Κυριακή, 27 Αυγούστου 2023 20:18

Κίνδυνος στον αέρα: Χιλιάδες πιλότοι απέκρυψαν προβλήματα υγείας και εξακολουθούν να πετούν

Γράφτηκε από την
Ad Slot

5.000 πιλότοι ύποπτοι για απόκρυψη σημαντικών προβλημάτων υγείας. Οι περισσότεροι εξακολουθούν να πετούν.

Οι Αρχές ερευνούν σχεδόν 5.000 πιλότους που είναι ύποπτοι για παραποίηση των ιατρικών τους αρχείων για να κρύψουν ότι πάσχουν από διαταραχές ψυχικής υγείας και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας που θα μπορούσαν να τους καταστήσουν ακατάλληλους για αυτή τη θέση.

Οι πιλότοι που ελέγχονται είναι στρατιωτικοί βετεράνοι που είπαν στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) ότι είναι αρκετά υγιείς για να πετάξουν, αλλά παρέλειψαν να αναφέρουν – όπως απαιτεί ο νόμος – ότι εισέπρατταν επίσης επιδόματα βετεράνων για αναπηρίες που θα μπορούσαν να τους αποκλείσουν.

Οι ερευνητές υποθέσεων βετεράνων ανακάλυψαν τις ασυνέπειες πριν από περισσότερα από δύο χρόνια ελέγχοντας τις ομοσπονδιακές βάσεις δεδομένων, αλλά η FAA έχει κρατήσει πολλές λεπτομέρειες της υπόθεσης μυστικές από το κοινό, σύμφωνα με την Washington Post.

Ο εκπρόσωπος της FAA, Μάθιου Λένερ, αναγνώρισε σε δήλωσή του ότι η υπηρεσία έχει ερευνήσει περίπου 4.800 πιλότους «που μπορεί να έχουν υποβάλει λανθασμένες ή ψευδείς πληροφορίες ως μέρος των ιατρικών τους αιτήσεων». Η FAA έχει κλείσει τώρα περίπου τις μισές από αυτές τις υποθέσεις και διέταξε περίπου 60 πιλότους – οι οποίοι είπε ο Λένερ «αποτελούσαν σαφή κίνδυνο για την ασφάλεια της αεροπορίας» – να σταματήσουν να πετούν σε βάση έκτακτης ανάγκης, όσο εξετάζονται τα αρχεία τους.

Περίπου 600 από τους υπό έρευνα πιλότους έχουν άδεια να πετούν για επιβατικές αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με υψηλόβαθμο αμερικανό αξιωματούχο που γνωρίζει το θέμα, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Τα κενά στο ιατρικό σύστημα

Οι ειδικοί είπαν ότι η έρευνα έχει αποκαλύψει μακροχρόνιες ευπάθειες στο ιατρικό σύστημα της FAA για τον έλεγχο των πιλότων και ότι ο τεράστιος αριθμός προβλημάτων υγείας που δεν έχουν αναφερθεί αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια της αεροπορίας. Ενώ οι πιλότοι πρέπει να περνούν τακτικές εξετάσεις υγείας με κρατική σύμβαση, οι δοκιμές είναι συχνά πρόχειρες και η FAA βασίζεται σε αεροπόρους για να αναφέρουν καταστάσεις που διαφορετικά μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστούν, όπως η κατάθλιψη ή το μετατραυματικό στρες, σύμφωνα με γιατρούς που διεξάγουν τις εξετάσεις.

Πολλοί βετεράνοι δίνουν λίγα στοιχεία τις ασθένειές τους στην FAA, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να πετούν, αλλά τις υπερβάλλουν στην VA (Υπουργείο Υποθέσεων Βετεράνων των ΗΠΑ) για να αυξήσουν τις πληρωμές αναπηρίας τους, λένε γιατροί και πρώην αξιωματούχοι της υπηρεσίας αεροπορίας.

Τα ομοσπονδιακά αρχεία συμβάσεων που έλαβε η Washington Post δείχνουν ότι το Γραφείο Αεροδιαστημικής Ιατρικής της FAA χορήγησε 3,6 εκατομμύρια δολάρια από πέρυσι για να προσλάβει ιατρικούς εμπειρογνώμονες και άλλο προσωπικό για να επανεξετάσει τα αρχεία πιστοποίησης για 5.000 πιλότους που θέτουν «δυνητικούς κινδύνους για τους επιβάτες».

Ναι μεν αλλά

Το γραφείο του γενικού επιθεωρητή της VA ερευνά επίσης πολλούς από τους 4.800 πιλότους για να καθορίσει εάν κάποιοι θα πρέπει να παραπεμφθούν στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για να αντιμετωπίσουν κατηγορίες για απάτη του συστήματος παροχών.

Οι πιλότοι που έχουν διαγνωστεί με κατάθλιψη, άγχος ή άλλες παθήσεις ψυχικής υγείας δεν απαγορεύεται αυτόματα να πετούν. Ωστόσο, η FAA απαιτεί να παρακολουθούνται στενά, επειδή οι συνθήκες και τα φάρμακά τους μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητά τους να χειρίζονται με ασφάλεια ένα αεροσκάφος.

Περίπου 3.200 πιλότοι στη βόρεια Καλιφόρνια εισέπρατταν επιδόματα αναπηρίας Κοινωνικής Ασφάλισης, ισχυριζόμενοι ότι ήταν πολύ άρρωστοι για να εργαστούν, αλλά ανέφεραν στην FAA ότι ήταν ιατρικά ικανοί να πετάξουν. Πολλοί εργάστηκαν ως εμπορικοί πιλότοι, παρόλο που, βάσει του νόμου, όσοι λαμβάνουν αποζημίωση αναπηρίας από την Κοινωνική Ασφάλιση μπορούν να εργάζονται περιορισμένες ώρες.

Πηγή: in.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 27 Αυγούστου 2023 21:11

Σχετικά Άρθρα

  • Σύγκρουση Rafale στην Γαλλία: Νεκροί οι δύο πιλότοι που αναζητούνταν
    Σύγκρουση Rafale στην Γαλλία: Νεκροί οι δύο πιλότοι που αναζητούνταν

    Νεκροί εντοπίστηκαν οι δύο πιλότοι που αγνοούνταν, μετά την σύγκρουση δύο στρατιωτικών αεροσκαφών Rafale στη Γαλλία το μεσημέρι της Τετάρτης (14/8)

    Η σύγκρουση σημειώθηκε ανάμεσα σε «δύο Mirage» στην περιοχή στο Μερτ-ε-Μοζέλ και άμεσα «ξεκίνησαν επιχειρήσεις αναζήτησης των πιλότων», των αεροσκαφών, όπως είχαν ανακοινώσει οι Αρχές.

    «Ένας από τους πιλότους βρέθηκε, είναι σώος και αβλαβής» σύμφωνα με τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης, καθώς έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματός του.

    Σύμφωνα με εκπρόσωπο της πολεμικής αεροπορίας στη Le Monde, οι δύο πιλότοι βρίσκονταν στο ένα αεροσκάφος και ένας πιλότος στο άλλο. Ήταν ο τελευταίος που βρέθηκε σώος και αβλαβής.

    «Ένα ατύχημα με δύο αεροσκάφη σημειώθηκε στο Μερτ-ε-Μοζέλ στην περιοχή Κολομπί-λε-Μπελ», τόνισε η νομαρχία σε ανακοίνωσή της, λέγοντας ότι «ενεργοποιήθηκε αμέσως το περιφερειακό επιχειρησιακό κέντρο και τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο SATER (αεροπορική διάσωση) σε υποστήριξη στρατιωτικών δυνάμεων».

    «Η στρατιωτική αρχή θα εκδώσει ανακοίνωση για τα αίτια του ατυχήματος», συμπλήρωσε, σημειώνοντας ότι «θα δώσει νέα ενημέρωση για την κατάσταση μόλις γίνουν γνωστές νέες πληροφορίες».

    Κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης η σύγκρουση

    «Πληροφορούμαστε με θλίψη τον θάνατο του σμηναγού Σεμπαστιέν Μαμπίρ και του υποσμηναγού Ματίς Λοράνς σε αεροπορικό δυστύχημα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης με Rafale», έγραψε σε ανάρτησή του στο Χ (πρώην Twitter) Εμμάνουελ Μακρόν.
    Πηγή: cnn.gr- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: AΡΧΕΙΟ ΑΠΕ/ΕPA/PHILIPPE LOPEZ / POOL MAXPPP OUΤ
  • Μνημόσυνο για του ήρωες πιλότους που με το αίμα τους “αγίασαν” τα νερά του Κατακόλου
    Μνημόσυνο για του ήρωες πιλότους που με το αίμα τους “αγίασαν” τα νερά του Κατακόλου

    Επιμνημόσυνη δέηση για τους δύο ήρωες πιλότους που πριν από έναν χρόνο “έπεσαν” στο καθήκον, συγκλονίζοντας το πανελλήνιο με το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα ανοιχτά του Κατακόλου, τελέσθηκε χθες το πρωί στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου στο Κατάκολο.

    Σε ιδιαίτερα φορτισμένο συγκινησιακά κλίμα και παρουσία τόσο της μητέρας όσο και των συγγενών του 29χρονου υποσμηναγού από την Αρκαδία, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. Αθανάσιος τέλεσε την επιμνημόσυνη δέηση ενώ στη συνέχεια τόνισε ότι: «Κάθε χρόνο θα τελούμε εδώ τρισάγιο για αυτούς τους ήρωες, για αυτούς που πράγματι έπεσαν στο καθήκον τους υπερασπιζόμενοι τα ιδανικά της πατρίδας. Εύχομαι στον Θεό να κατατάξει τους αείμνηστους Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα και Ευστάθιο Τσιτλακίδη στα δεξιά του και στους δικούς τους.».

    Ευχήθηκε επίσης στις οικογένειές τους να είναι γεροί και να έχουν ελπίδα, τονίζοντας ότι θα πρέπει να είναι βέβαιοι ότι οι γιοί τους θυσιάστηκαν για κάποια ιδανικά και θα είναι γραμμένα με χρυσά γράμματα τα ονόματά τους στην σελίδα της ιστορίας της πατρίδας μας.

    Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής επεσήμανε πως: «Θεωρήσαμε ως δημοτική αρχή χρέος μας να τελέσουμε αυτή την επιμνημόσυνη δέηση χοροστατούντος του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη μας, στην μνήμη των δυο παιδιών, που με το αίμα τους αγίασαν τα νερά του Κατακόλου και πέρυσι τέτοια ημέρα δύο παλικάρια χάθηκαν για την πατρίδα τους, κάνοντας το χρέος τους απέναντι στην Ελλάδα και στην κοινωνία ολόκληρη.

    Δύο παλικάρια που αψήφησαν τον θάνατο υπηρετώντας τα ιδανικά και τις αξίες με τα οποία ορκίστηκαν. Είμαστε ευγνώμονες για αυτή την θυσία, θα τους θυμόμαστε πάντα, θα τους μνημονεύουμε κι εσείς ως οικογένεια το μόνο που μπορώ να πω να είστε περήφανοι για τα παιδιά σας».

    Στην επιμνημόσυνη δέηση για τα δύο παλικάρια, τα οποία στις 30 Ιανουαρίου 2023 το πρωί απογειώθηκαν από το Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας και εκτελώντας εκπαιδευτική πτήση χαμηλής ναυτιλίας σε ύψος 300 ποδιών, το αερασκάφος τους συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή 17 ναυτικά μίλια δυτικά του Κατάκολου, παρόντες ήταν επίσης μεταξύ άλλων εκπροσώποι της 117 Π.Μ. Ανδραβίδας, του διοικητή της 338 Μοίρας της Πολεμικής Αεροπορίας, αντισμηνάρχου (Ι) Νικολάου Καρρά και του Διευθυντή Προστασίας Δυνάμεων της 117 Π.Μ., ο Σμήναρχος (Ι), Κ. Ρομπόρας, ο Αστυνομικός Διευθυντής Ηλείας, Ταξίαρχος, Γεώργιος Σωτηρόπουλος, ο Διοικητής της ΣΕΤΤΗΛ, Συνταγματάρχης (ΤΧ), Παρασκευάς Κατσιλίδης, ο πρόεδρος της ΕΑΑΝ – Παράρτημα Ηλείας, Πλοίαρχος ε.α., Ζώης Υφαντής και ο αντιπρόεδρος, Αντιπλοίαρχος ε.α., Τάσος Αράπογλου, ο πρόεδρος της ΕΑΑΣ – Παράρτημα Ηλείας, Λοχαγός ε.α., Θανάσης Τσιγκρέλης, ο πρόεδρος της ΕΑΑΑ – παράρτημα Ηλείας, υποπτέραρχος ε.α., Σωτήριος Γαραντζιώτης, εκπρόσωπος του Λιμεναρχείου Κατάκολου κ.α.

    Mnimosuno Katakolo 2

    Mnimosuno Katakolo 3

    Mnimosuno Katakolo 5

    Mnimosuno Katakolo 4

    Mnimosuno Katakolo 6

  • Κοιμούνται οι πιλότοι κατά τη διάρκεια της πτήσης; – Τέσσερα πράγματα που σίγουρα δεν ξέρατε για τα αεροπλάνα
    σε Viral
    Κοιμούνται οι πιλότοι κατά τη διάρκεια της πτήσης; – Τέσσερα πράγματα που σίγουρα δεν ξέρατε για τα αεροπλάνα

    Τέσσερις μεγάλες αλήθειες!

    Το ταξίδι με το αεροπλάνο θεωρείται το πιο άνετο και πιο ασφαλές. Παρ’ όλα αυτά δεν είναι λίγοι που φοβούνται αρκετά ένα τέτοιο ταξίδι ενώ όλοι οι ειδικοί διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει λόγος.

    Ωστόσο, από την άλλη πλευρά κάποιοι επιβάτες νομίζουν ότι τα γνωρίζουν όλα σχετικά με την ασφάλεια και τις πτήσεις. Λάθος. Ο κάθε πιλότος έχει μικρά μυστικά και αλήθειες που δε σου πει γιατί σίγουρα θα τρομάξεις…

    Ας δούμε κάποιες από αυτές…

    Οι πιλότοι κοιμούνται κατά τη διάρκεια των πτήσεων

    Είναι ανησυχητικό να το σκέφτεσαι, αλλά ναι όντως συμβαίνει. Οι πιλότοι κοιμούνται κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ερευνα της Ενωσης Πιλότων το 2012 αποκάλυψε ότι περισσότεροι από τους μισούς πιλότους ανέφεραν ότι έχει τύχει να κοιμηθούν κατά τη διάρκεια πτήσης.

    Και ενώ αυτό μας ακούγεται κάπως… ανησυχητικό, υπάρχουν περιπτώσεις που οι πιλότοι επιβάλλεται να κάνουν διάλειμμα και να πέσουν για ύπνο, για παράδειγμα όταν είναι συγκυβερνήτες σε μεγάλες πτήσεις.

    Η προσγείωση σκόπιμα μπορεί να είναι ανώμαλη

    Σχεδόν όλοι όσοι ταξιδεύουν με αεροπλάνα θα έχουν ζήσει μια ανώμαλη προσγείωση. Τώρα ήρθε η ώρα να μάθουν πως αυτό δεν συνέβη από κάποια εσφαλμένη εκτίμηση του πιλότου.

    Υπάρχουν φορές που ο πιλότος προσγειώνει επίτηδες το αεροπλάνο «ανώμαλα» προκειμένου να αποτρέψει την ολίσθηση του αεροσκάφους. Ειδικά όταν βρέχει, το αεροπλάνο πρέπει να προσγειωθεί αρκετά ανώμαλα έτσι ώστε το νερό που βρίσκεται στον διάδρομο προσγείωσης να μη λειτουργήσει σαν «γυαλί» και γλιστρήσει πάνω του το αεροσκάφος.

    Πολλά (πάρα πολλά) έχουν χτυπηθεί από κεραυνό και δεν το κατάλαβαν οι επιβάτες

    Πριν λίγο καιρό επιβάτης πτήσης της Korean Air Lines είχε απαθανατίσει τη στιγμή που κεραυνός χτύπησε το αεροσκάφος, ενώ ένα άλλο που πετούσε από τον Καναδά στην Ασία, πριν από ένα μήνα, έκανε αναγκαστική προσγείωση στην Κύπρο λίγο αργότερα αφότου χτυπήθηκε από κεραυνό.

    Περιστατικά σαν και αυτά, συμβαίνουν τουλάχιστον μια φορά το χρόνο σε κάθε αεροπλάνο. Ευτυχώς, προκαλούν από καθόλου έως ελάχιστη ζημιά.

    Το οξυγόνο που υπάρχει φθάνει μόνο για 15 λεπτά

    Η μάσκα με το οξυγόνο που υπάρχει πάνω από κάθε κάθισμα, μπορεί να παρέχει οξυγόνο στους επιβάτες μόνο για 15 λεπτά. Και όμως, ο χρόνος αυτός φθάνει και εξασφαλίζει την ασφάλειά σας.

    Και αυτό γιατί ο πιλότος προλαβαίνει να κατεβάσει το αεροσκάφος σε χαμηλότερο υψόμετρο. Εκεί όλοι μπορούν να αναπνέουν χωρίς να χρειάζονται οξυγόνο.

    Πηγή: in.gr

  • Γηρασμένος και με προβλήματα ο στόλος των Canadair: «Είναι φορτωμένα σε ώρες πτήσεις όσο δεν πάει, πρόκειται για μουσειακά εκθέματα»
    Γηρασμένος και με προβλήματα ο στόλος των Canadair: «Είναι φορτωμένα σε ώρες πτήσεις όσο δεν πάει, πρόκειται για μουσειακά εκθέματα»

    Μισόν αιώνα ζωής και χιλιάδες ώρες πτήσης σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες μετρούν τα παλαιότερα Canadair, τα οποία εξακολουθεί να διατηρεί στον στόλο της η Ελλάδα για τις ανάγκες της πυρόσβεσης δεδομένου ότι ο αριθμός των νεότερων αεροσκαφών δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της αντιπυρικής περιόδου.

    Γηρασμένος ο στόλος των Canadair

    Το κρίσιμο ζήτημα του ιδιαιτέρως γηρασμένου στόλου αυτού του τύπου των αεροσκαφών ήρθε για ακόμα μία φορά στη δημοσιότητα με τον πλέον τραγικό τροπο εξαιτίας του περιστατικού της συντριβής ενός εκ των παλαιότερων απ΄αυτά CL-215 κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων κατάσβεσης στην Κάρυστο που οδήγησε στο θάνατο τους δύο χειριστές του.

    Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που Canadair συντρίβεται και πιλότοι βρίσκουν τραγικό θάνατο κατά την ώρα του καθήκοντος. Τραγική σύμπτωση είναι το γεγονός ότι σε κοντινή περιοχή από το σημερινό δυστύχημα, δύο άλλοι πιλότοι είχαν σκοτωθεί κατά τη συντριβή ενός Καναντέρ το 2007, μία από τις χειρότερες χρονιές από πλευράς πυρκαγιών, με δεκάδες νεκρούς στην Ηλεία. Το αεροσκάφος τότε είχε καταπέσει στην περιοχή των Νέων Στύρων Ευβοίας, στα τέλη Ιουλίου και πάλι σε μεσημβρινή ώρα.

    Σήμερα στο μίγμα του στόλου στην αεροπυρόσβεση συμμετέχουν συνολικά 18 Canadair. Από αυτά, τα 11 είναι τα παλαιότερου τύπου CL-215, ενώ τα 7 είναι πιο σύγχρονα CL-415. Ωστόσο αν και από την 1η Μαΐου που εκκινεί η αντιπυρική περίοδος θα έπρεπε να είναι έτοιμα να ριχτούν στη μάχη με τις φλόγες και τα 18, τελικώς όπως επισημαίνουν αεροπορικές πηγές ethnos.gr, αυτή τη στιγμή σε πτητική ενέργεια είναι συνολικά 13.

    Κι αυτό διότι από τα 11 παλαιότερα Canadair, ουσιαστικά πετούν τα 8 και αυτά εμφανίζουν συνεχώς βλάβες, ενώ έχουν και σημαντικούς περιορισμούς στην κίνησή τους που σχετίζονται με τη θερμοκρασία δεδομένου ότι τα CL-215 λόγω της ηλικίας τους δεν μπορούν να πετάξουν όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου.

    Σε ό,τι αφορά τα πιο καινούρια Canadair που διαθέτει η Ελλάδα, από τα 7 νεότερα, τα CL-415, αυτή τη στιγμή πετούν τα 5, καθώς το ένα βρίσκεται για επιθεώρηση εργοστασιακού επιπέδου στη Γαλλία και ένα βρίσκεται επίσης για επιθεώρηση στην 113 ΠΜ. Ωστόσο και αυτά μετρύν ήδη περίπου 24 χρόνια ζωής καθώς επίσημα στην Πολεμική Αεροπορία εντάχθηκαν το 1999. Αντιθέτως τα παλαιότερου τύπου κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του ΄70 και έκτοτε δεν έχουν σταματήσει να πετούν.

    Στο σημείο αυτό θα πρεπει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα δεν είναι η μοναδική χώρα, στην οποία εξακολουθούν να επιχειρούν Καναντέρ παλαιότερης γενιάς. Ωστόσο, όπως εξηγούν έμπειρες πηγές κοντά στην υπόθεση, σε χώρες όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία που συνεχίζουν να τα διατηρούν στους στόλους τους, έχουν προηγηθεί δομικές ανακατασκευές και κυρίως αλλαγή του κινητήρα που θεωρείται η καρδιά του αεροσκάφους. Αντιθέτως στη χώρα μας εξακολουθούν να επιχειρούν χωρίς να έχει προηγηθεί τέτοιου τύπου δομικη ανακατασκευή με τους κινητήρες που διέθεταν από την κατασκευή τους: «Είναι φορτωμένα σε ώρες πτήσεις όσο δεν πάει. Πρόκειται στην πραγματικότητα για μουσειακά εκθέματα», λένε οι ίδιες πηγες ethnos.gr.

    Η ηλικία των Canadair και τα συχνά προβλήματα που αυτά βγάζουν είναι και ο λόγος που στους αεροπορικούς κύκλους υπό τον τύπο του ανεκδότου, θα ακούσει κανείς συχνά τη φράση: «δίνεται διαταγη για 5 Canadair, βάζουν μπροστά τα 4, τροχοδρομούν τα 3, απογειώνονται τα 2 και το 1 επιστρέφει με βλάβη»...

    Στο μεταξύ παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε εν μέσω αντιπυρικής περιόδου και με δεκάδες φωτιές καθημερινά σε εξέλιξη, υπάρχουν καταγγελίες ότι η ηγεσία αποφάσισε τη μετάθεση 10 μηχανικών (μηχανοσυνθετών) από τα Καναντέρ σε άλλες θέσεις και μάλιστα εν αγνοία τους, με την απόφαση αυτή να προκαλεί ερωτηματικά χωρίς κανείς να απαντά ποιους στόχους εξυπηρετεί αυτό το σχέδιο. Το θέμα αποκάλυψε την Τρίτη η ιστοσελίδα armyvoice.gr επισημαίνοντας ότι ενώ μαίνονται οι πυρκαγιές και την Ελλάδα συνδράμουν και άλλες χωρες με εναέρια μέσα, πάνω από δέκα μηχανικοί που υποστηρίζουν τα Canadair μετατίθενται παρά τη θέλησή τους.

    Ορισμένοι μαλιστα από τους υπό μετάθεση μηχανικούς είναι βραβευμένοι στο παρελθόν ακριβώς για το αντικείμενό τους.

    Την ίδια στιγμή προβληματισμό προκαλούν και οι αλλαγές που έχουν προκύψει τα τελευταία 3 – 4 χρόνια και αφορούν τη συντήρηση των νεότερων Καναντέρ. Σύμφωνα με τις ίδιες αεροπορικές πηγές, ενώ έως τότε η συντήρηση των πιο σύγχρονων αεροσκαφών γινόταν από τους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας στη Θεσσαλονίκη (113 ΠΜ) με μηδενικό κόστος, τα τελευταία χρόνια τα 4 από τα 7 δίνονται σε εργοστασιακούς φορείς. Ετσι, πλέον τα 2 συντηρούντα στη Γαλλία, τα 2 στην ΕΑΒ και μόνο τα 3 παραμένουν για συντήρηση στην 113 ΠΜ. Οσοι γνωρίζουν τα πράγματα μάλιστα επισημαίνουν ότι στη μεγάλη χειμερινή συντήρηση των αεροσκαφών, τα Καναντέρ σχεδόν «διαλύονται», γίνονται αφαλατώσεις και συντηρηση και επανασυναρμολογούνται, διαδικασία που στην αγορά στοιχίζει περί τα 500.000 ευρώ ανά αεροσκάφος.

    Ερωτήσεις στη Βουλή

    Ειδικά για το ζήτημα της συντήρησης των Canadair στη Γαλλία, τον περασμένο Μάρτιο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαν καταθέσει ερώτηση στη Βουλή, στην οποία ανέφεραν ότι η εταιρία που ανέλαβε αυτό το έργο «έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για πολύ σοβαρά σφάλματα στη συντήρηση Canadair CL 415. Τον Αύγουστο του το 2016 στη βάση Ajaccio στην Κορσική είχε γίνει σοβαρό περιστατικό με ένα CL 415. Τότε, το πόρισμα της BEAD Air (είναι ο επίσημος φορέας του γαλλικού κράτους για τη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων) ανέφερε ότι: «Τα σφάλματα που παρατηρήθηκαν στη δοκό στήριξης υπογραμμίζουν τις σοβαρές αστοχίες συντήρησης που εντόπισε η BEAD Air, γεγονός που θέτει υπό αμφισβήτηση τη Sabena Technics ως σώμα MCO (Maintien en Condition Operationnelle) και τον υπεργολάβο από το 2007 Hydrep».

    Τότε η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία είχε απαντήσει ότι με την παρουσία πολυπληθούς κλιμακίου εξειδικευμένων τεχνικών στην 112ΠΜ, εντός της τρέχουσας περιόδου Χειμερινής Συντήρησης (ΧΣ) Πυροσβεστικών Α/Φ, η ΕΑΒ έχει ήδη ολοκληρώσει επιτυχώς τις εργασίες εργοστασιακής συντήρησης επί 1 Α/Φ CL-215 (S/N 1045) και 1 Α/Φ CL-415 (S/N 2054), τα οποία έχουν αποδοθεί στην ΠΑ. Προσέθετε ότι «επί του παρόντος εξελίσσονται εργασίες εργοστασιακής συντήρησης επί 4 Α/Φ CL-215 (S/N’s 1073, 1055, 1069 & 1110), τα οποία αναμένεται να αποδοθούν σταδιακά εντός του επόμενου τριμήνου».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πτώση Canadair στην Κάρυστο: «Λύγισε» η δημοσιογράφος της ΕΡΤ που είδε μπροστά στα μάτια της τη μοιραία συντριβή
    Πτώση Canadair στην Κάρυστο: «Λύγισε» η δημοσιογράφος της ΕΡΤ που είδε μπροστά στα μάτια της τη μοιραία συντριβή

    Την πτώση του μοιραίου Canadair τη στιγμή που επιχειρούσε στη φωτιά στην Κάρυστο, είδαν και κατέγραψαν ζωντανά τα μέλη του συνεργείου της ΕΡΤ που βρίσκονταν στο σημείο για τις επιχειρήσεις κατάσβεσης.

    Η δημοσιογράφος Ελένη Μπουγά μίλησε στη δημόσια τηλεόραση για τις στιγμές που έζησε, καθώς βρισκόταν στην ακριβώς απέναντι πλαγιά τη στιγμή της συντριβής του αεροσκάφους. Όπως είπε, λίγο πριν τη συντριβή, στην περιοχή είχαν κοπάσει οι άνεμοι και υπήρχαν μόνο λίγες, διάσπαρτες εστίες. Τότε, ο καμεραμάν «τραβούσε» πλάνα από την περιοχή.

    «Θα ήθελα να αναφέρω τα ονόματα του συνεργείου με το οποίο είμαστε μαζί από την πρώτη στιγμή της πυρκαγιάς. Τον ηχολήπτη Κώστα Αδάμ και τον οπερατέρ, Γιώργο Αγνίδη», σημείωσε αρχικά η ρεπόρτερ.

    «Μια δύσκολη στιγμή για όλους μας»

    «Ήταν μια δύσκολη στιγμή για όλους μας. Συγκλονιστήκαμε. Δεν πιστεύαμε αυτό που βλέπαμε. Ήταν μία στιγμή που με αυτοθυσία αυτά τα παλικάρια έπεφταν στην πλαγιά για να κάνουν τις ρίψεις. Ήταν αξιοθαύμαστοι», πρόσθεσε. Κατά τη διάρκεια της πτώσης, η Ελένη Μπουγά προσπαθούσε να συγκρατήσει τα δάκρυά της και να διατηρήσει την ψυχραιμία της.

    Μάλιστα, λίγο αργότερα η δημοσιογράφος ζήτησε συγγνώμη για τη συγκίνησή της, με την παρουσιάστρια της ΕΡΤ να αναφέρει ότι είναι λογική η αντίδρασή της σε ένα τόσο θλιβερό γεγονός.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Νεκροί οι δύο πιλότοι
    Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Νεκροί οι δύο πιλότοι

    Νεκροί είναι ο κυβερνήτης σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών και ο συγκυβερνήτης, ανθυποσμηναγος Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

    Πτώση Αεροσκάφους CL-215

    Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52 αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών και του συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών.
    Πηγή: protothema.gr
  • Πτώση Καναντέρ: Δύο τραγωδίες στην ίδια περιοχή τις ίδιες μέρες
    Πτώση Καναντέρ: Δύο τραγωδίες στην ίδια περιοχή τις ίδιες μέρες

    Τη χρονιά που σημάδεψε ολόκληρη τη χώρα λόγω των φονικών πυρκαγιών στην Ηλεία, το 2007, ένα Καναντέρ συνετρίβη τέτοιες μέρες σαν σήμερα, μόλις λίγα χιλιόμετρα από την Κάρυστο, όπου κατέπεσε το πυροσβεστικό αεροσκάφος

    ραγική ειρωνεία… Δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη Καναντέρ, τις ίδιες μέρες, σχεδόν στην ίδια περιοχή, κατέπεσαν την ώρα που επιχειρούσαν για την κατάσβεση μιας μεγάλης φωτιάς.

    Η συντριβή του Καναντέρ στην Κάρυστο της Εύβοιας την Τρίτη 25 Ιουλίου, με πλήρωμα δύο χειριστές, η τύχη των οποίων ακόμα αγνοείται, έφερε στη μνήμη μία παρόμοια τραγωδία, που σημειώθηκε λίγα χιλιόμετρα από την Κάρυστο και, συγκεκριμένα, στα Στύρα Ευβοίας, κοντά στον οικισμό Δήλεσο, στις 23 Ιουλίου του 2007, μια χρονιά που σημάδεψε την Ελλάδα με τις φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία.

    Μία ημέρα αργότερα, στις 24 Ιουλίου του 2007, ανασύρθηκαν νεκροί ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, που συνετρίβη ενώ πραγματοποιούσε ρίψεις νερού για την κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς στα Στύρα Ευβοίας.

    Οι δύο πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα την Θεσσαλονίκη. Στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, για να συνδράμουν στη δασοπυρόσβεση στη νότια Ελλάδα.

    Το αεροσκάφος τύπου CL-415 κατέπεσε στις 15:46 της Δευτέρας 23 Ιουλίου 2007.

    Οι δύο πιλότοι που έχασαν τη ζωή τους

    Νεκροί ανασύρθηκαν ο σμηναγός Δ. Στοϊλίδης, 34 ετών, παντρεμένος και πατέρας δίδυμων αγοριών, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.415, εκ των οποίων οι 970 ώρες στο CL-415, καθώς και ο υποσμηναγός Ι. Χατζούδης, 27 ετών, με σύνολο ωρών πτήσεως 784, εκ των οποίων οι 146 στο CL-415.

    Οι πληροφορίες της εποχής έκαναν λόγο για χαμηλή πτήση του μοιραίου Καναντέρ, το οποίο έκανε τη ρίψη νερού και, στη συνέχεια, ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί.

    Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ αριθμόν 2055, με ημερομηνία κατασκευής το 2001. Έφθασε στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου 2004 και είχε συμπληρώσει περίπου 1.400 ώρες πτήσεως. Ήταν το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος CL-415 που παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία.

    Η φωτιά μαινόταν στην περιοχή, κατακαίοντας πουρνάρια και ελιές, ενώ οι κάτοικοι ορισμένων οικισμών ειδοποιήθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, καθώς οι φωτιά έχει φτάσει στις αυλές τους.

    Στο έργο της κατάσβεσης έπαιρναν μέρος πέντε πυροσβεστικά αεροπλάνα, δύο ελικόπτερα και ισχυρές επίγειες δυνάμεις.

    Πηγή: tanea.gr - Φωτογραφία:(EVIATHEMA.gr/EUROKINISSI)

  • Συναγερμός και έλεγχοι για πιλότους με «λάδωμα» - 10 στο μικροσκόπιο
    Συναγερμός και έλεγχοι για πιλότους με «λάδωμα» - 10 στο μικροσκόπιο

    Ερευνάται το αν υπάρχουν εν ενεργεία πιλότοι που πήραν δίπλωμα με «λάδωμα».

    Τα στοιχεία 10 εν δυνάμει πιλότων διαβιβάστηκαν από την Αστυνομία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να υπάρχει εν ενεργεία πιλότος που πήρε δίπλωμα με «λάδωμα». Για τα 10 αυτά πρόσωπα υπάρχουν ενδείξεις ότι πέρασαν με νοθεία το κομμάτι των θεωρητικών εξετάσεων, οι οποίες απαιτούνται για την απόκτηση διπλώματος χειριστή αεροσκάφους.

    Η διαβίβαση των στοιχείων τους έγινε μετά την αποκάλυψη του κυκλώματος που είχε στήσει «φάμπρικα» για να περνούν με νοθεία τις θεωρητικές εξετάσεις υποψήφιοι πιλότοι. Οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Οργανωμένου Εγκλήματος από την πρώτη στιγμή ήθελαν να αποκλείσουν το σενάριο να υπάρχουν εν ενεργεία πιλότοι που πήραν δίπλωμα με «λάδωμα» και για το λόγο αυτό έδωσαν έμφαση στη συλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων στοιχείων προς αυτή την κατεύθυνση.

    Συνολικά πέντε υποψήφιοι πιλότοι, οι οποίοι φέρονται να απευθύνθηκαν στο κύκλωμα -εντός του τρέχοντος έτους- για να πάρουν δίπλωμα, αποκαλύφθηκαν πριν προλάβουν να ολοκληρώσουν τα επαγγελματικά τους... σχέδια.

    Καλά πληροφορημένες πηγές από την ΕΛ.ΑΣ. σημειώνουν, ωστόσο, στο ieidiseis ότι από τις συνομιλίες μεταξύ των μελών του κυκλώματος, που καταγράφηκαν από τον «κοριό» της Αστυνομίας, προκύπτει ότι σε προγενέστερο χρόνο υπήρξαν τουλάχιστον ακόμα 10 «πελάτες». Οι κατηγορούμενοι τους ανέφεραν στις μεταξύ τους επικοινωνίες και έτσι μέσω του «κοριού» οι αστυνομικοί κατάφεραν να καταγράψουν μέρος των στοιχείων τους.

    Αστυνομικές πηγές εξηγούν ότι από τις συνομιλίες αφήνεται να εννοηθεί ότι οι 10 αυτοί υποψήφιοι πιλότοι πέρασαν τις θεωρητικές εξετάσεις με «λάδωμα», με τη… συνδρομή του κυκλώματος. Δεν κατέστη δυνατό, ωστόσο, να εξακριβωθεί εάν στη συνέχεια πέρασαν και τις πρακτικές εξετάσεις και εάν κατάφεραν τελικά να πάρουν δίπλωμα πιλότου.

    Για το λόγο αυτό (και για παν ενδεχόμενο) τα στοιχεία των 10 αυτών ατόμων διαβιβάστηκαν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να συνεχιστεί ο έλεγχος και να αποκλειστεί η εκδοχή να υπάρχει χειριστής αεροσκάφους που πιλοτάρει, έχοντας περάσει με «λάδωμα» τις εξετάσεις. Ένα άλλο κρίσιμο σημείο αφορά στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο δρούσε το κύκλωμα. Το βέβαιο για τις Αρχές είναι ότι η δράση του υπήρχε από τον περασμένο Ιανουάριο, κανείς όμως δε μπορεί να αποκλείσει το σενάριο της ύπαρξης μεγαλύτερου χρονικού «βάθους» (με απρόβλεπτες συνέπειες).

    «Για να γίνει κάποιος πιλότος απαιτείται να περάσει πρώτα τις θεωρητικές εξετάσεις, οι οποίες είναι εξαιρετικά απαιτητικές. Εάν δεν περάσει τις θεωρητικές δε μπορεί να συνεχίζει στο πρακτικό μέρος της εκπαίδευσης. Η διαδικασία είναι δαπανηρή για τους υποψηφίους, οι οποίοι συνολικά δίνουν περίπου 50.000-60.000 ευρώ για να πάρουν το δίπλωμα, εάν φυσικά καταφέρουν να περάσουν τις εξετάσεις. Πρόκειται εντούτοις για ένα προσοδοφόρο επάγγελμα και αυτό είναι ένα σημαντικό κίνητρο για τους υποψηφίους. Πάντως, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες δεν αρκούνται στην επίδειξη ενός διπλώματος για να προσλάβουν έναν πιλότο, καθώς υπάρχει μία συγκεκριμένη διαδικασία πρόσληψης και ένα κομμάτι εκπαίδευσης στα αεροσκάφη της εκάστοτε εταιρίας», σημειώνουν αστυνομικές πηγές.

    Ο «σχολάρχης»

    Ένας από τους βασικούς κατηγορουμένους της υπόθεσης είναι 69χρονος ιδιοκτήτης γνωστής Σχολής Πιλότων με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Ποιος ήταν ο ρόλος του; Αστυνομικές πηγές αναφέρουν ότι «σε περίπτωση που ο υποψήφιος για δίπλωμα πιλότου (σ.σ. «πελάτης» του κυκλώματος) ήταν εγγεγραμμένος σε Σχολή Πιλότων του εξωτερικού, τότε το κύκλωμα του χορηγούσε βεβαίωση σπουδών από τη Σχολή Πιλότων ιδιοκτησίας 69χρονου. Στο έγγραφο αυτό βεβαιωνόταν ψευδώς ότι ο υποψήφιος είχε διδαχθεί τη θεωρητική ύλη των μαθημάτων, προκειμένου να συμμετάσχει στις εξετάσεις που διοργάνωνε Κρατική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ευρωπαϊκής χώρας. Με τον τρόπο αυτό το κύκλωμα πετύχαινε να εξεταστούν στο εξεταστικό κέντρο της Κρατικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στην Ελλάδα υποψήφιοι από άλλες χώρες που κατοικούσαν στο εξωτερικό, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η δράση τους».

    Η «φάμπρικα» ήταν τόσο καλά οργανωμένη, που λίγες ημέρες πριν τις θεωρητικές εξετάσεις 70χρονος, μέλος του κυκλώματος, πραγματοποιούσε δοκιμές με τους υποψηφίους για να διαπιστώσουν τη σωστή λειτουργία του εξοπλισμού τους, ενώ τους παρότρυνε να φορούν μακρυμάνικη μπλούζα ή πουκάμισο, ούτως ώστε να αποκρύπτονται και να μην εντοπίζονται οι οπτικοακουστικές συσκευές (κάμερες, «ψείρες» κλπ).

    Κατά την ημέρα της θεωρητικής εξέτασης ο 70χρονος «δασκάλευε» τον εξεταζόμενο να σταθεί στο σωστό σημείο, ώστε μέσω της κάμερες που έφερε να πετύχει ακριβή οπτική επαφή με την οθόνη όπου προβάλλονταν οι ερωτήσεις.

    Στη συνέχεια ακολουθούσε μονομερής συνομιλία μέχρι το τέλος της εξέτασης, με τον 70χρονο να λέει στον εξεταζόμενο τις σωστές απαντήσεις.

    Τα μέλη του κυκλώματος χρησιμοποιούσαν μεταξύ τους κωδικές λέξεις για να μη γίνονται αντιληπτά στις Αρχές σε περίπτωση παρακολούθησής τους. Όταν έλεγαν «τηλεβοήθεια» εννοούσαν τη διαδικασία της νοθευμένης θεωρητικής εξέτασης, «μπιλάκι» ήταν το ακουστικό τύπου ψείρας, «μηχανήματα» ή «πράγματα» ήταν οι οπτικοακουστικές συσκευές (κάμερες κλπ), ενώ «μαύροι» ήταν οι χειριστές πιλότοι που έρχονταν για στην Ελλάδα για εξετάσεις από άλλες χώρες.

    Όταν την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε –κατά τη διάρκεια θεωρητικής εξέτασης- η αστυνομική επιχείρηση για τη σύλληψη των δραστών, δύο υποψήφιοι για απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους βρέθηκαν να έχουν τρυπήσει διαμπερώς τα πουκάμισα που φορούσαν, στο αριστερό μανίκι, όπου είχαν τοποθετήσει ειδική μικροκάμερα, την οποία είχαν κολλήσει με ταινία εσωτερικά του μανικού τους, ώστε να μεταδίδουν σε ζωντανή σύνδεση τις ερωτήσεις από τον υπολογιστή.

    Επίσης έφεραν ακουστικά -«ψείρες»- στα αυτά τους, για να ακούν τις απαντήσεις.

    Ο κάθε ένας από αυτούς είχε συνδεδεμένο το ακουστικό -«ψείρα»- με ένα κινητό τηλέφωνο, ενώ η μικροκάμερα ήταν συνδεδεμένη με άλλο κινητό από το οποίο είχε συνδεθεί στο διαδίκτυο για να μεταδίδεται «live» η εικόνα με τις ερωτήσεις.

    16 «πελάτες»

    Οι αστυνομικοί πέρασαν χειροπέδες σε πέντε μέλη του κυκλώματος ενώ ταυτοποιήθηκαν 16 υποψήφιοι πιλότοι.

    Οι «πελάτες» του κυκλώματος ήταν κυρίως σπουδαστές Σχολών Πιλότων που είτε αδυνατούσαν να αποκτήσουν την εν λόγω άδεια μετά από αποτυχημένες προσπάθειές τους είτε δεν ήθελα να μελετήσουν τη θεωρητική ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες του ieidiseis, οι «εγκέφαλοι» προτιμούσαν τις εξετάσεις που διενεργούσε η πιστοποιημένη Κρατική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συγκεκριμένης χώρας, διότι οι ερωτήσεις που έμπαιναν ήταν δημοσιευμένες σε διαδικτυακή πλατφόρμα και ως εκ του του τα μέλη της συμμορίας μπορούσαν να εντοπίσουν τις ορθές απαντήσεις.

    Το κύκλωμα ενημέρωνε επίσης τους πελάτες του ότι υπήρχε και άλλος τρόπος απόκτησης διπλώματος «διά της πλαγίας οδού», με κόστος 25.000 ευρώ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είχε σημασία τι θα απαντήσει ο υποψήφιος στις εξετάσεις, διότι εξασφαλιζόταν η... επιτυχία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση –όπως έλεγαν οι «εγκέφαλοι» της οργάνωσης- η θεωρητική εξέταση των μαθημάτων θα λάμβανε χώρα στο Αμμάν της Ιορδανίας.

    Πιο αναλυτικά, ως προς τον τρόπο δράσης τους (modus operandi) ακολουθούσαν την εξής μεθοδολογία:

    Οι υποψήφιοι προσέγγιζαν τα μέλη της οργάνωσης, είτε μέσω τρίτων ατόμων, τα οποία προγενέστερα είχαν κατορθώσει να αποκτήσουν την εν λόγω άδεια με τον ίδιο παράτυπο τρόπο (διάδοση φήμης από στόμα σε στόμα «word of mouth»), είτε μέσω ατόμων τα οποία βρίσκονταν στον «χώρο» της αεροπλοΐας ως εκπαιδευτές υποψηφίων χειριστών-πιλότων.

    Μέλος της οργάνωσης – συμμορίας ενημέρωνε τους υποψηφίους για τη μεθοδολογία την οποία ακολουθούσε, κατά την οποία θα τους καθοδηγούσε μέσω οπτικοακουστικών συσκευών, ώστε να επιλέγουν τις ορθές απαντήσεις.

    Μάλιστα, η συμμορία προτιμούσε εξετάσεις πιστοποιημένης εταιρείας σε ευρωπαϊκή χώρα, καθώς οι ερωτήσεις των υποψηφίων ήταν δημοσιευμένες σε διαδικτυακή πλατφόρμα και ως εκ τούτου τα μέλη της συμμορίας μπορούσαν να εντοπίσουν τις ορθές απαντήσεις.

    Σε περίπτωση δε, που ο υποψήφιος, ήταν εγγεγραμμένος σε Σχολή Πιλότων του εξωτερικού, η συμμορία του χορηγούσε βεβαίωση σπουδών από τη Σχολή Πιλότων μέλους της οργάνωσης που εδρεύει σε πόλη της Βόρειας Ελλάδας, στην οποία βεβαιώνονταν ψευδώς ότι είχε διδαχθεί τη θεωρητική ύλη των μαθημάτων, προκειμένου να συμμετάσχει στις εξετάσεις που διοργάνωνε η ανωτέρω εταιρία.

    Με αυτό τον τρόπο, τα μέλη της συμμορίας επετύγχαναν να εξεταστούν στο εξεταστικό κέντρο της εταιρείας στην Ελλάδα υποψήφιοι αλλοδαποί υπήκοοι που κατοικούσαν στο εξωτερικό, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η δράση τους.

    Πριν την διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων, ο 70χρονος πραγματοποιούσε δοκιμές με τους υποψήφιους, ενώ τους υποδείκνυε είδη ρουχισμού που έπρεπε να φορούν ώστε να μην εντοπίζονται οι οπτικοακουστικές συσκευές. Ακολούθως, κατά την ημέρα της θεωρητικής εξέτασης, ο ίδιος κατεύθυνε τον εξεταζόμενο ως προς το σημείο που έπρεπε να σταθεί και του υπαγόρευε τις σωστές απαντήσεις.

    Για τις μεταξύ τους επικοινωνίες τα μέλη της συμμορίας χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένες λέξεις όπως «τηλεβοήθεια», για να περιγραφεί η παράτυπη διαδικασία, «μπιλάκι» για να περιγραφεί το ακουστικό τύπου ψείρας και «μηχανήματα» ή «πράγματα» για να περιγράφουν οι οπτικοακουστικές συσκευές.

    Με τον τρόπο αυτό τα μέλη της οργάνωσης πέτυχαν να χορηγήσουν άδειες επαγγελματία χειριστή αεροσκάφους σε τουλάχιστον 5 άτομα, με το συνολικό εκτιμώμενο περιουσιακό όφελος να ανέρχεται, τουλάχιστον σε 39.000 ευρώ, καθώς κάθε υποψήφιος κατέβαλε, κατά μέσο όρο, το ποσό των 7.800 ευρώ.

    Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι σε προγενέστερο χρόνο είχαν καταφέρει να χορηγηθούν άδειες χειριστή αεροσκάφους σε ακόμα 10 άτομα.

    Προηγήθηκε κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων στο πλαίσιο ενδελεχούς προανακριτικής διαδικασίας και χρήσης ειδικών ανακριτικών μεθόδων, από τη συνδυαστική ανάλυση των οποίων προέκυψε η ύπαρξη επιχειρησιακά δομημένης εγκληματικής οργάνωσης – συμμορίας, η οποία τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2023 δραστηριοποιούνταν στη νόθευση του αποτελέσματος της εξεταστικής διαδικασίας για την απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους με τη χρήση οπτικοακουστικού εξοπλισμού με σκοπό το οικονομικό όφελος.

    Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, θα οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή, ενώ οι έρευνες για τη διακρίβωση και άλλων περιπτώσεων παράνομης απόκτησης άδειας χειριστή αεροσκάφους συνεχίζονται.

    Πηγή: ieidiseis.gr

    Photo by Kelly

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch