Αρκετοί άντρες περνούν ατελείωτες ώρες στο γυμναστήριο με έναν και μόνο σκοπό: να προσελκύσουν γυναίκες. Αντίστοιχα, οι γυναίκες ξοδεύουν πολλά χρήματα σε ρούχα και καλλυντικά ώστε να είναι πάντοτε όμορφες και περιποιημένες και επομένως να αρέσουν στους άντρες.
Το φαινόμενο αυτό δικαιολογείται από τα κοινωνικά στερεότυπα που έχουν επικρατήσει εδώ και χρόνια και τα οποία υποδεικνύουν ότι οι άντρες ελκύονται από ένα «πραγματικό θηλυκό» ενώ οι γυναίκες ελκύονται από ένα «πραγματικό αρσενικό».
Μια νέα μελέτη από το βρετανικό πανεπιστήμιο Brunel έρχεται όμως να ανατρέψει όλα όσα πιστεύαμε μέχρι σήμερα, καθώς υποδεικνύει ότι αυτά τα στερεότυπα αυτά είναι ένα κατασκεύασμα της μοντέρνας κοινωνίας και αυτό που θέλουν πραγματικά οι γυναίκες και οι άντρες είναι η ουδετερότητα των χαρακτηριστικών του προσώπου.
«Επεξεργαστήκαμε ψηφιακά πρόσωπα ανδρών και γυναικών από πραγματικές φωτογραφίες, προκειμένου να διαπιστώσουμε τι προτιμούσαν οι συμμετέχοντες, ορισμένοι από τους οποίους προέρχονταν από μικρές κοινότητες», εξηγεί ο ψυχολόγος Andrew Clark, λέκτορας στο πανεπιστήμιο Brunel. «Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι συμμετέχοντες που ζουν σε μικρές κοινωνίες δεν έδιναν την ίδια έμφαση στα πολύ θηλυπρεπή ή πολύ αρρενωπά χαρακτηριστικά. Μάλιστα, φάνηκε να προτιμούν περισσότερο τα ουδέτερα πρόσωπα.»
Στη μελέτη συμμετείχαν 962 άτομα από 12 διαφορετικές εθνικές κοινότητες, είτε αναπτυσσόμενες είτε ανεπτυγμένες. Οι ερευνητές τούς έδειξαν μια σειρά από φωτογραφίες και τους ρώτησαν ποια πρόσωπα βρίσκουν πιο ελκυστικά.
Μόνο οι συμμετέχοντες που προέρχονταν από μεγάλες, εκβιομηχανισμένες αστικές κοινότητες φάνηκε να ελκύονται από τους πολύ αρρενωπούς άντρες ή τις πολύ θηλυκές γυναίκες.
Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η πυκνότητα του πληθυσμού στις αστικές κοινωνίες καθοδηγεί σε μεγάλο βαθμό τις προτιμήσεις αντρών και γυναικών, καθώς επιβάλλει τρόπον τινά την επιλογή προσώπων που ξεχωρίζουν μέσα στο πλήθος.
Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences.