έτσι. Εγώ αυτόν είδα, αυτόν ερωτεύτηκα, για αυτόν χτύπησε η καρδιά μου. Δεν θα μπορούσα να παραβλέψω αυτό που ένιωθα απλά και μόνο, γιατί έπρεπε να ζυγίσω αν ήταν γνωστός, αν ήταν άσημος ή διάσημος, αν είχε λεφτά ή δεν είχε. Αυτά για μένα δεν μετράνε. Ο Διονύσης έχει μια πολύ ισχυρή προσωπικότητα και αυτό είναι που με κράτησε και με κρατάει τώρα 30 χρόνια. Είμαστε ισότιμοι σε αυτή τη σχέση. Από την μεριά μου ναι, έχουμε κοιμηθεί αρκετές φορές τσακωμένοι. Κρατάω μούτρα, αλλά χωριστά δεν έχουμε κοιμηθεί ποτέ. Γυρισμένη όμως πλάτη, σαν να κοιμάμαι μόνη μου. Κάνω σκηνές ζηλοτυπίας όπως και εκείνος, αλλά όλα γίνονται κόσμια χωρίς φωνές και υστερίες, γιατί ο ένας δεν δίνει δικαίωμα στον άλλον», σημείωσε.
Όσο για τα δημοσιεύματα που κυκλοφορούν ανά διαστήματα και τους θέλουν να χωρίζουν, δήλωσε: «Πολλές φορές μας έχουν χωρίσει τα περιοδικά, αλλά πλέον δεν το βλέπω, δεν το ακούω». Αναφορικά με την απιστία και αν θα αποτελούσε αιτία χωρισμού, απάντησε: «Δεν είναι δυνατόν να χάσεις έναν άνθρωπο τόσο πολύτιμο από τη ζωή σου, γιατί είδε μια γυναίκα ωραιότερη από σένα, μικρότερη από σένα και εκείνη την ώρα κάτι του έκανε κλικ. Κακά τα ψέματα, εμείς οι γυναίκες, όταν κάνουμε παιδί, πέφτουμε πολύ με τα μούτρα σε αυτό και έρχεται ο άνδρας σε δεύτερη μοίρα».
Πρόσθεσε επιπλέον: «Για εκείνον είναι πάντα η γυναίκα του προτεραιότητα αλλά για εμάς έρχεται πρώτο το παιδί, κακά τα ψέματα. Οπότε λοιπόν όταν δεν υπάρχει αυτό, έρχεται σε δεύτερη μοίρα και περνάνε και 30 χρόνια, δεν μπορείς να τον στήσεις στον τοίχο για κάτι τέτοιο. Να χτυπήσω ξύλο, δε θέλω να μου τύχει και μπορεί να έχει τύχει και να μην το ξέρω, αλλά έχεις κατανόηση, γιατί σκέφτεσαι αν εσύ ήσουν σωστή».
Τέλος, τόνισε πως ο μόνος λόγος που θα χώριζε με τον Διονύση Σχοινά θα ήταν να έχει ερωτευτεί άλλη γυναίκα. «Αν ο Διονύσης μου έλεγε ότι είναι ερωτευμένος με άλλη γυναίκα, Θεός φυλάξοι, δεν θα προσπαθούσα ούτε για πέντε λεπτά να του αλλάξω γνώμη. Θα τον άφησα να φύγει γιατί ξέρω ότι, αν σου πει ο άντρας σου πως είναι ερωτευμένος με κάποια άλλη, το έχεις χάσει το παιχνίδι και απλά με το να προσπαθείς να τον κρατήσεις, γίνεσαι γελοία. Οπότε αυτός θα ήταν ο λόγος που θα χώριζα. Τίποτα άλλο», κατέληξε.
Συγκλονισμένος απ’ τον αδόκητο χαμό του Τζορτζ Μπάλντοκ, δήλωσε ο προπονητής του Ολυμπιακού, Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ.
Το παραπάνω είπε στη συνέντευξη που παραχώρησε στην Cosmote TV, υπογραμμίζοντας πως η απώλειά του είναι τεράστια τόσο για τον Παναθηναϊκό, όσο και για το ελληνικό ποδόσφαιρο.
Αναλυτικά ο προπονητής του Ολυμπιακού μίλησε στο συνδρομητικό κανάλι:
Για τον Τζορτζ Μπάλντοκ:
«Είναι κάτι συγκλονιστικό! Είναι κάτι που κανένας δεν περίμενε και κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί. Είναι μια τραγική είδηση και μια μεγάλη απώλεια για τον Παναθηναϊκό κι όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο. Συνέβη τις μέρες της Εθνικής και αυτό μας κάνει όλους να σκεφτόμαστε πως θα μπορούσε να είναι εκεί με την Εθνική Ελλάδας αντί να βρίσκεται στο σπίτι του και να του συμβεί αυτό. Το μόνο που έχω να πω είναι συλλυπητήρια στην οικογένεια του, στους φίλους του και στον Παναθηναϊκό. Μας έχει συγκλονίσει όλους».
Για την προετοιμασία στην διακοπή λόγω των Εθνικών ομάδων:
«Δεν είναι εύκολο για λείπουν πάρα πολλοί ποδοσφαιριστές από την ομάδα. Λείπουν 13-14 άτομα με τις Εθνικές τους ομάδες και η προπόνηση δεν είναι η ίδια και δεν έχει την ίδια ποιότητα. Αναγκαστικά παίρνουμε 3-4 μέρες ρεπό και στη συνέχεια όταν επιστρέφουν οι παίκτες το κάνουν ένας ένας. Δεν επιστρέφουν όλοι μαζί, επομένως αργούμε να μπούμε σε κανονική προπόνηση. Κάποιοι μπορεί να γυρίσουν άρρωστοι ή κουρασμένοι. Γενικώς είναι πρόβλημα αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σαν δικαιολογία».
Για το ματς με τον Λεβαδειακό:
«Πρώτα από όλα πρέπει να σεβαστούμε τον αντίπαλο. Μπορεί ο Λεβαδειακός να μην έχει καταφέρει να κερδίσει ακόμα κάποιο παιχνίδι στο πρωτάθλημα, ωστόσο η εικόνα του είναι μιας ομάδας που παλεύει όλα τα ματς μέχρι το τελευταίο λεπτό. Ακόμα και στα παιχνίδια του απέναντι στον Παναθηναϊκό και απέναντι στον ΠΑΟΚ προσπάθησαν μέχρι το τέλος για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Εμείς πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, να κάνουμε το δικό μας παιχνίδι, να έχουμε τη μπάλα και να τους πιέσουμε. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναπαυτούμε».
Για το αν περίμενε να ανταποκριθούν σε απαιτητικά παιχνίδια ο Κωστούλας κι ο Μουζακίτης:
«Τους είδαμε και στα παιχνίδια τους με την Εθνική Ελπίδων όπου ήταν πραγματικά πάρα πολύ καλοί. Είχαν μεγάλη συμμετοχή στα παιχνίδια, έπιασαν καλή απόδοση και σκόραραν. Είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι γιατί όπως μας βοηθάνε στην προπόνηση καθημερινά, αλλά και στα παιχνίδια που αγωνίζονται, έδειξαν για ακόμα μία φορά πόσο καλοί παίκτες είναι. Ξέρουμε την αξία των παιδιών αυτών και βλέπουμε πόσο πολύ μας βοηθάνε. Έχουν όλες τις προδιαγραφές για να τους εμπιστευτούμε και να στηριχτούμε πάνω τους. Τα παιδιά αυτά αξίζουν τον χρόνο συμμετοχής και θα τον βρούνε».
Τους παίκτες του Ολυμπιακού εκπροσώπησε ο Λορέντσο Πιρόλα τονίζοντας:
«Είμαι συγκλονισμένος και πολύ στεναχωρημένος με αυτό που έγινε. Έμαθα την είδηση όταν ήμουν στην Ιταλία με την Εθνική μου ομάδα. Καταλαβαίνω πως είναι μια σοκαριστική είδηση για την ομάδα του, για τους συμπαίκτες του και για όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο. Είναι μια τραγωδία. Δεν ήξερα τον Μπάλντοκ προσωπικά. Τον είδα στο τελευταίο παιχνίδι που παίξαμε με τον Παναθηναϊκό. Δεν μπορώ καν να σκεφτώ πως ήταν οι παίκτες της Εθνικής Ελλάδας που αγωνίστηκαν εκείνο το βράδυ στην Αγγλία, αλλά τουλάχιστον χαίρομαι που πήραν μια νίκη για τον φίλο τους».
Για την Εθνική Ιταλίας:
«Ο στόχος μου είναι να παίξω στην Εθνική ομάδα ανδρών της Ιταλίας. Για αυτό δουλεύω και ελπίζω να συμβεί. Έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά με την Εθνική Ελπίδων της χώρας μου και προκριθήκαμε στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Πιστεύω πραγματικά πως θα καταφέρω να εκπληρώσω τους στόχους μου. Δουλεύω σκληρά και ανυπομονώ να μάθω τι θα συμβεί στο μέλλον».
Για το ματς με τον Λεβαδειακό:
«Όλα τα παιχνίδια στο ελληνικό πρωτάθλημα είναι δύσκολα και ταυτόχρονα σημαντικά, γιατί όλες οι ομάδες όταν παίζουν απέναντι μας θέλουν να δώσουν το 200% των ικανοτήτων τους για να πετύχουν ένα μεγάλο αποτέλεσμα. Για μας είναι σημαντικό να κάνουμε το δικό μας παιχνίδι, να είμαστε σοβαροί και συγκεντρωμένοι και να πάρουμε τους τρεις βαθμούς».