Ο Αμερικανικός γίγαντας του καφέ, η Starbucks άνοιξε το πρώτο της υποκατάστημα στην Ιταλία σήμερα, ως μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου για την κατάκτηση της πνευματικής πατρίδας του εσπρέσο.
Η πολυεθνική που εδρεύει στο Σιάτλ, έχει να αντιμετωπίσει έναν πολύ δύσκολο κριτή. Την πατρίδα όπου καταναλώνονται περίπου 6 δισεκατομμύρια εσπρέσο τον χρόνο, σύμφωνα με την ιταλική ομοσπονδία τροφοδοσίας, FIPE.
Δεν προκαλεί ωστόσο έκπληξη το γεγονός πως η Starbucks, που είναι μια αναγνωρίσιμη και καθιερωμένη εταιρεία σε άλλα μέρη της Ευρώπης, έχει ήδη καθυστερήσει την είσοδό της στην ιταλική αγορά, που αρχικά είχε προγραμματιστεί για τις αρχές του 2017.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Χάουαρντ Σουλτς, που εγκατέλειψε την εταιρεία τον Ιούνιο εν μέσω συζητήσεων πως μπορεί να κατέβει υποψήφιος για τον Λευκό Οίκο το 2020 – είχε επανειλημμένα δηλώσει πως η εταιρεία του θα έρθει στην Ιταλία με «μετριοφροσύνη».
«Κατά τη διάρκεια του πρώτου μου ταξιδιού στο Μιλάνο το 1983, με ενθουσίασε η αίσθηση της κοινότητας που βρήκα στα εσπρέσο μπαρ της πόλης – τις στιγμές της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης μεταξύ των μπαρίστας και των πελατών τους» είχε δηλώσει ο Σουλτς.
Η εταιρεία ελπίζει πως το Reserve Roasher των 2.300 τετραγωνικών μέτρων - «το πιο όμορφο Starbucks στον κόσμο – θα προσελκύσει τους πελάτες για μια νέα εμπειρία καφέ.
Η ναυαρχίδα των Starbucks, το Reserve Roastery, βρίσκεται στις εγκαταστάσεις ενός πρώην χρηματιστηρίου και ταχυδρομείου, κοντά στον καθεδρικό ναό του Μιλάνου.
Η αμερικανική εταιρεία ισχυρίζεται πως το καφέ σχεδιάστηκε ως «ένα αφιέρωμα στην ιταλική κουλτούρα του καφέ που βοήθησε στην διαμόρφωση της Starbucks και σε μια γιορτή όλων όσων έχει μάθει όλα αυτά τα χρόνια η εταιρεία για την τέχνη και την επιστήμη του καφέ».
Εντός του καταστήματος μπορεί να δει κανείς ακόμη και έναν πελώριο μύλο ψησίματος του καφέ, όπου οι κόκκοι ψήνονται μπροστά στους πελάτες.
Διαθέτει επίσης αυτό που λέει η εταιρεία ότι είναι ο πρώτος «σταθμός affogato» όπου το προσωπικό χρησιμοποιεί υγρό άζωτο για να φτιάξει παγωτό με βάση την παραδοσιακή ιταλική συνταγή και σερβιρισμένο με εσπρέσο. Ένα ακόμη στοιχείο που δεν θα βρείτε πουθενά αλλού, είναι το ολόφρεσκο ψωμί, το οποίο ψήνεται επιτόπου από τον Ιταλό αρτοποιό Ρόκο Πρίντσι.
Είναι όμως η σωστή στιγμή;
Ο Ματέο Φιγκούρα της εταιρείας ερευνών NPD Group, δήλωσε πως η Starbucks εισέρχεται στην ιταλική αγορά την σωστή στιγμή.
«Αυτή τη στιγμή, οι αλυσίδες μετρούν μόλις το 20% του εμπορίου της Ιταλίας, το υπόλοιπο είναι ανεξάρτητες επιχειρήσεις. Αλλά οι αλυσίδες εξαπλώνονται γρήγορα, πάνω από 4% το χρόνο» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Ο τρόπος που καταναλώνουν οι Ιταλοί τον καφέ, έχει επίσης αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Παρόλο που παλαιότερα ένας εσπρέσο ήταν «μια ευκαιρία για να έχεις μια ένεση ενέργειας», οι καταναλωτές σήμερα ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την ποιότητα και την εμπειρία που μπορούν να έχουν» πρόσθεσε.
Η Starbucks θα στοχεύσει αρχικά στους millennials, ηλικίας μεταξύ 18 και 34 ετών. Λέει ο Φιγκούρα, προσθέτοντας πως η ιταλικά αγορά έχει χώρο τόσο για παραδοσιακά καφέ όσο και για την Starbucks, καθώς εξυπηρετούν διαφορετικούς καταναλωτές.
Φωτογραφίες: AP