Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2023 13:06

«Ξύπνησε» η Αίτνα - Τέφρα και λάβα υψώθηκαν στον ουρανό της Σικελίας

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Λάβα και στάχτες άρχισαν ξαφνικά να βγαίνουν από τον κρατήρα της Αίτνας το βράδυ της Δευτέρας (13/11), με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα «σιντριβάνι λάβας» στον νοτιοανατολικό κρατήρα του ηφαιστείου και να ενταθεί η ηφαιστειακή δραστηριότητα στην ανατολική Σικελία.

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Γεωφυσικής και Ηφαιστειολογίας της Ιταλίας, «το ύψος της εκρηκτικής στήλης εκτιμάται ότι είναι περίπου 4.500 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας».

Με υψόμετρο τα 3.300 μέτρα στην υψηλότερη κορυφή του βουνού της Αίτνας, η στήλη καπνού έχει εκτοξευθεί περισσότερο από ένα χιλιόμετρο σε ύψος, ενώ αναμένεται το σύννεφο στάχτης να κινηθεί ανατολικά, δηλαδή προς το Ιόνιο Πέλαγος.

Η έκρηξη σημειώθηκε την Κυριακή (12/11), ωστόσο χθες ο ουρανός γέμισε πάλι στάχτη, όμως το αεροδρόμιο της Κατάνιας δεν έκλεισε.

Δείτε εντυπωσιακές εικόνες από χρήστες του Χ:

Πηγή: Cnn.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2023 11:42

Σχετικά Άρθρα

  • Εξερράγη το ηφαίστειο Τάαλ στις Φιλιππίνες (photos & video)
    Εξερράγη το ηφαίστειο Τάαλ στις Φιλιππίνες (photos & video)

    Το ηφαίστειο βρίσκεται μέσα σε μια μεγάλη λίμνη κοντά στην πόλη Ταγκαϊτάι - Χαμηλό παραμένει το επίπεδο συναγερμού

    Το ηφαίστειο Τάαλ των Φιλιππίνων, νοτίως της πρωτεύουσας Μανίλα, εξερράγη, εκλύοντας ατμό σε ύψος άνω των 2 χλμ, όπως ανακοίνωσε σήμερα η σεισμολογική υπηρεσία της χώρας.

    Το Τάαλ, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 70 χλμ νοτίως της Μανίλα, είναι ένα από τα μικρότερα ενεργά ηφαίστεια του κόσμου και κάποιες από τις προηγούμενες εκρήξεις του έχουν επηρεάσει την πρωτεύουσα και τις αερομεταφορές.
    Ο επικεφαλής της σεισμολογικής υπηρεσίας Τερεσίτο Μπακολκόλ περιέγραψε την έκρηξη ως φρεατομαγματική, όπου το μάγμα συναντά θύλακα νερού, παράγοντας ατμό.
    Το ηφαίστειο βρίσκεται μέσα σε μια μεγάλη λίμνη κοντά στην πόλη Ταγκαϊτάι, στην επαρχία Καβίτε.

    «Αυτή η φρεατομαγματική έκρηξη περιορίστηκε στο νησί του ηφαιστείου. Εξετάζουμε εάν πέφτει στάχτη στην ανατολική πλευρά, ωστόσο δεν γίνεται ακόμα εκκένωση», δήλωσε ο Μπακολκόλ τηλεφωνικά. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το επίπεδο συναγερμού παραμένει στην κατώτερη βαθμίδα και ότι δεν υπάρχουν άμεσα αναφορές για τραυματισμούς.

    Παρόλο που το ύψος του ηφαιστείου φθάνει μόλις τα 311 μέτρα, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο. Η έκρηξή του το 1911 στοίχισε τη ζωή σε πάνω από 1.300 ανθρώπους.

    Τον Ιανουάριο του 2021, χιλιάδες άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους αφού τα αέρια που εκλύθηκαν και η στάχτη που εκτοξεύθηκε έφθασαν σε ύψος 1 χλμ.

    Ένα χρόνο νωρίτερα, η στάχτη και ο καπνός από το Τάαλ έφθασαν σε ύψος 15 χλμ, με αποτέλεσμα πάνω από 100.000 άνθρωποι να αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να δημιουργηθούν εκτεταμένα προβλήματα στην πρωτεύουσα.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Βρυχάται πάλι το ηφαίστειο Κιλαουέα στη Χαβάη - Ένα από τα πιο ενεργά στον πλανήτη
    Βρυχάται πάλι το ηφαίστειο Κιλαουέα στη Χαβάη - Ένα από τα πιο ενεργά στον πλανήτη

    Σε κατάσταση συνεγερμού έχουν τεθεί οι Αρχές στη Χαβάη καθώς άρχισε να βρυχάται πάλι το ηφαίστειο Κιλαουέα, ένα από τα πλέον ενεργά στον πλανήτη.

    Παράλληλα καταγράφηκαν περίπου 17 σεισμοί εντοπίστηκαν σε μικρό εστιακό βάθος

    Οι εκρήξεις στο Κιλαουέα υπήρξαν καταστροφικές στο παρελθόν. Το 2018, περισσότερες από 600 ιδιοκτησίες καταστράφηκαν από την ισχυρή ροή λάβας που εκτεινόταν από την κορυφή της Κιλαουέα μέχρι τον ωκεανό.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ναυάγιο στη Σικελία: Από ασφυξία πέθανε ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς
    Ναυάγιο στη Σικελία: Από ασφυξία πέθανε ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς

    Το ναυάγιο σημειώθηκε στις 19 Αυγούστου όταν σφοδρή καταιγίδα χτύπησε το πολυτελές γιοτ Bayesian

    Νέα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με το ναυάγιο στη Σικελία και τον θάνατο του μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς.

    Ο Βρετανός μεγιστάνας πέθανε από ασφυξία αφού τελείωσε το οξυγόνο, είπε μια πηγή έρευνας, επικαλούμενη τις αρχικές εξετάσεις που έγιναν το Σάββατο μετά την ανάκτηση του σορού του από το γιοτ Bayesian που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Σικελίας τον περασμένο μήνα.

    Ο Λιντς, η κόρη του Χάνα 18 ετών, ένας από τους σεφ του πλοίου και τέσσερις άλλοι καλεσμένοι έχασαν τη ζωή τους όταν το σούπερ γιοτ με βρετανική σημαία βυθίστηκε κατά τη διάρκεια ενός σοβαρού και ξαφνικού καιρικού φαινομένου στα ανοιχτά του λιμανιού Porticello, κοντά στο Παλέρμο, στις 19 Αυγούστου.

    Τα αρχικά ευρήματα από την εξέταση της σορού της Χάνα, η οποία και έγινε το Σάββατο, ήταν ασαφή, είπε η πηγή στο Reuters, αποκλείοντας μόνο τον τραυματισμό της ως αιτία θανάτου και αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο είτε να τελείωσε το οξυγόνο της είτε να πνίγηκε.

    Οι σοροί, με εξαίρεση αυτή που ανήκε στον σεφ, βρέθηκαν σε καμπίνες στην αριστερή πλευρά του πλοίου μήκους 56 μέτρων.

    Τα αποτελέσματα των νεκροψιών

    Τα αποτελέσματα των νεκροψιών στα υπόλοιπα τέσσερα θύματα -τον Τζόναθαν Μπλούμερ, πρόεδρο της Morgan Stanley International, τη σύζυγό του, Τζούντιθ, καθώς και τον δικηγόρο, Κρις Μορβίλο, και τη σύζυγό του, Νέντα, δείχνουν ως πιθανή αιτία θανάτου την ασφυξία.

    Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε πως ο μάγειρας, Recaldo Thomas, απεβίωσε από πνιγμό

    Από το τραγικό ναυάγιο, δεκαπέντε άτομα επέζησαν, ανάμεσά τους η σύζυγος του Λιντς και ο καπετάνιος του γιοτ.

    Πηγή: in.gr

  • Ναυάγιο στη Σικελία: Εφιαλτικές οι τελευταίες στιγμές των θυμάτων - «Τους τέλειωσε το οξυγόνο στην καμπίνα»
    Ναυάγιο στη Σικελία: Εφιαλτικές οι τελευταίες στιγμές των θυμάτων - «Τους τέλειωσε το οξυγόνο στην καμπίνα»

    Νέα στοιχεία για το τραγικό ναυάγιο στη Σικελία, όπου έχασαν τη ζωή τους 7 άτομα, φέρνουν στο φως οι νεκροψίες που διενεργήθηκαν στις σορούς τεσσάρων θυμάτων.

    Τέσσερις από τους επιβαίνοντες που έχασαν τη ζωή τους στο ναυάγιο του superyacht Bayesian μπορεί να πέθαναν από ασφυξία μέσα σε θύλακες αέρα οι οποίοι γέμισαν με διοξείδιο του άνθρακα.

    Επτά άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν το γιοτ αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών που ανήκε στον μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς βυθίστηκε τον περασμένο μήνα ανοιχτά του Παλέρμο, αφού χτυπήθηκε από μια σφοδρή καταιγίδα Ανάμεσα στα θύματα ήταν ο δισεκατομμυριούχος μεγιστάνας και η κόρη του, η 18χρονη Χάνα. Η σύζυγος του Λιντς, Άντζελα Μπακαρές, επέζησε μαζί με άλλα 14 άτομα.

    Ξηρός πνιγμός

    Όπως υποστηρίζει η ιταλική εφημερίδαLa Repubblica, οι νεκροψίες που διενεργήθηκαν στις σορούς 4 από τα θύματα της τραγωδίας έδειξαν ότι δεν υπήρχε νερό στους πνεύμονές τους, γεγονός που αυξάνει την τρομακτική πιθανότητα να είχαν τις αισθήσεις τους όταν βυθίστηκε το γιοτ.

    Ο πρόεδρος της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ, 70 ετών, η σύζυγός του Τζούντι, καθώς και ο Νεοϋορκέζος δικηγόρος Κρις Μορβίλο και η σύντροφός του Νέντα δεν είχαν σημάδια τραυματισμών, όπως αναφέρουν τα ιταλικά ΜΜΕ.

    Δημοσίευμα της La Repubblica αναφέρει ότι, κατά τη νεκροψία, δεν βρέθηκε νερό στους πνεύμονες του Τζόναθαν και της Τζούντι Μπλούμερ, αλλά ούτε και στο στομάχι και την τραχεία τους. Το ίδιο ισχύει και για το ζεύγος Μορβίλο, η νεκροψία των οποίων διενεργήθηκε την περασμένη Δευτέρα.

    Tι σημαίνουν όμως αυτά τα ευρήματα «ξηρού πνιγμού» σε αυτήν την πρώτη φάση της νεκροψίας; Σύμφωνα με το άρθρο της ιταλικής εφημερίδας, το πιο πιθανό σενάριο είναι πως οι τέσσερις άνθρωποι, οι οποίοι βρέθηκαν με τον Μάικ Λιντς σε μια καμπίνα στην αριστερή πλευρά του σκάφους, πέθαναν μαρτυρικά αφού κατανάλωσαν το οξυγόνο στον θύλακα αέρα που είχε δημιουργηθεί κατά τη βύθιση του σκάφους.

    «Δεν πρόλαβαν να βγουν στο κατάστρωμα»

    Η Άντζελα Μπαρκάρες, σύζυγος του Λιντς και CEO της εταιρείας στην οποία άνηκε η πολυτελής θαλαμηγός, ξύπνησε από την κακοκαιρία και ανέβηκε από την καμπίνα της στο κατάστρωμα, όπου βρίσκονταν ήδη 9 από τα 10 μέλη του πληρώματος. Το Bayesian κλυδωνιζόταν στην καταιγίδα, αντικείμενα έπεφταν και έσπαζαν και η γυναίκα, αφού αντιλήφθηκε τη σοβαρότητα της κατάστασης, επιχείρησε να κατέβει στις καμπίνες για να ειδοποιήσει τον άνδρα της και την κόρη της.

    Καθώς ήταν ξυπόλητη, τα πόδια της κόπηκαν από τα σπασμένα γυαλιά που ήταν στο πάτωμα. Το νερό είχε ήδη αρχίσει να ξεχύνεται μέσα στο Bayesian σαν χείμαρρος, εμποδίζοντάς τη να φτάσει στις καμπίνες.

    H γυναίκα θα διασωζόταν αργότερα από σκάφη του Λιμενικού, τραυματισμένη και σε κατάσταση σοκ.

    «Ο λεγόμενος "ξηρός πνιγμός" είναι ένα στοιχείο που ενισχύει την υπόθεση ότι οι έξι που βρέθηκαν στο ναυάγιο είχαν ξυπνήσει, πιθανόν από τις φωνές της γυναίκας του Λιντς, αλλά δεν μπόρεσαν να φτάσουν στο κατάστρωμα αφού παγιδεύτηκαν στις καμπίνες» αναφέρει το δημοσίευμα.

    Μέσα σε αυτές τις καμπίνες, ο θύλακας αέρας που είχε δημιουργηθεί γινόταν όλο και πιο τοξικός λόγω της αύξησης του διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα οι τέσσερεις καλεσμένοι του Λιντς να πεθάνουν προτού καν η καμπίνα πλημμυρίσει με νερό.

    Oι νεκροψίες στις σορούς του Λιντς, της κόρης του και του μάγειρα του Bayesian έχουν προγραμματιστεί για αύριο, Παρασκευή.

    Έρευνες για ανθρωποκτονία

    Συγκεκριμένα, τρία μέλη του πληρώματος βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό έρευνα για υποψία πολλαπλής ανθρωποκτονίας από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου Τζέιμς Κάτφιλντ.

    Ο τελευταίος άσκησε το δικαίωμα να παραμείνει σιωπηλός όταν ανακρίθηκε από τους εισαγγελείς την περασμένη Τρίτη, δήλωσαν οι δικηγόροι του και εξήγησαν ότι ήταν «ταραγμένος» και πως οι ίδιοι χρειάζονταν περισσότερο χρόνο για να χτίσουν την υπόθεση υπεράσπισης. Την ίδια ώρα, ένας από τους επιζώντες και μέλος του πληρώματος του «Bayesian» δήλωσε ότι το πλήρωμα «έσωσε όποιον μπορούσε» καθώς το σκάφος βυθιζόταν.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ IGOR PETYX
  • Ναυάγιο στη Σικελία: Μέλος του πληρώματος κατέθεσε ότι ξύπνησε τον καπετάνιο πριν το σκάφος πάρει κλίση
    Ναυάγιο στη Σικελία: Μέλος του πληρώματος κατέθεσε ότι ξύπνησε τον καπετάνιο πριν το σκάφος πάρει κλίση

    Ο Μάθιου Γκρίφιθς, μέλος του πληρώματος της θαλαμηγού Bayesian που βυθίστηκε στη Σικελία, ο οποίος είχε βάρδια τη νύχτα της τραγωδίας, δήλωσε ότι «ξύπνησε τον καπετάνιο όταν η ταχύτητα του ανέμου ήταν 20 κόμβοι (σ.σ περίπου 40 χλμ/ώρα)».

    «Παρακολουθούσα τις καιρικές συνθήκες όλο το βράδυ, ιδιαίτερα τον άνεμο που έφτανε τους 20 κόμβους. Μετά ξύπνησα αμέσως τον καπετάνιο που ανέλαβε την επιχείρηση. Έδωσε εντολή να ξυπνήσουν όλοι», διαβεβαιώνει ο Μάθιου Γκρίφιθς, σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο Ansa και αρκετές ημερήσιες εφημερίδες, που δεν αναφέρουν την πηγή τους.

    Ο Βρετανός Γκρίφιθς είναι ένα από τα τρία μέλη του πληρώματος που ανακρίνονται σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου -μαζί με τον καπετάνιο Τζέιμς Κάτφιλιντ και τον μηχανικό του σκάφους Τιμ Πάρκερ Ιτον.

    Ο ίδιος είπε ότι το σκάφος «πήρε κλίση και πέσαμε στη θάλασσα. Καταφέραμε να επιστρέψουμε στο πλοίο και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μια ανθρώπινη αλυσίδα για να σώσουμε όσους έφτασαν στο κατάστρωμα».

    Κατά διάρκεια της κατάθεσής του σημείωσε ότι «το σκάφος είχε πάρει κλίση και περπατούσαμε στους τοίχους του. Σώσαμε αυτούς που μπορούσαμε, επίσης ο Κάτφιλντ έσωσε το μικρό κορίτσι και την μητέρα του».

    Ο 59χρονος Μάικ Λιντς, ένας Βρετανός εκατομμυριούχος επιχειρηματίας, γνωστός ως «Βρετανός Μπιλ Γκέιτς», γιόρταζε μαζί με φίλους, συνεργάτες και τους δικηγόρους του την αθώωσή του τον Ιούνιο σε μια δίκη για απάτη στις ΗΠΑ που θα μπορούσε να του είχε κοστίσει χρόνια φυλάκισης.

    Αλλά το 56 μέτρων γιοτ του χτυπήθηκε από έναν μίνι ανεμοστρόβιλο ενώ ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο.

    Το πτώμα του μάγειρα της θαλαμηγού βρέθηκε λίγο αργότερα και έξι άτομα, μεταξύ των οποίων ο Μάικ Λιντς και η 18χρονη κόρη του, ανασύρθηκαν νεκρά από δύτες τις επόμενες ημέρες.

    Πηγή: ethnos,gr

  • Μυστικές υπηρεσίες και «σκοτεινά» λογισμικά – Ένα μυστηριώδες παρασκήνιο στο ναυάγιο των κροίσων στη Σικελία
    Μυστικές υπηρεσίες και «σκοτεινά» λογισμικά – Ένα μυστηριώδες παρασκήνιο στο ναυάγιο των κροίσων στη Σικελία

    Οι δεσμοί του δισεκατομμυριούχου «Μπιλ Γκέιτς της Βρετανίας» με δυτικές μυστικές υπηρεσίες και ο θάνατος στενού συνεργάτη του λίγο πριν από την τραγωδία με το πολυτελές γιοτ στη Σικελία

    Γιατί τελικά το –διαφημιζόμενο από την κατασκευάστρια εταιρεία ως «αβύθιστο»– πολυτελές γιοτ «Bayesian» ήταν το μόνο από τα παραπλέοντα σκάφη που βυθίστηκε στα ανοιχτά του Παλέρμο, στη Σικελία, εν μέσω κακοκαιρίας;

    Οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας της 19ης Αυγούστου συνεχίζονται, καθώς οι ιταλικές αρχές έχουν πια ανασύρει από τη θάλασσα τους επτά νεκρούς του ναυαγίου.

    Έξι από τα θύματα ήταν κροίσοι, συμπεριλαμβανομένων του ζάπλουτου ιδιοκτήτη του σκάφους και του έμπιστου φίλου του Τζόναθαν Μπλούμερ, προέδρου της Morgan Stanley International.

    Ήταν η τραγική κατάληξη ενός πάρτι εν πλω που είχε οργανώσει ο δισεκατομμυριούχος Μάικ Λιντς, γνωστός και ως «Μπιλ Γκέιτς της Βρετανίας».

    Αφορμή ήταν η πρόσφατη αθώωσή του για απάτη, έπειτα από δωδεκαετή δικαστική διαμάχη με τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό HP.

    Στο επίκεντρο ήταν η αγοραπωλησία της Autonomy, μιας «ομιχλώδους» εταιρείας λογισμικού, που ο Λιντς συνίδρυσε το 1996.

    Η εξαγορά έγινε το 2011, έναντι 11,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Έκανε τον Λιντς έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Βρετανίας και την HP κατόχο τεχνολογικών προϊόντων, που παρείχαν τη δυνατότητα αναζήτησης και επεξεργασίας δεδομένων «θαμμένων» σε email, ψηφιακά έγγραφα και κινητά.

    Όμως ο αμερικανικός κολοσσός κατηγόρησε τελικά τον Λιντς για λογιστικές παρατυπίες και «φούσκωμα» της οικονομικής θέσης της εταιρείας του, προ της συμφωνίας.

    Η υπόθεση έκλεισε μόλις τον περασμένο Ιούνιο, με την αθώωση των κατηγορουμένων από ομοσπονδιακό δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο.

    Εκτός από τον Λιντς, στο εδώλιο είχε καθίσει και ο στενός συνεργάτης του, πρώην αντιπρόεδρος οικονομικών της Autonomy, Στίβεν Τσάμπερλεϊν.

    Σε μια περίεργη σύμπτωση, σκοτώθηκε σε δυστύχημα μόλις δύο ημέρες πριν από το ναυάγιο στη Σικελία.

    Τον παρέσυρε αυτοκίνητο ενώ έκανε τζόκινγκ κοντά στο σπίτι του, στο Κέιμπριτζσαϊρ της ανατολικής Αγγλίας. Εξέπνευσε στο νοσοκομείο.

    Η 46χρονη οδηγός συνεργάζεται με τη βρετανική αστυνομία, κατά την οποία δεν προκύπτουν στοιχεία που να υποδεικνύουν ως «ύποπτο» τον θάνατο του 52χρονου Τσάμπερλεϊν.

    Μυστικές υπηρεσίες και λογισμικά παρακολούθησης ΑΙ

    Μια εβδομάδα μετά την τραγωδία στη Σικελία, το μυστήριο για το τι ακριβώς συνέβη με το «αβύθιστο Bayesian» παραμένει.

    Το τροφοδοτεί ένα γκρίζο παρασκήνιο γύρω από τις δραστηριότητες, τις επαφές και το πελατολόγιο του Μάικ Λιντς.

    Η πρώτη του εταιρεία, η Cambridge Neurodynamics, ειδικευόταν στην αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων μέσω υπολογιστή, κερδίζοντας συμβάσεις με τις βρετανικές υπηρεσίες πληροφοριών.

    Η Autonomy συνεργαζόταν με κυβερνητικές υπηρεσίες του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ, και δη μετά την επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου.

    «Είναι μια από τις λίγες εμπορικές οντότητες του Ηνωμένου Βασιλείου που επωφελούνται από τον πόλεμο στο Ιράκ και τον συναφή παγκόσμιο τρομοκρατικό συναγερμό», έγραφε το 2003 η βρετανική εφημερίδα Guardian, περιγράφοντας την τεχνολογία της εταιρείας ως «προηγμένα συστήματα υποκλοπής από υπολογιστές».

    Μετά την πώληση της Autonomy, ο «Βρετανός Μπιλ Γκέιτς» συνίδρυσε την «Darktrace», το 2013.

    Πρόκειται για εταιρεία κυβερνοασφάλειας, με έδρα της το Κέιμπριτζ.

    Οικονομικός διευθυντής της ανέλαβε ο Στίβεν Τσάμπερλεϊν.

    Όπως καταγράφει έρευνα του Politico, μέσω της «Darktrace» ο Λιντς απέκτησε ακόμη πιο στενούς δεσμούς με δυτικές μυστικές υπηρεσίες.

    Στους συνιδρυτές της συγκαταλέγεται άλλωστε ο Στίβεν Χάξτερ, υψηλόβαθμο στέλεχος της ομάδας κυβερνοάμυνας της MI5: της υπηρεσίας αντικατασκοπείας και εσωτερικής ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου. Ανέλαβε και διευθύνων σύμβουλος της «Darktrace».

    Στο διοικητικό συμβούλιο και σε καίρια πόστα της βρέθηκαν -μεταξύ πολλών άλλων- ο πρώην διευθυντής της MI5, Τζόναθαν Έβανς, ο βετεράνος της βρετανικής υπηρεσίας πληροφοριών GCHQ, Άντριου Φρανς, ο πρώην αξιωματούχος της βρετανικής κυβέρνησης για θέματα κυβερνοασφάλειας, Τζον Ρίτσαρντσον και ο βετεράνος της Υπηρεσίας Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NSA), Τζιμ Πένροουζ.

    Πρόσφατα, αναφέρει το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Agenzia Nova, η «Darktrace» ανακοίνωσε τη δημιουργία της «Darktrace Federal».

    «Ενός τμήματος», εξηγεί, «που εξυπηρετεί το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ, την κοινότητα πληροφοριών, τις ομοσπονδιακές πολιτικές υπηρεσίες και τις εθνικές κρίσιμες υποδομές, προς ενίσχυση των δυνατοτήτων προστασίας από κυβερνοεπιθέσεις».

    «Αποτύπωμα» στους πολέμους στην Ουκρανία και στη Γάζα;

    Σύμφωνα με το Agenzia Nova, η «Darktrace» διατηρεί επίσης στενές σχέσεις με τις μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ.

    Επικαλούμενο πηγές, το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων μάλιστα αναφέρει ότι οι Ισραηλινοί «χρησιμοποίησαν τα συστήματα της βρετανικής εταιρείας για να εντοπίσουν ορισμένους από τους κορυφαίους ηγέτες της Χαμάς».

    Παράλληλα «η Darktrace εμπλέκεται εδώ και καιρό με τον κυβερνοπόλεμο στην Ουκρανία», προσθέτει.

    Πέρυσι η εταιρεία παρουσίασε το λογισμικό «Prevent-Ot, σχεδιασμένο ειδικά για να βοηθήσει την Ουκρανία να προστατεύσει τις βασικές υποδομές της, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης».

    Ένα χρόνο δε πριν από την παρουσίαση του «Prevent-Ot», είχε κοινοποιήσει τα αποτελέσματα ανάλυσης κυβερνοτακτικών της Ρωσίας.

    Τώρα «δεν αποκλείεται οι δεξιότητες της Darktrace να χρησιμοποιήθηκαν επίσης από την Ουκρανία για την προετοιμασία της επίθεσης που εξαπολύθηκε στις 6 Αυγούστου στην περιοχή του Κουρσκ, εντός του ρωσικού εδάφους», γράφει το Agenzia Nova.

    «Μια επιχείρηση που πιθανότατα δεν θα ήταν ποτέ επιτυχής», εικάζει, «εάν της άφιξης των ομάδων σαμποτάζ και επίθεσης των ενόπλων δυνάμεων του Κιέβου δεν είχε προηγηθεί κυβερνοεπίθεση, ικανή να εξουδετερώσει τα συστήματα anti-drone και επικοινωνίας του ρωσικού στρατού, επιτρέποντας σε χιλιάδες ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη να διασπάσουν τις άμυνες της Μόσχας στην περιοχή».

    Είχε προηγηθεί στα τέλη του περασμένου Απριλίου η εξαγορά της Darktrace, έναντι 5,32 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Thoma Bravo.

    Μια εταιρεία ιδιωτικών μετοχών και αναπτυξιακών κεφαλαίων, με έδρα το Σικάγο.

    Αναπάντητα ερωτήματα

    Τούτων λεχθέντων, τα σενάρια δίνουν και παίρνουν γύρω από τη βύθιση του «Bayesian» στα ανοιχτά της Σικελίας.

    Οι ακριβείς συνθήκες του ναυαγίου παραμένουν ασαφείς.

    Πάντως από τις μέχρι στιγμής έρευνες δεν έχει προκύψει κάποιο στοιχείο περί εγκληματικού κινήτρου.

    Κατά πολλούς ειδικούς παραμένει ωστόσο απορίας άξιο πώς το υπερσύγχρονο ιστιοφόρο, μήκους 56 μέτρων και με κατάρτι ύψους άνω των 72 μέτρων, βυθίστηκε στη θάλασσα μέσα σε μόλις ένα λεπτό.

    Συνέβη κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής καταιγίδας πάνω από το Παλέρμο.

    Ο καπετάνιος του ιστιοφόρου -ένας από τους 15 επιζώντες- βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο της έρευνας.

    Οι αρχικές αναλύσεις των ειδικών εστιάζουν σε έναν ξαφνικό υδροστρόβιλο, στο ενδεχόμενο να ήταν ανυψωμένη η καρίνα του σκάφους ή να είχαν παραμείνει ανοιχτές πόρτες ή και η καταπακτή, πριν από την καταιγίδα.

    Τραγική ειρωνεία: η ονομασία του «Bayesian» παρέπεμπε σε στατιστικό μοντέλο, που μεταξύ άλλων βοηθά τους χρηματοοικονομικούς επενδυτές να υπολογίζουν τον κίνδυνο.

    Το σκάφος είναι εν τω μεταξύ εγγεγραμμένο στο όνομα της συζύγου του Μάικ Λιντς, που έχασε στο ναυάγιο όχι μόνο τον σύζυγό της, αλλά και τη 18χρονη κόρη τους, Χάνα.

    Σύμφωνα με την εφημερίδα The Sun, μόνο η ασφάλεια του «Bayesian» αξίζει τρία δισεκατομμύρια δολάρια.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ναυάγιο στη Σικελία: Οι ιταλικές Αρχές ερευνούν «ανθρωποκτονία εξ' αμελείας»
    Ναυάγιο στη Σικελία: Οι ιταλικές Αρχές ερευνούν «ανθρωποκτονία εξ' αμελείας»

    Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα του «ναυαγίου και της πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας»

    Οι ιταλικές Αρχές «ερευνούν κατηγορίες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας» μετά το ναυάγιο του σούπερ γιοτ Bayesian, στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους έξι άτομα.

    Η Εισαγγελία του Τερμίνι Ιμερέζε, με επικεφαλής τον Αμπρότζιο Καρτόσιο, ερευνά τον λόγο για τον οποίο το πολυτελές σκάφος ανατράπηκε στα ανοικτά των ακτών κοντά της Σικελίας λίγο πριν από τις 5 το πρωί της Δευτέρας.

    Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα του «ναυαγίου και της πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας κατά αγνώστων προσώπων», σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης.

    Προβλέπεται φυλάκιση έως 12 ετών

    Σημειώνεται πως για το πρωί του Σαββάτου έχει ανακοινωθεί συνέντευξη Τύπου από την εισαγγελία, κατά την οποία αναμένεται να αποκαλυφθούν περισσότερες λεπτομέρειες.

    Η πρόκληση ναυαγίου αποτελεί ξεχωριστό αδίκημα βάσει του ιταλικού ποινικού κώδικα και όσοι κριθούν ένοχοι μπορεί να αντιμετωπίσουν ποινή φυλάκισης έως και 12 ετών.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Στέλιος Φενέκος: Αυτά είναι τα διδάγματα από τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία
    Στέλιος Φενέκος: Αυτά είναι τα διδάγματα από τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία

    Τα διδάγματα από την τραγωδία με τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο έξι ανθρώπων αναλύει, με ανάρτησή του, ο Στέλιος Φενέκος.

    Ο υποναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού ε.α τονίζει ότι θα πρέπει ταυτόχρονα να αναλογισθούμε εάν το πλήθος των σκαφών που πλέουν στις θάλασσές μας (που ενοικιάζονται εύκολα, με προϋπόθεση να έχουν πτυχίο από ιστιοπλοϊκό όμιλο δύο άτομα από τους επιβαίνοντες), πληρούν τις αυξημένες προϋποθέσεις εκπαίδευσης και έχουν τις απαιτούμενες διατάξεις ασφαλείας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε δυσμενείς καταστάσεις.

    Η ανάρτησή του κ. Φενέκου

    Πριν μερικές ημέρες ένας ξαφνικός υδροστρόβιλος, στον όρμο Porticello της Ιταλίας, βύθισε ένα μεγάλο ιστιοφόρο 56 μέτρων που ήταν αγκυροβολημένο χωρίς μηχανές αναμμένες.

    Όλοι προβληματισθήκαμε για την σφοδρότητα του φαινομένου αλλά κυρίως για το πόσο ευάλωτο κατέστη το συγκεκριμένο σκάφος, αν και μεγάλο, με 9μελες πλήρωμα, εξαιρετικής κατασκευής και με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

    Και θα πρέπει ταυτόχρονα να αναλογισθούμε εάν το πλήθος των σκαφών που πλέουν στις θάλασσές μας (που ενοικιάζονται εύκολα, με προϋπόθεση να έχουν πτυχίο από ιστιοπλοϊκό όμιλο δύο άτομα από τους επιβαίνοντες), πληρούν τις αυξημένες προϋποθέσεις εκπαίδευσης και έχουν τις απαιτούμενες διατάξεις ασφαλείας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε δυσμενείς καταστάσεις.

    Ας δούμε τα στοιχεία, όπως έχουν δημοσιευθεί.

    1. Ο ξαφνικός υδροστρόβιλος που κτύπησε τον όρμο Porticello και βύθισε το μεγάλο ιστιοφόρο, αποτελεί ένα ακραίο φυσικό φαινόμενο που μπορεί να είναι δύσκολο να προβλεφθεί ή να αντιμετωπιστεί.

    Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις για την δημιουργία του, οι οποίες εάν αναγνωριστούν εγκαίρως, μπορούν να προειδοποιήσουν το πλήρωμα για την επικείμενη απειλή.

    α) Απότομη Αλλαγή στον Καιρό:

    • Η απότομη πτώση της ατμοσφαιρικής πίεσης μπορεί να είναι πρόδρομος έντονων καιρικών φαινομένων, όπως ένας υδροστρόβιλος.

    • Η ταχεία ανάπτυξη σύννεφων, πυκνών σωρειτομελανιτών (cumulonimbus) ή σύννεφων με χαμηλή βάση, είναι ένα από τα πρώτα σημάδια ότι η ατμόσφαιρα είναι ασταθής και μπορεί να ευνοήσει τη δημιουργία υδροστρόβιλου.

    β) Έντονα και ξαφνικά στροβιλίσματα στην επιφάνεια του νερού και κυματισμός από διαφορετικές κατευθύνσεις, χωρίς να υπάρχει προηγούμενη αιτία λόγω συνεχούς ανέμου.

    γ) Οπτικές ενδείξεις στον ορίζοντα, όπως σκοτεινές στήλες ή σύννεφα που περιστρέφονται ή κατεβαίνουν τα σύννεφα προς τη θάλασσα. Επίσης ύπαρξη σύννεφων σε σχήμα χωνιού που κατεβαίνει προς το νερό, (αυτά είναι μια σοβαρή ένδειξη δημιουργίας υδροστρόβιλου).

    δ) Ξαφνική αλλαγή στον άνεμο, με απότομη αλλαγή κατεύθυνσης ή ένταση, που μπορεί να υποδηλώνει την δημιουργία έντονων ξαφνικών τοπικών καιρικών φαινομένων. Ακόμη πιο επικίνδυνο γίνεται όταν υπάρχει κυκλική κίνηση του αέρα, που μπορεί να είναι ένδειξη της αρχικής φάσης ενός ανεμοστροβίλου/ υδροστρόβιλου.

    ε) Η αυξημένη ηλεκτρική δραστηριότητα στην ατμόσφαιρα, όπως είναι οι ηλεκτρικές εκκενώσεις/αστραπές και κεραυνοί είναι σημάδι έντονης καταιγίδας που μπορεί να προκαλέσει υδροστρόβιλο. Μερικές φορές, ένας υδροστρόβιλος συνοδεύεται από έναν χαρακτηριστικό ήχο στροβιλισμού ή βουητό, παρόμοιο με αυτόν που κάνει ένας ανεμοστρόβιλος στην ξηρά.

    στ) Ενδείξεις από ηλεκτρονικά και μετεωρολογικά όργανα, όπως θολά σημάδια στο ραντάρ ( μπορεί να ανιχνεύσει κυκλικές κινήσεις στον αέρα ή στον άνεμο, που είναι χαρακτηριστικές ενός ανεμοστροβίλου/υδροστρόβιλου), μετρήσεις από μετεωρολογικά συστήματα (είναι αναγκαίο το σκάφος να είναι εξοπλισμένο) και πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες από τη σταθμούς ξηράς.

    ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΣΟΥΣΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΚΑΦΟΣ

    2. Ο σχεδιασμός εναλλακτικών στρατηγικών αγκυροβολίας και μεθόρμησης σε ασφαλή λιμάνια και καταφύγια, καθώς και η προετοιμασία για γρήγορη αποχώρηση, αν η κατάσταση το απαιτήσει, είναι αναγκαίο στοιχείο της σχεδίασης κάθε πλού. Αυτό περιλαμβάνει την ετοιμότητα των μηχανών και την ετοιμότητα αγκυρών.

    Όπως και για το σχέδιο ασφαλούς λιμανιού, πρέπει να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τα κοντινότερα ασφαλή λιμάνια ή καταφύγια όπου μπορούμε να καταφύγουμε σε περίπτωση ακραίων καιρικών συνθηκών.

    3. Η συνεχής επαγρύπνηση του πληρώματος, με εναλλαγή βαρδιών (ακόμη και στο αγκυροβόλιο), ώστε να υπάρχει πάντα τουλάχιστον ένα μέλος του πληρώματος σε βάρδια, για να παρακολουθεί την κατάσταση και να μπορεί να αντιδράσει και να ενεργοποιήσει τους πάντες άμεσα.

    4. Η συνεχής παρακολούθηση των καιρικών φαινομένων και η αναγνώριση αυτών των ενδείξεων, μπορεί να δώσει στο πλήρωμα πολύτιμο χρόνο για να λάβει προληπτικά μέτρα, όπως η γρήγορη προετοιμασία του σκάφους, η αλλαγή της κατεύθυνσης ή ακόμα και η απομάκρυνση από την επικίνδυνη περιοχή, εφόσον αυτό είναι εφικτό.

    5. Η άμεση ενεργοποίηση των μηχανών (αν και το σκάφος είναι αγκυροβολημένο) είναι η πρώτη και σημαντικότερη ενέργεια από ένα πλήρωμα με ετοιμότητα, εάν παρατηρηθούν τέτοιες ενδείξεις ξαφνικής μεταβολής των τοπικών καιρικών συνθηκών, ώστε να μπορεί να απομακρυνθεί από τον υδροστρόβιλο εάν έχει χρόνο. Η απομάκρυνση από την περιοχή χαμηλής πίεσης που δημιουργείται είναι κρίσιμη.

    6. Ο χειρισμός του σκάφους (ακόμη κι επ’ αγκύρα, εάν δεν είναι δυνατή η απομάκρυνση), ώστε να στραφεί η πλώρη απέναντι στον άνεμο και τα κύματα, μπορεί να μειώσει την έκθεση στις πλευρικές πιέσεις. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή της ανατροπής ή της κατάρρευσης των ιστίων.

    Για να διατηρηθεί η μέγιστη ευστάθεια σε περίπτωση ξαφνικού υδροστρόβιλου ή άλλων ακραίων καιρικών συνθηκών, είναι προτιμότερο η ανασυρόμενη καρίνα (εάν είναι τέτοια) να είναι στη μέγιστη έκταση (π.χ. 11 μέτρα, από τα 4 μέτρα που ήταν ανεβασμένη επ ΄αγκύρα σε αυτό το σκάφος), εφόσον είναι εφικτό και το βάθος της θάλασσας είναι επαρκές.

    Αυτό θα κατεβάσει το κέντρο βάρους, θα ενισχύσει την ευστάθεια σε πλευρικές πιέσεις και θα βοηθήσει το σκάφος να αντισταθεί καλύτερα και να παραμείνει πιο σταθερό και ασφαλές στο αγκυροβόλιο.

    7. Η ασφάλιση και η ενίσχυση της άγκυρα (ή των αγκυρών) είναι αναγκαία, εάν δεν είναι δυνατή η απομάκρυνση από την περιοχή. Η ετοιμότητα χρήσης πρόσθετων αγκυρών ή παρέασης μεγαλύτερου μήκους αλυσίδας, μπορεί να βοηθήσει στην απόσβεση των πιέσεων που ενασκούνται για αντιμετώπιση τέτοιων ακραίων συνθηκών. Φυσικά, πρωτεύουσα ενέργεια είναι να έχει επιλεγεί για την αγκυροβολία του σκάφους θέση προστατευμένη από τέτοια φαινόμενα. Επίσης σε περίπτωση που οι μηχανές είναι αναμμένες και είναι αναγκαία η άμεση άπαρση, τότε θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης αποκρίκωσης της αλυσίδας της άγκυρας και άφεσής της στο νερό.

    8. Η μείωση των επιφανειών των ιστιοπλοϊκών μέσων και η εξασφάλιση ότι το σκάφος δεν είναι εκτεθειμένο σε μεγάλες δυνάμεις από τον άνεμο, θα μπορούσε να μειώσει τις πιέσεις που ασκούνται στο σκάφος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το κατάρτι των 75 μέτρων μπορεί να λειτούργησε με το υψηλό κέντρο βάρος του επιβαρυντικά για την πλευρική ευστάθεια του πλοίου.

    9. Η μείωση αντίστασης και της έκθεσης από την μετακίνηση αντικειμένων απαιτεί ώστε το πλήρωμα να κλείσει άμεσα κάθε ελεύθερη επιφάνεια πανιού ή τέντας και να εξασφαλίσει ότι όλα τα κινούμενα αντικείμενα πάνω στο κατάστρωμα είναι δεμένα και ασφαλισμένα. Αυτό μειώνει σημαντικά την αντίσταση και τις πιέσεις που ασκούνται στο σκάφος, πέρα από την μείωση της πιθανότητας τραυματισμού από μετακινούμενα αντικείμενα.

    10. Κλείσιμο παραθύρων, ανοιγμάτων και φινιστρινιών για να αποφευχθεί η εισροή νερού.

    11. Έγερση όλου του πληρώματος αλλά και των επιβατών και συγκέντρωσή τους σε κατάλληλα σημεία του σκάφους, με πρόσβαση στα σωστικά μέσα, ώστε να μπορούν να αντιδράσουν άμεσα.

    12. Οι ασκήσεις έκτακτης ανάγκης είναι επιτακτικό να έχουν γίνει κατά την επιβίβαση, αλλά και σε κάθε ευκαιρία εν πλώ, ώστε το πλήρωμα να είναι καλά εκπαιδευμένο και οι επιβάτες να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ασφαλείας και να αντιδράσουν γρήγορα και αποτελεσματικά σε κακή κατάσταση θαλάσσης, σε ξαφνικά και σε ακραία φαινόμενα, σε περιπτώσεις αντιμετώπισης διαρροών και ανθρώπου στην θάλασσα.

    13. Προγραμματισμός της διαδρομής εξόδου που θα ακολουθηθεί σε περίπτωση εκκένωσης/εγκατάλειψης του σκάφους, τα σημεία ενδιαφέροντος, καθώς και τους πιθανούς κινδύνους (π.χ. θαλάσσια ρεύματα, βραχώδεις ακτές κλπ).

    14. Προστασία κατά την πλεύση, με διδασκαλία των επιβατών για τη σημασία της διατήρησης της ισορροπίας στο κατάστρωμα, καθώς και του πώς να κινούνται με ασφάλεια όταν το σκάφος είναι σε κλίση.

    Επίσης ενημέρωση τους άμεσα κατά την επιβίβαση για τα σωστικά μέσα, την χρήση τους, τα βασικά σημεία του σκάφους, πού βρίσκονται οι βασικές εγκαταστάσεις, πως λειτουργούν τα δίκτυα, οι συσκευές κουζίνας, κλιματισμού και οι τουαλέτες, οι χώροι αποθήκευσης και οι έξοδοι από το εσωτερικό του σκάφους, καθώς και τα σημεία εγκατάλειψης.

    15. Η αντιμετώπιση του πανικού και της σύγχυσης με την έγκαιρη και σωστή κατανομή ρόλων, τόσο για το πλήρωμα που οφείλει να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να ακολουθήσει καθορισμένες διαδικασίες έκτακτης ανάγκης, αλλά και μεταξύ των επιβατών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις οδηγίες και να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση της δυσμενούς κατάστασης.

    16. Η σήμανση έκτακτης ανάγκης και κινδύνου και η επικοινωνία από το πλήρωμα αμέσως με τις τοπικές αρχές λιμένα ή άλλα σκάφη στην περιοχή είναι κρίσιμη ενέργεια, για να ληφθεί βοήθεια το συντομότερο δυνατό.

    17. Η μεθόρμηση του σκάφους σε ασφαλή λιμάνια και καταφύγια είναι εξαιρετικό προνοητικό μέτρο, εάν υπάρχει πρόβλεψη για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.

    Αν και κανένα από τα παραπάνω μέτρα δεν μπορεί να εγγυηθεί την πλήρη αποφυγή του κινδύνου σε περίπτωση τόσο ακραίων φαινομένων, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της πιθανότητας δυστυχήματος, βύθισης και να συνεισφέρουν στην προστασία του σκάφους, των επιβατών και του πληρώματος.

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch