Μέχρι πρόσφατα, πολλές εταιρείες ένδυσης, είχαν επενδύσει σε μια πολιτική μάρκετινγκ βασισμένη στο γυμνό και το σεξ.
Για παράδειγμα, η Abercrombie & Fitch ήταν διαβόητη για τις σέξι καμπάνιες μάρκετινγκ. Κάποιες από αυτές άγγιζαν μάλιστα τα όρια της πορνογραφίας ξεσηκώνοντας συχνά αντιδράσεις.
Αλλά αυτά ανήκουν στο παρελθόν, όπως αναφέρει η Ruth Bernstein, σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας, μιλώντας στο Business Insider.
Στην τελευταία καμπάνια του συγκεκριμένου brand, δεν υπάρχει πουθενά σεξ. Εν μέσω δραστικής μείωσης των πωλήσεών της, η εταιρεία άρχισε να απομακρύνεται αργά αλλά σταθερά από την... πρόστυχη φήμη της, με στόχο να γίνει πιο προσιτή στον σύγχρονο καταναλωτή.
Πολλά brand εγκαταλείπουν το σεξ
Φυσικά, η Abercrombie & Fitch δεν είναι η μοναδική εταιρεία λιανικής πώλησης που έχει εγκαταλείψει τη σεξουαλική πολιτική μάρκετινγκ η οποία αποτελούσε κάποτε το σήμα κατατεθέν της.
Η American Apparel, η οποία κήρυξε πτώχευση αυτό το φθινόπωρο, ήταν διάσημη για τις υπερσεξουαλικές καμπάνιες μάρκετινγκ, όσο και για τη διαστροφική προσωπικότητα του ιδρυτή και πρώην διευθύνοντος συμβούλου της, του Dov Charney (ο οποίος κάποτε έκανε δώρο στο προσωπικό του δονητές και τους ζήτησε να τους χρησιμοποιήσουν μπροστά του).
Πλέον, οι καμπάνιες που κάποτε παρουσίαζαν έφηβες μαθήτριες ντυμένες λολίτες και νεαρά κορίτσια με σκισμένα εσώρουχα σε άσεμνες στάσεις, ανήκουν στο παρελθόν. Τα νεαρά μοντέλα είναι καλυμμένα και μάλιστα υπερβολικά.
Η αλλαγή στη νοοτροπία των καταναλωτών
Αυτές οι σημαντικές αλλαγές αποτυπώνουν τις τεράστιες αλλαγές στη νοοτροπία των καταναλωτών. Οι ειδικοί λένε ότι ανεξάρτητα από το αν αυτές οι εκστρατείες μπορεί να σώσουν αυτές τις εταιρείες ή όχι, σίγουρα είναι ένα βήμα προς την επανατοποθέτησή τους στη συνείδηση του καταναλωτή.
Οι παλαιότερες καμπάνιες της Abercrombie & Fitch και της American Apparel ήταν «φανερά σεξουαλικές χωρίς κανένα βαθύτερο νόημα.
Ωστόσο, σήμερα οι καταναλωτές ψάχνουν περισσότερα από ένα εμπορικό σήμα.
Ευθύνεται η γενιά των millennials
Η Bernstein επισημαίνει ότι οι millennials ευθύνονται για αυτές τις δραματικές αλλαγές. «Δεν ανταποκρίνονται στις παραδοσιακές έννοιες της ομορφιάς ή ακόμα και της σεξουαλικότητας» είπε.
«Ανταποκρίνονται στις πραγματικές κοινωνικές αλλαγές. Δεν είναι τυχαίο που εταιρείες εσωρούχων δεν κάνουν πια photoshop και airbrush στα μοντέλα τους. Οι millennials έχουν κάνει το δικό τους statement αλλάζοντας τη βιομηχανία».
Επιπλέον, οι καταναλωτές έχουν κορεστεί από τις σεξουαλικές εικόνες και το γυμνό.
«Σήμερα, ο κόσμος είναι τόσο κορεσμένος από το γυμνό και το σεξ, οι άνθρωποι ψάχνουν για κάτι περισσότερο από το γυμνό, επειδή αυτό μπορούν να το βρουν οπουδήποτε», δήλωσε ο Bernstein.
Ακόμα και το Playboy σταμάτησε το γυμνό
Το Playboy ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να σταματήσει τη δημοσίευση γυμνών φωτογραφιών, εν μέρει επειδή κυκλοφορία ολίσθαινε συνεχώς, καθώς πλέον οι καταναλωτές έχουν τόσο εύκολη πρόσβαση σε σεξουαλικές εικόνες.
«Δώσαμε μια μάχη και την κερδίσαμε. Πλέον είστε ένα κλικ μακριά από κάθε σεξουαλική πράξη μπορείτε να φανταστείτε εντελώς δωρεάν» δήλωσε ο CEO του Playboy Scott Flanders στους New York Times.
Το σεξ θα συνεχίσει να πουλάει μόνο αν...
Μόνο αν κάποιο brand χρησιμοποιήσει το σεξ σωστά, θα συνεχίσει να πουλάει. Το θέμα είναι να γίνει κατανοητό ότι πλέον το σέξι έχει εξελιχθεί.