Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2024 14:42

Η ανάρτηση του Ίλον Μασκ για το δημογραφικό πρόβλημα στην Ελλάδα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μετά το σχόλιο για τη νέα απόπειρα δολοφονίας κατά του Τραμπ, «κανείς δεν προσπαθεί να δολοφονήσει τον Μπάιντεν ή την Κάμαλα», ο CEO του X Ίλον Μασκ αναφέρθηκε και στο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας.

«Ουάου, σχεδόν διπλάσιος αριθμός ανθρώπων πέθαναν από τα μωρά που γεννήθηκαν στην Ελλάδα» έγραψε ο Μασκ, επικεφαλής της Tesla και της SpaceX.
Η ανάρτηση του Ίλον Μασκ

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2024 13:55

Σχετικά Άρθρα

  • Δεύτερη φθηνότερη χώρα της Ευρωζώνης στην τιμή του ψωμιού η Ελλάδα
    Δεύτερη φθηνότερη χώρα της Ευρωζώνης στην τιμή του ψωμιού η Ελλάδα

    Σταθερά η δεύτερη φθηνότερη χώρα της Ευρωζώνης στην τιμή του φρέσκου ψωμιού παραμένει η Ελλάδα από το 2020, με την Εσθονία να είναι η μόνη που μας ανταγωνίζεται.

    Παρά την ανταγωνιστική του τιμή, όμως, οι περισσότεροι φούρνοι και η πορεία της κατανάλωσης ψωμιού παρουσιάζει σταδιακά μείωση τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με έρευνα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος με αντικείμενο «Το παρόν και το μέλλον της Αρτοποιίας στην Ελλάδα».

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η τιμή φρέσκου λευκού ψωμιού (φραντζόλα 500γρ.) στην Ελλάδα, παραμένει από το 2020 η δεύτερη χαμηλότερη της ευρωζώνης (πρώτη η Εσθονία).

    Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η θέση της Ελλάδας έχει βελτιωθεί από την 6η (2020), στην 5η χαμηλότερη τιμή το 2024, μετά τις Βουλγαρία, Ρουμανία, Εσθονία και Πολωνία.

    Στο 1,21 ευρώ η φραντζόλα - Κατά 48% χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

    Στην Ελλάδα, η τιμή διαμορφώνεται στο 1,21 ευρώ και είναι 48% χαμηλότερη συγκριτικά με το Μ.Ο. Ευρωπαϊκής τιμής (1,80 ευρώ). Σε σχέση με το 2020, η τιμή μεταβλήθηκε κατά 39%, λίγο περισσότερο από το Μ.Ο. της μεταβολής στην Ευρώπη.

    Η αύξηση της τιμής του ψωμιού στη χώρα, που είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις τιμές στην Ευρώπη, προκλήθηκε λόγω της αύξησης:

    • Των πρώτων υλών (σιτάρι- αλεύρι).

    Η τιμή του αλεσμένου σιταριού στην Ελλάδα, παρουσιάζει από τον Αύγουστο του 2021 μία σημαντική αύξηση μέχρι και τις αρχές του Ιουνίου του 2022 που διαμορφώθηκε η υψηλότερη τιμή της. Από τα 230 ευρώ ανά τόνο τον Αύγουστο του 2021, η τιμή του αλεσμένου σιταριού στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 260 ευρώ ανά τόνο, μέσα στον ίδιο μήνα και παρέμεινε σταθερή μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου του ίδιου έτους. Στη συνέχεια, η τιμή του σιταριού, ξεκίνησε να αυξάνεται μέχρι τον Ιούνιο του 2022, για να διαμορφωθεί στα 400 ευρώ ανά τόνο, ενώ από τον επόμενο μήνα ξεκινάει η μείωση της τιμής του.

    • Της ηλεκτρικής ενέργειας.

    Σύμφωνα με τις τιμές για μη οικιακούς καταναλωτές από το 2019 μέχρι το 2023, η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης των 27, στην ετήσια τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας σε ευρώ. Η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας, που διαμορφώθηκε στην Ελλάδα το 2023, είναι μικρότερη από τις τιμές που διαμορφώνονται σε χώρες όπως η Γαλλία (0,1734 ευρώ/ kWh), η Κροατία (0,2039 ευρώ/ kWh), η Ιταλία (0,1745 ευρώ/ kWh) και η Ουγγαρία (0,1836 ευρώ/ kWh).

    • Του φυσικού αερίου.

    Οι τιμές στο φυσικό αέριο, όπως και στην ηλεκτρική ενέργεια, εμφανίζουν μια σημαντική αύξηση σε όλες τις χώρες της ΕΕ, από το 2022, ενώ το 2023 μειώθηκαν, παραμένοντας σε υψηλότερα επίπεδα από το 2021. Η τιμή φυσικού αερίου της Ελλάδας το 2023, εμφανίζεται μικρότερη σε σχέση με χώρες όπως η Τσεχία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Κροατία, η Ιταλία και η Βόρεια Μακεδονία.

    • Του κόστους εργασίας.

    Η μεταβολή του κόστους εργασίας, διαμορφώνεται με βάση τον δείκτη μισθολογικού κόστους. Το κόστος εργασίας αυξήθηκε σε σχέση με το 2019:

    1. αύξηση 17% το 2023
    2. αύξηση 25% το 2ο τρίμηνο του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

    Στην Ελλάδα ο αριθμός των επιχειρήσεων στον κλάδο, ήταν 8.391. Ανά 10.000 άτομα, λειτουργούσαν 8 τέτοιες επιχειρήσεις, κάτι που αποτελεί την υψηλότερη επίδοση σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Η χώρα μας βρίσκεται στην 23η θέση της λίστας του καθαρού κύκλου εργασιών στη παραγωγή ψωμιού, φρέσκων ειδών ζαχαροπλαστικής και κέικ για το 2021. Ο καθαρός κύκλος εργασιών, ανήλθε σε 1.856 εκατ., για τις 8.391 επιχειρήσεις, διαμορφώνοντας έτσι το μέσο όρο κύκλου εργασιών ανά επιχείρηση στις 221.294 ευρώ.

    Κατά την τελευταία δεκαετία (2014 - 2024) στον κλάδο των εμπορικών επιχειρήσεων ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και λοιπών ειδών αρτοποιίας, έχουν συσταθεί συνολικά, 2.622 επιχειρήσεις, ενώ έχουν διαγραφεί 429 επιχειρήσεις.

    Μείωση της κατανάλωσης

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, η πορεία της κατανάλωσης του ψωμιού στην Ελλάδα σε κιλά, παρουσιάζει μία σταδιακή μείωση από το 2019 μέχρι το 2022. Η κατανάλωση ψωμιού, έχει μειωθεί κατά 22.164 τόνους από το 2019 μέχρι το 2022.

    Όμως ταυτόχρονα, το διαθέσιμο εισόδημα, έχει μειωθεί κατά 30%.

    Η κατανάλωση άσπρου ψωμιού ακολουθεί την πορεία της συνολικής κατανάλωσης ψωμιού μέχρι το 2021, ενώ αντίθετα η κατανάλωση μαύρου ψωμιού, έχει την αντίθετη πορεία. Το 2022, οι ποσότητες ψωμιού που καταναλώθηκαν, μειώθηκαν σε σχέση με το 2019 (-5,05%).

    Το 2022, η κατανάλωση άσπρου ψωμιού, αυξάνεται σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η κατανάλωση του μαύρου ψωμιού, μειώνεται σημαντικά. Η μέση δαπάνη για προϊόντα άρτου, διαμορφώνεται στα 24,18 ευρώ το μήνα και η μεγαλύτερη κατανάλωση γίνεται από νοικοκυριά με εισόδημα από 1.800- 2.000 ευρώ.

    Οι καταναλωτές, όσον αφορά τις επιπλέον υπηρεσίες που θα ήθελαν από το φούρνο της γειτονιάς, είναι η προσθήκη καφέ, έτοιμου φαγητού και σαλάτας, αλλά και εξιδεικευμένων προϊόντων, για παράδειγμα χωρίς γλουτένη, αλεύρι σίτου κ.ά.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ
    Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ

    Σύμφωνα με το ΚΕΦιΜ, η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ, με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις

    Την 27η θέση ανάμεσα στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ καταλαμβάνει η Ελλάδα στον φετινό Δείκτη Διεθνούς Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας που δημοσιεύει σήμερα το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) στη χώρα μας σε συνεργασία με το Tax Foundation. Η κατάταξη της Ελλάδας παραμένει αμετάβλητη ως προς το 2023.
    Συγκεκριμένα, για το 2023 η Ελλάδα συγκεντρώνει συνολική βαθμολογία 60,9 στον Δείκτη. Ως προς τις επιμέρους κατηγορίες του Δείκτη, η Ελλάδα κατατάσσεται:

    - στη 17η θέση στην εταιρική φορολόγηση,
    - στην 9η θέση στη φορολόγηση φυσικών προσώπων,
    - στην 34η θέση στη φορολόγηση της κατανάλωσης,
    - στην 27η θέση στους φόρους επί της ιδιοκτησίας,
    και στην 21η θέση ως προς τη φορολόγηση των κερδών στο εξωτερικό.

    Οι συγγραφείς του φετινού Δείκτη, υπογραμμίζουν τις παρακάτω αδυναμίες του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας:

    - Οι εταιρείες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς ως προς τα ποσά των καθαρών ζημιών χρήσης με τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν μελλοντικά κέρδη. Επίσης, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ζημιές για να μειώσουν προηγούμενο φορολογητέο εισόδημα.
    - Η Ελλάδα έχει ένα σχετικά περιορισμένο δείκτη φορολογικών συμβάσεων (58 συμβάσεις έναντι 75 του μέσου όρου του ΟΟΣΑ).
    - Η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ (24%) με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις, καθώς καλύπτει μόλις το 37% της τελικής κατανάλωσης.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
    Πηγή: Protothema.gr
  • Το ΔΝΤ προβλέπει υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης της Ελλάδας σε σχέση με την Ευρωζώνη - 2,3% το 2024 και 2% το 2025
    Το ΔΝΤ προβλέπει υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης της Ελλάδας σε σχέση με την Ευρωζώνη - 2,3% το 2024 και 2% το 2025

    Το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών προβλέπεται να μειωθεί από 6,8% του ΑΕΠ το 2023 στο 6,5% φέτος και περαιτέρω στο 5,3% το 2025

    Η ελληνική οικονομία προβλέπεται να αναπτυχθεί με υψηλότερο ρυθμό σε σχέση με την Ευρωζώνη, τόσο εφέτος όσο και το 2025, σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
    Ειδικότερα, το πραγματικό ΑΕΠ προβλέπεται να αυξηθεί 2,3% εφέτος και 2% το 2025 έναντι αύξησης 0,8% και 1,2%, αντίστοιχα, για την Ευρωζώνη.
    O πληθωρισμός, με βάση τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή της Eurostat, προβλέπεται στο 2,9% σε μέσα επίπεδα εφέτος και στο 2% το 2025 έναντι 2% και 2,1%, αντίστοιχα στην Ευρωζώνη
    Η ανεργία εκτιμάται ότι θα μειωθεί από 11,1% το 2023 σε μέσα επίπεδα στο 10,5% εφέτος και περαιτέρω στο 10,1% το 2025, ενώ στην Ευρωζώνη αναμένεται να αυξηθεί οριακά εφέτος στο 6% και να μειωθεί στο 5,8% το επόμενο έτος.Το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών προβλέπεται να μειωθεί από 6,8% του ΑΕΠ το 2023 στο 6,5% φέτος και περαιτέρω στο 5,3% το 2025, ενώ στην Ευρωζώνη αναμένεται πλεόνασμα 3,1% και 3%, αντίστοιχα.

    Η παγκόσμια οικονομία

    Για την παγκόσμια οικονομία, το ΔΝΤ προβλέπει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα μείνει σταθερός στο 3,2% τόσο εφέτος όσο και το 2025, κάτι που είναι ασυνήθιστο για μία περίοδο αποπληθωρισμού, αλλά τονίζει ότι οι καθοδικοί κίνδυνοι - από μία κλιμάκωση των περιφερειακών πολέμων, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή και τη στροφή σε περιοριστικές πολιτικές στο διεθνές εμπόριο - αυξάνονται και πλέον κυριαρχούν.

    Το καλό νέο, σύμφωνα με το Ταμείο, είναι ότι η παγκόσμια μάχη κατά του πληθωρισμού φαίνεται να έχει κερδηθεί σε μεγάλο βαθμό. Μετά το υψηλό επίπεδο του 9,4% που σημειώθηκε σε ετήσια βάση στο γ΄ τρίμηνο του 2022, προβλέπει τώρα ότι ο γενικός πληθωρισμός θα μειωθεί στο 3,5% στο τέλος του 2025, ελαφρά χαμηλότερα από το μέσο επίπεδο της 20ετίας πριν από την πανδημία. «Στις περισσότερες χώρες, ο πληθωρισμός κυμαίνεται τώρα κοντά στους στόχους των κεντρικών τραπεζών, ανοίγοντας τον δρόμο για νομισματική χαλάρωση από τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες», αναφέρει.

    Η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή στις ΗΠΑ - προβλέπεται στο 2,8% εφέτος και στο 2,2% το 2025, πολύ υψηλότερη από ό,τι στην Ευρωζώνη. Ωστόσο, στις ΗΠΑ το δημοσιονομικό έλλειμμα προβλέπεται να παραμείνει σε πολύ υψηλά επίπεδα και να μειωθεί μόνο οριακά στο 6,1% του ΑΕΠ το 2029, με αποτέλεσμα το δημόσιο χρέος τους να συνεχίσει να αυξάνεται, φθάνοντας το 134% του ΑΕΠ το ίδιο έτος. Αντίθετα, στην Ευρωζώνη, το χρέος εκτιμάται ότι έχει σταθεροποιηθεί από φέτος στο 88% του ΑΕΠ, με διαφορές βέβαια μεταξύ των χωρών της.

    Το ΔΝΤ θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξουν τρεις αλλαγές στις πολιτικές που ακολουθούνται παγκοσμίως.

    Πρώτον, μείωση των επιτοκίων, η οποία έχει ήδη αρχίσει και θα στηρίξει τη δραστηριότητα σε μία περίοδο χαλάρωσης της αγοράς εργασίας σε πολλές αναπτυγμένες οικονομίες.
    Σημειώνεται, ωστόσο, ότι χρειάζεται εγρήγορση, επειδή ο πληθωρισμός στις τιμές των υπηρεσιών παραμένει πολύ υψηλός, σχεδόν διπλάσιος από τα προ πανδημίας επίπεδα.

    Η δεύτερη αλλαγή έχει να κάνει με τη δημοσιονομική πολιτική καθώς «ο δημοσιονομικός χώρος είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της μακροοικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας. Μετά από χρόνια χαλαρής δημοσιονομικής πολιτικής σε πολλές χώρες, είναι τώρα ή ώρα να σταθεροποιηθεί η δυναμική του χρέους και να αποκατασταθούν τα αναγκαία δημοσιονομικά ‘μαξιλάρια'».

    Η τρίτη και πιο δύσκολη αλλαγή, όπως σημειώνει το ΔΝΤ, είναι η προώθηση μεταρρυθμίσεων που θα ενισχύουν την ανάπτυξη. «Πολλά περισσότερα πρέπει να γίνουν για να βελτιωθούν οι προοπτικές ανάπτυξης και να αυξηθεί η παραγωγικότητα», σημειώνει.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Jim Loscalzo
  • Μοιράζει λεφτά ο Μασκ μέχρι τις εκλογές των ΗΠΑ - Σε ποιους θα δίνει 1.000.000 δολάρια την ημέρα!
    Μοιράζει λεφτά ο Μασκ μέχρι τις εκλογές των ΗΠΑ - Σε ποιους θα δίνει 1.000.000 δολάρια την ημέρα!

    Ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ υποσχέθηκε να δίνει 1 εκατομμύριο δολάρια κάθε μέρα μέχρι τις εκλογές του Νοεμβρίου σε κάποιον που θα έχει υπογράψει στο Ίντερνετ την αίτησή του υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης και του δικαιώματος στην οπλοκατοχή, τα οποία εγγυάται το Σύνταγμα των ΗΠΑ.

    Μάλιστα δεν έχασε χρόνο και έδωσε μια επιταγή 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε κάποιον που παρευρισκόταν στην εκδήλωσή του στην Πενσιλβάνια την οποία οργάνωσε με στόχο να συγκεντρώσει υποστήριξη για τον ρεπουμπλικανό Ντόναλντ Τραμπ. Ο νικητής ήταν ένας άνδρας ονόματι Τζον Ντρέερ, σύμφωνα με το προσωπικό της εκδήλωσης. Το μόνο κριτήριο, σύμφωνα με τον Μασκ, ήταν ότι είχε υπογράψει την αίτησή του ιδίου υπέρ της πρώτης και της δεύτερης τροπολογίας του αμερικανικού Συντάγματος, που εγγυώνται την ελευθερία της έκφρασης και το δικαίωμα στην οπλοκατοχή.

    «Παρεμπιπτόντως, ο Τζον δεν είχε ιδέα», είπε ο ιδρυτής της Tesla την ώρα που έδινε στον Ντρέερ την επιταγή.

    Ο Μασκ χρησιμοποιεί τον πλούτο του για να επηρεάσει τις εκλογές υπέρ του Τραμπ

    Τα χρήματα αυτά είναι το τελευταίο παράδειγμα του πώς ο Μασκ χρησιμοποιεί τον εντυπωσιακό πλούτο του για να επηρεάσει την πολύ αμφίρροπη αναμέτρηση για την προεδρία ανάμεσα στον Τραμπ και τη δημοκρατική αντίπαλό του Κάμαλα Χάρις.

    «Μου φαίνεται ωραίος τρόπος για να ξοδεύω χρήματα», δήλωσε ακόμα ο πολυδισεκατομμυριούχος, ο οποίος κατηγόρησε και πάλι τους Δημοκρατικούς για «λογοκρισία».

    Ο Μασκ ίδρυσε την America PAC, μια οργάνωση πολιτικής δράσης που έχει στόχο να υποστηρίξει την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ για την προεδρία. Η οργάνωση βοηθάει στην κινητοποίηση και την εγγραφή ψηφοφόρων για να ψηφίσουν τον Τραμπ σε διαφιλονικούμενες πολιτείες που μπορεί να κρίνουν το αποτέλεσμα, όμως υπάρχουν ενδείξεις ότι δυσκολεύεται να πετύχει τους στόχους της.

    Η εκδήλωση στο Χάρισμπεργκ ήταν η τρίτη σε ισάριθμες ημέρες στην Πενσιλβάνια, όπου ο Μασκ ενθαρρύνει τους ψηφοφόρους να ψηφίσουν εκ των προτέρων και να πείσουν και άλλους να κάνουν το ίδιο.

    Σφοδρή κριτική κατά της Χάρις

    Χθες, Σάββατο, είπε πως, αν κερδίσει η Χάρις, θα είναι «οι τελευταίες εκλογές», υπονοώντας ότι οι ΗΠΑ δεν θα υπάρχουν πια.

    Δήλωσε επίσης ότι οι δύο απόπειρες δολοφονίας του Τραμπ αποδεικνύουν πως ταράζει τα νερά και ενοχλεί το κατεστημένο με τρόπους που η Χάρις δεν το κάνει. Πρόσθεσε πως γι' αυτό κανένας δεν προσπαθεί να σκοτώσει την Χάρις.

    «Το να δολοφονήσεις μια μαριονέτα δεν έχει αξία», δήλωσε ο Μασκ επαναλαμβάνοντας ένα «επιχείρημα» που είχε διατυπώσει σε καταχώρισή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

    Η αίτηση, την οποία ο Μασκ ζητάει από τους πολίτες να υπογράψουν, αναφέρει: «Η Πρώτη και η Δεύτερη Τροπολογίες εγγυώνται την ελευθερία του λόγου και το δικαίωμα της οπλοκατοχής. Υπογράφοντας, δηλώνω την υποστήριξή μου στην Πρώτη και τη Δεύτερη Τροπολογία».

    Οι παρευρεθέντες στη χθεσινή εκδήλωση έπρεπε να υπογράψουν την αίτηση, επιτρέποντας έτσι στην America PAC να αποκτήσει τα στοιχεία περισσότερων εν δυνάμει ψηφοφόρων τους οποίους έχει αρκετές πιθανότητες να πείσει να πάνε στις κάλπες για να ψηφίσουν τον Τραμπ.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Με καρχαρίες και σαλάχια έχουν γεμίσει οι ελληνικές θάλασσες - Δείτε χάρτες
    Με καρχαρίες και σαλάχια έχουν γεμίσει οι ελληνικές θάλασσες - Δείτε χάρτες

    Γεμάτες από καρχαρίες και σαλάχια είναι οι ελληνικές θάλασσες, όπως προκύπτει από καταγραφές των τελευταίων 90 χρόνων, που συγκέντρωσε η περιβαλλοντική οργάνωση iSea.

    4.540 καταγραφές για 33 είδη καρχαρία

    Συνολικά εντοπίστηκαν σε διαφορετικές πηγές δεδομένων, 4540 καταγραφές για 33 είδη καρχαρία, 29 είδη βάτων και σαλαχιών και μία χίμαιρα, αποδεικνύοντας τον πλούτο των ελληνικών θαλασσών για τα συγκεκριμένα είδη τις τελευταίες 9 δεκαετίες.

    Περισσότερα στοιχεία για τη μελέτη θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο της Πανευρωπαϊκής Ένωσης για τους Καρχαρίες και τα Σαλάχια (ΕΕΑ 2024), που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, από τις 21 έως τις 24 Οκτωβρίου υπό την αιγίδα της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διοργάνωση για τους καρχαρίες και τα σαλάχια, που αποτελεί ορόσημο για όσους μελετούν κι εργάζονται για την προστασία των μοναδικών αυτών ειδών. Φέτος, η θεματική, που θα φέρει κοντά συμμετέχοντες από όλη την Ευρώπη, τη Μεσόγειο, αλλά και πέρα από αυτήν, είναι η «Ισχυρότερη συνεργασία για αποτελεσματικότερη προστασία», με στόχο την ενίσχυση της διευρυμένης διεπιστημονικής συνεργασίας, την αύξηση των ευκαιριών που έχουν οι νέοι ερευνητές, καθώς και την αύξηση της εκπροσώπησης περιοχών, όπως τα Βαλκάνια και η Μέση Ανατολή, από όπου τα δεδομένα και οι γνώσεις για τους καρχαρίες και τα σαλάχια είναι συχνά περιορισμένα.

    Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, η περιβαλλοντολόγος και υπεύθυνη προγραμμάτων της iSea, Ρωξάνη Ναασάν Αγά - Σπυριδοπούλου, θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής έρευνας για την παρουσία και κατανομή των χονδριχθύων (βατοειδή, όπου ανήκουν τα σαλάχια, καρχαρίες, χίμαιρες) που πραγματοποίησε, βασιζόμενη -μεταξύ άλλων- σε πτυχιακές εργασίες, κοινωνικά δίκτυα και ΜΜΕ, βάσεις δεδομένων βιοποικιλότητας, Επιστήμη των Πολιτών, επίσημες κυβερνητικές εκθέσεις και ερευνητικά έργα.

    «Στόχος της μελέτης, που βασίστηκε σε διαφορετικές πηγές δεδομένων, ήταν να αποτελέσει τη βάση έτσι ώστε να στηθούν καινούργια ερευνητικά προγράμματα, να έχουμε καλύτερη εικόνα για την κατανομή των συγκεκριμένων ειδών και με βάση ενός χάρτη καταγραφών, να επικεντρώσουμε τις έρευνες σε συγκριμένα σημεία», ανέφερε στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η κ. Σπυριδοπούλου, τονίζοντας ότι θα αποτελέσει και «μπούσουλα» για επόμενες μελέτες.

    Χαρακτηριστικό της μελέτης είναι το γεγονός ότι από το σύνολο των καταγραφών, σχεδόν το 55% δεν είναι δημοσιευμένες σε κάποιο επιστημονικό περιοδικό, ενώ το 20% προέρχεται από την Επιστήμη των Πολιτών.

    «Παράλληλα, στις 9 δεκαετίες που εξετάστηκαν, μόνο από το 2010 έως το 2023 συναντήσαμε περισσότερες από 2500 καταγραφές, κάτι που δείχνει πόσο τα τελευταία χρόνια έχουμε αυξήσει τη γνώση μας γι' αυτά τα είδη, που είναι τόσο σημαντικά ως κορυφαίοι θηρευτές», τονίζει η ερευνήτρια.

    Χάρτης με τις καταγραφές

    Η ερευνήτρια της iSea δημιούργησε και χάρτη, τον οποίο θα παρουσιάσει στο συνέδριο, με όλες τις καταγραφές που έγιναν τα τελευταία 90 χρόνια, με αποτέλεσμα, όπως λέει η ίδια, να μην μπορεί να βρει ένα σημείο σε θαλάσσια περιοχή, όπου να μην έχουν παρουσία οι καρχαρίες και τα σαλάχια!

    «Οι ελληνικές θάλασσες είναι γνωστό ότι φιλοξενούν μια ποικιλία χονδριχθίων, η παρουσία των οποίων έχει τεκμηριωθεί από την εποχή του Αριστοτέλη. Ωστόσο, μόνο τις δύο τελευταίες δεκαετίες πραγματοποιείται συστηματική επιστημονική έρευνα σχετικά με τα χονδριχθιακά. Αυτό κλείνει σταδιακά το κενό της γνώσης σχετικά με την οικολογία και τη βιολογία αυτών των ειδών αλλά οι πληροφορίες σχετικά με τη χωρική κατανομή τους εξακολουθούν να είναι σπάνιες, με περιορισμένο αριθμό μελετών που παρέχουν τέτοια δεδομένα και επικεντρώνονται κυρίως σε βιολογικές και σχετικές με την αλιεία παραμέτρους με χαμηλή ταξινομική ή/και χωρική ανάλυση», καταλήγει.

    χάρτης καρχαρίες

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Οικονομική Ελευθερία: Στην χειρότερη θέση ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ η Ελλάδα
    Οικονομική Ελευθερία: Στην χειρότερη θέση ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ η Ελλάδα

    Με βάση το δείκτη για την οικονομική ελευθερία η Ελλάδα καταλαμβάνει την 70η θέση ανάμεσα σε 165 χώρες και την 16η χειρότερη ως προς το μέγεθος του κράτους.

    Η Ελλάδα έχει να διανύσει πολύ δρόμο ακόμα για να αποκτήσει μεγαλύτερη οικονομική ελευθερία, και να βελτιώσει τη θέση της σε μείζονα ζητήματα όπως το μέγεθος του κράτους, την επιχειρηματικότητα, τα εισοδήματα και το εμπόριο.

    Σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) – η οποία έγινε σε συνεργασία με το Καναδικό Ινστιτούτο Fraser – η χώρα μας βρίσκεται στο τελευταίο «σκαλί» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μαζί με την Πολωνία, με βάση τον δείκτη οικονομικής ελευθερίας.

    Ο Δείκτης Οικονομικής Ελευθερίας μετρά τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτικές και οι θεσμοί 165 χωρών υποστηρίζουν την οικονομική ελευθερία

    Στην παγκόσμια κατάταξη τοποθετείται ανάμεσα στη Μογγολία και την Κένυα. Με στοιχεία του 2022, καταλαμβάνει την 70η θέση ανάμεσα σε 165 χώρες και την 16η χειρότερη ως προς το μέγεθος του κράτους.

    Η Ελλάδα στα βασικά πεδία

    Η κατάταξη της Ελλάδας στα πέντε βασικά πεδία του δείκτη είναι:

    • 150η θέση ως προς το μέγεθος του κράτους
    • 50η θέση με κριτήριο το κράτος δικαίου και τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα
    • 68η θέση ως προς τη πρόσβαση σε ισχυρό νόμισμα
    • 36η θέση όσον αφορά στην Ελευθερία στο διεθνές εμπόριο
    • 75η θέση ως προς το ρυθμιστικό περιβάλλον, την τραπεζική πίστη, τα εργασιακά και την επιχειρηματικότητα

    Στη κορυφή της «λίστας» φιγουράρουν για ακόμα μία χρονιά το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη, καταλαμβάνοντας την 1η και τη 2η θέση αντίστοιχα. Την πρώτη πεντάδα των χωρών με τις καλύτερες επιδόσεις ανάμεσα σε 165 χώρες στο Δείκτη Οικονομικής Ελευθερίας συμπληρώνουν η Ελβετία, η Νέα Ζηλανδία και οι ΗΠΑ.

    Από την Ε.Ε ξεχωρίζουν η Δανία που καταλαμβάνει την 6η θέση στη παγκόσμια κατάταξη, η Γερμανία την 16η θέση, η Γαλλία την 36η θέση και η Ιταλία την 51η θέση ενώ η Ρωσία βρίσκεται στην 94η θέση, η Ιαπωνία στην 11η θέση, η Κίνα στην 104η θέση, η Ινδία στην 84η θέση και η Βραζιλία καταλαμβάνει την 119η θέση.

    Οι 5 χώρες με τη χαμηλότερη βαθμολογία είναι η Αλγερία, η Συρία, το Σουδάν, η Ζιμπάμπουε, και τελευταία η Βενεζουέλα ενώ χώρες όπως η Βόρεια Κορέα και η Κούβα δεν ταξινομούνται λόγω έλλειψης δεδομένων.

    Ο Δείκτης

    Ο Δείκτης Οικονομικής Ελευθερίας μετρά τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτικές και οι θεσμοί 165 χωρών υποστηρίζουν την οικονομική ελευθερία.

    Το Ινστιτούτο Fraser εκπονεί την ετήσια μελέτη για την Οικονομική Ελευθερία στον Κόσμο σε συνεργασία με ένα δίκτυο ανεξάρτητων ερευνητικών και εκπαιδευτικών ινστιτούτων από περίπου 100 χώρες, μεταξύ των οποίων είναι το ΚΕΦΙΜ.

    Πρόκειται για μια πρωτότυπη μέτρηση της οικονομικής ελευθερίας, που υπολογίζεται βάσει των θεσμών και των πολιτικών που εφαρμόζει κάθε χώρα σε πέντε πεδία: το μέγεθος του κράτους· το κράτος δικαίου και τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα · την πρόσβαση σε ισχυρό νόμισμα· την ελευθερία στο διεθνές εμπόριο· και το ρυθμιστικό περιβάλλον στην τραπεζική πίστη, τα εργασιακά και την επιχειρηματικότητα.

    Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης ο Γενικός Διευθυντής του ΚΕΦΙΜ, Νίκος Ρώμπαπας επισημαίνει ότι «η Ελλάδα συνεχίζει και φέτος να καταλαμβάνει την τελευταία θέση στην ΕΕ ως προς την οικονομική ελευθερία. Ταυτόχρονα, είμαστε στην προτελευταία θέση στην ΕΕ ως προς το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Τα δύο αυτά δεδομένα συνδέονται απόλυτα. Η ελληνική οικονομία δεν πάσχει από υπερβολική ελευθερία, όπως συνεχίζεται να λέγεται, αλλά ακριβώς από το αντίθετο. Και η κατάσταση δεν θα διορθωθεί ουσιαστικά με αναιμικές βελτιώσεις. Χρειάζεται πολλή περισσότερη προσπάθεια τόσο από την κυβέρνηση, όσο και από την κοινωνία».

    Πηγή: ΑΠΕ - In.gr

  • Space X: Το νέο εντυπωσιακό βίντεο με τη στιγμή που οι... δαγκάνες έπιασαν τον πύραυλο του Starship
    Space X: Το νέο εντυπωσιακό βίντεο με τη στιγμή που οι... δαγκάνες έπιασαν τον πύραυλο του Starship

    Ο Super Heavy επέστρεψε 10 λεπτά μετά την εκτόξευση, όπου το συνέλαβε στον αέρα η γιγαντιαία «δαγκάνα» με το χαρακτηριστικό όνομα «Mechazilla»

    Ένα νέο εντυπωσιακό βίντεο από το σημαντικό επίτευγμα που πέτυχε κατά την τελευταία δοκιμαστική πτήση του Starship, έδωσε στη δημοσιότητα η Space X.
    Τα πλάνα έχουν καταγραφεί από κάμερες στον προωθητικό πύραυλο Super Heavy αποτυπώνοντας καρέ-καρέ πώς τον έπιασαν οι... δαγκάνες προκειμένου να επαναχρησιμοποιηθεί.
    Η εκτόξευση της Πτήσης 5 (Flight 5), όπως ονομάστηκε η πιο φιλόδοξη, μέχρι σήμερα, δοκιμή του γιγάντιου διαστημόπλοιου Starship από την εταιρεία SpaceX του Έλον Μασκ. πραγματοποιήθηκε στις 3:25 μ.μ. ώρα Ελλάδος το μεσημέρι της Κυριακής από τις εγκαταστάσεις Starbase της εταιρείας κοντά στην παραλία Boca Chica, στο Νότιο Τέξας.
    Δείτε όλο το βίντεο της πτήσης, όπως μεταδόθηκε live, εδώ:
    Όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η Πτήση 5 ήταν η πέμπτη δοκιμαστική πτήση του διαστημοπλοίου Starship με τον τεράστιο προωθητικό πύραυλο Super Heavy.

    Μετά την εκτόξευση, το Starship πραγματοποίησε, χωρίς απρόοπτα, πτήση μίας ώρας σε ύψος τροχιάς και στη συνέχεια επανήλθε στην ατμόσφαιρα για να προσθαλασσωθεί ομαλά στον Ινδικό Ωκεανό, δυτικά της Αυστραλίας.
    Η πρωτοτυπία, και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της Πτήσης 5, έγκειται στην επιστροφή του προωθητικού Super Heavy: Το πρώτο στάδιο του πυραύλου επέστρεψε στην εξέδρα 10 λεπτά μετά την εκτόξευση, όπου το συνέλαβε στον αέρα μία γιγαντιαία «δαγκάνα» στην εξέδρα, η οποία έχει το χαρακτηριστικό όνομα «Mechazilla».
    «Οι μηχανικοί της SpaceX έχουν περάσει χρόνια προετοιμασίας και μήνες δοκιμών για την προσπάθεια σύλληψης του εκτοξευτήρα, με τους τεχνικούς να αφιερώνουν δεκάδες χιλιάδες ώρες στην κατασκευή της υποδομής για να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας μας», έγραψε η SpaceX σε μια επισκόπηση της αποστολής.
    Αν τα δεδομένα κατά τη διάρκεια της πτήσης δεν συνηγορούσαν στην απόπειρα σύλληψης του Super Heavy, η εταιρεία μπορούσε επίσης να προσθαλασσώσει τον πύραυλο στον Κόλπο του Μεξικού, όπως και στην προηγούμενη δοκιμαστική πτήση.
    «Δεν δεχόμαστε συμβιβασμούς όταν πρόκειται να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του κοινού και της ομάδας μας και η επιστροφή θα επιχειρηθεί μόνο αν οι συνθήκες είναι κατάλληλες», συμπλήρωνε η SpaceX.
    Το Starship και ο πύραυλος Super Heavy, όταν βρίσκονται το ένα πάνω στο άλλο, έχουν ύψος σχεδόν 122 μέτρα. Το πρώτο στάδιο του Super Heavy έχει 33 κινητήρες Raptor και το διαστημόπλοιο Starship άλλους έξι κινητήρες.
    Κατά την προηγούμενη δοκιμαστική πτήση, την Flight 4, η SpaceX πέτυχε την επιστροφή του Starship, αν και με ζημιές στα πτερύγιά του λόγω της φλεγόμενης επανεισόδου στην ατμόσφαιρα. Ο Super Heavy πραγματοποίησε ομαλή προσθαλάσσωση στον Κόλπο του Μεξικού.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ο Ιλον Μασκ παρουσίασε το cybercab, το robovan και παρέλαση ανθρωποειδών ρομπότ σε σόου στα στούντιο της Warner
    Ο Ιλον Μασκ παρουσίασε το cybercab, το robovan και παρέλαση ανθρωποειδών ρομπότ σε σόου στα στούντιο της Warner

    Παρά τα πολλαπλά τεχνικά και ρυθμιστικά εμπόδια που το συνοδεύουν, ο Ιλον Μασκ παρουσίασε στο Λος Αντζελες το robotaxi της Tesla αναγγέλλοντας την έναρξη της παραγωγής του «πριν από το 2027».

    Χωρίς τιμόνι και πεντάλ, το ταξί θα έχει τιμή 30.000 δολάρια (27.500 ευρώ), επαγωγική φόρτιση και, κατά την γνώμη του Μασκ, θα είναι «10 με 20 φορές» ασφαλέστερο από ένα όχημα που οδηγείται από άνθρωπο.

    Η Tesla ελπίζει ότι θα αρχίσει τις «τελείως αυτόνομες και χωρίς επιτήρηση» διαδρομές στο Τέξας και την Καλιφόρνια το 2025, πριν ξεκινήσει την μαζική παραγωγή του robotaxi που ονομάζεται «cybercab».

    Από τα στούντιο της Warner όπου έγινε η παρουσίαση, ο Μασκ δήλωσε ότι έχει την «τάση» να είναι «κάπως αισιόδοξος» ως προς τις προθεσμίες, αλλά θα είναι «για το 2026, ε ναι, πριν το 2027». «Επιτρέψτε μου να το πω αυτό», είπε διευκρινίζοντας ότι ήδη έχουν κατασκευασθεί πενήντα από αυτά τα οχήματα με τις πόρτες τύπου gullwing.

    Ομως, το cybercab πρέπει να ξεπεράσει σειρά τεχνικών και ρυθμιστικών προβλημάτων πριν από την επιβίβαση των πρώτων πελατών και, κυρίως, πρέπει να πείσει για την αξιοπιστία και την ασφάλειά του.

    «Σε έναν κόσμο αυτονομίας, μπορούμε να δούμε το αυτοκίνητο σαν ένα μικρό σαλόνι (...) Μόλις βρεθείτε εκεί μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε και όταν βγείτε θα έχετε φθάσει στον προορισμό σας», είπε ο Ιλον Μασκ κατά την διάρκεια μιας παρουσίασης φτωχής σε λεπτομερείς πληροφορίες.

    Η παρουσίαση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 8 Αυγούστου και αναβλήθηκε για χθες αφού ο επιχειρηματίας επικαλέσθηκε μία «σημαντική αλλαγή στον σχεδιασμό του μπροστινού μέρους».

    Γιγάντια τοστιέρα και ανθρωποειδή ρομπότ

    Αλλά ο Ιλον Μασκ παρουσίασε κατά την ίδια εκδήλωση και το robovan, ένα αυτόνομο όχημα με εμφάνιση γιγάντιας τοστιέρας που μπορεί να μεταφέρει 20 επιβάτες ή εμπορεύματα.

    Για το Robovan δεν είχε να δώσει ημερομηνίες ούτε άλλα στοιχεία και διευκρινίσεις.

    Ακολούθησε παρέλαση με ανθρωποειδή ρομπότ που χόρευαν, με την ονομασία Optimus και την διαβεβαίωση ότι μια μέρα θα είναι ικανά να επιτελούν δουλειές του νοικοκυριού και να είναι φιλικά. Η τιμή πώλησης θα κυμαίνεται ανάμεσα στις 20.000 και 30.000 δολάρια (18.300 - 27.500 ευρώ).

    Αλλά ούτε κι εδώ παρουσιάσθηκε χρονοδιάγραμμα ή γκάμα ικανοτήτων των ρομπότ Optimus, αν και συζήτησαν με τους επισκέπτες και πρόσφεραν ποτά.

    «Ο Ιλον Μασκ λέει ότι η διαθεσιμότητα αυτόνομων αυτοκινήτων επίκειται εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία», σχολιάζει ο Paul Miller, αναλυτής της Forrester. «Αλλά δεν είμαστε ακόμη εκεί».

    Η Tesla έχει καταγράψει καθυστέρηση πολλών ετών σε σχέση με την Waymo της Google (Alphabet) και την Cruise της General Motors (GM), που κυκλοφορούν αυτόνομα οχήματα από το 2021.

    Η Waymo διαθέτει πάνω από 700 robotaxis -λευκές Jaguar - 300 από τις οποίες βρίσκονται στο Σαν Φρανσίσκο, αλλά επίσης στο Φίνιξ της Αριζόνα, το Οστιν του Τέξας - προπύργια της Tesla - στο Λος Αντζελες και σύντομα στην Ατλάντα της Τζόρτζια. Η εταιρεία εξυπηρετεί 100.000 κούρσες εβδομαδιαίως.

    Δοκιμές έχουν ξεκινήσει επίσης στους αυτοκινητόδρομους και στην διαδρομή προς το αεροδρόμιο του Φίνιξ.

    Η Cruise κυκλοφορούσε στο Φίνιξ, το Σαν Φρανσίσκο, το Χιούστον και το Οστιν μέχρι την διακοπή των δραστηριοτήτων της τον Οκτώβριο 2023 έπειτα από ατυχήματα. Επαναλήφθηκαν πέντε μήνες αργότερα, αλλά με περιορισμούς.

    Σύμφωνα με τον Garrett Nelson, αναλυτή της CFRA Research, «η Tesla εξακολουθεί να μην έχει άδεια για δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων» στο οδικό δίκτυο.

    Φίσκα σε κάμερες και lidar (ανιχνευτές λέιζερ), τα robotaxi προκαλούν έντονες συζητήσεις για τις καινοτομίες και τους κινδύνους που αντιπροσωπεύουν.

    Το «autopilot», το σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, έχει κατηγορηθεί για σειρά θανατηφόρων ατυχημάτων. Το robotaxi της Tesla δεν θα είναι εξοπλισμένο με lidar αφού ο Ιλον Μασκ «θεωρεί» ότι οι εφοδιασμένες με «τεχνητό εγκέφαλο» διπλές κάμερες αρκούν.

    Η πρόκληση είναι πάνω από όλα τεχνολογική και συνίσταται στην επίτευξη μέγιστου βαθμού αυτονομίας που θεωρείται το αντίστοιχο του ανθρώπου-οδηγού. Σύμφωνα με την S&P Global Mobility, για να φθάσουμε στο επίπεδο θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2035.

    Η Uber έχει κάνει συμφωνίες συνεργασίας με σειρά κατασκευαστών αυτόνομων οχημάτων, κυρίως με τις Cruise και Waymo, την WeRide στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και τις Avride και Coco (μεταφορείς ρομπότ). Ηδη λειτουργεί οχήματα Waymo στο Φίνιξ για διαδρομές και μεταφορές.

    Αντίθετα με τα οχήματα που οδηγούνται από ανθρώπους, τα robotaxi μπορούν να κυκλοφορούν 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς να αρρωσταίνουν, χωρίς να απεργούν, χωρίς παύση και οι μελέτες δείχνουν ότι προκαλούν λιγότερα ατυχήματα.

    Ωστόσο, σε δρόμους χωρίς σήμανση ή μέσα στην ομίχλη, εξαντλούν τα όριά τους.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ALEXANDER BECHER

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο