Στις ημέρες μας όλο και περισσότερες εταιρείες παρέχουν στους εργαζόμενούς τους μία σειρά από ηλεκτρονικές συσκευές προκειμένου να μπορούν να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, εύκολα, γρήγορα και ακολουθώντας το γενικότερο ρεύμα της εποχής.
Ωστόσο, ειδικοί σε θέματα ασφαλείας του Διαδικτύου προειδοποιούν ότι πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τη χρήση αυτών των συσκευών κατά τη διάρκεια που βρίσκεστε στον χώρο εργασίας σας. Και αυτό γιατί αν τύχει και μπερδέψετε την προσωπική με την επαγγελματική σας ζωή οι συνέπειες είναι επικίνδυνες τόσο για εσάς όσο και για την εταιρεία την οποία εργάζεστε.
Το Business Insider δημοσίευσε μία λίστα με 6 πράγματα τα οποία δεν πρέπει να κάνετε ποτέ στις συσκευές που χρησιμοποιείτε στη δουλειά σας.
Η λίστα έχει ως εξής:
1. Mην αποθηκεύετε ποτέ τους προσωπικούς σας κωδικούς
Οι περισσότεροι από εμάς περνούμε πολλές ώρες στη δουλειά μας. Οπότε λογικό είναι να ανοίγουμε συχνά και τους προσωπικούς μας λογαριασμούς, είτε πρόκειται για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε για την ηλεκτρονική μας διεύθυνση. Θα πρέπει όμως να προσέχετε πολύ καθώς σύμφωνα με την Εταιρεία Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού SHRM, πολλές εταιρείες διαθέτουν μία «ρήτρα» στους υπολογιστές τους που καθιστά δυνητικά επισφαλή κίνηση την αποθήκευση των κωδικών πρόσβασης.
2. Μην ανταλλάσσετε αστεία μηνύματα σε επαγγελματικά chatrooms
Ορισμένα chatrooms, όπως το Google Hangout, το Slack και το Campfire χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο σε επαγγελματικούς χώρους καθώς ευνοούν την ομαδική συνεργασία. Μπορεί λοιπόν τα αστεία μηνύματα να αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα για εσάς, δεν ισχύει το ίδιο όμως για τους εργοδότες σας, που μπορούν να πληροφορηθούν γι' αυτά ανά πάσα στιγμή ακόμη και αν τα έχετε διαγράψει. Πώς συμβαίνει αυτό; Τα μηνύματα αυτά διατηρούνται σε έναν διακομιστή και είναι εξίσου ανακτήσιμα με τα μηνύματα του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου.
3. Mην συνδέεστε με δωρεάν Wi-Fi όταν εργάζεστε στον υπολογιστή σας
Πλέον πολλοί από εμάς εργάζονται εξ αποστάσεως. Επομένως ακούγεται δελεαστικό να «αρπάξετε» το laptop σας και συνδεθείτε με δωρεάν Wi-Fi. Ωστόσο, μέρη που προσφέρουν δωρεάν Wi-Fi, όπως το καφενείο της γειτονιάς, το αεροδρόμιο ή το ξενοδοχείο, μπορεί να σας οδηγήσουν σε μεγάλους μπελάδες. Μην μπαίνετε σε προσωπικούς σας λογαριασμούς και μην διαχειρίζεστε τους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς σας σε τράπεζες όταν αποκτάτε πρόσβαση σε δημόσια δωρεάν Wi-Fi. Υπάρχουν απατεώνες που δημιουργούν ψεύτικα δίκτυα για να υποκλέψουν τα στοιχεία σας.
4. Mην επιτρέπετε να αποκτούν πρόσβαση στον υπολογιστή σας μέσω της απομακρυσμένης οθόνης
Πλέον το λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης είναι εύκολα προσβάσιμο και σχεδόν όλοι έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν πρόσβαση στον υπολογιστή σας ενώ εσείς λείπετε από το γραφείο. Μην το επιτρέπετε ποτέ όσο και να εμπιστεύεστε αυτό το άτομο.
5. Μην αποθηκεύετε προσωπικά δεδομένα
Σίγουρα είναι χαριτωμένο να έχετε δικά σας στιγμιότυπα αποθηκευμένα στον υπολογιστή σας καθώς με αυτόν τον τρόπο νιώθετε το περιβάλλον της εργασίας σας πιο φιλικό. Αλλά είναι σημαντικό να θυμόσαστε ότι οι συσκευές αυτές δεν σας ανήκουν και χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς σκοπούς και μόνο. Σκεφτείτε τι θα συμβεί αν για κάποιον λόγο η εταιρεία στην οποία εργάζεστε κλείσει και τα προσωπικά σας δεδομένα παραμείνουν στον υπολογιστή. Φυσικά κανένας δεν θα σκεφτεί να τα διαγράψει καθώς αυτό δεν θα είναι μία από τις κύριες προτεραιότητες της διοίκησης.
6. Αν έχετε παράλληλη εργασία μην δουλεύετε γι΄αυτήν από τον υπολογιστή της δουλειάς σας
Στις ημέρες μας πολλοί προκειμένου να εξασφαλίσουν τα προς το ζην επιλέγουν να ασκούν παράλληλα δύο επαγγέλματα. Προσοχή όμως! Μην προσπαθείτε να χρησιμοποιείτε τις συσκευές της μίας εταιρείας σας για εξωτερικές εργασίες. Mπορεί να φαίνεται ακίνδυνο αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στην απόλυσή σας.