Τρίτη, 04 Ιουλίου 2023 14:07

Κίνα: Οι αρχές εκφράζουν φόβους για "φυσικές καταστροφές" τον Ιούλιο λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Οι αρχές στην Κίνα προειδοποίησαν ότι υπάρχουν φόβοι να επικρατήσουν ακραίες καιρικές συνθήκες κατά τον μήνα αυτό, τη στιγμή που σφοδρές βροχοπτώσεις πλήττουν μέρος της χώρας και τα ρεκόρ θερμοκρασίας καταρρίπτονται.

Έντονες βροχοπτώσεις αναμένονται σήμερα σε μεγάλο τμήμα της χώρας που εκτείνεται από τα νοτιοδυτικά έως τα ανατολικά, σύμφωνα με τη μετεωρολογική υπηρεσία. Αξιωματούχοι της υπηρεσίας προειδοποίησαν για την πιθανότητα καταστροφών κατά τόπους λόγω των βροχοπτώσεων.

Η Κίνα θα αντιμετωπίσει «τον Ιούλιο πολλές φυσικές καταστροφές, μεταξύ των οποίων πλημμύρες…ισχυρούς ανέμους και αυξημένες θερμοκρασίες», ανέφερε το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

Στο βορειοδυτικό τμήμα της Κίνας, δεκάδες σπίτια και δρόμοι υπέστησαν καταστροφές αυτό το σαββατοκύριακο στην επαρχία Σαανσί μετά τις χειρότερες καταιγίδες «εδώ και 50 χρόνια», σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο.

Στη Χουνάν (κέντρο), πάνω από 10.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους μετά από πλημμύρες την περασμένη εβδομάδα που κατέστρεψαν περισσότερες από 2.000 κατοικίες, όπως ανακοίνωσαν την Κυριακή οι αρχές της επαρχίας αυτής.

Η Κίνα αντιμετωπίζει αυτούς τους τελευταίους μήνες ακραία καιρικά φαινόμενα, που επιτείνονται από την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με επιστήμονες.

Στο μεταξύ, πολύ υψηλές θερμοκρασίες καταγράφονται στο βόρειο τμήμα της χώρας.

Στο Πεκίνο και τις γειτονικές του περιοχές οι θερμοκρασίες αυτές τις τελευταίες ημέρες πλησιάζουν ή ξεπερνούν τους 40 βαθμούς Κελσίου. Ο υδράργυρος έφθασε τους 41,1° Κελσίου στην κινεζική πρωτεύουσα στα τέλη Ιουνίου, στην θερμότερη ημέρα για τον μήνα αυτό από το 1961 όταν άρχισαν να συγκεντρώνονται μετεωρολογικά δεδομένα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ JEROME FAVRE

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 04 Ιουλίου 2023 12:23

Σχετικά Άρθρα

  • Πότε τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα - Ποιος αποφασίζει για την αποζημίωση
    Πότε τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα - Ποιος αποφασίζει για την αποζημίωση

    Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.

    Μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών.

    «Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.

    Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.

    Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση

    Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.

    Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».

    Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Έρευνα «εφιάλτης» για τα ακραία καιρικά φαινόμενα στην Ευρώπη
    Έρευνα «εφιάλτης» για τα ακραία καιρικά φαινόμενα στην Ευρώπη

    Η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη έχει κάνει πιο πιθανή την εμφάνιση καταιγίδων όπως αυτές της κακοκαιρίας «Μπόρις», που σάρωσαν την κεντρική Ευρώπη.

    Η έκθεση του World Weather Attibution (WWA) αποκαλύπτει το σκληρό αποτύπωμα της κλιματικής κρίσης.

    Σύμφωνα με την έκθεση η κρίση έχει κάνει δύο φορές πιο πιθανές τις σφοδρές βροχοπτώσεις, όπως αυτές που έπληξαν πριν μερικές ημέρες την κεντρική Ευρώπη προκαλώντας καταστροφικές πλημμύρες.

    Η καταιγίδα Μπόρις έπληξε χώρες μεταξύ των οποίων η Πολωνία, η Τσεχία, η Ρουμανία, η Αυστρία και η Ιταλία, προκαλώντας τον θάνατο 24 ανθρώπων και ζημιές ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ.

    Η έκθεση του World Weather Attibution (WWA), διεθνούς ομάδας επιστημόνων που ερευνά τη σύνδεση της κλιματικής αλλαγής με τα ακραία καιρικά φαινόμενα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι τέσσερις ημέρες βροχόπτωσης που προκάλεσε η καταιγίδα Μπόρις ήταν οι πιο βροχερές που έχουν καταγραφεί ποτέ στην κεντρική Ευρώπη.

    Τόνισε εξάλλου ότι η κλιματική αλλαγή έχει διπλασιάσει τις πιθανότητες εμφάνισης τόσο έντονων φαινομένων, ενώ έχει εντείνει και τη σφοδρότητά τους.

    «Για μία ακόμη φορά οι πλημμύρες αυτές υπογραμμίζουν τις καταστροφικές συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη που οφείλεται στα ορυκτά καύσιμα», δήλωσε η Τζόις Κιμουτάι, ερευνήτρια στο ινστιτούτο Grantham του Imperial College του Λονδίνου

    «Μέχρι το πετρέλαιο, το αέριο και ο άνθρακας να αντικατασταθούν από καθαρή ενέργεια, καταιγίδες όπως η Μπόρις θα προκαλούν ακόμη σφοδρότερες βροχές και πλημμύρες που παραλύουν την οικονομία», πρόσθεσε.

    Η έκθεση του WWA επεσήμανε ότι αν και ο συνδυασμός των καιρικών συνθηκών που προκάλεσαν την καταιγίδα – μεταξύ των οποίων η κίνηση κρύου αέρα πάνω από τις Άλπεις και πολύ ζεστού πάνω από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα—είναι ασυνήθιστος, η κλιματική αλλαγή έχει κάνει αυτού του είδους τις καταιγίδες πιο πιθανές και πιο έντονες.

    Σύμφωνα με το WWA, τέτοιου είδους καταιγίδες αναμένεται να σημειώνονται κατά μέσο όρο μία φορά κάθε 100 με 300 χρόνια στο σημερινό κλίμα, με τη θερμοκρασία να είναι αυξημένη κατά 1,3° Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή.

    Ωστόσο αυτές καταιγίδες θα προκαλούν τουλάχιστον 5% περισσότερη βροχή και θα συμβαίνουν περίπου 50% πιο συχνά σε σχέση με τώρα, αν η θερμοκρασία του πλανήτη αυξηθεί κατά 2° Κελσίου, κάτι που αναμένεται να συμβεί τη δεκαετία του 2050.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ MACIEJ KULCZYNSKI
  • Πότε θα ξεκινήσει η υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές
    Πότε θα ξεκινήσει η υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές

    Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.

    Μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών.

    «Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.

    Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.

    Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση

    Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.

    Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».

    Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Έρχεται υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές - Πότε θα ξεκινήσει
    Έρχεται υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές - Πότε θα ξεκινήσει

    Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.

    Μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών.

    «Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.

    Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.

    Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση

    Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.

    Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».

    Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Οι φυσικές καταστροφές φέρνουν τη νέα υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα
    Οι φυσικές καταστροφές φέρνουν τη νέα υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα

    Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.

    Μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών.

    «Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.

    Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.

    Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση

    Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.

    Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».

    Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.

    Πηγή: cnn.gr

  • Tουρισμός: Μειωμένα τα έσοδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με την ΤτΕ
    Tουρισμός: Μειωμένα τα έσοδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με την ΤτΕ

    Τα τουριστικά έσοδα του φετινού Ιουλίου ήταν μειωμένα κατά 177 εκατ. ευρώ έναντι του αντίστοιχου μήνα το 2023.

    «Φρένο» μπήκε τον περασμένο Ιούλιου στην ανοδική πορεία των τουριστικών εσόδων, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος.

    Με βάση αυτά, τα έσοδα από τον τουρισμό τον φετινό Ιούλιου ήταν μειωμένα κατά 177 εκατ. ευρώ έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2023. Ειδικότερα, διαμορφώθηκαν στα 4,031 δισ. ευρώ, έναντι 4,208 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.

    Το γεγονός οφείλεται στο ότι σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 4,1%, ενώ οι σχετικές εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,2%.

    Βάσει αυτού, ανακόπτεται η ανοδική πορεία των εσόδων συνολικά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Στο συγκεκριμένο διάστημα του 2024 οι εισπράξεις ήταν 10,952 δισ. ευρώ έναντι 10,375 δισ. ευρώ το 2023, ή 577 εκατ. ευρώ περισσότερα.

    Σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 11,2% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 5,6%.

    Κακά μαντάτα από την Τράπεζα της Ελλάδος για την ελληνική οικονομία

    Για την ελληνική οικονομία οι αρνητικές ειδήσεις δεν περιορίζονται στον τουρισμό.

    Από τα στοιχεία προκύπτει ότι την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2024, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, λόγω της επιδείνωσης του ισοζυγίου αγαθών και, σε μικρότερο βαθμό, του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από τη βελτίωση κυρίως του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων, αλλά και του ισοζυγίου υπηρεσιών.

    Τον Ιούλιο του 2024, το πλεόνασμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 600,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και διαμορφώθηκε σε 246,2 εκατ. ευρώ.

    Το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών διευρύνθηκε, λόγω της μεγαλύτερης αύξησης των εισαγωγών σε σχέση με την αύξηση των εξαγωγών. Σε τρέχουσες τιμές, οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 8,3% (5,9% σε σταθερές τιμές), ενώ οι εισαγωγές αγαθών παρουσίασαν αύξηση κατά 8,4% (10,6% σε σταθερές τιμές). Ειδικότερα, σε τρέχουσες τιμές οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα παρουσίασαν αύξηση κατά 7,5% (4,8% σε σταθερές τιμές), ενώ οι εισαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα αυξήθηκαν κατά 13,6% (13,2% σε σταθερές τιμές).

    Το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών μειώθηκε λόγω της επιδείνωσης πρωτίστως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και δευτερευόντως του ισοζυγίου μεταφορών, ενώ το ισοζύγιο λοιπών υπηρεσιών βελτιώθηκε. Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 4,1%, ενώ οι σχετικές εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,2%.

    Το έλλειμμα του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων αυξήθηκε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, αντανακλώντας την αύξηση των καθαρών πληρωμών για τόκους, μερίσματα και κέρδη, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των καθαρών εισπράξεων από λοιπά πρωτογενή εισοδήματα. Το έλλειμμα του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων κατέγραψε μικρή υποχώρηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023, ως αποτέλεσμα της μείωσης των καθαρών πληρωμών σε όλους τους τομείς της οικονομίας.

    Την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2024, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 1,3 δισ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και διαμορφώθηκε σε 8,6 δισ. ευρώ.

    Το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών αυξήθηκε λόγω της ταυτόχρονης μείωσης των εξαγωγών και της αύξησης των εισαγωγών. Σε τρέχουσες τιμές, οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 1,3% (4,3% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 4,1% (4,8% σε σταθερές τιμές). Ειδικότερα, σε τρέχουσες τιμές οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα παρουσίασαν μείωση κατά 2,7%, ενώ οι αντίστοιχες εισαγωγές κατέγραψαν αύξηση κατά 5,4% ( 5,6% και 5,7% σε σταθερές τιμές αντίστοιχα).

    Το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών διευρύνθηκε, λόγω της βελτίωσης πρωτίστως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και δευτερευόντως των ισοζυγίων μεταφορών και λοιπών υπηρεσιών. Σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 11,2% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 5,6%.

    «Βουτιά» στα τουριστικά έσοδα σε Μύκονο και Σαντορίνη

    Υπενθυμίζεται ότι μειωμένες κατά 7,8% και 6,7% ήταν τον Ιούλιο του 2024 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023 οι εισπράξεις από τον τουρισμό σε καταλύματα και εστίαση στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, αντίστοιχα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

    Συγκεκριμένα στο νησί των ανέμων καταγράφεται πτώση στα 95,7 εκατ. ευρώ, ενώ στη Σαντορίνη τα έσοδα ήταν μειωμένα στα 68,6 εκατ. ευρώ. Μειωμένα ήταν τα έσοδα και στη Σύρο, κατά 12,2%, στο 1,6 εκατ. ευρώ.

    Συνολικά τον Ιούλιο του 2024, ο κύκλος των εργασιών για τις επιχειρήσεις στον κλάδο των καταλυμάτων υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων ανήλθε στα 1,798 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,2% σε σχέση με τον Ιούλιο 2023, που ήταν 1,709 δισ. ευρώ.

    Παράλληλα, για τις επιχειρήσεις στον κλάδο των Υπηρεσιών Εστίασης ο τζίρος τον Ιούλιο ήταν 353,66 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, που ήταν 331,93 εκατ. ευρώ.

    Αθροιστικά, για τις επιχειρήσεις από τους δυο κλάδους ο κύκλος εργασιών τον Ιούλιο 2024 ήταν 2,15 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με τον Ιούλιο 2023, όπου είχε ανέλθει σε 2,04 δισ. ευρώ.

    Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στοιχεία πατώντας ΕΔΩ.

    Αντιδράσεις των ξενοδόχων για την αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας

    Την έντονη ανησυχία τους για τα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση εκφράζουν οι ξενοδόχοι, στα οποία περιλαμβάνεται η αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, το οποίο μπορεί να επιβαρύνει όσους χρησιμοποιούν τα καταλύματα κατά 10-15 ευρώ τη βραδιά.

    Όπως αναφέρουν, πρόκειται για μέτρα που όχι μόνο δεν συμβάλλουν στην ενίσχυση της τουριστικής ανταγωνιστικότητας, αλλά ενδέχεται να οδηγήσουν σε μία από τις χειρότερες τουριστικές περιόδους των τελευταίων ετών.

    Ενδεικτική είναι και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), η οποία καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει το θέμα των νέων τελών ανθεκτικότητα, επισημαίνοντας ότι μια ή δύο καλές η μέτριες τουριστικές χρονιές -για ορισμένους τόπους και για ορισμένους τύπους επιχειρήσεων- δεν θα έπρεπε να αποτελούν από πλευράς της Πολιτείας βασικό κριτήριο, αλλά και «άλλοθι,» για μια οριζόντια, συνεχώς ανανεούμενη και σταθερά επεκτατική «εισπρακτική πολιτική» τελών, κάθε είδους.

    Η πορεία του τουρισμού, κυρίως λόγω σημαντικών διεθνών γεωπολιτικών, κλιματικών και σημαντικών οικονομικών κατ’ επέκταση εξελίξεων, παραμένει αβέβαιη και ανησυχητική, αναφέρεται σχετικά. Για τον παραπάνω λόγο, εξηγεί η Ένωση απαιτείται μια μακροπρόθεσμη τουριστική στρατηγική προσέγγιση και σχεδιασμός με ορίζοντα ετών και με γνώμονα την αειφορία, την βιωσιμότητα και την ποιότητα κυρίως -και όχι μόνο την ποσότητα και τους αριθμούς.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Γιατί τα ακραία φαινόμενα που προκαλούνται από το νερό θα γίνουν πιο έντονα και θανατηφόρα
    Γιατί τα ακραία φαινόμενα που προκαλούνται από το νερό θα γίνουν πιο έντονα και θανατηφόρα

    Η κατάσταση απαιτεί όχι μόνο μεγαλύτερη φιλοδοξία αλλά και μια προσέγγιση με γνώμονα την αποστολή για το νερό

    Όταν πρόκειται για νερό, ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με μία μη βιώσιμη κατάσταση. Ωστόσο, η επίλυση του προβλήματος δεν είναι μόνο εφικτή, είναι επίσης το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξης.

    Η κρίση του νερού είναι ξεκάθαρη. Χρόνο με τον χρόνο, στη μια περιοχή μετά την άλλη, τα κύματα καύσωνα ρεκόρ, και οι ξηρασίες ρεκόρ ακολουθούνται από καταστροφικές καταιγίδες και πλημμύρες. Περισσότερα από 1.000 παιδιά κάτω των πέντε ετών πεθαίνουν κάθε μέρα από ασθένειες που προκαλούνται από το μη ασφαλές πόσιμο νερό και την έλλειψη υγιεινής, και εκατοντάδες εκατομμύρια γυναίκες αφιερώνουν ώρες κάθε μέρα συλλέγοντας και μεταφέροντας νερό.

    Αυτή είναι μια ανθρωπογενής κρίση και μπορεί και πρέπει να επιλυθεί με ανθρώπινες παρεμβάσεις. Αλλά για να επιτύχουμε ισότητα και βιωσιμότητα παντού, θα χρειαστούμε νέες προσεγγίσεις για τη διαχείριση του νερού και ένα κύμα πολύ υψηλότερων επενδύσεων, κλιμακούμενης καινοτομίας και ανάπτυξης ικανοτήτων. Το κόστος αυτών των κινήσεων είναι ασήμαντο σε σύγκριση με τις οικονομικές και ανθρωπιστικές βλάβες που θα προκληθούν από τη συνεχιζόμενη αδράνεια.

    Το πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε δεν είναι απλώς τοπικές τραγωδίες. Ένας αποσταθεροποιημένος κύκλος του νερού επηρεάζει όλο και περισσότερο κάθε γωνιά του κόσμου. Οι τρέχουσες προσεγγίσεις τείνουν να ασχολούνται με το νερό που μπορούμε να δούμε – το «γαλάζιο νερό» στα ποτάμια και τις λίμνες μας – και υποθέτουν ότι η παροχή νερού είναι σταθερή χρόνο με το χρόνο. Αλλά αυτό δεν ισχύει πλέον, καθώς οι αλλαγές στη χρήση της γης, η κλιματική αλλαγή και ο κύκλος του νερού δεν επηρεάζει τα μοτίβα βροχοπτώσεων.

    Πολύ συχνά, η τρέχουσα σκέψη παραβλέπει έναν κρίσιμο πόρο γλυκού νερού, δηλαδή το «πράσινο νερό» στο έδαφος, τα φυτά και τα δάση μας, το οποίο διαχέεται και ανακυκλώνεται μέσω της ατμόσφαιρας. Το πράσινο νερό παράγει περίπου τις μισές βροχοπτώσεις που λαμβάνουμε στη στεριά, η ίδια η πηγή όλου του γλυκού νερού μας. Στο ίδιο πνεύμα, οι χώρες συνδέονται όχι μόνο μέσω ροών γαλάζιων υδάτων (όπως τα ποτάμια), αλλά, πιο κρίσιμα, μέσω ατμοσφαιρικών ροών υγρασίας. Ως κρίσιμο στοιχείο του παγκόσμιου κύκλου του νερού, το πράσινο νερό χρειάζεται επειγόντως καλύτερη διαχείριση.

    Το πιο επικίνδυνο είναι ότι οι διαταραχές στον κύκλο του νερού είναι βαθιά συνυφασμένες με την υπερθέρμανση του πλανήτη και τη μείωση της παγκόσμιας βιοποικιλότητας, με το καθένα να ενισχύει το άλλο. Η σταθερή παροχή πράσινου νερού στο έδαφος είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των επίγειων φυσικών συστημάτων που απορροφούν το 25-30% του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται από την καύση ορυκτών καυσίμων.

    Αυτή η διαδικασία αντιπροσωπεύει μια από τις σημαντικότερες φυσικές επιδοτήσεις στην παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο, η απώλεια υγροτόπων και η υγρασία του εδάφους, μαζί με την αποψίλωση των δασών, εξαντλούν τα μεγαλύτερα αποθέματα άνθρακα του πλανήτη, με καταστροφικές συνέπειες για τον ρυθμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Οι αυξανόμενες θερμοκρασίες προκαλούν στη συνέχεια ακραία κύματα καύσωνα και αυξάνουν τη ζήτηση εξάτμισης στην ατμόσφαιρα, η οποία ξηραίνει σοβαρά τα τοπία και αυξάνει τον κίνδυνο πυρκαγιών.

    Ως εκ τούτου, η κρίση του νερού επηρεάζει ουσιαστικά όλους τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και απειλεί τους ανθρώπους παντού. Η ανεπαρκής τροφή για έναν αυξανόμενο παγκόσμιο πληθυσμό, η επιταχυνόμενη εξάπλωση ασθενειών και η αυξημένη αναγκαστική μετανάστευση και οι διασυνοριακές συγκρούσεις είναι μερικά μόνο από τα προβλέψιμα αποτελέσματα.

    Αποστολή H2O

    Ένα τόσο μεγάλης κλίμακας συλλογικό και συστημικό πρόβλημα μπορεί να επιλυθεί μόνο με συντονισμένη δράση σε κάθε χώρα και μέσω συνεργασίας πέρα ​​από σύνορα και πολιτισμούς. Η κοινή κατανόηση του κοινού καλού είναι ζωτικής σημασίας. Διαφορετικά, αυτό που μπορεί να φαίνεται καλό για μια χώρα σήμερα θα μπορούσε εύκολα να δημιουργήσει προβλήματα για την ίδια χώρα αύριο, καθώς και για άλλες σε όλο τον κόσμο.

    Η κατάσταση απαιτεί όχι μόνο μεγαλύτερη φιλοδοξία αλλά και μια προσέγγιση με γνώμονα την αποστολή για το νερό – μια προσέγγιση που εκτείνεται σε πολλούς τομείς και εστιάζει σε όλα τα επίπεδα, από τη διαχείριση τοπικών λεκανών απορροής ποταμών έως τη διαμόρφωση πολυμερούς συνεργασίας. Μπορούμε και πρέπει να πετύχουμε στις πιο σημαντικές αποστολές νερού στον κόσμο:

    • Έναρξη μιας νέας Πράσινης Επανάστασης στα συστήματα τροφίμων για τη μείωση της χρήσης νερού με παράλληλη αύξηση των γεωργικών αποδόσεων για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών ενός αυξανόμενου πληθυσμού.
    • Διατήρηση και αποκατάσταση των φυσικών οικοτόπων που είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των πράσινων υδάτινων πόρων.
    • Καθιέρωση «κυκλικής» υδατικής οικονομίας σε κάθε τομέα.
    • Και διασφάλιση ότι κάθε ευάλωτη κοινότητα έχει επαρκείς καθαρές και ασφαλείς υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης έως το 2030.

    Ενώ αυτές οι αποστολές θα πρέπει να οδηγήσουν σε αλλαγές πολιτικής, να ευθυγραμμίσουν τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και να τονώσουν την καινοτομία, απαιτούν επίσης νέους τρόπους διακυβέρνησης. Η χάραξη πολιτικής πρέπει να γίνει πιο συνεργατική, υπεύθυνη και χωρίς αποκλεισμούς όλων των φωνών, ειδικά εκείνων των νέων, των γυναικών, των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων και των αυτόχθονων πληθυσμών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της διατήρησης του νερού.

    Η πιο θεμελιώδης αλλαγή πολιτικής έγκειται στη σωστή αποτίμηση του νερού ώστε να αντικατοπτρίζει τη λειψυδρία του καθώς και τον κρίσιμο ρόλο του στη διατήρηση των φυσικών οικοσυστημάτων από τα οποία εξαρτάται κάθε κοινωνία. Πρέπει να σταματήσουμε την υποτιμολόγηση του νερού σε ολόκληρη την οικονομία και τις επιβλαβείς γεωργικές επιδοτήσεις που οδηγούν σε μη βιώσιμη χρήση και υποβαθμίζουν τη γη. Η εκ νέου διοχέτευση αυτών των κονδυλίων προς την προώθηση λύσεων εξοικονόμησης νερού και την παροχή στοχευμένης υποστήριξης στους φτωχούς και ευάλωτους θα μπορούσε να βοηθήσει πολύ.

    Για να διορθωθεί η χρόνια ανεπαρκής επένδυση στο νερό, πρέπει να δώσουμε εκ νέου προτεραιότητα στις υποδομές νερού στα δημόσια οικονομικά, όπου παραδόξως παραμελείται στις περισσότερες χώρες. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να αξιοποιήσουν τις βέλτιστες πρακτικές σε συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για να παρέχουν δίκαια κίνητρα για μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις, εξυπηρετώντας παράλληλα τα συμφέροντα του κοινού, ιδιαίτερα των κοινοτήτων που δεν εξυπηρετούνται.

    Δεδομένης της συλλογικής φύσης της πρόκλησης του νερού, πρέπει να διασφαλίσουμε μεγαλύτερες και πιο αξιόπιστες ροές χρηματοδότησης για να βοηθήσουμε τις χώρες χαμηλού και χαμηλότερου μεσαίου εισοδήματος να επενδύσουν στην ανθεκτικότητα στο νερό. Οι πολυμερείς αναπτυξιακές τράπεζες, τα αναπτυξιακά χρηματοδοτικά ιδρύματα και οι δημόσιες τράπεζες ανάπτυξης θα χρειαστεί να συνεργαστούν στενά με τις κυβερνήσεις για να υποστηρίξουν εθνικές αποστολές νερού που αντικατοπτρίζουν τις τοπικές ανάγκες και τις οικολογικές συνθήκες. Οι διεθνείς εμπορικές συμφωνίες προσφέρουν επίσης δυνητικούς μοχλούς για την προώθηση της αποδοτικής χρήσης του νερού, επειδή μπορούν να συμβάλουν στο να διασφαλιστεί ότι το «εικονικό νερό» που ενσωματώνεται στα εμπορεύματα δεν επιδεινώνει τη λειψυδρία σε περιοχές με πιέσεις νερού.

    Ακριβώς όπως κάνουμε για τις εκπομπές, πρέπει να συγκεντρώσουμε δεδομένα υψηλής ακεραιότητας για τα εταιρικά αποτυπώματα νερού και να δημιουργήσουμε πλαίσια για την αποκάλυψη χρήσης νερού. Πρέπει επίσης να αναπτύξουμε συστήματα για την αποτίμηση του νερού ως μέρος του φυσικού κεφαλαίου. Η επιβολή τιμής σε αυτόν τον πιο κρίσιμο πόρο θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά μερίσματα για τις χώρες με την πάροδο του χρόνου.

    Εν ολίγοις, πρέπει να διαμορφώσουμε αγορές σε όλες τις οικονομίες μας – από τη γεωργία και την εξόρυξη μέχρι την ενέργεια και τους ημιαγωγούς – ώστε να γίνουν ριζικά πιο αποτελεσματικές, δίκαιες και βιώσιμες στη χρήση του νερού.

    Η προκαταρκτική έκθεση του 2023 της Παγκόσμιας Επιτροπής για την Οικονομία του Νερού καθόρισε την υπόθεση για την επιδίωξη θεμελιωδών αλλαγών στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος διαχειρίζεται το νερό. Η τελική μας έκθεση αυτόν τον Οκτώβριο θα δείξει πώς μπορούμε να το κάνουμε μέσω μετασχηματιστικής, συλλογικής δράσης.

    Βρισκόμαστε μόλις στο 2024. Εάν δεν αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα κατά μέτωπο, οι πυρκαγιές, οι πλημμύρες και άλλα ακραία φαινόμενα που προκαλούνται από το νερό και το κλίμα θα γίνουν πιο έντονα και θανατηφόρα τα επόμενα χρόνια. Η προώθηση της ατζέντας για την ασφάλεια των υδάτων μπορεί να φαίνεται πιο δύσκολη εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων, αλλά παρουσιάζει μια ευκαιρία να αποδειχθεί ότι η συνεργασία μπορεί να ωφελήσει όλες τις χώρες και να επιτρέψει ένα δίκαιο και βιώσιμο μέλλον για όλους. Δεν μπορούμε να αποφύγουμε αυτή την πρόκληση.

    * Η Mariana Mazzucato, Ιδρυτική Διευθύντρια του UCL Institute for Innovation and Public Purpose, είναι Συμπρόεδρος της Παγκόσμιας Επιτροπής για την Οικονομία του Νερού.

    H Ngozi Okonjo-Iweala, γενική διευθύντρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, είναι Συμπρόεδρος της Παγκόσμιας Επιτροπής για την Οικονομία του Νερού, πρώην υπουργός Οικονομικών και Εξωτερικών της Νιγηρίας και πρώην πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Gavi, της Vaccine Alliance .

    Ο Johan Rockström, Διευθυντής του Ινστιτούτου Πότσνταμ για την Έρευνα Κλιματικών Επιπτώσεων και Καθηγητής Επιστήμης των Συστημάτων της Γης στο Πανεπιστήμιο του Πότσνταμ, είναι Συμπρόεδρος της Παγκόσμιας Επιτροπής για την Οικονομία του Νερού.

    Ο Tharman Shanmugaratnam, Πρόεδρος της Σιγκαπούρης, είναι Συμπρόεδρος της Παγκόσμιας Επιτροπής για την Οικονομία του Νερού και Πρόεδρος της Ομάδας των Τριάντα.

    Project Syndicate

    Γράφουν οι Mariana Mazzucato, Ngozi Okonjo-Iweala , Johan Rockström and Tharman Shanmugaratnam*

    Πηγή: ΟΤ - Ιn.gr

  • Κίνα: Σαρώνει ο σούπερ τυφώνας Γιάγκι, δύο νεκροί και 92 τραυματίες
    Κίνα: Σαρώνει ο σούπερ τυφώνας Γιάγκι, δύο νεκροί και 92 τραυματίες

    Ο Γιάγκι συνοδεύεται από ισχυρές βροχοπτώσεις και ριπές ανέμου ταχύτητας 234 χιλιομέτρων/ώρα κοντά στο κέντρο του, που ξερίζωσαν αναρίθμητα δένδρα, πλημμύρισαν δρόμους και ανάγκασαν 460.000 ανθρώπους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους

    Ο σούπερ τυφώνας Γιάγκι στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον δύο ανθρώπους, ενώ προκάλεσε τον τραυματισμό άλλων 92 στο τουριστικό νησί Χαϊνάν, στο νότιο τμήμα της Κίνας, μετέδωσε σήμερα το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα.
    Ο Γιάγκι συνοδεύεται από ισχυρές βροχοπτώσεις και ριπές ανέμου ταχύτητας 234 χιλιομέτρων/ώρα κοντά στο κέντρο του, που ξερίζωσαν αναρίθμητα δένδρα, πλημμύρισαν δρόμους και ανάγκασαν 460.000 ανθρώπους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους στη νησιωτική αυτή επαρχία, σύμφωνα με το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο CCTV. Η ηλεκτροδότηση έχει διακοπεί σε περισσότερες από 800.000 κατοικίες. Στο Χαϊνάν κατοικούν περισσότεροι από 10 εκατομμύρια άνθρωποι.
    Ο σούπερ τυφώνας Γιάγκι είναι ο ισχυρότερος που έχει εκδηλωθεί φέτος στη λεκάνη του Ειρηνικού και στις 04:00 το πρωί σήμερα ώρα Ελλάδας κατευθυνόταν προς τη βόρεια ακτή του Βιετνάμ και τον κόλπο του Τονκίν με κεραυνούς, βροχές και σφοδρούς ανέμους.
    Ο Γιάγκι σχηματίσθηκε την 1η Σεπτεμβρίου πάνω από τη θάλασσα ανατολικά του αρχιπελάγους των Φιλιππίνων. Ως τροπική καταιγίδα έπληξε το Λουζόν, το πιο πυκνοκατοικημένο νησί των Φιλιππίνων, σκοτώνοντας τουλάχιστον 16 ανθρώπους και τραυματίζοντας 13.

    Η τροπική καταιγίδα ενισχύθηκε δραματικά αργότερα μέσα στην εβδομάδα και έγινε ο ισχυρότερος στον κόσμο τροπικός τυφώνας του 2024, μετά τον κατηγορίας 5 κυκλώνα Μπέριλ στον Ατλαντικό.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ XINHUA / GUO CHENG
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο